شامپو ضد شوره یا شامپو ضد ریزش مو، یکی از اصلی ترین مدل های شامپو بوده که در زندگی امروزه ما کاربرد های بسیار زیادی دارد. این محصول از فرمول ها و روش های پیچیده برای بهبود سلامتی شما و مو هایتان استفاده می کند که همین فرمول های مختلف می تواند شوره و آلودگی های سر را به طور کامل از بین ببرد. اگر شما هم قصد خرید شامپو ضد شوره یا شامپو ضد ریزش مو را دارید، ادامه مطلب امروز ما را از دست ندهید. در مطلب امروز، قصد داریم تا در مورد انواع شامپو ضد شوره صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

شامپو ضد شوره
شامپو ضد شوره

شامپو ضد شوره چیست؟

هیچکس از شوره بر روی سر خود خوشش نمی آید. یک شامپو ضد شوره، بهترین روش و راه برای از بین بردن کامل تمامی شوره های سر می باشد. اما، امروزه مدل های بسیار زیادی از این محصول در بازار برای خرید وجود دارد. قبل از خرید، شما باید به این سوال پاسخ دهید که چرا سر شما شوره می زند؟ پس از پاسخ به این پرسش مهم و قابل توجه، شما می توانید یک مدل شامپوی ضد شوره مناسب سر خود را خریداری نمایید. البته، علت اینکه شما باید به این سوال پاسخ دهید، فرمول مختلف شامپو های مختلف می باشد.

چرا باید از شامپو ضد شوره استفاده کنیم
چرا باید از شامپو ضد شوره استفاده کنیم

چرا سر ما شوره می زند؟

اگر سر شما به طور مرتب شوره نمی زند و گاهی اوقات این اتفاق صورت می گیرد، پس حتما جمجه شما خشک است! در این یک مورد، جمجمه به قسمت کف سر گفته می شود که مو از آنجا رشد می کند. اگر شوره سر شما به طور سالانه باقی می ماند و یا اینکه برای مدت زمان بسیار زیادی بر روی سر شما باقی می ماند، ممکن است که مشکلات بسیار زیادی برای پوست شما بوجود بیاورد و یا اینکه نشانه ای از مشکلات پوستی مختلف باشد.

خرید انواع شامپوی ضد شوره مو

 یکی از مشکلاتی که می توان به آن اشاره کرد، اگزمای پوستی است که در فصل های گرم معمولا همه گیر می شود. اگر سر شما به هر علتی شوره می زند، دیگر لازم نیست که نگران باشید. چرا که در لیست زیر شما می توانید بهترین مدل های شامپو ضد شوره یا ضد ریزش را مشاهده نمایید.

شست و شوی مو با شامپوی مناسب

انواع شامپو ضد شوره

همانطور که در قسمت های قبل تر مشاهده کردید، امروزه مدل ها و انواع بسیار زیادی از شامپو ها ضد شوره در بازار وجود دارد که هر کدام از این مدل ها برای یک محل خاص و یک بیماری خاص مناسب است.

 اگر شما هم قصد دارید تا انواع مختلف این محصولات را خریداری نمایید، حتما لیست زیر را مشاهده کنید و نکات مهم آن را به خاطر خود بسپارید. هر شامپو ضد شوره برای کاری ساخته شده است و اگر شما از شامپو های ضد شوره نا مناسب استفاده کنید، نه تنها کمکی به بهبود وضعیت سر خود نمی کنید بلکه ممکن است مشکلات پوستی سر خود را دو چندان کنید.

شامپو ضد شوره و شامپو ضد ریزش برای شوره های حاد

شما باید به دکتر مراجعه کنید و بفهمید که آیا شوره های سر شما سر سخت هستند یا خیر. ممکن است که مشکلات پوستی مختلف به خصوص پسوریازیس یا درماتیت سبورئیک داشته باشید. این دو بیماری سخت و طاقت فرسا، باعث پوسته پوسته شدن پوست سر شما می شوند اما، هیچ ربطی به خشکی ندارند. معمولا برشک ها برای اولین باری که این محصول را بر روی سر شما تشخیص می دهند، داروی ۲ درصد کتوکونازول را تجویز می کنند.

 این شامپو به سرعت همه شوره ها را از بین برده  و سر شما را به طور کامل پاکیزه می کند اما، خیلی سریع هم خشک می شود. پس از استفاده از این محصول، توصیه ما به شما این است که از شامپوهای نرم کننده هم برای شستشو استفاده کنید تا مشکلات ناشی از استفاده از این دارو کمرنگ تر شود.

شامپو ضد شوره حاوی زینک

این محصول در ساختار اصلی خود و مواد اولیه ای که درونش به کار می رود، حاوی مقادیر بسیار زیاد زینک است. شامپو ضد شوره زینک دار، می تواند برای پوست سر شما مفید واقع شود و سلامتی کلی و جامع بدن شما را تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر خود قرار دهد. جالب است بدانید که ماده شیمیایی زینک نه تنها برای شما و پوست سرتان، بلکه برای تمام سیستم ایمنی بدن مفید است و شما باید از آن استفاده نمایید. این محصولات خواص ضد باکتریالی هم داشته و مشکلی از این نظر برای شما بوجود نمی آورند. استفاده از این شامپو برای هر نوع مویی مناسب است.

شامپو ضد شوره تاری

این محصول که در کشور های انگلیسی زبان با نام شامپو ضد شوره تاری شناخته می شود، حاوه تکه های ریز زغال سنگ با نام قطران ذغال سنگ می باشد. این محصول می تواند به آرامی و به راحتی تمامی سلول های مرده ای که در سر شما تجمع کرده اند را از بین ببرد و پوست سر شما را سبک و تمیز نماید. همچنین، هنگامی که این اتفاق صورت می گیرد، میزان شوره های موجود بر روی سر شما هم تا حد بسیار زیادی کمتر می شود. اگر رنگ موی شما روشن است، بهتر است که از این شامپو استفاده نکنید چرا که گاهی اوقات این ماده باعث تیره شدن رنگ مو می شود. همچنین، پوست سر شما را به نور خورشید حساس می کند.

شامپو ضد شوره حاوی سالیسیک اسید

این محصول کاربرد های بسیار زیادی برای شما و سرتان دارد و ضرر خاصی هم نمی تواند به پوست سر شما وارد نماید. معمولا از این ماده برای از بین بردن و پاک کردن شوره های ضعیف استفاده می شود. جالب است بدانید که این مدل از شامپو کاربرد های خیلی زیادی دارد و شما می توانید در موقعیت های مختلف از آن استفاده کنید. همچنین، می تواند خشکی و پوسته پوسته شدن قسمت کف سر را از بین ببرد و پوست آن نواحی را هم بهبود ببخشد. البته، بهتر است که با نظر پزشک این محصول را مصرف کنید.

مقاله پیشنهادی: رشد سریع مو چگونه امکان پذیر است؟

شامپو ضد شوره سلنیوم سولفید

این مدل از شامپو ضد شوره یا شامپو ضد ریزش، کاربرد های بسیار زیاد و متنوعی دارد. این محصول به شدت قوی بوده و حتما باید تحت نظر پزشک از آن استفاده کنید. جالب است بدانید که مدل های مختلف این محصول، می توانند خواص مختلفی برای بدن شما داشته باشند. به علت قدرت خیلی زیاد، این محصولات یک سری عوارض جانبی هم دارند که شما باید از آنها مطلع باشید.

اولین مشکلی که این محصولات برای شما بوجود می آورند، تغییر رنگ مو است. ممکن است که در استفاده های طولانی مدت از مدل های مختلف این شامپو، رنگ شما دستخوش تغییراتی شود. بهترین موقع استفاده از این مدل از شامپو ضد ریزش، بعد از شستشوی کامل سر با استفاده از شامپو های معمولی می باشد. همچنین، در هنگام رنگ کردن مو هم نباید از آنها استفاده کنید.

شامپو ضد شوره کتوکونازول

این شامپو به شدت قدرت مند است. به راحتی می تواند هر نوع شوره ای که بر روی سر شما قرار گرفته است را به طور کامل بکشد و نابود کند. مدل های مختلف این محصول، کاربرد های مختلفی هم دارند که هر کدام از این کاربرد ها ویژگی های خاص خود را دارند. داروخانه ها تحت هیچ شرایطی اجازه فروش این محصول بدون نسخه پزشک را ندارند چرا که قدرت بسیار زیادی دارد و در صورت استفاده بدون لزوم و نیاز از آن، می توانید آسیب های بسیار زیادی به خودتان بزنید. پس حتما قبل از تهیه این محصول، با دکتر مشورت کنید. 

شامپو از چی ساخته شده

مواد اولیه درون شامپو ضد شوره یا ضد ریزش چیست؟

تولید کنندگان، از مواد اولیه و فرمول های مختلفی برای ساخت این محصولات استفاده می کنند که هر کدام از این فرمول ها برای کاری خاص ساخته شده است. در لیست زیر، شما می توانید برخی از رایج ترین و بهترین مواد اولیه ای که در همه شامپو های ضد شوره سراسر جهان موجود است را مشاهده نمایید.

  • قطران ذغال سنگ: این محصول به شما کمک می کند تا از رشد کردن بیش از حد سلول های پوستی خود و بوجود آمدن مشکلات پوستی جلوگیری کنید.
  • سالیسیک اسید: اینم حصول بسیار مهم می توانید از چسبیدن سلول های مختلف به یکدیگر جلوگیری کند. همچنین، می تواند به پوست شما کمک کند تا انواع سیستم های پوستی نامناسب را از بین ببرد.
  • سولفور: هنگامی که از سولفور بر روی سالیسیک اسید استفاده می شود، سلول می تواند از رشد بی رویه و ساخته شدن بی اندازه و سرطانی شدن خود جلوگیری کند.
  • سلنیوم سولفید: این محصول، یک ماده آنتی باکتریال بوده که می تواند اثرات منفی پوست شما را به طور کامل از بین ببرد و میزان رشد بیش از حد این پوست را کنترل کند.
چگونه شامپوی مناسب را انتخاب کنیم؟
چگونه شامپوی مناسب را انتخاب کنیم؟

نکاتی که در هنگام خرید و استفاده از شامپو ضد شورش و شامپو ضد ریزش باید به آن توجه داشته باشید.

علاوه بر مواد اولیه ای که درون محصول به کار می روند، شما باید به یک سری نکات هم توجه داشته باشید. چرا که این نکات هرچند خیلی ریز هستند، اما می توانند تاثیرات نهایی محصول بر روی سر شما را تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر خود قرار دهند.

مقاله پیشنهادی: موی وز و مجعد چه ویژگی هایی دارند؟

مو های پیچ در پیچ

اگر ساختار مو های شما فر یا پیچ در پیچ است، شما باید از محصولی استفاده کنید که حاوی مقادیر زیاد ZPT است. در یک آزمایش قدیمی، نشان داده شد که استفاده از ۱ درصد زد تی پی برابر با دو درصد شامپوی کتوکونازول می باشد.

امروزه آزمایشات جدید نشان داده که افرادی که قصد استفاده و خرید از شامپو ضد شوره برای مو های فرفری را دارند، ترجیحی می دهند که از محصولاتی که ۷۵ درصد زد تی پی دارند استفاده نمایند. چرا که این محصول قدرت پاک کنندگی بیشتری داشته و به راحتی نمی تواند اثرات منفی به جای بگذارد.

شست و شوی موی رنگی
شست و شوی موی رنگی

اثر شامپو ضد شوره و شامپو ضد ریزش بر روی رنگ مو

به طور معمول، شامپو ضد شوره ای که خیلی قوی باشد و از فرمول خاص و پیچیده ای بهره ببرد، می تواند مشکلات و آسیب های زیادی را هم به همراه داشته باشد. یکی از همین عوامل منفی مربوط به رنگ موی شما می باشد! این محصولات می توانند ظاهر و سطح خارجی مو های شما را تحت تاثیر خود قرار داده و آن را مشکی یا تیره و مات نمایند. از همین رو، اگر شما به تازگی مو های خود را رنگ کرده اید، بهتر است که از این شامپو ها استفاده نکنید و یا اینکه باید عواقب منفی کار را بپذیرید. همچنین، دکتر ها به افرادی که رنگ موی روشن دارند، استفاده از این محصولات را توصیه نمی کنند.

تاثیرات بر روی مرد و تاثیرات بر روی زن

طبق تحقیقاتی که در نقاط مختلف دنیا انجام شد، معمولا مرد ها بیشتر از زنان شوره می زنند. چرا که تاثیرات پوستی و مشکلات پوستی برای مردان بیشتر از زنان است. تحقیقاتی که در آمریکا انجام شد، نشان داد که شامپو های معمولی همچون شامپوهایی که ۱ درصد زد پی تی دارند، برای مردان اثرات بهتری در مقایسه با زنان دارند و راحت تر می توانند انواع شوره را از بین ببرند. در این آزمایش دقیقا از یک شامپو استفاده شد.

در همان آزمایش مشخص شد که شوره موی زنان، با استفاده از شامپو های معمولی راحت تر از بین رفته و با این شامپو ها واکنشات بیشتری نشان می داد. آنها احتمال دادند که دلیل این امر، خواص و خاصیت پاک کنندگی شامپو های معمولی زنانه است که برای مو های زنان فرموله شده است. در هر صورت، سر زنان تاثیرات بیشتری در مقایسه با سر مردان دریافت می کند.

شامپو ضد شوره و شامپو ضد ریزش و موهای چرب

برخی از مدل ها و ساختار های شامپو ضد شوره، می تواند برای مو هایی که چربی زیادی دارند و خیلی چرب هستند مناسب نباشد. به عنوان مثال، اگر شامپوی مورد نظر شما حاوی مقادیر سلنیوم سولفید است، بهتر است که از آن استفاده نکنید چرا که مو های چرب را چرب تر می کند. اگر مقدار چربی سر شما خیلی زیاد است، باید در هنگام خرید یک شامپوی خوب و مناسب حواس خود را جمع کنید که تحت هیچ شرایطی، هیچ مقدار سلنیوم سولفید درون آن شامپو قرار نگرفته باشد وگرنه سر شما آسیب های بسیار زیادی می بیند.

آموزش صحیح شستن مو
آموزش صحیح شستن مو

شامپو ضد ریزش چیست؟

تفاوت شامپو ضد ریزش با شامپو ضد شوره چیست؟ شامپو ضد ریزش، مدل ها و انواع مختلفی دارد. این محصولات معمولا برای حیوانات خانگی همچون سگ ها مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد های کمتری در میان انسان ها دارد. جالب است بدانید که شامپو ضد ریزش می تواند ساختار واقعی و اصلی مو ها را با بازگردانی کند و ترمیم را از ریشه انجام دهد.

خرید بهترین شامپوهای ضد ریزش مو متناسب با موی شما

اما، شامپو ضد شوره این کار را انجام نمی دهد. شامپو ضد شوره با استفاده از خواص خود و مواد تشکیل دهنده اش، آلودگی ها و بیماری ها را درمان کرده و کاری به ساختار اصلی و فرم دهی مو ها ندارد. همچنین، میزان عوارض این شامپو کمتر از سایر مدل ها و انواع شامپو می باشد.

بهترین شامپوی ضد ریزش مو
بهترین شامپوی ضد ریزش مو

پنج مدل پیشنهاد از شامپو ضد شوره برای شما

شامپو ضد شوره، توسط برند ها و تولیدی های مختلف ساخته می شود. انتخاب یک محصول درست برای شما و سرتان، می تواند نتیجه کار را به طور کلی تغییر داده و آن را بهبود ببخشد. در ادامه، شما می توانید برخی از بهترین شامپو های ضد شوره در بازار را ببینید که ویژگی ها و کاربرد های بسیار زیادی دارد.

همانطور که گفته شد، در هنگام خرید شامپو ضد شوره باید به عوامل و فاکتور های بسیار زیادی توجه داشته باشید تا با کیفیت ترین مدل های این محصول را با قیمتی مناسب تهیه نمایید. از عوامل تاثیر گذار بر روی نتیجه نهایی می توان به رنگ مو، کیفیت مو و نوع مو اشاره کرد. قبل از تغییر شامپو ضد شوره خود، حداقل سه هفته از آن استفاده کنید. اگر تغییری حس نکردید، در آن موقع می توانید از ترکیب و فرمول جدید تری استفاده نمایید.

شامپو ضد شوره نیتروژن تی ژل

این محصول دارای نیم درصد تار زغال سنگ است. این محصول به شدت برای مشکلاتی همچون خارش سر و شوره سر مفید می باشد. اما همانطور که در قسمت های قبل تر گفته شد، خیلی محصول و گزینه مناسبی برای افرادی که موی روشن دارند، نیتس. چرا که این محصول می تواند رنگ مو های شما را تیره کرده و آن را مات کند. اگر موی شما در این دسته ها قرار دارد، بهتر است که این محصول را نخرید.

برای استفاده از این محصول شما می توانید حداقل هفته ای یک بار آن را بر روی سر خود قرار دهید. استفاده هفتگی بهترین راه استفاده از این محصول می باشد چرا که هم سر شما وقت پیدا می کند تا خود را ترمیم کند و هم تمامی شوره ها به طور کامل از بین می رود. در هر بار شستشو، چند دقیقه این محصول را بر روی سرتان بگذارید کافی است. 

شامپو ضد شوره نیزورال ای دی

این محصول حاوی ۲ درصد کتوکونازول می باشد. این محصولات برای از بین بردن و کنترل کردن مدل های مختلفی از شوره مناسب می باشد. امروزه اکثر فروشندگان در زمینه تامین و روش انواع مختلف مدل های ۲ درصد این محصول فعالیت می کنند اما، شما می توانید مدل های ۱ درصد آن را نیز از فروشگاه های معتبر مختلف خریداری نمایید.

این محصول هیچ تاثیری بر روی رنگ موی شما نداشته و شما به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. جالب است بدانید که این محصول بر خلاف شامپو های نیتروژن تی ژل، تحت هیچ شرایطی رنگ موی شما را تغییر نمی دهند فقط کمی آن را براق تر می کنند. بهتر است که از این محصول دو بار در هر هفته استفاده نمایید. از جمله مواد اولیه ای که درون این محصول یافتن می شود می توان به اسید پلیمر و بوتیلیتد هیدروکیتولین اشاره کرد.

شامپو ضد شوره جیسون

این مدل با ارزش از شامپو، توسط اکثر متخصصان و مقاله نویسان به افراد توصیه می شوند. این محصول حاوی مقادیر زیاد سالیسیک اسید بوده و به راحتی می تواند تمامی شوره ها را مدیریت کند و آن ها را به طور کامل از بین ببرد. علت استفاده از سالیسیک اسید، همراه با سولفور در این محصول، کاهش اثرات جانبی و بهبود وضعیت کلی و جامع مو های شما می باشد.

مقاله پیشنهادی: چه ریملی خوب است؟

همچنین، این محصول اصلا درون خود هیچ مقدار مواد شیمیایی همچون سوفات یا پترولیوم که می توانند آسیب های زیادی به پوست وارد کنند را ندارد. شما از این محصول باید سه بار در هفته استفاده کنید. چرا که قدرت خیلی زیادی ندارد و اثرات جانبی آن هم کمتر است. بهتر است که آن را به طور آرام بر روی سر و موی خود ماساژ دهید.

شامپو مخصوص شانه و سر، مدل قدرت کلینلکال

شامپو مخصوص شانه و سر، مدل قدرت کلینلکال
شامپو مخصوص شانه و سر، مدل قدرت کلینلکال

این محصول هم حاوی مقادیر مناسب سلنیوم سولفات است. یکی از اصلی ترین شامپو هایی که در زمینه مبارزه و از بین بردن شوره سر به کار می رود، همین شامپو می باشد. این محصول برای مدل ها و ساختار های مختلف شوره سر فرموله و آماده فروش شده است. این مدل از شامپو برای رنگ موی شما هیچ ضرری ندارد و تاثیر خاصی بر روی رنگ و ساختار مو های شما نمی گذارد.

اما، به علت اینکه این ماده درون خود مقادیر کم سلنیوم سولفات دارد، بهتر است که در هنگام استفاده از آن حواس خود را جمع کنید و از میزان کمتری از این ماده استفاده کنید تا هیچ آسیبی به شما و مو هایتان وارد نشود. همچنین، برای شستشوی کامل آن حداقل ۵ دقیقه وقت بگذارید. قبل از استفاده کمی بطری را تکان دهید و سپس آن را بر روی سر خود ماساژ دهید.

شامپوی فرانسوی LOreal parin ever Fresh

این محصول در ساختار خود از زینک های مقوی یا زد تی پی استفاده می کند تا فرمول و ساختاری فعال داشته باشد. این محصول هیچ مقدار نمک، سولات یا مواد آسیب رسان به مو را نداشته و شما با خیال راحت می توانید از آن استفاده نمایید. اگر شما به دنبال استفاده از یک محصول ملایم برای مو هایتان هستید، این شامپو بهترین گزینه ای است که در جلوی پای شما قرار گرفته است. حداقل میزان استفاده از این ماده دو بار در هفته می باشد. پس از هربار استفاده دقیق شستشو شود.

منابع

healthline.com
mayoclinic.org
pawster.com
thecut.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هشت + پانزده =