انواع جراحی های زیبایی سینه

لازم است بدانید که عمل های زیادی وجود دارند که می‌ توانند موجب بزرگتر نمودن یا کوچک تر نمودن سینه ها گردند. عمل تقویت سینه و عمل سینه برای بزرگ کردن سینه ها از مواردی هستند که باعث زیبایی سینه ها می شوند و می توانند اعتماد به نفس افراد را افزایش دهند. اما جراحی های زیبایی سینه شامل افزایش سینه، بازسازی سینه و یا کاهش سینه هستند که در ادامه ما آنها را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد. در تقویت سینه برای افزایش ظاهر، اندازه و خطوط سینه ها معمولاً جراحی پروتز انجام می شود. بزرگ کردن و فرم دهی سینه ها با پروتز و تزریق چربی از روش‌ های رایج است که افراد زیادی با این روش‌ ها به سینه های خود فرم می دهند یا سایز آنها را کوچک و بزرگ می نمایند.

سینه های افرادی که اندازه به اندازه کافی رشد نکرده معمولاً کوچک است. برخی از بانوان هم به دلیل تقارن نداشتن اندازه سینه ها تمایل به جراحی پروتز و تزریق چربی دارند. این نوع عمل های جراحی زیبایی برای افزایش سایز سینه است که از مواد ایمپلنت استفاده می شود. در هنگام عمل ماموپلاستی تقویتی ایمپلنت ها درون سینه قرار می گیرند و موجب یکسان سازی اندازه سینه ها و افزایش سایز آنها هم می گردند. معمولاً این پروتزها دارای پوسته سیلیکونی هستند که در دو نوع محلول در آب و نمک و یا از ژل سیلیکونی تولید می شوند و با قرار گرفتن درون سینه موجب بزرگتر نمودن بافت سینه ها می گردند. روش پروتز برای خانم هایی که حجم سینه های آنها کوچک است و یا سینه های نامتقارن دارند مناسب می باشد.

مراقبت های مهم پس از عمل تقویت سینه و خروج گره های لنفاوی

عمل های زیبا سازی سینه
عمل زیبایی سینه

پس از جراحی سینه ها ممکن است که با مراقبت نکردن درست، عفونت ایجاد شود و آسیب دیدگی هایی در محل زخم های جراحی به وجود آید. به منظور جلوگیری از این موارد حتما باید فشار خون مداوم اندازه گیری شود و فشار خون بالا نباشد. برای اینکه بعد از عمل سینه برای بزرگ کردن سینه ها، عفونت به وجود نیاید بهتر است که از مواد شوینده قوی برای شستشوی بدن استفاده نگردد. ضمن این که باید مراقبت شود که از آسیب دیدن به سطح زیر بغل و سینه جلوگیری شود. به هیچ عنوان نباید ضربه بر روی سینه ها وارد گردد؛ هر گونه ضربه به بازو و سینه ها باعث آسیب رساندن به بافت سینه می گردد. در زمان عمل تقویت سینه و بعد از آن نباید از سوتین های فنردار استفاده شود. همچنین در هنگام خوابیدن شب، نباید بر روی سمت عمل شده خوابید به این خاطر که با تحت فشار قرار گرفتن محل عمل ممکن است که محل زخم عفونت نماید.

پس از عمل های ماموپلاستی تقویتی حتما باید محل زخم در سینه شستشو داده شود. پانسمان قرار گرفته بر روی زخم ها حتماً باید روزانه تعویض گردد. اگر پس از عمل قصد حمام رفتن دارید بهتر است که پس از پنج روز از گذشت این جراحی استحمام نمایید. برای اینکه محل عمل و جراحی شده عفونت نکند، با تجویز پزشک از آنتی بیوتیک های مخصوص استفاده کنید؛ استفاده از آنتی بیوتیک ها سبب کاهش عفونت ها می گردد.

دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینه

یکی از مهم ترین دوران نقاهت ها پس از عمل جراحی دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینه است که نیاز به مراقبت بسیار زیاد دارد. اگر مراقبت و دوران نقاهت این جراحی به درستی انجام نشود، قطعاً عوارضی را در پی خواهد داشت که مهمترین آنها عفونت می باشد. همچنین دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینه باعث می شود تا فرم سینه ها یکسان باشد و در صورت رعایت نکردن موارد گفته شده توسط پزشک سینه ها نامتقارن می گردند.

خرید ماسک ورقه ای خوش فرم کننده و سفت کننده سینه

ماسک ورقه ای خوش فرم کننده و سفت کننده سینه کلاژن کریستال

در دوران نقاهت جراحی زیبایی سینه حتما باید رژیم غذایی رعایت شود، اگر رژیم غذایی متعادل باشد قطعاً میزان فیبر مناسب به بدن می‌ رسد و در نتیجه افزایش وزن به وجود نمی‌ آید. بنابراین بهتر است که در این هنگام به تغذیه خود بیشتر اهمیت دهید و موادی که حاوی فیبر فراوان و نمک کم هستند را استفاده کنید. همچنین در دوران نقاهت از مصرف سیگار و الکل هم خودداری نمایید، به این خاطر که این دو ماده موجب افزایش خونریزی داخلی می گردند. بعد از جراحی زیبایی سینه حتماً از سینه بندها و سوتین های مخصوص استفاده کنید تا محل زخم کاملا بهبود پیدا نماید.

عمل کاهش اندازه سینه در خانم ها

بیشتر بانوانی که دارای سینه های بزرگ می باشند در بیشتر مواقع با مشکلاتی مثل گردن درد و یا بی حس شدن دست ها به پزشک مراجعه می کنند و شاکی از سنگینی سینه ها به نواحی وارد شده هستند. برای کاهش سایز اندازه سینه در خانم ها پزشکان جراحی کوچک کردن سینه ها یا ماموپلاستی کاهنده را در نظر می‌ گیرند که در این روش با برداشتن چربی های اضافه موجود در بافت سینه و همچنین قسمت هایی از پوست، اقدام به کوچکترین نمودن سینه ها و کاهش سایز آنها می نمایند.

عمل سیباسازی سینه با کوچک تر کردن سایز سینه
عمل زیبایی سینه با کوچک کردن

البته علاوه بر بانوان امروزه در برخی آقایان که دارای وزن زیادی هستند و سینه های آنها در اندازه بزرگ است عمل کاهش اندازه سینه انجام می شود. گاهی اوقات برخی از آقایان پس از کاهش وزن به دنبال جراحی ژنیکوماستی برای کاهش پوست اضافه سینه‌ های خود هستند. بنابراین به طور کلی می‌ توان گفت که عمل کوچک کردن سینه با لیزر یا عمل ماموپلاستی کاهنده هم در مردان و هم در زنان انجام می‌ شود که در این روش ها با برداشت چربی اضافه قسمت های مختلف بافت سینه اندازه آنها کوچک می شود. 

مراقبت های قبل از عمل mammoplasty

قبل از انجام هر نوع عمل جراحی زیبایی سینه باید یک سری اقدامات را انجام دهید که از جمله آنها باید به تست های آزمایشگاهی اشاره کرد. تست های مختلف آزمایشگاهی نشان می دهد که شما آمادگی جراحی زیبایی سینه را دارید. همچنین قبل از عمل ماموپلاستی حتماً باید یک ماموگرافی بگیرید. اگر قبل از این عمل سیگار و مواد مخدر را مصرف می‌ کنید باید قبل و بعد از آن تا مدت زمان مشخصی مصرف آنها را متوقف نمایید. برای کنترل نمودن خونریزی در حین جراحی از مصرف داروهای ضد التهابی هم جلوگیری کنید. داروهایی مثل آسپرین موجب رقیق نمودن خون می گردند و در نتیجه ممکن است که به هنگام جراحی زیبایی خونریزی به وجود آورند.  قبل از این نوع عمل حتما داروهایی که مصرف می کنید را به پزشک اطلاع دهید. مصرف برخی داروها ممکن است که عوارضی داشته باشد که حتما باید پزشک از آنها اطلاع داشته باشد. در صورت اینکه پزشک با داروهای مصرفی شما آشنایی کامل داشته باشد قطعاً به هنگام عمل وضعیت جسمانی شما را هم مداوم تحت بررسی قرار می دهد.

مدت زمان بهبودی انواع جراحی های سینه 

بعد از عمل کاهش اندازه سینه و یا عمل های سینه برای بزرگ کردن سینه بلافاصله پس از عمل نیاز به مراقبت توسط شخص دیگری می باشد که معمولاً در روزهای اول، مراقبت بیشتری نیازمند است؛ به این خاطر که هرچه مراقبت‌ های اولیه اصولی تر و درست تر باشد نتیجه عمل هم رضایت بخش تر می شود.  ۵ روز اول بعد از عمل دردها مقداری شدید می‌ شوند که می توان با داروهای مسکن تجویز شده از سوی پزشک دردها را کنترل نمود. معمولاً بیماران پس از یک هفته از جراحی سینه قادر به کار هستند. چند هفته بعد از عمل هم افراد می‌ توانند به صورت عادی به فعالیت روزانه خود بپردازند؛ البته که تا یک ماه بعد از عمل نباید فعالیت های سنگین مثل ورزش های اسب سواری انجام شود.

ضمن اینکه در این مدت زمان باید از فعالیت‌ های سنگین مثل بلند کردن اجسام سنگین هم جلوگیری گردد. بهبودی کامل پس از جراحی زیبایی سینه حدود ۲ ماه کامل طول می کشد که بیشتر بیماران پس از این زمان، حالت عادی خود را خواهند داشت و به روال عادی زندگی باز می گردند. اما گاهی اوقات برخی از افراد با گذشت زمان هم مقداری درد در قسمت های مختلف سینه خود احساس می‌ کنند که این افراد نیازمند پوشیدن سینه بند های مخصوص هستند تا درد آنها کاهش پیدا کند.

مقاله پیشنهادی: انواع سرطان سینه با علائم

عمل بازسازی پستان چیست؟

عمل بازسازی پستان بیشتر برای افرادی که عمل ماستکتومی انجام داده‌ اند انجام می‌ شود. در واقع سرطان پستان باعث می شود تا قسمت هایی از سینه برداشته شود یا اندازه و فرم آنها تغییر پیدا نماید. این مشکلات ناشی از جراحی های ماستکتومی هستند که در بیشتر مواقع از لحاظ روحی و روانی نیز بر روی فرد تاثیر می گذارند. در آنکوپلاستی یا جراحی بازسازی سینه، سینه ها با مواد ایمپلنت شکل و حجم می گیرند. معمولاً در این مواقع پزشکان عمل بازسازی پستان ها، عمل را با پروتز انجام می دهند که با استفاده از مواد مخصوص تقارن را در دو سینه ایجاد می کنند و موجب افزایش سایز سینه ها می گردند. به طور کلی باید بدانید که عمل بازسازی پستان های جراحی ترمیمی است که با آن می توان اندازه و فرم سینه را تغییر داد. البته در این موارد حتما باید با پزشک با تجربه مشورت کرد و سپس تحت جراحی قرار گرفت. بسیاری از خانم ها که به سرطان پستان مبتلا می شوند پس از انجام جراحی، اقدام به عمل بازسازی پستان می نمایند.

استفاده از پروتز در زیبا سازی سینه ها
پروتز سینه‌ی

عمل بازسازی سینه بعد از سرطان چگونه است؟

در عمل بازسازی پستان ها بعد از ماستکتومی جراح با استفاده از پروتز یا عضلات شکم یا پشت، اقدام به ایجاد یک پستان جدید برای فرد می نماید. معمولاً این عمل توسط پزشکان به عنوان پروتز سینه بعد از سرطان انجام می شود که با این روش می‌ توان بافت از دست رفته سینه را بازگرداند و اندازه سینه را تغییر داد. بیشتر افرادی که به سرطان پستان مبتلا می شوند، پس از عمل ماستکتومی بافت سینه های آنها برداشته می شود. برخی از این افراد دوست دارند که شکل ظاهری سینه های آنها زیبا باشد، این افراد می‌ توانند با عمل بازسازی پستان توسط بهترین جراحان سینه، ظاهر سینه های خود را ترمیم نموده و درست نمایند.

هدف از بازسازی پستان برگرداندن سلامتی و همچنین تغییر ظاهری در بدن فرد است که این روش برای بانوانی که به سرطان سینه مبتلا شده‌ اند مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه امروزه آمار سرطان سینه در بانوان بسیار زیاد می باشد، این عمل جزء عمل های رایج است که افراد می‌ توانند با گذشت حداقل دو سال پس از عمل جراحی خود که مراحل شیمی درمانی و پرتودرمانی را نیز گذرانده باشند، اقدام به بازسازی سینه های خود نمایند. معمولاً عمل بازسازی پستان توسط فوق تخصص پستان و پلاستیک انجام می‌ شود و مراحل آن کاملاً اصولی و درست می باشد.

عمل بازسازی پستان چگونه انجام می شود؟

عمل بازسازی پستان برای تمامی بانوانی که بیماری سرطان سینه را پشت سر گذاشته توصیه می گردد.  معمولاً بیمارانی که تحت عمل ماستکتومی قرار می‌ گیرند، در بسیاری از مواقع نیاز به جراحی ترمیمی دارند که یکی از این جراحی های ترمیمی بازسازی پستان است. در این عمل علاوه بر اینکه این قسمت از بدن ترمیم می شود، روحیه و اعتماد به نفس افراد نیز افزایش پیدا می‌ کند و بسیاری از مشکلات روحی و روانی آنها هم کم می شود. در بیشتر مواقع پس از برداشت کل سینه هنگام عمل جراحی، قسمت های مختلف آن ظاهری زشت به خود می‌ گیرند که در این زمان پس از پیمودن مراحل کامل بیماری سرطان می توان عمل بازسازی پستان را انجام داد و اندازه های سینه را یکسان کرد.

برای ترمیم سینه ها از مواد سیلیکونی یا تزریق چربی استفاده می شود که از قسمت نوک پستان ترمیم آنها انجام می گیرد و قسمت های مختلف سینه ها کاملاً متقارن می‌ گردد. اما افرادی که عمل بازسازی پستان را انجام می‌ دهند، باید بدانند که این عمل نیاز به چند روز بستری در بیمارستان و مراقبت دارد. ضمن اینکه برای جلوگیری از هرگونه عوارض پس از عمل باید به تکنیک‌ های پزشکان کاملاً عمل نمود و با صبوری منتظر نتیجه عمل بود. معمولا افراد پس از چندین روز از عمل منتظر نتایج عمل هستند، اما لازم است بدانید که نتایج این عمل با گذشت زمان نمایان می‌ شود. همچنین پس از عمل و طبق نظر و تشخیص پزشک حتماً باید فعالیت های روزانه را شروع کرد.

منبع

majalesalamat.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

14 − 13 =