بهترین کرم برای پوست چرب دغدغه بسیاری از افراد است چرا که کنار آمدن با پوست چرب کار ساده ای نیست! پیروی از یک رژیم مراقبت از پوست برای پوست چرب چالش های زیادی را به همراه دارد. شما باید مراقب باشید که با انتخاب بهترین کرم برای پوست چرب و مرطوب شدن بیش از حد آن باعث تشدید مشکلات پوستی نشوید و یا حتی برعکس آن با مرطوب نکردن پوست رنگ آن کدر به نظر نرسد. سوالاتی که ممکن است در ذهن هر فردی نقش ببندد را در زیر برای شما آورده ایم:

چرا انتخاب بهترین کرم برای پوست چرب به این اندازه حائز اهمیت است؟

چه زمانی باید پوست خود را مرطوب کرد؟

راه های طبیعی برای مرطوب سازی پوست چرب

بزرگترین چالش داشتن پوست خوب، حفظ تعادل رطوبت آن توسط بهترین کرم برای پوست چرب می باشد، زیرا باعث می شود تا پوست بیش از حد سبوم تولید نکند. بهترین کرم برای پوست چرب صورت می تواند آن را آبرسانی و بسیاری از مشکلات را درمان کند. قبل از هر چیز به بررسی پوست چرب پرداخته ایم که چرا پوست چرب می شود؟

چه عواملی باعث چربی پوست می شود؟

اگر پوست شما کمی براق به نظر می رسد این نشان از چرب بودن آن است. در اصل همه پوست ها از مقداری چربی پوست برخوردار هستند و این جای تعجبی ندارد اما زمانی که صحبت از تولید سبوم بیش از حد می شود افراد نگران می شوند و با انواع جوش و آکنه دست و پنجه نرم می کنند و به دنبال بهترین کرم برای پوست چرب خود هستند. در زیر هر یک از منافذ پوست یک غده چربی وجود دارد که چربی های طبیعی به نام سبوم تولید می شود که به حفظ رطوبت و سلامت پوست کمک می کنند.

از عمده علل پوست چرب می توان به عواملی همچون ژنتیکی، محیطی و سبک زندگی افراد اشاره کرد. و این در حالی است که نمی توانید از شر پوست چرب خلاص شوید، اما می توانید اقداماتی از قبیل انتخاب بهترین کرم برای پوست چرب خود را در نظر داشته باشید تا پوست شما بیش از حد چرب نشود. نکته اصلی انتخاب بهترین کرم برای پوست چرب شناسایی یک یا چند مورد از این هفت علل اصلی چرب شدن پوست است.

بهترین کرم برای پوست چرب
بهترین کرم برای پوست چرب

ژنتیک

افرادی که به صورت ژنتیکی از پوست چربی برخوردارند غدد چربی آنها به نسبت سایر افراد بیشتر از حد معمول فعال دارد و این واقعا آزار دهنده است چرا که نیاز به یک روال مراقبتی عالی دارد و باید در تهیه بهترین کرم برای پوست چرب حساسیت بیشتری به خرج داد.

سن

پوست شما با افزایش سن سبوم کمتری تولید می کند اما این به عنوان یک مزیت است یا معایب؟ در اصل باید بگوییم که پیری پوست پروتئینی مانند کلاژن را از دست می دهد و غدد چربی کندتر می شوند. به همین دلیل بسیاری از افرادی که پوست پیر دارند نیز دارای پوست خشکی هستند. همچنین این زمانی است که خطوط و چین و چروک پوست به دلیل کمبود کلاژن و سبوم بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

از این رو بسیاری از متخصصان زیبایی توصیه می کنند که به جهت حفظ زیبایی از بهترین کرم برای پوست چرب خود استفاده کنید. یکی از مزایای استفاده بهترین کرم برای پوست چرب این است که شما ممکن است به سرعت علائم پیر شدن خود را نشان ندهید.

محل زندگی

تا به اینجا دو عامل مهم یعنی ژنتیک و سن را بررسی کردیم اما از عوامل مهم چرب شدن پوست محل زندگی افراد است، محل زندگی نیز می تواند تغییرات زیادی را روی پوست ایجاد کند و نیاز شما را به استفاده بیشتر از بهترین کرم برای پوست چرب را به دنبال داشته باشد. نمی توان گفت به دلیل چربی پوست محل زندگی خود را تغییر دهید، اما می توانید برنامه روال از مراقبت پوست خود را به گونه ای تنظیم کنید که پوست را به یک تعادل نسبی برسانید.

مقاله پیشنهادی: معرفی کامل دستگاه هیدرافیشال ۶ کاره

منافذ بزرگ

گاهی اوقات به دلیل افزایش سن، نوسانات وزن و سایر مشکلات بر روی منافذ پوست تاثیرگذار هستند و می توانند منافذ بزرگتری را روی پوست ایجاد کنند که در نهایت به تولید چربی بیشتری ختم می شود. شما نمی توانید منافذ پوست خود را کوچک کنید زیرا در صورت کوچک کردن و یا بسته شدن آنها مشکلات پوستی شما دوچندان می شود، اما می توانید با استفاده مداوم از بهترین کرم برای پوست چرب به کنترل چربی آن کمک کنید.

استفاده اشتباه از محصولات مراقبتی پوست

با استفاده اشتباه از محصولات مراقبتی پوست، در تحریک آن بدون شک دخیل هستید. برخی از افراد پوست ترکیبی را با پوست چرب اشتباه می گیرند و ممکن است به عنوان مثال از کرم های خیلی سنگین استفاده کنند و در نهایت با چرب شدن پوست و جوش های ریز و درشتی مواجه شوند. استفاده از محصولات صحیح مراقبت از پوست، همچون بهترین کرم برای پوست چرب می توان تفاوت زیادی در میزان چربی باقی مانده روی صورت تاثیر داشت.

بهترین کرم برای پوست چرب در بازار
بهترین کرم برای پوست چرب در بازار

استفاده بیش از حد از محصولات مراقبتی پوست

شستن صورت یا لایه برداری زیاد نیز می تواند پوست شما را چرب کند، شاید کمی شما را متعجب کند اما زیاده روی در هر چیزی می تواند پیامدهای منفی را به دنبال داشته باشد. اگر تعداد دفعات شستن و یا لایه برداری پوست را زیاد انجام می دهید بهتر است که تعداد دفعات آن را کمتر کنید، زیرا مقدار زیادی از روغن پوستتان را از بین می برید و این می تواند باعث تولید غدد چربی بیشتری شود.

عدم استفاده از کرم ضد آفتاب و بهترین کرم برای پوست چرب می تواند پوست شما را خشک و منجر به تولید بیشتر سبوم کند. حتما هر روز از ضد آفتاب و بهترین کرم برای پوست چرب خود استفاده کنید. مرطوب کننده ها و ضد آفتاب ها پایه چربی کمتری دارند و ممکن است در طول روز دوباره از آنها استفاده کنید.

صرف نظر نکردن از بهترین کرم برای پوست چرب

برخی معتقدند که مرطوب کننده ها باعث چربی پوست می شوند و این یک باور کاملا غلط است. در حقیقت، اگر از روش های درمان آکنه مانند سالیسیلیک اسید یا بنزوئیل پراکسید استفاده می کنید، قطعا به بهترین کرم برای پوست چرب خود نیاز دارید تا پوست شما خشک نشود. بنابراین به جای چشم پوشی از کرم های مرطوب کننده، انتخاب بهترین مرطوب کننده برای پوست است. مرطوب کننده های سبک و پایه آب برای پوست های چرب تاثیرات بی نظیری دارند و این دقیقا همان چیزی است که هر پوست چربی به آن احتیاج دارد.

بهترین کرم برای پوست چرب

برای دست یافتن به بهترین کرم برای پوست چرب حین خرید به برچسب روی آن دقت کنید که در ترکیبات آن چه موادی استفاده شده است. که بدون شک در بهترین کرم برای پوست چرب به اصطلاحات کلیدی در مورد مرطوب کننده ها اشاره شده که به شکل خاصی برای پوست های چرب طراحی شده اند. اما این موارد کدامند؟

  1. بدون چربی
  2. غیر کومدوژنیک (منافذ پوست را مسدود نمی کند)
  3. بر پایه آب
  4. غیر آکنه زا (باعث ایجاد آکنه نمی شود)

خرید محصولات مراقبت از مو با کیفیت بالا و قیمت مناسب

بهترین مواد جهت تهیه کرم برای پوست های چرب

دی متیکون

اگر پوست چربی دارید، بهتر است از مرطوب کننده هایی که دارای مواد و فرآورده های مضری از نفت و روغن معدنی هستند و می توانند منافذ پوستی را مسدود کنند خودداری کنید. مرطوب کننده های بدون روغن (که برای پوست های چرب بهترین هستند)، اغلب دارای دی متیکون هستند. دی متیکون برای پوست های چرب بسیار مناسب است زیرا از خواص روغن ها تقلید می کند اما پس از استفاده از آن خیلی سریع به پوست جذب می شود و پوست چرب نمی شود.

ساخت بهترین کرم برای پوست چرب
ساخت بهترین کرم برای پوست چرب

اسید گلیکولیک

یکی از عناصر ضروری برای هر پوست چربی است. خصوصا در صورت مستعد آکنه و جوش بودن پوست صورت می تواند تاثیرات فوق العاده ای داشته باشد. گلیکولیک اسید یک آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که باعث کاهش تولید بیش از حد روغن می شود و از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند و این دقیقا چیزی است که شما به دنبال آن هستید. جالب است بدانید که گلیکولیک اسید به مرور زمان سلول های مرده پوست را درمان و آنها را از سطح پوست محو می کند و روشن شدن رنگ پوست و صاف و یکدست شدن آن می شود.

اسید هیالورونیک

پوست چرب به رطوبت نیاز دارد اما بسیاری از محصولات بسیار سنگین هستند، که می تواند مشکلات جدی را برای ظاهر پوست چرب داشته باشد و حتی مشکلات قبل را تشدید کند. در عین حال که فوق العاده سبک است، قدرت مرطوب کنندگی فوق العاده بالایی دارد اما این بدان معنا نیست که منافذ پوستی شما را مسدود کند. این ترکیب از خشک شدن پوست جلوگیری و به اتلاف رطوبت پوست کمک شایانی می کند تا رطوبت طبیعی را در هر شرایطی حفظ کند.

نیاسین آمید

نیاسین آمید یکی از مشتقات ویتامین B3 می باشد. ویتامین B3 از عملکرد مناسب گوارشی، سلامت پوست، مو و چشم، کبد سالم، بهبود گردش خون و عملکرد سیستم عصبی هر فرد به طرز چشمگیری پشتیبانی می کند، این ماده خاص به چندین روش برای پوست معجزه می کند. همچنین از عملکرد سد چربی اپیدرمال پوست پشتیبانی می کند، که در رطوبت طبیعی قفل می شود و پوست شما را ساعت ها مرطوب نگه می دارد و از عوامل محیطی مانند اشعه ها به خوبی محافظت می کند.

رتینول

رتینول یکی از مشتقات ویتامین A است که ما از مزایای آن نظیر کاهش خطوط ریز، چین و چروک، هیپرپیگمانتاسیون، پیری پوست و غیره زیاد شنیده ایم. اما این ماده ضد پیری چه ارتباطی با پوست چرب دارد؟

رتینول باعث افزایش تولید کلاژن و سفت شدن پوست می شود. همچنین منافذ را سفت کرده و منجر به تولید روغن کمتری می شود. منافذ سفت نیز در کاهش براق شدن پوست تاثیرگذار هستند.

روغن فندق

شاید برای شما نیز جالب باشد که روغن فندق یک روغن خشک است، زیرا سرشار از تانن (فلاونوئیدهای سالم) و کاتچین می باشد که باعث می شود پوست احساس شادابی و لطافت داشته باشد. روغن فندق هیدراته است و به دلیل چربی های طبیعی به کاهش خطوط ریز و درشت کمک می کند.

مراقبت از صورت
مراقبت از صورت

نکات حین انتخاب بهترین کرم

یافتن بهترین کرم برای پوست چرب کار چندان راحتی نیست و باید به دنبال ترکیباتی خاص باشید. نرم کننده ها می توانند معجزه کنند تا پوست خشک را نرم و لطیف کنند. با این وجود حتی افرادی که دارای پوست خشکی هستند از کرم ها به اندازه نیاز مصرف می کنند و غلظت و چرب بودن یا نبودن کرم را مد نظر دارند حال توجه داشته باشید که این حساسیت برای پوست های چرب چندین برابر است.

بهترین کرم برای پوست چرب نباید مواد زیر را داشته باشد که در صورت مشاهده باید از خرید آن خودداری کنید:

  • روغن معدنی، لانولین
  • پارافین، سیلوکسان، سیکلومتیکون
  • ژله های نفتی و مواد مشتق شده از نفت

چه زمانی باید پوست خود را مرطوب کرد؟

افرادی که پوست چربی دارند، باید از بهترین کرم برای پوست چرب خود استفاده کنند، اما بهترین کرم برای پوست چرب کدام است و چه خصوصیاتی دارد؟ آیا استفاده از بهترین کرم برای پوست چرب نیاز به زمان خاصی دارد؟ همانطور که مستحضر هستید مرطوب سازی باید یک مرحله ضروری در برنامه مراقبت از پوست شما برای هر نوع پوستی، به خصوص چرب باشد.

مدیریت پوست چرب می تواند چالش برانگیز باشد، اما استفاده از بهترین مرطوب کننده پوست چرب می تواند بدون ذره ای چربی پوست شما را مرطوب نگه دارد. فراموش نکنید که قبل از استفاده بهترین مرطوب کننده پوست چرب، تست را انجام دهید. در صورت بروز هرگونه واکنش آلرژیک، مصرف آن را قطع کنید.

  • بهتر است بدانید بهترین زمان استفاده بهترین کرم برای پوست چرب صبح بعد از شستن صورت است، زیرا شوینده نامناسب می تواند پوست صورت شما را از روغن های طبیعی پاک کند.
  • همچنین بعد از دوش گرفتن باید از بهترین کرم برای پوست چرب استفاده کرد با این کار شما به پوست کمک می کنید تا تعادل طبیعی رطوبت پوست بازیابی شود.
  • و در نهایت در پایان روز، پس از شستن صورت باید از بهترین کرم برای پوست چرب خود استفاده کنید، زیرا در جلوگیری از خشکی بیش از حد پوست در طول شب و بعد از شستن صورت توسط شوینده کمک می کند. همه مرطوب کننده های فرموله شده شیمیایی ممکن است با پوست چرب متناسب نباشد.
چگونه چهره ای زیبا داشته باشیم
چگونه چهره ای زیبا داشته باشیم

چرا مرطوب سازی پوست چرب ضروری است؟

استفاده از بهترین مرطوب کننده پوست چرب ممکن است برای خیلی از افراد ایده آل و جذاب نباشد. اما استفاده از بهترین کرم برای پوست چرب خصوصا افرادی که سطح پوست چرب تری دارند بسیار مفید می باشد. اگرچه محصولات مختلفی در بازار موجود است، اما مواد شیمیایی موجود در آنها روغن های طبیعی پوست شما را از بین میبرند. برخی از عوامل خارجی مانند اشعه ماوراء بنفش، آلودگی نیز نقش مهمی در براق شدن پوست دارند. بنابراین لازم است پوست چرب خود را با بهترین کرم برای چرب مرطوب کنید تا به میزان کافی آبرسانی شود.

اما بهترین مرطوب کننده پوست چرب کدام است؟

از نظر شما بهترین مرطوب کننده پوست چرب چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

بهترین مرطوب کننده پوست چربی که تا به امروز استفاده کردید کدام بود؟

در ادامه برای آشنایی با بهترین مرطوب کننده پوست چرب به چند مورد اشاره کرده ایم که شما می توانید با توجه به نیاز خود بهترین کرم برای پوست چرب را انتخاب و استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: مرطوب کردن پوست با کدام بهتر است؟ کرم آبرسان یا کرم مرطوب کننده

چای سبز

اگر می خواهید رطوبت پوست خود را حفظ کنید، چای سبز برای پوست های چرب گزینه مناسبی است. با جلوگیری از اتلاف آب توسط بهترین مرطوب کننده پوست چرب، ترانس پیدرمی پوست شما به بهترین شکل ممکن مرطوب نگه داشته می شود. چای سبز منبع غنی از آنتی اکسیدان می باشد که بر روی پوست افرادی که مستعد آکنه هستند معجزه می کند. عسل، در این ترکیب به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند تا پوست چرب شما به خوبی مرطوب شود. برای تهیه بهترین مرطوب کننده پوست چرب می توانید مواد زیر را تهیه کنید و از آن استفاده کنید.

کرم آلوئه ورا
کرم آلوئه ورا

آلوئه ورا بهترین مرطوب کننده پوست چرب

محافظت از پوست در برابر آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش یک مزیت عالی برای بهترین کرم برای پوست چرب و یا بهترین مرطوب کننده پوست چرب خانگی می باشد. آلوئه ورا برای پوست چرب همراه با تامین اثر مرطوب کنندگی بالا یک آبرسان فوق العاده برای پوست های چرب در فصل تابستان است. علاوه بر این که بسیار سبک است از چربی اضافی روی سطح پوست جلوگیری می کند. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آلوئه ورا موجب شده است تا به کمرنگ شدن آکنه و جای زخم پوست های چرب کمک کند. هیچ چربی بر روی پوست شما باقی نمی گذارد و آن را سفت می کند و امروزه در بین بهترین مرطوب کننده پوست چرب، لوسیون ها و … از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مواد لازم جهت تهیه بهترین مرطوب کننده پوست چرب

  • یک فنجان آب گرم
  • چای سبز کیسه ای
  • یک قاشق عسل

ابتدا کیسه های چای سبز را درون فنجان آب گرم قرار دهید و بگذارید چند دقیقه درون آن بماند. هنگامی که آب خنک شد، عسل را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را با کمک گلوله های پنبه روی صورت خود به صورت دورانی بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی پوست شما بماند، در نهایت آن را با آب گرم بشویید.

روغن جوجوبا

استفاده و فواید از روغن جوجوبا بسیار زیاد هستند و هر چه از آن بگوییم کم گفته ایم. در بهترین کرم برای پوست چرب، خشک، حساس و … از روغن جوجوبا استفاده شده است زیرا با انواع پوست سازگاری دارد و هیچگونه حساسیتی ایجاد نمی کند.

روغن جوجوبا خواص مشابهی با سبوم تولید شده توسط پوست دارد که می توان با خیال راحت از آن جهت تهیه بهترین کرم برای پوست چرب خانگی از آن استفاده کرد. روغن جوجوبا به سرعت جذب بدن می شود و احساس چربی روی سطح پوست به جای نمی گذارد و همین خصوصیت باعث شده است که به تعادل چربی طبیعی پوست کمک کند. با مخلوط کردن اسانس اسطوخودوس و روغن جوجوبا، یک ترکیب عالی از بهترین مرطوب کننده پوست چرب ایجاد می شود که در دوره مداوم آن می توان شاهد درمان آکنه، قرمزی و تحریک پوست بود.

مواد لازم جهت تهیه
  1. یک قاشق روغن جوجوبا
  2. اسانس اسطوخودوس ۳ قطره

ابتدا یک کاسه کوچک برداشته و روغن ها را با کمک قطره چکان به طور مساوی درون آن بریزید و با هم به خوبی مخلوط کنید بهتر است این مرطوب کننده را شب استفاده کنید تا شاهد نتایج اعجاب انگیز آن باشید.

خرید انواع محصولات ترمیم کننده پوست با کیفیت بالا و قیمت مناسب

کرم شب روغن بادام مناسب پوست های چرب

در این قسمت می خواهیم به شما چندین کرم را به شما معرفی کنیم که علاوه بر سازگاری با پوست چرب می توان بدون هیچ محدودیتی و در هر زمانی از آنها استفاده کرد که مرطوب کنندگی فوق العاده بالایی دارند. کرم شب خانگی روغن بادام برای پوست های چرب عالی است و دارای ویتامین E در روغن بادام، کره کاکائو و عسل می باشد.

مواد لازم:

روغن بادام ۱  قاشق غذاخوری

کره کاکائو ۲  قاشق غذاخوری

عسل ۱  قاشق غذاخوری

گلاب ۲  قاشق چایخوری

طرز تهیه:

کره کاکائو را با روغن بادام ذوب کنید و سپس مخلوط را از روی حرارت بردارید. حال عسل و گلاب را به آن اضافه و خوب مخلوط کنید و اجازه دهید تا خنک شود و به یک کرم بی نظیر تبدیل شود. دقت داشته باشید که آن را حتما در یخچال نگهداری و هر زمان که به آن احتیاج دارید، استفاده کنید.

کرم آووکادو و ماست

این کرم سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد، آووکادو ماده ای شگفت انگیز که برای هر نوع پوستی الخصوص پوست های چرب معجزه می کند. دستورالعمل این کرم خانگی عالی به نحوی است که برای ضد پیری نیز مناسب می باشد.

مواد لازم:

آووکادو ۱ عدد

ماست  1/2 فنجان

طرز تهیه:

طرز تهیه این کرم خانگی فوق العاده راحت است، ابتدا آووکادو را در ظرف خوب له کنید تا به قوام خمیری برسد. ماست را به آووکادو اضافه و آن را به خوبی مخلوط کنید و در ظرفی که درپوش دارد آن را قرار دهید و طبق نیاز پوست از آن استفاده کنید.

بهترین کرم برای پوست چرب در خانه
بهترین کرم برای پوست چرب در خانه

کرم آلوئه ورا

حتما تا به امروز از خواص آلوئه ورا زیاد شنیده اید و یکی از علل محکم استفاده از آن برای کرم پوست چرب همین خصوصیات است. این یک کرم شگفت انگیز برای پوست های مستعد آکنه و جوش است، چرا که حاوی آلوئه ورا است و به دلیل خواص درمانی برای هر پوستی جادو می کند.

مواد اولیه:

عصاره آلوئه ورا ۲ قاشق غذاخوری

روغن اسطوخودوس ۱ قاشق چایخوری

روغن گل پامچال ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه:

طرز تهیه این کرم بسیار راحت است، کافیست روغن اسطوخودوس و روغن گل پامچال را با عصاره آلوئه ورا مخلوط کنید تا به یک خمیر یکدست تبدیل شود و سپس هر روز از آن استفاده کنید. فراموش نکنید که استفاده مداوم از این کرم ها می تواند تاثیرات بی نظیری به همراه داشته باشد.

منابع

thethingswellmake.com
healthline.com
moisturizers.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

5 − سه =