انواع روش های بزرگ کردن باسن و فرم دهی به آن 

امروزه روش های زیادی برای فرم دهی و بزرگ کردن باسن وجود دارد که با استفاده از این روش ها می‌ توان فرم و حجم باسن را تغییر داد. به طور کلی روش های افزایش حجم باسن به دو دسته طبیعی و جراحی تقسیم بندی می گردند که روش های طبیعی معمولاً به مواد غذایی مفید برای بزرگ کردن باسن و همچنین حرکات ورزشی دسته بندی می گردند. اما روش‌های جراحی از طریق تزریق چربی و پروتز انجام می‌ شود که این روش ها دوره نقاهت کوتاه داشته و عوارض آنها هم کمتر است. از رایج ترین روش های افزایش حجم باسن و بزرگ کردن آن در افراد می توان به استفاده از تزریق پروتز، لیفت باسن با نخ و همچنین تمرینات ورزشی مخصوص اشاره نمود که هر کدام از این روش ها تغییرات زیادی در حجم و فرم باسن به وجود می آورند.

در لیفت باسن با نخ پزشکان با استفاده از نخ های پزشکی مخصوص باسن را لیفت نموده و به بالا می کشند و از این طریق به باسن فرم می دهند. مواد غذایی مفید برای بزرگ کردن باسن هم وجود دارند که افراد می توانند با داشتن مربی ورزشی حرفه ای و با حرکات ورزشی مناسب و خوردن برخی مواد غذایی، در مدت زمان ۳ الی ۵ ماه به عضلات ران و باسن خود فرم دهند. روش تغییر فرم و بزرگ کردن باسن از طریق پروتز هم روشی رایج است که با استفاده از پدهای ایمپلنت یا سیلیکونی که به شکل بیضی هستند حجم باسن افزایش پیدا می‌ کند. معمولاً در این روش حدود ۱۰ روز کبودی وجود دارد که به مدت زمان یک ماه کبودی آن نیز کاملا از بین می رود.

ساخت باسن بزرگ
باسن بزرگ

کاندیدای مناسب برای جراحی باسن و بزرگ کردن آن

یکی از مهم ترین قسمت ها در بدن که به زیباتر نمودن استایل کمک زیادی می کند باسن است. از نظر پزشکان جراحی زیبایی افرادی که می خواهند به سایز لباس دلخواه خود برسند، معمولاً کاندید های مناسب برای جراحی باسن هستند. برخی از افراد برای اینکه بتوانند لباسهای مناسب سایز و استایل خود را به تن نمایند، اقدام به تغییر فرم باسن خود می کنند. همچنین برخی از افراد که دچار شل شدگی بافت اطراف باسن هستند و یا باسن آنها دچار افتادگی می باشد هم می توانند از روش‌ های جراحی برای افزایش حجم باسن استفاده کنند.

بزرگ کردن باسن با روش‌ های جراحی مثل پروتز به خوش فرمتر شدن و زیباتر شدن فرم باسن کمک می‌ کند، ضمن اینکه از روش های کم عوارض و کم خطر هم می باشد. برخی از افراد هم با کاهش سایز باسن خود اعتماد به نفس ندارند و این افراد کاندیدای مناسب برای افزایش حجم باسن و افتادگی آن هستند. افزایش حجم باسن به افزایش اعتماد به نفس در برخی از افراد کمک می کند. علاوه بر این موارد برخی دیگر هم علاقمند به داشتن فرم فانتزی در باسن خود هستند. این افراد می‌ توانند با مراجعه به کلینیک های زیبایی اقدام به جراحی باسن خود نموده و آن را بزرگتر نمایند. 

چگونه می توان کمری باریک و باسن بزرگ داشت؟

یکی از بهترین راه ها برای بزرگ کردن باسن ورزش کردن است. بزرگ کردن باسن با ورزش جزء کم خطر ترین راه ها برای خوش فرم تر نمودن باسن می باشد. ورزش بر روی قسمت های مختلف عضلات باسن تاثیر گذاشته و موجب افزایش حجم و تغییر فرم آن می شود. ورزش‌ هایی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی و کوهنوردی موجب بزرگتر و برجسته تر نمودن عضلات باسن می گردند. یکی دیگر از ورزش های مفید برای افزایش حجم باسن اسکات زدن با وزنه است که فشار زیادی بر قسمتهای مختلف کمر و پایین تنه وارد می‌ شود و در نتیجه به افزایش حجم باسن می‌ انجامد. پل زدن روی باسن هم از دیگر ورزش های متداول است که بیشتر مربی های حرفه ای از این روش برای افزایش حجم باسن مراجعه‌ کنندگان خود استفاده می کنند.

اما علاوه بر ورزش رژیم غذایی و تغذیه هم برای داشتن باسن بزرگ موثر است. بسیاری از افراد به دنبال پاسخ به این سوال هستند که چه بخوریم تا باسنی بزرگ داشته باشیم. باید بدانید که مصرف پروتئین و مواد غذایی پروتئین دار باعث افزایش اندازه باسن می شود. مواد غذایی پروتئین دار شامل مرغ، ماهی، سویا، گوشت بدون چربی و حبوبات هستند. مصرف کربوهیدرات ها و چربی ها هم عامل دیگری در افزایش حجم باسن است که برای بزرگ کردن باسن فایده های زیادی دارند. مواد غذایی مثل سیب زمینی، غلات و بادام زمینی که حاوی چربی‌ های سالم هستند به بزرگ کردن باسن کمک زیادی می نمایند. مصرف سبزیجات و مکمل های معدنی و ویتامینی هم از دیگر عامل های موثر در تغییر سایز و فرم باسن می باشند.

مقاله های پیشنهادی

بزرگ کردن باسن از طریق تزریق چربی 

یکی از راه های پرطرفدار برای بزرگ کردن باسن و افزایش حجم آن استفاده از چربی بدن است که از طریق تزریق چربی توسط افراد حرفه ای می توان حجم باسن را افزایش داد. معمولاً تزریق چربی با استفاده از چربی های موجود در خود بدن انجام می شود. در این روش از قسمت های چاق چربی برداشته شده و به قسمت هایی مثل باسن تزریق می‌ شود. معمولاً برای اینکه چربی ها از قسمت های مختلف بدن خارج شوند، از لیپوساکشن استفاده می نمایند تا بتوانند چربی های بهتر و اضافه را از منطقه های مختلف بدن مثل شکم و ران خارج نمایند.

معمولاً در روش لیپوساکشن خارج کردن چربی از طریق لیزر می باشد که در این روش چربی ها میزان ماندگاری کمتری دارند. امروزه برخی از پزشکان با بی حس نمودن محل مورد نظر و همچنین سرنگ ها با سوزن های مخصوص اقدام به خارج نمودن چربی از بافت پوست نموده و چربی های کاملاً سالم را برای تزریق انتخاب می‌ کنند. تزریق چربی جزء عمل های جراحی محسوب می‌ شود که مزایا و معایبی هم دارد که مزایای آن بسیار بیشتر از عوارض و معایب این روش می باشد؛ به همین دلیل هم افراد زیادی به دنبال این روش هستند و ترجیح می‌ دهند که با تزریق چربی اقدام به بزرگتر نمودن باسن خود نمایند و حجم باسن خود را افزایش دهند.

بزرگ کردن باسن با تزریق چربی
بزرگ کردن باسن با تزریق چربی

عوارض بزرگ کردن باسن با تزریق چربی

روش تزریق چربی برای بزرگ کردن باسن همانند دیگر روش ها ممکن است عوارضی هم داشته باشد. از عوارض بزرگ کردن باسن از طریق تزریق چربی در برخی مواقع می توان به ورم و تورم اشاره کرد. معمولاً تورم زیاد در باسن پس از سه هفته کاهش پیدا می کند؛ البته باید بدانید که میزان ورم به وجود آمده با توجه به مقدار تزریق چربی و همچنین محل تزریق متفاوت است. در برخی مواقع هم تزریق چربی به باسن سبب عفونت و خونریزی می‌ شود که در این موارد حتما باید به پزشک مراجعه نمود. در برخی مواقع هم به هنگام تزریق چربی برخی از افراد مقدار خون بیشتری از دست می دهند یا اینکه دچار لختگی خون در بدن خود می‌ شوند؛ که اگر در این مواقع به کلینیک‌ های پیشرفت مراجعه شود این موارد کاهش پیدا می نماید.

پس از برداشتن چربی از مناطق مختلف مانند شکم احتمال کبودی در این نواحی وجود دارد که اگر پزشک تجربه کافی داشته باشد، قطعاً میزان کبودی در ناحیه هایی که چربی از بدن خارج شده هم کمتر می شود. در مواقعی که افراد به داروهایی مثل لیدوکائین حساسیت داشته باشند احتمال بروز مسمومیت هم ایجاد می شود. اگر برای انجام این عمل به پزشک با تجربه مراجعه نشود، ممکن است که بزرگ کردن باسن نامتقارن انجام شود و زیبایی آن از بین برود. همچنین زمانی که میزان چربی تزریق شده از اندازه مجاز بیشتر شود، ممکن است که پوست باسن ترک بخورد.

 کرم بزرگ کننده و فرم دهنده باسن ایچون بیوتی عصاره سیر و فلفل
کرم بزرگ کننده و فرم دهنده باسن ایچون بیوتی عصاره سیر و فلفل

مشاهده و خرید

 روغن حجم دهنده باسن ایچون بیوتی عصاره سیر
روغن حجم دهنده باسن ایچون بیوتی عصاره سیر

مشاهده و خرید

مزایای تزریق چربی به باسن

همانطور که قبلتر هم اشاره  شد تزریق چربی به باسن ممکن است عوارضی داشته باشد؛ اما از مزایای این روش نسبت به دیگر روش ها هم نباید غافل شد. از مهمترین مزایای روش تزریق چربی برای بزرگ کردن باسن این است که هیچ گونه جای زخمی بر روی باسن وجود ندارد و قابل مشاهده نیست. بنابراین افرادی که نسبت به پوست خود حساس هستند، با اطمینان خاطر می توانند از این روش برای افزایش حجم باسن خود استفاده کنند. همچنین بروز واکنش های آلرژیک در این روش وجود ندارد و این روش بزرگ کردن باسن جزء روش های راحت و ایمن می باشد.

از لحاظ دوره نقاهت و مدت زمان بهبودی هم باید عنوان شود که مدت زمان بهبودی در روش تزریق چربی به باسن سریع و کوتاه مدت است و نتیجه به دست آمده در این روش تا چندین سال ماندگاری داشته و از نوع طبیعی می باشد. اگر قرار است که عمل های دیگر زیبایی انجام شود، این نوع عمل جزء عمل های مقرون به صرفه بوده که با استفاده از چربی های بدن خود فرد حجم باسن افزایش پیدا می‌ کند. معمولاً افراد زیادی برای بزرگ کردن باسن خود و برجسته نمودن آن تزریق چربی را به پروتز ترجیح می دهند، به خاطر اینکه چربی ها از بافت بدن خود آنها است اما پروتز از مواد سیلیکونی می باشد که گاهی اوقات ممکن است حساسیت ایجاد نماید و موجب بروز عفونت گردد.

عوامل موثر بر هزینه بزرگ کردن باسن با روش تزریق چربی

افرادی که به دنبال افزایش حجم باسن خود از طریق روش‌ های جراحی هستند، اغلب به دنبال عوامل موثر بر هزینه‌ های آن نیز می باشند. باید عنوان شود عوامل زیادی بر هزینه بزرگ کردن باسن از طریق تزریق چربی تاثیرگذار هستند که مهمترین آنها دستمزد جراح است. هرچه پزشکی که برای این کار انتخاب می شود حاذق تر باشد قطعاً میزان دستمزد آن برای انجام این عمل هم افزایش پیدا می‌ کند. مورد دیگر که عامل موثر در تعیین هزینه برای این عمل جراحی است هزینه تسهیلات جراحی می باشد که می تواند در افزایش هزینه تاثیر بگذارد.

مواردی مثل هزینه های بیهوشی و نوع بیهوشی که برای این عمل مورد استفاده قرار می‌ گیرد هم از دیگر عامل های تاثیر گذار در تعیین هزینه در روش تزریق چربی هستند. ملزومات حین عمل و بعد از عمل و همچنین نسخه های دارویی هم جزء موارد دیگری می باشند که سبب افزایش هزینه به هنگام بزرگ کردن باسن می شوند. اما به طور کلی لازم است به خاطر داشته باشید که به هنگام انجام این عمل رضایت شما بسیار حائز اهمیت بوده و اکثر پزشکان ترجیح می‌ دهند که پس از رضایت بیماران خود هزینه را از آنها دریافت نمایند؛ بنابراین شما با انتخاب پزشکی با تجربه می توانید میزان عوارض و همچنین هزینه های حین عمل را نیز کاهش دهید.

اقدامات لازم بعد از انجام تزریق چربی به باسن 

نتیجه اصلی و مطلوب پس از انجام تزریق چربی به باسن حدود شش ماه بعد مشخص می شود. اما پس از انجام این جراحی، پزشکان برخی از اقدامات را به بیماران خود توصیه می کنند که انجام دهند. پس از انجام این عمل به طور مرتب باید داروهایی که توسط پزشک تجویز می شود مورد استفاده قرار بگیرد. در صورت صلاحدید پزشک، قطعا باید از مسکن های مجاز در دوره نقاهت استفاده گردد. به مدت دو هفته نباید انجام فعالیت های بدنی سخت وجود داشته باشد. بعد از حدود ۶ الی ۱۲ روز گن مخصوص پوشیده شود. از حمام رفتن تا حدود ز ۵روز بعد از جراحی اجتناب گردد. برای پیشگیری از عفونت کردن جای زخم حتماً پانسمان روزانه عوض شود.

از انجام ورزش‌ های سنگین حداقل یک ماه پس از عمل خودداری گردد. به مدت یک الی دو هفته بهتر است که بیمار به صورت دمر بخوابد. پس از جراحی نشستن بر روی یک کوسن نرم تا دو هفته باید انجام شود. افرادی که تزریق چربی به باسن را انجام می دهند، حداقل یک هفته نباید رانندگی کنند. نشستن طولانی مدت بر روی باسن سبب نامتقارن شدن فرم باسن می گردد. همچنین در طی مدت زمان دوره نقاهت، از داروهای روان کننده یا منعقد کننده نباید استفاده شود؛ به این خاطر که این داروها ممکن است موجب خونریزی یا لخته شدن خون در بدن شوند. افرادی که پس از انجام تزریق چربی به باسن این موارد را رعایت کنند قطعاً می توانند باسن خوش فرم و زیبا داشته باشند بدون اینکه دچار عوارض بعد از عمل گردند. 

منابع

majalesalamat.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

دو + شانزده =