آیا به اندازه کافی برای درمان آکنه و چین و چروک صورتتان درمان انجام داده اید؟ پوست کره ای همان چیزی است که همه ما آرزوی داشتنش را داریم. اما راز زیبایی کره ای چیست؟ آیا کره ای ها از روش های خاصی استفاده می کنند؟

 زیبایی کره ای چیست
زیبایی کره ای چیست

K-Beauty یا زیبایی کره ای چیست؟

K-Beauty به محصولاتی گفته می شود که در زیبایی کره ای و داشتن پوست کره ای نقش مهمی را ایفا می کنند و برای همین به این نام شناخته می شوند شما در زندگی روزانه خود با محصولاتی برخورد میکنید که ادعا می کنند که می توانند مشکلات پوستی شما را یک شب حل کنند اما باید بدانید این محصولات یا پس از مدتی کوتاه اثر خود را از دست خواهند داد و یا دارای عوارض بسیاری هستند بنابراین بهترین راه استفاده از محصولاتی برای تغذیه پوست است که به صورت معمول این کار انجام میدهند و اثرات بلند مدتی را دارند.

زیبایی کره ای
زیبایی کره ای

در زیبایی کره ای همه چیز سفارشی سازی شده است

پوست بی نظیر است و درک آن زمان بسیاری را می خواهد از این رو اگر از محصولاتی استفاده می کنید که پاسخ مثبتی از پوست دریافت می کند از آنها استفاده کنید و محصولاتی که باعث به وجود آمدن آثار منفی روی پوست می شود را استفاده نکرده و مواد تشکیل دهنده آن را مورد بررسی قرار دهید با این کار شما به ترکیباتی دست پیدا خواهید کرد که متناسب با پوست شما خواهند بود.

ترکیبات زیبایی کره ای از مواد طبیعی گرفته شده است

محصولاتی که در زیبایی کره ای مورد استفاده قرار می گیرند همگی از مواد طبیعی هستند که در زندگی روزانه خود شاید بارها و بارها آن را دیده ایم مخاط حلزون یک نمونه از این موارد است که بعدا توضیحاتی در مورد آن ارائه خواهیم داد در پوست کره ای استفاده از مواد طبیعی بسیار اهمیت دارد.

تاریخچه زیبایی کره ای
تاریخچه زیبایی کره ای

تاریخچه زیبایی کره ای

از هزاران سال پیش کره ای ها به کار کشاورزی مشغول بودند و به همین دلیل نور خورشید باعث آسیب دیدگی پوست آنها می شد بنابراین اقدامات اولیه آنها مقابله با نور خورشید بوده است در آن زمان از درخت و گل کاملیا، ماش و برنج که خاصیت آنتی اکسیدان و آبرسانی قوی دارند در وان های کوچک به مقدار کم به دلیل عدم استفاده از مواد نگهدارنده ذخیره و استفاده می کردند.

از سال ۱۹۴۰ با رشد اقتصادی کره شرکت های زیادی فعالیت خود را برای تولید محصولات زیبایی آغاز کردند و زیبایی کره ای شکل مدرن تری را به خود گرفت به همین دلیل مادران از کودکی به فرزندان خود همراه با فواید مسواک زدن استفاده از مرطوب کننده را نیز آموزش می دهند تا پوست کره ای سالمی داشته باشند.

زیبایی کره ای چگونه امکان پذیر است
زیبایی کره ای چگونه امکان پذیر است

چند قدم موثر در داشتن پوستی زیبا

ذات زیبایی کره ای

مقاله پیشنهادی: استفاده از ماژیک ابرو چگونه است؟

تونر ها وظیفه اصلی برای ایجاد تعادل PH در سطح پوست را دارند و اسانس برای هیدراسیون لایه های عمیق پوست ساخته شده اند آب های میسل و هیدروسل ها از دیگر مواردی هستند که برای پوست مورد استفاده قرار می گیرند زیبایی کره ای یک طیف گسترده از بافت های آبکی و چسبناک است که بعد از استفاده از تونرها برای هیدراسیون پوست مورد استفاده قرار می گیرند.

آیا ماسک در زیبایی کره ای تاثیر دارد؟زیبایی کره ای
آیا ماسک در زیبایی کره ای تاثیر دارد؟زیبایی کره ای

ماسک ورقه ای و ماسک لاستیکی

پس از آنکه صورت خود را تمیز کردید از یک ماسک ورقه ای استفاده کنید این ماسک ها ارزان هستند و کارهای بسیار مهمی را برای پوستتان انجام می دهند شما می توانید از این ماسک ها در اتومبیل، هواپیما، پس از بیدار شدن از خواب و یا قبل از خواب استفاده کنید این محصولات همانند یک مولتی ویتامین برای پوست عمل میکنند اگر می خواهید پوستی شفاف و درخشان داشته باشید ماسک ورقه ای را فقط به مدت ۵ روز متوالی استفاده کنید تا صاحب یک پوست کره ای زیبا شوید.

۱۰ قانونی که زنان کره ای برای جوان سازی پوست رعایت می کنند

زمانی که متخصصین پوست در مورد پوست کره ای صحبت می کنند از واژه انقلابی استفاده می کنند. مراقبت از پوست کره ای با کمک چند ترفند و ترکیب چند ماده که به صورت ابتکاری است باعث می شود یک سیستم بی نظیر و بسیار کاربردی از پوست شما محافظت کند. در کره می گویند “می توانید در مورد سن خود دروغ بگویید، اما پوست شما دروغ نمی گوید.”

پاکسازی چند مرحله ای

یک روش پاکسازی جدید را به شما معرفی می کنیم در درس علوم حتما خوانده اید که همانند می توانند همانند خود را حل نماید با در نظر گرفتن این موضوع در پاکسازی پوست کره ای با استفاده از پاک کننده های روغنی برای از بین بردن ناخالصی های نفتی مانند ضد آفتاب ها و آرایش ها استفاده می شود که علاوه بر پاکسازی آنها چربی اضافی پوست را نیز پاکسازی و منافذ پوست را باز می کند.

پس از استفاده از یک پاک کننده روغنی نوبت به استفاده از یک پاک کننده بر پایه آب است که باعث می شود عرق و خاک نیز از سطح پوست پاک شود و هر چند یکبار شاید نیاز باشد تا از یک لایه بردار برای پاکسازی سلولهای مرده داشته باشید.

ماساژ صورت و پوست کره ای
ماساژ صورت و پوست کره ای

ماساژ صورت

ماساژ صورت باعث میشود غدد لنفاوی تحریک شود و جریان خون در پوست افزایش یافته و ضایعات از بین برود و اینگونه پوست جوان باقی خواهد ماند ماساژ صورت برای داشتن پوست کره ای در نواحی خط V، بین چشم و اطراف دهان برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک صورت می گیرد. پس از آنکه با شوینده مناسب پوست خود را تمیز کردید مرطوب کننده مناسب را روی صورت خود ماساژ دهید.

مرطوب کننده و پوست کره ای
مرطوب کننده و پوست کره ای

بلافاصله مرطوب کنید

اگر قصد استفاده از مرطوب کننده را دارید و می خواهید پوستتان به خوبی مرطوب کننده را جذب خود کند بلافاصله پس از شستن صورت و خشک کردن آن از مرطوب کننده خود استفاده کنید از آنجایی که پس از حمام و شستشوی پوست منافذ پوست باز هستند بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده به حساب می آید پس در زمان ۱ دقیقه پس از حمام از مرطوب کننده خود برای به دست آوردن پوست کره ای استفاده نمایید.

خرید انواع مرطوب کننده پوست با قیمت استثنایی

پوست کره ای و ویتامین سی
پوست کره ای و ویتامین سی

ویتامین C

ویتامین سی در داشتن پوست کره ای نش ممی را ایفا میکنند این ویتامین پوست را از بیرون و داخل تغذیه می کند و به دلیل آنتی اکسیدانی بودنش باعث می شود پوست استراحت کرده و پاکسازی شود همچنین باعث روشن تر شدن و خنک  شدن پوست می شود. اسید سیتریک در تمیز کردن منافذ پوست و پاک کردن چربی اضافه آن به خوبی عمل می کند و سلول های مرده پوست را پاکسازی می کند.

برای آنکه از قدرت و اسید سیتریک بهره مند شویم از سرم ویتامین C استفاده کنید و یا یک از نیمه لیمو را در ظرفی که دارای یک لیوان آب است قرار دهید و با یک ابر آب را بر روی پوست خود بمالید توجه داشته باشید در زمانی که قصد خروج از منزل را دارید از ویتامین سی بر روی پوست خود استفاده نکنید زیرا نور خورشید با برخورد به ویتامین سی ممکن است باعث تغییر رنگدانه های پوستی شما شود.

جیسینگ و تاثیر آن بر پوست کره ای
جیسینگ و تاثیر آن بر پوست کره ای

جینسنگ

جینسینگ را میتوان بهترین داروی سلامتی در کره دانست و تاثیر آن بر روی پوست را نمی شود انکار کرد. جینسنگ یک آنتی اکسیدان است و از پیری پوست جلوگیری میکند، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و باعث می شود سلول های پوستی دارای طول عمر بیشتری باشند همچنین در بخش درم پوست باعث افزایش میزان تولید کلاژن می شود که برای پوست یک ماده بسیار ضروری است اگر قصد داشتن پوست کره ای را دارید جینسینگ را فراموش نکنید.

اسید هیالورونیک چیست؟
اسید هیالورونیک چیست؟

اسید هیالورونیک

هرچه سن بیشتر میشود مقدار تولید چربی طبیعی پوست نیز کاهش پیدا می کند و همین موضوع باعث می شود یک دیوار محافظ رطوبت پوست از بین برود که نتیجه آن پیری پوست است اسید هیالورونیک ماده ای است که باعث میشود رطوبت پوست حفظ شود و پوست حالت ارتجاعی خود را از دست ندهد به همین دلیل برای داشتن پوست کره ای استفاده از اسید هیالورونیک توصیه می شود.

حلزون و پوست
حلزون و پوست

مخاط حلزون

برای به دست آوردن پوست کره ای باید به دنبال محصولات نوآورانه ای باشیم و مخاط حلزون یکی از این محصولات جدیدی است که بسیار موفق بوده است. مخاط حلزون دارای عناصر شگفت انگیزی است که هرکدام از آنها برای پوست بسیار مهم است کلاژن، اسید هیالورونیک، ویتامین ها و نمک های معدنی از مواردی است که می شود به آن اشاره کرد. مخاط حلزون به صورت ویژه ای برای ترمیم بافت های پوستی مفید است و به طوری که حتی حلزون از آن برای ترمیم بافت های خود استفاده می کند.

مقاله پیشنهادی: همه آن چیزی که باید درمورد پوست ترکیبی بدانیم

به دلیل ساختار ویژه ای که مخاط حلزون دارد باعث میشود رادیکال های آزاد جذب شوند و تولید کلاژن و الاستین به حالت عادی بازگردد. همچنین از خاصیت ضد التهابی مخاط حلزون نمیشود گذشت که باعث میشود قرمزی و سوزش پوست از بین برود همچنین با ایجاد یک لایه نامرئی بر روی پوست باعث میشود رطوبت پوست حفظ شود اما این لایه اجازه می دهد اکسیژن به سطح پوست برسد و پوست تنفس را به خوبی انجام دهد. برای داشتن پوست کره ای نباید مخاط حلزون را فراموش کنیم.

SPF 30 و آفتاب
SPF 30 و آفتاب

محافظت از اشعه UV

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به مدت طولانی باعث میشود تولید کلاژن در بخش درم با کاهش چشمگیری رو به رو شود و همین امر سبب نازک شدن لایه پوست و در نتیجه ایجاد چین و چروک در پوست می شود برای همین همواره توصیه می شود در زمان خروج از خانه از ضد آفتاب استفاده کنید ضد آفتاب پوست کره ای که مورد استفاده قرار می گیرد بسیار سبک است و به خوبی جذب شده و هیچگونه آثار چسبنده و چربی از خود به جا نمی گذارد این ضد آفتاب ها پوست را مرطوب نگه داشته و می شود از آنها قبل از آرایش نیز استفاده کرد.

کلاژن پوست
کلاژن پوست

کلاژن

برای آنکه پوست بتواند ساختار خود را حفظ کند به ماده ای به نام کلاژن نیاز دارد کلاژن همانند یک قالب ساختمان پوست را شکل داده و بدون آن ساختار پوست بهم می ریزد وجود کلاژن باعث میشود پوست درخشنده تر باشد و خاصیت ارتجاعی آن حفظ خواهد شد اگر پوست کلاژن خود را از دست بدهد شروع به چروک شدن میکند و و استحکام خود را از دست می دهد باید توجه داشت با افزایش سن میزان تولید کلاژن بسیار کاهش می یابد به همین دلیل زنان کره ای برای داشتن پوست کره ای سالم از سرم کلاژن استفاده می کنند.

پپتید چیست؟
پپتید چیست؟

پپتیدها

همانطور که در بالا نیز گفتیم کلاژن یکی از مهمترین پروتئین ها برای پوست است اما باید بدانید خود کلاژن از زنجیره ای به نام پپتیدها تشکیل شده است که بسیار کوچک هستند هنگامی که بدن میزان قابل توجه پپتید را در بدن تشخیص دهد متوجه می شود بدن میزان قابل توجهی از کلاژن خود را از دست داده است بنابراین با تولید بیشتر کلاژن سعی می کند تعادل را در پوست برقرار کند این کار دقیقا همان چیزی است که ما در زمان استفاده از محصولات دارای پپتید انتظار داریم. باید بدانیم پوست کره ای باید دارای مقدار زیادی پپتید باشد.

تغییراتی که باعث می شود پوست دیرتر پیر شود

جالب است بدانید زنان کره ای بیشتر از دو برابر سایر مردم جهان برای داشتن پوست کره ای هزینه می کنند و مردان کره ای نیز به پوست خود بسیار اهمیت  میدهند مردان و زنان کره ای از سن پایین شروع به پیشگیری و حفظ پوست خود می کنند این کار باعث شده است تا آنها پوست کره ای را در مدت طولانی تری از زندگی خود داشته باشند.

چه تغییراتی در زندگی برای داشتن پوست کره ای لازم است؟

این را باید قبول کرد که هرچه از پوست خود بیشتر مراقبت کنیم روند پیری آن نیز کندتر خواهد شد مردمان کره به همین دلیل عادات بسیار مهمی را در زندگی روزمره خود رعایت می کنند به عنوان مثال می شود به دسر خوردن کره ای ها اشاره کرد که به جای انتخاب محصولات شیرین مانند کیک و بستنی از میوه استفاده می کنند استفاده از آب و نوشیدن چای سبز به جای استفاده از نوشابه از دیگر عادات کره ای ها است.

کرم و مرطوب کردن پوست
کرم و مرطوب کردن پوست

خرید کرم BB

استفاده از کرم های ضد لک را شاید تجربه کرده باشید استفاده از یک ضد لک مرطوب کننده می تواند پوست شما را مرطوب، محافظت و ترمیم کند. این محصولات دارای آنتی اکسیدان، مواد روشن کننده پوست و ضد آفتاب مجهز هستند و که باعث میشود پوست به صورت کامل یک دست و سالم باشد اگر فکر میکنید ۹۰ درصد پیری پوست خود برای قرار گرفتن در معرض آفتاب است باید استفاده از ضد آفتاب ضروری است برای همین داشتن پوست کره ای باعث شده است کره ای ها از کرم های BB استفاده کنند.

مقاله پیشنهادی: درباره مزایا و معایب پوشک بچه بیشتر بدانید

برخی از کرم های BB کره ای دارای عناصری همچون طلای سفید در خود هستند که باعث تحریک ضد پیری پوست و افزایش تولید کلاژن طبیعی پوست می شود باید این را بدانیم که کلاژن نقش مهمی را در جوانی پوست دارد و با افزایش سن میزان تولید آن کاهش می یابد تا جایی که تولید آن در بدن متوقف می شود با استفاده از کرم BB چروک، افتادگی پوستو چروک اطراف چشم را کند خواهد شد.

آیا ماسک خواب ضروری است
آیا ماسک خواب ضروری است

استفاده از ماسک خواب

یکی دیگر از روش هایی که برای رسیدن به پوست کره ای مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از ماسک خواب است این ماسک با ماسک هایی که برای خوابیدن مورد استفاده قرار می گیرند متفاوت است منظور ما ماسکی مرطوب کننده ای است که در تمام طول شب میتوانید از آن استفاده کنید تا مواد مغذی مورد نیاز پوست را در خواب تامین کنید روغن مورد استفاده در این ماسک ها از عصاره گیاهانی همچون اسطوخودوس است که باعث می شود خواب عمیق را راحت تر تجربه کنید.

ماسک ورقه ای خوب است؟
ماسک ورقه ای خوب است؟

استفاده از ماسک های ورقه ای

ماسک ورقه ای در کره بسیار محبوب است و در فروشگاهای محلی، فروشگاهای لوازم آرایشی و مد می توانید آنها را خریداری کنید انواع مختلف ماسک ورقه ای وجود دارد مانند ماسک پیری، آکنه، ماسک ویتامین C، ماسک کلاژن، ماسک آبرسان، ماسک روشن کننده پوست و حتی ماسک ترمیم کننده پوست حلزون از انواع آن هستند

ماسک های ورقه ای یک بار مصرف هستند و با عناصری که باعث تغذیه پوست می شوند تقویت شده اند و شما با استفاده ۲۰ دقیقه ای از آنها می توانید به جوانسازی پوست خود برای رسیدن به پوست کره ای قدم محکمی بردارید این ماسک ها باعث می شوند رطوبت سطح پوست حفظ شود و از بین نرود به همین دلیل پوست به صورت کامل تغذیه خواهد شد

فروش انواع ماسک ورقه ای برای انواع پوست

استفاده از دستگاهای ضد پیری

 دستگاهای ضد پیری از دیگر محصولاتی است که کره ای ها از ان برای به دست آوردن پوست کره ای و درمان چین چروک خود بهره می برند این دستگاها با قرار گرفتن بر روی پوست باعث تحریک عضلات پوست می شوند که افزایش گردش خون را در آن منطقه به دنبال خواهد داشت بنابراین با افزایش گردش خون میزان دریافتی مواد غذایی از خون نیز افزایش خواهد یافت.

اشتباهات پوستی
اشتباهات پوستی

تصورات غلطی که درمورد زیبایی کره ای داریم چیست؟

در زیبایی کره ای و برای به دست آوردن پوست کره ای تصورات غلطی وجود دارد که باعث میشود افراد برای به دست آوردن آن دچار شک و ناامیدی شوند بنابراین باید این اشتباهات رایج را از بین برد با ما همراه باشید تا این اشتباهات را بشناسید.

برای به دست آوردن پوست کره ای باید تمام ۱۰ مرحله را انجام داد

واقعا نیازی نیست تا تمام ۱۰ مرحله زیبایی کره ای را انجام دهیم شما میتوانید با انجام ۵ یا بیشتر از ۵ کار نیز به نتیجه برسید اینها تمام آن چیزی است که پوست به آن نیاز دارد پس متناسب با نیاز پوستتان از این مراحل استفاده کنید و سعی کنید نیازهای پوست خود را پوشش دهید این ۱۰ مرحله برای افرادی است که قصد دارند وقت بیشتری را برای پوستشان بگذرانند.

محصولات زیبایی کره ای مخصوص آسیایی ها است

این مورد کاملا اشتباه است و همه می توانند پوست کره ای داشته باشند محصولات زیبایی کره ای برای تمام پوست ها تولید شده است و کسانی که پوست چرب، حساس، خشک و ترکیبی دارند می توانند با استفاده از این محصولات پوستی صاف و شفاف داشته باشند پس نگران این نباشید که شما اهل آسیا هستید یا خیر.

استفاده از محصولات ضد پیری باعث پیری زودتر شما می شوند

این سخن نیز کاملا اشتباه است درست است که محصولاتی خشن و آسیب زننده به پوست باعث ایجاد ناراحتی های پوستی می شود اما باید بدانید که این حقیقت فقط برای محصولات ضد پیری نیست بنابراین از محصولاتی استفاده کنید که آسیب زدن به پوست را به دنبال نداشته باشد تا پوستی جوان و سالم داشته باشید.

پوست مردان کره
مردان کره

محصولات مورد استفاده مردان و زنان متفاوت است

خبر خوب برای شما این است که محصولات زیبایی کره ای برای رسیدن به پوست کره ای مختص جنس خاصی نیست و مردان و زنان می توانند از آن استفاده کنند اما نکته مهم نوع پوست است بنابراین اگر جنس پوست شما و همسرتان یکی است می توانید از یک نوع محصول استفاده کنید.

ضد آفتاب را فقط در روزهای آفتابی باید استفاده کرد

این شاید بزرگترین اشتباهی باشد که ممکن است ما مرتکب شویم گاهی مردم می گویند من در خانه و محل کار هستم و یا امروز هوا ابری است پس نیازی به استفاده از ضد آفتاب ندارم اما در حقیقت اشعه مضر خورشید از ابرها و شیشه پنجره عبور می کند. بنابراین استفاده از یک ضد آفتاب در طول روز برای همه ما ضروری است بهتر است از ضد آفتاب با SPF بالای ۳۰ استفاده شود و هر ۲ تا ۳ ساعت اقدام به تجدید آن نمود.

انواع پوست کره ای: عسلی، لکه دار و شیشه ای

نه تنها روش مراقبت از پوست به روش زیبایی کره ای وجود دارد بلکه انواع مختلفی از مراقبت پوست-آرایشی نیز وجود دارد که در زیر به آنها پرداخته ایم.

پوست شیشه ای
پوست شیشه ای

پوست شیشه ای

شناخته شده ترین مورد است و به پوست صاف و شفافی گفته می شود که دارای شفافیتی نمایان است که به دلیل خطوط ظریف از کانسیلر موضعی است که باعث ایجاد این توهم شیشه ای بودن پوست میشود ظاهر نهایی این نوع پوست به جای آرایش خفیف، پوستی صاف، بدون ظاهری باید داشته باشد. پوست شما مانند یک قطره آب نمناک و پر از رطوبت است که از درون آن روشن است.

پوست لکه دار
پوست لکه دار

پوست لکه دار

در این نوع پوست به جای تمرکز بر روی درخشنده بودن پوست به نرم و لطیف بدن آن اهمیت داده می شود این نوع پوست مرطوب و کمی درخشان است و فرق آن با پوست شیشه ای لطافت آن است.

پوست عسلی
پوست عسلی

پوست عسلی

تفاوت اصلی پوست عسلی با سایر پوست ها در بافت آن است پوست شیشه ای و لکه دار ظاهری منعکس کننده دارند و سه بعدی هستند اما پوست عسلی مانند پوست یک کودک نیمه براق، چاق و کمی ناخوشایند است و به جای بازتاب آب می توانید به بافت عسل فکر کنید این استعاره ای است که برای این محصول به کار می برند.

منبع

brightside.me
oralift.com

2 دیدگاه‌ها

  1. ببخشید من یک جایی خونده بودم که کره ای ها هرشب صورتشون رو با شیر ماساژ میدن این هم خوبه انجام بدم یا خیر
    ممنون عالیییی بودش حرف نداشتش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

سه × یک =