ناخن‌های سالم و زینت دهنده دست‌های یک بانو است و مانیکور ناخن از جمله  اقداماتی است که برای زیبایی و سلامت ناخن‌های دست می‌توان انجام داد. شاید از خود بپرسید که مانیکور چیست  و مراحل انجام آن به چه صورت است؟ آیا خودمان می‌توانیم مانیکورخانگی انجام دهیم؟ پاسخ همه‌ی این سوالات را در همین مقاله خواهیم داد.

مانیکور در واقع یک کلمه فرانسوی  (manicure ) به معنای مواظبت از دست است که این کلمه از دو کلمه لاتین (Manus ) به معنای دست و (cura ) به معنای درمان مشتق شده است شامل انجام تکنیک خاص  روی پوست و ناخن دست است که انجام مستمر آن در نهایت موجب سلامت پوست و ناخن دست می‌شود. از آنجایی که خانم‌ها خصوصا خانم‌های خانه دار در طول روز سر و کار زیادی با مواد شوینده دارند ممکن است به پوست و ناخن دست‌هایشان آسیب وارد شود و این آسیب را با استفاده از مانیکور ناخن می‌توان جبران کرد.

مانیکور ناخن چیست
مانیکور ناخن چیست

تاریخچه مانیکور ناخن

اگر بخواهیم در مورد تاریخچه پیدایش مانیکور ناخن بگوییم باید به ۵۰۰۰ سال قبل بازگردیم در زمانی که هندی‌ها برای زینت دادن به ناخن‌هایشان از حنا استفاده می‌کردند استفاده از حنا بعده‌ها گسترش پیدا کرد و به چین رفت در آنجا پادشاهی به نام سیکسی که ناخن بلند آن معروف بود (هر چند که مصنوعی بودند) از حنا به عنوان محصولی برای زیبایی ناخن هایش استفاده کرد.

اولین کسانی که در مصر از حنا به عنوان لاک ناخن استفاده کردند کلوپاترا و نفرتیتی بودند آن‌ها با استفاده از حنا ناخن‌های خود را به رنگ قرمز در می‌آوردند. همچنین در روند مومیایی کردن فرعون‌ها نیز از حنا به عنوان مانیکور ناخن استفاده می‌شد که نشان دهنده‌ی قدرت آنها در زندگی پس از مرگ بود.

در بابل نیز سربازان قبل از رفتن به جنگ موهای خود را می‌آراستند و ناخن‌های خود را مانیکور و رنگ می‌کردند آنها برای رنگ ناخن‌هایشان از سرمه استفاده می‌کردند. رنگ سیاه ناخن نشان دهنده بالاتر بودن رتبه و رنگ سبز نشان از پایین تر بودن رتبه سربازان بود.

در قرن ۱۸ میلادی شخصی به نام “ماری ای‌کاب” هنر مانیکور ناخن را در فرانسه آموخت آن را بسط و توسعه داد و در سال ۱۸۷۸ اولین سالن تخصصی ناخن را در ایالت متحده آمریکا راه اندازی کرد.

بهترین مانیکور ناخن
بهترین مانیکور ناخن

پدیکور چیست؟

احتمالا در کنار مانیکور ناخن نام پدیکور ناخن را نیز شنیده باشید اما واقعا پدیکور چیست؟ پدیکور در واقع مانند مانیکور است که برای سلامتی و زیبایی پاها و ناخن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به وسیله پدیکور می‌توانید خستگی و تنش یک روز یا یک هفته  را رفع و نیروی خود را ذخیره کنید. به طور کلی پدیکور را می‌توان برای درمان پا استفاده کرد زیرا در طول شبانه روز چندین کیلو وزن بدن را تحمل و حمل می‌کند بنابراین برای داشتن پاهایی سالم  پدیکور می‌تواند یک پیشنهاد عالی باشد.

سابقه‌ی استفاده از پدیکور به ۲۳۰۰ سال قبل باز می‌گردد در یکی از مقبره‌های فرعون کنده کاری کشف شده که در آن مراحل مانیکور و پدیکور کردن ناخن‌ها  به تصویر کشیده شده است.

پدیکور چیست
پدیکور چیست

تفاوت پدیکور و مانیکور چیست؟

تفاوت مانیکور و پدیکور ناخن در مواد مورد استفاده و یا مراحل انجام آن نیست بلکه معمولا مراحل مانیکور روی دست‌ها و ناخن‌های دست انجام می‌شود و پدیکور در پا و ناخن‌های پا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پدیکور از زمانی اهمیت و در بین مردم رواج پیدا کرد که ثابت شد این عمل نه تنها به زینت ناخن و سلامت پا مربوط است بلکه خستگی و تنش را از پاها دور کرده و موجب آرامش می‌شود.

این برمی گردد به وقتی که کارگران معدن و ساختمان خسته از کار روزانه خود پاهای خود را پدیکور می‌کردند تا علاوه بر رفع خستگی و حس آرامش، درد ، تاول، پینه و میخچه را با استفاده از همین روش درمان کنند و پاهای خود را برای یک روز کاری طاقت فرسای دیگر آماده کنند.

فرق مانیکور با پدیکور چیست
فرق مانیکور با پدیکور چیست

روند کلی انجام مانیکور و پدیکور چیست؟

به طور کلی اگر بخواهیم کلیت روند انجام مانیکور و پدیکور را در چند سطر توضیح دهیم باید بگوییم که زمانی برای دریافت خدمات مانیکور و پدیکور مراجعه می‌کنید که پوست و ناخن دست و پای شما دچار دگرگونی شده و مانند سابق شاداب و زیبا نیست، ناخن‌ها آسیب دیده و شکننده  و دچار برآمدگی و فرورفتگی  و لبه‌های آن حالت منظمی ندارد، همچنین پوست شما زخمت  و دارای پینه‌های متعدد شده و فولیکول‌ها  برآمده شده‌اند.

یک مانیکور ناخن پایه و اساسی شامل اقداماتی نظیر: کوتاه کردن ناخن، سوهان کشیدن و مرتب کردن آن، اصلاح و درمان کوتیکول و به صورت اختیاری استفاده از لاک یا ژلیش ناخن می‌باشد و در نهایت ماساژ دست‌ها پایان کار است.

خرید ابزار کاشت و طراحی ناخن با کیفت بالا و قیمت مناسب

مراحل اولیه کار پدیکور چیست؟

اولین مرحله پدیکور ماساژ دادن پاها در آب ولرم است که پوست را نرم و مرطوب و پینه‌ها خیس خورده و آماده لایه برداری می‌شود و مرحله‌ی بعدی کار بر روی فولیکول و لایه برداری از سلول‌های مرده پوست است. در مرحله‌ی آخر نیز ناخن‌ها اگر نیاز به کوتاه شدن دارند کوتاه شده و سوهان کشیده می‌شود و در صورت تمایل از لاک یا ژلیش ناخن استفاده می‌شود.

آیا مانیکور برای ناخن خوب است
آیا مانیکور برای ناخن خوب است

مزایای استفاده مرتب از خدمات مانیکور چیست؟

  • با استفاده منظم از خدمات مانیکور ناخن انواع مختلف بیماری‌های مربوط به ناخن درمان می‌شود
  • در هنگام مانیکور ناخن با ماساژ دست‌ها تنش و خستگی را رفع کرده و باعث افزایش جریان خون در سطح پوست و ناخن می‌شود
  • با داشتن یک برنامه منظم مانیکور ناخن به رشد سریعتر ناخن‌ها و افزایش استحکام آن کمک کنید
  • انجام منظم این تکنیک علاوه بر زیبایی دست و ناخن‌ها دیگر نیازی به مرطوب کردن دائمی ناخن‌ها نخواهید داشت.
  • با مصرف مواد با کیفیت بر روی ناخن‌ها به جوان‌تر و شادابتر شدن ناخن‌ها و دست‌های خود کمک کنید
انجام مانیکور در خانه
انجام مانیکور در خانه

مزایای استفاده مرتب از خدمات پدیکور چیست؟

  • پدیکور نیز همانند مانیکور است که با استفاده مرتب از این خدمات انواع بیماری‌های مربوط به ناخن‌های پا را درمان کنید
  • با ماساژ پاها در آب علاوه بر رفع تنش و خستگی از پاها ناخن‌ها نیز آماده انجام تکنیک پدیکور می‌شوند
  • سلول‌های مرده پوست توسط سنگ پا تراشیده و از پوست پا جدا می‌شود که به جوانتر شدن آن کمک زیادی می‌کند
  • با مرطوب کردن ناخن به وسیله لوسیون افزون بر جوانی و شادابی ناخن‌ها و پوست پاها، موجب تجدید قوای پا شده و آن را برای انجام وظایف خود آماده می‌کند.

مقاله پیشنهادی: عوامل ایجاد و درمان خانگی کهیر با کمک طب سنتی

تفاوت بین مانیکور خشک و خیس

برای اینکه از تفاوت بین مانیکور خشک و خیس آگاه شوید باید کمی بیشتر در مورد این دو روش مانیکور ناخن اطلاعات کسب کنید. شیوه معمول و سنتی خدمات مانیکور ناخن  ماساژ دست‌ها در آب است در واقع با این عمل ناخن‌ها و سلول‌های مرده پوست، نرم و آماده هر گونه تغییر با استفاده از ابزار و مواد مانیکورمی‌شود.

شیوه دیگری از مانیکور ناخن که به مانیکور خشک معروف است که در این روش استفاده از آب برای پوست و ناخن حذف شده و روغن‌ها و لوسیون‌ها برای نرمی و جذب رطوبت پوست و ناخن‌ها جایگزین شده است. پس تفاوت بین مانیکور خشک و خیس در نوع آماده سازی ناخن به وسیله آب و یا روغن و لوسیون می‌باشد.

از جمله معایبی که باعث می‌شود افراد مانیکور خشک را به مانیکور تر ترجیح دهند این است که هنگامیکه ناخن‌ها در آب قرار می‌گیرد رطوبت جذب ناخن می‌شود و تا زمانی که لاک روی ناخن زده می‌شود به خوبی خشک نمی‌شود و درنتیجه به فاصله ۳ الی ۴ روز بعد از مانیکور لاک ناخن ترک برداشته و رطوبت ناخن از بین رفته و انعطاف خود را از دست ‌می‌دهد. اما در مانیکور خشک مدت زمان سلامت ناخن و ماندگاری لاک روی آن بیشتر می‌شود.

بهترین مانیکور و پدیکور
بهترین مانیکور و پدیکور

معرفی انواع مانیکور و پدیکور

عموما افراد برای دریافت خدمات ناخن به سالن‌های آرایشی مراجعه می‌کنند اما برای اینکه بتوانید ناخن‌های خود را به صورت تخصصی‌تر، مطابق با مد روز و استفاده از جدیدترین محصولات زینت دهید مراجعه به سالن‌های تخصصی ناخن و اسپای سالن‌ها الزامی است. انجام خدمات مانیکور ناخن طی چند مرحله انجام می‌شود در ادامه  این مقاله مراحل عمومی مانیکور را توضیح داده و با معرفی مدل‌های مانیکور ناخن نحوه انجام آن را توضیح می‌دهیم.

مانیکور یا پدیکور پایه

در صورتی که برای بار اول است که قصد دارید ناخن‌های خود را مانیکور کنید مانیکور ناخن پایه بهترین انتخاب است. در این نوع مانیکور:

  1. به کوتیکول‌های ناخن شما روغن یا لوسیون زده تا جذب شود
  2. دست‌ها و پاها در آب قرار داده می‌شود تا با جذب رطوبت، ناخن‌ها و پوست نرم و آماده شود.
  3. کوتیکول‌ها برآمده و سلول‌های مرده پوست توسط ابزار مخصوص برداشته می‌شود
  4. متخصص ناخن‌های شما را تمیز می‌کند در صورت لزوم کمی کوتاه کرده و لبه‌های آن را سوهان می‌کشد همچنین برای از بین بردن فرورفتگی ها و برجستگی ها ناخن آن را صاف و صیقلی می‌کنند.
  5. در این مرحله با مرطوب کننده و ماساژ دست‌ها، پاها و ناخن‌ها مرطوب کرده و ماساژ می‌دهند ( تا این مرحله از مانیکورناخن در تمامی انواع مدل ناخن‌ها اجرا می‌شود و تنها چیزی که آنها را از هم متمایز می‌کند انجام مراحلی است از این‌ مرحله به بعد روی ناخن انجام می‌شود)
  6. نوبت به لاک می‌رسد که در ۳ مرحله روی ناخن زده می‌شود. لایه اول که به عنوان پایه، لایه دوم رنگ انتخابی شما است و لایه آخر که  شفاف است ( از ژلیش ناخن نیز در مرحله آخر می‌توان استفاده کرد) برای پوشش دهی بهتر روی لاک زده می‌شود تا ماندگاری آن بیشتر شود.
ابزار مانیکور و پدیکور
ابزار مانیکور و پدیکور

مانیکور و پدیکور فرنچ یا فرانسوی

شاید از خود پرسیده باشید مانیکور یا پدیکور فرنچ چیست؟ در واقع این نوع  مانیکور ناخن از پرطرفدارترین انواع مانیکور ناخن است که هیچگاه از مد نمی‌افتد برای داشتن ناخن‌هایی با مانیکور فرنچ  پس از گذراندن مراحل مانیکور ناخن شامل روغن زدن، خیساندن در آب، تمییز کردن کوتیکول و مرتب کردن ناخن‌ها، ماساژ ، ابتدا روی کل ناخن با یک لاک فرنچ می‌پوشانند. لاک فرنچ چیست؟ لاکی که به رنگ صورتی ملایم یا بژ است، بعد از آن به وسیله یک لاک سفید رنگ به لبه ناخن که رشد کرده به صورت هلالی می‌زنند.

مانیکور و پدیکور معکوس فرانسوی( فرنچ معکوس)

مراحل انجام مانیکور و پدیکور معکوس فرانسوی دقیقا مشابه مانیکور فرنج است و از رنگ‌های بسیار مات و روشن نظیر صورتی برای پوشش کل ناخن و لاک سفید برای ایجاد هلال روی ناخن استفاده می‌شود اما تفاوت مانیکور معکوس فرانسوی با فرنچ چیست؟ به جای لبه ناخن از قسمت کوتیکول برای رنگ کردن با لاک سفید در نظر گرفته می‌شود.

مراحل انجام مانیکور و پدیکور در خانه
مراحل انجام مانیکور و پدیکور در خانه

مانیکور و پدیکور آمریکایی

مانیکور و پدیکور ناخن آمریکایی شباهت زیادی به فرنچ دارد ولی در عین حال تفاوت‌هایی نیز دارند. در مانیکور ناخن آمریکایی لبه ناخن‌ها گردتر( برخلاف مدل فرنچ که گوشه ناخن‌‌ها مربع است) می‌باشد و از رنگ‌های ملیح‌تر و روشن‌تر از مدل فرنچ استفاده می‌شود.

مقاله پیشنهادی: روغن مو چه هستند و چرا باید آن را استفاده کنیم؟

مانیکور پدیکور پارافین

 اگر از آن دسته افرادی هستید دارای پوست بسیار خشکی هستید پیشنهاد ما به شما انجام مانیکور پدیکور پارافین است. این مدل به همراه ماساژ دست و یا پا ترکیب موثری برای از بین بردن خشکی پوست می‌شود.

برای انجام مانیکور ناخن پارافین در ابتدا موم را با دستگاه حرارت می‌دهند تا آب شود و مدتی باید بماند تا کمی خنک شود دست‌ها را به روغن یا لوسیون آغشته وچرب کرده و ماساژ می‌دهند. بعد از اینکه دمای موم به حدی که پوست را نسوزاند رسید  دست‌ها را کاملا درون موم قرار داده و در می‌آورید و کمی صبر کنید تا موم روی دست‌ها خشک شود دوباره دستها را داخل موم فرو ببرید تا هفت مرتبه این کار باید تکرار شود در نهایت نیم ساعت به دست‌ها استراحت داده می‌شود و بعد از آن موم‌ها از روی دست پاک می‌شود.

ابزار لازم برای مانیکور و پدیکور
ابزار لازم برای مانیکور و پدیکور

مانیکور پدیکور ژل

اگر تمایل دارید که مانیکور ناخنی داشته باشید که مدت زمان طولانی‌تری ماندگاری داشته باشد مانیکور ژل بهترین گزینه است. این مدل مانیکور ناخن نیازی به تکرار جلسات ترمیم ندارد زیرا با یک نوع لاک مخصوص که متشکل از پلیمر است روی ناخن استفاده می‌شود که در مقابل اشعه ماوراء بنفش قرار می‌گیرد.

ناخن‌ها بعد از گذراندن مراحل ۱-۵ که پیش‌تر اشاره کردیم در دو مرحله لاک  ژل را دریافت می‌کند و هر بار برای خشک شدن درون دستگاهی که اشعه ماوراء بنفش دارد قرار می‌گیرد.

این عمل بیشتر از ۳۰-۶۰ ثانیه وقت نمی‌گیرد اما ماندگاری بیشتری نسبت به دیگر مانیکور ناخن دارد.

نکته: از آنجایی که اشعه UV ممکن است به پوست و ناخن دست صدمه بزند، بعد از اتمام مانیکور ناخن ژل ، دست‌ها را به مدت چند دقیقه در ظرفی که ترکیبی از آب و نمک مانیکور است قرار دهید تا اثرات منفی اشعه UV خنثی شود.

ابزار زیبایی
ابزار زیبایی

ابزارهای مورد نیاز مانیکور و پدیکور ناخن

مانیکور و پدیکور ناخن  شامل خدماتی است که به افراد برای داشتن پوست و ناخنی سالم و زیبا کمک می‌کند همچنین با استفاده از روغن‌ها و لوسیون‌ها روند رشد و استحکام ناخن‌ها را بهبود می‌بخشد.

خرید ابزار کار پدیکور و مانیکور با قیمت مناسب

از آنجایی که برای شروع هر کار تخصصی نیاز به داشتن ابزاری است که بتوان آن را شروع کرد مانیکور ناخن و همچنین پدیکور ناخن نیز از این قاعده مستثنی نیستند و ابزارهای خاصی برای این کار وجود دارد.

ابزار مانیکور ناخن

  • آستون یا پد لاک پاک کن: برایپاک کردن ناخن ازمواد زائد
  • براق کننده: برای صیقلی کردن ناخن
  • کرم کوتیکول: برای پوستاطراف ناخن
  • بافر ناخن: برای درخشش هر چه بیشتر ناخن
  • موچین: برای برداشتن ابزارهای کوچک
  • برس یا مسواک: پاک کردن مواد روی ناخن
  • روغن کوتیکول: کمک به مرطوب شدن و جذب ویتامین به پوست
  • گلوله‌ پنبه: برای تمیز کردن
  • چوب بامبو: مورد استفاده برای تمیزی کوتیکول برآمده
  • تخته Emery / پرونده ناخن: جهت فرم ناخن استفاده می‌شود
  • قیچی کوتیکول: اصلاح کوتیکول‌ها
  • پاشر کوتیکول: برای به عقب راندن کوتیکول
  • لهستانی: برای  درخشش بیشتر یا رنگ ناخن و همچنین محافظت از ناخن
  • لوسیون: مرطوب کننده
  • ناخن گیر: برای کوتاه کردن ناخن‌ها
چگونه زیبا تر باشیم
چگونه زیبا تر باشیم

ابزارهای پدیکور ناخن

  • بافر ناخن: برای درخشانکردن ناخن
  • شیر مرطوب کننده اسپا: محلولی برای خیساندن پاها برای آماده سازی جهت پدیکور ناخن
  • آستون/ براق کننده: تمیز کردن لاک و براق کردن ناخن
  • خنک کننده پا: برای آرامش و باز شدن منافذ پوست پا
  • اسکراب پا: جهت جدا کردن سلول‌های مرده و پینه در پا
  •  ناخن گیر: برای کوتاه کردن ناخن پا
  • قیچی کوتیکول: اصلاح کوتیکول
  • جدا کننده انگشتان پا: جهت فاصله انداختن بین انگشتان پا
  • روغن کوتیکل: مرطوب کننده و تغذیه کننده کوتیکول
  • پد پنبه: برای پاک کردن در حین پدیکور
  • برس پا: بهداشت ناخن
  • چوب بامبو: برای برداشتن کوتیکل اضافی
  • تمیز کننده کوتیکل

مقاله پیشنهادی: ترک پوستی چگونه ایجاد می شود و راه درمان آن چیست؟

سایر ابزارهای مورد نیاز پدیکور ناخن شامل موارد زیر است:

  • سطل یا لگن برای قرار دادن پاها در آب
  • کاسه کوچک
  • آب ولرم و صابون
  • کرم دست و پا
  • لاک ناخن
راهنمای زیبایی
راهنمای زیبایی

در خانه چگونه مانیکور کنیم؟

مانیکور و پدیکور ناخن بیشتر از اینکه جنبه زینت و زیبایی داشته باشد برای سلامت پوست و ناخن مفید است بنابراین لازم است که هر چند وقت یکبار آن را تکرار کنید. شاید رفتن به سالن تخصصی و صرف هزینه چندان مقرون به صرفه نباشد اما نباید تنها به این دلیل دستان خود را از سلامت و جوانی محروم کنید.

پیشنهادی که ما به شما می‌کنیم مانیکور خانگی است شاید در ابتدا فکر کنید که تهیه ابزار و مواد مورد نیاز برای مانیکور خانگی چندان به صرفه نباشد ولی اگر چشم انداز بلند مدت داشته باشید خواهید دید که در دراز مدت این هزینه جبران خواهد و شما می‌توانید  مانیکور ناخن‌هایتان را با سلیقه خودتان انجام دهید. احتمالا از خود می‌پرسید که چگونه مانیکور کنیم؟ در ادامه آموزش مانیکور خانگی را مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم.

نحوه انجام مانیکور خانگی

مرحله اول

در ابتدا برای مانیکور ناخن در خانه باید هر گونه مواد زائد روی ناخن‌هایتان مثل لاک را با پد یا آستون پاک کنید. سپس دست‌های خود را  شسته و خشک کنید.

مرحله دوم

ناخن‌ها را با ناخن گیر کوتاه کنید و با سوهان لبه آن را به دلخواه خود گرد یا زاویه دار حالت دهید مراقب باشید که این کار را با شدت زیاد انجام ندهید. از بافر برای صاف کردن سطح ناخن خود استفاده کنید

مرحله سوم

در یک کاسه بزرگ آب گرم ریخته ، یک شوینده ملایم و یا نمک مانیکور را در آب حل کرده و انگشتان دست خود را به مدت حداکثر ۳ دقیقه در آن قرار دهید. نمک مانیکور به نرم شدن بافت کوتیکول و سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند در واقع نمک مانیکور نوعی اسکراب است.

مرحله چهارم

از کرم کوتیکول برای پوشاندن کوتیکول‌ها استفاده کنید و از یک هل دهنده یا پاشر کوتیکول برای به عقب راندن کوتیکول‌ها استفاده کنید. آنگاه کرم‌های اضافی را از روی ست پاک کنید.

مرحله پنجم

با کرم مرطوب کننده دستان خود را و به ویژه ناخن‌ها را به خوبی مرطوب کنید.

مرحله ششم

اگر ناخن‌ها بیش از حد مرطوب شده باشد لاک ناخن به خوبی روی ناخن نمی‌چسبد بنابراین از یک پد پنبه‌ای  برای پاک کردن رطوبت اضافی استفاده کنید.

مرحله هفتم

از یک براق کننده ناخن یا یک لاک شفاف برای پایه کار استفاده کنید و آن را روی ناخن‌ها بزنید و بگذارید تا خشک شود.

مرحله هشتم

در این مرحله می‌توانید به دلخواه خود از لاک با هر نوع رنگی برای زینت دادن به ناخن‌هایتان استفاده کنید و بگذارید تا خشک شود و مجددا این مرحله را تکرار کنید.

مرحله نهم

برای حسن ختام مانیکور ناخن از ژلیش ناخن استفاده کنید تا علاوه بر زیبایی و جلوه ماندگاری لایه‌های قبلی را بیشتر کند.

بهترین لاک چیه
بهترین لاک چیه

نحوه انجام پدیکور خانگی

شما می‌توانید همانند مانیکور خانگی برای سلامتی پاهایتان که قلب دوم شماست پدیکور خانگی انجام این روش بسیار سریع و مقرون به صرفه است و در مدت زمان طولانی‌تر شاهد تغییرات خوبی در رشد و استحکام ناخن‌ها همچنین سلامت پاهای خود خواهید داشت برای انجام پدیکور خانگی:

مرحله اول

ابتدا باید لاک روی ناخن‌ها را با یک پد یا آستون پاک کنید سپس به وسیله ناخن گیر ناخن‌ها را کوتاه کرده و با سوهان لبه ناخن‌ها را صاف کنید و با بافر سطح آن را نرم و براق کنید.

در مرحله دوم

یک لگن را با آب گرم پر کنید و مقداری نمک مانیکور به آن اضافه کنید پاها را در آن قرار داده و ماساژ دهید این کار را در حدود ۱۵-۲۰ دقیقه تکرار کنید و سپس خشک کنید.

در مرحله سوم

مقداری کرم کوتیکول روی کوتیکول‌ها زده و همزمان با اسکراب پا سلول‌های مرده را از پوست جدا کنید. سپس کرم را پاک کرده و کوتیکول‌ها را با ابزار پاشر کوتیکول به عقب برانید.

در مرحله چهارم

پس از شستن و خشک کردن پاها نوبت به آبرسانی پوست است به وسیله یک کرم مرطوب کننده پاها را مرطوب و ماساژ دهید که موجب افزایش گردش خون می‌شود.

مرحله پنجم

ناخن‌های شماآماده تزئین است می‌توانید از یک لاک شفاف به عنوان پایه استفاده کنید و پس از خشک شدن لاک مورد علاقه خود را بزنید و تثبیت کنید.

منابع

leaf.tv
braincharm.com
byrdie.com
anydifferencebetween.com
nailsmag.com

یک دیدگاه

  1. ممنونم از اینکه مطلب های آموزنده ای دارید .. مخصوصا اینکه آموزش و راهکارهای خونگی هم میزارید .. این واقعا عالیه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

12 − هشت =