همه چیز درباره ی خمیر دندان طبیعی

خمیر دندان طبیعی برای دندان مفید است؟ وظیفه ی خمیر دندان این است که از ایجاد کرم خوردگی و باکتری ها در دندان ها جلوگیری کند. مسواک زدن فقط برای شادابی نفس نیست. دندان ها را صبح، شب و بعد از غذا مسواک می زنیم تا پلاک ها برداشته شود. پلاک تجمع باکتریهای چسبنده در مواد غذایی است. اگر از بین نرود، می تواند به ماده سخت سنگی به نام تارتار تبدیل شود. پلاک و تارتار برای سلامتی دهان و سلامت ما مضر است. آنها نه تنها باعث ایجاد بیماری در دهان می شوند، بلکه با آسیب های قلبی، ریوی، مغزی و کلیوی نیز ارتباط دارند. به همین دلیل انتخاب یک خمیر دندان خوب برای سلامت دهان و همچنین سلامت بدن مهم است.

خمیر دندان طبیعی را چگونه تهیه کنیم
خمیر دندان طبیعی را چگونه تهیه کنیم

نکاتی در ساخت خمیر دندان طبیعی

برای ثابت نگه داشتن خمیر دندان طبیعی در فصل تابستان، مقدار اضافی جوش شیرین را به مخلوط اضافه کنید. در طول زمستان ها، افزودن مقدار کمتری جوش شیرین به خمیر دندان طبیعی، آن را به راحتی قابل استفاده می کند. از زایلیتول را در خمیردندان طبیعی اضافه استفاده کنید. زیرا طعم شور و شیرینی به آن می بخشد و باعث می شود بچه های شما آن را بهتر دوست داشته باشند. همچنین افزودن روغن اساسی به خمیر دندان طبیعی می تواند طعم و مزه خوبی در دهان باقی بگذارد. قوام خمیر دندان با روغن نارگیل بسته به فصل متفاوت است. در تابستان ها ممکن است بسیار نازک و در زمستان ها بسیار ضخیم شود. برای جلوگیری از این مشکل، از روغن نارگیل متناسب با آن فصل استفاده کنید.

بهترین خمیر دندان
بهترین خمیر دندان

چرا باید از خمیر دندان طبیعی استفاده کنیم ؟

اگر می توانید با استفاده از این خمیر دندان طبیعی از آسیب های آن جلوگیری کنید. بسیاری از مارک های اصلی خمیر دندان حاوی مواد مضر یا حتی سمی مانند:

تریکلوزان : یک سموم دفع آفات و هورمون ها می باشد.

سدیم لوریل سولفات (SLS) : باعث زخم های شانکر در بسیاری از افراد می شود.

رنگ مصنوعی : که با ADHD و بیش فعالی در کودکان مرتبط است. نیازی نیست که خمیردندان آبی باشد.

فلوراید : در صورت بلعیدن می تواند سمی باشد و حتی در خمیر دندان نیز کار استفاده ای نمی شود.

مقاله پیشنهادی: فرق شامپو بدن با شامپو مو چیست؟

دی اکسید تیتانیوم : برای سفید شدن به خمیردندان اضافه می شود. بیشتر داده ها نشان می دهد که ایمن است و توسط پوست جذب نمی شود، اما هنوز مطالعه ای برای اندازه گیری میزان جذب توسط بافت های دهان پیدا نشده است.

مواد بسیار ساینده : به مینای دندان آسیب میرساند، باعث می شود دندان حساس و لثه ها آسیب پذیر شوند. خمیر دندان باید کمی ساینده باشد. این دانه دانه به حرکت مسواک زدن برای از بین بردن جرم دندان کمک می کند.

گلیسیرین : این ماده سمی نیست اما در حالت ایده آل در جهان جایی ندارد. زیرا صابونی است که مخاط دهان طبیعی بدن شما را از بین می برد.

ساخت خمیر دندان طبیعی
ساخت خمیر دندان طبیعی

چگونه از خمیر دندان طبیعی استفاده کنیم؟

مسواک زدن دندان از اهمیت بیشتری نسبت به خود خمیردندان برخوردار است. مقدار کمی از خمیر دندان را روی مسواک خود بریزید و مسواک زدن را به صورت چرخشی شروع کنید. برای حفظ بهداشت دهان و دندان باید سعی کنید حداقل ۲ دقیقه مسواک بزنید. مسواک زدن کامل دندانها قبل از خواب به شما در جلوگیری از پوسیدگی و سایر بیماریهای مرتبط با لثه کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که برس مرطوب خود را در ظرف قرار ندهید، ممکن است باعث از بین رفتن مخلوط خمیر دندان شود. همیشه یک قاشق خشک و تمیز استفاده کنید تا کمی خمیر دندان را بیرون بیاورید.

مسواک خوب
مسواک خوب

بهترین مواد لازم برای استفاده در خمیر دندان طبیعی

روغن نارگیل : روغن نارگیل در خمیر دندان طبیعی می تواند به تقویت میکروبیوم در روده شما کمک کند (به یاد داشته باشید، روده از دهان شروع می شود) و به طور طبیعی از ایجاد برفک در دهان جلوگیری می کند. شواهد محدودی وجود دارد که نشان می دهد روغن نارگیل ممکن است به کاهش باکتری های ایجاد کننده حفره کمک کند.

کاکائوهای خرد شده : باور کنید یا نکنید، خمیر دندان شکلاتی بهترین خمیر دندان طبیعی است، زیرا ترکیبات موجود در دانه های کاکائو بهتر از فلوراید تجدید ریز سازی را ایجاد می کنند. بسته به اندازه دانه های کاکائو، می تواند یک ماده ساینده امن برای از بین بردن جرم دندان باشد.

رس بنتونیت : این ماده یک صیقل دهنده طبیعی و سرشار از مواد معدنی است که خیلی ساینده نیست. همچنین قلیایی است، بنابراین به کاهش اسیدیته در دهان کمک می کند.

زایلیتول : زایلیتول به دلیل توانایی هایش در کاهش باکتری های ایجاد کننده حفره در دهان استفاده می شود. فقط زیاد اضافه نکنید زیرا این یک شیرین کننده است.

خرید بهترین خمیردندان های بازار با قیمت مناسب

جوش شیرین : به دلیل خاصیت قلیایی بودن آن در خمیر دندان طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. دندان ها و دهان ما به لطف غذاهایی که می خوریم دائماً مورد حمله اسیدها قرار می گیرند. خنثی سازی این اسیدها با سبزیجات و آب برای حفظ PH مناسب در دهان برای تشویق باکتری های مناسب و همچنین محافظت از مینای دندان در برابر پوسیدگی ضروری است. جوش شیرین دارای PH 9 تا ۱۱ (قلیایی) است، بنابراین به خنثی سازی اسیدها کمک می کند در حالی که برای دندان ساینده نیست.

سلامتی دندان با روش خانگی
سلامتی دندان با روش خانگی

فواید خمیر دندان خانگی برای سلامتی

اولاً، خمیر دندانهای خریداری شده در فروشگاه معمولاً حاوی تعدادی از مواد نه چندان خوب مانند سدیم لوریل سولفات، رنگهای مصنوعی، تریکلوزان و فلوراید هستند، که در صورت بلعیدن می تواند سمی شود. بسیاری از این مواد در حقیقت می توانند دندان های شما را از بین ببرند، به مینای دندان آسیب می رسانند و باعث حساسیت بیشتر آنها می شوند. تهیه خمیر دندان طبیعی ساده است و تعدادی از فواید سلامتی را برای شما به همراه دارد. برای شروع، روغن نارگیل و اکیناسه ضد میکروبی قدرتمند هستند و بنابراین می توانند به کاهش باکتری های ایجاد کننده حفره در دهان کمک کنند. رس بنتونیت به عنوان یک صیقل دهنده ملایم و کمتر ساینده عمل می کند. جوش شیرین به خنثی سازی اسیدهایی که بطور مداوم دندانهای ما را از غذایی که می خوریم بمباران می کنند، کمک می کند. کندر خاصیت ضد التهابی دارد و می توانند به کاهش التهاب لثه کمک کنند. نکته آخر اینکه، روغن نعناع به نفس شما بوی خوبی می دهد.

محصولات خانگی مراقبت از دندان
محصولات خانگی مراقبت از دندان

دستورالعمل ساخت خمیر دندان طبیعی

 اگر هنوز تصمیم دارید خمیر دندان طبیعی درست کنید، در اینجا چند پیشنهاد و دستورالعمل طبیعی وجود دارد که می توانید برای تمیز کردن و سفید شدن دندان های خود آزمایش کنید. بگذارید برخی از راحت ترین خمیر دندان هایی که می توانید برای خود و خانواده درست کنید را بررسی کنیم.

دستور تهیه خمیر دندان طبیعی به سادگی

ساخت این خمیر دندان طبیعی در خانه با ۲/۱ فنجان روغن نارگیل، ۲ تا ۳ قاشق جوش شیرین، ۲ بسته کوچک پودر استویا و ۱۵ تا ۲۰ قطره روغن ضروری نعناع فلفلی یا روغن دارچین درست می شود. شما می توانید از این خمیر دندان طبیعی استفاده کنید تا دندان های سالم و قوی ای داشته باشید.

طرز استفاده :

روغن نارگیل را ذوب کرده یا کمی نرم کنید. مواد دیگر را مخلوط کرده و خوب هم بزنید. اگر از روغن نارگیل نیمه سخت استفاده می کنید، از چنگال استفاده کنید، در غیر این صورت، از قاشق استفاده کنید. اگر از روغن نارگیل کاملا ذوب شده استفاده می کنید، باید چندین بار هم بزنید تا مخلوط سرد شود تا جوش شیرین در آن جا نگه داشته شود.بگذارید کاملاً سرد شود. مخلوط را در یک ظرف شیشه ای کوچک بریزید.

مقاله پیشنهادی: ماسک صورت لایه بردار خانگی را چگونه بسازم

دستور تهیه خمیر دندان طبیعی با روغن نارگیل ارگانیک

شما برای ساخت این خمیر دندان طبیعی به ۵ دقیقه زمان نیاز دارید. همچنین می توانید به مدت تقریبا ۶ ماه از این خمیر دندان طبیعی استفاده کنید. عناصر مورد استفاده در این خمیر دندان خوب شامل ۴۵ میلی لیتر (۳ قاشق غذاخوری) روغن نارگیل ارگانیک مجاز، ۴۵ میلی لیتر (۳ قاشق غذاخوری) جوش شیرین، ۵ قطره روغن اساسی (اختیاری) به عنوان مثال، نعناع فلفلی، درخت چای، ۲.۵ میلی لیتر (½ قاشق چایخوری) زایلیتول، استویا، یا خاک رس بنتونیت (اختیاری) نیاز دارید.

طرز استفاده :

تمام مواد را به ظرف اضافه کنید و مخلوط کنید تا به صورت خمیری در آید. برای بهتر مخلوط شدن ممکن است بخواهید ابتدا روغن نارگیل را ذوب کنید. می توانید این دستور را با تغییر نسبت مواد تشکیل دهنده و مواد افزودنی اختیاری به دست خودتان انجام دهید تا قوام، طعم و نتیجه دلخواه خود را بدست آورید.

خمیر دندان جوش شیرین طبیعی

در بسیاری از دستورالعمل های خمیر دندان طبیعی (از جمله برخی از دستورالعمل های تجاری) از جوش شیرین (بی کربنات سدیم) به دلیل سایندگی و قلیائیت آن استفاده می شود. برای ساخت یک خمیر دندان خوب با جوش شیرین شما به ۱۰۰ گرم جوش شیرین، ۱۰ تا ۱۵ قطره از روغن انتخابی شما برای طعم دادن، آب خالص و ۱ قاشق چایخوری نمک خوب دریایی نیاز دارید.

طرز استفاده :

به سادگی جوش شیرین، نمک و روغن را با هم مخلوط کنید و سپس به تدریج هر بار کمی آب اضافه کنید تا رب به قوام مناسب شما برسد. نمک دریا مواد معدنی را به خمیر دندان اضافه می کند، اما اگر طعم آن را دوست ندارید می توانید این ماده را کنار بگذارید.

خمیر دندان روغن نارگیل وگان

این دستور را با نعناع فلفلی و روغن اوکالیپتوس می تواند خمیر دندان طبیعی را طعم دار کند و از پودر پیاز کوهی به عنوان جایگزین جوش شیرین برای افرادی که دندان حساس دارند استفاده می کند. دستورالعمل اساسی فقط به چهار ماده تشکیل دهنده نیاز دارد که شامل ۱ فنجان روغن نارگیل، نصف فنجان پودر arrowroot (یک گیاه علفی هند غربی که نشاسته از آن تهیه می شود.)، ۲۰ قطره از روغن نعناع و اکالیپتوس می باشد.

طرز استفاده :

یک ظرف که درب محکمی دارد به مدت ۱۰ دقیقه در آب گرم استریل کنید. روغن نارگیل را ذوب کرده یا هم بزنید تا توده های آن از بین بروند. پودر arrowroot و روغن را اضافه کنید. مخلوط را به هم بزنید تا کاملا مواد با هم ترکیب شوند. بعد از آن اجازه دهید مخلوط سرد شود و در ظرفی با درب محکم این خمیر دندان خوب را نگهداری کنید.

خمیر دندان شکلاتی

شما باید از کاکائو خام استفاده کنید تا از یک ترکیب شیمیایی طبیعی به نام تئوبرومین بهره مند شوید. اثبات شده است که تئوبرومین از طریق بازسازی مجدد از مینای دندان محافظت می کند و همچنین می تواند به کاهش حساسیت دندان کمک کند. شما برای ساخت این خمیر دندان به ۵۰ گرم روغن نارگیل، ۱ قاشق چایخوری پودر کاکائو خام، ۱ قاشق چایخوری خاک رس بنتونیت، ۱ قاشق غذاخوری بیکینگ پودر، ۲/۱ قاشق چایخوری نمک دریا و در صورت تمایل ۲۰ تا ۳۰ قطره از روغن اساسی برای طعم دادن به این خمیر دندان نیاز دارید.

خرید انواع مسواک برای شستشوی دندان

طرز استفاده :

برای تهیه این خمیر دندان خوب، فقط روغن نارگیل را نرم کنید تا بتوانید مواد دیگر را مخلوط کنید. اما اجازه ندهید روغن آبکی شود. زیرا بیکینگ پودر در آن ته نشین می شود. امیلی یک یادآوری مفید در مورد ذخیره سازی اضافه می کند: هر خمیر دندان روغن نارگیل اگر خیلی گرم شود ذوب می شود، بنابراین آنها را در معرض آفتاب قرار دهید.

ساخت خمیر دندان طبیعی با آلوئه ورا

آلوئه ورا که به دلیل مزایای تسکین دهنده و سایر خواص درمانی خود ارزشمند است، یک ترکیب طبیعی فوق العاده مفید است که می تواند گزینه ای عالی برای خمیر دندان باشد. اگر به دنبال چیزی ملایم و ساینده هستید، این دستورالعمل مناسب شماست.

طرز استفاده :

برای تهیه این خمیر دندان خوب کافیست یک یا دو قطره روغن ضروری نعناع فلفلی به آلوئه ورا خالص اضافه کنید. این دو را با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند. مخلوط خود را در یک ظرف ضد هوا قرار دهید، و نگهداری کنید تا زمانی که آماده استفاده شوید.

خمیر دندان طبیعی با قدرت سفید کنندگی

آیا دندان های شما به اندازه دلخواه براق و سفید نیستند؟ پس شما به خمیر دندان خوب با قدرت سفید کنندگی نیاز دارید. مشکلی که در خمیردندان سفیدکننده فروشگاه ها وجود دارد این است که موادی که برای سفید کنندگی در آن ها استفاده می شود می توانند برای سلامتی شما کاملاً خطرناک باشند. خوشبختانه برای شما، یک گزینه طبیعی وجود دارد.

طرز استفاده :

یک ظرف را با چهار قاشق غذاخوری جوش شیرین پر کنید. بعد، دو قاشق غذاخوری آلوئه ورا خالص اضافه کنید. بعد از آن یک قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن به مخلوط اضافه کنید.. یک قاشق غذاخوری آب اضافه کنید. در آخر با یک قاشق غذاخوری روغن ضروری نعناع فلفلی کار ساخت خمیر دندان طبیعی را به پایان برسانید. در خمیر دندان را ببندید و آن را به شدت تکان دهید تا به خوبی ترکیب شوند.

خمیر دندان های گیاهی خانگی

عناصر مورد استفاده برای این خمیر دندان شامل ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ گرم) نمک، ۴ قاشق غذاخوری (۴۰ گرم) جوش شیرین، ۳ قاشق غذاخوری (۴۵ میلی لیتر) ۳ درصد پراکسید هیدروژن می باشد. می توانید از برگهای گیاهان معطر مانند مریم گلی، نعناع، استویا، اسطوخودوس، نعناع فلفلی و … در ساخت این خمیر دندان استفاده کنید.

طرز استفاده :

ابتدا برگها را ریز خرد کنید. مواد را در یک کاسه مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا زمانی که مخلوط حالت خمیری و قوام پیدا کند. سپس گیاهان را اضافه کنید. این عطر و طعم خوشمزه ای به خمیر دندان خانگی شما می بخشد.

سفید کردن دندان با روش سنتی
سفید کردن دندان با روش سنتی

نکات منفی در ساختن خمیر دندان طبیعی که باید در نظر داشته باشید

  • شما نیاز به خرید لوازم دارید

 برای تهیه خمیر دندان خوب، باید وسایل مناسب مانند ظرفی برای نگهداری خمیر دندان، ابزارهای اندازه گیری و مواد خاص مخلوط خمیر دندان مورد نظر خود را جمع آوری کنید.

  • برخی از دستورالعمل های آنلاین مواد مضر دارند

مراقب دستورها برای ساخت خمیر دندان طبیعی باشید، حتی اگر حاوی موادی بی ضرر به نظر برسند. همیشه از استفاده از پراکسید هیدروژن یا سرکه در خمیر دندان های خانگی خودداری کنید. این مواد می توانند مینای دندان شما را خراب کرده و باعث زردی دندان ها و مشکلات لثه شوند.

سفید کردن دندان با نارگیل
سفید کردن دندان با نارگیل

مزایا استفاده از روغن نارگیل در خمیر دندان طبیعی

به گفته دانشمندان استفاده از روغن نارگیل در خمیر دندان طبیعی مفید است. آنها معتقدند این پدیده نتیجه میزان بالای اسید لوریک موجود در روغن نارگیل است. اسید لوریک نوعی چربی اشباع است که به عنوان تری گلیسیرید با زنجیره متوسط شناخته می شود و در بدن متفاوت از سایر چربی های اشباع تجزیه می شود. اسید لوریک به ترکیبی به نام مونولارین تجزیه می شود. مونولارین و اسید لوریک هر دو باکتری های مضر، قارچ ها و ویروس ها را از بین می برند. این بدان معنی است که وقتی از روغن نارگیل به عنوان بخشی از رژیم مراقبت از دهان خود استفاده می کنید، می تواند به از بین بردن باکتری های مسئول پلاک، پوسیدگی دندان و بوی بد دهان کمک کند.

آیا جوش شیرین را می شود برای دندان استفاده کرد
آیا جوش شیرین را می شود برای دندان استفاده کرد

مزایای استفاده از جوش شیرین در خمیر دندان طبیعی

مقاله پیشنهادی: ساخت ژل ابرو در خانه را بیاموزیم

وجود این ماده باعث می شود، اسیدهای پلاک را به طور موثر خنثی کند. بدون مراقبت مناسب و استفاده از خمیر دندان خوب، اسیدهای پلاک می توانند مینای دندان شما را ضعیف کرده و فرسایش دهند. هیچ ماده دیگری بهتر از جوش شیرین اسیدهای پلاک مضر را خنثی نمی کند. همچنین لبخند با دندانهایی سفید تقریباً در لیست علاقه مندی های همه قرار دارد. استفاده از این خمیر دندان کمک می کند که به آرامی لکه های سطح را بلند کرده تا بدون آسیب رسیدن به مینای دندان، دندان های شما سفید شود. این خمیر دندان خوب در مقایسه با خمیر دندان های تجارتی برجسته ساینده ی کمتری دارد.

سلامتی دندان
سلامتی دندان

چه عواملی باعث می شود دندان ها زرد به نظر برسند؟

یکی از دلایل اصلی که ممکن است دندان های شما زرد به نظر برسند این است که ممکن است لایه محافظ مینای دندان روی دندان شما خشک شده باشد و این باعث می شود دندان های شما مایل به زرد یا مایل به قهوه ای باشد. با این وجود، دو نکته ساده برای از بین بردن تغییر رنگ دندان وجود دارد. یکی از این موارد انجام دادن سفید شدن دندان توسط دندانپزشک یا پیروی از برخی درمان های خانگی است

راز دندان های سفید
راز دندان های سفید

سفید شدن دندان با راهکارهای خانگی

نگرانی هایی در مورد مواد تشکیل دهنده و ترکیبات خطوط مراقبت از دهان در محصولات تجاری وجود دارد. به عنوان مثال، بسیاری از محصولات تجاری اغلب حاوی مقادیر زیادی سیلیس هستند که باعث سایش و از بین رفتن مینای دندان می شود. وجود این ماده برای دندان های شما اصلا خوب نیست. بنابراین، یک رویکرد طبیعی تر ممکن است بهترین باشد. در اینجا چند نکته برای اینکه چگونه می توانید به طور طبیعی دندان های خود را در خانه سفید کنید، ذکر شده است:

  • با خوردن غذاهایی که کلسیم زیادی دارند مانند شیر و پنیر می توانید به تقویت مینای دندان کمک کنید. این افزودنی سالم به رژیم غذایی شما می تواند با تقویت مینای دندان، فرسایش را کند کند.
  • آب بیشتری بنوشید. آب شیر در ایالات متحده حاوی فلوراید است که به تقویت مینای دندان کمک می کند. سعی کنید مصرف قهوه، چای، نوشابه و شراب را محدود کنید و به جای آن آب بیشتری بنوشید. جایگزینی این نوشیدنی ها با آب می تواند از فرسایش و زردی دندان های همراه آن جلوگیری کند.
  • با دقت بیشتری مسواک بزنید. مسواک زدن باید دو دقیقه کامل، دو بار در روز طول بکشد. مطمئن شوید که برس خود را با حرکت دورانی حرکت می دهید و به خوبی مسواک میزنید تا به تمام مناطق سطح دندان برسید.
  • جوش شیری،. تحقیقات نشان داده است که خمیر دندان حاوی جوش شیرین نسبت به فاقد این ماده ساینده طبیعی می تواند در از بین بردن لکه ها موثر باشد. با این حال، استفاده از جوش شیرین معمولی برای مسواک زدن ممکن است خیلی ساینده باشد. بنابراین باید در هنگام ساخت خمیر دندان طبیعی به مقدار جوش شیرین توجه داشته باشید.
  • اگر از نتایج سفید شدن طبیعی دندان های خود در خانه راضی نیستید، برای ویزیت با دندانپزشک برنامه ریزی کنید. آنها می توانند یک دوره درمانی را منطبق بر اهداف شما برای سفید کردن دندانهای ایمن و موثر توصیه کنند.

منابع

askthedentist.com
thankyourbody.com
parenting.firstcry.com
wellnessmama.com
deltadentalks.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

دو × 1 =