بهترین سرم پوست به عنوان یک قاعده باید جزو اولین محصولاتی باشد که پس از پاکسازی و لایه برداری مورد استفاده قرار می گیرند تا بهترین نتیجه را بعد از استفاده محصولات زیبایی داشته باشید. هرگز آنها را بعد از مرطوب کننده ها استفاده نکنید زیرا کرم ها و روغن های ضخیم یک لایه محافظ روی پوست شما ایجاد می کنند و مانع جذب محصولات زیبایی شما می شوند.

با توجه به طیف گسترده ای از درمان های سرم و این واقعیت که فقط برای هر نگرانی پوستی ممکن است یک سرم وجود داشته باشد، انتخاب بهترین سرم پوست تقریبا مانند یک چالش بزرگ به شمار می آید.

بهترین سرم پوست چیست
بهترین سرم پوست چیست

خصوصیت بهترین سرم پوست

بهترین سرم پوست اساسا مکملی برای صورت شما می باشد که می توانند به طور عمقی به پوست نفوذ کنند. این به آنها اجازه می دهد مواد موثره مانند پپتیدها، ویتامین های غنی از آنتی اکسیدان یا اسیدهای گلیکولیک را در لایه های عمیق تر پوست رسوب دهند تا نتایج هدفمندتری داشته باشند.

بنابراین جای تعجب نیست که سرم ها یک گام حیاتی در اصلاح انواع پوست هستند. سرم ها می توانند سرشار از مواد مرطوب کننده (اسید هیالورونیک، سرامیدها) باشند تا به پوست در حفظ رطوبت کمک کنند. اما، این به معنای مرطوب شدن پوست نیست.

بهترین سرم پوست صورت چیست
بهترین سرم پوست صورت چیست

سرم صورت چیست؟

بهترین سرم صورت در اصل به عنوان یک محصول مراقبت از پوست شناخته شده است که حاوی مواد قدرتمند و مغذی می باشد و میتوان آن را مستقیما روی پوست بعد از شستشو استفاده کرد. آنها پس از تمیز کردن و قبل از مرطوب شدن صورت استفاده می شوند. سرم های صورت برای هدف قرار دادن نگرانی های پوستی مانند موارد زیر استفاده می شود:

مقاله پیشنهادی: آرایش صورت را چگونه باید انجام داد؟

  • ضد پیری و چین چروک
  • لکه های تیره
  • آکنه و منافذ مسدود شده
  • کمبود آب بدن
  • رنگ پوست، قرمزی و حساسیت
سرم پوست خوب چه ویژگی هایی دارد
سرم پوست خوب چه ویژگی هایی دارد

چگونه از بهترین سرم پوست استفاده کنیم؟

بدون شک از مهمترین مراحل استفاده از سرم نحوه چگونگی زدن آن بر روی پوست است که می تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد. مقداری از بهترین سرم پوست خود (تقریباً به اندازه یک نخود باید باشد) را بر روی تمامی قسمت های صورت بزنید و آن را ماساژ دهید.

بهترین سرم پوست کدام است؟

تعداد زیادی سرم در بازار به عنوان بهترین سرم پوست به مشتریان عرضه می شود که مدعی هستند نگرانی های پوستی مانند خطوط ریز، چین و چروک، لکه های آکنه، تیرگی پوست و غیره را مورد هدف قرار می دهند.

  1. سرم روشن کننده پوست
  2. تقویت کننده ضد پیری و آنتی اکسیدان
  3. سرم کنترل نقطه تاریک
  4. سرم کنترل آکنه

خرید بهترین سرم های پوست از معتبرترین برندها با قیمت مناسب

چگونه بهترین سرم پوست مناسب خود را انتخاب کنیم؟

قبل از انتخاب بهترین سرم پوست باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید زیرا هر سرم بر اساس نیازها و نوع پوست با فرمولاسیونی خاص تولید شده است. اگر نوع پوست شما از قبل خشک شده باشد، شما نمی خواهید که با استفاده از یک سرم پوست خود را خشک تر کنید. بنابراین همیشه به دنبال موادی مانند موارد زیر باشید:

هیدراته کننده هایی مانند سرامیدها برای هر نوع پوستی لازم و ضروری هستند که از خروج رطوبت جلوگیری می کنند. آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و عصاره هسته انگور به محافظت در برابر آسیب خورشید کمک می کنند و با علائم پیری مقابله می کنند.

ضد التهابات از مهمترین مواردی هستند که در بهترین سرم پوست برای درمان انواع التهاب جوابگو است. روی، آرنیکا و گلدنسیل قرمزی را تسکین می دهند و از آسیب هر چه بیشتر سلول های التهابی جلوگیری می کنند.

چگونه از سرم پوست استفاده کنم
چگونه از سرم پوست استفاده کنم

بررسی مزایا و تاثیر بهترین سرم پوست

این محلول به ظاهر ساده که در نگاه اول همانند آب است دارای مزایای بیشماری است که در صورت انتخاب غلط می تواند پیامدهای منفی داشته باشد. اما برای این که با این محلول بیشتر آشنا شوید به تمام مزایای ریز و درشت آن اشاره کرده ایم که بهتر است قبل از استفاده با آنها آشنا شوید تا بتوانید بهترین بهره را از آن ببرید. مزایای آن عبارتند از:

  • به دلیل وجود کلاژن، بهبودی در بافت پوست را تجربه خواهید کرد.
  • با استفاده منظم از سرم، لکه ها و زخم های کمتری مشاهده خواهید کرد.
  • منافذ باز پوست کاهش می یابد، به این معنی که جوش های سرسیاه و سر سفید کمتر می شوند.
  • سرم های مخصوص زیر چشم باعث کاهش پف دور چشم می شوند.

جذب سریع سرم

بهترین سرم پوست باید سریعا جذب پوست شود. سرم ها فرمول های سبک تری برای مراقبت از پوست نسبت به مرطوب کننده ها دارند. ویسکوزیته نازک تر باعث می شود سرم با سهولت بیشتری در پوست شما جذب شود که سبب می شود تا سرم اولین قدم ایده آل در روند لایه بندی را انجام دهد.

تسکین دهنده پوست حساس و التهابی

همانطور که قبلا به آن اشاره شد برخی از بهترین سرم های صورت به گونه ای فرمولاسیون شده اند که با استفاده از آنها نه تنها به درمان التهابات پوستی میپردازد بلکه از ایجاد حساسیت و امثال این مشکلات جلوگیری می کند، علت اصلی این تمایز در سرم ها به دلیل دارا بودن ترکیبات سبک است.

درمان چین و چروک و پیشگیری با بهترین سرم پوست

ظاهر خطوط، چین و چروک را بهبود می بخشد و حتی از ایجاد شدن آن جلوگیری می کند. برخی از سرم های صورت حاوی موادی مانند رتینول هستند که به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک شایانی می کنند.

محافظت در برابر رادیکال های آزاد

بله درست متوجه شدید بهترین سرم پوست باید از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد و آسیب های مختلف محیطی محافظت کند. سرم ها با ترکیباتی مانند ویتامین C، ویتامین E، فرولیک اسید، چای سبز، رسوراترول و آستاگزانتین به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو از اشعه ماورا بنفشUV  و آلودگی، که می تواند منجر به پیری زودرس پوست و چین و چروک شود پیشگیری می کند.

راز جوانسازی پوست
راز جوانسازی پوست

انواع سرم ها و مواد تشکیل دهنده

وقتی نوبت به انتخاب بهترین سرم پوست میرسد، شناخت انواع سرم و همچنین مواد خاصی که باید بر اساس اهداف خود جستجو کرد مهمترین اولویت است. به طور کلی، سرم های صورت در دسته های زیر قرار می گیرند:

مقاله پیشنهادی: کرم شب خانگی را چگونه بسازم و استفاده کنم؟

  1. سرم ضد پیری
  2. سرم روشن کننده پوست
  3. سرم آبرسان
  4. سرم مبارزه با رادیکال های آزاد
  5. سرم پوستی مستعد آکنه و حساس
  6. سرم اصلاح کننده بافت
  7. سرم پوست خانگی

سرم های ضد پیری

این دسته از سرم ها علاوه بر این پوست را مرطوب می کنند، به درمان چین و چروک های ریز و درشت پوست نیز کمک می کنند. سرم های ضد پیری اغلب برای استفاده در شب مناسب هستند. این به شما اجازه می دهد تا مواد تشکیل دهنده با ریتم شبانه روی پوست شما برای ترمیم و بازسازی بهتر پوست تاثیرگذار باشند.

سرم های روشن کننده پوست

سرم های روشن کننده پوست اغلب مملو از آنتی اکسیدان ها و مواد ضد رنگدانه برای بهبود رنگ پوست هستند که ترکیبات آن شامل مواردی مانند:

  1. ویتامین C
  2. اسید گلیکولیک، اسید کوجیک، اسید فرولیک
  3. عصاره قارچ
  4. ریشه شیرین بیان یا اسید لاکتیک
بهترین سرم صورت ضد چروک
بهترین سرم صورت ضد چروک

سرم های آبرسان

بهترین سرم پوست آبرسان حاوی اسید هیالورونیک هستند، مولکولی که به صورت فیزیکی آب را به پوست متصل می کند تا پوست تازه، صاف و جوان به نظر برسد. در پوست نوزادان مقدار تولید اسید هیالورونیک بسیار زیاد است و این به کلاژن آنها متصل است، که با افزایش سن، کلاژن و اسید متصل شده را از دست می دهیم.

سرم های موضعی با اسید هیالورونیک می توانند به طور موقت آب را در لایه های سطحی پوست متصل کنند، پوست شما را شاداب و جوان تر نشان می دهد. همچنین این قابلیت را دارد که به طور موقت خطوط ریز پنجه کلاغی و مشابه آن را به حداقل برساند. سرم های آبرسان اغلب حاوی ویتامین B5 هستند که به آبرسانی پوست کمک می کند و باعث می شود پوست صاف و مرطوب شود.

سرم مبارزه با رادیکال های آزاد

آنتی اکسیدان های فعال موجود در بهترین سرم پوست با رادیکال های آزاد که می توانند به پوست سالم آسیب برسانند، مبارزه می کنند. برای کمک به جلوگیری از آسیب پوست از رادیکال های آزاد، سرمی را انتخاب کنید که حاوی موادی مانند ویتامین C ، A و E و رسوراترول باشد.

سرم مختص آکنه و پوست های حساس

سرم های ضد آکنه اغلب حاوی اسید سالیسیلیک یا مشتقات مشابه گیاهی هستند. در ضمن شما باید به دنبال نیاسینامید که در واقع از ویتامین هایB3  به شمار می آید باشید. این ماده آرامبخش، آبرسان و ضد التهاب است که با سایر مواد فعال ترکیب شده تا تحریک پوست را کاهش داده و پوست حساس را تسکین دهد.

سرم اصلاح کننده بافت پوست

برای کمک به تقویت بافت پوست و ظاهر کلی آن، توصیه می شود از بهترین سرم پوست حاوی سرم اسید گلیکولیک استفاده کنید. اسید آلفا هیدروکسی مشتق شده از نیشکر می تواند به لایه های بالایی اپیدرم نفوذ کرده و پیوندهای بین سلولی را مختل کند. از طرفی می تواند به ریزش سلول های مرده و کمرنگ کمک کند تا پوستی نرم و براق با بافت عالی و رنگ یکنواخت تری داشته باشید.

سرم پوست مخصوص پوست
سرم پوست مخصوص پوست

بهترین سرم پوست خانگی

بهترین سرم پوست خانگی اخیرا همانند دیگر محصولات زیبایی موجود در بازار جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده اند. یک سرم پوست خانگی تمام نگرانی های مراقبت از پوست شما را برطرف می کند. استفاده از سرم پوست خانگی به شما این امکان را می دهد تا از شر تمام مشکلات پوستی خلاص شوید.

آزادانه می توانید در ساخت بهترین سرم پوست خانگی خود از روغن های اساسی استفاده کنید تا پوست از تمام خواص آنها بهره مند شود. چه پوست خشک، مستعد آکنه، حساسی و یا هر نوع پوست دیگری می توانید با استفاده از سرم پوست خانگی در زمانی کوتاه جوانی را به چهره خود هدیه کنید و به پیشگیری از چین و چروک بروید.

چگونه پوستم را لطیف کنم
چگونه پوستم را لطیف کنم

نحوه استفاده از بهترین سرم پوست خانگی

بهترین راه برای استفاده از بهترین سرم پوست خانگی این است که در لایه زیرین از محصولات سنگین تر مانند مرطوب کننده، ضد آفتاب و آرایش استفاده نشود. انجام این کار می تواند به جلوگیری از تغییر رنگ، آسیب اکسیداتیو، کمبود آب و پیری زودرس و چین و چروک پوست کمک کند.

بعد از پاکسازی و تقویت پوست می توانید روزی یک یا دو بار از سرم پوست خانگی استفاده کنید. این که هر چند وقت یک بار سرم پوست خانگی خود را بر روی پوست میزنید این به شما بستگی دارد اما به طور معمول در روز باید یک الی دو بار بعد از هر شستشو استفاده شود.

چرا فقط یک بار در روز؟

پوست فقط می تواند بسیاری از مواد مغذی مفید و ویتامین ها را در یک زمان استفاده کند. اگرچه لزوما استفاده از بهترین سرم پوست یک بار در صبح و یک بار در شب به شما آسیب نمی رساند، اما اجباری برای انجام این کار وجود ندارد.

مقاله پیشنهادی: از کدام راه بفهمیم چه ضد آفتابی برای پوست چرب خوبه؟

به علاوه، شما برای تامین تمام مزایای احتمالی پوست نیاز به استفاده زیاد از سرم ندارید. یک یا دو قطره نسبتا بزرگ برای آبرسانی و مرطوب شدن پوست کافی است. زیرا پخش سرم نسبتا آسان می باشد، اگرچه به محض مالش پوست خیلی سریع جذب پوست می شود. (توصیه می کنیم با حرکت دورانی آن را روی پوست بزنید.) استفاده از چند قطره در هر بار استفاده، به ماندگاری بیشتر سرم کمک کرده و در دراز مدت در هزینه های شما صرفه جویی می کند در حالی که هنوز مزایای خارق العاده ای را به همراه دارید.

چگونه پوستم را صاف کنم
چگونه پوستم را صاف کنم

فراوانی استفاده از سرم پوست خانگی

به هیچ عنوان برای رسیدن به زیبایی سریع تر پوست در مصرف محصولات زیاده روی نکنید! سرم های ضد لک و آنتی اکسیدان هنگام استفاده در صبح بهترین عملکرد را دارند. این به شما کمک می کند تا از پوست در برابر حملات محیطی و تولید رادیکال های آزاد تولید شده توسط نور، از جمله اشعه ماورا UV بنفش و نور مرئی با انرژی بالا محافظت کنید.

بیشتر سرم ها هنگامی که به عنوان اولین لایه استفاده می شوند، در تماس مستقیم با پوست تمیز پس از استفاده از پاک کننده، بهترین عملکرد را دارند. اگر ماده فعال بیش از حد تحریک کننده یا خشک شده باشد، می توانید آن را روی محصول دیگری بمالید تا اثر بافر ایجاد کند؛ استفاده بیش از حد از این محصول نه تنها سودی ندارد بلکه می تواند پوست را تحریک و مشکلات آن را تشدید کند.

چگونه پوستم را روشن کنم
چگونه پوستم را روشن کنم

چگونه می توان از سرم بیشترین بهره را برد؟

همیشه قبل استفاده از هر گونه سرم که تازه قصد تهیه و استفاده از آن را دارید بهتر است تست را انجام دهید. اگر تصور دارید که هر چه بیشتر از سرم استفاده کنید نتایج بهتری خواهید گرفت سخت در اشتباهید زیرا سرم ها حاوی مواد قوی هستند که استفاده بیش از حد آن می تواند باعث تحریک پوست شود.

برای پوست های خشک، از سرم های آبرسان استفاده کنید زیرا نفوذ رطوبت به پوست را آسان و از خشک شدن آن جلوگیری می کند. از آنجایی که سرم را بعد از شستشو باید استفاده کرد حتما قبل استفاده از سرم، برای پوست های حساس اجازه دهید پوست خشک شود. با این کار سرعت نفوذ سرم که منجر به تحریک می شود، کاهش می یابد.

فراموش نکنید که بهترین سرم پوست با مواد قوی پر شده اند. عطر و رنگ های اضافی در جذب محصول اختلال ایجاد می کنند؛ بنابراین از خرید یا تهیه سرم خانگی دارای عطر و رنگ جدا خودداری کنید.

نکان مراقبت از پوست
نکان مراقبت از پوست

سن ایده آل برای شروع استفاده از سرم

سرم ها به دلیل دارا بودن فرمولاسیون قدرتمند می توانند در متابولیسم سلول ها تاثیر داشته باشند. سن ایده آل برای شروع استفاده از بهترین سرم پوست اواخر سن ۲۰ و اوایل دهه ۳۰ سالگی است که طی این دوره سنی در آن اولین علائم پیری ظاهر می شود. گنجاندن بهترین سرم پوست در رژیم مراقبتی خود نه تنها باعث تقویت پوست سر و صورت می شود بلکه از آنها به طرز چشمگیری محافظت می کند.

خرید بهترین سرم مو با کیفیت بالا و قیمت مناسب

تاثیرگذاری سرم چقدر طول می کشد؟

برای قیاس نتایج استفاده از سرم باید به مشکلات پوستی و نوع سرم توجه داشت که هر کدام می تواند بازخورد متفاوتی داشته باشد. طبق تحقیقات انجام شده طول بازده زمانی مشترک در بسیاری از مصرف کنندگان در حالت ایده آل بین ۴ تا ۶ هفته طول می کشد.

آیا سرم یک مرطوب کننده سبک است؟

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که آیا سرم به عنوان یک مرطوب کننده است؟ سرم ها تمایل به مرطوب سازی پوست دارند و می توان از آنها به عنوان مرطوب کننده های سبک نام برد. استفاده از بهترین سرم پوست می تواند راهی آسان و مقرون به صرفه برای درمان پوست سر و صورت با روغن های مغذی باشد. با سرم پوست شما می توانید با یک تیر چند نشان بزنید و مراحل مراقبت از پوست خود را به سطح بالاتری تغییر دهید. 

کی سرم استفاده کنم برای پوستم
کی سرم استفاده کنم برای پوستم

بهترین زمان استفاده از سرم

با وجود تمام محصولات که تاثیر بالقوه ای روی پوست می گذارند، تصمیم گیری در مورد زمان استفاده گیج کننده است. در اینجا دستور صحیح و مفید برای استفاده از بهترین سرم پوست است.

  1. پاک کننده
  2. لایه بردار
  3. تونر
  4. محصولات درمانی (مانند درمان لکه های آکنه)
  5. بهترین سرم پوست
  6. کرم دور چشم
  7. مرطوب کننده
  8. استفاده از روغن های اساسی
  9. SPF
  10. بالم لب با SPF
  11. آرایش

بهترین زمان استفاده از سرم صورت، باید به ترتیب محصولات مراقبت از پوست طی شود، بدین معنی که قرار نیست به عنوان یک محصول مستقل مورد استفاده قرار گیرد.

نکات استفاده از سرم پوست
نکات استفاده از سرم پوست

مرحله اول آماده سازی پوست

شستشوی خوب صورت اولین چیزی است که باید استفاده کنید و ترجیحاً زیر دوش است. شستشوی صورت از پاک کننده ها یا سایر محصولات متمایز است زیرا باعث تمیز کردن سطح شما بدون کم شدن آب منافذ پوست و یا از بین بردن بیش از حد سلول های مرده پوست می شود.

از یک محصول لایه بردار متناسب با پوست خود استفاده کنید. محصولات لایه بردار را حداکثر دو یا سه بار در هفته باید استفاده کرد. لایه بردارهای فیزیکی و شیمیایی برای از بین بردن اکثر سلول های پوستی مرده یا آلودگی و مواد موجود در منافذ پوست طراحی شده اند و در صورت استفاده بیش از حد ممکن است ضرری بیش از فایده داشته باشند.

مرحله دوم بهترین زمان استفاده از سرم

بعد از لایه برداری می توانید تونر بزنید. این دسته از محصولات حاوی الکل بیشتری نسبت به سرم های صورت هستند و به طور عمیق در منافذ پوست نفوذ می کنند تا روند پاکسازی را به پایان بهترین شکل ممکن انجام دهند.

پس از تمیز کردن، سرانجام زمان استفاده از یک سرم خوب صورت فرا رسیده است. اکنون بهترین سرم پوست توانایی آن را دارد که به راحتی به عمق پوست شما نفوذ کند، زیرا دیگر مانعی برای ورود آن به پوست وجود ندارد، به محض استفاده از سرم شاهد آن خواهید بود که در چند دقیقه جذب پوست می شود.

شادابی پوست
شادابی پوست

آیا بهترین زمان استفاده از سرم شب است؟

ایده استفاده از سرم در پایان روز به جای صبح منطقی است. چرا که در طول روز منافذ پوستی شما دائما با آلودگی و مواد زائد بیشتری روبرو هستند که بعد از شستشو پوست می تواند به راحتی مواد مغذی سرم را منفعلانه جذب کند.

به طور خلاصه صبح یا عصر هر دو بهترین زمان برای استفاده از سرم هستند، اما مطمئن باشید که منافذ خود را از قبل تمیز کرده اید. سرم صورت یک روش عالی برای حمایت از ظاهر و سلامت پوست شما می باشد و ممکن است مزایای ماندگاری را برای شما فراهم کند. سرم ها به طور کلی می توانند در هر زمانی استفاده شوند، اما موارد استثنایی و قابل توجهی در استفاه از این محصول وجود دارد که باید حتما حین تهیه و استفاده از آن به نوع سرم توجه داشته باشید.

آیا میتوان از دو سرم استفاده کرد؟

استفاده بیش از دو سرم در هر روز مضر است. موارد متناوب مراقبت از پوست در اینجا یک استراتژی هستند. اگر سرم های زیادی دارید که دوست دارید یک تا دو مورد از آنها را در برنامه صبح و دو مورد از سرم های دیگر را در شب استفاده کنید مانعی وجود ندارد. شایان ذکر است که شما از رتینوئیدها و سرم ها می توانید در کنار هم استفاده کنید، خصوصا اگر سرم تسکین دهنده یا مرطوب کننده باشد.

منابع

skinkraft.com
skinregimen.com
tiege.com
sukiskincare.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

چهارده + 3 =