موی معمولی و نرمال چیست؟

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما موی معمولی و نرمال به عنوان “موهای ریلکس” تعریف شده است. این بدان معناست که مو در حالت طبیعی خود قرار دارد. برخی از خانم ها، موی طبیعی فر، موی ضخیم یا درشتی دارند. فرهای مختلفی در موی طبیعی وجود دارد. ممکن است شما عاشق داشتن موی طبیعی باشید، اما از مراقبت از آن بیزارید. از طرف دیگر، شما ممکن است عاشق مراقبت و حالت دادن به موهای خود باشید، اما از بافت طبیعی، ظاهر و احساس آن بیزارید. حقیقت این است که شما می توانید موی طبیعی خود را دوست داشته باشید و به راحتی از آنها مراقبت کنید. در این مقاله، ما چند نکته در مورد نحوه مراقبت بهتر از موهای طبیعی ارائه خواهیم داد.

راه شناخت موی معمولی و نرمال
راه شناخت موی معمولی و نرمال

معنی داشتن موی معمولی و نرمال چیست؟

موی معمولی و نرمال توسط روغن های طبیعی پوست سر شما تنظیم می شود، در نتیجه موهای شما براق و سالم به نظر می رسند. موی معمولی و نرمال به راحتی کنترل می شوند، نرم هستند و در بسیاری از این مدل مو کمتر موی موج دار دیده می شود. افرادی که موی معمولی و نرمال دارند، معمولاً وقت کمتری برای محافظت از نیاز دارند. با این حال باید بدانید، موی طبیعی و نرمال کاملاً انعطاف پذیر نیست و برای حفظ ظاهری موی سالم هنوز به مراقبت مناسب نیاز دارند.

مراقبت از موی معمولی و نرمال
مراقبت از موی معمولی و نرمال

چگونه از موی معمولی و نرمال مراقبت کنیم

روال مراقبت برای موی معمولی و نرمال نسبتا ساده است. تا زمانی که متوجه مشکل خاصی نشوید می توانید روال عادی را برای مراقبت از موی معمولی و نرمال را داشته باشید و این روند را ادامه دهید. محافظ های گرما، روغن ها و اسپری های غنی از مواد مغذی از خشک شدن و آسیب دیدن موهای شما جلوگیری میکند. اما آب و هوا و سایر عوامل خارجی ممکن است تعادل موهای شما را از بین ببرند، بنابراین ممکن است روال مراقبت از موی خود را تغییر دهید. اگر موهای بیش از حد خشک شده است، سعی کنید از یک نرم کننده برای انتهای موهای خود استفاده کنید. اما اگر پوست سر شما روغن اضافی تولید می کند، می توانید از شامپوی خشک برای ریشه ی مو استفاده کنید. همه ما می خواهیم موهایی عالی داشته باشیم. اما متاسفانه، موهای براق و سالم بدون هیچ تلاشی بدست نمی آید. تنها کاری که لازم است شما انجام دهید، این است که در مدت زمان کوتاهی روال ساده ای را برای موی معمولی و نرمال انجام دهید. این روال مراقبت از مو عبارتند از :

شامپو و نرم کننده

برای موی معمولی و نرمال تقریبا می توان از هر نوع شامپویی استفاده کرد. فقط به خاطر داشته باشید که همیشه از محصولات با کیفیت و خوب استفاده کنید تا بهترین نتیجه را برای مو های خود ببینید. برای موی معمولی و نرمال می توان از هر نوع نرم کننده ای استفاده کرد. توجه کنید از نرم کننده ای استفاده کنید که حاوی سولفات یا پارابن نباشند. نرم کننده می تواند به مرطوب سازی و آبرسانی مو کمک کند. بعد از شامپو زدن آن را به طور یکنواخت روی انتهای موهای خود بمالید تا از گره خوردن و موخوره جلوگیری شود. برخی از نرم کننده ها با استفاده از مواد طبیعی مانند جوجوبا و آلوئه ورا فرموله شده اند که موهای شما را به شدت تغذیه می کنند و به حفظ سلامت کلی آن کمک می کنند.

خرید انواع شامپو متناسب با نوع موی شما و قیمت بسیار مناسب

شستشوی صحیح موی معمولی و نرمال

شامپو را در حرکات دایره ای کوچک روی موها بمالید. ماساژ پوست سر شما باعث افزایش جریان خون می شود، که رشد مو را ترغیب می کند و روغن های طبیعی مو را تحریک می کند. به جای برس از شانه استفاده کنید. استفاده از برس می تواند باعث شکسته شدن مو شود. شما می توانید از شانه های دندانه پهن استفاده کنید تا به آرامی گره ها باز شوند. بعد از اتمام شستن مو آن ها را نپیچانید، به جای آن به آرامی آب اضافی موهایتان را فشار دهید و با حوله خشک کنید. حداقل دوبار در روز موهای خود را شانه بزنید. شانه زدن مو در شب به باز شدن گره های شما کمک می کند. هفته ای فقط سه یا چهار بار موهای خود را بشویید. موهای خود را با آب سرد بشویید. شستشو با آب داغ به موی معمولی و نرمال آسیب می رساند و منحر به وز شدن مو می شود.

سبک زندگی و غذا

ورزش منظم باعث جریان بهتر خون در بدن می شود و کیفیت مو را نیز بهبود می بخشد. موهای سالم بازتاب یک رژیم غذایی سالم است. درست مثل پوست، وضعیت موهای شما نشانه بیرونی از سلامت داخل بدن است. سلول هایی که هر رشته مو را تشکیل می دهند نیاز به تامین منظم مواد مغذی اصلی دارند. پروتئین ها و ویتامین ها ضروری ترین مواد ضروری هستند.

چگونه شامپو بزنیم
چگونه شامپو بزنیم

محافظت از موی معمولی و نرمال با استفاده از ماسک مو

آلودگی محیط زیست، قرار گرفتن در معرض آفتاب، کلر، شامپو زدن بیش از حد و حالت دادن به موهای شما می تواند بیشتر از آنچه انتظار دارید به موهای شما آسیب برساند. ماسک های مو کیفیت و ظاهر کلی پوست سر و موهای شما را بهبود می بخشد. برای درست کردن ماسک مو برای موی معمولی و نرمال می توانید از مخلوط زرده تخم مرغ و زیتون، سرکه و ماست ساده یا خامه ترش استفاده کنبد. روغن و تخم مرغ حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، آنتی اکسیدان ها و کلسترول هستند و مانند یک راه حل کامل برای مشکلات مو مانند ریزش مو و سفیدی مو می باشند.

رشد موی معمولی و نرمال
رشد موی معمولی و نرمال

دلیل آنکه که موی معمولی و نرمال شما رشد خوبی ندارد

آیا تا به حال احساس کرده اید که موی طبیعی شما رشد نمی کند؟ این یک شکایت رایج بین خانم هایی با موی معمولی و نرمال است. ممکن است یک مسئله پزشکی ای وجود داشته باشد که از تولید جدید فولیکول ها جلوگیری می کند. اما قبل از آن باید دلیل های دیگری را مورد بررسی قرار داد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که باعث می شود موهای شما به خوبی رشد نکند.

عدم رطوبت

نیاز به رطوبت در موی معمولی و نرمال به اندازه ی کافی تامین نمی شود. از آنجا که روغن های طبیعی پوست سر به راحتی به انتهای مو نمی رسد، ما به روشهای جایگزین برای دریافت این رطوبت نیاز داریم. بدون آن ممکن است به مو آسیب برسد و باعث شکستن مو شود. شما می توانید بعد از این که دوش گرفتید هنگامی که موهایتان مرطوب است، از یک لایه مرطوب کننده استفاده کنید. به انتهای مو مرطوب کننده بزنید تا از خشک شدن آن جلوگیری شود.

مقاله پیشنهادی: جلوگیری از ریزش مو چگونه امکان پذیر است؟

عدم نوشیدن آب کافی

مهم است که بدن شما به خوبی هیدراته شود. کسانی که در مراقبت از موی معمولی و نرمال خود مشکل دارند اغلب آب کافی نمی نوشند. به همین دلیل موی طبیعی شما خشک و شکننده می شود. نوشیدن مقدار زیادی آب، به علاوه مصرف زیادی میوه و سبزیجات، فولیکول های مو را تغذیه می کند و در این صورت رشد مو افزایش می یابد و احتمال شکستگی مو کمتر می شود.                                                   

استفاده از حرارت برای مو

ما تنوع را در مو دوست داریم. یک روز فرفری، روز دیگر صاف. اما گرمای زیاد بیش از حد، به خصوص اگر به درستی انجام نشود، باعث خشکی و شکنندگی موها نیز می شود. علاوه بر اطمینان از مرطوب بودن موهای شما قبل از حالت دادن به گرما، یک لایه محافظتی که با محصولی مانند اسپری محافظ حرارتی، می تواند بدون صدمه به موهای شما آن ها را حالت بدهد. همچنین باید مطمئن باشید که از سشوار یا اتو مو با تنظیمات دستی انتخاب کنید و همیشه حد وسط را برای تنظیمات اتو مو یا سشوار رعایت کنید.

ژنتیک

چرخه های رشد مو از فردی به فرد دیگر به دلیل ژنتیک متفاوت است. چرخه رشد مو یک فرد می تواند یک مرحله رشد سه ساله داشته باشد، در حالی که یک نفر دیگر دارای یک مرحله رشد است. بنابراین ممکن است مرحله رشد شما کوتاه تر از مراحل دیگر باشد، به همین دلیل به نظر می رسد موهای شما به هیچ وجه رشد نمی کنند. اما تا زمانی که طبق روال محافظت از موی معمولی و نرمال استفاده می کنید می توانید رشد موی خوبی داشته باشید.

کوتاه کردن مو

کوتاه کردن مو برای کمک به رشد ممکن است عجیب به نظر برسد. اما این یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای موهای خود انجام دهید. با کمی کوتاه کردن مو میتوانید از موخوره و شکستگی مو خلاص شوید. قاعده ای درباره ی اینکه چند وقت یکبار این کار را انجام دهید وجود ندارد، اما می توانید هر ۳ یا ۴ ماه یکبار انجام دهید، این کار باعث می شود انتهای موی شما همیشه سالم باشد. هر چه بیشتر مو را کوتاه کنید، مو آسیب کمتری می بیند.

مسائل مربوط به سلامت

اگر همه موارد بالا را انجام می دهید، اما هنوز احساس می کنید موهای شما رشد نمی کند، ممکن است برخی از مشکلات اساسی در بدن شما وجود داشته باشد که باید برطرف شوند. این می تواند از کمبود ویتامین یا هورمون گرفته تا مشکلات پوست سر باشد. برای دانستن این موضوع می توانید از یک متخصص پوست و مو کمک بگیرید.

محافظت از مو چگونه ممکن است
محافظت از مو چگونه ممکن است

از موهای خود در برابر آلودگی محافظت کنید

مو به شدت در معرض آلودگی، اشعه ماورا بنفش و سایر سموم، مانند موادی که در نیکوتین و الکل وجود دارد، قرار میگیرد. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این عناصر ممکن است باعث ایجاد شوره، ریزش مو، پوست سر چرب یا خشک، موهای وز شود. اگر می خواهید از موهای خود در برابر اشعه ماورا بنفش مضر و آلودگی محافظت کنید، همیشه هنگام بیرون آمدن در زیر نور آفتاب روسری یا کلاه بپوشید. همچنین برای جلوگیری از ریزش مو از کشیدن سیگار و نوشیدن الکل خودداری کنید.

موی سر خود را بهتر بشناسیم
موی سر خود را بهتر بشناسیم

برای مراقبت صحیح موی طبیعی این کار ها را انجام دهید

پوست سر خود را ماساژ دهید

طبق تحقیقات انجام شده، ماساژ پوست سر به کاهش تنش و کاهش استرس کمک می کند. این باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود، فولیکول های مو را سالم می کند و در نتیجه رشد مو را تقویت می کند. برای ماساژ می توانید از روغن اساسی و خالص برای مو معمولی و نرمال استفاده کنید. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از نوک انگشتان و کمی فشار با انگشتان به پوست سر می باشد. برای دیدن نتایج، هفته ای دو بار پوست سر خود را قبل از شامپو زدن با روغن مو گرم ماساژ دهید.

از حوله میکروفیبر استفاده کنید

بهترین راه برای خشک کردن مو استفاده از حوله میکروفیبر است. آب را سریعتر از حوله های پارچه ای یا حوله های پنبه ای جذب می کند. پارچه نرم آن اصطکاک کمتری روی تارهای موی شما ایجاد می کند، که ایجاد موخوره را محدود می کند و از شکستن مو جلوگیری می کند.

به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب می تواند به موهای شما آسیب بزند، در نتیجه باعث ایجاد موهای خشک و شکننده می شود. خواب آرام باعث می شود بدن خود را بازیابی کند. بیشتر بزرگسالان برای عملکرد بهتر در هر شب حداقل به ۷ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارند.

مقاله پیشنهادی: خواب بر پوست چگونه تاثیرگذار است؟

از شانه دندانه پهن استفاده کنید

توصیه می شود که از یک شانه دندانه دار چوبی برای شانه زدن موی خود استفاده کنید. زیرا باعث جلوگیری از شکنندگی مو می شود. شانه زدن منظم موجب افزایش گردش خون در پوست سر می شود که در نهایت باعث تغذیه ریشه ها و فولیکول ها می شود. همچنین به انتقال روغن طبیعی پوست سر به رشته ها کمک می کند. فراموش نکنید که موی خود را به صورت مرتب بشویید تا همیشه تمیز بماند.

ساخت شامپوی طبیعی
ساخت شامپوی طبیعی

شامپوی طبیعی برای موی طبیعی

شستشوی مو با سرکه سیب یا لیمو

این دو پاک کننده معمولاً برای مراقبت از موی معمولی و نرمال مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا هر به طور شگفت انگیزی در پاکسازی ناخالصی ها و تهویه موها دست دارند. آب لیمو یا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با ۱ فنجان آب گرم مخلوط کرده و روی موها بزنید. می توانید این کار را به بدون استفاده از شامپو و یا بعد از شامپو برای تمیز کردن و مرطوب کردن بیشتر استفاده کنید. پیشنهاد می شود به مدت ۲ هفته از هیچ شامپوی استفاده نکنید و فقط از این مخلوط برای شستشوی مو استفاده کنید تا تعادل سطح PH مو حفظ شود.

شامپو خشک با Arrowroot

Arrowroot  یک گیاهی است که از آن نشاسته تهیه می شود  و بومی هند غربی می باشد. اگر تا به حال از شامپوهای سنتی استفاده نکردید، می توانید از این شامپوی خشک برای جذب روغن اضافی برای موهای خود استفاده کنید. Arrowroot  را به آرامی روی موها بپاشید و به پوست سر ماساژ دهید. سپس بیش از حد را سپس شانه بزنید. همچنین می توانید آن را با کمی پودر کاکائو یا دارچین برای موهای تیره مخلوط کنید.

ماسک موی طبیعی من
ماسک موی طبیعی من

ماسک مو خانگی برای موی معمولی و نرمال

ماسک مو یکی از بهترین روش های سنتی برای درمان بسیاری از مشکلات مو است. ماسک مو خانگی به طور معمول به سم زدایی ریشه ها کمک کرده و مواد مغذی و معدنی لازم را برای پوست سر ایجاد می کند. شما می توانید هفته ای دوبار از این ماسک ها برای موی معمولی و نرمال خود استفاده کنید تا شاهد بهترین نتیجه برای موی خود باشید.

ماسک آووکادو

خانم هایی که موی معمولی و نرمالی دارند، می دانند که ثابت ماندن رطوبت در موها چقدر مهم است. کسانی که موی های ضخیم و موج دار دارند، بیشتر در معرض خشکی و وز شدن مو هستند، که این وضعیت افزایش رطوبت رسانی را در درجه اول قرار میدهد. ماسک آووکادو همراه با سس مایونز، روغن نارگیل و عسل را برای درمان موهای خود امتحان کنید. نیمی از آووکادو را با ¼ فنجان سس مایونز، دو قاشق غذاخوری روغن آووکادو و یک قاشق غذاخوری عسل در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. به قسمتهای مختلف از ریشه تا انتها به موهای خود بمالید، با کلاه مخصوص موی خود را بپوشانید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. بعد از آن موی خود را با نرم کننده بشویید.

خرید انواع ماسک موی طبیعی با قیمت های مناسب

ماسک مو برای بازگرداندن رطوبت به موی معمولی و نرمال

اگر موی طبیعی شما نیاز به رطوبت دارد می توانید با مخلوط ماسک خاک رس، روغن آووکادو و روغن اسطوخودوس موهای شما را صاف و براق تر از همیشه کنید. مقدار زیاد سیلیس خاک رس به تسکین شرایط تحریک شده پوست سر مانند شوره سر، کاهش شکستگی و افزودن درخشش به مو کمک می کند. ¼ فنجان ماسک خاک رس، ۱ قاشق غذاخوری روغن آووکادو، ۷۰ میلی لیتر آب و چند قطره روغن اساسی مانند اسطوخودوس را با هم مخلوط کنید. در قسمت های مختلف پوست سر خود بمالید، از ریشه مو شروع کنید و مخلوط را تا انتهای مو استفاده کنید. کلاه مخصوص بپوشید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه روی مو بماند. بعد از آن می توانید موی خود را بشویید.

غذای مفید برای موی معمولی و نرمال
غذای مفید برای موی معمولی و نرمال

بهترین غذاها برای موی معمولی و نرمال و رشد سالم آن ها

آیا می خواهید بدانید برای موی معمولی و نرمال، رشد سالم و ضخامت مو باید چه غذاهایی بخورید؟ ما از متخصصین تغذیه خواستیم که بهترین غذاها را برای تقویت موی طبیعی به ما معرفی کنند. شما می توانید این غذاهای سالم را در سوپرمارکت ها یا فروشگاه ها به راحتی تهیه کنید.

خواص آووکادو برای موی سر
خواص آووکادو برای مو

آووکادو

آووکادو سرشار از چندین ماده مغذی تقویت کننده مو از جمله ویتامین E است که می تواند به تقویت مو کمک کند و از شکستگی مو جلوگیری کند، ویتامین B (بیوتین)  کراتین را تقویت می کند. ویتامین B  یک پروتئین ضروری مو و دوز مناسب اسیدهای چرب ضروری برای رسیدن به موی معمولی و نرمال و رشد سالم آن هاست.

نقش سبزیجات در رشد موی من
نقش سبزیجات در رشد موی من

سبزیجات نارنجی

سبزیجات نارنجی با رنگ روشن مانند سیب زمینی شیرین، هویج و کدو تنبل همه منبع بسیار خوبی از ویتامین A هستند، که یک ویتامین ضروری برای تقسیم سلول، رشد و سلامت موی طبیعی می باشد. ویتامین A همچنین به تولید سبوم، یک ماده روغنی تولید شده توسط غدد چربی مو می باشد، کمک می کند. ویتامین  A به محافظت از مو و پوست سر شما کمک می کند و موها را براق نگه می دارد.

دانه های مقوی مو سر
دانه های مقوی مو سر

دانه ها

بذر ها غنی از چندین ماده مغذی هستند که ممکن است سلامت مو را تقویت کنند. تخمه های آفتابگردان، سرشار از ویتامین E و بیوتین و غنی از آنتی اکسیدان است. ویتامین B که ممکن است باعث تولید پروتئین موی کراتین شود. دانه های کدو تنبل (pepitas) سرشار از مواد معدنی روی و آهن هستند، برای رشد مو تخم کتان ضروری هستند و چیا منابع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ برای یک پوست سر سالم و مرطوب هستند.

مقاله پیشنهادی: ساخت ژل مو خانگی چگونه امکان پذیر است؟

چرا تخم مرغ برای مو خوب است
چرا تخم مرغ برای مو خوب است

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از دو ماده مغذی ضروری برای مو است که شامل: پروتئین و بیوتین می شود. پروتئین برای رشد مو و تقویت رشته های مو ضروری است تا از شکستگی جلوگیری کند. تخم مرغ حاوی ویتامین B بیوتین است که هم برای سلامت پوست سر و هم برای رشد مو مهم است. برای اینکه موی معمولی و نرمال داشته باشید می توانید تخم مرغ را در وعده های غذایی خود بگنجانید. می توانید تخم مرغ را با برنج و همراه با سالاد میل کنید.

صدف

آیا صدف از ریزش مو جلوگیری میکند؟
آیا صدف از ریزش مو جلوگیری میکند؟

میگو، صدف و خرچنگ همه از منابع عالی ماده معدنی به نام روی هستند. روی برای رشد و ترمیم کلیه بافت های بدن از جمله مو مورد نیاز است، کمبود روی دلیل اصلی ریزش و شکستگی مو است. اگر فکر می کنید موی معمولی و نرمال شما حالت قبلی خود را از دست داده است، می توانید صدف را در وعده های غذایی خود بگنجانید.

رابطه نخود با مو
رابطه نخود با مو

نخود

از آنجا که مو از کراتین، نوعی پروتئین ساخته می شود، مصرف مقدار کافی پروتئین برای حفظ سلامت مو ضروری است. نخود نه تنها یک منبع پروتئین گیاهی است، بلکه همچنین سرشار از چندین ماده مغذی است که باعث تقویت قدرت مو، رشد می شود. نخود حاوی موادی از جمله آهن، روی و ویتامین های گروه B می شود.

کارهایی که نباید انجام داد
کارهایی که نباید انجام داد

مواردی که برای موی معمولی و نرمال باید از آن اجتناب کرد

برخی از موادی که باید قبل از خرید مرطوب کننده از آن اجتناب کرد، شامل چه موادی است.  شما باید سعی کنید از مرطوب کننده های عمیق حاوی پروتئین های سنگین، روغن های معدنی، وازلین و سایر روغن های سنگین مشابه خودداری کنید. این نرم کننده ها باعث میشوند یک روکش روغنی سنگین روی موهای شما ایجاد شود. بنابراین باید از مرطوب کننده ای استفاده کرد که حاوی این مواد نباشد.

منابع

itsa10haircare.com
purplle.com
mielleorganics.com
vedix.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

دوازده − یازده =