روش طبیعی لاغر کردن صورت

روش طبیعی لاغر کردن صورت چیست؟ آیا شما با روش طبیعی لاغر کردن صورت آشنا هستید؟ آیا میدانید چه غذاها و چه شیوه هایی موجب از بین رفتن چربی های صورت می گردند؟ و به طور کلی لزوم لاغری صورت چیست؟ ما در این مقاله سعی کرده ایم به پاسخ تمامی این سوالات دست پیدا کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید تا مطالب جذاب و خواندنی را در اختیار شما قرار دهیم. به طور کلی کاهش وزن می تواند یک چالش بسیار بزرگ برای تمامی افراد به شمار رود، اما این که برخی از افراد قصد لاغری یک قسمت خاص از بدن خود را داشته باشند یک چالش بزرگ تر و سخت تر است، به خصوص اگر چربی های اضافی در یک قسمت از بدن بیش از اندازه لازم وجود داشته باشند و بر روی زیبایی و اعتماد به نفس افراد تاثیر بگذارند. روش طبیعی لاغر کردن صورت روش طبیعی لاغر کردن صورت چیست؟ آیا شما با روش طبیعی لاغر کردن صورت آشنا هستید؟ آیا میدانید چه غذاها و چه شیوه هایی موجب از بین رفتن چربی های صورت می گردند؟ و به طور کلی لزوم لاغری صورت چیست؟ ما در این مقاله سعی کرده ایم به پاسخ تمامی این سوالات دست پیدا کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید تا مطالب جذاب و خواندنی را در اختیار شما قرار دهیم. به طور کلی کاهش وزن می تواند یک چالش بسیار بزرگ برای تمامی افراد به شمار رود، اما این که برخی از افراد قصد لاغری یک قسمت خاص از بدن خود را داشته باشند یک چالش بزرگ تر و سخت تر است، به خصوص اگر چربی های اضافی در یک قسمت از بدن بیش از اندازه لازم وجود داشته باشند و بر روی زیبایی و اعتماد به نفس افراد تاثیر بگذارند.

یکی از این قسمت ها صورت است. بله! صورت یکی از مهمترین بخش های جسم ماست که زیبایی و جذابیت ما تا حدود بسیار زیادی به فرم و اندازه آن بستگی دارد. اگر از نگاه زیبایی شناسانه به موضوع نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که یک چهره لاغر و باریک می تواند سن انسان را کمتر از آن چه که هست نشان داده و یک ویژگی خوب برای افراد به شمار می رود. به همین سبب است که بسیاری از افراد در طول زندگی خود با این سوال مواجه می شوند: برای لاغری صورت چی بخوریم و از چه روش هایی استفاده کنیم؟

به راستی می توان صورت را لاغر کرد؟

اگر بخواهیم به این سوال به صورت کلی پاسخ دهیم باید بگوییم که به اعتقاد بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه هیچ راه و روش قطعی برای کاهش وزن تنها یک قسمت از بدن وجود ندارد، بنابراین اگر شما دچار اضافه وزن و چاقی هستید، بهترین روش طبیعی لاغر کردن صورت این است که از یک رژیم غذایی متعادل پیروی نموده و انجام ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید. حتی در بسیاری از موارد ثابت شده به محض این که افراد شروع به کاهش وزن بدن خود می کنند، اولین قسمتی که با لاغری مواجه می شود صورت است و این امر می تواند خبر بسیار خوبی برای افرادی باشد که از چاقی صورت خود چندان راضی نیستند.

اما با این وجود برخی از افراد در سراسر جهان وجود دارند که وزن جسم آنها متعادل بوده و دوست دارند چربی های موجود در پوست صورت خود را نیز کاهش داده و به صورت خاص و منحصر به فرد به لاغری در این قسمت از جسم خود برسند. خوشبختانه برای این دسته از افراد نیز روش های بسیار مفید و موثری برای لاغری صورت وجود دارد که در این قسمت به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم.

روش طبیعی لاغر کردن صورت
روش طبیعی لاغر کردن صورت

انجام تمرینات صورت

انجام برخی از تمرینات صورت می تواند به شما در رسیدن به لاغری چهره کمک فراوانی نماید. با استفاده از تمرینات لازم در این زمینه می توانید کارایی و قدرت عضلات صورت خود را افزایش داده و نه تنها چربی های اضافی آن را از بین ببرید، بلکه از بروز چین و چروک و افتادگی بر روی پوست خود نیز جلوگیری نمایید.

از جمله تمرینات رایجی که در این زمینه وجود دارد پف کردن گونه ها و فشار دادن هوا از پهلو به پهلو می باشد. همچنین شما می توانید لب های خود را در دو طرف صورت جمع کنید. یکی دیگر از این تمرینات نگه داشتن لبخند است در حالی که برای چند ثانیه دندان های خود را بر روی هم به آرامی فشار می دهید. برخی از مطالعات و بررسی ها نشان دهنده آن است که اگر شما در روز دو بار این تمرینات را انجام داده و به مدت ۸ هفته آن را ادامه دهید، عضلات صورت شما ضخامت فراوانی پیدا کرده و جوانی و زیبایی به چهره شما باز خواهد گشت.

مقاله پیشنهادی: رفع ترک شکم در بارداری با ساده ترین روش های خانگی

برنامه خواب خود را تنظیم کنید

می توان گفت خواب کافی و مناسب یک روش طبیعی لاغر کردن صورت به شمار می روند که تاثیرات شگفت انگیزی با خود به همراه دارند. اگر شما در طول شبانه روز از خواب کافی و مناسب برخوردار نباشید، کورتیزول که به نوعی هورمون استرس است به میزان بالایی شروع به ترشح نموده و این امر باعث ایجاد عوارض مختلفی برای بدن می گردد که یکی از مهمترین آنها چاقی صورت است. سطح بالای کورتیزول باعث افزایش اشتها و در نهایت پرخوری می گردد و به طور کلی متابولیسم جسم را از حالت تعادل خارج می نماید و این امر باعث افزایش هر چه بیشتر چربی در بدن و صورت می گردد. اما خواب کافی و راحت باعث تنظیم متابولیسم، کاهش اشتها و در نهایت از بین رفتن چربی های اضافی می گردد.

یکی از مطالعاتی که در سال ۲۰۱۷ بر روی برخی از افراد انجام شد نشان دهنده آن است که بین بیدار ماندن تا ساعات پایانی شب و مصرف انواع غذاها ارتباط خاصی وجود دارد. به عبارتی می توان گفت هر چقدر شب ها بیشتر بیدار بمانید میل به خوردن غذاهای مختلف نیز در شما افزایش پیدا کرده و این امر به مرور زمان باعث ایجاد بیماری چاقی می گردد. عوامل مختلفی بر روی کیفیت خواب ما تاثیر می گذارند که از جمله آنها می توان به نوشیدن چای یا قهوه در هنگام عصر و غروب آفتاب اشاره نمود و همچنین روشن نگه داشتن چراغ های خانه و وسایل الکتریکی نیز از جمله موثرترین عوامل به وجود آورنده اختلال خواب به شمار می روند. بنابراین اگر می خواهید اندام و صورت لاغر و زیبایی داشته باشید، ابتدا خواب خود را تنظیم کرده و مطمئن شوید که در طول شبانه روز حداقل ۸ ساعت را به خواب و استراحت اختصاص می دهید.

روش طبیعی لاغر کردن صورت
روش طبیعی لاغر کردن صورت

ماساژ صورت برای لاغری

ماساژ صورت یکی از بهترین شیوه هایی است که توسط آن می توانید بخش قابل توجهی از چربی های صورت خود را از بین برده و پوست صورت را جوان و زیبا نمایید. خوشبختانه برخی از روغن ها و مواد غذایی طبیعی وجود دارند که می توانید توسط آنها اقدام به ماساژ صورت برای لاغری نموده و از تمامی مواهب آن برخوردار شوید و ما در این قسمت به برخی از آنها اشاره می کنیم:

ماساژ صورت با روغن نارگیل: این روغن طبیعی و ارگانیک گردش خون را در رگ های صورت را به خوبی تقویت نموده و به آرامی چربی ها را از بین برده و پوستی شاداب و زیبا برای شما به ارمغان می آورد. همچنین این روغن سرشار از ویتامین E می باشد که یک مرطوب کننده عالی است و پوست را کاملا دهیدراته نموده و خاصیت انعطاف پذیری و کشسانی آن را افزایش می دهد. شما می توانید به جای کرم های معمولی از این روغن بر روی پوست صورت و گردن خود استفاده کرده و پس از یک ساعت با آب ولرم آن را شسته و تمیز نمایید.

ماساژ شیر: شیر سرشار از انواع مواد مغذی است که می تواند به خوبی پوست را تغذیه نموده و از تجمع سلول های چربی بر روی قسمت های مختلف پوست جلوگیری نماید. شیر ارگانیک و تازه یک روش طبیعی برای لاغر کردن صورت به شمار می رود. برای انجام این کار چند قطره شیر خام بر روی پوست خود ریخته و آن را به آرامی ماساژ دهید و پس از چند دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماساژ با روغن کرچک: روغن کرچک نیز یک درمان خانگی لاغری صورت به شمار می رود. شما می توانید این روغن را با یک قاشق چای خوری آبلیمو مخلوط کرده و بر روی پوست صورت خود قرار دهید. با گذشت زمان شاهد از بین رفتن چربی های اضافی و لاغری چهره خود خواهید بود. البته شما می توانید این روغن را به مدت یک شب بر روی پوست خود نگه داشته و صبح که از خواب بیدار می شوید آن را با آب سرد بشویید.

خرید محصولات ضد چروک و لیفتینگ با کیفیت بالا و قیمت مناسب

اطلاعاتی در مورد ماسک لاغری صورت

استفاده از انواع ماسک نیز یکی از بهترین شیوه هایی است که می توان توسط آن اقدام به لاغری چهره خود نمود و جذابیت و زیبایی آن را افزایش داد. این روزها برخی از محصولات مراقبت از پوست به بازار آمده اند که توسط برندهای معتبر جهان تولید شده اند و ما آنها را به نام ماسک لاغری صورت می شناسیم. این ماسک ها سرشار از کلاژن، ویتامین C، E و برخی از آنتی اکسیدان ها هستند که علاوه بر از بین بردن چین و چروک و لکه های تیره از روی پوست، به لاغری آن نیز کمک فراوانی می نمایند. ماسک نعناع یکی از بهترین و عالی ترین نوع این محصولات است که باعث جریان هر چه بهتر خون در رگ های پوست صورت شده و چربی های اضافی را از بین می برد.

معرفی چند ماسک لاغری صورت طبیعی

به غیر از ماسک هایی که توسط شرکت های تولید کننده محصولات آرایش طراحی شده و برای لاغری صورت مناسب هستند، شما می توانید در خانه نیز ماسک های بسیار خوب و عالی برای این امر تهیه کرده و به نوعی از درمان خانگی برای لاغری صورت خود استفاده کنید. برخی از این درمان ها عبارتند از:

ماسک زردچوبه: زردچوبه دارای ترکیبی به نام کورکومین است که خواص ضد پیری دارد و در عین حال یک چربی سوز عالی و مناسب برای پوست به شمار می رود. برای تهیه این ماسک مقداری زردچوبه را با کشک طبیعی مخلوط کرده و آن را به صورت خمیر درآورده و به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و سپس پوست خود را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک خیار: خیار خواص فراوانی برای لاغری و شادابی پوست شما به همراه دارد. برای تهیه ماسک خیار آن را رنده کرده و به شکل خمیر در آورده و بر روی قسمت های مختلف پوست صورت خود قرار دهید.

بهترین ماسک برای غب غب
روش طبیعی لاغر کردن صورت

ماسک روغن معدنی: روغن معدنی یکی از بهترین روغن های طبیعی است که پوست صورت را دهیدراته نموده و در عین حال به لاغری و جذابیت آن کمک فراوانی می نماید. گفتنی است که روغن معدنی درون وازلین و روغن بچه به وفور یافت می شود و جزو ترکیبات اصلی آنها به شمار می رود.

ماسک خاک رس: این ماسک را می توان بهترین درمان خانگی لاغری صورت نامید، زیرا کلاژن پوست را افزایش داده، چربی های آن را به مرور زمان از بین برده و در عین حال از شل شدن و افتادگی آن جلوگیری به عمل می آورد. خاک رس چربی و آب اضافه ای که در لایه های مختلف پوست جمع شده اند را از طریق فرایندی به نام اسمز جذب نموده و موجب می گردد که صورت شما باریک تر گردد.

استفاده از یخ برای لاغری صورت

اگر بخواهیم به یک روش طبیعی لاغر کردن صورت اشاره کنیم، مسلما از یخ نام خواهیم برد. زیرا بررسی ها نشان دهنده آن است که یخ می تواند سلول های چربی سفید موجود در صورت را به سلول های قهوه ای تبدیل نماید؛ نوع قهوه ای سلول های چربی بسیار راحت تر و سریع تر از چربی های سفید می سوزند و از بین می روند. البته استفاده از یخ برای لاغری صورت باید به همراه یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم انجام پذیرد. بر مبنای مطالعات عملی دانشمندان یکی از مهمترین علل تجمع چربی در زیر پوست صورت و بدن این است که خون نمی تواند به راحتی در رگ ها به گردش درآید و این امر سبب می شود که سلول ها آب را درون خود نگه داشته و صورت ما پف کند؛ بنابراین قرار دادن تکه های یخ بر روی پوست موجب گردش هر چه بهتر خون در رگ ها می گردد و علاوه بر آن به سفت شدن پوست کمک فراوانی نموده و از شل شدن و افتادگی آن جلوگیری به عمل می آورد.

همچنین شما می توانید تکه های یخ را درون آبی که در طول روز می نوشید ریخته و آن را میل کنید؛ نوشیدن آب یخ موجب می شود که دمای بدن انسان به زیر ۳۷ درجه سانتیگراد برسد و جسم برای ایجاد گرمای لازم برای جسم از چربی ها استفاده کند و این امر موجب لاغری صورت و سایر قسمت های بدن می شود. ماساژ یخ برای لاغری صورت یکی از بهترین شیوه هایی است که می توانید از آن استفاده کنید، برای انجام این امر تکه های یخ را درون یک حوله تمیز بریزید و آن را به آرامی و برای مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست خود ماساژ دهید و با گذشت زمان نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

مقاله پیشنهادی: آیا واقعا زینک برای رشد مو خوبه؟

برای لاغری صورت چی بخوریم؟

علاوه بر تمامی مواردی که به عنوان روش طبیعی لاغر کردن صورت به آنها اشاره کردیم، شما می توانید از برخی مواد غذایی نیز برای انجام این امر استفاده کرده و به نتایج دلخواه در این زمینه دست پیدا کنید. در ادامه مطلب سعی می کنیم به بهترین شکل ممکن به پرسش «برای لاغری صورت چی بخوریم؟» پاسخ دهیم و به برخی از بهترین مواد غذایی که می توانید استفاده کنید اشاره کنیم:

فیبر: یکی از متداول ترین شیوه هایی که میتوان توسط آن چربی های اضافه صورت را از بین برد مصرف فیبر در طول روز است. زیرا فیبر به شما احساس سیری فراوانی داده و باعث می شود کمتر غذا خورده و در معرض چاقی صورت یا بدن قرار بگیرید. فیبر در میوه ها، سبزیجات، آجیل و حبوبات به وفور یافت می شود.

گوشت بدون چربی و لبنیات: شما می توانید به جای استفاده از مواد غذایی که سرشار از کربوهیدرات هستند، از گوشت های بدون چربی و گوشت ماهی و میگو و همچنین لبنیات استفاده کنید.

آدامس بدون قند: شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که جویدن آدامس بدون قند می تواند ماهیچه های صورت را همواره فعال نگه داشته و از به وجود آمدن چاقی در صورت جلوگیری به عمل آورد. این امر را در طول روز حداقل به مدت ۲۰ دقیقه انجام دهید.

غلات سبوس دار: یک روش طبیعی لاغر کردن صورت استفاده از غلات سبوس دار مانند جو، برنج، گندم و ذرت می باشد. زیرا این نوع غلات سرشار از مواد معدنی و ویتامین هستند و چربی بسیار کمی دارند و می توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

آلوئه ورا: اگر در طول روز یک قاشق چایخوری پودر آلوئه ورا خوراکی مصرف کنید، پس از گذشت سه ماه مشاهده خواهید کرد که حالت ارتجاعی پوست صورت شما افزایش پیدا کرده و چاقی قسمت های مختلف آن به مرور زمان از بین می رود.

لاغری و استخوانی صورت
روش طبیعی لاغر کردن صورت

برای لاغری صورت آب فراوان بنوشید

در این قسمت می خواهیم به یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین روش لاغر کردن صورت اشاره کنیم که مصرف آب فراوان است. مطالعات گسترده نشان دهنده آن است که آب می تواند در بدن انسان احساس سیری فراوانی را به وجود آورده و به این صورت به کاهش وزن کمک فراوانی نماید. همچنین نوشیدن آب متابولیسم جسم را به صورت موقت افزایش داده و موجب سوزاندن کالری بیشتری در طول روز می گردد و به مرور زمان باعث لاغری صورت می شود. به همین سبب است که همواره پزشکان تاکید می کنند در طول روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشید، به خصوص قبل از این که شروع به مصرف وعده های غذایی خود نمایید.

همچنین اگر شما از آب سرد استفاده کنید، بدن تلاش می کند تا دمای جسم را متعادل نموده و به این صورت سوخت و ساز را افزایش داده و موجب لاغری می گردد. از آن گذشته مصرف آب رطوبت مورد نیاز پوست را تامین نموده، باعث اکسیژن رسانی هر چه بهتر به پوست صورت می گردد و نه تنها چربی های جمع شده در زیر آن را کاهش داده، بلکه پف و نفخ را نیز درمان می نماید.

ورزش را به برنامه روزانه خود اضافه کنید

اغلب چربی هایی که زیر پوست صورت و سایر قسمت های بدن ما جمع می شوند به سبب نداشتن تحرک است، سبک زندگی این روزها بسیاری از انسان ها به گونه ای است که کمترین تحرک در طول روز وجود دارد و این امر می تواند انسان را به سوی بیماری چاقی و اضافه وزن سوق دهد. ورزش هوازی یک روش طبیعی لاغر کردن صورت است که در حال حاضر بسیاری از افراد در سراسر جهان از آن استفاده می نمایند. ورزش هوازی به هر نوع فعالیت بدنی گفته می شود که ضربان قلب را به میزان فراوانی افزایش داده و به سوزاندن چربی ها کمک فراوانی می نماید.

بنابراین در طول هفته سعی کنید حداقل سه روز و هر روز به مدت ۲۰ الی ۴۰ دقیقه تمرینات هوازی انجام دهید و به مرور زمان شاهد لاغری صورت خود باشید. البته اگر دسترسی به باشگاه و مربی ندارید می توانید از ورزش های رایج و متداول روزانه مانند پیاده روی، دویدن، رقص، شنا و دوچرخه سواری استفاده کنید و شاهد نتایج شگفت انگیز آن بر روی پوست صورت خود باشید.

حرف پایانی درباره روش طبیعی لاغر کردن صورت

در این مقاله تلاش کردیم به صورت کامل در مورد روش طبیعی لاغر کردن صورت برای شما عزیزان سخن بگوییم و امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. اما نکته ای که در پایان می خواهیم به آن اشاره کنیم این است که شما برای سلامتی و زیبایی جسم و صورت خود باید از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید. به عنوان مثال از الکل و سیگار که دو عامل مهم برای ایجاد بیماری و پیری زودرس برای جسم ما هستند دوری کنید و مصرف غذاهای فرآوری شده، سرخ کردنی و فست فود را به حداقل خود برسانید و در عوض سعی کنید از مواد غذایی سالم که حاوی فیبر، پروتئین، آنتی اکسیدان، ویتامین و انواع مواد معدنی می باشد استفاده نمایید.

در واقع می توان گفت اگر شما تمامی روش های ذکر شده را برای لاغری پوست خود امتحان کرده اما همچنان سبک زندگی ناسالمی داشته باشید و در طول روز ورزش نکنید، ممکن است خیلی دیر به نتیجه برسید؛ اما تنها کافی ست شروع به تغییرات بسیار کوچک در روند زندگی خود نمایید، آن هنگام است که خیلی زود متوجه تغییرات شگفت انگیزی که برای جسم شما به وجود می آید خواهید بود. این جسم تنها دارایی است که ما تا پایان عمر با آن همراه هستیم و یکی از بزرگترین مسئولیت هایی که در طول زندگی بر عهده ما قرار گرفته این است که از آن به خوبی مراقبت کرده و از بروز انواع بیماری ها و مشکلات در آن جلوگیری به عمل آورده و همواره مراقب سلامتی خود باشیم.

منابع

healthline.com
greatist.com
goodto.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

11 + 17 =