خاصیت روغن شترمرغ برای پوست و مو به قدری زیاد است که نظر بسیاری از افراد را به سمت خود کشانده است، روغن شترمرغ به سفید شدن پوست از درون کمک می کند. این در حالی است که ویتامین E موجود در آن به صاف و یکدست شدن و درخشندگی بیشتر، پوست را تغذیه می کند. خاصیت روغن شترمرغ عمدتا به این دلیل است که آن را از چربی شکمی شترمرغ استخراج و تهیه می کنند که حاوی اسید اولئیک، اسید لینولئیک، ویتامین E، ویتامین A و سایر مواد طبیعی است که بسیار شبیه چربی های پوست انسان می باشد، این می تواند به سد اپیدرم پوست نفوذ کند و در برابر مشکلات بیرونی از خود مقاومت نشان دهد.

خاصیت روغن شترمرغ به گونه ای است که می تواند متابولیسم سلول های پوست را تسریع، گردش خون را تقویت و سلول و بافت ها را فعال، بهبود زخم را تسریع، التهاب پوست و غیره را پس از نفوذ به پوست انسان درمان می کند. یکی از بارزترین خاصیت روغن شترمرغ این است که حاوی انواع مختلفی از اسیدهای چرب مهمی همچون اسید لوریک، اسید میریستیک، اسید پنتادکانوئیک، اسید پالمتیک، اسید استئاریک و غیره است. اسیدهای چرب کربن عجیب و غریب در روغن های دیگر به میزان کمی یا اصلا وجود ندارد، در حالی که روغن شترمرغ حاوی ۰.۶۹٪ اسید پنتادکانوئیک است.

حقایق شگفت انگیز درباره شترمرغ

شترمرغ ها بزرگترین پرنده های جهان هستند که سه معده دارند. سریع ترین دونده نسبت به هر پرنده یا حیوان دو پا دیگری است و می تواند با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت مسافتی را طی کند. بال های شترمرغ ها به حدود ۲ متر می رسد، شترمرغ ها در سراسر دنیا پرورش می یابد، خصوصا به دلیل روغن حاصل از آن امروزه از اهمیت بیشتری برخوردار است. این پرنده در صورت احساس خطر می تواند به یک انسان و یا یک حیوان وحشی حمله و آن را از پای در بیاورد. سوال اینجاست که روغن شترمرغ اصل برای صورت چه کاری می کند؟ آیا از روغن شترمرغ اصل برای صورت استفاده کرده اید؟

خاصیت روغن شترمرغ
خاصیت روغن شترمرغ

آشنایی با مزایای روغن شترمرغ

مسلما خاصیت روغن شترمرغ به مطالب فوق ختم نمی شود و تاثیرات بسیار زیاد آن موجب محبوب شدن این روغن شده است. مخلوط کردن روغن شترمرغ با لوسیون و کرم ها می تواند در جوانسازی و درمان بسیاری از مشکلات پوستی به شما کمک کند و در جذب سریع آنها به بدن بی تاثیر نیست. اما مهمترین خاصیت روغن شترمرغ چیست؟ در ادامه به خاصیت روغن شترمرغ اشاره شده است که می تواند یکی از تجربیات شما باشد، تجربه استفاده از روغن شترمرغ را در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

بهترین مرطوب کننده صورت و پوست بدن

خاصیت روغن شترمرغ در مرطوب شدن پوست همانند دیگر روغن های مرغوب موجود می باشد که به حفظ رطوبت و قفل شدن آب و در نهایت بهبود هیدراتاسیون موثر است. در حقیقت، یک لوسیون با پایه روغن شترمرغ بهتر از خود روغن خالص شترمرغ است و به راحتی به پوست شما نفوذ کرده و در زیبا سازی آن به شکل خاصی تاثیر می گذارد.

مقاله پیشنهادی: چرا باید در مورد خواص زغال فعال بدانیم؟

کاهش وزن و کاهش کلسترول

در کنار محدودیت های مصرف کالری و ورزش کردن، روغن شترمرغ می تواند به کاهش چاقی کمک کند. این روغن برای افرادی که نگران مشکلات بعد از لاغری خود اعم از افتادگی پوست هستند می توانند با استفاده مداوم از این محصول به راحتی چرب سوزی خود را تسریع و بدن خود را مقاومت و زیبا کنند.

خاصیت روغن شترمرغ این است که ضد پیری است و علاوه بر قابلیت های مرطوب کنندگی و کاهش وزن می تواند در شاداب ماندن پوست و کند شدن روند پیری موثر باشد، زیرا تاثیرات مثبتی در تولید کلاژن دارد. کلاژن یکی از ترکیباتی است که پوست شما را ارتجاع، چاق و چروک ها را درمان می کند. خواص آنتی اکسیدانی روغن شترمرغ می تواند علائم پیری ناشی از استرس اکسیداتیو را هدف قرار دهد.

خاصیت روغن شترمرغ برای پوست
خاصیت روغن شترمرغ برای پوست

کاهش التهاب با خاصیت روغن شترمرغ

روغن شترمرغ منبعی از اسیدهای چرب است که می تواند به سلامت پوست کمک کند. خواص ضد التهابی روغن شترمرغ همچنین برای بیماری های دستگاه گوارش مانند بیماری التهابی روده مفید است، مصرف مداوم روغن شترمرغ می تواند تاثیرات مثبت زیر را به دنبال داشته باشد:

  • عملکرد جذب کننده بالای پوست
  • حل مشکلات معده و روده، مفصل و التهابات کلی (درونی و بیرونی)

در روغن شترمرغ به دلیل وجود اسید اولئیک، اسید لینولئیک، اسید لینولنیک، اسید پالمیتولئیک و سایر موارد ثابت شده است که در درمان التهابات پوست بسیار موثر هستند.

بهبود زخم، جای زخم و آسیب های خورشید

شاید شما نیز شنیده باشید که برخی از افراد پوست آنها به گونه ای است که روند بهبود بریدگی ها، سوختگی ها یا کوفتگی ها خیلی کند پیش میرود، بهترین راه کمک به این افراد بهره بردن از خاصیت روغن شترمرغ در قالب کرم می باشد. اسید لینولئیک موجود در روغن شترمرغ دارای اثرات مثبتی است که حتی می تواند:

  1. افزایش فولیکول های مو در مناطق زخم
  2. محافظت از زخم و عفونتی نشدن آن
  3. درمان لکه های پیری روی پوست
  4. کاهش و حتی درمان آکنه
  5. خارش و قرمزی را کاهش می دهد
  6. پاهای ترک خورده و خشک را بهبود می بخشد
خاصیت روغن شترمرغ برای مو
خاصیت روغن شترمرغ برای مو

خواص روغن شترمرغ برای مو و ناخن

امروزه یکی از دغدغه های افراد مخصوصا خانم ها رشد سریع مو و ناخن است که ممکن است برخی از آنها دست به هزینه های گزافی بزنند. دیگر خاصیت روغن شترمرغ این است که با چند قطره روغن نعناع به پوست سر می توانید در رشد سریع موها دخیل باشید و حین استفاده از این روش روغن به ناخن ها خورده می شود و می تواند در استحکام و رشد آنها موثر باشد.

خواص روغن شترمرغ برای مو و ناخن می تواند در کاهش بسیاری از هزینه ها دخیل باشد. خواص روغن شترمرغ برای مو به دلیل وجود اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است که می تواند باعث بهبود تراکم مو، کاهش شکنندگی موها و جلوگیری از ریزش مو شود، استفاده دو تا شش ماه از این روغن شما را حیرت زده خواهد کرد. از خاصیت روغن شترمرغ می توان به این مورد داشت که همانند یک مرطوب کننده چند منظوره عمل می کند و برای مو و پوست فرموله شده است. تحقیقات حاکی از این است که خاصیت روغن شترمرغ منجر به ۲۰٪ رشد و فعالیت موها می شود.

خواص روغن شترمرغ برای ابرو

خواص روغن شترمرغ برای ابرو کم پشت قابل ملاحظه است، تمام مواد مغذی غنی، اسیدهای چرب و مواد معدنی ضروری را که ابروها برای پر و رشد کردن آنها نیاز دارد در این روغن نهفته است. خواص روغن شترمرغ برای ابرو و موها یکسان است و همانطور که در بهبود موهای آسیب دیده، موخوره، خشکی، خارش پوست سر و دیگر مشکلات تاثیرگذار است.

خرید انواع محصولات حاوی روغن شتر مرغ شامل کرم، ماسک و … با کیفیت بالا و قیمت مناسب

می تواند از ریزش، نازکی، کم پشتی آنها را درمان کند. با داشتن ابروهای پر پشت و ضخیم بدون شک چهره ای دلربا تر خواهید داشت و این دقیقا همان چیزی است که به عنوان خواص روغن شترمرغ برای ابرو از آن یاد می شود. از دیگر خواص روغن شترمرغ برای ابرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سطح آبرسانی و تغذیه ابرو و ناخن ها
  • درخشش طبیعی ابروها
  • مهمترین مزیت تقویت ریشه ابرو ها
خاصیت روغن شترمرغ برای پوست صورت
خاصیت روغن شترمرغ برای پوست صورت

روغن شترمرغ اصل برای صورت

روغن شترمرغ اصل برای صورت می تواند بهترین باشد چرا که سرشار از امگا ۳، ۶ و ۹، اسیدهای چرب ضروری پوست می باشد. به خوبی می دانیم که اسیدهای چرب برای رشد، تقویت و بازیابی سلول های پوستی حائز اهمیت هستند. تحقیقات نشان می دهد هنگامی که اسیدهای چرب ضروری همچون امگا ۳ و امگا ۶ برای زخم ها استفاده می شود، بهبود آنها تسریع می یابد. روغن شترمرغ اصل برای صورت باید حاوی اسیدهای چرب ضروری باشد تا بتواند بسیاری از مشکلات پوستی افراد را تسکین دهد.

روغن شترمرغ اصل برای صورت غیر كمد ژنتیك می باشد و این بدان معناست که منافذ پوست صورت را مسدود نمی كند. روغن شترمرغ اصل برای صورت هایی که دچار سوختگی، جای زخم ، التیام و تحریکات پوستی مانند اگزما، درماتیت و پسوریازیس هستند نیز مورد استفاده قرار می گیرد و یک ماده ایده آل برای کمک به حفظ سلامت پوست می باشد. این روغن دارای کیفیت نفوذ بسیار خوبی است که از طریق سد پوستی عبور می کند و توانایی تزریق مواد فعال به داخل پوست برای آن راحت می باشد.

روغن شترمرغ اصل برای صورت کاربرد بیشتری دارد زیرا استفاده از آن در گذشته تا به امروز موجب شده است تا بسیاری از خانم ها زیبایی خود را مدیون آن باشند و علت اصلی آن، تشابه روغن شترمرغ اصل برای صورت به سبوم پوست می باشد که با هر نوع پوستی به راحتی می توان از آن استفاده کرد.

خواص روغن شترمرغ برای لک صورت

لک های قهوه ای روی پوست صورت و بدن از شایع ترین مشکلات در بین خانم ها است که هر کدام می تواند دلایل مختص به خود را داشته باشد، خواص روغن شترمرغ برای لک صورت سبب شده است تا آن را در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنند و با استفاده روزانه از این محصول محصولات به نحوی از خاصیت روغن شترمرغ بهره مند شد. روغن شترمرغ اصل برای صورت به دلیل وجود امگا ۶ موجود در آن علاوه بر بهبود ظاهر پوست، باعث تقویت سیستم پوست از درون می شود.

روغن شترمرغ اصل برای صورت را می توان هر روز دو مرتبه استفاده کرد و شاهد کمرنگ شدن انواع لک بر روی بدن باشید که بسیاری از متخصصین آن را به عنوان خواص روغن شترمرغ برای لک صورت شناخته شده است. فراموش نکنید که یکی از ویتامین های موثر در این روغن امگا ۷ است، که در روند بازسازی سلول، بهبود سلامت پوست و کمک به درمان بیماری های پوستی مانند درماتیت و پسوریازیس مهم است. بسیاری از افراد با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند و لک های حاصل از آن بدترین چیزی است که بر جای می مانند. خواص روغن شترمرغ برای لک صورت و بدن می تواند بهترین تسکین دهنده باشد.

خرید بهترین سرم های پوست برای تقویت و روشن کردن پوست

درمان اگزما و پسوریازیس

اگزما و پسوریازیس بیماری هایی هستند که با لکه های خشک و خارش دار و پوسته پوسته شده بر روی پوست ایجاد می شوند و تا به امروز علت اصلی و درمان کاملی برای آنها پیدا نشده است. روغن شترمرغ اصل برای صورت به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی بالای پوست و همچنین ضد التهابی بودن، یک محصول درمانی عالی برای افراد مبتلا به انواع بیماری پوستی همچون پسوریازیس و اگزما است. درمان موضعی پسوریازیس و اگزما با روغن شترمرغ به طور قابل توجهی در ۱۵ روز اول هویداست که طی استفاده در ۳۰ روز شاهد درمان قرمزی، خشکی خواهید بود. نکته قابل توجه در این بین را فراموش نکنید که روغن شترمرغ اصل برای صورت می تواند چنین تاثیری در این مدت زمان کوتاه داشته باشد اگر از روغن شترمرغ استفاده می کنید و هنوز نتیجه ای نگرفته اید باید در اصل بودن آن شک کرد.

روغن های مفید برای پوست
چه روغن های برای پوست مفید هستن

درمان درد آرتروز

خاصیت روغن شترمرغ تنها به پوست ختم نمی شود در اصل از آن برای درمان هر چیزی اعم از درد و آرتروز نیز استفاده می شود. اسیدهای چرب اشباع نشده موجود در روغن شترمرغ به کاهش التهابات مرتبط با آرتروز کمک می کند و بنابراین درد را تا میزان چشمگیری کاهش می دهد.

مراقبت های بعدی تاتو و پیرسینگ

از آنجا که خاصیت روغن شترمرغ را از قبل برای شما باز کرده ایم به خوبی می دانید که می تواند بر روی چه چیزی تاثیر مثبت داشته باشد. تاتو و پیرسینگ نیز یکی از این موارد می باشد که امروزه یک گزینه طبیعی پیشرو می باشد که می تواند حتی برای مراقبت های پوستی بعد از خالکوبی به کمک شما بیاید.

لیکن اسکلروزوس

لیکن اسکلروزیس نوعی دیگر از بیماری های پوستی است که باعث ایجاد لکه های نازک و سفید بر روی پوست های خشک می شود. رطوبت رسانی از مهمترین اصول در کنترل اسکلروزوس است. خاصیت روغن شترمرغ در آبرسانی و تامین رطوبت پوست زبانزد خاص و عام شده است و به راحتی می توان از کرم های حاوی روغن شترمرغ استفاده کرد تا مناطق مورد نظر را مرطوب و از درد آن را تسکین دهد.

درمان آکنه

ضد التهابی بودن خاصیت روغن شترمرغ یک ویژگی منحصر به فرد و در عین حال قوی است که حاوی هورمون های مفیدی است که جریان خون و اکسیژن رسانی را در سطح سلولی و مقادیر بالای امگا ۹ افزایش می دهد و به نفوذ دیواره سلول ها کمک شایانی می کند تا اکسیژن به راحتی وارد پوست شود. تحقیقات نشان داده شده یکی از خاصیت روغن شترمرغ این است که با رساندن مواد مغذی لازم در اعماق پوست سلول های جدید تشکیل می شوند و باعث کاهش تجمع بافت های مضر بر روی پوست می شود. تمام این خاصیت روغن شترمرغ به پوست کمک می کنند تا سالم بماند و سرانجام به طور طبیعی به ترمیم بافت پوست کمک می کند.

درمان تیرگی زیر چشم با محصولات طبیعی
درمان تیرگی زیر چشم با محصولات طبیعی

درمان تیرگی زیر چشم

قبل از هر چیز باید علت آن را بدانید تا در کنار رعایت کردن این عوامل و نهایت استفاده از خاصیت روغن شترمرغ بتوان به یک نتیجه مطلوب رسید. به راستی دلیل تیرگی زیر چشم چیست و چرا بسیاری از افراد دچار این مشکل هستند؟

  • نداشتن خواب کافی
  • استفاده نکردن از محصولات حاوی آبرسان
  • کم خونی

موارد فوق از اصلی ترین علل آن است که با رعایت کردن آنها و استفاده مداوم از روغن شترمرغ می توان در روند بهبود آن دخیل بود. اگر از این روغن استفاده کرده اید می توانید در بخش نظرات تجربه خود را با ما در میان بگزارید.

منابع

healthline.com
stylecraze.com
divasworld.org
emujoy.com
cleure.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

19 − 14 =