چگونه مداد چشم بکشیم ؟ در اکثر تصاویری که از زنان و مردان مصری باستان وجود دارد آنها را با خط چشم کشیده که حاصل استفاده از سرمه می باشد می بینید بدون این که از خود سوال کنند چگونه مداد چشم بکشیم با یک چوب تقریبا نوک تیز به کشیدن سرمه مشغول می شدند. خط چشم برای اولین بار در هند باستان، مصر باستان و بین النهرین به عنوان یک خط سیاه تیره در اطراف چشم استفاده شد.

مصر باستان مداد چشم را با مواد متنوعی تولید کردند که با استفاده از آنها به بینایی چشم ها کمک شایانی می کردند. امروزه شاهد انواع مداد چشم با رنگ و شکل های مختلفی هستیم که مباحث بسیاری در مورد آنها وجود دارد. برخی از سوالات این است که چگونه مداد چشم بکشیم ؟ آیا از مداد چشم سفید استفاده کرده اید؟ کشیدن خط چشم چه اصولی دارد؟ چگونه مداد چشم بکشیم تا چشمان درشت تر یا کوچک تری داشته باشیم؟

استفاده از خط چشم در مصر باستان
استفاده از خط چشم در مصر باستان

چگونه مداد چشم بکشیم ؟

در دهه ۱۹۶۰ از خط چشم مایع برای ایجاد خطوط سیاه و سفید ضخیم در اطراف چشم به شکل آرایش و مرتبط با طراحانی مانند ماری کوانت استفاده شد. دهه ۶۰ و ۷۰ همچنین شاهد روندهای جدیدی از مد توسط این محصولات بودیم. از خط چشم، سایه چشم و ریمل مژه و ابرو به روش های گوناگونی می توان استفاده کرد. سوال مشترک بسیاری از افراد این است که چگونه مداد چشم بکشیم ؟ اگر طالب آن هستید که بدانید که چگونه مداد چشم بکشیم به خواندن ادامه دهید.

با وجود دنیای از انواع مداد چشم باید بدانیم که چگونه مداد چشم بکشیم تا بتوانیم به موقع از انواع مداد از جمله مداد چشم سفید استفاده کنیم. کشیدن خط چشم نیاز به تمرین دارد و کار چندان سختی نیست، با کمی تمرین می توانید به یک فرد حرفه ای شوید و بدون نقص به کشیدن خط چشم های متفاوتی دست بزنید.

چگونه مداد چشم بکشیم
چگونه مداد چشم بکشیم

کاربرد مداد چشم سفید

از مداد چشم معمولا در آرایش روزانه برای تعریف چشم یا ایجاد حالت خاصی برای چشم که می تواند منجر به درشت یا کوچک شدن چشم ها شود استفاده می شود. حتی از مداد چشم سفید می توان به عنوان ابزاری که برای ایجاد ظاهر متنوع و همچنین برجسته سازی ویژگی های مختلف چشم استفاده کرد.

خرید انواع مداد چشم با قیمت مناسب

خط چشم را می توان در قسمت های مختلفی از اطراف چشم قرار داد. هدف اصلی استفاده از مداد چشم سفید درشت تر نشان دادن چشم ها می باشد، که در اصل نگاه به سمت چشم ها جلب می شود و می تواند شکل چشم را تقویت یا حتی به طور کل آنها را تغییر دهد.

اگر از خود سوال می کنید که چگونه مداد چشم بکشیم باید قبل از هر چیز به چشم و بعد به نوع مداد توجه کنید زیرا مدادها با طیف گسترده ای از رنگ های تیره و روشن و برندهای خاص وجود دارد.

چگونه مداد چشم رنگی بکشیم
چگونه مداد چشم رنگی بکشیم

چه موقع از کدام خط چشم استفاده کنید؟

دیگر سوالات مشابه ای که بعد از چگونه مداد چشم بکشیم ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که چه موقع از کدام خط چشم استفاده کنیم؟

مداد چشم های مختلفی امروزه در بازار وجود دارد که کار را برای مصرف کنندگان راحت تر کرده و از طرفی جذابیت آنها را بیشتر از قبل کرده است. متاسفانه هیچ خط چشم قدرتمندی وجود ندارد، همه آنها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که برای استفاده های مختلف در اطراف چشم طراحی شده اند اما به نوبه خود از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

مقاله پیشنهادی: مداد ابروی مناسب من چیست؟

اگر همانند من نگران این هستید که چگونه مداد چشم بکشیم به ادامه مطلب دقت کنید زیرا تمام نکات مهم در آن اشاره شده است تا شما را به یک فرد حرفه ای تبدیل کند و بدانید از کدام مداد چه زمانی استفاده کنید.

خط چشم ژل

خط چشم ژل یا کرم از قوام بسیار خوبی برخوردار است، هر زمان که خواستید از خط چشم ژل یا کرم خود اطمینان حاصل کنید که ضد آب است و ماندگاری بالایی دارد باید به برچسب آن دقت کنید چرا که اکثر آنها از موم ساخته شده اند و به راحتی از بین نمی رود.

خط چشم مداد معمولی

اگر عادت به استفاده از یک محصول دارید و تا کنون از مداد استفاده نکرده اید حتما می گویید چگونه مداد چشم بکشیم. این طبیعی است اما استفاده از مداد چشم راحت تر از هر چیز دیگری است.

مدادهای معمولی از پرفروش ترین محصولات هستند که دقیقا نیاز خانم های بسیاری را برآورده می کند و زیبایی آنها را به طور چشمگیری افزایش می دهد به گونه ای که نمی توان کیفیت مداد چشم را نادیده گرفت؛ اما مسئله اصلی این است که چگونه مداد چشم بکشیم. اگر هر نوع مداد چشم سفید یا رنگ های تیره را در کیف آرایش خود داشته باشید، باید یک خط چشم مدادی معمولی باشد زیرا بسیار متنوع هستند.

قدرت ماندگاری مداد چشم سفید یا هر مداد معمولی دیگری به طور کلی حدود ۳ ساعت است (حتی اگر ادعا کند ضد آب است). توجه داشته باشید که این بسته به مارک محصول دارد و نمی توان از این نکته به راحتی عبور کرد.

آرایش چشم
آرایش چشم

خط چشم مایع

شاید آسان ترین کار این باشید که سوال کنید چگونه مداد چشم بکشیم و راحت تر از آن آموزش دیدن صحیح خط چشم با استفاده از مداد باشد اما در مورد خط چشم مایع نمی توان اینگونه ادعا کرد زیرا نیاز به دقت و تمرین بیشتری دارد.

جالب است بدانید که خود خط چشم مایع دو نوع دارد، آنچه در تصویر بالا سمت راست نشان داده شده است، یک خط مایع با نوک برس است. نوع دوم، نشانگر نمدی از مداد چشم مایع می باشد.

خط چشم مایع بهترین مورد است که می تواند ساعت ها بر روی چشمان باقی بماند الخصوص اگر از نوع ضد آب باشد. با این حال اگر چیزی می خواهید که به مدت طولانی دوام داشته باشد، خط چشم مایع تنها راهی است که به نسبت مداد از دوام بیشتری برخوردار است.

نکاتی برای اینکه چگونه مداد چشم بکشیم

اگر بدانیم که چگونه مداد چشم بکشیم می تواند به یکی از کارهای روزانه شما تبدیل شوید که دوست دارید آن را بارها تکرار کنید. رعایت نکات ریز زیر می تواند در اینکه چگونه مداد چشم بکشیم یا کشیدن خط چشم با چه اصول و قواعدی همراه است می تواند به مبتدیان کمک شایانی کند.

نکات کشیدن خط چشم
نکات کشیدن خط چشم

اصول کشیدن خط چشم

کشیدن خط چشم را بعد از سایه چشم و قبل از ریمل زدن انجام دهید. اگر کشیدن خط چشم را قبل از سایه چشم بزنید، سایه چشم، خط چشم را می پوشاند و این چیزی نیست که ما به دنبال هستیم!

همیشه برای ظاهری جدید و متفاوت می توانید با کشیدن خط چشم های متفاوت چهره زیبایی داشته باشید. البته که به کمی وقت نیاز دارد تا اطمینان حاصل کنید که هر بار به ظاهر دلخواه خود می رسید.

مقاله پیشنهادی: آنتی اکسیدان چیست و چه کمکی به پوست می کند؟

اگر چشمان کوچک یا نزدیک به هم دارید، استفاده از خط چشم در اطراف چشم باعث می شود که آنها کوچکتر و یا نزدیک به هم به نظر برسند، پس بعد از این دیگر از کشیدن خط چشم در اطراف آن خودداری کنید.

به هیچ عنوان کشیدن خط چشم را به مجرای اشک ختم نکنید. با گذشت روز چشمان شما به طور طبیعی آب جذب می کنند که باعث لکه و گرفتگی خط چشم شما می شود.

به چشمان خود توجه کنید

برخی قبل از این که به فرم چشم های خود دقت کنند به دنبال این هستند که چگونه مداد چشم بکشیم، اهمیت فرم چشم ها به اندازه این که بدانیم چگونه مداد چشم بکشیم اهمیت دارد. در کنار این که چگونه مداد چشم بکشیم باید بدانید که چه نوع خط چشمی با چشم های شما همخوانی بهتری دارد تا بتوانید به یک فرد حرفه ای در کشیدن خط چشم تبدیل شوید.

سریعترین راه برای ایجاد خط های غیرطبیعی خط چشم رنگی است که به دنبال آن یک آرایش کاملا روشن دارید و این ممکن است چهره شما را به یک دلقک تبدیل کند؛ مخصوصا اگر چشمان درشت و روشنی دارید.

مراحل کشیدن خط چشم
مراحل کشیدن خط چشم

گام به گام کشیدن خط چشم

تفاوتی ندارد که چشم های درشت یا کوچکی دارید بدون شک این سوال را در ذهن خود بارها مرور کرده اید که چگونه مداد چشم بکشیم تا چشم های ریز یا درشت تری داشته باشیم. الخصوص مبتدیانی که تازه از مداد چشم سفید یا هر مداد دیگری جهت زیبایی بیشتر استفاده می کنند باید بدانند که کشیدن خط چشم قواعد خاص خود را می طلبد.

چشمان خود را آماده کنید

این گامی است که کاملا نادیده گرفته می شود، اما در واقع مهمترین مرحله قبل از سوال اینکه چگونه مداد چشم بکشیم می باشد. بعد از پاکسازی صورت، از یک مرطوب کننده برای صورت و یک کرم دور چشم استفاده کنید. کرم دور چشم به چین و چروک زودرس کمک می کند و هرگونه قرمزی یا تغییر رنگ در ناحیه را یکنواخت می کند.

آرایش صحیح چشم
آرایش صحیح چشم

با یک پایه تمیز شروع کنید

خب این طبیعی است که بدانیم چگونه مداد چشم بکشیم. برای دستیابی به پایه ای یکنواخت و تمیز، مقدار کمی از کرم پودر را روی پلک، زیر چشم و اطراف ناحیه عمومی چشم که هر نوع آرایش چشم در آن وجود دارد، بزنید.

کار اصلی کرم پودر این است که پوست را صاف تر کند تا آرایش در این نواحی راحت تر انجام شود. این به شما که حتی یک فرد مبتدی هستید یک نتیجه بی عیب و نقص ارائه می دهد و از طرفی آرایش را برای مدت طولانی بر روی پوست حفظ می کند.

خط دور چشم!

در حال حاضر قسمت اصلی که باید بدانیم چگونه مداد چشم بکشیم، خط دور چشم است. با یک خط بالای مژه ها شروع کنید. توجه داشته باشید که از خطوط نازک استفاده کنید. اگر آن را بیش از حد ضخیم کنید، ممکن است نتیجه کار آن چیزی نباشد که شما خواستار آن هستید.

بنابراین خطوط دور چشم را نازک بکشید و در صورت تمایل بعد از کشیدن پایانی آنها را با کشیدن یک لایه دیگر ضخیم کنید؛ بعد از این که خط یک چشم را کشیدید این مراحل را روی چشم دیگر پیاده کنید.

از خط چشم قهوه ای یا رنگی استفاده کنید

ممکن است رنگ خط چشم شما مشکی باشد و از خود سوال کنید این جه ربطی به سوال چگونه مداد چشم بکشیم دارد. اما استفاده از خط چشم قهوه ای یا رنگی نیز می تواند به بزرگتر و درخشان تر شدن چشم ها کمک کند. برای بزرگتر شدن ظاهر چشم های کوچک، یک مداد رنگی را انتخاب کنید که از رنگ طبیعی چشم شما تقلید کند!

چگونه چشمی زیبا داشته باشیم
چگونه چشمی زیبا داشته باشیم

خط داخلی چشم را تمدید کنید

اگر چشمان ریزی دارید و از آن راضی نیستید قطعا به دنبال راهی برای برای بزرگتر نشان دادن چشمان خود هستید که با کشیدن مداد در درون چشم می توان خط داخلی چشم را تمدید کنید. اما چگونه مداد چشم بکشیم ؟

خرید انواع ماسک صورت جوان کننده پوست

روش دیگری که می توانیم امتحان کنیم تا بدانیم چگونه مداد چشم بکشیم این است که خط چشم به گوشه خارجی توسط مداد چشم سفید را گسترش دهیم. اگر تصمیم دارید آن را امتحان کنید، فقط بخاطر داشته باشید که قبل از استفاده مداد چشم سفید نیاز به کمی تمرین دارید.

از سایه های تیره استفاده نکنید

علی رغم آنچه ممکن است شنیده باشید، استفاده از خط چشم تیره در خط پایین چشم بهترین ایده نیست، زیرا این امر در واقع می تواند باعث کوچکتر چشم ها شود؛ پس چگونه مداد چشم بکشیم ؟ اگر می خواهید غیر از مداد چشم سفید از مداد تیره استفاده کنید، می توانید آن را درست در زیر مژه های پایین بکشید تا به بزرگتر نشان دادن چشم ها کمک کنید.

مداد سفید چشم چیست
مداد سفید چشم چیست

از مداد چشم سفید استفاده کنید تا چشم ها بزرگتر به نظر برسند

از آنجا که قبلا به آن اشاره کرده ایم استفاده بیش از حد از خط چشم تیره چشم ها را کوچک می کند، برای این که از این امر جلوگیری کنید می توانید از مداد چشم سفید کمک بگیرید. کافیست عوض استفاده از مداد چشم تیره در پایین چشم از مداد چشم سفید استفاده شود.

استفاده از مداد متناسب با رنگ چشم

از آینه لوازم آرایشی استفاده کنید، این نکته بسیار ساده خیلی کمک می کند! معمولا آنها دو طرفه هستند، جایی که یک طرف آن آینه معمولی است و طرف دیگر آن بزرگ نمایی می شود. قسمتی که چهره را بزرگتر نشان می دهد به شما کمک می کند تا کار خود را تمیزتر انجام دهید و آن را از نزدیک بررسی کنید. اما سوال برخی از مصرف کنندگان مداد چشم این است که با توجه به رنگ چشم ها از کدام مداد چشم باید استفاده کنیم؟

برای چشم های سبز از کدام خط چشم رنگی باید استفاده کرد؟

قرمز یک رنگ مکمل برای سبز است، بنابراین سایه هایی را انتخاب کنید که ته رنگ قرمز داشته باشند. حتما سوال می کنید با رنگ قرمز چگونه مداد چشم بکشیم تا شبیه دلقک ها نشویم؟ رنگ هایی مانند بنفش (اسطوخودوس یا بنفش) و برنز از دسته مواردی هستند که به زیبایی چشم های شما کمک می کند و چشم ها را به نمایش می گذارند. اما این راه به خوبی میدانیم که زیاده روی در هر چیزی می تواند کار را خراب کند.

بنابراین همانطور که از سایر مدادهای تیره استفاده کردید از مدادهای رنگی فوق نیز استفاده کنید و سعی نکنید رنگ آنها را در معرض بیش از حد دید عموم قرار دهید زیرا این به زیبایی شما نه تنها کمکی نمی کند بلکه می تواند چهره ای غیر قابل قبول برای شما به جای داشته باشد.

خط چشم برای چشم رنگی
خط چشم برای چشم رنگی

توصیه مداد چشم مناسب چشم های آبی

برای تکمیل شدن رنگ آبی چشم ها می توان از سایه های مختلف بنفش، قهوه ای، خاکستری و نقره ای استفاده کرد. اگر از سایه استفاده نمی کنید می توانید از مداد چشم های با این رنگ ها کمک بگیرید و از آنها به عنوان سایه استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: راز جوانی پوست کره ای و زیبایی کره ای چیست؟

پیشنهاد خط چشم رنگی برای چشم های فندقی

قبل از دانستن این نکته که چگونه مداد چشم بکشیم بهتر است به دنبال رنگ های غنی و پاییزی مانند طلاها، قهوه ای ها و سبزها بروید زیرا این رنگ ها باعث افزایش دید رنگ چشم های فندقی شما می شوند. هر یک از این رنگ ها به تنهایی می توانند به نوبه خود تاثیرات عالی بر روی زیبایی رنگ چشم ها داشته باشند.

اهمیت مداد چشم در دنیای آرایشی خانم ها

اگر از دسته خانم هایی هستید که به صورت روزانه آرایش می کنید این احتمال وجود دارد که شما به طور منظم از خط چشم برای زیبایی بیشتر خود کمک بگیرید، مخصوصا اگر از ریمل مژه یا سایه چشم استفاده کرده باشید نمی توانید از خط چشم دست بکشید.

بدون خط چشم، نگاه آنطور که باید و شاید به چشم نمی آید، تنها راه نجات از این آشفتگی استفاده از مداد چشم مناسب می باشد؛ باید بدانید که همه خط چشم ها یکسان نیستند. در ضمن استفاده روزانه از خط چشم های مایع کار را علاوه بر این که سخت می کند نیاز به دقت بیشتری دارد که ممکن است زمان زیادی را به خود اختصاص دهد الخصوص اگر فردی تازه کار باشید.

اهمیت مداد چشم
اهمیت مداد چشم

ویژگی های مهم مداد چشم که باید در نظر بگیرید

کلیدی ترین نکته در این که چگونه مداد چشم بکشیم این است که چه نوع مداد چشمی برای ما مناسب است؟ در اصل این مداد چشم است که باید چندین کار را به خوبی انجام دهد. مواردی که هنگام انتخاب خط چشم متناسب با نیاز شما باید در نظر گرفته شود در زیر آورده شده است که بهتر قبل از هر چیز به آنها نگاهی بیندازید تا بهترین خرید را داشته باشید:

کشیدن آسان خط چشم

دقت و درستی مداد چشم در نتیجه نهایی یعنی کشیدن کامل خط چشم موثر است. بیشتر خط چشم ها با سبک های متفاوت بسته به نوع مداد چشم است که شما از آن استفاده می کنید. بهترین خط چشم باید سبک و در عین حال نرم عمل کند و نیاز به فشار زیادی نباشد، یعنی با یکبار کشیدن مداد روی چشم به راحتی از خود خطوط زیبایی را به جا بگذارد.

برترین پیشنهاد ما این است که از مداد چشم هایی با نوک نازک و در عین حال با دوام استفاده شود. اگر خط چشم مدادی را انتخاب کرده اید، باید اطمینان حاصل کنید که روی آن براق کننده ای وجود دارد که خط چشم دور اطراف چشم را به خوبی نشان می دهد.

بهترین مداد برای چشمان من
بهترین مداد برای چشمان من

ماندگاری بالا انواع مداد چشم

به جرات می توانیم بگوییم که ماندگاری مداد چشم ها برای همه خانم ها از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که هیچ کسی نمی خواهد مرتبا جلوی آینه باشد تا خط چشم خود را در طول روز تمدید کند. خوشبختانه یافتن خط چشم که برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد کار چندان سختی نیست.

مداد چشم ضد آب

پیدا کردن این دسته از مدادها برخلاف مداد چشم است و یافتن آنها دشوار می باشد جالب اینجاست که اکثر خانم ها به دنبال آن هستند زیرا بهترین مداد برای استفاده در هر زمان و مکانی است که به راحتی می توان از آن استفاده کرد بدون این که در اطراف چشم پخش شود.

ماندگاری بیشتر خط چشم های ضد آب نیز نسبت به فرمولاسیون مدادهای دیگر بیشتر است. حتی اگر لزوما به خط چشم ضد آب نیازی ندارید، خرید آن ضرری نخواهد داشت و با یک بار استفاده عاشق آنها خواهید شد.

خط چشم با چشم ها چه می کند؟

در صورت استفاده مناسب از بهترین مداد چشم، خط چشم نباید به چشم شما آسیب برساند. مطمئنا قبل از این که هر چیزی را در اطراف چشم خود استفاده کنید باید تست شود و اکثر مداد چشم ها پس از طی کردن مراحل خاصی روانه بازار شده اند که با انواع چشم حتی حساس ترین نوع سازگاری دارد.

بنابراین این محصول علاوه بر این که می تواند چهره شما را به طور کل تغییر دهد در صورت بی کیفیت بودن می تواند سلامت چشم های شما را به خطر بیندازد.

فرق ریمل و مداد چشم
فرق ریمل و مداد چشم

مداد چشم یا ریمل

اگر نمی خواهید از مداد چشم استفاده کنید این کاملا در استفاده از آرایش اختیاری می باشد، اگرچه مدادها قسمت عمده ای از آرایش را به خود اختصاص داده اند. بسیاری از افراد از ریمل مژه بدون خط چشم استفاده می کنند. این حالت چهره آنها را طبیعی تر نشان می دهد اما دلیل محکمی برای استفاده نکردن از مداد چشم نیست.

اگر به دنبال ظاهری چشمگیرتر هستید نگران این که چگونه مداد چشم بکشیم نباشید. با کمی تمرین شما می توانید توسط بهترین مداد خط چشم های عالی بکشید، به خصوص اگر از ریمل استفاده می کنید با کشیدن مداد چشم می توانید یک آرایش بی عیب و نقص داشته باشید.

خط چشم بالا یا پایین بزنم؟

وقتی بیشتر مردم از خط چشم استفاده می کنند عادی است که سوالاتی از قبیل موارد زیر را با خود مرور کنند:

خط چشم را باید بالا یا پایین چشم بکشم؟

چگونه مداد چشم بکشیم ؟

آیا کشیدن مداد از بالا یا پایین چشم بر روی چشم تاثیری دارد؟ اکثر خانم ها مداد چشم را روی پلک بالایی خود می کشیدند و برخی از افراد ممکن است از آن در پلک پایینی استفاده کنند. گرچه شما به سختی می توانید سبکی را پیدا کنید که خارج از این دو حالت باشد. اگر به دنبال ظاهری طبیعی تر هستید، استفاده از خط چشم روی پلک بالایی چشم بهتر است. برای ظاهری جسورانه تر، می توانید در میان مژه های پایین چشم از مداد چشم استفاده کنید.

منابع

bellatory.com
adorebeauty.com
lorealparisusa.com
stylecraze.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

11 + یک =