خواص ماسک صورت با تخم مرغ موجب شده است تا بسیاری برای سلامت پوست خود اقدام به تهیه ماسک صورت با تخم مرغ کنند. ماسک صورت با تخم مرغ مزایای اثبات شده ای برای پوست شما به عنوان یک راه حل کاملا طبیعی است. ماسک سفیده تخم مرغ برای روشن شدن پوست و برای بهبود سلامت پوست، درمان مشکلات پوستی و ظاهر صورت از اهمیت زیادی برخوردار است.

ماسک صورت با تخم مرغ

یکی از خواص ماسک صورت با تخم مرغ به لطف لوتئین است که می تواند باعث آبرسانی و ارتجاعی شدن پوست شود و پروتئین به ترمیم بافت های صورت کمک کند. ماسک صورت با تخم مرغ برای روشن شدن پوست و درمان لک های صورت امروزه توجه بسیاری را به سوی خود جذب کرده است. وقتی از ماسک صورت با تخم مرغ استفاده می کنید، منافذ بزرگی که می تواند باعث رشد باکتری شود را کند می کند. ماسک سفیده تخم مرغ برای روشن شدن پوست و از تولید چربی اضافی، جوش و کیست های زیر پوستی جلوگیری می کند و آکنه صورت را کاهش می دهد.

ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه
ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه

خواص ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه

خواص ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه به قدری زیاد است که هر چه از آن بگوییم کم است. این دو ترکیب فوق العاده هر کدام در جایگاه خود از مزایای منحصر به فردی برخوردار هستند که می توانند برای پوست معجزه آسا باشند زیرا یکی هیدراته و یکی ضدعفونی کننده است و این دو همان چیزی هستند که هر پوستی به آنها احتیاج دارد. زردچوبه یکی از قوی ترین مواد موجود در کابینت آشپزخانه شماست. ضد عفونی کننده و ضد التهاب می باشد. ویژگی های مفید آن را به دلیل وجود ماده ای فعال به نام کورکومین می دانند. یکی از موثرترین درمان های طبیعی برای آکنه، سیاهی دور چشم و پیری پوست است. در ادامه به خواص ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه اشاره کرده ایم.

مقاله پیشنهادی: خواص تخم مرغ برای پوست و مو در سفیده آن است یا زرده آن؟

ماسک سفیده تخم مرغ برای روشن شدن پوست

چرا بر ماسک سفیده تخم مرغ برای روشن شدن پوست به این اندازه مهم است؟ پتاسیم، ریبوفلاوین، کلاژن و منیزیم از جمله مواد مغذی خواص تخم مرغ هستند که دارای ویژگی های منحصر به فردی برای پوست می باشند. پتاسیم صورت را آبرسانی و مرطوب می کند و رطوبت سلول های پوست را حفظ می کند. ماسک سفیده تخم مرغ برای روشن شدن پوست به دلیل وجود حدود ۵۴ میلی گرم پتاسیم است، ماده معدنی که می تواند به پاکسازی و روشن شدن پوست کمک شایانی کند.

ماسک سفیده تخم مرغ برای روشن شدن پوست های تیره دقیقا همان چیزی است که بسیاری به دنبال آن هستند. اگر بسیاری مدعی هستند که ماسک سفیده تخم مرغ برای روشن شدن پوست موثر است به این دلیل می باشد که منیزیم باعث جوانی و تغییر رنگ پوست می شود و روند پیری را کند می کند. علاوه بر مزایای ماسک سفیده تخم مرغ برای روشن شدن پوست می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. با از بین بردن آلودگی های اضافی، چربی و سلول های مرده صورت توسط ماسک سفیده تخم مرغ برای روشن شدن پوست می توان آن را چند درجه روشن کرد.
  2. ماسک سفیده تخم مرغ برای روشن شدن پوست و کاهش پف زیر چشم بسیار موثر است. تیرگی زیر چشم می تواند فرد را پیرتر کند و از عوامل استرس روزانه مانند کار، رژیم غذایی نامناسب و اضطراب ناشی می شود. یک لایه ماسک سفیده تخم مرغ برای روشن شدن پوست و درمان تیرگی می تواند پوست پف کرده زیر چشم را از بین ببرد و چهره را شاداب تر نشان دهد.

ماسک سفیده تخم مرغ و گلاب

از آنجایی که با ترکیبات ماسک صورت با تخم مرغ آشنا هستید به خوبی می دانید که در تهیه ماسک صورت با تخم مرغ هیچ محدودیتی وجود ندارد و می توان آن را با هر چیزی ترکیب و استفاده کرد. اما هر ماسکی برای چه افرادی مفید است؟ آیا از خواص ماسک سفیده تخم مرغ و گلاب اطلاعاتی دارید؟

ماسک سفیده تخم مرغ و گلاب را می توانید برای خلاص شدن از شر لکه ها استفاده کنید. علاوه بر ماسک سفیده تخم مرغ برای روشن شدن پوست، یکی دیگر از مهمترین خواص سفیده تخم مرغ برای پوست های چرب این است که چربی پوست را به حداقل میرساند. ماسک صورت با تخم مرغ و گلاب می تواند تولید سبوم را که دلیل ایجاد چربی در پوست است، تنظیم و آکنه را درمان کند. همچنین از پوست در برابر اشعه UV محافظت می کند.

افراد زیادی هستند که با قرار گرفتن در معرض آفتاب پوست آنها سریعا تغییر رنگ می دهد و برنزه می شود. اگر می خواهید صورت شما در برابر سوختگی و مضرات اشعه ها محفوظ بماند بهتر است از ماسک صورت با تخم مرغ و گلاب قبل و بعد از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید استفاده کنید تا شرایط آسیب دیدن به پوست را به صفر برسانید.

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت
ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت

اگر به دنبال یک ماسک صورت با تخم مرغ ارگانیک برای پاک کردن جوش های پوستی خود هستید باید بدانید که سه ماده طبیعی موجود در یک ماسک صورت با تخم مرغ می تواند به پاک کردن آکنه، ترمیم پوست آسیب دیده، مبارزه با باکتری های حاصل از آکنه و جای زخم و لک های صورت به شما کمک کند.

مواد اولیه

  • سفید تخم مرغ ۱ عدد
  • عسل ½ قاشق چای خوری
  • آبلیمو ۱ قاشق چایخوری

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت به همراه آبلیمو ترکیبات بسیار ساده ای هستند که می توانند مزایای بسیاری به همراه داشته باشند. عسل یک ضد عفونی کننده، روشن کننده و ضد باکتری است که پوست شما را مرطوب می کند، و حاوی ویژگی های ضد التهابی است. آبلیمو قابض باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین می برد، پوست شما را روشن و دارای خاصیت کاهش رنگدانه است و به عنوان یک ماده سفید کننده طبیعی عمل می کند.

روش تهیه

در یک ظرف تخم مرغ، آبلیمو و عسل را کاملا مخلوط کنید تا یکدست شود. قبل از استفاده صورت خود را با آب ولرم بشویید تا منافذ پوست باز شوند. حال مقداری از ماسک سفیده تخم مرغ و عسل و آبلیمو را روی صورت بزنید. سعی کنید از ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت را اطراف چشم نزنید زیرا یک نوع ماسک سفت کننده است که می تواند باعث خشک شدن و چین و چروک بیشتر در اطراف چشم شود. اجازه دهید ماسک حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت بماند تا خشک شود و در نهایت آن را با خنک بشویید.

خرید انواع ماسک تخم مرغ با کیفیت بالا و قیمت مناسب

ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو

ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو یکی از پرطرفدارترین ماسک های روز دنیا می باشد که با استفاده از آن می توان شاهد تاثیرات حیرت آوری روی پوست بود. پوست چرب یکی از سرسخت ترین پوست ها می باشد که برای درمان مشکلات آن همیشه از یک برنامه مراقبت از پوست باید پیروی کرد و چی بهتر از این که از یک ماسک صورت با تخم مرغ استفاده کرد که برای کاهش چربی و مشکلات پوست های چرب بهترین است. پوست های چرب دغدغه های بسیاری دارند که با وجود خواص تخم مرغ برای آنها باعث حل بسیاری از این مشکلات شده است.

مواد اولیه

  • سفید تخم مرغ ۱ عدد
  • لیمو تازه

طرز تهیه

برای تهیه ماسک صورت با تخم مرغ و لیمو یک ظرف تهیه کنید. سفیده تخم مرغ برای پوست را در آن بریزید و سپس آبلیموی تازه را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو را روی بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. در هفته ۲ بار آن را تکرار کنید تا تاثیرات بی نظیر خواص تخم مرغ و ترکیبات آن را روی پوست خود ببینید.

ماسک سفیده تخم مرغ و ماست
ماسک سفیده تخم مرغ و ماست

ماسک سفیده تخم مرغ و ماست

ماسک صورت با تخم مرغ و ماست با هر نوع پوستی سازگار است زیرا ماسک صورت با تخم مرغ یک آبرسان فوق العاده است. بسیاری از ماسک سفیده تخم مرغ و ماست آبرسان برای تامین رطوبت صورت از آن استفاده می کنند، خصوصا افرادی که پوست خشک و پوسته پوسته ای دارند. ماسک صورت با تخم مرغ و سه ترکیب ساده بالا می تواند پوست این افراد را صاف و یکدست کند و در عین حال جایگزینی مناسب برای پیشگیری از پیری و تیرگی پوست باشد. ماسک صورت با تخم مرغ می توانند لطیفی و جوانی را به شما هدیه بدهند زیرا به عنوان منبع غنی از آبرسان شناخته شده اند.

مواد اولیه

  • سفید تخم مرغ ۱ عدد
  • آووکادو رسیده
  • ماست ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه

ماسک صورت با تخم مرغ می تواند به پوست شما کمک بزرگی کند تا شما تجربه یک پوست فوق العاده را داشته باشید. ماست پوست خشک و پوسته پوسته را تغذیه می کند، آووکادو بهترین منبع آبرسانی است که مرطوب کننده و درخشش جوانی را به پوست می بخشد و با ترکیب این دو با خواص تخم مرغ باید منتظر نتایج عالی بود.

ابتدا آووکادو را کاملا له کنید و یک بافت خمیری تهیه کنید. برای نتیجه بهتر حتما از آووکادوی رسیده استفاده کنید یا حتی بهتر است از مخلوط کن برای پوره کردن این میوه استفاده کنید. سپس سفید تخم مرغ و ماست را به آووکادو اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خامه ای شود.

با استفاده از انگشت یا یک برس تمیز، یک لایه ضخیم از ماسک صورت با تخم مرغ و ماست را روی پوست بزنید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید. در نهایت ماسک سفیده تخم مرغ و ماست را با آب گرم بشویید و صورت خود را خشک کنید.

مقاله پیشنهادی: معرفی ۱۸ محصول برند دکتر راشل که بیشترین تقاضا را در بازار دارند

ماسک مو با تخم مرغ

تهیه ماسک مو به اندازه تهیه ماسک صورت با تخم مرغ کار جالب و شیرینی است، که سفیده تخم مرغ برای پوست و مو کاربرد تقریبا یکسانی دارد. افرادی که به هر دلیلی دچار ریزش مو هستند با سفیده تخم مرغ برای ریزش مو می توانند به این مشکل خاتمه دهند. سفیده تخم مرغ برای ریزش مو به قدری خوب عمل می کند که با استفاده مداوم از آن در مدت زمان کوتاه می توانید شاهد تغییرات اساسی باشید. ماسک مو با وجود خواص تخم مرغ می تواند ضامن حفظ تعادل چربی پوست سر، به جلوگیری از ریزش مو، درخشش، درمان موخوره و بسیاری از مشکلات دیگر کمک کند. ماسک مو با تخم مرغ می تواند به تغذیه ریشه و ساقه های مو کمک بزرگی کند و باعث بهبود بافت مو و رشد سالم آنها شود.

مواد اولیه

  • تخم مرغ ۱ عدد کامل (اگر موی بلند دارید ۲ عدد)
  • روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

روش تهیه

تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در یک کاسه مخلوط کنید تا تمام مواد با هم مخلوط شوند. ماسک مو با تخم مرغ و روغن زیتون را به موهای خود بمالید و اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه روی موها بماند. سپس موهای خود با آب خنک بشویید. پس از استفاده سفیده تخم مرغ برای ریزش مو، این ماسک مو با تخم مرغ نرمی و درخشش خاصی به موهای شما می دهد.

چی برای مو خوبه
چی برای مو خوبه

روش استفاده پوست تخم مرغ برای مو

ماسک صورت با تخم مرغ سرشار از خواص برای پوست است چرا نباید از آن برای مو استفاده کرد؟ بسیاری از افراد مخصوصا خانم ها با مشکلات مو دست و پنجه نرم می کنند و به دنبال راه حلی برای رفع مشکلات مو هستند و حاضر نیستند به هیچ قیمتی موهای خود را کوتاه کنند. ماسک صورت با تخم مرغ را اینبار می توانید برای موها استفاده کنید.

از اوایل قرن یازدهم زرده تخم مرغ به عنوان درمانی برای تقویت مو شناخته شد. بعدها همچنان به دلیل خواص تخم مرغ از زرده و سفیده برای درمان موهای خشک یا آسیب دیده استفاده می کردند. امروزه روش استفاده پوست تخم مرغ برای مو را به میان آورده اند که تا صحبت از آن می شود به بسیاری از خواص تخم مرغ اشاره می شود. می خواهیم روش استفاده پوست تخم مرغ برای مو را به شما بگوییم.

روش استفاده پوست تخم برای مو به دلیل وجود کلسیم بسیار بالاست. ابتدا ۱۰ تا ۱۲ پوسته تخم مرغ را تهیه کنید. سعی کنید از پوست تخم مرغ های ارگانیک و پرورش یافته استفاده کنید تا شاهد بهترین نتیجه ها باشید. اگر تخم مرغ را از قبل جوشانده اید، دیگر نیازی به جوشاندن دوباره پوست تخم مرغ نیست. در صورتی که آن را از قبل نجوشانده اید ۱۰ دقیقه بجوشانید تا از شر باکتری ها خلاص شوید.

سپس پوست ها را پوره کنید تا برای روش استفاده از پوست تخم مرغ برای مو و پوست راحت باشید. به اندازه قد موهایتان پودر پوست تخم مرغ استفاده کنید و آن را با مقداری کشک ترکیب کنید تا یک خمیر نرم و غلیظ به دست آورید. به همه جای موها بزنید و به موها ۱۵ دقیقه استراحت بدهید. با این روش موها براق و زیبا می شوند.

منابع

thedermreview.com
helloglow.co
saudereggs.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

3 × 4 =