مداد چشم، یکی از محصولات آرایشی بوده که امروزه محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. هم اکنون مدل های بسیار زیاد و متنوعی از مداد چشم در بازار موجود است. اگر شما هم قصد خرید و استفاده از انواع مداد چشم را دارید، با ما و این مطلب مهم همراه باشید.

کشیدن خط چشم
کشیدن خط چشم

مداد چشم چیست؟

مداد چشم یا خط چشم، یک محصول آرایشی بوده که برای مشخص کردن و پر رنگ تر کردن چشم ها مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا، مداد چشم در قسمت بیرونی و دور چشم مورد استفاده قرار می گیرد و برای زیبا تر کردن و پر رنگ تر کردن چشم استفاده می شود.

مداد چشم شامل مدل های مختلفی همچون مدل های اسفنجی و مدل های مایع می شوند. شما می توانید بسته به سلیقه خود، یک نوع از مداد چشم را برای خود انتخاب نمایید. از جمله محصولات شبیه خط چشم می توان به سایه و خط ابرو هم اشاره کرد. انواع مداد چشم برای زیبا تر کردن و حتی تغییر حالت چشم هم مورد استفاده قرار می گیرد. البته، برای تغییر حالت چشم با انواع مداد چشم، شما باید مهارت بسیار زیادی در این زمینه داشته باشید.

انواع مداد چشم
انواع مداد چشم

تاریخچه انواع مداد چشم

انواع مداد چشم برای اولین بار در تاریخ بشریت، توسط اقوام مختلفی مورد استفاده قرار گرفتند. دو قوم بزرگ و معروف که برای اولین بار از انواع مداد چشم استفاده کردند عبارت اند از مصریان باستان و هندیان باستان. آنها از خطوط مشکی پر رنگ دور چشم هایشان استفاده می کردند.

حدود ده هزار سال بعد، مصریان و سومریان باستان از انواع لوازم آرایشی به خصوص انواع مداد چشم استفاده می کردند تا نه تنها چشمان خود را زیبا تر کنند، بلکه بتوانند آن را از نور آزار دهنده خورشید هم دور کنند. برخی از باستان شناسان معتقدند که انواع خط چشم برای دور کردن ارواح شیطانی هم مورد استفاده قرار می گرفته است.

رابطه هنر مصریان باستان و انواع مداد چشم

ویژگی داشتن چشمانی پر رنگ و زیبا، در اکثر هنر ها و نقاشی های مصریان باستان به تصویر کشیده شده است. آنها انواع مداد چشم یا خط چشم را با استفاده از مواد اولیه ای همچون سنگ مس و آنتیموان تولید می کردند و از آن در زمینه های مختلف استفاده می کردند. برخی از مدل های این محصول حاوی سرمه بود که از سرزمین های شرقی آسیا به مصر وارد می شد.

 اما، در اکثر اوقات مصریان باستان تمامی انواع مداد چشم را توسط خودشان تولید کرده و استفاده می کردند. جالب است بدانید که این محصول هم برای زنان و هم برای مردان مورد استفاده قرار می گرفته است.

تحول در ساختار انواع مداد چشم پس از سال ها

در اوایل دهه شصت میلادی، انواع مداد چشم یا خط چشم مایع ابداع شد. این محصول از همان اوایل محبوبیت بسیار زیادی در میان افراد مختلف کسب کرد. مردم از خط چشم مایع برای ایجاد سایه ای مشکی و سفید در پشت چشمان خود استفاده می کردند. حتی افراد معروف و سلبریتی هایی همچون ماری کوانت هم از این محصول در کار های خود استفاده می کردند.

مقاله پیشنهادی: ریمل چیست و در آرایش ابرو و چشم چه کاربردی دارد؟

در دهه هفتاد، موج جدیدی از لوازم آرایشی و مدل های آرایشی به راه افتاد که یکی از اصلی ترین مواد به کار رفته در این موج انواع مداد چشم و ریمل بودند. هنگامی که مد های تیره و شیطانی ساخته شد، انواع مداد چشم  برای طراحی عجیب و غریب چشم ها مورد استفاده قرار می گرفتند.

انواع مداد چشم موجود در بازار
انواع مداد چشم موجود در بازار

انواع مداد چشم مدرن

در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم، استفاده بسیار زیادی از انواع خط چشم در مد هایی همچون گات یا شیطان پرستی و پانک یا غمگین صورت گرفت. در سبک های زندگی مختلفی که سبک زندگی ایمو را هم در بر می گیرد، خط چشم با درجه های ضخامت مختلف کاربرد های بسیار زیادی پیدا کرده است. استفاده از انواع مداد چشم در سبک های خاص، یکی از روش های باستانی ایمو ها بوده که افراد بسیار زیادی تمایل به استفاده از آن را دارند. علت محبوبیت این مدل از مداد چشم، حمایت گروه های معروفی همچون fall out boy  از این محصول بوده است. شما می توانید با توجه به سلیقه و نوع تمایل خود از انواع مداد چشم و خط چشم در زندگی روزمره تان استفاده کنید.

زندگی روزانه ما و انواع مداد چشم

هم اکنون استفاده از انواع مداد چشم به خصوص استفاده از بهترین مداد، تبدیل به یک روش طبیعی در آرایش کردن روزمره بانوان ما شده است. زنان دوست دارند که از انواع مداد چشم استفاده کنند تا چشمان خود را کشیده تر و بزرگ تر جلوه دهند. بهترین مداد چشم می تواند برای زیبا تر کردن چشم ها و برجسته کردن نقاط خاصی از چشم ها مورد استفاده قرار گیرد.

خرید انواع مداد چشم با قیمت های مناسب بدون واسطه

شما می توانید از انواع مداد چشم در قسمت های مختلف چشم خود استفاده کنید تا ظاهر جذاب و مورد نظر خود را به دست آورید. حتی شما می توانید از بهترین مداد چشم بر روی مژه های بالا و پایین خود هم استفاده کنید تا همراه با ریمل، آنها را بزرگ تر و زیبا تر جلوه دهید. جالب است بدانید که هدف اصلی ساختن انواع مداد چشم، بزرگتر نشان دادن مژه ها بود.

چگونه خط چشم بگشیم
چگونه خط چشم بگشیم

انواع مداد چشم کدامند؟

بر اساس کاربرد و ساختار اصلی انواع مداد چشم، این محصول به دسته های مختلف و متنوعی تقسیم می شود. هم اکنون شش مدل مختلف از انواع خط چشم در بازار وجود دارد و هر کدام از این مدل ها یک کاربرد خاص و منحصر به فرد خود را دارند.

مداد چشم مایع
مداد چشم مایع

انواع مداد چشم مایع

انواع مداد چشم یا خط چشم مایع، معمولا در یک بطری کوچک همراه با یک برس فروخته می شود. با استفاده از این محصول شما می توانید یک ظاهر خوب و زیبا طراحی کنید. معمولا بانوان از این مدل از خط چشم برای طراحی چشم های تیز و زاویه دار استفاده می کنند. به علت دارا بودن ظاهری سنگین، معمولا این محصول در مژه های بالایی مورد استفاده قرار می گیرد. مداد چشم مایع به علت دارا بودن قدرتی باور نکردنی، محبوبیت بسیار زیادی در میان افراد مختلف پیدا کرده است. این محصول به صورت مایع عرضه می شود پس، در محلی که آب ریخته نمی توانید از آن استفاده کنید. چرا که هیچگاه خشک نمی شود. همچنین، قدرت این مدل از مداد چشم آنقدر بالا است که به راحتی پاک نمی شود.

انواع مداد چشم پودری

مداد چشمان پودری، یک نوع خاص از انواع مداد چشم بوده که همراه با یک مداد چوبی به فروش می رسد. این محصول معمولا در رنگ ها و سایه های تیره و مات به فروش رسیده و به دست شما می رسند. این محصول می تواند ظاهری شیک و جذاب را به شما بدهد. برس و مداد داخلی این محصول می تواند به خوبی طرح را بر روی چشما شما قرار دهد. شما می توانید انواع مداد چشم پودری را در رنگ های مختلفی همچون سبز، مشکی، قرمز و آبی تهیه نمایید.

انواع مداد چشم مبتنی بر واکس

انواع مداد چشم واکسی، از واکس ساخته شده و ساختاری نرم و شکننده دارند. استفاده از این مدل از مداد چشم و خط چشم به شدت راحت بوده و شما می توانید در موقعیت های مختلف از آن استفاده نمایید. این محصولات در رنگ ها و طرح های مختلفی ارائه می شوند که شما می توانید آنها را تهیه کنید معمولا زنان برای ایجاد طرح درون چشمان خود از این محصولات استفاده می کنند. برخی از تولید کنندگان این محصول را در یک قوطی و همراه با یک برس به دست شما می رسانند. البته در کیفیت نهایی این دو مدل تغییر خاصی دیده نشده است.

انواع مداد چشم سرمه

همه ما به سرمه آشنایی داریم .این محصول از زمان های قدیم توسط ما ایرانیان استفاده می شده است. انواع مداد چشم سرمه، به صورت پودر عرضه می شوند. این محصولات در رنگ مشکی مات موجود هستند. معمولا مردم در قسمت های خارج چشم از این مدل از خط چشم استفاده می کنند. برخی ها معتقدند که بهترین مداد چشم، سرمه می باشد. چرا که در هر سه فرم پودر خالص، پودر با برس و مداد چشم تمیز به بازار عرضه می شود. استفاده از این محصول هم به شدت راحت و آسان است.

ویژگی اصلی آن که باعث شده همه ما آن را به خاطر بسپاریم، کرمی بودن آن است. مداد چشم سرمه یک تفاوت اصلی در مقایسه با سایر مدل های این محصول دارد و آن هم کرمی بودن آن در مقایسه با محصولات معمولی می باشد.

مداد چشم ژله ای
مداد چشم ژله ای

خط چشم ژله ای

ژل چشم ژلی که معمولا با نام خط ژل هم شناخته می شود می تواند به راحتی و با استفاده از یک برس یا مداد بر روی چشمان شما قرار بگیرد. ساختار این محصول خیلی راحت تر از سرمه بوده و به همین علت استفاده از آن راحت تر می باشد. این محصول هم معمولا در رنگ های تیره برای ایجاد سایه مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد های گریم بسیار زیادی دارد.

این محصولات قابلیت ضد آبی دارند پس هنگامی که دوست دارید تا خط چشم شما به طور کامل ضد آب باشد، بهتر است که از این محصولات استفاده نمایید. به علت اینکه این محصولات از واکس ساخته می شوند، به راحتی از چشم شما جدا نمی شوند. بهتر است که با آب و صابون باید آن را به طور کامل شستشو دهید تا به مرور زمان اثر خود را از دست بدهند.

خط چشم مکانیکی

خط چشم جمع و جور یا خط چشم مکانیکی، با خط چشم مدادی معمولی و سرمه های قدیمی هیچ تفاوتی ندارد. تنها تفاوت این محصول در قدرت تحمل آن است! شما نیازی به تراشیدن آن ندارید. فقط کافیست که دسته آن را بچرخانید و آن به راحتی از محل نگهداری اش بیرون می آید. شبیه یک رژ لب برای چشم!

این محصول فقط در هنگام تولید تیز است و شما هیچ راهی برای تیز کردن دوباره آن ندارید. چرا که هیچ وسیله و هیچ راهی برای تیز کردن این مدل از خط چشم وجود ندارد. اگر شما هم طرفدار خط چشم گربه ای هستید، باید دور استفاده از این محصول را خط بکشید. چرا که ضخامت این محصول کمی بزرگتر از حالت معمولی است.

خط چشم کاژال

شاید شما از عکس هایی که با استفاده از این محصول گرفته شده است، دقت آن را تشخیص ندهید اما، این محصول یک ویژگی و مزیت خاص در مقایسه با سایر محصولات دارد. آن مزیت هم خامه ای نبودن آن می باشد. علت ویژگی و مزیت محسوب شدن این امر، این است که در هنگام برخورد با آب، هیچگونه مشکلی برایش پیش نمی آید. برای استفاده از این محصول، شما فقط باید کمی آن را مرطوب کرده و مقدار کمی رطوبت به آن بدهید. شما نیاز ندارید تا هیچ گونه تغییر و دستکاری درون خط چشم اصلی خود ایجاد کنید.

این محصولات شبیه به یک ماژیک خشک شده هستند. اگر شما بدون رطوبت بخواهید با آن کار کنید، هیچ عملی انجام نمی دهند. اما هنگامی که مقداری آب به آن اضافه کنید، به خوبی برایتان کار می کنند.

خرید بهترین خط چشم به صورت مستقیم و بدون واسطه

محل ساخته شدن مداد چشم کاژال

مدل های بسیار زیادی از این محصول وجود دارد اما، اصلی ترین مدل آن در کشور پاکستان به تولید رسیده و برای فروش به بازار های جهانی ارسال می شوند. البته، مدل های آمریکایی هم محبوبیت بسیار زیادی دارند اما مداد چشم های کاژال پاکستانی ماندگاری بیشتری دارند. می توان گفت که این مدل از خط چشم با دوام ترین مدل در سراسر جهان می باشد. برای خرید این محصولات شما راه های زیادی دارید اما، بهترین راه خرید از فروشگاه های معروف و معتبر آنلاین می باشد. جالب است بدانید که مدل های قدیمی تر این محصول به علت دارا بودن مواد اولیه ای خاص، در برخی از کشور ها همچون آمریکا ممنوع هستند.

مداد سازنده خط چشم
مداد سازنده خط چشم

ساختاری شیمیایی بهترین مداد چشم

امروزه ساختار ها و فرمول های بسیار زیادی از مداد چشم وجود دارد اما، یکی از بهترین مدل های آن، ساختار پیچیده ای دارد. این محصولات از ۲۰ ماده شیمیایی مختلف تولید شده و به دست شما می رسد. معمولا مواد اصلی تشکیل دهنده انواع مختلف خط چشم حاوی مقدار بسیار زیادی اکسید آهن، دی اکسید تیتانیوم، رنگ های مختلف و چربی می باشد.  همانطور که گفته شد، مدل های مختلف بهترین خط چشم، ساختار های مختلفی هم دارد. به عنوان مثال، مدل های واکس دار، حاوی مقادیر بسیار زیاد واکس، واکس ژاپنی و مواد شیمیایی و لغزنده ای که بر روی پوست می مانند می باشد. دیگر ماده مهم، استیلر هپتونایت بوده که در همه لوازم آرایشی برای ماندگاری و ثبات یافت می شود.

بهترین مداد چشم بازار را چگونه پیدا کنم
بهترین مداد چشم بازار را چگونه پیدا کنم

بهترین مداد چشم موجود در بازار

در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از مداد چشم در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها خریداران خاص و منحصر به فرد خود را دارند. اگر شماره مقصد دارید تا با بهترین مداد چشم موجود در بازار آشنا شوید، لیست زیر را از دست ندهید.

مداد چشم چوبی، بهترین مداد چشم موجود از نظر کارشناسان

برای کشیدن خط دور چشمان خود، شما به یک چیز آسان برای کار کردن، دارای یک نقطه تیز و یک خط مخلوط نیاز دارد. این محصول بهترین مداد چشم برای شما می باشد. اکثر خانم ها از سنین پایین تر از مداد چشم استفاده می کنند و به همین علت، استفاده از این محصولات راحت تر از سایر مدل های مداد چشم برای آنها می باشد. هنگامی که شما خیلی آنها را تیز کنید، مداد چشم چوبی می تواند با ظرافت و دقت بسیار بالایی فعالیت کرده و نقاط حساس را تزیین کند. فرمول خامه ای بهترین مداد چشم چوبی، باعث شده که استفاده از این محصول راحت باشد و شما بتوانید در هر موقعیتی از آن استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: مداد ابرو چیست و کاربرد مداد ابرو در آرایش کدام است؟

نحوه استفاده از بهترین مداد چشم چوبی

استفاده از بهترین مداد چشم چوبی، کار ساده ای است. معمولا این محصولات فرمول های واکسی دارند و به همین علت، شما می توانید از آنها برای طراحی ساده چشم تا طراحی دودی چشم خود استفاده کنید. برای ایجاد خط های چشم ضخیم تر، شما می توانید تیزی آن را کم کنید و اگر خطوط چشم دقیق و ظریف می خواهید، می تواند این محصول را تیز تر کنید. شما همچنین می توانید به جای مداد از برس هم برای استفاده از این محصول استفاده کنید. محبوب ترین آرایش های ایجاد شده با بهترین مداد چشم چوبی، آرایش های ساده می باشند.

تراشیدن مداد چشم
تراشیدن مداد چشم

تراشیدن مداد چشم چگونه است؟

تراشیدن مداد چشم، یک فعالیت مهم برای همه افرادی است که از این محصول استفاده می کنند. برای تراشیدن مداد چشم، راه های بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از این راه های تراشیدن مداد چشم، یک ویژگی خاص خود را دارد. اولین راه موجود برای تراشیدن مداد چشم، استفاده از تراش های معمولی است. این روش رایج ترین راه برای تراشیدن مداد چشم می باشد. اما اگر شما هم در خانه خود یک تراش مناسب برای تراشیدن مداد چشم ندارید، اصلا نگران نباشید چرا که این قسمت از مطلب می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند.

تراشیدن مداد چشم با استفاده از موکت بر

اگر شما هم درون خانه خود یک تراش خوب ندارید، بهتر است که از موکت بر تیز برای تراشیدن مداد چشم استفاده کنید. دیگر گزینه های موجود بر روی میز شامل محصولاتش همچون چاقو و کارد می شوند. برای تراشیدن مداد چشم با استفاده از این روش ها شما باید مداد را در دست فرعی تان قرار دهید (یعنی اگر چپ دست هستید، از دست راست خود استفاده کنید و برعکس). مداد را برعکس بگیرید. چاقو را در دست اصلی تان بگذارید و به آرامی آن را به سمت نوک مداد بکشید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا فرآیند تراشیدن مداد چشم شما کامل شود. پس از تراشیدن مداد چشم، شما می توانید آن را تست کنید.

نکاتی در مورد تراشیدن مداد چشم

نکات مهم در هنگام تراش دادن مداد چشم

برای انجام این کار، شما باید نکاتی خاص را بدانید و آنها را کاملا رعایت کنید تا بهترین نتیجه کار ممکن را دریافت کنید. هر کدام از این نکات یک تاثیر خاص بر روی نتیجه نهایی خواهند داشت.

فریز کردن مداد چشم

یکی از نکاتی که قبل از تیر کردن مداد تراش باید به آن توجه داشته باشید، روش انجام این کار است. قبل از تیز کردن، بهتر است که برای مدتی این محصول را درون فریزر قرار دهید. این کار از خورد شدن نوک مداد هنگام تیز کردن جلوگیری می کند. هنگامی که شما آن را از فریزر بیرون می آورید، باید سفت تر از قبلش شده باشد. اگر نوک مداد چشم شما خیلی بزرگ است، باید برای مدت زمان بیشتری آن را درون فریزر قرار دهید. زمان پیشنهاد ما برای انجام اینکا ده الی پانزده دقیق است اما، شما می توانید این زمان را بسته به شرایط خود تغییر دهید.

تمیز کردن مداد تراش با الکل

یک گوش پاک کن بردارید و آن را درون یک بطری الکلی قرار دهید. الکل می تواند آلودگی ها و باکتری هایی که درون مداد تراش شما زندگی می کنند را به طور کامل از بین ببرد. این باکتری ها برای چشمان شما به شدت خطرناک بوده و می توانند آسیب هایی را به شما وارد نمایند.

قسمتی از گوش پاک کن را که درون الکل قرار دادید، بر روی مداد تراش بمالید. شما باید آن را طبق خطوط مداد تراش حرکت دهید تا تمام بیماری ها و آلودگی ها از بین برود. معمولا درون مداد تراش ها مقداری آلودگی و تکه های مداد باقی می ماند. برای بیرون آوردن آنها می توانید گوش پاک کن را در امتداد تیغه اصلی بکشید تا گوش پاک کن و الکل تمامی آلودگی ها و تکه های باقی مانده را به خود جذب کند. تمیز کردن قسمت درونی یکی از نکات مهم است.

تست مداد چشم
تست مداد چشم

تست کردن مداد چشم چگونه است؟

برای تست کردن مداد چشم، شما باید این محصول را بر روی قسمت پشتی دست خود تست کنید. یک خط کوچک از مداد چشم بر روی قسمت پشتی دست خود بکشید. اندازه و ضخامت خط کشیده شده را طوری تنظیم کنید که از آن به طور کامل رضایت داشته باشید. اگر خط بوجود امده خیری ضخیم است، باید مداد چشم خود را تیز کنید و اگر خیلی ریز است، آنقدر کشیدن بر روی دست یا یک تکه کاغذ را ادامه دهید تا مداد چشم به اندازه مورد نظر شما برسد. شما باید یک نوک کوچک اما گرد داشته باشید. نوک های معکبی و خیلی تیز قابل قبول نیستند.

منابع

wikihow.com
glamour.com
cosmeticsinfo.org
janeiredale.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

پنج × 2 =