هر ساله دنیا میلیاردها دلار صرف درمان های زیبایی می کند تا افراد بهترین چهره ها را داشته باشند. دلیل این امر این است که شما خود را از خواب محروم کرده اید، ما کارهای زیادی انجام می دهیم تا صبح پوستمان عالی به نظر برسد. اما چه می شد اگر یکی از بزرگترین رازهای تاثیر خواب بر پوست، ساده دراز کشیدن و چرت زدن بود؟

در مورد مفهوم استراحت و زیبایی، تحقیقات و دانش زیادی وجود دارد. تاثیر خواب بر پوست زمانی است که برخی از مهمترین بهبودهای داخلی و اپیدرمال اتفاق می افتد!

آیا خواب بر روی پوست تاثیر گذار است؟
آیا خواب بر روی پوست تاثیر گذار است؟

خواب بر پوست چگونه تاثیر می گذارد؟

بلافاصله می توانید بگویید که خوابیدن در یک شب باعث شگفتی صورت شما نمی شود و حتی کم خوابی می تواند باعث شود تا پیامدهای منفی زیر را تجربه کنید:

  1. پلک های آویزان
  2. چشمان متورم
  3. محافل تیره تر از زیر چشم
  4. پوست رنگ پریده تر
  5. چین و چروک بیشتر و خطوط ظریف
  6. افتادگی گوشه های دهان

خواب زمانی مفید به شمار می آید که نیازهای بدن را ترمیم کند؛ این مورد برای اپیدرم شما مفید می باشد، همانطور که برای مغز یا ماهیچه های شما صدق می کند. در طول خواب، جریان خون پوست شما افزایش می یابد، و ارگان کلاژن خود را بازسازی می کند و آسیب ناشی از اشعه ماورا بنفش را ترمیم می کند، که از طرفی چین و چروک و لکه های پیری را کاهش می دهد.

تاثیر مستقیم خواب بر پوست
تاثیر مستقیم خواب بر پوست

عمده علل تاثیرگذار بر پوست

موارد زیادی هستند که بر روی زیبایی تاثیرگذار هستند یکی از آنها تاثیر خواب بر پوست می باشد که بعد از یک استراحت صحیح در زمان و مکانی مناسب می توان شاهد پوستی عالی بود. در ادامه به نکات اصلی اشاره کرده ایم:

خواب کافی در شب

بهترین مکان و زمان برای شروع زیبایی پوست صورت و سلامت کلی شما، خواب شب است؛ نتایج کم خوابی برای پوست شما بسیار زیاد و قابل توجه است، از جمله:

  • پیری زودرس
  • عوامل استرس زای محیطی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب
  • رضایت کمتر از کیفیت پوست

گاهی اوقات ممکن است یک روز تعطیل داشته باشید، به طور متوسط ​​هفت تا نه ساعت بخوابید؛ این بدین معنا نیست که از خواب شب خود بزنید.

قبل از خواب صورت خود را بشویید

خواب زیبایی پوست صورت شما را تضمین می کند و یک روش مطمئن برای کمک به ترمیم پوست است.

تاثیر خواب بر پوست به گونه ای است که باور کردنی نیست، در این فاصله جریان خون افزایش می یابد، کلاژن دوباره ساخته می شود و عضلات صورت بعد از یک روز طولانی شل می شوند.

حال تصور کنید که خوابیدن با صورت کثیف می تواند چه مضراتی برای پوست داشته باشد، صورت نشسته و پر از آرایش و چربی می تواند به ظاهر پوست شما آسیب برساند.

پاک کردن صورت قبل از خواب مسلما مهمتر از صبح می باشد و نیازی نیست دست به هزینه های گزاف و انتخاب محصولات فانتزی یا اسکراب خیلی سخت بپردازید. یک پاک کننده ملایم برای از بین بردن آلودگی، آرایش و روغن اضافی پوست کافی است.

پیامدهای منفی نشستن صورت قبل از خواب

بدون شک شما نمی خواهید به تحریک کننده های منافذ روزانه فرصت دهید تا به پوست شما آسیب برسانند. در صورت نشستن صورت قبل از خواب شاهد موارد زیر خواهید بود:

  1. منافذ بزرگ
  2. پوست خشک
  3. بثورات
  4. عفونت ها
  5. التهاب
  6. شیوع آکنه

از یک مرطوب کننده شبانه استفاده کنید و یک لیوان آب روی میز کنار تخت خود قرار دهید

برخلاف تمام تاثیرات خواب بر پوست، خوابیدن می تواند باعث کمبود آب بدن شود! به خصوص اگر در یک محیط با رطوبت کم زندگی می کنید. در حالی که هیدراته شدن با نوشیدن آب می تواند کمک کند تا حدی، میزان آب مورد نیاز بدن تامین شود و با استفاده از یک مرطوب کننده می توانید به جلوگیری از خشک شدن پوست کمک کنید.

خرید محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب پوست شما

شما به جدیدترین محصول موجود در بازار نیازی ندارید! فقط به یک کرم یا روغن ضخیم نیاز دارید که بتواند هنگام خواب به پوست شما کمک کند تا مرطوب بماند.

به پشت بخوابید یا از روبالشی مخصوص استفاده کنید

علاوه بر تاثیر خواب بر پوست باید دیگر موارد را در نظر داشته باشید؛ خوابیدن روی سطح نخی و ناهموار می تواند پوست شما را تحریک کند و صورت شما را ساعت ها طولانی فشرده کند و در نتیجه چین و چروک ایجاد کند.

در حالی که بیشتر چین و چروک ها را ما در هنگام بیداری ایجاد می کنیم، اما چین و چروک صورت و سینه می تواند در اثر خوابیدن روی شکم یا پهلوها باشد؛ بنابراین خواب بر پوست می تواند تاثیرات بسیاری داشته باشد که در صورت رعایت نکردن باید به دنبال راههای موثر در زیبایی پوست صورت باشید.

یک راه حل آسان، خوابیدن به پشت است؛ اگر ترجیح می دهید به پهلو بخوابید، یک بالش مناسب با پوست خود تهیه کنید. بالش های ساتن یا ابریشم تحریک و فشردگی پوست را به حداقل می رسانند.

سر خود را بلند کنید

اگر می خواهید خواب بر پوست شما تاثیرات بهتری داشته باشد سر خود را بلند کنید! ثابت شده که بالا بردن سر توسط بالش یا به هر شکل دیگری به خروپف، ریفلاکس اسید و قطره بینی کمک می کند. از جمله مواردی هستند که در صورت رعایت نکردن می توانند در نتیجه کیفیت خواب بر پوست را مختل کنند.

علاوه بر این، با بهبود جریان خون و جلوگیری از جمع شدن خون، می تواند به کاهش کیسه ها و حلقه های زیر چشم کمک کند.

بالش مناسب
بالش مناسب

هنگام چرت زدن از آفتاب دور بمانید

بدون شک بیشتر افراد ترجیح می دهند هنگام مکانی را انتخاب کنند که تاریک باشد تا بتوانند بهتر بخوابند؛ در صورت که محل مورد نظر در معرض آفتاب صبح یا هنگام چرت زدن باشد، می تواند تاثیر مخربی بر سلامت و ظاهر پوست شما داشته باشد؛ بنابراین به مکان و موقعیت خواب بر پوست اهمیت بیشتری بدهید.

مقاله پیشنهادی: روغن پوست کدام ها هستند؟

نیازی به گفتن نیست که خوابیدن در یک اتاق روشن می تواند اختلال در خواب و ریتم خواب داشته باشد؛ تاثیر خواب بر پوست را برای داشتن زیبایی پوست صورت در آغوش بگیرید.

به این ترتیب موقعیت خواب بر پوست شما تاثیرگذار است

خواب بر پوست به حدی تاثیرگذار است که با چیدن یک برنامه مناسب در مدت زمان کوتاه می توانید پی به اهمیت و نتایج حاصل از آن ببرید؛ اما جز تاثیر خواب بر پوست باید موارد دیگری را در نظر داشته باشید.

ارتباط مستقیم خواب بر پوست

یک خواب خوب همیشه با پوست سالم در ارتباط است، اما اگر این کار برعکس باشد، چه می شود!

خواب نامنظم ما می تواند به پوست آسیب وارد کند و باعث آکنه، چین و چروک، تیرگی پوست الخصوص ایجاد کیسه ها در اطراف چشم و … شود؛ بدتر از آن این است که این علائم می تواند چشم های پف کرده، آکنه و گونه های صاف فقط در یک طرف باشد.

خواب بر پوست و نحوه خوابیدن ما واقعا در ظاهر و موقعیت ما تاثیر می گذارد و می تواند زیبایی پوست صورت و سلامت کلی ما را تضمین کند.

تاثیر روش صحیح خواب بر پوست
بالش مناسب من

خوابیدن با بالش چه تاثیری روی پوست دارد؟

خوابیدن به پشت همیشه روش خوبی برای خوابیدن است. حفظ زاویه ۳۰-۲۰ درجه امکان تخلیه بهتر مایعات در بدن را فراهم می کند. با این حال، بسیاری خوابیدن به پهلو یا شکم را انتخاب می کنند.

در این حالت صورت به طور مستقیم با بالش ها برخورد دارد، در مدت زمان طولانی بالش دارای باکتری یا هر مولکول ریز مضر دیگری است که می تواند زیبایی پوست صورت شما را با مشکل مواجه کند و این چیزی نیست که شما بخواهید. بهترین راه حل این است که مرتبا بالش را تمیز کنید.

عوارض خوابیدن روی شکم
خوابیدن روی شکم

خوابیدن روی شکم چه تاثیری روی پوست شما دارد؟

بسیاری از افراد عاشق این هستند که اینگونه بخوابند، اما این بدترین روش برای خوابیدن است و می تواند زیبایی پوست صورت را به مرور از بین ببرد.

همانطور که هنگام خواب، پوست ما باید نفس بکشد با خوابیدن بر روی شکم کل صورت تنفس را به بالش منعکس می کند، که باعث انسداد فولیکول های پوست شده، همچنین باعث مسدود شدن منافذ، آکنه و خطوط ریز و درشت نیز می شود.

مقاله پیشنهادی: آنتی اکسیدان چیست و چه کمکی به پوست می کند؟

با خوابیدن بر روی شکم ما اجازه گردش خون کافی در این وضعیت را به پوست نمی دهیم و به صورت غیرمستقیم زیبایی پوست صورت را با مشکلات بسیاری روبرو خواهیم کرد؛ این فشار همچنین باعث پف چشم و کیسه های زیر چشم می شود.

ساختار صورت هر شب به مدت ۸ ساعت بیشتر یا کمتر بر روی بالش تحت فشار قرار می گیرد، این فشار زیادی برای پوست شما است. این وضعیت می تواند صورت شما را صاف و یا چروکیده کند. برای جلوگیری، نباید در این وضعیت بخوابید.

چگونه دراز بکشیم
چگونه بخوابم

خوابیدن به پهلو چه تاثیری روی پوست شما دارد؟

زمانی خواب بر پوست تاثیر مثبت دارد که شیوه صحیح خوابیدن را انتخاب کنید؛ این وضعیت آسیب کمتری به پوست وارد می کند، اما با این وجود، بهترین موقعیت ایده آل برای خوابیدن نیست. وقتی به پهلو می خوابید، فشار زیادی به یک طرف چهره وارد می کنید.

به دلیل اصطکاک و فشار، استخوان گونه را صاف کرده و باعث ایجاد چین و چروک می شود. همچنین، اگر از محصولات مراقبت از پوست استفاده کرده اید، ممکن است این محصول روی بالش پخش شود و جذب پوست شما نشود.

دراز کشیدن به کمر
دراز کشیدن به کمر

خوابیدن به پشت چه تاثیری روی پوست شما دارد؟

به جرات می توان گفت اگر می خواهید شاهد خواب بر پوست خود باشید، خوابیدن به پشت ایده آل ترین موقعیت برای خوابیدن است!

قبل از هر چیز باید بدانید که فشار زیادی به پوست صورت خود وارد نمی کنید. این باعث خطوط ریز کمتر، صافی کمتری در خطوط صورت می شود و پوست شما را جوان و صاف می کند.

در مقایسه با خوابیدن به پهلو یا روی شکم، مایعی در اطراف چشم شما جمع نمی شود و باعث پف کردگی آنها می شود و این دقیقا همان روش صحیح خوابیدن و تاثیرات بعد از خواب بر پوست می باشد که با ۸ ساعت خواب مفید می توانید آن را به وضوح مشاهده کنید.

درازکشیدن در آرامش
درازکشیدن در آرامش

فواید خواب بر پوست چیست؟

به نظر نمی رسد که هرگز ساعت کافی در طول روز وجود داشته باشد تا بتوانید مقدار و کیفیت خواب لازم را داشته باشید تا همیشه شاداب به نظر برسید. با داشتن برنامه های پرتنش، افزایش مسئولیت ها و هشدارهای زودرس، خوابیدن هشت ساعت در شب همیشه ممکن نیست.

با این حال، اهمیت خواب بر پوست یکی از عواملی است که بر زیبایی پوست صورت تاثیری بسزا دارد.

هنگامی که عادات نامناسب خواب را رها کردید، و یک روال سالم ایجاد کردید و زیبایی را در روال مراقبت از پوست خود وارد کردید، نتایج به معنای واقعی کلمه در صورت شما نشان داده می شود. به خاطر زیبایی پوست صورت، مهم است که بدانید خواب بر پوست چه تاثیراتی دارد، زیرا به احتمال زیاد انگیزه شما را برای شروع استراحت کافی فراهم می کند.

تاثیر بی خواب بر پوست
بی خوابی و چروک شدن پوست

تاثیرات بی نظیر خواب بر پوست

یک شب استراحت مداوم و کامل باعث تغییر ظاهر شما می شود. در میان بسیاری از مزایای خواب برای پوست، درخشندگی بیشتر چهره، کاهش خطوط ریز و التهاب کمتر از رایج ترین شاخص های خواب بر پوست است.

خرید محصولات آرایشی و بهداشتی پوست و مو

یک ترفند برای زیبایی پوست صورت است که هیچ هزینه ای ندارد، اما بسیار ارزشمند است زیرا می تواند به بهبود رنگ پوست کمک کند و حلقه های زیر چشم را سرکوب کند. بنابراین شما می توانید با بهترین نگاه و احساس از خواب بیدار شوید.

چهره درخشان تری به دست آورید

هر وقت از خواب صرف نظر کنید، چه کم و چه زیاد، صبح روز بعد پوست شما کدر به نظر می رسد، به زبانی دیگر پوست دچار رنگ پریدگی شده و ممکن است سیاهی زیر چشم شما را تشدید کند.

خوابیدن راهی است که بدن می تواند خود را جوان و خون را به صورت شما جاری شود.

از آویزان شدن پوست جلوگیری کنید

بیخود نیست که بسیاری مدعی هستند خواب بر پوست تاثیرات بسیاری دارد؛ یک خواب یک شبه می تواند موجب ترمیم و کلاژن سازی شود و صورت را پرتر نشان دهد. این روند طبیعی به عنوان بخشی از مراقبت های پیشگیرانه، یکی از مزایای اصلی خواب بر پوست است.

نداشتن خواب کافی می تواند پوست شما را دچار افتادگی کند و به دلیل عدم خاصیت ارتجاعی، ظاهر شما با خطوط ظریف مورد توجه بسیاری قرار می گیرد.

کاری که شما باید انجام دهید این است که قبل از خواب با استفاده از کرم شب مرطوب کننده سراسر صورت، گردن و دست های خود را مرطوب کنید، با این کار شما به جلوگیری از آویزان شدن پوست کمک می کنید.

چگونه می توانم خواب شبانه بهتری داشته باشم؟

خوب خوابیدن مستقیما بر سلامت روحی و جسمی شما تاثیر می گذارد. بی تفاوتی اهمیت خواب بر پوست می تواند علاوه بر آسیب جدی به پوست به انرژی روز، تعادل عاطفی و حتی وزن شما آسیب وارد کند.

همانطور که احساس شما در ساعات بیداری اغلب به میزان خوب خوابیدن شما در شب بستگی دارد، بنابراین درمان مشکلات خواب نیز اغلب در برنامه روزانه شما یافت می شود.

عادت های ناسالم در روز و انتخاب سبک زندگی می تواند شما را درگیر کند و بر روحیه، سلامت مغز و قلب، سیستم ایمنی بدن، خلاقیت، نشاط و وزن شما تاثیر منفی بگذارد.

تمرین تنفس عمیق برای کمک به خوابیدن

نفس کشیدن از شکم می تواند آرامش درونی را فعال کرده و ضربان قلب، فشار خون و فشارهای شما را کاهش دهد تا به شما کمک کند تا به خواب بروید، این نفس کشیدن باید از شکم و نه از قفسه سینه باشد.

ابتدا در رختخواب دراز بکشید و چشمان خود را ببندید و یک دست را روی سینه و دست دیگر را روی شکم بگذارید. از طریق بینی نفس بکشید. دست روی شکم باید بالا برود و دست روی سینه باید به آرامی حرکت کند.

از طریق دهان خود نفستان را بیرون دهید و در حین انقباض عضلات شکم، تا آنجا که می توانید هوا را بیرون دهید. نفس کشیدن را از طریق بینی و از طریق دهان ادامه دهید. سعی کنید به اندازه کافی استنشاق کنید تا شکم پایین و بالا برود؛ هنگام بازدم آرام آرام بشمارید.

دلیل اهمیت خوابیدن چیست
دلیل اهمیت خوابیدن چیست

هر آنچه از تاثیرات خواب بر پوست نمی دانستید

بسیاری از مردم نمی دانند که خوابیدن می تواند فواید واقعی جسمی داشته باشد، و در مقابل آن خواب کم باعث می شود بیمار و پژمرده به نظر برسید. اگر نگران میزان خواب خود هستید و به دلیل نیاز دارید تا خود را متقاعد کنید که امشب زود بخوابید، به دنبال آینه خود نباشید.

خواب بر پوست و دیگر قسمت های بدن شما می تواند تاثیرگذار باشد که از شایع ترین آنها می توان به زیبایی پوست صورت اشاره کرد، خواب بر پوست بد، پف چشم، چین و چروک و حتی کاهش وزن را درمان کند، در حالی که خواب کم می تواند تمام جنبه های ظاهری شما را تشدید کند و موارد دیگر را نیز به دنبال داشته باشد. در اینجا پنج مورد از مزایای جسمی که خواب کافی فراهم می کند آورده شده است:

به جلوگیری از چین و چروک کمک می کند

هنگامی که به خواب می روید، بدن شما شروع به تولید هورمون های رشد می کند که به چندین روش از جمله زیبایی پوست صورت و دیگر قسمت های بدن کمک می کند، همچنین در ترمیم سلول های تولید کننده کلاژن موثر است.

کلاژن برای پر کردن پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک لازم است. هورمون های رشد اطمینان می دهند که پوست شما به اندازه کافی کلاژن تولید می کند، که پوست شما را محکم و الاستیک نگه می دارد و به شما اجازه می دهد تا آکنه و زخم های بدن را ترمیم کند.

کلاژن همچنین باعث بهبود کیفیت مو و ناخن های شما می شود و آنها را محکم و براق می کند. سرانجام، رنگ پوست شما را یکنواخت نگه می دارد.

ملاتونین چیست
ملاتونین چیست

شما ملاتونین تولید می کنید

خواب بر پوست و بدن شما تغییرات اساسی را ایجاد می کند که یکی از اصلی ترین آنها حین خواب تولید ماده شیمیایی به نام ملاتونین می باشد، که به عنوان یک آنتی اکسیدان برای محافظت از پوست در برابر مضرترین اثرات اشعه ماورا UV بنفش در برابر لکه های تیره، خطوط ظریف و سرطان های پوست مقابله می کند.

ملاتونین همچنین به ترمیم سلول ها کمک می کند و پوست را شاداب و درخشان نگه می دارد. ملاتونین به دلیل خواصی که دارد، می تواند به صورت موضعی و برای زیبایی پوست صورت بسیار مفید باشد.

عضلات شما از روز بهبود می یابند

خواب بر پوست و به ظاهر شما فقط کمک نمی کند، بلکه به عضلات درونی نیز کمک می کند. اگر می خواهید حتی در خواب بدن خود را تمرین دهید، یک خواب خوب می تواند با دادن فرصتی به بدن برای ترمیم عضلات و رباط های پاره شده، به اهداف شما کمک کند.

این اثر مشابه استفاده از محصول قوی در هنگام خواب است، زیرا همان هورمون رشد که به پر شدن چین و چروک پوست کمک می کند و پوست شما را شاداب می کند، در مقابله با فرسودگی عضلات نیز موثر است.

کمتر گرسنه می شوید

وقتی کم خواب هستید، بدن شما ممکن است بیش از حد هورمون گرلین تولید کند و برعکس آن هورمون لپتین را کم تولید کند. گرلین اشتهای شما را افزایش می دهد، در حالی که لپتین جلوی آن را می گیرد و با کم خوابی این تنظیم به هم میخورد و سبب افزایش اشتها و در نهایت چاقی شما می شود.

کم خوابی احساس گرسنگی بیشتری در شما ایجاد می کند و مانع از احساس سیری در هنگام غذا خوردن می شود. با کم خوابیدن مداوم، ممکن است خود را به پرخوری تشویق کنید.

خواب کافی می تواند گرسنگی شما را کاهش دهد، و به شما این امکان را می دهد که به برنامه غذایی خود پایبند باشید و وزن اضافی را با سرعت بیشتری کاهش دهید.

پف زیر چشم را کاهش می دهید

مقدار خوب خواب به بهبود جریان خون در لایه بالایی پوست، به ویژه در پوست صورت کمک می کند، که می تواند ظاهر کلی پف زیر چشم را کاهش دهد. مقدار کافی آب و خواب کامل شبانه می تواند دایره زیر چشم شما را صاف و به مرور کمرنگ و حتی برای همیشه محو کند.

با خواب کافی، هوشیارتر، شادتر، سالم تر و زیباتر به نظر می رسید. داشتن هر روز یک مقدار مناسب خواب عمیق (حداقل هفت ساعت) به شما کمک می کند تا هر روز زیبا به نظر و درخشان به نظر برسید.

منابع

healthline.com
realbuzz.com
honest.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

چهارده + هفت =