تشخیص جید رولر اصل اصل از تقلبی کار بسیار سختی است و باید بگویم که بدون چشم مسلح امکان تشخیص اصل آن وجود ندارد اما با رعایت نکاتی که در این مقاله ذکر خواهم کرد می توانید جید رولر اصل خریداری کرده و از مزایای آن برای پوست خود استفاده کنید. فواید استفاده از جید رولر این روزها در بین مراکز خدمات پوستی، سالن های آرایشی و غیره سر و صدای زیادی به  پا کرده است. این محصول از سنگ جید ساخته شده که خواص بی نظیری برای پوست دارد.

تحقیقات زیادی  بر روی این سنگ و اثرات آن بر روی تیپ های پوستی انجام شده که نشانگر اهمیت آن در بهبود عملکرد سلول های پوستی دارد. در این مقاله قصد دارم در مورد سنگ جید و خواص آن برای پوست بگویم و بعد از معرفی انواع جید رولر، نحوه تشخیص جید رولر اصل را بازگو کنم.

جید رولر چیست؟

 جید رولر ابزاری است که اخیرا در سراسر جهان بسیار مورد اقبال قرار گرفته و همه از اثرات اعجاب انگیز برای پوست خبر می دهند. این وسیله که دو طرف آن دو تکه سنگ جید در دو سایز مختلف وصل شده و به صورت غلطکی بر روی پوست حرکت می کند. بسیاری از آرایشگران، متخصصان پوست و بیوتی بلاگرها در مورد تاثیر آن برای رفع برخی ناراحتی های پوستی و جوانسازی می گویند. قصد دارم قبل از پرداختن به فواید جید رولر در مورد سنگ جید و اثر گذاری آن بگویم.

مروری بر تاریخچه سنگ جید

استخراج و استفاده از سنگ جید از زمان های دور به کشور چین بازمیگردد در زمانی که در کشورهای اروپایی همه به دنبال الماس و سایر سنگ های زینتی بودند در چین از سنگ جید به عنوان سنگ اقبال و خوشبختی یاد می شد. قدیمی ترین آثار به دست آمده از سنگ جید مربوط به باقی مانده های ابزار و ظرف هایی که در آنها از سنگ جید برای تزئین استفاده شده و مربوط به کشور چین می باشد.

از همان ایام مردم متوجه انرژی سنگ جید و خاصیت شفا بخشی آن شده بودند و از آن برای درمان برخی از بیماری های مربوط به طحال، کلیه، مثانه، ناباروری استفاده می کردند. البته که خواص مربوط به سنگ جید به رنگ آن نیز مربوط می شود و این به دلیل نوع کانی هایی است که در زمان تشکیل سنگ وجود داشته است.

جید سبز معروفترین نوع از این سنگ می باشد اما جید در رنگ های مشکی، قرمز، آبی، قهوه ای، بنفش، سفید یا زرد نیز وجود دارد.

خرید بهترین و با کیفیت ترین جیدرولر با قیمت مناسب

خواص جید رولر چیست؟

دلیل اینکه در بین تمامی سنگ های قیمتی از جید برای درمان پوست استفاده می شود فواید  بی نظیر آن است.

تشخیص جید رولر اصل
تشخیص جید رولر اصل
  1. تنش و استرس را از بین عضلات صورت از بین می برد

حرکت آرام جید رولر بر روی پوست مانند ماساژ عمل می کند و استرس و تنش های روزمره را از پوست و عضلات صورت رفع می کند و باعث آرامش می گردد. به طور کلی ماساژ با جید رولر در از بین بردن استرس و اضطراب و بهتر شدن خلق و خو کمک می کند.

  • جید رولر باعث کاهش پف چشم ها می شود

عمده ترین علت پف زیر چشم ها تجمع مایعات سمی در غدد لنفاوی در زیر چشم است با استفاده از جید رولر مایعات این غدد تخلیه شده و پف چشم از بین می رود. علاوه بر این به روشن شدن و از بین رفتن خطوط  نیز کمک می کند.

  • گردش خون را در صورت و گردن افزایش می دهد

جید رولر با منقبض کردن رگ های خونی موجب افزایش گردش خون می شود و این در اکسیژن و تغذیه رسانی پوست تاثیر زیادی می گزارد در نتیجه پف صورت از بین رفته و پوست شفاف تر و صاف تر به نظر می رسد.

  • گرفتگی سینوس ها را رفع می کند

تاثیر جید رولر بر روی سینوس ها بی نظیر است حرکات ماساژ گونه جید رولر باعث باز شدن گرفتگی سینوس های بینی و صورت و همچنین پیشانی می شود و ترشحات عفونی درون آن را تخلیه می کند.

  • باعث جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست می شود

چنانچه هنگام استفاده از جید رولر از محصولات مراقبت از پوست مثل سرم، روغن های طبیعی و یا مرطوب کننده استفاده می کنید جید رولر جذب آنها توسط پوست را بیشتر کرده و در نهایت باعث صافی و جوانی پوست می شود.

ماساژور پوست
تشخیص جید رولر اصل

انواع جید رولر

احتمالا در فروشگاه های عرضه محصولات مراقبتی با جید رولرهای رنگی مواجه شده باشید. سنگ جید را اکثر افراد به رنگ سبز می شناسند اما همانطور که قبل تر اشاره کردم به رنگ های دیگر نیز موجود است. برخی از جید رول ها نیز دارای رگه هایی هستند که تا حدی خواص آنها را متفاوت می کند. همچنین برخی دیگر سطح کاملا صافی ندارند و برجستگی هایی در آنها دیده می شوند که به تخلیه بهتر غدد و سینوس ها و همچنین کانتور کردن صورت کمک می کند. اما به طور کلی دو نوع سنگ جید وجود دارد:

  • نفریت ( Nephrite )
  • جیدیت ( Jadeite )

نفریت از لحاظ قیمت ارزان تر از جید می باشد بنابراین اکثر رولرها را با این سنگ تولید می کنند که از لحاظ قیمت مقرون به صرفه خواهد بود.

محصولات مشابه جید رولر

غلطک های موجود در بازار فقط شامل سنگ جید نیستند  بلکه سنگ های دیگری هستند که  کاربرد مشابه جید رولر را دارند از جمله:

مقاله پیشنهادی: خاصیت پوست میوه ها در جوانسازی پوست

 کوارتز رز ( Rose Quarts )

برای تشخیص جید رولر اصل از کوارتز رز باید بدانید که سنگ جید نرم تر و مقاوم تر از کوارتز رز می باشد بنابراین بیشتر دوام می آورد و در صورت افتادن به راحتی شکسته نمی شود.

آمیتیست ( Amethyst )

در مورد سنگ آمیتیست گفته می شود که برای پاکسازی پوست مفید است همچنین به درمان آکنه های پوستی نیز کمک می کند اما در مورد صحت این حرف ها تحقیقات بیشتری لازم است.

متال ( Methal )

متال نیز مانند یشم به خودی خود سرد است و نیازی به سرد شدن در یخچال ندارد

ابسیدین ( Obsidian )

سنگ ابسیدین نیز آرامبخش و ضد افسردگی می باشد و برای افزایش خاصیت کشسانی مورد استفاده قرار می گیرد.

ابزار مناسب ماساژ پوست
تشخیص جید رولر اصل

نحوه تشخیص جید رولر اصل از فیک

با وجود سنگ رولرهایی هایی که معرفی کردیم باز هم در بازار شاهد فروش غلطکهایی هستید که به اسم جید رولر فروخته می شوند اما اینطور نیست. معمولا این جید رول ها را از سنگ های ارزان قیمت و بی تاثیر و یا سنگ های مصنوعی که با مواد شیمیایی رنگ شده و به وسیله پلیمر، براق شده باشند که عملا تاثیری روی پوست نخواهند گذاشت. برای تشخیص جید رولر اصل از فیک هنگام خرید به نکات زیر دقت کنید:

  • ساده ترین روش تشخیص جید رولر اصل، دست زدن به سنگ آن است اگر احساس خنکی کردید پس حتما جید است.
  • اگر می توانید یک قطعه سنگ جید همراه خود داشته باشید و با سنگِ رولری که قصد خرید آن را دارید مقایسه کنید اگر به نظر رسید که پلاستیک است آن را نخرید.
  • غلطک را نزدیک چشمان خود بگیرید و خوب دقت کنید بر روی سطح سنگ نباید حباب وجود داشته باشد ناهمواری و رگه در سنگ یشم طبیعی است.
  • روش دیگر تشخیص جید رول اصل، خراشیدن سطح سنگ به وسیله ناخن و یا سوزن می باشد که نوع فیک معمولا خراش برمیدارد.

نحوه استفاده از جید رولر

جید به صورت طبیعی خنک است و نیازی به سرد شدن ندارد ولی اگرتمایل دارید می توانید جید رولر خود قبل از استفاده در یخچال بگذارید تا خنک شود و بعد استفاده کنید. جید رولر را در برنامه روتین پوستی خود بگنجانید قبل از استفاده از آن باید پوست را خوب شسته و خشک کنید سپس از تونر برای آمادگی بیشتر پوست استفاده کرده و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • سعی کنید جید رول را بر روی پوست خشک نکشید زیرا احتمال دارد خراش ایجاد کند و یا بالعکس ایجاد چین و چروک کند حتما از روغن های طبیعی، سرم و یا مرطوب کننده به پوست خود بزنید.
  • جید رولر را از پایین گردن شروع کرده و به آرامی به سمت بالا ببرید و سعی کنید حرکات رفت و برگشت انجام ندهید.
  • جید رولر را در نزدیکی خط فک قرار داده و به آرامی به سمت گوش خود ببرید همچنین می توانید از خط فک شروع کرده و تا گونه ها پیش روید
  • جید رولر را در پیشانی قرار داده و به سمت محل رویش موها ببرید برای نتیجه دهی بهتر می توانید با دستانتان کشش ملایمی به پوست دهید
  • رولر را در جهت افقی بر روی ابروها بکشید این کار سردرد را تسکین می دهد
  • از جید رول می توانید به صورت روزانه استفاده و شاهد تاثیر خوب آن روی پوست خود باشید.

تمیز کردن جید رولر

برای پاک کردن جید رولر از روغن ها و محصولات مراقبتی می توانید آن را هفته ای یک مرتبه بشویید. برای از بین رفتن باکتری ها از صابون استفاده کنید و با آبی با دمای محیط بشویید سپس از یک پارچه نرم و تمیز استفاده کرده و جید رول را به صورت افقی قرار داده تا خشک شود.

نکته: به هیچ عنوان جید رولر خود را در آب داغ قرار ندهید.

منابع

annmariegianni.com
healthline.com
healthline.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

دو × پنج =