نگاهی کلی به انواع طرح ناخن

انواع لاک ناخن در بازار را چقدر میشناسید؟ خوب است بدانید برای خانم هایی که شیک پوش هستند، ناخن های آنها یکی از مهمترین اجزای استایل آنها می باشد. خوشبختانه لاک ها انواع زیادی دارند و شما می توانید با توجه به سلیقه ی خود طرح ناخن خود را انتخاب کنید. پیش رو داشتن گزینه های مختلف به شما این قدرت را می دهد تا از ظاهر زیبای خود نهایت استفاده را ببرید. هنگامی که با این گزینه ها آشنا شدید، می توانید آنها را امتحان کنید تا ظاهر استایل مورد نظر خود را پیدا کنید.

 روش طرح ناخن با استفاده از قلم مو

در این روش می توان با استفاده از انواع برس ها، طرح ناخن را مورد نظر را روی ناخن طراحی کرد. معمولاً قلم هایی که موهای مصنوعی دارند برای انجام فرایند طرح ناخن توصیه می شود. با کمک این برس ها می توان هر طرح دلخواهی را ترسیم کرد. با این حال ، برای دستیابی به بهترین نتیجه، به تمرین و مهارت نیاز دارید. انواع مختلفی از برس وجود دارد ، به عنوان مثال ، زاویه دار ، تخت ، استریپر (لاینر)، دیتیل ، نقطه گذاری و غیره که می تواند برای ایجاد انواع مختلفی از الگوهای زیبا بر روی ناخن ها استفاده شود.

تکنیک طرح ناخن با کمک اسفنج

می توان از این تکنیک برای بدست آوردن نوع طراحی های شیک و ملیح روی ناخن استفاده کرد. برای طرح ناخن ممکن است، کناره های ناخن شما لاکس شود، بنابراین شما می توانید از پیل آف ناخن استفاده کنید، تا در نتیجه شاهد لاک ناخن زیبایی باشید. بسته به طرح ناخن دلخواه، میتوان از هر نوع اسفنج، قلم، رنگ یا طرح خاصی استفاده کرد. معمولاً برای شروع از بیس کات استفاده می شود. باید اجازه دهید تا خشک شود و سپس از اسفنج با لاک استفاده کنید. می توانید اسفنج را مطابق طرحی که می خواهید ایجاد کنید.

انواع لاک ناخن
انواع لاک ناخن

طرح ناخن با کمک نوار چسب

ابتدا رنگ پایه روی ناخن ها زده می شود و سپس نوار را به قطعات کوچک برش میدهند و بعداً روی ناخن ها گذاشته می شود. اول با رنگ دلخواه ناخن هایتان را رنگ کنید. بعد از اینکه رنگ ناخن خشک شد، تکه های ریز نوارها بر روی ناخن قرار دهید. بعد از انجام این کار می توانید رنگی را که می خواهید به صورت یکپارچه بزنید. در آخر می توانید نوار را به آرامی بردارید.

 روش استنسیل

در این روش طرح ناخن میتوان از شابلونهایی استفاده کرد که روی لایه خشک لاک ناخن گذاشته می شوند. در این روش استنسیل به عنوان زمینه تصویر عمل می کنند. استنسیل دقیقاً در برابر ناخن قرار می گیرد. همانند کاری که در نوار چسب زدن انجام می دهیم ، کل ناخن با یک طرح ناخن با رنگ متفاوت رنگ آمیزی می شود. سپس ، بعد از مدتی ، وقتی خشک می شود ، استنسیل برداشته می شود و بدین ترتیب الگویی شبیه به استنسیل ساخته می شود.

 تکنیک طرح ناخن Airbrush

از دستگاه های airbrush برای رنگ آمیزی ناخن استفاده می شود. این روش طرح ناخن با استنسیل یا برچسب ترکیب می شود تا نتیجه ی دلخواه را بدست آورید. ابتدا یک لایه کت پایه استفاده می شود ، سپس از استنسیل یا برچسب استفاده می کنیم و آن را روی ناخن میگذاریم. دستگاه airbrush به منظور ماشین رنگ پاش استفاده می شود. بعد استنسیل را برمیداریم، صبر میکنیم تا لاک خشک شود و سپس از یک لایه تاپ کات بر روی طرح ناخن استفاده می کنیم.

انواع لاک ناخن در بازار
انواع لاک ناخن در بازار

 استیکرهای هنری طرح ناخن

استفاده از استیکرهای هنری و عکس برگردان ها روش های جدیدی هستند که می توانند ناخن های شما را به زیبایی تزیین کنند. در چنین حالتی نیاز به تلاش زیادی نیست. همچنین ، با وجود تنوع زیاد این برچسب ها و دکمه های تزیینی در بازار ، می توان از این روش به عنوان یک روش ساده برای طرح ناخن استفاده کرد. اما ، باید از قرارگیری برچسب ها و عکس برگردان به طور مناسب بر روی ناخن ها اطمینان حاصل کنید.

تزیین برای این نوع طرح ناخن به سلیقه ی فرد بستگی دارد. انواع مختلفی از لوازم جانبی مانند خالکوبی ، جواهرات ، و زرق و برق نیز به عنوان مواد افزودنی بر روی طرح ناخن مورد استفاده قرار می گیرند تا سبک جدید  را به طرح ناخن اضافه کنند.

مقاله پیشنهادی: از فواید روغن اسطوخودوس برای بدن، پوست و مو چه می دانید؟

 طرح ناخن ابر و باد

برای ایجاد طرح ناخن های ابر و باد می توان از مسواک قدیمی استفاده کرد. با این روش می توانید یک طرح ناخن منحر به فرد، شفاف و رنگارنگ بدست آورید. برای تمیز کار می توانید از پیل آف ناخن استفاده کنید. با این کار می توانید از کثیفی دور ناخن جلوگیری کنید.

 تکنیک هنر طرح ناخن مرمری چند رنگ

ناخن های مرمر چند رنگ یک روش و سبک طرح ناخن است که شامل ریختن لاک ناخن در آب شفاف و ساختن الگویی روی سطح آب است. سپس الگو به ناخن ها انتقال داده می شود. این طرح ناخن این روزها بسیار رایج است زیرا می توانید چندین طرح ناخن از آن بسازید.

انواع لاک ناخن خانگی
انواع لاک ناخن خانگی

انواع لاک ناخن

در این متن قرار است به انواع لاک ناخن بپردازیم. شما با آگاهی از انواع لاک ناخن می توانید دریابید که چه موقع از آنها استفاده کنید و هر کدام چه فایده ای در مرحله به مرحله از طراحی ناخن شما دارند.

بیس کات

اولین نوع از انواع لاک ناخن، لاک ناخن بیس کات به گونه ای طراحی شده است که به عنوان اولین لایه لاک ناخن روی ناخن شما قرار می گیرد. این کمک می کند تا عمر مانیکور شما افزایش یابد و به طور همزمان ناخن های شما را از اثرات مخرب لاک ناخن محافظت کنید. اگر نمی خواهید لاک ناخن تازه شما خراشیده شود، استفاده از یک لایه بیس کات ضروری است. بیس کات همچنین جلوه ای صاف به لاک ناخن شما می دهد.

خرید محصولات بهداشتی و آرایشی ناخن با کیفیت بالا و قیمت مناسب

تاپ کات

یک لاک ناخن تاپ کات برای آخرین مرحله از طراحی لاک ، تهیه شده است. تاپ کات، یکی از انواع لاک ناخن است که می تواند لاک رویی ناخن را مهر و موم کند. این روند باعث می شود که احتمال خرد شدن و خراشیده شدن ناخن را کاهش می دهد و سطح آن را براق و صاف کند. برای محافظت بهینه و ماندگاری رنگ ناخن باید همیشه روی ناخن هایتان را با تاپ کات پوشید. تاپ کات را به عنوان یک تکه زره برای ناخن های خود در نظر بگیرید.

انواع لاک ناخن، لاک ژل

لاک ناخن ژل یک فرمول لاک ناخن است که در میان افرادی که از لاک ناخن استفاده می کنند بسیار محبوب است. لاک ژل، یکی از انواع لاک ناخن است که مانند لاک ناخن های معمولی روی ناخن ها طراحی می شود و استفاده از آن راحت است. اما باید بدانید لاک ناخن ژل به فرآیند خشک شدن زیر لامپ LED به مدت ۱۵ تا ۶۰ ثانیه بین هر لاک زدن نیاز دارد. این ژل لاک ناخن را به حالت جامد در می آورد. پس از یک فرآیند پوشش و سپس خشک کردن ، مانیکور شما کامل می شود. در آخر هم می توانید از یک تاپ کات برای مهر و موم کردن طرح لاک استفاده کنید.

لاک ناخن تقویت کننده

لاک ناخن تقویت کننده، یکی دیگر از انواع لاک ناخن می باشد که باعث رشد سریع، مستحکم شدن و سالم نگه داشتن ناخن ها ی شما می شود. شما می توانید از این محصولات به راحتی بر روی ناخن های خود استفاده کنید تا به رشد ناخن های شما کمک کند. لاک های تقویت کننده سرشار از مواد مغذی طبیعی هستند. این می تواند به عنوان یک راه درمان به تنهایی و یا روی طراحی لاک استفاده شود.

انواع لاک ناخن با کیفیت
انواع لاک ناخن با کیفیت

انواع لاک ناخن با ماندگاری بالا

لاک های ناخن با ماندگاری طولانی مدت حداقل ۷ روز با کمترین سایش و بدون خرد شدن وجود دارند. این لاک ها با فرمول های خاصی ساخته شده اند که هدف آن افزایش عمر لاک ناخن شما می باشد. این لاک کاربردی آسان ، قدرت چسبندگی بالا و طیف گسترده ای از سایه ها را دارد.

مقاله پیشنهادی: درماتیت چیست و چگونه به درمان درماتیت بپردازیم؟

انواع لاک ناخن با مزیت خشک شدن

این نمونه از انواع لاک ناخن، لاک ناخنی می باشد که سریع خشک می شود. همانطور که از نامش پیداست ، به سرعت خشک می شود. این کلید اصلی نگه داشتن رنگ ناخن بدون لکه می باشد. در فرمول این لاک ها از سیلیکون هایی که زود خشک می شوند استفاده می شود که در این صورت باعث محافظت از لایه لاک ناخن در هنگام خشک شدن می شود. در این نمونه از لاک، رنگ های مختلفی موجود است و شما می توانید با توجه به سلیقه خود آنها را تهیه کنید.

همه در یکی

این لاک یکی دیگر از انواع لاک ناخن است که حاوی یک فرمول چند منظوره می باشد. این لاک به عنوان یک بیس کات ، تاپ کات و تقویت کننده ناخن عمل می کند. در صورت وجود این لاک ناخن ، نیازی به خرید انواع لاک ناخن نمی باشد. با استفاده از این لاک شما می توانید با یک تیر چند نشان بزنید.

طرح ناخن خانگی
طرح ناخن خانگی

روش هایی برای پاک کردن طرح ناخن بدون پاک کننده

خوشبختانه روش های سالم تری برای از بین بردن طرح ناخن بدون نیاز به استفاده از پاک کننده ناخن وجود دارد. برای خلاص شدن از شر لاک های خراشیده شده می توانید به سادگی از روش های زیر استفاده کنید.

پاک کردن طرح ناخن با خمیر دندان

آیا می دانید استفاده از خمیر دندان برای تمیز کردن طرح ناخن ها روشی ساده و ایمن است که باعث می شود ناخن های شما براق شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ناخن های خود را در آب گرم خیس کنید تا کمی نرم شود. این کار پاک کردن طرح ناخن را آسان تر می کند. بعد از خیس کردن ناخن ها در آب می توانید  یک مسواک قدیمی بردارید ، مقداری خمیر دندان اضافه کرده و ناخن های خود را مسواک بزنید. دقیقاً همانطور که دندان های خود را مسواک می زنید.

رازهای زیبایی
رازهای زیبایی

لاک ناخن بیشتری اضافه کنید

افزودن لاک بیشتر به ناخن هایی که از قبل رنگ زده اید ، روش دیگری برای از بین بردن طرح ناخن، بدون استفاده از پاک کننده کمی باشد. می توانید از یک لاک دیگر برای پاک کردن طرح ناخن استفاده کنید. به این صورت که لاک تازه را بردارید، روی ناخن ها بزنید. لاک ها با هم ترکیب می شوند و لایه زیری نرم می شود. بنابراین وقتی ناخن را با پنبه پاک می کنید، لایه زیرین نیز از بین می رود. فقط باید اطمینان حاصل شود که لاک ناخنی که تازه به ناخن ها زده شده قبل از خشک شدن پاک شود.

مخلوطی از لیمو و سرکه

اسیدیته آب مرکبات و سرکه به عنوان یک حلال کاملا طبیعی عمل می کند که به راحتی طرح ناخن را از بین می برد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آب لیمو را با سرکه مخلوط کرده و مخلوط را روی ناخن های خود بمالید. یک پد پنبه ای بردارید تا لاک شما پاک شود. اگر نتیجه نگرفتید اول ناخن های خود را در آب گرم خیس کنید. در این صورت برای پاک کردن طرح ناخن با این روش نتیجه ی بهتری خواهید گرفت.

ضد عفونی کننده دست به عنوان پاک کننده لاک ناخن

برای استفاده از ضد عفونی کننده دست به عنوان پاک کننده لاک ناخن ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ناخن های خود را در آب گرم خیس کنید. بعد ، لاک نرم شده را با یک پنبه آغشته به ضدعفونی کننده پاک کنید. ناخن های خود را تمیز ماساژ دهید و اگر پنبه از رنگ اشباع شد ، آن را دور بریزید و با یک پنبه جدید این کار را تکرار کنید.

لاک ناخن مخصوص کودکان
لاک ناخن مخصوص کودکان

لاک ناخن مناسب برای بچه ها

رنگ آمیزی ناخن و انگشتان پا یک کودک نوپا به نظر کار سرگرم کننده ای است. برخی از سالن ها حتی برای کودکان مانیکور و پدیکور ارائه می دهند. اغلب کودکان خردسال را که عاشق رنگهای روشن هستند و یا می خواهند روش های جدیدی برای ابراز وجود داشته باشند و مانند بزرگترها رفتار کنند. اما قبل از اینکه ناخن های کودک خود را رنگ کنید باید در نکات ایمنی درباره لاک ناخن را یاد بگیرید. بسیاری از مارک های لاک ناخن حاوی مواد شیمیایی هستند که ممکن است در تصمیم گیری شما تاثیر گذار باشد. در این میان برخی از شرکت ها گزینه های امن تری را برای لاک ناخن دست و پا برای کودکان تهیه کرده اند. مارک هایی مانند Hopscotch Kids و Piggy Paint لاک ناخن و مواد پاک کننده لاک بر پایه آب را ارائه می دهند که فاقد مواد شیمیایی خطرناک هستند.

مقاله پیشنهادی: از فواید روغن بادام برای بدن چه میدانید؟

روش هایی برای سالم نگه داشتن ناخن ها

مراقبت منظم از ناخن باعث می شود شما ناخن های سالم داشته باشید و از نگاه کردن به آنها لذت ببرید. برنامه های مراقبت از ناخن های شما می تواند کاری ساده و ارزان باشد. به گفته ی کارشناسان و متخصصان پوست تمیز کردن بیش از حد ناخن ها ممکن است ناخن های قوی شما را در معرض عفونت های مخمری یا باکتریایی قرار دهد. اما اگر این ۸ نکته ساده را دنبال کنید دیگر نیازی به مانیکور مجدد برای حفظ زیبایی ناخن های خود نخواهید داشت.

بیوتین را امتحان کنید

تا زمانی که از یک رژیم غذایی متنوع و سالم استفاده می کنید ، برای تضمین ناخن های قوی نیازی به مکمل های غذایی ندارید. به گفته ی متخصصان ، افرادی که ناخن های ضعیفی دارند ممکن است از مکمل بیوتین که یک ویتامین B هست بهره مند شوند. ثابت شده است که بیوتین برای تقویت و رشد ناخن های ما مفید است.

راهای زیبا کردن دست
راهای زیبا کردن دست

مرطوب کردن ناخن ها

لوسیون دست فقط به درد پوست شما نمی خورد. برای اینکه طرح ناخن روی ناخن های شما به بهترین شکل باشد، شما باید ناخن های سالمی داشته باشید. به سادگی لوسیون را به ناخن ها و کوتیکول های خود بمالید تا آنها مرطوب و پر از مواد مغذی لوسیون شود. لوسیونی را انتخاب کنید که مخصوص دست و ناخن طراحی شده باشد. و همیشه برای محافظت از دستان خود در برابر اشعه خورشید بدون توجه به اینکه در چه زمانی از سال است ، حداقل با ۲۵ SPF لوسیون محافظت کنید.

خرید انواع لاک و برق ناخن با کیفیت بالا و تنوع رنگی بالا

محافظت از ناخن ها

ایجاد انواع طرح ناخن و استفاده از لاک ناخن، به ناخن های سالم شما آسیب نمی رساند، اگرچه این نکته را باید در نظر داشته باشید که باید به صورت دوره به ناخن هایتان لاک بزنید. بعد از چند وقت که از طرح ناخن، روی ناخن های خود استفاده کردید باید به ناخن های خود استراحت دهید. این نکته را در نظر داشته باشید برای پاک کردن طرح ناخن باید از پاک کننده ی ناخن بدون استون استفاده کنید. همچنین برای محافظت بهتر از ناخن های خود می توانید هنگام کار با دست مثلا باغبانی یا تمیز کردن خانه از دستکش استفاده کنید تا از طرح ناخن محافظت کرده و آلودگی ها را از ناخن خود دور نگه دارید.

مرطوب کردن کوتیکول ناخن

به کوتیکول های خود مانند درزگیری محافظ نگاه کنید. اگر آنها را بیش از حد کوتاه کنید یا خیلی محکم به اطراف آن فشار بیاورید ، به آنها آسیب می رسانید. این به نوبه خود بستر ناخن شما را در برابر عفونت باز می گذارد. به عنوان بخشی از مراقبت های منظم از ناخن ها برای حفظ سلامت ناخن ها ، توصیه می شود، کوتیکول ها را مرطوب کرده و حتی در حین مانیکور حرفه ای و یا هنگام ایجاد طرح ناخن، آنها را عقب نکشید و یا آنها را مرتب نکنید. از علائم عفونت ، از جمله قرمزی ، درد ، تورم و حتی چرک در کوتیکول و پوست مجاور خود آگاه باشید. برای کمک به درمان هرگونه عفونت به پزشک مراجعه کنید.

زیبایی انگشتان دست
زیبایی انگشتان دست

ناخن ها را مرتب نگه دارید

روند مد این است که ناخن هایی مرتب ، با ظاهری طبیعی تر و کوتاهتر داشته باشید و نه ناخن های بلند. مرتب کردن ناخن ها به طور منظم به شما در حفظ سلامت ناخن ها کمک می کند و از شکستن آنها جلوگیری می کند. برای صاف کردن لبه های ناخن خود از فایل ناخن خوب استفاده کنید.

هنگام ظرف شستن دستکش بپوشید

تماس مداوم دست ها در آب گرم و صابون برای شستن ظرف ها علاوه بر خراب کردن لاک ناخن می تواند ناخن های قوی را ضعیف کند. این روند بیشتر به این خاطر است که پوست دست شما در تماس با آب گرم و صابون خشک می شود. شما می توانید برای مراقبت از ناخن هایتان هنگام ظرف شستن دستکش بپوشید. مطالعات نشان می دهند غواص هایی که معمولا در آب خنک هستند، ناخن های ضعیفی دارند. ناخن های خشک و تمیز از رشد باکتری جلوگیری می کند. از تماس مکرر و طولانی مدت با آب خودداری کنید، زیرا می تواند باعث شکسته شدن و شکاف ناخن ها شود.

عفونت ها را جدی بگیرید

صاف کردن لبه های ناخن شکسته در باند چسب خوب است ، اما اگر علائمی از عفونت مشاهده کردید ، برای مراقبت از ناخن با پزشک خود تماس بگیرید. احتمالاً علائم عفونت باکتریایی (قرمزی ، تورم و درد) را تشخیص خواهید داد. عفونت های قارچی می توانند با یک داروی ضد قارچ بدون نسخه بهبود یابند ، اما بعضی اوقات به داروهای تجویز شده نیاز دارند. برای مراقبت بهینه از ناخن ها ، در صورت به خطر افتادن ناخن های سالم ، به مراقبت های پزشکی نیاز دارید.

رعایت بهداشت ناخن

بهداشت ناخن را در اولویت قرار دهید. هرچه ناخن های شما بلند شدند، آنها را کوتاه کنید. ناخن های بلند می توانند راحت تر شکسته شوند و یا ترک بردارند. ابتدا ناخن های خود را کوتاه کنید و سپس از یک فایل ناخن استفاده کرده و طرح ناخن خود را تنظیم کنید. می توانید از فرم گرد، مربع و یا بادامی شکل برای طرح ناخن های خود استفاده کنید. کوتاه کردن ناخن ها به شما کمک می کند تا از شکستن ناخن ها جلوگیری کنید.

چه کارهایی را نباید انجام داد

  • ناخن های خود نخورید یا کوتیکول های خود نکشید.
  • مشکلات ناخن را نادیده نگیرید و در صورت غیر معمول بودن با پزشک و یا متخصص پوست خود تماس بگیرید.
  • برای پاک کردن ناخن از محصولاتی استفاده کنید که بدون استون باشد.

انجام برخی اقدامات اساسی می تواند ناخن های شما را سالم و محکم نگه دارد.

منابع

stylecheer.com
bodyartguru.com
verywellfamily.com
bebeautiful.in
salonsuccessacademy.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیست − 3 =