واکس و ژل موها جزو اولین محصولاتی نیستند که هنگام آرایش موی دختران و پسران به ذهن شما خطور می کند. در واقع محصولات کاملا متنوع در بین افراد با سلایق مختلف می باشد که برخی ترجیح می دهند برای راحتی کار خود به دنبال ساخت ژل مو خانگی بروند، یکی از برترین ژل های شناخته شده در بین افراد ژل موی کتیرا می باشد.

ژل و واکس ها روی موهای مختلفی استفاده می شود و تغییرات بزرگی را برای مصرف کنندگان ایجاد می کنند و به آنها این امکان را می دهد تا به ظاهری که مد نظرشان است برسند. از جمله محصولاتی است که با بافت مو بازی می کند و ضخامت مو را افزایش می دهند ژل و انواع واکس می باشد.

سوالاتی که برای برخی ممکن است پیش بیاید این است که ساخت ژل مو خانگی چگونه است؟ چگونه از واکس مو استفاده کنیم؟ ژل موی کتیرا چه مزایایی دارد؟

واکس مو چیست
واکس مو چیست

واکس مو چیست؟

مدل موی شما بازتابی از شخصیت و ظاهر فردی شماست. با این حال برخی از افراد با موهای صاف و یا فر، به دلیل مزایای بیشمار دوستدار استفاده از یک محصولی همچون واکس مو هستند که برای بسیاری ارزشمند است. جالب است بدانید که به واکس مو گاهی اوقات ژل یا خاک رس گفته می شود، محصولی است که از موم های گیاهی یا حیوانی تهیه می شود که در ادامه به ساخت ژل مو خانگی اشاره خواهیم کرد.

فرق ژل مو و واکس مو
فرق ژل مو و واکس مو

تفاوت میان واکس و ژل مو را بدانید

این محصول از قوام خوبی برخوردار است و دلیل اصلی استفاده از آن این است که برای نگه داشتن مو به سبک های مختلف در میان خانم ها و آقایان استفاده می شود.

واکس مو قابل انعطاف است و به راحتی موها را حالت می دهد و در عین حال نه تنها باعث خشک و سفتی موها نمی شود بلکه آنها را نرم نگه می دارد.

اما واکس موها چه هستند، چه تفاوتی با هم دارند و کدام یک مناسب موهای شماست؟ چگونه از واکس مو استفاده کنیم؟ چگونه ژل مو کتیرا درست کنیم؟

آیا بین ژل مو و واکس مو فرقی وجود دارد
آیا بین ژل مو و واکس مو فرقی وجود دارد

ژل مو

قبل از ساخت ژل مو خانگی باید با ویژگی های بارز آن آشنا شوید، ژل مو نازک تر و شفاف تر از واکس موها هستند و موها را با ظاهری براق نشان می دهند، تفاوت اصلی که میان این دو محصول وجود دارد این است که ژل مو می تواند مو را سخت نگه دارد و دیگر قابلیت تغییر دادن حالت موها را به شما نمی دهد و این دقیقا عکس واکس موها می باشد.

ژل موی کتیرا از معروف ترین ژل ها در بین خانواده آرایشی و بهداشتی می باشد که طرفداران بسیاری دارد. همانطور که از نامش هویداست ژل موی کتیرا به دلیل استفاده از پودر کتیرا در فرمولاسیون آن و تاثیر نهایی روی انواع مو طالبان بسیاری دارد که به راحتی نمی توانند از کنار آن عبور کنند و با هیچ محصولی قابل قیاس نمی باشد.

فواید واکس مو در مقابل ژل مو چیست؟

بدون شک فواید هر کدام از این محصولات راز اصلی محبوبیت آنها می باشد که در زیر به بارزترین آنها اشاره شده است. از عمده فواید واکس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد بافت نرم و حالت دادن راحت موها
  • حالت دهی فوق العاده نرم و برجسته با دوام بالا
  • بدون هیچ محدودیتی می توان از آن برای حالت دهی انواع مو استفاده کرد.
  • بدون توجه به بلندی، کوتاهی یا حجم موهای خود آنها را حالت دهید.
  • این محصول عاری از هر گونه الکل می باشد که از موهای شما مراقبت می کند.

خرید انواع واکس مو با کیفیت بالا و قیمت مناسب

برخی با خود بارها این سوال را مرور می کنند که چگونه از واکس مو استفاده کنیم؟

شاید آقایان ندانند اما واکس مو مختص به آنها می باشد و علاوه بر مو می توانند در ریش و ابروهای خود استفاده کنند و آنها را حالت دهند. البته این بدین معنا نیست که خانم ها در تهیه این محصول حق انتخابی ندارند!

حالت دهی مو با ماکس مو
حالت دهی مو با ماکس مو

با واکس حالت دهی سریع موها آسانتر از آن است که فکر می کنید

استفاده از واکس آنقدر آسان است که یک ظاهر آراسته جزو برنامه های روتین و روزمره شما خواهد شد.

واکس مو به شما قدرت تنظیم برنامه ها و قابلیت تحرک و انعطاف پذیری بالا را می دهد، الخصوص اگر شاغل هستید کار شما را آسان تر خواهد کرد و به شما این امکان را می دهد تا ظاهر دلخواه خود را به راحتی هر روز داشته باشید. استفاده از واکس مو به قدری ساده و راحت است که حتی برای افراد مبتدی و به اصطلاح تنبل کارساز می باشد. بسیاری در ساخت ژل مو خانگی و یا ساخت واکس موهای خانگی خود از پودر کتیرا استفاده می کنند که تاثیرات وصف نشدنی بر روی موها دارد.

نگاه شما همیشه در حال تغییر است

این محصول مانند ژل یا دیگر محصولات نیست، بنابراین می توانید با آن ظاهری شکیل تری داشته باشید و از آن به دلیل ماندگاری بیشتر لذت ببرید. بعد از استفاده از واکس مو، شما بدون این که حتی ذره ای احساس کنید که آنها سفت شده اند می توانید به بهترین حالت ممکن آنها را تغییر دهید. این بدان معنی است که شما به راحتی می توانید مدل موهای خود را مرتبا تغییر دهید تا مطابق با شرایط و موقعیت فعلی شما در طول روز باشد.

حق شماست که در میان افراد متفاوت باشید

قدرت حالت دهی آسان به موها توسط واکس به شما امکان می دهد مدل موهای معمولی را به شکل دلخواه خود تنظیم کنید. به خوبی می دانید که تغییر نگاه و حالت چهره کار آسانی نیست اما با یک مدل موی منحصر به فرد در زمان های مختلف می توانید متفاوت بودن را حس کنید و خود را برجسته تر از همیشه نشان دهید.

مدل مویی که هرگز شکل خود را از دست نمی دهد

درست است که واکس ها موها را سفت نمی کنند اما حالتی که به آنها داده اید تا زمانی که شما نخواهید تغییر نخواهد کرد و یکی از عمده علل محبوبیت آنها همین است! واکس ها شما را قادر می سازند تا بدون استفاده مجدد از این محصول یا شستشو موهای خود، آنها را حالت دهید و این دقیقا برعکس ژل ها می باشد. در حالی که برخی به دنبال ساخت ژل مو خانگی هستند چرا که ساخت این محصول مزایای بیشماری دارد که دغدغه بسیاری از افراد را جوابگو خواهد بود.

از واکس برای تمام طول موها می توان استفاده کرد

از واکس مو می توان در بافت انواع مو با طول های مختلف اعم از کوتاه، متوسط ​​یا بلند استفاده کرد و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد.

بسیاری از افراد به دلیل موهای بلند نمی توانند از ژل مو استفاده کنند، چرا که بعد از استفاده حس سنگینی می کنند و این خلاف چیزی است که آنها انتظار دارند، در حالی که واکس موها بعد از استفاده جذب مو می شوند و می توان آن را ساعت ها بر روی موی نگه داشت.

ساخت ژل موی خانگی
ساخت ژل موی خانگی

کمک به ظاهر و حالت دهی موها

واکس مو یک محصول ایده آل با قابلیت های خارق العاده است که به غیر از حالت دهی موها باعث افزایش حجم مو، درخشش، ساختار و بافت انواع مو می شود. این لیستی از مزایای چشمگیر و بی نظیر واکس ها می باشد. واکس برای حالت دادن به موهای خانم ها و آقایان خاص استفاده می شود که یک ماده جامد و با کیفیتی مشابه ژل مو می باشد.

مقاله پیشنهادی: جلوگیری از ریزش مو چگونه امکان پذیر است؟

به لطف طبیعت مومی که دارد به حالت دهی موها کمک می کند و سفت نمی شود، در عوض به شما کمک می کند تا در تمام طول روز حالت خود را حفظ و قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد. این یک امتیاز مثبت برای همه کسانی است که دوست دارند موهای خود را نرم، سبک و انعطاف پذیر نگه دارند و به هر حالتی که می خواهند آنها را تغییر دهند.

نحوه فرم دادن مو با بهترین واکس

مسئله ای که برای افراد مبتدی ممکن است وجود داشته باشد این است که چگونه از واکس مو استفاده کنیم؟

وقتی می دانیم چگونه از واکس مو استفاده کنیم یک قدم جلوتر از سایرین هستیم، واکس مو می تواند اثرات نرم کننده خود را به موهای آسیب دیده با درخششی خاص تزریق کند. این روند از خشک شدن مو جلوگیری می کند و شکستگی مو را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. برای این که بدانیم چگونه از واکس مو استفاده کنیم لازم نیست حتما حرفه ای باشید، زیرا حتی تازه کارها می توانند از این محصول روی موهای خود استفاده و در حالت دهی آنها معجزه کنند!

مقداری از واکس را در کف دست خود پخش کنید و با انگشتان مالش دهید تا انعطاف پذیرتر شود. بهتر است واکس مو حین استفاده رقیق شده باشد تا بتوان آن را به طور مساوی از طریق انگشتان بین موها پخش شود، بعد از آن شما می توانید موهای خود را به حالت دلخواه حرکت دهید.

چگونه از واکس مو استفاده کنیم؟

نکات استفاده از واکس موها

درست است که استفاده از این محصول بسیار راحت است اما هر چیزی اصول خاص خود را می طلبد. اگر می خواهید بعد از ساخت ژل مو خانگی مورد نظر خود با مشکل خاصی مواجه نشوید و به سوال چگونه از واکس مو استفاده کنیم  برنخورید و به آن پاسخ درستی بدهید به نکات زیر دقت کنید.

میزان مناسب واکس

از استفاده زیاد واکس روی موهای خود جدا خودداری کنید. در غیر این صورت ممکن است موهای شما را خیلی چرب و براق نشان دهد که ظاهر خوشایندی ندارد. تقریبا برای موهای کوتاه تا متوسط مقدار یک بند انگشت واکس کافیست و هر چه موها بلندتر باشد این مقدار افزایش می یابد.

شما باید حین ساخت ژل مو خانگی به میزان مصرف خود دقت کنید تا بیش از حد ژل درست نکنید چرا که مابقی آن را هدر خواهید داد.

سبک های خاص برای موها

اگر دوستدار مو با سبک های خاص هستید، واکس را فقط با چرخاندن نوک انگشتان روی انتهای موهای خود بمالید. این کار هر چند ساده می تواند موهای شما را به شکل خاصی حالت دهد که بسیار جذاب است.

ساخت ژل مو خانگی این امکان را به افراد می دهد که از این ژل برای هر نوعی مو حتی موهای بسیار خشک نیز قابل استفاده باشد.

ایجاد فرهای ساختار یافته و انعطاف پذیر

اگر از دسته افرادی هستید که موی فر طبیعی دارید باید بدانید که بعد از استفاده از واکس مو، فر موهای شما نه تنها از بین نخواهد رفت بلکه ماندگاری آنها بیشتر خواهد شد و شما می توانید از حالت آنها نهایت لذت را ببرید.

خرید سرم موی سر با قیمت مناسب

این یکی از برترین چالش های استفاده از واکس موی مناسب با فرمولاسیون خاص می باشد که افراد با ساخت ژل مو خانگی کتیرا می توانند موهای فر خود را با این ژل حالت دهند.

تاثیر آن روی موهای ریز

بسیار مشاهده شده است که برخی از افراد با کم پشتی مو مواجه هستند یا خانم هایی که در کنار گوش و شقیقه های خود موهای ریزی دارند که حالت دهی آن کار بسیار سختی است، اما نه زمانی که شما از یک واکس یا ژل خوب استفاده می کنید! با مصرف مقداری از ژل و استفاده از سشوار می توانید این موهای هر چند ریز را به حالت دلخواه تغییر دهید. در مجموع، واکس و یا ژل علاوه بر مزایای حالت دهی، برای تقویت ضخامت مو و از بین بردن موخوره نیز بسیار مفید است.

آیا ساخت واکس مو خانگی امکان پذیر است
آیا ساخت واکس مو خانگی امکان پذیر است

چگونه از واکس مو استفاده کنیم؟

حتما شما پس از انتخاب واکس مو و یا ساخت ژل مو خانگی به این فکر می کنید که چگونه از واکس مو استفاده کنیم؟ روش استفاده از ژل یا واکس آسان است به شرطی که اصول ساده اما کاربردی آن را بدانید که قبلا به صورت خلاصه به آنها اشاره شده است.

واکس مو می تواند یکی از محصولات معجزه آسای شما باشد و به شما کمک کند تا به مدل موی مورد نظر خود برسید. برخلاف ژل مو که حتما باید روی موهای مرطوب استفاده شود، این محصول را هم می توان روی موهای مرطوب درست قبل از خشک کردن و هم روی موهای خشک استفاده کرد. تنها کافیست طول موهای خود را مد نظر داشته باشید و با توجه به ساخت ژل مو خانگی بپردازید و از آن استفاده کنید.

روی موهای نم دار

از بهترین مزایای ساخت ژل مو خانگی این است که شما می توانید تعیین کننده ترکیبات و نحوه استفاده از آن باشید. بعد از این که دوش گرفتید و موهای خود را تقریبا خشک کردید می توانید از واکس یا ژل مو ساخته شده خانگی استفاده کنید، اما چگونه از واکس مو استفاده کنیم؟

مقاله پیشنهادی: روغن پوست کدام ها هستند؟

واکس مو را بین دو کف دست خود بمالید، سپس آن را به طور مساوی میان موهای نم دار خود پخش کنید.

روی موهای خشک چگونه از واکس مو استفاده کنیم؟

در این حالت استفاده از واکس مو کمی متفاوت تر است چرا که موها کاملا خشک هستند و فرصت آن را ندارید که موها را نم دار کنید. در این شرایط باید قسمتی که مد نظر شماست را با مقداری آب مرطوب کنید و مثل مرحله قبل به قسمت های نم دار واکس بزنید و در نهایت آنها را با انگشت حالت دهید.

ساخت ژل خانگی سریع
ساخت ژل خانگی سریع

بهترین واکس مو برای آقایان کدام است؟

اکنون که می دانیم چگونه از واکس مو استفاده کنیم و چرا از آن باید استفاده کنیم زمان آن رسیده است که بهترین واکس مو را برای خود انتخاب کنید. به راستی کدام واکس مو بهترین است؟ هنگام انتخاب بهترین واکس، باید به چند نکته زیر توجه کنید:

  • نگه داشتن قوی انواع مو با طول موج مختلف
  • درخشش موها
  • حفظ بافت مو
  • دارای رایحه خوب
  • سهولت پاکسازی

با تمام این تفاسیر برخی از افراد به دلیل فرمولاسیون های خاص واکس و ژل، به این دسته از محصولات واکنش نشان می دهند که آنها را وادار به ساخت ژل مو خانگی می کند چرا که بدون آنها نمی توانند زیبایی ظاهری خود را تکمیل کنند.

می توانید با یک تیر چند نشان بزنید و خود به ساخت ژل مو خانگی بپردازید، ساخت یک ژل موی کتیرا می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

ژل موی کتیرا
ژل موی کتیرا

استفاده کتیرا در ساخت ژل مو خانگی

به جرات می توان گفت ژل موی کتیرا از پرطرفدارترین محصولات آرایشی و بهداشتی در بین خانم ها و آقایانی است که به سلامت و حالت دهی موهای خود اهمیت ویژه ای می دهند و به دنبال بهترین روش ساخت ژل مو خانگی هستند.

کتیرا گیاهی است که از ماده شیره مانند (صمغ) برای تهیه بسیاری از محصولات مورد مصرف قرار می گیرد، که یکی از مصارف آن در ساخت ژل مو خانگی می باشد.

از دلایل اصلی آن خواص بیشمار پودر کتیرا است که با خود به همراه دارد، با ساخت ژل مو خانگی و استفاده از کتیرا شما به صورت کاملا مستقیم تمام خواص را به موها انتقال می دهید که در کمترین زمان شاهد بهترین نتایج خواهید بود و این جای تعجبی ندارد.

موهای جذاب با کتیرا
موهای جذاب با کتیرا

تاثیر کتیرا روی موی

در برخی از کشورهای خاورمیانه، از کتیرا به عنوان شامپو استفاده می شود و شاهد تاثیرات بی نظیر آن بر روی موهای خود هستند و به همین دلیل امروزه شاهد تولید ژل موی کتیرا و ساخت ژل مو خانگی با بهترین کیفیت هستیم. به دلیل ویژگی ژل مانند آن، افزودنی خوبی به هر نوع شامپو یا نرم کننده و ساخت ژل مو خانگی می باشد، فراموش نکنید که ژل موی کتیرا به تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن کمک می کند.

مقاله پیشنهادی: پوست خشک چیست و چگونه از آن مراقبت کنیم

برخی حتی مدعی هستند که ژل موی کتیرا هیدراته کار شامپو را انجام می دهد. کافی است مقداری از آن را روی موهای خود بزنید و بعد از مدتی استفاده شاهد تاثیرات آن بر روی موهای خود باشید. حتی بعد از فقط یک بار شستشو باعث ضخامت و حجم بیشتر مو می شود.

ساخت ژل موی خانگی کتیرا
ساخت ژل موی خانگی کتیرا

آشنایی بیشتر با کتیرا

کتیرا پودری است که پس از طی کردن مراحل خاصی به راحتی می توان از آن در ساخت ژل مو خانگی استفاده کرد و آن را با آب مخلوط کنید.

کتیرا یک پلی ساکارید طبیعی با وزن مولکولی بالا می باشد که توسط یک فرآیند تخمیر تولید می شود. به دلیل خاصیت استثنایی رئولوژیکی، یک تثبیت کننده بسیار موثر برای سیستم های پایه آب است. به دلیل طیف وسعی از کاربرد و فوایدی که دارد در صنایع آرایشی و بهداشتی، غذایی و … از جایگاه خاصی برخوردار است.

ژل خانگی کتیرا چگونه بسازم
ژل خانگی کتیرا چگونه بسازم

ساخت ژل مو خانگی با کتیرا

اگر قصد ساخت ژل مو خانگی را دارید و برای تهیه این ژل نیازی به استفاده از کتیرا دارید باید بدانید که ترکیب این پودر با آب یا مایعات دیگر بدون ایجاد لخته شدن کار مشکلی است. کتیرا از بهترین ترکیبات ساخت ژل مو خانگی با ضخامت بالا می باشد که با وجود پودری بودن آن، قبل از پخش شدن به خوبی شروع به ضخیم شدن مایع می کند و در نهایت می تواند به ژل عالی تبدیل شود.

ترکیب آسان پودر کتیرا در مایعات

برای این که پودر کتیرا به هدر نرود پیشنهاد می شود از یک میکسر استفاده کنید تا علاوه بر پیشگیری به خوبی آن را با دیگر ترکیبات ساخت ژل مو خانگی مخلوط کنید.

راه دیگر برای مخلوط کردن کتیرا با مایعات این است، در حالی که مدام مواد را هم میزنید، مقداری از پودر کتیرا را به آرامی به دیگر ترکیبات اضافه کنید و کم کم باقی مانده آن را مخلوط کنید.

همچنین در صورت دسترسی به اجاق گاز، می توانید پودر کتیرا را در یک دیگ بخار گرم کنید و شاهد نرم شدن آن باشید.

ژل کتیرا
ژل کتیرا

آموزش ساخت ژل مو خانگی

ساخت ژل مو خانگی کار چندان سختی نیست، اگر اصول و قواعد لازم را بدانید می توانید ساخت ژل مو خانگی با کیفیت را از همین حالا شروع کنید.

ساخت ژل مو خانگی به شما امکان فیکس کنندگی موها را می دهد که در عرض چند دقیقه با آب آلوئه ورا و پودر کتیرا می توان آن را تهیه و استفاده کرد و در نتیجه موها را تغذیه کنید.

برای ساخت ژل مو خانگی آلوئه ورا به مواد زیر نیاز دارید:

۱/۴ قاشق چایخوری پودر کتیرا

۱/۳ فنجان آب آلوئه ورا یا آب مقطر

۲.۵ گرم لوسید یا ماده نگهدارنده طبیعی

روغن های اساسی اختیاری (برای رایحه ژل موی کتیرا)

ایده آل ترین روش ساخت ژل مو خانگی

پودر کتیرا را با آب آلوئه ورا یا آب مقطر مخلوط کنید. اگر از مخلوط کن استفاده کنید کار خود را آسانتر کرده اید. چرا که برای تهیه یک ژل موی کتیرا بهتر است مواد را کاملا با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

اگر می خواهید ژل را بیش از دو روز و یا خارج از یخچال نگه دارید، بدون شک باید از ماده نگهدارنده طبیعی استفاده کنید. همچنین می توانید چند قطره روغن اساسی اضافه کنید تا به آن رایحه و برخی خواص مفید ببخشید. اسانس اسطوخودوس یا رزماری برای موها بسیار مفید هستند و رایحه آن برای یک ساخت ژل مو خانگی عالی است.

اگر توده های کتیرا در ژل موی کتیرا باقی مانده است نگران نباشید، می توانید مخلوط را در یک دیگ گرم کنید تا به حل شدن آنها کمک کنید. همچنین می توانید اجازه دهید ژل چند ساعت در همین حالت بماند تا به آنها کمک کند بهتر هیدراته شوند.

منابع

elegancegel.com
gatsbyglobal.com
schwarzkopf.com
allthingshair.com
cosascaseras.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

دوازده + 10 =