درمان خانگی ترک پوستی باعث شده است تا بسیاری دیگر نگران این مشکل و موارد مشابه آن نباشند و با کمترین هزینه به درمان خانگی ترک پوستی خود بپردازند. اما چه عواملی باعث ترک خوردگی پاشنه پا می شود؟ چگونه میتوان از درمان خانگی ترک پوستی بهترین نتیجه ها را دریافت کرد؟

قبل از هر چیز باید بدانید پوست شما مانند یک سپر انسانی است که شما را در برابر آلودگی ها محافظت می کند که در صورت آسیب دیدگی می تواند منجر به خطر انداختن سلامت و حتی عفونت در بدن شما شود. هنگامی که پوست اطراف پاشنه پا از هم جدا می شود، پاشنه پاها ترک خورده می شوند. فراموش نکنید که مخلوطی از خشکی و فشار منجر به ترک پاشنه پا می شود، زیرا پوست قادر به بالا نگه داشتن سطح رطوبت نیست. درمان ترک پا توسط کرم ترک پوستی می تواند در چند روز تغییرات اساسی را برای شما رقم بزند.

ترک پوستی پا

پوست ترک خورده معمولا در نتیجه انشعابات ریزی است که در پوست خشک و آسیب دیده ایجاد می شود، در صورت عدم درمان ترک پا می توانند به ترک های عمیق تری تبدیل شوند، که به آن شکاف نیز گفته می شود. پاشنه پا هر زمان که قائم هستید وزن بدن شما را تحمل می کند، بنابراین هنگامی که در این حالت ایستاده اید و پوست فاقد رطوبت باشد، پاشنه های پا به طور چشمگیری ترک خورده می شوند. بهترین راه درمان، درمان خانگی ترک پوستی است که در ادامه بیشتر به آن اشاره کرده ایم.

درمان خانگی ترک پوستی پا
درمان خانگی ترک پوستی پا

چه عواملی باعث ترک خوردگی پاشنه پا می شوند؟

ترک پاشنه پا به دلایل مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد. از پوشیدن کفش هایی که پای شما را در معرض گرد و غبار قرار می دهند تا کمبود رطوبت، که هر کدام به نوبه خود می توانند منجر به ترک در پاشنه پا شود. کمبود ویتامین های مورد نیاز پوست یکی از بزرگترین دلایل ترک خوردگی است. هنگامی که رطوبت از بین می رود، پاشنه پا به عنوان نوعی محافظت شروع به تولید کلاژن در مناطق مختلفی از بدن می کند. درمان خانگی ترک پوستی امروزه بسیار زبانزد شده است چرا که با استفاده از آن می توان این مشکل را در زمانی کوتاه برطرف کرد و شاهد ترمیم و درمان ترک پاها بود. برخی از این عوامل عبارتند از:

  1. کمبود رطوبت
  2. مراقبت نامناسب از پا
  3. ایستادن طولانی مدت
  4. رژیم غذایی نامناسب
  5. بیماری های پوستی پسوریازیس و اگزما
  6. شرایط سلامتی مانند دیابت و مشکلات تیروئید
  7. افزایش سن
  8. اضافه وزن
درمان خانگی ترک پوستی پا در خانه
درمان خانگی ترک پوستی پا در خانه

کمبود رطوبت

این شایع ترین علت ترک خوردن پاشنه است. پوست اطراف پاشنه شما دارای تعداد نسبتا کمی غدد عرق و فاقد قابلیت ارتجاعی است، بنابراین در صورت عدم رطوبت به این مناطق اغلب می تواند خشک، زبر و منقبض شود. درمان خانگی ترک پوستی به حفظ رطوبت برای جلوگیری از ترک پوستی و حتی درمان بدترین ترک ها بسیار موثر است.

خرید بهترین کرم های رفع ترک بدن با قیمت مناسب

کمبودها

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مانند آهن و روی در رژیم غذایی شما می تواند بر سلامت پاشنه شما تاثیر منفی بگذارد. برای درمان ترک پا می توان از کرم ترک پوستی استفاده کرد که در بسیاری از آنها ویتامین های مورد نیاز وجود دارد و با استفاده از آن شاهد درمان ترک پای خود خواهید بود.

فشار

اضافه وزن می تواند فشار وارد شده به پد چربی زیر پاشنه را افزایش دهد. این می تواند باعث گسترش به پهلو شود، اگر پوست فاقد انعطاف پذیری است، به پاها فشار می آورد و در نهایت منجر به ترک پاشنه پا می شود. طولانی مدت ایستادن در محل کار یا خانه و هر مکان دیگری می تواند باعث فشار و استرس پوست روی پاشنه پا شود. اگر از دسته افرادی هستید که ساعت ها ممکن است روی پای خود بایستید بهتر است که درمان خانگی ترک پوستی را فراموش نکنید و به صورت مداوم از کرم ترک پوستی استفاده کنید که در صورت داشتن ترک پوستی درمان و در غیر این صورت از هر گونه ترک جلوگیری کنید.

عوامل ترک پوستی پا
عوامل ترک پوستی پا

پیری پوست

مشکلاتی اعم از ضخیم، خشک و پوسته پوسته شدن پا با افزایش سن به مرور بیشتر می شود و پوست خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد، از این رو با افزایش سن احتمال ترک خوردگی بیشتر می شود. از برترین راههای درمان ترک پا در این دوره درمان خانگی ترک پوستی یا استفاده از کرم ترک پوستی قوی است که می تواند مشکل این افراد را حل کند.

سایر اختلالات ترک پوستی

پسوریازیس، اگزما، بیماری تیروئید، دیابت و برخی دیگر از بیماری های پوستی می توانند باعث ترک خوردن پاشنه پا شوند. در این موارد نباید داروی سر از خودی را مصرف کرد چرا که پوست این دسته از افراد بسیار حساس است. در صورت نادیده گرفتن این اصل ممکن است شما با مشکلات جدی روبرو شوید، تحت هر شرایطی درمان خانگی ترک پوستی می تواند کمک کند اما در صورت حساسیت به مواد خاصی حتما آن را در نظر بگیرید.

کفش

صندل یا کفش پشت باز می تواند باعث شود که چربی زیر پاشنه به مرور از بین می رود و احتمال ترک خوردن پاشنه پا بیشتر می شود. مراقبت از پاها به طور مرتب خصوصا در تابستان بسیار مهم است چرا که می تواند تاثیری بسزا بر روی ترک پوستی پا داشته باشد. کفش های پشت باز مقصر اصلی هستند، زیرا هیچ حمایتی از بالشتک پا ایجاد نمی کنند. پس قبل از درمان خانگی ترک پوستی از کفش های مناسب استفاده کنید و در صورت استفاده از صندل یا کفش پشت باز حتما از کرم ترک پوستی جهت درمان ترک پا یا پیشگیری از آن استفاده کنید.

آیا درمان خانگی ترک پوستی ممکن است
آیا درمان خانگی ترک پوستی ممکن است

بهداشت

عدم تمیز نگه داشتن پا می تواند دلیل دیگر ترک خوردن پاشنه پا باشد، اگرچه استفاده از صابون های زبر و مالش شدید می تواند مشکل ایجاد کند. برخی تصور دارند با رعایت بیش از حد بهداشت و استفاده از آب می تواند بهداشت را رعایت کنند، در صورتی که چنین نیست و این یک باور غلط است! آب روغن های طبیعی پوست را از بین میبرد و می تواند پوست را زبر، خشک و یا هر دو مشکل را به همراه داشته باشد که منجر به ترک پا شود. ایستادن به مدت طولانی در مناطق مرطوب مانند حمام، می تواند باعث ترک پاشنه پا شود.

مقاله پیشنهادی: بهترین پاک کننده پوست مناسب با پوست شما چیست؟

ژنتیک

شاید کمتر کسی به این فکر کند که ترک پوستی می تواند ژنتیکی باشد و منجر به ترک های زیادی در دست و پا شود و زیبایی آنها را با مشکل مواجه کند. بسیاری از نظر ژنتیکی مستعد پوست خشک یا پینه های بزرگ در اطراف پاشنه پا هستند که آنها را وادار ساخته است تا از درمان خانگی ترک پوستی پیروی کنند و از درمان ترک پا و دست خود بهترین نتیجه ها را داشته باشند.

درمان ترک پا در خانه
درمان ترک پا در خانه

زمان درمان ترک پا چقدر است؟

با مراقبت و رعایت اصولی و پیروی از درمان خانگی ترک پوستی، دیدن علائم اولیه بهبودی حدود ۷ تا ۱۴ روز طول می کشد. این به میزان ترک خوردگی پاشنه پا، مشکلات پوستی مانند پسوریازیس و اگزما یا مشکلات دیگر مانند دیابت و عدم تعادل هورمونی بستگی دارد.

چرا فقط پاشنه پا ترک می خورد ؟

از آنجا که هیچ غده چربی روی پوست پای شما وجود ندارد، پاشنه پا تمایل بیشتری به خشک شدن دارد. پوست روی پاشنه ها ضخیم و خشک است که با فعالیت زیاد تمایل به ترک و خونریزی دارند. ایستادن ساعت ها روی زمین سرد یا سخت برای پیاده روی طولانی و فشرده با اضافه وزن از دلایل اصلی ترک پاشنه می باشد. اگر دقت کرده باشید قسمت میانی پا توخالی و به خوبی محکم شده است، که بیشتر وزن بدن توسط پاشنه ها تحمل می شود.

چی برای درمان ترک پا خوبه
چی برای درمان ترک پا خوبه

نکاتی برای جلوگیری از ترک خوردگی پاشنه پا

نکات زیادی وجود دارد که می توانید برای محافظت از پوست خود و جلوگیری از خشک شدن و ترک پوست انجام دهید. درمان خانگی ترک پوستی با رعایت این نکات رابطه مستقیمی دارد که عبارتند از:

  • مرطوب سازی اولین قدم برای جلوگیری از خشکی پاشنه پا است، آب زیادی بنوشید تا پوست شما مرطوب و لطیف بماند.
  • پوشیدن کفش راحت، خودداری از راه رفتن بیش از حد و جلوگیری از قرار گرفتن در معرض بیش از حد آلودگی ها، ساده ترین راه های جلوگیری از ترک خوردن پاشنه پا می باشد.
  • پاك كردن مرتب پاشنه ها با سنگ پا و فرو بردن آنها در آب نمك گرم يا آبي كه به آن آب ليمو اضافه كرده اید مي تواند موثر باشد.
  • ماساژ با روغن نیز از خشکی و ترک پاشنه پا جلوگیری می کند.

درمان خانگی ترک پوستی پا

اگر پوست ترک خورده روی پاشنه پای شما خیلی شدید نیست، می توانید برای تسکین، درمان خانگی ترک پوستی زیر را امتحان کنید:

  1. از مرطوب کننده مخصوص مرطوب سازی استفاده کنید، زیرا بهترین گزینه برای لطافت و لایه برداری از پوست خشک و مرده است.
  2. پاها را به مدت ۲۰ دقیقه در آب ولرم خیس کنید، سپس از یک سنگ، اسکرابر پا یا لوفا استفاده کنید تا خشکی پوست از بین برود و به نوعی پوست را لایه برداری کنید.
  3. برای درمان ترک پا و جلوگیری از عفونت، از بانداژهای مایع استفاده کنید.
  4. یکی از درمان خانگی ترک پوستی استفاده از عسل است که می تواند به بهبود و پاکسازی زخم ها و مرطوب سازی آن کمک کند.
درمان ترک پا با طب سنتی
درمان ترک پا با طب سنتی

پاک کننده روغن زیتون را بزنید تا پوست خشک شود

روغن زیتون عالی است چرا که به عنوان یک پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی شناخته شده است. کافی است روغن را به پوست خود بمالید و یک پارچه گرم و مرطوب را روی پوست بکشید و تا خنک شدن آن صبر کنید، سپس روغن اضافی را پاک کنید. روغن زیتون به عنوان پاک کننده انتخاب خوبی است، این روغن چربی طبیعی پوست شما را از بین نمی برد، اما باعث تمیز شدن پوست می شود.

تهیه ماسک خانگی برای درمان ترک پا

تهیه ماسک خانگی از آووکادو یکی دیگر از روش های درمان خانگی ترک پوستی برای تسکین خشکی پوست و موارد مشابه است. نصف آووکادو را پوره کرده و با ۱ قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید. اگر پوست خیلی خشکی دارید می توانید ۱ قاشق غذاخوری عسل به ترکیبات ماسک خود اضافه کنید. ماسک را به محل مورد نظر بزنید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی آن بماند و سپس آن را بشویید. بعد از استفاده از این ماسک پوست شما مرطوبت می شود و این دقیقا همان چیزی است که به آن احتیاج دارد.

کرم برای ترک پا خوبه
کرم برای ترک پا خوبه

اسکراب طبیعی روغن زیتون و شکر

از شایع ترین موارد درمان خانگی ترک پوستی استفاده از یک اسکراب خوب و سازگار با انواع پوست است. با استفاده از ترکیب روغن زیتون و شکر یک اسکراب لایه بردار و مرطوب کننده طبیعی ایجاد کنید. یک فنجان شکر را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و در صورت تمایل می توانید یک روغن ضروری مانند اسطوخودوس نیز به مواد اسکراب اضافه کنید که رایحه ای طبیعی داشته باشد، این رایحه می تواند باعث آرامش شود. اسکراب را به آرامی روی پوست خود بمالید، و سپس آن را بشویید؛ در آخر، از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک خانگی ترک پوستی عسل جو دوسر برای لایه برداری

بسیاری با استفاده از درمان خانگی ترک پوستی بلغور جو دوسر توانسته اند شاهد درمان قطعی ترک پا شوند. بلغور جو دوسر یک لایه بردار و ماسک عالی برای افرادی است که از ترک پوستی و یا سلول های مرده رنج میبرند، زیرا این ماسک علاوه بر درمان ترک پا به دلیل لایه برداری که انجام می دهد می تواند رنگ پوست را روشن و یکدست کند.

۲ قاشق غذاخوری جو دوسر را با ۱ قاشق غذاخوری عسل و یک قطره آب مخلوط کنید. بهتر است مخلوط را گرم کنید و سپس آن را به پوست بمالید. همچنین شما می توانید از آن فقط برای لایه برداری و شستشوی بلافاصله استفاده کنید یا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به عنوان ماسک آرامش بخش و آبرسان بگذارید تا روی ترک ها تاثیر مثبتی بگذارد.

گیاهان مفید برای ترک پوست
گیاهان مفید برای ترک پوست

قبل از خواب روغن نارگیل بمالید

همانطور که مستحضر هستید روغن نارگیل در دمای اتاق به مرور جامد می شود، بنابراین از آن به عنوان کرم مرطوب کننده هنگام خواب و یا در هر زمان دیگری می توانید از آن استفاده کنید. برای پاشنه پا و دست ها می توانید بدون هیچ محدودیتی از این روغن بزنید و سپس با جوراب های ضخیم یا دستکش های مناسب آنها را بپوشانید تا تاثیر بهتری بر روی محل مورد نظر داشته باشند.

روغن های طبیعی برای مرطوب سازی پوست و کمک به ایجاد مجدد سد طبیعی بسیار مفید هستند، که اغلب به دلیل شستشوی مکرر دست و صورت با آب و صابون های خشک کننده روغن های محافظ طبیعی پوست می زداید و در نتیجه آسیب می بیند. جدا از روغن زیتون یا روغن نارگیل، می توانید روغن های طبیعی دیگر را که فاقد مواد تحریک کننده هستند، از جمله روغن جوجوبا، آرگان و آووکادو را مصرف کنید.

مقاله پیشنهادی: یافتن ضد آفتاب مناسب برای پوست من

کمپرس شیر برای پوست تحریک شده

شیر دارای خواص ضد التهابی طبیعی است؛ همچنین حاوی اسید لاکتیک، یک لایه بردار ملایم و طبیعی است و بهترین درمان خانگی ترک پوستی می باشد. برای تهیه کمپرس شیر ابتدا یک پارچه تمیز (مانند دستمال مرطوب یا حوله) را در یک کاسه شیر خنک قرار دهید و آن را در محل خشک بگذارید و اجازه دهید این کمپرس ها به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی موضع بماند. اگر پوست شما نسبت به چیزی حساس است می توانید از کمپرس کمک بگیرید. اسید لاکتیک می تواند پوست ترک خورده را تحریک کند، بنابراین قبل از مصرف حتما آن را تست کنید.

راز داشتن پوست صاف
راز داشتن پوست صاف

درمان ترک پا و خشکی با آلوئه ورا

گرچه آلوئه ورا اغلب به عنوان دارویی برای تسکین آفتاب سوختگی استفاده می شود، اما این ژل می تواند در ماه های خشک زمستان بهترین نتایج را به همراه داشته باشد. ژل آلوئه ورا کاهش قرمزی و تحریک مربوط به خشکی بیش از حد دست، صورت و پاها را کنترل می کند و حتی می تواند علائم پیری و جوش های پوستی را کاهش دهد. آیا کرم حاوی آلوئه ورا می تواند کمک کند؟ چرا باید از کرم استفاده کرد؟

دلیل اصلی استفاده از کرم ترک پوستی چیست؟

بعد از تست کردن درمان خانگی ترک پوستی نوبت به استفاده از کرم می رسد که برخی برای به صرفه تر بودن همان درمان خانگی ترک پوستی را با استفاده از کرم پیش میبرند. کرم های بسیاری هستند که به حفظ رطوبت و محافظت از پوست در طول سال می توانند نیازهای ضروری را مهیا کنند. استفاده مرتب از کرم ترک پوستی باعث نرمی پوست و جلوگیری از ترک خوردگی آن می شود. این امر مخصوصا برای کسانی که دائما دست خود را می شویند یا در بیرون از خانه کار می کنند بسیار حائز اهمیت است.

کرم پوستی
کرم پوستی

چند بار باید از کرم استفاده کرد؟

از کرم ها می توان به تعداد دفعات مورد نیاز در طول روز استفاده کرد. متخصصان توصیه می کنند بعد از شستن دست ها، قبل از بیرون رفتن در هوای سرد یا درست قبل از خواب از کرم ترک پوستی استفاده کنید.

انواع کرم ترک پوستی حاوی مواد تسکین دهنده و نرم کننده می باشد، گروهی از این مواد تشکیل دهنده یک مانع فیزیکی بر روی پوست ایجاد می کنند و باعث  قفل شدن رطوبت در پوست می شوند. در برخی از کرم ها، این لایه نسبتا مقاوم در برابر آب است و حتی پس از شستن دست ها می تواند از آن محافظت کند.

استفاده از کرم ترک پوستی در تابستان الزامی است؟

سعی کنید در هر شرایطی پوست خود را مرطوب نگه دارید. یکی از درمان خانگی ترک پوستی مرطوب نگه داشتن پوست به صورت مداوم است که ترک ها را درمان و از هر ترک دیگری جلوگیری می کند. بنابراین استفاده از بهترین کرم زمان و مکان خاصی ندارد و بهتر است از استفاده آن امتناع نکنید و آن را در روال مراقبت از پوست خود قرار دهید.

کرم های مخصوص ترک پوست
کرم های مخصوص ترک پوست

نحوه انتخاب بهترین کرم ترک پوستی

اگرچه بدن به طور طبیعی کلاژن تولید می کند اما هر ساله ۱٪ کاهش می یابد و در ۴۰ سالگی متوقف می شود. در این مرحله پوست شروع به از دست دادن آب و کشش می کند و چین و چروک ها خود را نشان می دهند. مفاصل، رباط ها، غضروف ها و عضلات به مرور فرسوده می شوند و ترک های پوستی مختلفی در بدن پدیدار می شود. بهترین راه برای رفع این مشکل استفاده از بهترین کرم جهت کلاژن سازی و درمان ترک پوستی و عملکردهای کلی بدن است. هنگامی که به دنبال کرم مرطوب کننده هستید، باید مواد تشکیل دهنده زیر را مد نظر داشته باشید.

خرید بهترین کرم های دست و پا با قیمت مناسب

حفظ رطوبت در پوست:

تاکید پیروی از درمان خانگی ترک پوستی به دلیل نگه داشتن رطوبت در پوست است. شما می توانید با حداقل ترین مواد موجود در خانه بهترین راه درمان خانگی ترک پوستی را امتحان کنید. سعی کنید به دنبال کرم ترک پوستی باشید که حاوی سرامیدها و دی متیکون باشد که در هیدراتاسیون مهر و موم می شوند و از ترکیبات با آبرسانی بالا استفاده کنید.

سنگ پا
سنگ پا

جذب آب:

موادی که به عنوان مرطوب کننده شناخته می شوند، مانند اسفنج آب را به داخل پوست می کشانند. حتما روی برچسب کرم ترک پوستی به دنبال گلیسیرین، اسید هیالورونیک یا اوره باشید زیرا این موارد به جذب آب کمک شایانی می کنند.

جذب رطوبت اضافه:

نرم کننده هایی هستند که برخی از عصاره ها و روغن های گیاهی مانند کاکائو و کره باعث تقویت رطوبت اضافی در پوست می شوند و یک سد محافظتی روی پوست ایجاد می کنند.

تسکین دهنده پوست:

آلوئه ورا، سویا و بلغور جو دوسر همگی دارای خواص درمانی بی نظیری هستند که به طور موثری پوست حساس یا تحریک شده را التیام می بخشند. این ترکیبات در بسیاری از کرم های ترک پوستی وجود دارد.

ماساژ چقدر خوبه
ماساژ چقدر خوبه

بهترین راههای درمان خانگی ترک پوستی

بیایید روراست باشیم، ما معمولا وقتی به پاها توجه می کنیم که مشکلی جدی برای آنها به وجود بیاید و اولین راه پیشرو ما درمان خانگی ترک پوستی است. از جابجایی شما در مکان ها گرفته تا داخل چکمه و کفش های مختلف و در عین حال شیک، پاهایمان فشارهای زیادی را تحمل می کنند که می تواند به ترک پوستی ختم شود. بنابراین، برای کمک به آنها بهتر است در هر شرایطی از درمان خانگی ترک پوستی غافل نشوید. در ادامه به برخی از درمان خانگی ترک پوستی اشاره کرده ایم که می توانند کمک شایانی به شما کنند.

موز به عنوان کرم
موز به عنوان کرم

درمان خانگی ترک پوستی با جوش شیرین

با استفاده از جوش شیرین پا را نرم کنید. جوش شیرین علاوه بر این که پوست را نرم می کند می تواند آن را ضدعفونی کند. دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را در آب گرم اضافه کنید و حدود نیم ساعت پاها را در این مایع قرار دهید.

جادوی موز

موز یک میوه گرمسیری است که سرشار از فواید سلامتی برای بدن و پوست ترک خورده است. اگر نمی توانید برای درمان ترک پا خود هزینه زیادی بکنید می توانید از درمان خانگی ترک پوستی با موز بهترین نتیجه را بگیرید. کافی است یک موز رسیده را خوب له کنید و خمیر را به طور یکنواخت روی قسمتی که مد نظر شماست بزنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی پوست بماند تا خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید. برای گرفتن نتیجه رضایت بخش از این درمان خانگی ترک پوستی آن را هفته ای یک بار امتحان کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

تمیز کردن روزانه

پیروی از یک برنامه دقیق برای پاکسازی منظم پا بسیار مهم است، زیرا از تجمع پوست مرده جلوگیری می کند و پوست شما را در برابر خشک شدن و ترک برداشتن محافظت می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر شب قبل از خواب مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مقداری نمک را در آب گرم اضافه کنید.
  2. پاها را به مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید.
  3. سپس آنها را خشک کنید و با یک مرطوب کننده خوب آن را مرطوب کنید و در نهایت با پوشیدن جوراب به حفظ رطوبت در پوست کمک کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

8 − 2 =