تاریخچه استفاده از طلا

خواص طلا برای پوست از دیرباز تاکنون مورد توجه بوده است. جالب است بدانید که در قدیم نیز از خواص طلا برای پوست آگاه بوده اند و از طلا برای مراقبت از پوست استفاده شده است و کشورهایی مانند مصر و ژاپن از خواص طلا برای پوست را زودتر شناسایی کردند و نسبت به بقیه قدمت بیشتری در زمینه استفاده از طلا برای پوست داشته و در این زمینه پیشتاز هستند.

آیا می دانید بیش از پنج هزار سال پیش، کیمیاگران در اسکندریه به خواص طلا برای پوست پی برده بودند و دارویی مایع شکل حاوی طلا درست کرده بودند که به اعتقاد آن ها این دارو حاوی طلا می توانست به بدن انسان برای مبارزه با انواع بیماری ها و جوان ماندن و شاداب بودن پوست کمک کند.

خواص طلا برای پوست
خواص طلا برای پوست

خواص طلا برای پوست، واقعیت یا تجمل گرایی؟

در واقع، فلز طلا فقط یک فلز ارزشمند برای استفاده به عنوان جواهرات شما نیست. طلا حتی می تواند برای سلامتی شما مفید باشد. در ادامه راجع به خواص طلا برای پوست بیشتر صحبت می کنیم.

شاید شما هم مانند بسیاری از مردم از انواع ماسک ها و ترکیبات استفاده کرده اید تا بتوانید از پوست خود به نحو احسنت مراقبت کنید و در این میان به خواص طلا برای پوست برخورد کرده اید اما خواص طلا برای پوست چیست و چرا استفاده می شود؟

بسیاری از افراد گمان می برند استفاده از طلا برای پوست صرفا نوعی گرایش به تجمل گرایی است و خواص طلا برای پوست را توهمی بیش نمی دانند و اعتقاد دارند هیچ گونه دلیل پزشکی برای استفاده از طلا برای پوست وجود ندارد. اما آیا واقعا استفاده از طلا برای پوست صرفا جنبه تجمل گرایی دارد و فاقد خاصیت است؟

چه نوع طلایی برای پوست خوبه
چه نوع طلایی برای پوست خوبه

چه نوع طلایی برای پوست استفاده می شود؟

برای استفاده از طلا برای پوست این سوال مطرح می شود که چه نوع طلایی و با چه درصد خلوصی برای پوست مناسب می باشد؟ برای استفاده از طلا باید توجه کنیم که طلا مورد استفاده برای پوست نباید هیچ گونه ناخالصی داشته باشد همچنین باید به فرمی در بیاید که قابل جذب توسط پوست باشد تا بتواند تاثیر مستقیم و بهینه ای روی پوست بگذارد. در استفاده از طلا برای پوست از دو طلا کلوئیدی و طلا ۲۴K استفاده می شود که هر کدام به طور جداگانه توضیح داده خواهد شد.

طلا کلوئیدی

به گفته یکی از پزشکان فعال در حوزه پوستی به نام دکتر کینگ دو نوع اصلی طلا وجود دارد که معمولا در ماسک های مراقبت از پوست استفاده می شود. طلا کلوئیدی که در واقع همان طور که از نامش مشخص است از ذرات کوچک طلا می باشد که به فرم مایع در می آید و ذرات طلا در مایع معلق می مانند در واقع نوعی سوسپانسیون حاوی ذرات ریز طلا می باشد که می تواند مستقیما به انواع پوست نفوذ کند و تاثیرات حیرت آوری به دنبال داشته باشد.

این نوع طلا همچنین گاهی اوقات به عنوان “طلای نانو” نیز شناخته می شود که در واقع طلای کلوئیدی است که از طریق فناوری نانو به ذرات بسیار کوچک تجزیه می شود تا برای استفاده در مراقبت ها پوستی مناسب تر باشد و از خواص طلا برای پوست به این شکل استفاده بهتری می شود.

مقاله پیشنهادی: بهترین سرم پوست مناسب برای پوست من چیست؟

طلا ۲۴K (درصد خلوص ۲۴K)

نوع دیگری که در مراقبت های پوستی استفاده می شود طلای ۲۴K است که این نوع طلا خالص ترین نوع فلز طلا موجود در دنیا می باشد. اما انواع دیگر طلا که با نام های ۱۰K، ۱۴K و ۱۸K شناخته می شوند همه از آلیاژ طلا و سایر فلزات ساخته شده اند و دارای ناخالصی هستند. طلای ۲۴K از ۱۰۰٪ طلای خالص ساخته شده است، بنابراین خواص طلا برای پوست بیشتر در نوع خالص آن مشهود است. در ادامه به خواص طلا برای پوست اشاره می کنیم و هر کدام را توضیح می دهیم:

جوانسازی پوست با طلا

رفع چین و چروک با طلا

یکی از نیاز ها پوستی که امروزه حس می شود تمایل به از بین بردن و جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست صورت می باشد.

یکی از فواید طلا برای پوست این است که این فلز گرانبها خاصیت ضد پیری داشته و می تواند سلول ها پایه پوست را فعال کند و این کار باعث افزایش خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست می شود در واقع سلول ها پایه تحریک به تقسیم می شوند و سلول ها جدیدی را می سازند و سلول ها پیر را از روی پوست حذف می کنند این تولید سلول و ریزش مداوم سلول ها در مجموع باعث کاهش چین و چروک، خطوط ریز، لکه ها و هرگونه علائم ناخوشایند روی پوست می شود و شخص را جوان تر نشان می دهد. 

تحریک سلول های پوستی با طلا

از دیگر خواص طلا برای پوست می توان به این مورد اشاره کرد که یون ها موجود در طلا به باعث می شوند سلول ها پوستی تحریک شوند و اعصاب و رگ ها موجود در پوست در اثر این تحریک بهبود عملکرد پیدا می کنند و در نهایت این کار منجر به بهبود گردش خون در پوست می شود. همچنین باعث افزایش متابولیسم سلول های پوستی و ترشح و دفع مواد زائد از سلول ها پوستی می شود،

بدین ترتیب یکی دیگر از فواید طلا برای پوست را می توان به راحتی شناخت.

طلا و خشکی پوست

امروزه بر همگان روشن شده است که خشکی بی اندازه پوست باعث چین و چروک ها زودرس و ایجاد ظاهری نامطلوب در پوست می شود. از دیگر فواید طلا می توان به این نکته اشاره کرد که طلا قابلیت این را دارد تا از خشکی پوست جلوگیری کند و پوست را مرطوب نگه دارد و بدین گونه مانع پیری زودرس شود. خواص طلا بیشمار است و هر چه از آن بگوییم کم گفته ایم از فواید طلا برای پوست می توان به این نکته اشاره کرد که طلا متابولیسم پوست را افزایش داده و از این راه نیز مانع پیری زودرس می شود.

رفع چین صورت با طلا
رفع چین صورت با طلا

طلا و روشنایی پوست

یکی دیگر از خواص طلا برای پوست این است که این فلز گرانبها می تواند رنگ پوست را روشن کند و تیرگی ها پوست را ازبین ببرد. در تاریخ اینگونه آمده است که کلئوپاترا که آخرین فرعون مصر باستان می باشد از طلا برای مراقبت پوست خود استفاده می کرده است.

کلئوپاترا هر شب از ماسک طلایی استفاده می کرد تا چهره خود را تقویت کند و پوست خود را جوان، براق و زیبا نگه دارد، گویا تاریخ نیز می خواهد فواید طلا را برای ما یادآوری کند.

خرید ماسک طلا از بهریت برند های جهان با قیمتی مناسب

طلا و کلاژن سازی

کلاژن یک پروتئین مهم پوستی است که نقش بسیار مهمی در حفظ کشسانی و شادابی و جوان ماندن و متعاقبا چروک نشدن صورت دارد. کلاژن پوست را در جای خود نگه می دارد در حالی که الاستین باعث می شود پوست هر بار بعد از تغییر حالت بتواند به حالت عادی خود باز گردد به این ترتیب هر دو با هم نقش تکمیلی داشته و مانع از چین و چروک صورت می شوند.

بهتر است بدانید که کلاژن به طور طبیعی در بدن هر انسان تولید می شود اما سطح کلاژن در پوست از ۲۵ سالگی کاهش می یابد و افراد اغلب در این زمان متوجه تغییرات روی پوست خود می شوند. از دیگر فواید طلا برای پوست این است که طلا مانع کاهش کلاژن سازی در پوست می شود و این نکته نیز یکی دیگر از خواص طلا برای پوست می باشد.

چرا طلا برای پوست خوبه
چرا طلا برای پوست خوبه

طلا و آفتاب سوختگی

از دیگر خواص طلا برای پوست، درمان آفتاب سوختگی و آسیب ناشی از آفتاب است که هنگام قرار گیری بیش از اندازه در معرض آفتاب ایجاد می شود. در این حالت تولید رنگدانه ها پوستی در ناحیه پوست در معرض آفتاب قرار گرفته زیاد می شود، یکی از این رنگدانه ها، رنگدانه ملانین است که یک رنگدانه سیاه در پوست می باشد و با افزایش آن رنگ پوست به تیرگی میل می کند و این دلیل تیرگی بعد از آفتاب سوختگی است.

از فواید طلا برای پوست این است که با استفاده از طلا می توان تولید ملانین در پوست را کاهش داد و از این طریق آفتاب سوختگی را با طلا درمان کرد و پی به خواص طلا برای پوست برد. علاوه بر آن طلا با تنظیم حرارت بدن می تواند میزان دما پوست در معرض آفتاب را کم کند و از این طریق نیز به درمان آفتاب سوختگی کمک کند.

آیا واقعا طلا برای پوست خوبه
آیا واقعا طلا برای پوست خوبه

طلا و درمان آلرژی

خواص طلا برای پوست از دیر باز برای مصریان روشن بوده است علاوه بر آن مصریان بر این باور بودند که فواید طلا شامل موارد دارویی نیز می باشد و طلا باعث بهبود برخی بیماری ها می شود. خواص آنتی اکسیدانی موجود در طلا به افزایش گردش خون کمک می کند که منجر به کاهش آکنه و سایر آلرژی های پوستی می شود.

در واقع با افزایش گردش خون در ناحیه ای که در معرض طلا قرار گرفته است سلول ها ایمنی زیادی در آن ناحیه جمع شده و بدین ترتیب عوامل حساسیت زا و باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها را به راحتی از بین می روند، این موضوع نیز یکی دیگر از خواص طلا برای پوست می باشد.

طلا و التهابات پوستی

تحقیقات بسیاری نشان داده اند که طلا دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی می باشد. طلا برای احیا سلول ها به گاز اکسیژن کمک می کند تا وارد پوست شود، این خاصیت طلا به درمان زخم و سایر اختلالات التهابی پوست کمک می کند این اثر نیز یکی دیگر از خواص طلا برای پوست است.

چگونه پوستم را جوان نگه دارم
چگونه پوستم را جوان نگه دارم

طلا و الاستین

الاستین نیز مانند کلاژن یکی از مهم ترین پروتئین ها پوستی می باشد که در بافت همبند پوست وجود دارد در واقع ابتدا کلاژن و سپس الاستین پروتئین ها مهم پوست هستند.

مقاله پیشنهادی: خواص بلوبری برای بدن چیست؟

متاسفانه با افزایش سن تولید الاستین نیز رو به کاهش می گذارد و خطر ایجاد چین و چروک برای افراد ایجاد می شود. هنگامی که خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می یابد یا کاملاً از بین می رود، پوست آویزان می شود.

از خواص طلا در این بین می توان به این نکته اشاره کرد که استفاده از طلا می تواند تجزیه الاستین را کاهش داده و قابلیت ارتجاعی بافت ها را بازیابی کند. این امر از افتادگی بیشتر پوست جلوگیری می کند و پوست را محکم و قوی نگه می دارد، خواص طلا برای پوست بی اندازه است و همگان را غافلگیر کرده است.

طلا و درخشندگی پوست

از دیگر فواید منظم کردن گردش خون توسط طلا این است که این کار آبرسانی به پوست افزایش می دهد و باعث حفظ سطح رطوبت پوست می شود. ذرات کوچک طلا به پوست درخشش فوق العاده ای می دهند و این کار باعث می شود پوست سالم ، شاداب و درخشان باشد. بیشتر دکترهای فعال در زمینه مراقبت های پوستی معتقدند که این درخشش پوست به این دلیل است که طلا با منعکس کردن نور از خود درخشش پوست را به مرور زیاد می کند.

از دیگر فواید طلا میتوان به از بین بردن منافذ باز روی پوست اشاره کرد که تاثیر عالی دارد. منافذ باز به دلیل هدایت چربی و عرق به خارج از پوست ایجاد می شوند اما طلا با ایجاد درخشش باعث ایجاد خطای دید شده و منافذ باز پوست را کمتر نشان می دهد و از این طریق برای افرادی که دارای منافذ باز پوستی زیادی هستند می تواند مفید باشد. 

نقش رادیکال آزاد در پیری
نقش رادیکال آزاد در پیری

طلا و رادیکال های آزاد

خواص طلا برای پوست بیشمار است و هر چه از گفته شود کم است. از جمله فواید طلا برای پوست این است که طی تحقیقات مختلف این نکته به روشنی مشخص شده است که ذرات طلا دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند و بنابراین می توانند برای محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مفید باشند. رادیکال های آزاد، مولکول ها بسیار ناپایداری هستند که می توانند توسط عوامل آسیب رسان محیطی مانند اشعه ماورا بنفش، دود و آلودگی تشکیل شده و … منجر به علائم زودرس پیری و یا حتی سرطان شوند. این نوع مولکول ها دارای الکترون جفت نشده هستند و دلیل ناپایداری آن ها نیز همین است و بنا به ناپایداری که دارند در واکنش های شیمیایی بسیاری شرکت می کنند. اما طلا با داشتن انواع آنتی اکسیدان ها می تواند اثر این ذرات را روی پوست خنثی کند زیرا آنتی اکسیدان ها دشمن آشکار رادیکال های آزاد هستند.

طلا و تنظیم دما بدن

مقاله پیشنهادی: ماسک صورت خانگی خود را بسازیم

بله درست شنیدید این یکی دیگر از خواص طلا برای پوست است. طلا قادر است دما بدن و پوست را تنظیم کند و در صورت لرز، گر گرفتگی و تعریق شبانه می توانید از طلا استفاده کنید تا سلامت خود را مجددا به دست آورید. برای مثال در خانم هایی که یائسگی را تجربه می کنند گر گرفتگی یک امر عادی می باشد که طلا می تواند این مشکل را برطرف کند.

طلا و تاثیر روی چشم ها

در افراد متعدد دیده شده که بسیاری از سیاهی زیر چشم و پف زیر چشم رنج می برند خواص طلا برای پوست در اینجا نیز به کمک ما آمده است و با استفاده از طلا پف چشم ها کاهش یافته و سیاهی زیر چشم نیز از بین می رود. همچنین استفاده از طلا برای چروک های زیر چشم نیز بسیار موثر است. استفاده از طلا قبل از خواب در اطراف چشم کمک می کند تا روز بعد پوست اطراف چشم تازه به نظر برسد. گودی و سیاهی زیر چشم و پف زیر چشم نیز نیز ناپدید می شوند و چشمان شما کمتر تحت فشار قرار می گیرند.

روش های از بین بردن جوش و آکنه
روش های از بین بردن جوش و آکنه

طلا و رفع جوش

همانطور که می دانیم غده ای به نام سبوم باعث ترشح چربی به روی پوست می شود البته اگر میزان ترشح این چربی زیاد باشد باعث چربی پوست و رویش انواع آکنه در پوست می شود اما خواص طلا برای پوست در اینجا به کمک انسان ها آمده است.

همانطور که قبلا راجع به خواص طلا برای پوست توضیح دادیم، طلا دارای یک خاصیت بی نظیر آنتی اکسیدانی و ضد باکتری ذاتی است که باعث می شود برای انتخاب یک محصول ضد آکنه انتخاب اول باشد. این فلز گرانبها می تواند سیستم دفاعی طبیعی پوست را تقویت کرده و به طور موثری با میکروب هایی که باعث ایجاد جوش، آلرژی و بثورات روی پوست می شوند مبارزه کند. استفاده از شستشو دهنده ها صورت که pH پوست را تنظیم می کنند و در ترکیب با ذرات طلا هستند می تواند در از بین بردن آکنه کمک کند. 

ماسک های جدید پوست

طلا در تکنولوژی ها جدید برای پوست

اخیرا دانشمندان یک روش نوین برای درمان آکنه ها صورت و کاهش چربی پوست بر اساس خواص طلا برای پوست معرفی کرده اند. این روش موثر تر از خوردن انواع دارو ها و استفاده از انواع ماسک ها می باشد.

در این روش از ذره ها کوچک طلا برای درمان چربی پوست استفاده می شود در واقع دانه های کوچک سیلیس در پوششی از طلا قرار داده می شوند و به دلیل جذب پوستی راحت طلا، این دانه های ریز جذب پوست می شوند تا به سلول ها چربی سبوم برسند. سپس در این مرحله پرتو نور لیزر بر محل پوشش سیلیس می تابد و گرمایی ایجاد می شود تا سوختگی کم و کنترل شده ای در چربی ها تولید شده توسط غده سبوم ایجاد شود و این چربی ها از بین بروند بدین ترتیب چربی پوست با کمک خواص طلا برای پوست کنترل می شود.

طلا در طب سنتی
طلا در طب سنتی

طلا و رفع تیرگی ها ذاتی پوست

بسیاری از افراد از مشکلات تیرگی پوست نظیر تیرگی زیر چانه زیر بغل و کشاله ها ران و … رنج می برند و با وجود امتحان کردن راه ها مختلف نتیجه خوبی نگرفته اند. اما طلا در اینجا نیز به کمک افراد آمده و مشکل رفع تیرگی ها را به بهترین شکل ممکن حل کرده است. از دیگر خواص طلا برای پوست رفع تیرگی پوستی می باشد در واقع محصولات مراقبت از پوست حاوی طلا می توانند به رفع به تیرگی ها پوست کمک کنند. یون ها و مواد معدنی کمیاب موجود در طلا به منظور از بین بردن گرد و غبار و آلودگی صورت و سایر مناطق پوست عمل می کنند. استفاده منظم از کرم های سفید کننده حاوی ذرات طلا به طور چشمگیری مناطق تیره پوست مانند چانه، گردن و زیر بغل را روشن می کند.

طلا و رفع افسردگی و بی حالی پوست

یکی دیگر از خواص این فلز این است که می تواند باعث شود ارتعاشات گرم و تسکین دهنده ای داخل بدن راه بیفتد که این ارتعاشات موجب این می شوند که رگ ها بازتر شده جریان خود و اکسیژن بیشتری در پوست جابجا شود و این خود دلیل خوبی است که پوست سرحال و شاداب شود. همچنین حالت کلی روح و روان فرد از حالت افسردگی خارج می شود و انرژی بدن شخص بالاتر می رود و بدن عملکرد بهتری خواهد داشت این نیز یکی دیگر از فواید طلا می باشد.

خرید محصولات رفع ترک بدن با قیمت های مناسب

همانطور که گفتیم، طلا گردش خون را در بدن شخص بهبود می بخشد از این رو، در قدیم، به زنان باردار توصیه می شد که برای بهبود گردش خون و سایر مایعات بدن در کودک و مادر، از طلا در اطراف شکم خود استفاده کنند این کار باعث اکسیژن رسانی بیشتر به نوزاد می شده است.

چرا طلا برای پوست فایده دارد؟
چرا طلا برای پوست فایده دارد؟

طلا در طب سوزنی چه جایگاهی دارد؟

طب سوزنی یکی از بهترین متود ها پزشکی است، کارشناسان طب سوزنی برای درمان بیماری ها از سوزن استفاده می کنند که طی سالیان طولانی جنس آنها تغییر کرده و رو به بهبودی رفته است در آخرین تحقیقات دانشمندان فواید طلا برای طب سوزنی را کشف کردند که سوزن هایی که نوکشان از طلا ساخته شده است می تواند جز بهترین گزینه ها باشند زیرا نه تنها آلودگی ایجاد نمی کند بلکه میزان و شدت درد استفاده از سوزن طلا در بیماران کمتر حس می شود.

دلیل استفاده طلا در طب سوزنی شناسایی خواص طلا برای پوست بوده است که باعث التیام زخم و کاهش درد شده و همچنین فشار عصبی را کم می کند. در گذشته این نکته مطرح می شده است که اگر حلقه طلا در دست کسی باشد و زیر این حلقه تیرگی ایجاد شود احتمالا صاحب آن دارای بیماری خاصی می باشد.

طلا در لوازم آرایشی و انواع ماسک

امروزه برندهای مختلف و معروف لوازم آرایشی از طلا برای ساخت محصولات مراقبت از پوست بدن استفاده می کنند گویا مجموعه خواص طلا برای پوست نظر صاحبان برندهای مختلف لوازم آرایشی را نیز به خود جلب نموده است. لوازم آرایشی و ماسک حاوی طلا علاوه بر درخشندگی ناشی از طلا و ترند بودن برخلاف دیگر فلزات موجود در لوازم آرایشی مانند سرب که در وسایل آرایشی موجود هستند و برای پوست بسیار مضر هستند، طلا برای پوست مضر نبوده بلکه بسیار مفید نیز می باشد. از طلا در محصولات مختلفی از جمله موارد زیر استفاده می شود:

  1. کرم ها
  2. لوسیون ها
  3. سرم ها
  4. ماسک ها

همچنین از طلا برای ساخت محصولات مراقبت از پوست صورت مانند پاک کننده صورت، انواع ماسک صورت، دستمال مرطوب و اسکراب صورت نیز استفاده می شود. به دلیل مجموع خواص طلا برای پوست صورت از این فلز گرانبها برای ساخت محصولات آرایش ازجمله پرایمر ها، سایه چشم کرم دور چشم و … استفاده می شود.

منابع

kishtala.com
researchgate.net
netmeds.com
fabgoddess.com
mygoldguide.in

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

14 − ده =