رفع سیاهی زیر بغل یکی از بزرگترین دغدغه هایی است که برای بسیاری از انسان ها وجود دارد و در سنین مختلف ممکن است با آن مواجه شوند، با وجود این که این موضوع از نظر سلامتی هیچ خطری برای انسان ندارد، اما می تواند زیبایی را تحت تاثیر قرار داده و اعتماد به نفس انسان را کاهش دهد؛ به همین علت بسیاری از افراد به دنبال روش های خانگی سفید کردن زیر بغل برای از بین بردن این مشکل هستند. اما چطور می توان به رفع سیاهی زیر بغل پرداخت؟ آیا رفع سریع تیرگی زیر بغل امکان پذیر است؟

چرا رفع سیاهی زیر بغل مهم است؟

سیاهی زیر بغل می تواند برای بسیاری از افراد باعث به وجود آمدن احساس شرمندگی و خجالت شود، زیرا افراد در فصل بهار و تابستان در بیرون از منزل علاقه به پوشیدن لباس های بدون آستین دارند، یا در مجالس و مهمانی های خودمانی از لباس هایی که آستین ندارند استفاده می کنند، برای استخر و شنا نیز پوشیدن لباس مخصوص از ملزومات امر است؛ در چنین شرایطی اگر شخص با مشکل تیرگی زیر بغل مواجه باشد مسلما زیبایی ظاهری او تحت تاثیر قرار گرفته و ممکن است به عزت نفس و اعتماد به نفس او خدشه وارد شود و تنها راه نجات رفع سیاهی زیر بغل است. به همین علت است که بسیاری از افراد همواره به دنبال راهها و شیوه های مطمئن و استاندارد برای برطرف کردن این مشکل هستند.

علل ایجاد تیرگی زیر بغل چیست؟

این روزها انسان ها بیش از هر زمان دیگری به ظاهر خود و بخصوص پوست بدن خود اهمیت می دهند و همواره دوست دارند آن را زیبا و جذاب نگه دارند؛ یکی از مهمترین سوالاتی که برای این افراد به وجود می آید این است که چرا پوست زیر بغل انسان به مرور زمان تغییر رنگ داده و تیره می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم تیرگی زیر بغل علل مختلفی دارد که عبارتند از:

  1. استفاده از برخی محرک های شیمیایی مانند دئودورانت و ضد عرق ها
  2. اصلاح مداوم با استفاده از تیغ و ژیلت که باعث سوزش و سایش در این قسمت می شوند.
  3. استفاده از لباس های تنگ و چسبان که این قسمت از بدن را تحت فشار قرار می دهند.
  4. مصرف مداوم سیگار
  5. چاقی و تجمع چربی ها
  6. دیابت و بیماری های قندی
رفع سیاهی زیر بغل
رفع سیاهی زیر بغل

کنترل سیاهی زیر بغل

برای این که بتوانیم به رفع سیاهی زیر بغل خود کمک کنیم و دوباره زیبایی و سفیدی را به آن بازگردانیم باید به نکات مهمی توجه کنیم. اولین نکته این است که ممکن است به برخی از ضد عرق هایی که استفاده می کنید حساسیت داشته باشید، بنابراین اگر مشاهده کردید که با مصرف آنها این تیرگی بیشتر شد سعی کنید مارک ضد عرق خود را تغییر دهید. برخی از افراد در این شرایط استفاده از دئودورانت را به کلی متوقف کرده و سعی می کنند از ضد عرق های طبیعی و خانگی استفاده کنند که از جمله بهترین نوع آنها می توان به سرکه سیب و جوش شیرین اشاره کرد.

همان گونه که در مطالب قبل به آن اشاره شد اصلاح و استفاده از تیغ و ژیلت نیز از جمله عوامل اصلی به وجود آورنده این تیرگی ها به شمار می روند، بنابراین می توانید اصلاح این قسمت از بدن توسط تیغ و ژیلت را متوقف کرده و به جای آن از روش های دیگری مانند اپیلاسیون و لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن خود استفاده کنید. همچنین در طول روز سعی کنید به جای استفاده از لباس های تنگ که با استفاده از الیاف مصنوعی تولید شده اند از لباس های گشاد و آزاد که از جنس الیاف نخی هستند استفاده کنید.

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه ویژه ای نمایید این است که از سیگار استفاده نکنید، زیرا سیگار دشمن سلامتی و زیبایی است و به غیر از پوست زیر بغل، پوست سایر قسمت های بدن را نیز به مرور زمان زرد و تیره می کند.

مشاهده کل محصولات ضد تیرگی نقاط حساس بدن

روش های خانگی سفید کردن زیر بغل

با وجود این که این روزها داروها و روش های شیمیایی بسیار زیادی برای رفع تیرگی زیر بغل وجود دارد، اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند با بهره گیری از راههای طبیعی و روش های خانگی سفید کردن زیر بغل خود را در مدت زمان کوتاه انجام دهند. برای آشنایی بیشتر شما با این موضوع به برخی از متداول ترین روش ها که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد اشاره می کنیم:

  • یک سیب زمینی را رنده کرده، آب آن را گرفته و به زیر بغل خود بمالید و پس از گذشت مدت زمان ۱۰ دقیقه آن را با آب خنک شستشو دهید. از برش های لیمو استفاده کنید و آنها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این قسمت قرار داده و سپس با آب خنک بشویید.
  • پوست پرتقال نیز یکی از طبیعی ترین شیوه هایی است که می توانید از آن برای برطرف کردن تیرگی زیر بغل خود استفاده کنید.
  • بدین منظور باید پوست رنده شده پرتقال را با استفاده از یک قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری گلاب مخلوط نموده و یک خمیر کاملا یک دست به دست آورید؛ سپس آن را به آرامی زیر بغل خود بمالید و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه بماند و در نهایت آن را با استفاده از آب خنک شستشو شود داده و خشک کنید و این عمل را در طول هفته دو یا سه بار تکرار کنید.
رفع سیاهی زیر بغل
رفع سیاهی زیر بغل

معجزه زردچوبه برای رفع تیرگی زیر بغل

زردچوبه نیز یکی دیگر از موادی است که شما می توانید توسط آن تیرگی زیر بغل خود را برطرف نمایید. بدین منظور آن را در یک کاسه کوچک ریخته به همراه دو قاشق غذاخوری آب لیمو تازه مخلوط کنید و آن را به صورت یک خمیر یکنواخت در آورید و در قسمت زیر بغل خود مالیده و پس از گذشت ۳۰ دقیقه خمیر را شسته و تمیز نمایید.

تاثیر روغن نارگیل در رفع سریع تیرگی زیر بغل

روغن نارگیل نیز یکی دیگر از مواردی است که بسیاری از افراد از آن برای رفع تیرگی زیر بغل خود استفاده می کنند، برای انجام این کار باید روغن خالص نارگیل را تهیه کنید و مقداری از روغن را روی این قسمت ماساژ دهید و اجازه دهید روی پوست به مدت ۱۵ دقیقه بماند تا مواد مغذی کاملا جذب پوست شود. این کار را می توانید در طول روز به مدت ۲ تا ۳ بار تکرار کنید، زیرا این عمل نه تنها تیرگی آن را برطرف می نماید بلکه باعث خوشبو شدن زیر بغل نیز می گردد.

مقاله پیشنهادی: انواع قرص آهن و خواص آن در یک نگاه!! ۰ تا ۱۰۰ قرص آهن

آیا تیرگی زیر بغل نگران کننده است؟

یکی از مهمترین دغدغه هایی که برای بسیاری از افراد وجود دارد این است که آیا سیاهی و تیرگی زیر بغل باعث نگرانی است؟ در پاسخ باید به این نکته اشاره کنیم که ممکن است در برخی از شرایط زیر بغل شما به صورت طبیعی دارای تیرگی بوده و رنگ آن با سایر قسمت های پوست شما تفاوت داشته باشد، اما این موضوع به هیچ عنوان باعث ایجاد نگرانی نمی شود؛ زیرا مختلفی مانند نژاد، ژنتیک و سابقه خانوادگی می توانند در به وجود آمدن آن موثر باشند، بنابراین جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

چه کسانی در معرض تیرگی زیر بغل هستند؟

قبل از این که به این سوال پاسخ دهیم باید به این نکته اشاره کنیم که رنگ پوست شما با استفاده از سلول های رنگدانه ای به نام ملانوسیت ها تعیین می شود؛ زمانی که این سلول ها شروع به تکثیر می کنند رنگ پوست را تیره تر می نمایند، بنابراین کسانی که دارای پوست تیره هستند نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض بروز چنین مشکلی قرار می گیرند. همچنین برخی از اوقات از پدر یا مادر یک ژن معیوب به شما ارث می رسد که آن ژن باعث به وجود آمدن لکه های تیره بر روی پوست و به خصوص در قسمت زیر بغل می گردد.

گرچه نادر است اما برخی از مواقع عوامل ژنتیکی یا یکی از بیماری های زمینه ای هم می تواند باعث به وجود آمدن تیرگی و سیاهی در این قسمت گردد. اما اصلی ترین علت این موضوع که در قسمت های قبلی نیز به آن اشاره نمودیم استفاده بیش از اندازه از ژیلت و تیغ برای حذف موهای زائد بدن است و به محض این که شما شیوه اصلاح خود را تغییر دهید این مشکل نیز رو به بهبودی خواهد رفت.

رفع سیاهی زیر بغل
رفع سیاهی زیر بغل

نکاتی برای رفع سیاهی زیر بغل

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که همواره نگران زیبایی پوست خود بوده و تیرگی به وجود آمده در قسمت زیر بغل باعث آزردگی شما می شود، بنابراین به نکاتی که در این قسمت به آن اشاره می کنیم توجه فراوانی کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن سیاهی زیر بغل خود را از بین برده و از به وجود آمدن چنین مشکلاتی در آینده نیز جلوگیری به عمل آورید:

  • مرطوب کردن زیر بغل یکی از بهترین شیوه ها در این زمینه است؛ همواره سعی کنید زیر بغل خود را با استفاده از مرطوب کننده های استاندارد و با کیفیت مرطوب نگه دارید، به خصوص زمانی که قصد تراشیدن موهای این قسمت را دارید باید به این موضوع توجه ویژه ای نمایید و قبل از اصلاح از صابون یا کف اصلاح استفاده کنید و به این صورت پوست خود را آماده برای از بین بردن موهای زائد نمایید.
  • همچنین پس از این که عمل اصلاح را انجام دادید یک لوسیون کاملا طبیعی و بدون بو به زیر بغل خود بمالید تا از به وجود آمدن تحریک و تغییر در رنگ پوست جلوگیری به عمل آید.
  • سعی کنید از درمان های طبیعی مانند خیار، آب لیمو، زردچوبه و … برای از بین بردن تیرگی زیر بغل خود استفاده کنید؛ البته می توانید قبل از انجام این کار حتما با پزشک خود مشورت نمایید.
  • استفاده از کرم های موضعی موجود در میان داروهایی که برای زیبایی و سلامت پوست ساخته شده اند نیز می تواند به برطرف کردن تیرگی این قسمت از پوست بدن کمک فراوانی نماید.

شیوه های پزشکی برای رفع سریع تیرگی زیر بغل

روشن کردن پوست
رفع سیاهی زیر بغل

همگی روش های خانگی سفید کردن زیر بغل طبیعی و کاربردی هستند و هیچ گونه آسیبی برای پوست به همراه ندارند، اما شما می توانید از برخی روش های دارویی و درمانی نیز برای رفع تیرگی زیر بغل خود استفاده نمایید که خوشبختانه انواع کرم ها و ژل ها برای این امر تولید شده اند که در این قسمت به برخی از آنها اشاره می کنیم.

کرم های رتینوئید

استفاده از این کرم های بسیار مفید و موثر می تواند باعث نازک و روشن شدن پوست زیر بغل گردد و به آن زیبایی و جذابیت فراوانی ببخشد.

کرم های هیدروکینون

بهره گیری از این نوع کرم نیز یکی از بهترین گزینه ها برای ایجاد روشنی برای پوست زیر بغل می باشد و رنگ آن را تغییر می دهد.

لایه بردار شیمیایی

این لایه بردارها حاوی تری کلرو استیک اسید هستند که به نوعی ترکیبات مفید و موثر برای از بین بردن سلول های آسیب دیده پوست به شمار می روند و می توانند این سلول ها را با سلول های جدید و سالم جایگزین نمایند.

روشن کردن پوست
رفع سیاهی زیر بغل

کرم هایی که درون آنها سرشار از ویتامین دی می باشد

ویتامین D باعث کاهش رنگ تیره پوست شده و به مرور زمان تیرگی زیر بغل را کاهش می دهد. البته ممکن است پزشک شما آنتی بیوتیک های موضعی یا صابون های ضد باکتریایی را برای برطرف کردن این تیرگی ها تجویز نماید که شما می توانید زیر نظر پزشک خود از این آنتی بیوتیک ها نیز استفاده کنید.

شایان ذکر است که شما می توانید در کنار انجام روش های ذکر شده، لیزر درمانی را نیز امتحان کنید، زیرا این امر می تواند ضخامت پوست را که اغلب همراه با تیرگی پوست رخ می دهد کاهش دهد و همزمان با کاهش ضخامت پوست مسلما رنگ آن روشن تر به نظر رسد. به علاوه لیزر درمانی باعث کاهش رشد موهای زیر بغل شده و نیاز به اصلاح مداوم را نیز کاهش می دهد.

استفاده از جوش شیرین برای رفع سریع تیرگی زیر بغل

علاوه بر تمامی روش های سنتی و شیمیایی که تاکنون ذکر کردیم و می توان توسط آن اقدام به برطرف نمودن سریع تیرگی های زیر بغل نمود، روش دیگری نیز وجود دارد که بسیاری از مردم در سراسر جهان از آن استفاده می نمایند و آن بهره گیری از جوش شیرین برای زیر بغل می باشد. به طور کلی جوش شیرین یک ماده کاملا بی ضرر و استاندارد می باشد که بسیاری از افراد آن را به عنوان یکی از موثرترین و مفید ترین جایگزین های خوشبو کننده های تجاری در نظر گرفته اند. این روزها نیز بسیاری از پزشکان و متخصصان پوست و زیبایی تاکید می کند که پس از دوش گرفتن زیر بغل خود را با استفاده از جوش شیرین آغشته نمایید تا نه تنها بویی بسیار خوبی بدهد، بلکه با گذشت زمان به برطرف کردن تیرگی آن نیز کمک کرده و آن را سفید و درخشان نماید.

البته برخی از اوقات شما می توانید برای افزایش خواص جوش شیرین آن را با استفاده از خاک سفید یا نشاسته ذرت نیز مخلوط کرده و نتایج مطلوبی در این زمینه به دست آورید. یکی از نکات بسیار جالبی که در مورد جوش شیرین وجود دارد این است که تجربه نشان داده جوش شیرین یک لایه بردار بسیار قوی می باشد و می تواند گردش سلول ها را تحریک نموده و به مرور زمان سطح پوست را روشن تر و صاف تر از قبل نماید و همین موضوع سبب شده که بسیاری از طرفداران داروهای طبیعی همواره از مخلوط خمیر جوش شیرین که به همراه آب آن را مخلوط کرده اید به عنوان اسکراب برای تمیز کردن سلول های مرده پوست در زیر بغل خود استفاده کنند. البته آنها توصیه می شود که جوش شیرین را با برخی دیگر از مواد مانند روغن نارگیل، آبلیمو آووکادو، گلیسیرین، خیار، عسل و سرکه سیب مخلوط نموده و از آن استفاده کنید.

خرید بهترین کرم های سفید کننده زیر بغل با کیفیت بالا و قیمت مناسب

برطرف کردن تیرگی زیر بغل با استفاده از خمیردندان

شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که خمیر دندان علاوه بر این که می تواند دندان ها را به خوبی تمیز و درخشان نماید، دارای خاصیت سفید کننده نیز هست و این ویژگی می تواند منجر به برطرف شدن تیرگی های زیر بغل گردد. البته باید به این نکته مهم اشاره کنیم که قبل از این که از خمیردندان استفاده کنید مطمئن شوید که از خمیر دندان های ساده برای انجام این امر بهره می برید؛ خمیر دندان هایی که دارای کمترین میزان مواد شیمیایی هستند، زیرا استفاده از نوع غلیظ آنها می تواند پوست زیر بغل را تحریک نماید.

برای انجام این کار خمیر دندان سفید را با استفاده از پودر چای سبز مخلوط نموده و آن را به مدت ۲۰ دقیقه زیر بغل خود قرار داده و پس از گذشت ۱۰ دقیقه آن را پاک کنید و پس از گذشت مدتی که این عمل را انجام دادید متوجه سفیدی زیر بغل خود خواهید شد.

روشن کردن پوست
رفع سیاهی زیر بغل

استفاده از نمک دریا برای رفع سیاهی زیر بغل

یکی از نکات مهمی که در این قسمت باید به آن اشاره کنیم این است که برخی از پزشکان و متخصصان به بیماران خود یکی از طبیعی ترین روش های برطرف کردن تیرگی زیر بغل را که تاثیرات شگفت انگیزی دارد پیشنهاد می نمایند که این روش استفاده از نمک دریا می باشد. سوالی که در این زمینه به وجود می آید این است که آیا واقعا نمک دریا می تواند تیرگی زیر بغل را درمان کند؟

در پاسخ به این سوال باید به این موضوع اشاره کنیم که بر مبنای تحقیقات و بررسی های انجام شده این نتایج به دست آمد که نمک دریا سرشار از مواد معدنی و طبیعی می باشد که از جمله آنها می توان به کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سدیم، روی و مس اشاره نمود که هر کدام از آنها می توانند نقش بسیار مفید و موثری در درمان های بیماری پوستی داشته باشند؛ به همین علت است که برخی از مراکز درمانی زیبایی پوست نمک را به عنوان کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار می دهند، از جمله:

  1. نمک ماساژ
  2. نمک حمام
  3. پدیکور و مانیکور

با وجود آن که استفاده از نمک باعث از بین رفتن دردهای مزمن روماتیسمی و آرتروز می گردد، اما یکی از بهترین و عالی ترین اثرات آن بر طرف کردن تیرگی زیر بغل می باشد؛ علاوه بر این شما می توانید در هنگام حمام زیر بغل خود را با استفاده از آن ماساژ داده و چند دقیقه صبر کنید تا به خوبی جذب پوست شما شود، زیرا این نمک رطوبت بسیار زیادی دارد و خیلی سریع جذب پوست شده و با استفاده از املاح و مواد معدنی که درون خود دارد پوست این قسمت از بدن را کاملا سفید و زیبا می نماید.

روشن کردن پوست
رفع سیاهی زیر بغل

استفاده از مواد غذایی مفید برای از بین بردن تیرگی زیر بغل

علاوه بر تمامی روش های سنتی، شیمیایی و مدرنی که برای برطرف کردن تیرگی زیر بغل به آن ها اشاره نمودیم یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه بسیار ویژه ای نمایید رژیم غذایی مناسب و مفید و استفاده از مواد غذایی سالمی است که در طول روز آن را مصرف می کنید. به عبارت دیگر می توان گفت هر چقدر رژیم غذایی شما نا سالم تر باشد و از غذاهای فست فود و آماده که هیچ گونه ارزش غذایی ندارند استفاده کنید، مسلما بدن شما بیش از پیش دچار تعریق شده و این عرق در قسمت زیر بغل باقی مانده و باعث ایجاد تیرگی در این قسمت می گردد.

بنابراین در کنار تمامی روش های ذکر شده که باید از آنها استفاده کنید سعی کنید به تغذیه خود نیز دقت فراوانی نمایید و در برنامه روزانه خود از رژیم غذایی سالم بهره ببرید. همچنین اگر وزن شما زیاد است و دچار چاقی و اضافه وزن هستید، حتما آن را کاهش دهید، زیرا یکی از مهم ترین عوامل به وجود آورنده تیرگی زیر بغل چاقی می باشد. در پایان باید به این موضوع اشاره کنیم که از جمله مواد غذایی سالمی که می توانید در رژیم غذایی خود گنجانده و از آن استفاده کنید میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین C هستند و از جمله آنها می توان به کلم بروکلی، کیوی و گوجه فرنگی اشاره نمود. همچنین بسیاری از مرکبات، میوه ها و سبزیجات نیز می توانند به تولید کلاژن در این قسمت از پوست کمک کرده و آن را سفیدتر و زیباتر از همیشه نمایند.

منابع

healthline.com
medicalnewstoday.com
urmiana.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

15 + پنج =