میوه های تازه برای پوست های چرب، خشک، ترکیبی، حساس می تواند به اندازه محصولات موجود در بازار شما را به کلی تغییر دهند و یک پوست بی عیب و نقص را به شما هدیه دهند چرا که میوه جوان کننده پوست صورت شناخته شده است و از قدیم الایام مورد استفاده قرار گرفت. باید بدانید که برای داشتن پوستی سالم باید غذای سالم بخورید! اگر می خواهید پوستی زیبا و درخشان داشته باشید خوردن میوه های تازه برای پوست بهترین گزینه هستند که می توانند ضامن سلامت درونی و بیرونی شما باشند.

البته عادت های غلط زندگی مانند استعمال دخانیات و برنزه کردن و عوامل دیگری همچون ژنتیک قطعا در کنار میوه جوان کننده پوست صورت می تواند چهره را تحت تاثیر خود قرار دهند و شرایط ایده آلی را به همراه داشته باشند. انتخاب میوه جوان کننده پوست صورت بسیار حائز اهمیت است و تاثیری که میوه های تازه برای پوست دارند هیچ چیز دیگری نمی تواند داشته باشد.

میوه های تازه برای پوست
میوه های تازه برای پوست

عادت های رژیمی چه تاثیری روی پوست دارند؟

وقتی میوه های تازه برای پوست را در رژیم روزانه خود قرار می دهید، به بدن خود دوز غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان را تزریق می کنید. خوردن میوه های تازه برای پوست می تواند علاوه بر زیبایی پوست به کاهش التهاب و جلوگیری از انواع مختلف عفونت های درونی و بیرونی کمک کند. میوه های تازه برای پوست با ویتامین ها و مواد معدنی که به سنتز کلاژن کمک می کنند خواه ناخواه در تغذیه پوست دخیل هستند. بنابراین، اگر همیشه به دنبال درخشش زیبا و پوست سالم هستید، میوه های تازه برای پوست یک راه حل عالی هستند و باید عادت های رژیمی را به درستی انتخاب کنید تا در زمانی کوتاه پوستی سالم را تجربه کنید. هنگام غذا خوردن برای سلامت پوست، چند ویتامین و مواد مغذی را باید مد نظر داشت، برای درخشش پوست به دنبال غذاهایی باشید که حاوی موارد زیر باشند:

انواع میوه جوان کننده پوست صورت تمام خصوصیات بالا را به صورت یکجا به همراه دارند و این یکی از مزیت میوه های تازه برای پوست می باشد.

مقاله پیشنهادی: بهترین راه های مراقبت شخصی پوست را در کمترین زمان یاد بگیرید و انجام دهید!!

کدام میوه ها به تقویت و درخشش پوست کمک می کنند؟

اگر با مسائل پوستی مانند پوستی کسل کننده، بی روح، چین و چروک یا خسته سروکار دارید، نشان می دهد که پوست نیاز به مراقبت بیشتری دارد و میوه های تازه برای پوست تاثیری بسزا دارند. پوست آینه هر آن چیزی است که مصرف می شود، به این معنی که آیا شما غذای سالم می خورید؟ البته ناگفته نماند بعضی از افراد به طور خدادادی و از نظر ژنتیکی دارای پوست ایده آلی هستند و برای رسیدن به چنین پوستی خیلی از نکات را باید مد نظر داشت و مصرف میوه های تازه برای پوست یکی از ساده ترین و در عین حال کاربردی ترین راه برای داشتن یک پوست زیبا و با طراوت است. میوه هایی که به تقویت و درخشش پوست می کنند را در ادامه به شما معرفی کرده ایم که می توانید با مصرف آنها به صورت مداوم شاهد پوستی فوق العاده عالی باشید.

میوه های تازه برای پوست
میوه های تازه برای پوست

مزایای انبه برای پوست چیست؟

انبه یک میوه شگفت انگیز و به عنوان یک میوه جوان کننده پوست صورت است. انبه حاوی ویتامین A، C، E، K و همچنین حاوی بتاکاروتن، فلاونوئیدها، پلی فنولیک ها و گزانتوفیل ها می باشد. این میوه به عنوان یک منبع غنی از فیبر و شکر در رژیم غذایی، برای دور نگه داشتن مشکلات شکمی مانند یبوست مفید است. دارای خواص ضد التهابی و از پوست در برابر هر نوع آسیبی محافظت می کند. انبه سرشار از نوعی آنتی اکسیدان به نام مانگیفرین می باشد که از بدن در برابر آسیب سلولی محافظت می کند.  

این دو ویتامین E و C در سلول های پوستی ذخیره و هنگامی که پوست در معرض آلودگی یا نور خورشید قرار می گیرد، حجم این ویتامین ها کاهش می یابد. حال اگر ویتامین های E و C مجددا پر نشوند، پوست بیشتر در معرض آسیب های محیطی قرار می گیرد و منجر به پیری زودرس می شود، با مصرف میوه های تازه برای پوست می توان به راحتی این ویتامین ها را به بهترین شکل تامین کرد. همانطور که میدانید ویتامین C از تولید کلاژن در بدن پشتیبانی می کند و کاهش آن منجر به چین و چروک و بسیاری از مشکلات می شود.

تاثیر هندوانه روی پوست

هندوانه برای خانم هایی که پوستی مستعد آکنه یا حساس دارند یک مزیت عالی به شمار می آید. هندوانه ها تقریبا ۹۲ درصد آب در خود دارند و آنها را برای دفع سموم مضر از پوست ایده آل می دانند و از طرفی به سیستم هضم کمک شایانی می کند و جزو آن دسته از میوه های تازه برای پوست است که به محض آب گرفتن یا خورد کردن باید مصرف شود. این میوه دارای ویتامین های A، B1، B6 و C است، همچنین حاوی مقادیر زیادی لیکوپن، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها می باشد. وجود لیکوپن در جلوگیری از آسیب پوست یا از بین بردن رادیکال های آزاد مفید است. از مهمترین فواید هندوانه برای پوست میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لایه برداری قوی
  • ضد پیری
  • کلاژن ساز
  • درمان و کاهش التهابات
  • مرطوب کننده

هندوانه به دلیل داشتن آب زیاد، در آبرسانی به بدن و در نتیجه پوست عالی است. فقط درصد بسیار کمی، معمولا ۱٪ تا ۳٪ در نهایت به پوست تزریق می شود، پس تا می توانید هندوانه بخورید و مقداری از آن را روی پوست بزنید و یا در اسکراب و ماسک های صورت خود از آن استفاده کنید.

میوه های تازه برای پوست
میوه های تازه برای پوست

پرتقال ها برای پوست بهترین هستند!

این میوه درخشان نه تنها رنگ زنده ای دارد و به آدم حس خوبی می دهد بلکه طعم خوب و آبدار آن باعث شده تا بسیاری آن را دوست داشته باشند و با تاثیری که روی پوست دارد افراد را شیفته خود کرده است. پرتقال سرشار از ویتامین C است که یک مزیت عالی برای تمامی پوست ها می باشد. این ماده همچنین به عنوان یک روشن کننده پوست و می تواند علائم روی صورت و رنگدانه ها را به طرز عجیبی کمرنگ و یا حتی به طور کامل حذف کند. جالب است بدانید که پوست پرتقال علاوه بر خاصیت دارویی، می توانند به عنوان پاک کننده صورت نیز استفاده شوند و پوست را شاداب جلوه دهند. پرتقال با حمایت از تولید کلاژن به یکنواختی رنگ و بافت پوست کمک می کند و با بازگرداندن خاصیت ارتجاعی، پوست سفت و محکم تر می شود و این سفتی چین و چروک را از بین میبرد.

یکی دیگر از مزایای پرتقال این است که حاوی اسید سیتریک و به لطف خاصیت (اسیدی!) باعث می شود تا منافذ مسدود شده و تیرگی پوست به آرامی درمان و از بین بروند. پرتقال دارای پتاسیم زیادی است و حال که پوست سالمی می خواهید باید استفاده از آن بسیار ضروری می باشد. هنگام خوردن، پتاسیم موجود در آن به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند، اما در صورت استفاده موضعی PH پوست را متعادل و در تنظیم سطح آبرسانی سالم تاثیرگذار می گذارد. اما نکته مهم و جالب تر این است که ویتامین A برای درخشان شدن پوست ها لازم است و پرتقال ها مملو از آن هستند. این ماده به تقویت لایه خارجی پوست کمک و به نوبه خود در جذب آهن و درمان چین و چروک و خطوط ریز موثر است و جریان خون را به صورت چشمگیر افزایش می دهد.

میوه های تازه برای پوست
میوه های تازه برای پوست

مزایای پاپایای شگفت انگیز برای انواع پوست

این میوه گرمسیری حاوی انبوهی از آنزیم های فعال است که می تواند به از بین بردن لکه ها و حتی درمان آکنه در صورت موضعی کمک کند، زیرا آنزیم چربی های مسدود شده منافذ را به مرور حل و پوست را تمیز می کند. ناگفته نماند، فقط یک پاپایای تازه و رسیده سرشار از ویتامین C است که تقویت کننده کلاژن می باشد. برای داشتن پوستی بی عیب و نقص پاپایا را به یکی از میوه های تازه برای پوست در روال مراقبتی قرار دهید. این بدان دلیل است که پاپایا سرشار از ویتامین های مختلفی همچون A ، B و C است و همچنین دارای مقادیر زیادی مواد معدنی مانند منیزیم، مس، اسید پانتوتنیک، فولات، پتاسیم می باشد. از طرفی این میوه شگفت انگیز دارای خواص ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد باکتری است و در معالجه انواع عفونت و زخم های پوستی، زگیل ها، اگزما و غیره تاثیر مستقیم دارد.

پاپایا به دلیل وجود آنزیم هایی مانند پاپائین و سایمو پاپیون در جلوگیری از آسیب به پوست توسط رادیکال های آزاد نقش مهمی دارد و دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروسی است. مصرف پاپایا به صورت خوراکی می تواند از یبوست جلوگیری کند، این یکی از دلایل ضعف سلامت پوستی است که شاید کمتر کسی متوجه آن شود. همچنین می تواند در درمان زگیل، اگزما، میخچه و سل پوستی تاثیر داشته باشد.

خرید انواع ماسک صورت با عصاره های میوه های مختلف و قیمت مناسب

روشن شدن پوست با انار

این میوه یکی از بهترین میوه ها برای روشن شدن پوست است. نه تنها دانه های مروارید آن بلکه غشای سفید و پوست آن حاوی آنتی اکسیدان می باشد که برای از بین بردن رنگدانه ها و کسلی و تیرگی پوست بسیار مفید است. این میوه دارای مقادیر کافی ویتامین C و K و مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، کلسیم و فسفر می باشد. پس جای تعجبی ندارد که با وجود این خصوصیات بتواند روی روشن شدن پوست تاثیری مستقیم داشته باشد و شما را حیرت زده کند، اگر می خواهید در مدت زمان کوتاه یک پوست شاداب و درخشان داشته باشید می توانید از این میوه به صورت روزانه به شکل های مختلف استفاده کنید و از مزایای آن به صورت مستقیم بهره ببرید.

هیچ چیزی از انار دور ریختنی نیست! از دانه و هسته تا پوست آن را برای داشتن یک پوست زیبا می توانید استفاده کنید، جوشاندن پوست و دانه های انار و اسپری کردن آب آن روی پوست می تواند به یک عنوان یک انرژی و غذای مقوی و کامل برای پوست باشد. به قدری این میوه بر روی پوست تاثیر دارد که روغن و فرآورده های زیادی از آن روانه بازار شده است که با مصرف مقداری از آن در یک زمان مشخص میتوان شاهد تاثیرات اعجاب انگیزی بود و این دقیقا همان چیزی است که بسیاری به دنبال آن هستند.

بهترین آبمیوه برای سلامتی
میوه های تازه برای پوست

میوه برای شادابی پوست

میوه های تازه برای پوست و شادابی آن زبانزد خاص و عام هستند. اگر به دنبال منابع میوه برای شادابی پوست خود هستید به خواندن ادامه دهید زیرا در ادامه بهترین میوه ها را به شما معرفی خواهیم کرد، نکته شایان ذکر این است که میوه های تازه برای پوست می توانند تاثیرات بهتری به نسبت میوه های دیگر داشته باشند، پس سعی کنید آنها را به صورت تازه تهیه و مصرف کنید. انواع میوه برای شادابی پوست وجود دارد که شاید حتی روحتان خبردار نباشد اما با مصرف آنها دیگر نیازی به هزینه های گزاف نیست و می توانید با استفاده از این میوه ها پوستی شاداب و جوان داشته باشید در ادامه به انواع میوه برای شادابی پوست اشاره شده است که بد نیست آنها را بیشتر بشناسید.

سیب میوه ای شناخته شده برای شادابی پوست

سیب یکی از میوه های پرطرفدار و پرخاصیت است که به دلیل مزایای مختلف آن به طور گسترده ای در آشپزخانه و هر جای دیگری استفاده می شود. سیب منبع غنی از فیبر غذایی، ویتامین A و C، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. آنها به دفع رادیکال های آزاد و مضر از بدن کمک می کنند زیرا سرشار از آنتی اکسیدان هستند، یک انتخاب خوب برای درخشش پوست در زمستان است. اگر بعضی روزها وقت ندارید که یک ماسک سیب برای صورت تهیه کنید، می توانید از سرکه سیب استفاده کنید که به عنوان یک تونر قوی شناخته شده است.

سرکه منافذ پوست را به کلی تمیز می کند و شما را از شر عوامل بیماری زا و روغن ها که منجر به آکنه و جوش می شوند، خلاص می شوید. یک پنبه کوچک را به سرکه سیب آغشته کنید و آن را به آرامی روی صورت بکشید، بهتر است که سرکه سیب را با مقداری آب ترکیب کنید چرا که این ماده قلیایی و اسیدی است برای پوست های خشک می تواند تحریک کننده باشد.

موز یکی از عوامل شادابی پوست

موز دارای خواص درمانی برای پوست است و حتی پوست این میوه اثرات درمانی بسیار عالی به همراه دارد و می توان از آن برای از بین بردن جای زخم هایی همچون آکنه استفاده کرد. موز جدا از این که سرشار از فیبر غذایی، ویتامین A، C، E و K است، دارای مقادیر زیادی فسفر، منیزیم، پتاسیم و کلسیم می باشد. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که به عنوان مرطوب کننده پوست تاثیری فوق العاده چشمگیر دارد.

یکی از بهترین میوه های تازه برای پوست آووکادو

آووکادو غنی از چربی های سالم، فیبر غذایی و ویتامین های مانند E ، A، C، K، B6، نیاسین، فولات و اسید پانتوتنیک است. این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد که به کاهش آسیب اکسیداتیو کمک می کند و به نوبه خود از آسیب های بیرونی جلوگیری می کند. مصرف آووکادو می تواند پیری پوست را به تاخیر بیندازد زیرا سرشار از لوتئین و زیگزانتین است که از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. چربی های موجود در آووکادو به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست، کاهش التهاب و تسریع در ترمیم زخم کمک می کند.

آووکادو برای مرطوب نگه داشتن پوست و کاهش التهاب فوق العاده است. این میوه سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده غیر اشباع که با کاهش خطر پیری زودرس ناشی از اشعه ماوراء بنفش، باعث آبرسانی و محافظت از پوست می شود. چربی های سالم آووکادو به عنوان ضد التهاب مهم و حیاتی هستند و به حفظ سلامت پوست و همچنین نرم، لطیف و مرطوب نگه داشتن آن کمک می کنند.

سیب برای شادابی
میوه های تازه برای پوست

میوه جوان کننده پوست صورت

میوه جوان کننده پوست صورت راز جوانی بسیاری از افراد می باشد که اگر دوستدار زیبایی هستید نباید آن را از سبد غذایی خود حذف کنید. اما میوه جوان کننده پوست صورت کدام است؟

لیمو یکی از محبوب ترین میوه جوان کننده پوست صورت می باشد که با هر نوع پوستی سازگار است. از آنجا که لیمو با آب یا به عنوان چاشنی در کنار سالاد و غذاهای دریایی بیشتر استفاده می شود می توانید تمام مواد مغذی غنی که لیموها در خود به صورت ذخیره دارند را دریافت کنیدس. لیمو به عنوان یک تقویت کننده برای آنزیم های کبد، به سم زدایی اعضای بدن کمک می کند و رنگ پوست را یکدست و پوست را تمیز نگه می دارد. لیمو غنی از ویتامین C است که در برابر چروک ها مقابله می کند و پوست را جوان نگه می دارد.

کیوی یکی دیگر ازانواع میوه جوان کننده پوست صورت است که در جوان سازی پوست همتا ندارد، یکی از بزرگترین مزایای کیوی، توانایی مرطوب نگه داشتن پوست است. این امر تا حدودی به دلیل غلظت بالای ویتامین C در این میوه است که لیپیدهای سدی در پوست را افزایش می دهد. داشتن یک سد سالم و میکروبیوم پوستی می تواند از هدر رفتن رطوبت و از حمله میکروارگانیسم ها جلوگیری کند. استفاده از محصولات مراقبت از پوست با مواد غنی از ویتامین C مانند کیوی می تواند مقاومت پوست را بهبود بخشد و در واقع به تولید کلاژن کمک و یکی دیگر از میوه جوان کننده پوست صورت است.

پوست میوه برای صورت

پوست میوه برای صورت می تواند به اندازه خود میوه جوان کننده پوست صورت تاثیرگذار باشد. لایه بردارهای اسید گلیکولیک قدرت تغییر بافت پوست و حتی ظاهر کلی را دارند. پوست میوه های تازه برای پوست می تواند با درخشش خاص همراه باشد و حتی خطوط ریز و علائم پیری را کاهش دهد. از پوست میوه برای صورت بیشتر به جهت لایه برداری استفاده می شود، پوست میوه برای صورت می تواند به یک لایه برداری اسید باعث درمان التهاب، زخم و قرمزی شود. یک تفاوت بین پوست میوه برای صورت و لایه برداری شیمیایی وجود دارد و آن این است که لایه بردارهای اسید گلیکولیک مانند سایر لایه برداری ها شیمیایی نیستند. برای مبتدیانی که تجربه کافی در این زمینه ندارند استفاده از پوست میوه برای صورت به عنوان لایه بردار بهترین کار ممکن است.

بهترین روش تغذیه برای سلامتی
میوه های تازه برای پوست

بهترین آب میوه برای پوست کدام است؟

میوه های تازه برای پوست در واقع یک هدیه شگفت انگیز از مادر طبیعت هستند، سرشار از قندهای طبیعی و مواد مغذی ضروری که مزایای بسیاری را نه تنها برای بهبود سلامت جسمی و روحی بلکه برای تقویت پوست و مو نیز به همراه دارند. با تمامی توضیحاتی که داده شد از پوست میوه برای پوست تا درون آن که گوشت میوه و آب میوه می باشد باید برای یک بار هم که شده آنها را تست کرد تا شاید نتایج آن بود. بهترین آب میوه برای پوست برگرفته از میوه های تازه برای پوست می باشد، میوه هرچه تازه تر باشد خواص بیشتری به همراه دارد که نمیتوان آنها را نادیده گرفت. میوه های تازه برای پوست چه محلی و فصلی جزو بهترین شروط داشتن پوست سالم هستند. بهترین آب میوه برای پوست و حفظ درخشش موارد زیر می باشد:

آب هویج و چغندر که یکی از بهترین اکسیرهای موجود هستند و پر از مواد مغذی ضروری از جمله پتاسیم، روی، آهن، اسید فولیک، منگنز و ویتامین C می باشند که به عنوان تصفیه کننده خون شناخته شده اند.

آب گوجه فرنگی تازه که حاوی غلظت بالایی از آنتی اکسیدان است و به کاهش علائم پیری زودرس مانند چین و چروک و خطوط ریز کمک می کند و پوست را شاداب و جوان تر نشان می دهد. گوجه فرنگی به تمیز کردن منافذ و از بین بردن برنزه و کاهش سبوم کمک می کند. نوشیدن یک لیوان آب گوجه فرنگی قطعا می تواند یکی از بهترین آب میوه ها برای درخشش پوست باشد.

آب انار توانایی تصفیه خون را دارد که بیشتر به تغذیه پوست و درخشش آن کمک می کند. همچنین دارای خواص ضد پیری است که به تجدید سلول ها کمک می کند و منجر می شود تا پوستی جوان و زیبا داشته باشید.

غذاهایی که پوست را تیره میکند

بهتر است غذاهایی که پوست را تیره میکند را بشناسید تا در کنار مصرف میوه های تازه برای پوست شاهد نتایج بهتری باشید. خوردن بیش از حد قند می تواند پوست را نابود کند. مصرف قند بیشترین تاثیر روی سلامت پوست، به ویژه برای خانم ها دارد و به عنوان عامل اصلی در غذاهایی که پوست را تیره میکند، این شامل قند موجود در دسرها و کربوهیدرات ها نیز می شود، کاهش مصرف قند به شدت بر روی سلامت پوست تاثیر می گذارد.

علاوه بر جلوگیری از مصرف شکر، چسبیدن به غذاهایی مانند نان گندم سبوس دار (نه نان سفید) به پوست شما کمک بزرگی می کند. ماده سفید دارای بار گلیسمی بالایی است، به این معنی که بیشتر از غذاهایی که در شاخص گلیسمی مانند غلات کامل قرار دارند، بر میزان قند خون و انسولین تاثیر دارند. غذاهایی که پوست را تیره میکند بسیار زیاد هستند و همین که شما مصرف قندها را کنار بگذارید می توانید تاثیری عالی را مشاهده کنید.

منابع

parenting.firstcry.com
stylecraze.com
healthline.com
ipsy.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

19 + 4 =