برای رشد سریع مو چی خوبه ؟

شاید همیشه از خود پرسیده باشید که برای رشد سریع مو چی خوبه؟ باید گفت که تعدادی از عوامل می توانند روی رشد مو تاثیر بگذارند ، برخی از آنها را می توانید کنترل کنید و برخی دیگر را نمی توانید. سرعت رشد مو توسط ژنتیک تعیین می شود اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که میتوانید بر سرعت رشد تاثیر بگذارد. سن ، رژیم غذایی ، استرس ، نوسانات هورمونی ، سلامت پوست سر ، روش های مراقبت از مو ، داروها و سایر شرایط سلامتی میتوانید به طور بالقوه بر رشد مو تاثیر بگذارد. برای اینکه بدانید برای رشد مو چی خوبه می توانید این متن را دنبال کنید.

برای رشد سریع مو چی خوبه
برای رشد سریع مو چی خوبه

رشد مو واقعاً چقدر سریع است؟

یک سوال متداول این است که چه مدت طول می کشد تا مو رشد کند؟ رشد مو هر ماه بین ۰.۵ تا ۱.۷ سانتی متر است. یعنی ۰.۲ تا ۰.۷ اینچ. از دیگر عوامل موثر در رشد سریع مو می توان به سن ، ژنتیک ، بارداری و سلامتی اشاره کرد. کلید رشد مو در رژیم غذایی شماست. موهای شما به یک رژیم متعادل و پر از مواد مغذی نیاز دارد. غذاهایی که می خورید باید حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی مانند نیاسین، بیوتین، ویتامین C، روی و آهن باشند تا از رشد سریع مو پشتیبانی کنند.

غذا برای رشد سریع مو
غذا برای رشد سریع مو

آیا برخی از غذاها می توانند به رشد سریع مو کمک کنند؟

 نکته اصلی در رشد سریع مو ممکن است از رژیم شما باشد. موها نیاز به تغذیه دارند ، بنابراین یک رژیم غذایی متعادل و پر از مواد مغذی زیاد باعث سالم و رشد سریع مو می شود. غذاهایی که می خورید باید حاوی ویتامین ها و مواد معدنی شناخته شده برای رشد مو سالم باشند مانند ویتامین C، بیوتین، نیاسین، آهن و روی. اما برای رشد مو چی خوبه؟ اگر می خواهید موهای بلندتری داشته باشید ، باید غذاهای مقوی مانند ماهی سالمون، تخم مرغ، آووکادو، سیب زمینی های شیرین، توت، آجیل، روغن زیتون، ماهی، لوبیا، غلات کامل، غذاهای غنی از پروتئین، بیوتین (ویتامین H) و امگا ۳ را تهیه و مصرف کنید.

رشد سریع مو با ماساژ
رشد سریع مو با ماساژ

پوست سر را تمیز کنید و ماساژ دهید

خرید انواع شامپو متناسب با موی شما

اگر به دنبال رشد سریع مو هستید ، از منبع شروع کنید: پوست سر. اولاً ، یک التهاب مزمن پوست، ناشی از تنش پوست ، تجمع ، استرس اکسیداتیو و بیماری پوست سر مانند درماتیت، میتوانید منجر به ریزش یا نازک شدن مو شود. در حقیقت ، یک مطالعه نشان داده که التهاب ناشی از آلودگی و استرس اکسیداتیو یکی از دلایل اصلی ریزش مو در بزرگسالان است. این اتفاق می افتد زیرا التهاب شروع به بسته شدن فولیکول مو می کند ، رشد را محدود می کند و در نهایت منجر به ریزش می شود. این التهاب روی کیفیت رشد، و رشد سریع مو تاثیر می گذارد. همچنین وقتی که کثیفی و چربی در اطراف دهانه ی فولیکول باشد و این تجمع به تدریج باعث خفگی ریشه مو می شود. بنابراین به طور مرتب سر خود را بشویید. هنگام شستن مو پوست سر را ماساژ دهید تا جریان خود افزایش یابد، استرس از بین برود و فولیکول های مو تحریک شود.

راز داشتن مو پرپشت
راز داشتن مو پرپشت

 از استرس خداحافظی کنید

استرس میتوانید تاثیرات بدی بر سلامتی شما داشته باشد. ریزش مو یکی از آنهاست. استرس بیش از حد ناشی از کار یا مشکلات شخصی میتوانید چرخه مو را مختل کرده و از رشد سریع مو خودداری کند. برای غلبه بر استرس که میتوانید مانعی در رشد موهای شما باشد ، در لذت مدیتیشن ، یوگا یا سایر تمرینات تنفسی لذت ببرید.

مکمل های مو چی هستن
مکمل های مو چی هستن

مکمل های رشد مو مانند کلاژن و بیوتین مصرف کنید

مقاله پیشنهادی: پودر کلاژن چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

این دو ماده با تأمین کلیه مواد مغذی مناسب به بدن ، به سلامت و رشد سریع مو کمک می کنند. مو از پروتئین کراتین ساخته شده است که دارای مشخصات اسید آمینه شامل سیستئین ، سرین ، اسید گلوتامیک ، گلیسین و پرولین است. هر دو مکمل کلاژن و بیوتین دارای مقادیر زیادی از این اسیدهای آمینه هستند ، به این معنی که مکمل ها عناصر سازنده مو را برای بدن فراهم می کنند.  بیوتین، یکی از اصلی ترین مکمل های مکمل های رشد مو است. علاوه بر این ، اعتقاد بر این است که بیوتین به طور طبیعی رشد سالم مو را تقویت می کند. زیرا در تولید کراتین ، ماده اصلی مو نقش دارد. کلاژن ، میتوانید با حمایت از پوست سر به همان روشی که کلاژن در کنترل سلامت پوست نیز کمک می کند ، به رشد مو کمک کند.

چگونه موهای زیبا داشته باشم
چگونه موهای زیبا داشته باشم

برای رشد سریع مو باید موها را مرطوب نگه دارید

موهای سر احتمالاً خشک ترین چیز روی بدن است و اگر میخواهید رشد سریع مو داشته باشید ، باید آن را مرطوب نگه دارید. اگر بافت موی شما به طور طبیعی خشک است ، حفظ رطوبت مو بسیار ضروری است. موهای خشک به موهای شکننده و شکسته شدن موها تبدیل می شوند. باید بدانید اگر موهای شما خشک و شکننده است ، شما احتمالاً کوتیکول های باز دارید. کوتیکول شما خارجی ترین لایه مو است ؛ این لایه محافظ رشته شماست. وقتی کوتیکول ها باز یا بلند می شوند ، به این معنی است که آنها مهر و موم نشده اند. این اجازه می دهد تا رطوبت و مواد مغذی راحت تر فرار کنند.  با این حال مرطوب کننده میتوانید این مشکل را حل کند و شما می توانید شاهد رشد سریع مو باشید. نیازهای موی افراد البته متفاوت خواهد بود ، بنابراین برای برخی از افراد یک نرم کننده ساده این کار را انجام می دهد ، در حالی که دیگران به ماسک های آبرسان مو و درمان های روغن هفتگی نیاز دارند.

نقش انتی اکسیدان در مو
نقش انتی اکسیدان در مو

برای رشد مو از آنتی اکسیدان استفاده کنید

ممکن است بگویید برای رشد مو چی خوبه؟ در جواب باید گفت موها مانند بقیه بدن شما پیر می شوند. به همین دلیل است که افراد با پیرتر شدن موها دچار کم پشتی می شوند. همچنین سرعت رشد موهای شما را محدود می کند. می توانید از آنتی اکسیدان استفاده کنید. زیرا آنها استرس اکسیداتیو را کنترل می کنند و رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. مطمئن باشید که غذاهای حاوی آنتی اکسیدان زیاد می خورید یا یک مکمل غنی از ویتامین به رژیم غذایی خود اضافه میکنید.  شما همچنین می توانید از آنتی اکسیدان های موضعی ، به صورت روغن مو ، سرم یا اسپری استفاده کنید.

چرا اصلاح موی سر مهم است
چرا اصلاح موی سر مهم است

 کوتاه کردن مو برای نجات

خرید انواع ماشین اصلاح با قیمت مناسب

اصلاح مرتب موها هر هشت تا ده هفته رشد سریع مو را تضمین می کند. آنچه اتفاق می افتد این است که به دلیل آلودگی زیاد و آفتاب ، انتهای مو معمولاً آسیب دیده و خشن می شود و باعث ضعیف شدن و ایجاد موخوره می شود. وقتی مرتباً موهای خود را کوتاه میکنید ، قسمت های شکسته شده قطع می شوند و موهای شما بدون هیچ مانعی به رشد خود ادامه می دهند.

اهمیت شانه زدن
اهمیت شانه زدن

 شانه زدن منظم هر شب

حتما شنیده اید که شانه زدن زیاد باعث ریزش مو می شود و از نظر جسمی به موهای شما آسیب می رساند. خوب ، همه چیز به استفاده صحیح از شانه برمیگردد. استفاده از موی مصنوعی میتوانید باعث ایجاد اصطکاک در مو شده و در نتیجه به مو آسیب می رساند. در عوض ، استفاده از برس مناسب در واقع میتوانید گردش خون پوست سر را افزایش دهد. قبل از خواب در شب اطمینان حاصل کنید که حداقل به خوبی موهای خود را شانه می زنید. شانه زدن مو باعث تقویت ریشه و رشد سریع مو می شود.

چه شامپویی برای من مناسب است
چه شامپویی برای من مناسب است

چند نکته برای رشد سریع موهای شما

  1.  افرادی که پوست سرشان چرب است نباید از ماساژ با روغن استفاده کنند. زیرا این کار رشد موهای شما را کند می کند.
  2.  برای شستن سر از آب در دمای اتاق یا آب سرد استفاده کنید. این امر از چرب شدن مو های شما جلوگیری می کند.
  3. اگر پوست سرتان خشک است ، اغلب از ماساژ روغن داغ استفاده کنید.
  4. موهای خود را روزانه نشویید.
  5. اگر جنس موهای شما ترکیبی است، به این معنی است که پوست سر شما چرب است. برای خشک کردن مو از سشوار استفاده نکنید.

از محصولات با کافئین استفاده کنید

روش طبیعی دیگر برای کمک به رشد سریع مو استفاده از محصولاتی است که حاوی کافئین هستند. طبق یک مطالعه علمی ، نشان داده شده است که کافئین باعث افزایش کشیدگی ساقه مو می شود و در نتیجه یک مرحله رشد آناژن طولانی مدت در مردان و زنان ایجاد می شود. البته این بدان معنا نیست که نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز به موهای شما کمک می کند. در عوض ، برای دیدن این اثرات به دنبال محصولات مراقبت از مو باشید که به طور خاص با کافئین ساخته شده اند.

 ماساژ روغن

ماساژهای روغنی همیشه معجزه می کنند. روغن را گرم کرده و برای مدتی پوست سر خود را به آرامی با این روغن داغ ماساژ دهید. شما می توانید روغن های آماده شده به همین منظور را از فروشگاه ها تهیه کنید. اما این روغن ها هم میتوانید همان کار را انجام دهد. روغن هایی مانند: روغن نارگیل ، روغن زیتون ، روغن بادام ، روغن جوجوبا و … می توانند این کار را برای شما انجام دهند. از روغن ها برای مدتی روی موهای خود استفاده کنید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

روغنهای مختلف را برای رشد سریع مو را امتحان کنید

برای رشد مو چی خوبه؟ خوب است بدانید که از روغن ها نیز به عنوان راه حلی برای رشد مو استفاده می شود. اگر به دنبال نکاتی آسان در مورد چگونگی رشد سریع موهای خود هستید ، ممکن است روغن نعناع فلفلی یا رزماری را امتحان کنید. تحقیقات نشان داده است که این روغن ها به لطف خاصیت تحریک کننده پوست سر ، به رشد سریع مو کمک می کنند. همچنین می توانید روغن های زیر را برای رشد سریع و تقویت موهای خود استفاده کنید.

درمان مخلوط روغن رزماری

استفاده از روغن رزماری هنگام ماساژ پوست سر میتوانید به رشد مو و ضخامت مو کمک می کند. این ماده با تحریک و تقویت فولیکول های مو و در عین حال افزایش گردش پوست نیز باعث رشد سریع مو می شود. روغن رزماری نه تنها باعث رشد مو می شود، بلکه به کاهش ریزش مو نیز کمک می کند. برای این کار می توانید روغن رزماری را برداشته و به آن روغن جوجوبا یا روغن زیتون اضافه کنید. برای اطمینان از رقیق شدن رزماری ، برای هر قاشق غذاخوری از این روغن جوجوبا (یا روغن زیتون) ۴ قطره روغن رزماری بزنید. هر دو روغن را در یک کاسه ترکیب کرده و مخلوط کنید. به پوست سر مالیده و به مدت چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. قبل از شستشو بگذارید ۳۰ دقیقه روی پوست سر بماند. مراقبت باشید داخل چشم ها و دهانتان نرود.

مقاله پیشنهادی: جلوگیری از ریزش مو چگونه امکان پذیر است؟

درمان ترکیبی روغن چوب درخت سرو

مانند روغن رزماری که برای رشد مو استفاده می شود، روغن چوب درخت سرو نیز با افزایش گردش خون در پوست سر و تحریک فولیکول های مو به رشد سریع موهای شما کمک می کند. علاوه بر این ، به کاهش ریزش مو در افرادی که موهای کم پشت دارند کمک می کند. اگر باردار هستید از این درمان استفاده نکنید. روغن چوب درخت سرو را برداشته و به آن روغن جوجوبا یا روغن زیتون اضافه کنید. برای هر قاشق غذاخوری روغن زیتون ۴ قطره روغن چوب درخت سرو بریزید. این دو روغن را در یک کاسه ترکیب کرده و با هم مخلوط کنید. به پوست سر مالیده و به آرامی ماساژ دهید. بگذارید حدود ۳۰ دقیقه بماند و سپس بشویید.

روغن اسطوخودوس برای رشد مو

یک مطالعه موش نشان داد که روغن اسطوخودوس میتوانید رشد مو را افزایش دهد. دانشمندان از چگونگی عملکرد روغن اسطوخودوس برای حمایت از رشد مو مطمئن نیستند اما مشخص شده است که این ماده دارای ویژگی های مسدود کننده DHT است . روغن اسطوخودوس همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتری است.

برای رشد سریع مو چی بخوریم
برای رشد سریع مو چی بخوریم

برای رشد مو چی خوبه؟ چه غذایی بخوریم؟

هر رشته مو از سلول هایی تشکیل شده است که حاوی پروتئین سختی به نام کراتین هستند و باید به طور مداوم از مواد معدنی و ویتامین ها تغذیه شوند تا موهای شما بلند و محکم شود. در این متن ما برخی از غذاها را برای رشد سریع مو معرفی کرده ایم، که قطعا باید آنها را در رژیم روزانه خود اضافه کنید. بنابرای برای رشد مو چی خوبه و چه غذاهایی باید در رژیم غذایی خود استفاده کنیم؟

رشد سریع مو با مصرف تخم مرغ

گاهی ممکن است با خود بگویید، برای رشد مو چی خوبه؟ جالب است بدانید شما میتوانید با داشتن رژیم غذایی مناسب، موهای قوی ای داشته باشید. موهای شما از پروتئین تشکیل شده است ، بنابراین اطمینان از داشتن پروتئین کافی در رژیم غذایی مهم است. پروتئین ماده سازنده مو است و تخم مرغ یکی از غنی ترین منابع طبیعی پروتئین است. اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذایی روزانه میتوانید برای رشد سریع مو مفید باشد.

اسفناج و سایر گیاه هایی که برگ تیره آهن را تأمین می کنند

آهن یک ماده معدنی ضروری است که سلولهای مو به آن نیاز دارند. در حقیقت ، کمبود آهن در بدن ممکن است باعث ریزش مو شود. هنگامی که آهن بدن شما کم می شود ، اکسیژن و مواد مغذی به اندازه کافی به ریشه و فولیکول های مو منتقل نمی شوند که میتوانید رشد را مهار کرده و رشته های شما را ضعیف کند. بنابراین مصرف آهن نیز برای رشد سریع مو لازم است.

مقاله پیشنهادی: موی وز و مجعد چه ویژگی هایی دارند؟

 مرکبات برای دریافت ویتامین C

رژیم غذایی برای رشد مو مفید می باشد، اما برای رشد مو چی خوبه و چه میوه ای باید بخوریم. بدن شما برای جذب آهن به ویتامین C نیاز دارد. بنابراین شما باید برای رشد مو مرکبات را به رژیم خود اضافه کنید. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که یک لیموترش در روز برای دریافت دوز ویتامین C روزانه شما کافی است. همچنین می توانید پرتقال بخورید. ویتامین C همچنین برای تولید کلاژن مورد نیاز است که باعث می شود مویرگهایی که به ساقه های مو متصل می شوند ، از تأمین منظم مواد مغذی و رشد سریع مو بهره مند شوند.

آجیل و دانه های اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ مو را تغذیه می کنند و باعث ضخیم شدن مو می شوند. از آنجا که بدن شما نمیتوانید این چربی های سالم را تولید کند ، باید آنها را از رژیم غذایی خود استخراج کنید. بادام و گردو واقعاً سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. به همین ترتیب ، دانه های کتان می توانند به عنوان یک میان وعده سالم در وعده های غذایی مفید باشند در عین حال چربی های ضروری موهای شما را نیز تأمین می کنند.

 غلات کامل برای به دست آوردن بیوتین

غلات کامل سرشار از بیوتین همراه با آهن ، روی و ویتامین های گروه B هستند. بیوتین برای تکثیر سلولی مورد نیاز است و نقش مهمی در تولید اسیدهای آمینه (پروتئین) مورد نیاز برای رشد موهای شما دارد.

هویج سرشار از ویتامین A است

برای رشد سریع مو هر روز آب هویج بنوشید. مو بافتی در بدن است که به سرعت رشد می کند و ویتامین A برای رشد هر سلول مورد نیاز است. همچنین استفاده از هویج به پوست سر در تولید روغن سبوم طبیعی کمک می کند که باعث سلامت مو و ریشه ها می شود تا رشد مو را تقویت کند.

آووکادو ویتامین E را ارائه می دهد

ویتامین E گردش خون را بهبود می بخشد و به فولیکول ها کمک می کند تا با کارایی بیشتری رشد مو را تقویت کنند. همچنین تعادل چربی و PH را حفظ می کند که در صورت وجود بیش از حد میتوانید فولیکول های مو را مسدود کرده و رشد مو را متوقف کند. آووکادو منبع بسیار خوبی از ویتامین E است و همچنین سرشار از چربی های اشباع نشده غیر اشباع برای قلب است. می توانید آن را به سالاد صبحانه خود اضافه کنید یا آن را به یک اسموتی سبز تبدیل کنید.

طب سنتی در مورد مو
طب سنتی در مورد مو

مکمل های گیاهی

مکمل های غذایی برای رشد مو بسیار مهم هستند. اما لازم نیست که به صورت قرص و کپسول باشد زیرا بسیاری از سبزیجات سبز و شیر نیز مکمل های غذایی هستند و باعث رشد سریع و تقویت مو می شوند. با این حال اگر دارویی مصرف میکنید بهتر است همیشه با یک پزشک خوب مشورت کنید.

رشد سریع مو در خانه
رشد سریع مو در خانه

راه کار های خانگی برای رشد سریع مو

چای سبز

برای رشد سریع موچه چیزی خوبه؟ جالبه بدانید به جای دور ریختن کیسه های چای سبز استفاده شده ، می توانید از آنها استفاده کنید تا موهای شما قوی کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این کیسه ها را به مدت یک دقیقه در آب بجوشانید و روی پوست سر خود بمالید. بگذارید حدود ۴۵ دقیقه بماند و سپس مو را با آب خنک بشویید. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که رشد مو را تقویت می کند و از ریشه آن را قوی می کند.

آب پیاز

اگر نمیدانید که برای رشد مو چی خوبه و می توانید بوی آب پیاز را تحمل کنید ، این روش آزمایش شده میتواند برای موهای شما معجزه کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیاز را به قطعات کوچک خرد کرده و آب آن را بگیرید. آن را به مدت ۲۰ دقیقه به طور مساوی در سر خود بمالید و آن را با یک شامپوی ملایم بشویید. آب پیاز سرشار از گوگرد است که باعث افزایش تولید کلاژن در بافت های شما می شود و ارگو باعث رشد مو می شود.

زغال اخته

یک قاشق غذاخوری از این گیاه را با آب خرد کنید تا یک خمیر صاف شود. همچنین می توانید مقداری شیر به آن اضافه کنید و حدود ۴۰ دقیقه آن را روی موها و پوست سر خود بمالید. بعد از آن با ملایمت موهای خود را بشویید. شنبلیله حاوی پروتئین ها و اسید نیکوتینیک است که رشد مو را تقویت می کند.

سرکه سیب

فقط دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. این معجون را حدود دو تا سه دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید و با شامپو بشویید. سرکه سیب فولیکول های مو را تحریک می کند و به نوبه خود به رشد سریع مو کمک می کند. به علاوه ، همچنین پوست سر شما را تمیز می کند و تعادل pH مو را حفظ می کند.

مقدار زیادی آب بنوشید

حداقل روزی ۸ لیوان آب بنوشید. این باعث تقویت موهای شما می شود و آنها را از داخل آبرسانی می کند. بنابراین وقتی مو قوی است ، بدیهی است که سریعتر رشد می کند.

استفاده از محصولات طبیعی مو

شما اکنون نکات مهم درمان خانگی را می دانید. شما می توانید محصولات طبیعی مراقبت از مو را انتخاب کنید. محصولاتی که مواد شیمیایی کمتری دارند همیشه باید برای موهای زیبا ترجیح داده شوند. مارک های مختلف ملایم و طبیعی را بررسی کنید. در صورت امکان ، به دنبال محصولات خانگی مو نیز بروید. آنها به مراتب بهتر از هر ماده شیمیایی هستند.

منابع

mindbodygreen.com
today.com
food.ndtv.com
thebeautydeeplife.com
drformulas.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

19 − شانزده =