خواص روغن آملا برای پوست بی نظیر است  و از زمان های خیلی دور مردم برای درمان بسیاری از مشکلات خود از این روغن استفاده می کردند. این روغن سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان های لازم برای بدن می باشد. خواص این روغن بی نظیر برای پوست و رفع مشکلات آن، همچنین برای رشد و سلامت مو و جلوگیری از سفیدی آن نیز ثابت شده است.

اگر با روغن آملا آشنایی ندارید باید بگوییم این عصاره از میوه ای به همین نام که از خانواده انگورها می باشد درست می شود از این روغن در صنعت آرایشی بهداشتی و تولید محصولات مراقبتی به خوبی استفاده می شود اما فواید آن به تنهایی برای جوانسازی پوست و مو بی نظیر است. در این مقاله در مورد تاریخچه میوه آملا خواهیم گفت و خواص روغن آملا برای پوست  و مو به شما معرفی خواهم کرد و نکاتی در مورد تشخیص روغن اصل آملا در هنگام خرید خواهیم گفت.

تاریخچه آملا

آملا میوه ای است که بیشتر در مناطق گرمسیر از جمله هند، سریلانکا، پاکستان، ازبکستان و در جنوب شرقی آسیا، مالزی و چین و در ایران نیز در سیستان و بلوچستان کشت می شود این میوه در هند معروف به انگور فرنگی می باشد و به رنگ سبز روشن تا تیره و به شکل کپسول های کوچک ( به اندازه حبه های انگور) است. استفاده از این میوه برای درمان بیماری ها به ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در طب آیورودا برمی گردد.

در طب آیورودا اعتقاد بر این است که نه تنها میوه آملا بلکه درخت آن، ریشه و تقریبا تمام قسمت های آن خاصیت دارویی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها می توان از آن استفاده کرد.

خواص روغن آملا برای پوست
خواص روغن آملا برای پوست

خواص روغن آملا برای پوست

میوه آملا سرشار از انواع ویتامین و مواد معدنی می باشد که برای بدن مفید است روغن آن نیز تقریبا تمامی فواید میوه ی آن را دارد و برای سلامتی پوست و مو بسیار مفید است از جمله خواص روغن آملا برای پوست عبارت است از:

سرشار از آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان های موسوم به فلاونوئیدها و پلی فنول از مهترین خواص روغن آملا برای پوست می باشد زیرا به خوبی از پوست در برابر صدمات مربوط به رادیکال های آزاد محافظت می کند همچنین آنتی اکسیدان ها در جلوگیری از بروز علائم پیری در پوست نقش مهمی بر عهده دارند و باعث می شود رنگدانه های پوست نیز کاهش پیدا کند و لکه های روی پوست محو شوند.

حاوی مقدار زیادی ویتامین C می باشد

ویتامین C نیز به نوعی آنتی اکسیدان محسوب می شود این ویتامین در تقویت سد دفاعی پوست، رفع تیرگی ها، رفع چین و چروک صورت و خطوط ریز دور چشم و پاکلاغی، رفع لکه و آکنه ها نقش اساسی دارد ویتامین C باعث تحریک کلاژن سازی پوست شده و خاصیت کشسانی پوست را افزایش می دهد. مهمترین خواص روغن آملا برای پوست آبرسانی آن است و این امر با وجود ویتامین C محقق می شود همچنین از جمله موادی می باشد که به کاهش التهاب و قرمزی پوست کمک می کند.

مقاله پیشنهادی: فواید روغن مار برای مو و پوست چیست؟

حاوی ویتامین A است

از ۱۰۰ گرم روغن آملا حدود ۶ درصد آن را ویتامن A تشکیل داده این در حالی است که ویتامین C در همین میزان روغن چند برابر بیشتر (۸۰۰ درصد) می باشد ویتامین A نیز از جمله ویتامین های مفید برای پوست است زیرا به بهبود عملکرد سلول های پوستی کمک می کند ویتامین A  تولید چربی پوست را کنترل کرده که این خود برای درمان آکنه بسیار موثر است وجود عنصر تیروزیناز در این ویتامین به بهبود رنگدانه های پوست کمک می کند و باعث درخشان شدن پوست می شود. وجود ویتامین A در سلامتی سطح اپیدرم پوست بسیار حیاتی است.

از ویتامین B تشکیل شده

عنصر دیگری که در روغن آملا وجود دارد ویتامین B می باشد که برای کاهش التهابات پوستی بسیار مفید است این عنصر مانع از خشکی پوست می شود و به تقویت سد دفاعی پوست می پردازد ویتامین B نیز تاثیر زیادی در از بین بردن  چین و چروک، آکنه و بهبود رنگ پوست دارد.

منیزیم عنصر مهم روغن آملا

گرچه میزان منیزیم از دیگر عناصر موجود در روغن آملا کمتر است (حدود ۲ درصد از ۱۰۰ گرم روغن) اما این از میزان اثرات آن بر روی پوست چیزی کم نمی کند. منیزیم رقیب سرسخت آکنه ها می باشد و آنها را درمان می کند اما نه با از بین بردن عوامل ایجاد آکنه بلکه با به تعادل رساندن هورمون ها بدین ترتیب که باعث کم شدن میزان تولید هورمون کورتیزول می شود و با به ثبات رساندن هورمون ها به درمان آکنه های صورت کمک می کند.

نقش مهم دیگر منیزیم برای پوست ترمیم بافت های آسیب دیده پوست می باشد و از آن در مقابل عوامل آسیب زای محیطی محافظت می کند و باعث تقویت سد دفاعی پوست می شود همین کارکردهای منیزیم باعث شده میزان خواص روغن آملا برای پوست افزایش پیدا کند. سایر مواد مغذی که در روغن آملا وجود دارد و برای سلامتی بدن مفید است شامل کلسیم، سدیم، آهن، کربوهیدرات، کلسترول، پتاسیم و فسفر می باشد.

روغنهای مفید پوستی
خواص روغن آملا برای پوست

تاثیرات روغن آملا بر روی موها

روغن آملا نیز مانند هر روغن اساسی دیگر می تواند تاثیرات مفیدی برای مو داشته باشد. به دلیل ارگانیک بودن آن عارضه جدی برای موها ندارد و به تقویت و سلامت آنها بسیار کمک می کند. از جمله کاربردهای روغن آملا برای موی سر:

روغن آملا برای تحریک رشد مو

زمانی که روغن آملا را به کف سر و ریشه موها ماساژ می دهید فورا در فولیکول مو نفوذ کرده و با تحریک آن باعث رشد بیشتر موهای سر می شود این امر به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها و مخصوصا ویتامین C  اتفاق می افتد و به درخشانی آن نیز کمک می کند.

روغن آملا و جلوگیری از ریزش مو

فلاونوئیدها و به طور کلی آنتی اکسیدان ها با کاهش التهابات پوست سر و آبرسانی ریشه موها و همچنین تامین نیازهای پوست و مو مانع از ریزش آنها می شود همچنین موهای نازک را تقویت کرده و موهای آسیب دیده را ترمیم می کند. از خواص روغن آملا برای موها، رفع خشکی آنها می باشد و باعث می شود نرم شده و به راحتی شانه شود.

خرید پکیج جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو آملا با کیفیت بالا و قیمت مناسب

روغن آملا  و از بین بردن شوره سر

شوره سر یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی را درگیر خود کرده همانطور که اشاره کردیم روغن آملا از عناصر ضد التهاب و ضد باکتری تشکیل شده که مانع از خارش سر می شود همچنین آن را ضد عفونی کرده و سبوم را تنظیم می کند سپس با آبرسانی و رفع خشکی پوست و مو باعث نرم و انعطاف پذیر شدن آنها می شود و با تامین مواد مغذی مانع از پوسته ریزی و بروز شوره در سر می شود.

روغن آملا برای سفیدی موها

یکی از تاثیرات شگفت انگیز روغن آملا برای سفیدی موها است عوامل زیادی در سفید شدن زودرس موها از جمله تغذیه نامناسب و عوامل آسیب زای محیطی دخیل هستند ماساژ روغن آملا بر روی موها به طور منظم باعث می شود که اولا تمامی مواد مغذی مورد نیاز موها تامین شود دوما به عنوان یک محافظ از کوتیکول موها در برابر شرایط نامساعد بیرونی عمل کرده و بدین ترتیب مانع از سفیدی زودرس موها می شود.

از دیگر خواص روغن آملا برای موی سر ضخیم شدن تارهای نازک، رفع وز مو، نرمی و درخشش طبیعی موها، جلوگیری از موخوره نیز می باشد.

روغنهای مفید برای موهای مختلف
خواص روغن آملا برای پوست

تشخیص روغن اصل آملا

در بازار شاهد انواع مختلف روغن آملا به بسته بندی ها مختلف هستیم اما هیچ تضمینی وجود ندارد که همه این روغن ها اصل بوده و یا واقعا روغن آملا باشد. برای تهیه روغن آملا میوه آن را می جوشانند و بعد از آن با اضافه کردن یک روغن اساسی دیگر روغن آملا درست می شود. برای تشخیص روغن اصل آملا از نوع تقلبی باید به نکات زیر توجه کنید:

  1. از آنجایی که برای درست کردن روغن آملا از روغن های پایه استفاده می شود مرغوبترین نوع این محصول باید از روغن آرگان تهیه شده باشد البته از سایر روغن ها نظیر کنجد، زیتون و نارگیل نیز استفاده می شود.
  2. مطمئن شوید که محصولی که قصد خرید آن را دارید از پارابن در تولید آن استفاده نشده باشد
  3. محصول مورد نظر خود را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید
  4. معمولا روغن های ضروری در بسته بندی شیشه ای عرضه می شود و روغن هایی که در سایر بسته بندی های پلاستیک و غیره توزیع می شود چندان اعتبار ندارد.

منابع

provisionscents.com
dilmaherbals.co.uk
stylesatlife.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

20 + 18 =