خواص سیر برای پوست می تواند هر فرد را حیرت زده کند، که در این مقاله سعی داریم شما را با خاصیت درمانی آن آشنا کنیم. شاید برای برخی بهترین قسمت از یک سیر، سیر بوداده، تفت داده شده، له شده، خرد یا نصف شده و حتی شکل هلالی کامل آن باشد! برای دانستن برخی از حقایق جالب و خواص سیر برای پوست، سلامتی، مو و … به خواندن تا انتها ادامه دهید.

به راستی شما از خواص سیر برای پوست چه می دانید؟ تا به حال به خواص سیر برای پوست سر و صورت فکر کرده اید؟ خواص سیر برای پوست سر و صورت را در ادامه توضیح داده ایم و به شما خواهیم گفت که خواص سیر برای پوست نه تنها بر روی صورت بلکه بر روی پوست سر می تواند با ترکیب چند ماده طبیعی دیگر تاثیری مثبت داشته باشد. اگر دوست دارید اطلاعات مفیدی از خواص سیر برای پوست سر و صورت در دست داشته باشید با ما همراه باشید.

خواص سیر برای پوست چرب
خواص سیر برای پوست چرب

سیر چیست؟

قبل از پرداختن به خواص سیر برای پوست باید بدانیم سیر چیست؟ سیر یک گیاه پیازی شکل است که نام علمی آن Allium sativum می باشد و در اصل این محصول خوراک گیاه زنبق است و از خانواده آلیوم هستند. برخی از سبزیجات دیگر که به خانواده آلیوم تعلق دارند پیاز، تره، پیاز کوهی، موسیر و گل پیازچه است که هر کدام همانند خواص سیر برای پوست می توانند مزایای منحصر به فردی داشته باشند.

جالب است بدانید انواع مختلفی از سیر وجود دارد مانند سیر پوست نرم، سیر پوست نقره، سیر کنگر فرنگی و سیر گردن که چند نمونه از بهترین سیرهای شناخته شده هستند. رایج ترین نوع سیری که در بازار می بینید و دارای ساقه نرم، پوستی کاغذی و به رنگ سفید خامه ای است سیر  Soft Neck می باشد.

سیر برای رشد بیشتر به دمای پایین تری نیاز دارد، طبق گزارش هایی مشخص شده که سیر در مناطق گرمسیر نیز به شکل ویژه ای رشد کرده است. در حقیقت، سیر در مناطق معتدل بهترین رشد را دارد و در مناطق خیلی گرم و خیلی سرد رشد نمی کند.

تاریخچه سیر

برای این که بتوانیم از خواص سیر برای پوست به شما اطلاعات مفیدی بدهیم باید به تاریخچه این گیاه پر از خاصیت بپردازیم که بدانیم از کجا آمده و خواص سیر برای پوست، مو و بدن کدامند؟ سیر حدود ۵۰۰۰ سال پیش در فرهنگ های هند و مصر و در فرهنگ بابل حدود ۴۵۰۰ سال پیش، در چین حدود ۴۰۰۰ سال پیش به شکل های مختلف برای درمان موارد گوناگون مورد استفاده قرار گرفته است. این محصول از آسیای میانه آغاز شده و به عنوان ابتدایی ترین مرکز شناخته شده است و طیف گسترده ای از انواع سیر را می توان در اینجا یافت. در حقیقت، پس از کشت سیر در جنوب اروپا در ۱۰۰۰ سال گذشته، انواع سیرها مورد توجه قرار گرفتند.

حقایق جالب در مورد سیر

سیر یک گیاه ضد سرطان است به شرطی که به اندازه مصرف شود می تواند مفید واقع شود. برخی از حقایق جالب در مورد این گیاه قدرتمند از جمله:

  1. حدود ۹۰٪ سیر در کالیفرنیا، ایالات متحده رشد می کند.
  2. از این گیاه به عنوان دفع پشه و برای درمان سرماخوردگی و سرفه استفاده می شود.
  3. برای جلوگیری از عفونت های قارچی باکتریایی استفاده می شود.
  4. اختلال قاعدگی را برطرف می کند و سطح غیر طبیعی کلسترول را تنظیم می کند.
  5. بهترین داروی خانگی برای درمان تب، سردرد، درد مفاصل، معده درد و سینوس است.
  6. برای درمان ریزش مو بسیار مفید می باشد.

آیا سیر برای شما مفید است؟

سیر سرشار از ترکیباتی همچون آلیسین، گوگرد، روی و کلسیم است که دارای فواید سلامتی، زیبایی و همچنین آنتی بیوتیک و ضد قارچ می باشد. سیرها منبع غنی از ماده معدنی معروف به نام سلنیوم هستند. سلنیوم به عنوان مقابله با سرطان شناخته می شود و با ویتامین E مکمل های قوی هستند که در بدن می توانند تاثیرات حیرت آوری داشته باشند. سیر به دلیل دارا بودن سالیسیلات مانند رقیق کننده خون عمل می کند. این جریان خون برای افرادی که مشکلات قلبی دارند و از پوست تیره خود رنج می برند می تواند بهترین گزینه برای درمان مشکلات آنها باشد.

امروزه شهرت سیر به عنوان یک گیاه دارویی و خواص سیر برای پوست به طور قابل توجهی در حال افزایش است. در حقیقت، از دهه ها پیش پزشکان طب طبیعی در سراسر دنیا سیر را توصیه می کنند که به دلیل تاثیرات بسیار زیاد آن بر سلامتی و زیبایی آن را در رژیم غذایی و روال مراقبت از پوست روزانه خود قرار دهند.

مقاله پیشنهادی: تمام آنچه که باید در مورد روغن Shea Butter برای پوست و مو بدانیم

خواص سیر برای پوست

در زیر خواص سیر برای پوست با جزئیات بیشتری توضیح داده شده است. بدانید که چگونه می توانید سیر را روی صورت و پوست خود بمالید تا نتیجه بهتری بگیرید. خواص سیر برای پوست بسیارند و نمی توان همه آنها را به صورت مفصل در این مقاله شرح داد. یکی از بارزترین خواص سیر برای پوست این است که در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و باعث احیای مجدد آن می شود که تاثیر آن در کنترل روند پیری می توان به خواص سیر برای پوست پی برد. از دیگر خواص سیر برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خواص ضد میکروبی و ضد التهابی سیر به درمان و تسکین جوش های آکنه یا آکنه کمک می کند.
  • ماسک سیر صورت برای داشتن پوستی بی عیب و نقص، از سیر می توان برای درمان جوش های سر سفید و جوش های سرسیاه استفاده کرد.
  • خاصیت آبرسانی و روانکاری سیر، به بهبود پوست ترک خورده، خشک یا پوسته پوسته شده کمک می کند، در نتیجه تحریکات را آرام و پوست را صاف و مرطوب نگه می دارد.
  • از خاصیت ضد قارچی سیر برای درمان پای ورزشکاران استفاده می شود.

نکته

اگر می خواهید شاهد عینی خواص سیر برای پوست باشید هرگز سیر را مستقیما روی پوست قرار ندهید، زیرا غلظت آن از طرق مختلف به پوست آسیب می رساند. به طور بالقوه ای باعث تاول زدن روی پوست می شود. اگرچه سیر به دلیل وجود آلیسین دارای خاصیت ضد قارچی و ضد باکتری است، اما غلظت بالای آن می تواند پوست را تحریک کند.

خواص سیر برای پوست خشک
خواص سیر برای پوست خشک

درمان اگزما با سیر

پوست خشک، خارش دار، پوسته پوسته، زبر و ملتهب به اگزما معروف هستند. علت آن التهاب ناشی از واکنش آلرژیک می باشد که سیر به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی می تواند در کاهش این بیماری پوستی کمک شایانی کند. از دیگر خواص سیر برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پسوریازیس
  • زگیل
  • میخچه
  • عفونت های قارچی پوست
  • بیماری سالک

جوش ها را کاهش می دهد

جوش ها می توانند یک مشکل شایع باشند که همه را تحت تاثیر قرار دهد، که اگر این مورد درمان نشود باعث ایجاد زخم در پوست می شود و اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. یک حبه سیر را بریده و روی پوست خود بمالید با این روش شما فورا جوش های سر سفید و انواع جوش را به مرور از بین خواهید برد، چرا که این یک روش طبیعی برای مبارزه با جوش ها است.

خرید انواع سایه چشم با کیفیت بالا و قیمت مناسب

علائم کشش را کاهش می دهد

سیر یکی از بهترین درمان ها برای کاهش علائم کشیدگی است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که فقط مقداری سیر را خرد کرده و آن را به صورت خمیر درآورید و آن را روی تابه گرم کرده و روغن خارج شده از آن را استخراج کنید. پس از اتمام این کار، باید صبر کنید تا روغن خنک شود و سپس آن را به آرامی روی علائم کششی بمالید. این کار را حداقل دو بار در روز ادامه دهید تا شاهد بهترین نتایج باشید.

خواص سیر برای پوست و مو
خواص سیر برای پوست و مو

خواص سیر برای پوست و کاهش آکنه

خواص سیر برای پوست به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی است و دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی می باشد. از آنجا که آکنه به دلیل تجمع بیش از حد سموم، مسدود شدن منافذ و عفونت های باکتریایی را به دنبال دارد می توان از سیر برای کاهش آکنه استفاده کرد. سیر سموم بد پوست را دفع می کند و پوست شما را سالم نگه می دارد.

سیر پسوریازیس را تسکین می دهد

خواص سیر برای پوست هایی که دچار پسوریازیس هستند و علائم شایع مانند قرمزی، پوسته پوسته و خارش دارند بی نظیر است، سیر روی پوست سر، آرنج و زانوها تاثیر فوق العاده ای دارد و تا به امروز این بیماری قابل درمان نبوده اما مصرف سیر می تواند به کاهش علائم بیماری کمک کند. پسوریازیس به دلیل التهاب ایجاد می شود و از آنجا که سیر یک ماده ضد التهاب قوی است، می توان از آن برای کاهش پسوریازیس استفاده کرد.

خواص سیر برای چروک پوست و رابطه آن با جوان ماندن

پیری پوست به دلیل استرس، عادات ناسالم، استرس، التهاب، ژن ها و غیره اتفاق می افتد. S-allyl cysteine ​​موجود در سیر به محافظت از پوست در برابر آسیب UV و چین و چروک کمک می کند و به جرات می توان گفت یکی از خواص سیر برای چروک و راز میان آن با جوانی همین است. آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی موجود در سیر به از بین بردن رادیکال های اکسیژن و در نتیجه کاهش استرس و تاثیر سیر برای چروک دقیقا همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید. علاوه بر این، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که سیر باعث ایجاد سلول های پوستی طبیعی در بدن انسان می شود.

سیر برای لک صورت

یکی از مزایا و خواص سیر برای پوست درمان انواع لک روی صورت است. خواص سیر برای لک صورت سبب شده است تا نظر بسیاری از افراد را به سمت خود بکشاند. شاید باورش برای برخی سخت و حتی غیرممکن باشد اما یک حبه سیر می تواند برای لک صورت معجزه کند به طوری که با استفاده مداوم از آن می توان بدترین لک صورت را درمان کرد. از سیر برای لک صورت و جوش های سر سیاه و سر سفید نیز استفاده می شود.

خواص سیر برای مو

تا به حال به این فکر کرده اید که خواص سیر برای پوست سر و موها چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جالب است بدانید که مصرف سیر خام می تواند فواید زیادی برای موهای شما داشته باشد، سیر می تواند سلامت، ظاهر پوست و موی شما را تضمین کند.

سیر از ریزش مو جلوگیری می کند

ریزش مو این روزها به یک مشکل جدی برای خانم ها و آقایان تبدیل شده است. آلودگی، آب ناخالص، عادات غذایی غلط، استرس و غیره همه در ریزش سریع مو تاثیر بسزایی دارند. کافی است مقداری سیر خرد شده را با مقداری روغن نارگیل مخلوط کنید و سپس پوست سر و ریشه موها را به آرامی ماساژ دهید و به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا روی پوست سر بماند و سپس با آب ولرم بشویید. با توجه به تحقیقات انجام شده بسیاری از دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که ژل سیر همراه با بتامتازون والرات می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

تقویت مو با سیر
تقویت مو با سیر

آب سیر برای مو

حتما از خود سوال کرده اید که علاوه بر خواص سیر برای پوست، چگونه آب سیر برای مو می تواند مفید باشد؟ آب سیر برای مو به همان اندازه می تواند مفید باشد که خود سیر خام همراه با بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی برای پوست و مو مفید است. یکی از بهترین ویتامین ها C می باشد که به راحتی در آب سیر می توان آن را یافت و به عنوان دومین ویتامین معرفی شده و باعث افزایش تولید کلاژن می شود و برای رشد مو نیاز است. سلنیوم موجود در سیر برای سلامتی مو بسیار مهم است چرا که گردش خون را افزایش می دهد. علاوه بر این، سیر حاوی کلسیم می باشد که به تقویت اجزای ساختاری مو نیز کمک شایانی می کند.

آیا سیر می تواند شوره سر را درمان کند؟

علاوه بر خواص سیر برای پوست، یکی دیگر از خواص سیر برای مو این است که می تواند میزان قابل توجهی از شوره سر را درمان کند. باز هم به سراغ آلیسین موجود در سیر میرویم که در واقع به عنوان یک ترکیب جادویی می توان از آن یاد کرد. به دلیل خواص ضد قارچی، آلیسین می تواند قارچ هایی مانند P ovale را تخریب کند و پوسته های سفید سر یا همان شوره را درمان کند. چیزی به نام درماتیت سبورئیک وجود دارد که به مالاسزیا مرتبط است و به طور معمول از روغن ترشح شده توسط فولیکول های مو مهم می شود و اعتقاد بر این است که اسید اولئیک حاصل از این بینینگ باعث تحریک پوست سر می شود. اگر قارچ ها بیش از حد فعال شوند، شوره سر می تواند نتیجه دردناکی باشد. بنابراین، آلیسین در برابر انواع مختلفی از قارچ ها موثر است.

مقاله پیشنهادی: از فواید روغن نرولی برای پوست و مو چه میدانید؟

تهیه بوتاکس با سیر

خواص سیر برای پوست به قدری برای متخصصین قابل توجه است که بسیاری از این افراد آن را به عنوان یک محصول به جهت تهیه بوتاکس پیشنهاد داده اند. برای تهیه بوتاکس با سیر کافی است یک سیر را به دو قسمت تقسیم کنید و آن را روی پوست به صورت دورانی ماساژ دهید و این روند را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. بدون شک تهیه بوتاکس با سیر و تکرار این روند شما را بعد از مدت زمان کوتاهی شگفت زده خواهد کرد و تمام این راز نهفته در حبه های سیر است که هر چه از خواص سیر برای پوست بگوییم کم گفته ایم.

درمان بیماری پوستی
درمان بیماری پوستی

ماسک سیر

وقتی از خواص سیر برای پوست صحبت می کنیم، هرگز به ذهن ما خطور نمی کند که سیر چه شگفتی های از جمله روشن شدن پوست، صاف، نرم، شفاف، درخشان، ظاهری یکدست را به همراه خواهد داشت. اگر شما یکی از آن افرادی هستید که از صرف هزینه های گزاف خسته شده اید و به دنبال یک روش طبیعی برای داشتن یک پوست ایده آل هستید، زمان آن رسیده است که ماسک سیر را در برنامه مراقبت از مو و پوست خود بگنجانید.

ماسک سیر یکی از این موادی است که می تواند معجزه بزرگی بر روی مو و پوست شما داشته باشد. ماسک سیر مملو از مواد مغذی مانند ویتامین A ، B ، C، آهن و روی می باشد که باعث تغذیه فولیکول های مو، تقویت ریشه مو و تحریک رشد مو و روشن شدن پوست می شود. جدا از این، ماسک سیر دارای خواص ضد قارچی است که به شما کمک می کند تا از شر پوسته پوسته شدن یا خشک آن خلاص شوید.

ماسک سیر و عسل برای مو

ماسک سیر مملو از سلنیوم می باشد که از شکنندگی و ریزش مو جلوگیری می کند و رشد مو را به طور چشمگیری تقویت می کند. از طرف دیگر، عسل با رطوبت رسانی در پوست سر، فولیکول های مو را تغذیه می کند. یکی دیگر از خواص سیر برای پوست سر این است که به رشد مجدد مو توسط تقویت پیازچه مو می توان شاهد پرپشت شدن موها بود.

طرز تهیه این ماسک سیر بدین شکل است که چند حبه سیر را خرد کرده و با ۲ قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. مواد را روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس موها را آبکشی کنید.

ماسک سیر و پیاز

ماسک سیر و پیاز به عنوان یکی از درمان های قدیمی مشکلات مو می باشد که می تواند اکثر مشکلات موی شما را برطرف کند. طرز تهیه این ماسک سیر و پیاز بسیار راحت است، سیر و پیاز را رنده و از صافی رد کنید. این آب را برای چند دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید و بگذارید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و در نهایت آن را با یک شامپوی مناسب موی خود بشویید. بعد از یک دوره زمانی خاص می توان خواص سیر برای پوست سر خود را ببینید که چگونه ریشه مو را مستحکم کرده است.

ماسک سیر برای پوست
ماسک سیر برای پوست

ماسک سیر و روغن نارگیل

شاید بسیار در مورد خواص روغن نارگیل شنیده باشید. روغن نارگیل حاوی ویتامین های مختلفی است که به تغذیه فولیکول های مو و پوست صورت کمک می کند، نازک شدن مو و شکستگی مو را به حداقل می رساند و با استفاده مداوم می توان شاهد کمرنگ شدن لکه های قهوه ای پوست بود. از طرف دیگر ماسک سیر و روغن نارگیل به کاهش شوره سر کمک می کند، زیرا دارای خواص ضد باکتریایی بالایی است که پوست سر شما را تحریک می کند و گردش خون را بهبود می بخشد.

برای تهیه این ماسک سیر و روغن نارگیل ابتدا به ۵ یا ۶ حبه سیر نیاز دارید، که پوست آنها را گرفته و رنده کنید. ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را چند دقیقه گرم کنید و سپس آن را برای مدت حدود نیم ساعت بر روی پوست سر خود ماساژ دهید و در صورت استفاده برای پوست تایم آن را به ۱۵ دقیقه برسانید تا روغن به پوست سر و صورت شما نفوذ کند و سپس آن را بشویید.

ماسک سیر و آلوئه ورا برای روشن سازی پوست

آلوئه ورا در حال حاضر به دلیل مزایای آن در درمان سوختگی و آکنه شناخته شده است. ویتامین A و ویتامین C و همچنین آنزیم های موجود در آن، نقش عمده ای در رقیق شدن غلظت سیر دارد.

خرید انواع لاک و برق ناخن با کیفیت بالا و قیمت مناسب

مواد لازم:

  • سیر حبه ۱ قطعه
  • ژل آلوئه ورا ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل ۱ قاشق غذاخوری

تهیه ماسک سیر و آلوئه ورا:

ابتدا یک حبه سیر را له کنید تا یک خمیر خوب از آن بدست آورید، سپس روغن نارگیل را ذوب کرده و به سیر له شده اضافه کنید و ژل آلوئه ورا را به خمیر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود. حال ماسک را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و در نهایت صورت خود را با آب بشویید. بلافاصله بعد از آن از کرم صورت یا یک مرطوب کننده دلخواه استفاده کنید. استفاده از این ماسک یک بار در هفته می تواند به شما درخشش مغذی، مرطوب و تمیز هدیه کند، از طرفی باعث شادابی پوست شما می شود.

ماسک بلغور جو دوسر و سیر برای جلوگیری از آکنه

بلغور جو دوسر به از بین بردن چربی زیاد پوست ما کمک می کند. همچنین به لطف خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، سلول های مرده پوست را از بین می برد و خشکی پوست را درمان می کند.

مواد لازم:

  • سیر ۱ تکه
  • عسل ۱ قاشق چایخوری
  • پودر بلغور جو دوسر ۲ قاشق چایخوری
  • روغن درخت چای ۲ تا ۳ قطره

مراحل تهیه ماسک:

سیر را خرد کنید تا بتوان آن را از صافی رد کرد، حال آن را به خوبی با عسل و روغن درخت چای مخلوط کنید و در آخر، پودر بلغور جو دوسر را اضافه کنید، ماسک را روی صورت خود بمالید و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید سپس آن را بشویید و مرطوب کننده را فراموش نکنید. این ماسک از ترک پوست جلوگیری کرده و پوست را به صورت عمقی تمیز می کند و برای پوست های حساس و تحریک شده مناسب است.

تقویت رشد مو
تقویت رشد مو

ماسک صورت موز و سیر برای اثر ضد پیری

این یک واقعیت است که موز به عنوان محصولات طبیعی عالی برای مراقبت از انواع پوست تاثیرات معجزه آسا به همراه دارد. نه تنها پوست ما را مرطوب نگه می دارد، بلکه پتاسیم و ویتامین A موجود در آن باعث صاف شدن پوست و بهبود بافت خشن پوست می شود.

مواد لازم:

  • سیر ۱ تکه
  • موز ۲ قاشق چایخوری له شده
  • روغن بادام ۱ قاشق چایخوری
  • اسانس اسطوخودوس ۳ قطره

طرز تهیه ماسک صورت:

سیر و موز را با هم خرد و له، روغن بادام و مواد ضروری را با هم مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا مواد یکدست شوند، حال آن را روی صورت خود بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید روی پوست بمانند. بعد از شستن ماسک از یک کرم صورت مناسب استفاده کنید. این ماسک پر از مواد مغذی می باشد که غنی از آنتی اکسیدان و پروتئین است که چهره شما را جوان نگه می دارد.

منابع

healthline.com
stylecraze.com
herzindagi.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

سه + 9 =