روغن نرولی برای چی خوبه؟ آیا می‌دانید روغن نرولی چیست؟ آیا از نحوه تولید آن با خبر هستید؟ از فواید روغن نرولی برای سلامتی بدن خود چه می‌دانید؟ مضرات روغن نرولی چیست؟  برای  رسیدن به جواب این سوالات با ما همراه شوید. روغن نرولی  یکی دیگر از انواع روغن‌های پایه طبیعی است که دارای رایحه‌ای شیرین و یا تلخ است همچنین  به رنگ زرد کمرنگ  که به مرور زمان تیره‌تر و چسبنده‌تر می‌شود و معمولا آن را به نام روغن شکوفه‌های نارنج  نیز می‌شناسند.

امروزه  در تولید انواع  کالای آرایشی و بهداشتی از روغن نرولی به عنوان عنصر پایه بهره می‌گیرند. در این مقاله  قصد داریم  از تاریخچه کشف  اسانس شکوفه‌های نارنج بگوییم ، فواید روغن نرولی برای پوست  و مو، معرفی محصولات بهداشتی روغن نرولی که می‌توانید در خانه درست و استفاده کنید، مضرات آن را گوشزد کنیم و کمی در مورد رایحه درمانی بگوییم.

تاریخچه کشف روغن نرولی

شواهد تاریخی نشان می‌دهد که در ابتدا درخت نارنج  در جنوب شرقی آسیا کشف شد و بعد از آن راه خود را به سمت هند، برمه و چین باز کرد. زمانی  که  تاجران از خواص بی نظیر این درخت آگاه شدند آن را به عربستان، مدیترانه  و آفریقا آوردند.

کاهنان مصری  روغن نرولی را به شکل بخور استفاده می‌کردند که بعدها در کلیساها نیز به همین

در قرن ۱۲ میلادی  درخت نارنج در اسپانیا پرورش داده شد  و کاوشگران اسپانیایی آن را به جزیره فلوریدا بردند. در قرن ۱۷ میلادی بود که  شاهزاده‌ای به نام نرولا در ایتالیا از فواید روغن نرولی در حمام و همچنین خوشبو شدن لباس خود استفاده کرد. در این زمان بود که نام این اسانس خوشبو به روغن نرولی معروف شد.

یک عطر ساز ایتالیایی به نام فارینا با الهام از شاهزاده نرولا شروع  به  شناخت و ترکیب روغن‌های اساسی دیگر با روغن نرولی کرد. او با ترکیب اسانس نرولی با لیمو، اسطوخودوس، رزماری، ترنج و غیره اسانس خوشبویی را ابداع کرد که شدیدا مورد استقبال قرار گرفت و آن را ادکلن نامید.

فواید روغن نرولی برای پوست
فواید روغن نرولی برای پوست

روغن نرولی چیست؟

با توجه به خواص فراوانی که گیاه نارنج دارد، از درخت آن سه نوع مختلف روغن تولید می‌شود  که هر کدام خواص خود را دارند. از پوست نارنج عصاره ای تولید می‌شود که به روغن نارنج معروف است همچنین از برگ‌های درخت نارنج نیز روغن پیت دانه حاصل می‌شود. سومین مورد، روغن نرولی است که از شکوفه‌های ریز و سفید رنگ و معطر درخت نارنج بدست می‌آید، در واقع از تقطیر بخار شکوفه‌ها حاصل می‌شود.

هنگامی که  شکوفه‌های درخت نارنج در یک مخزنی از آب قرار می‌گیرد و آب شروع به بخار می‌کند، بخار را سرد کرده  و اسانس آن را می‌گیرند. روغن حاصله بسیار مغذی و دارای رایحه‌ای دلپذیر است و بوییدن آن اعصاب را آرام و خلق خو را عوض و تب را قطع می‌کند. حوزه کاربرد فواید روغن نرولی برای سلامتی شامل، جسم و روح و روان است.

امروزه محصولات بهداشتی روغن نرولی به صورت گسترده در کارخانجات تولید و به بازار عرضه می‌شود. انواع عطر، لوسیون، شمع، روغن ماساژ، سرم، ماسک، دئودورانت و غیره نمونه‌هایی از محصولات تولید شده از روغن نرولی هستند.

فواید روغن نرولی برای بدن
فواید روغن نرولی برای بدن

فواید روغن نرولی برای سلامتی بدن

امروزه برای بهره بردن از فواید روغن نرولی برای سلامتی بدن از روش آروما تراپی استفاده می‌شود. آروماتراپی با اسانس نرولی می‌توان به عنوان درمان مکمل برای بیماری‌های مزمن مورد استفاده قرار داد. امروز اهمیت استفاده از مواد طبیعی برای سلامتی بدن بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. از جمله فواید روغن نرولی برای سلامتی بدن به شرح زیر است:

برای کاهش تشنج

 مطالعات نشان داده که استشمام بوی روغن نرولی باعث کاهش تشنج در افراد می‌شود زیرا دارای مواد شیمیایی لینالول، لینالیل استات، نرولیدول، فارنسول، ترپینول، لیمونن است که برای کاهش میزان تشنج بسیار مفید است.

خرید کرم دست و پا مناسب تمام سنین با قیمت مناسب

برای علائم یائسگی

 مطالعه‌ای درمورد زنان یائسه انجام شد  در این مطالعه از دو گروه بانوان یائسه استفاده کردند و به یک گروه از زنان خواستند که از عطر روغن نرولی ببویند نتیجه این مطالعه نشان داد بوییدن عطر روغن نرولی در این زنان باعث کاهش علائم یائسگی مانند میل جنسی کم و استرس زیاد و همچنین فشار خون موثر واقع شده است.

برای زایمان

 طی تحقیقاتی ثابت شد که رایحه روغن نرولی در مرحله اول زایمان برای کاهش اضطراب و درد زایمان موثر است. در این مرحله به یقه لباس زنان تحت مطالعه  یک پد که به روغن نرولی آغشته بود وصل کردند و از آنان خواسته شد موقع زایمان آن را ببویند همچنین پدها هر ۳۰ دقیقه عوض می‌شدند.

فواید روغن نرولی برای مو
فواید روغن نرولی برای مو

برای سندروم قبل از قاعدگی

  سندروم پیش از قاعدگی ممکن است برای خیلی از خانم‌ها اتفاق بیوفتد اما جالب اینجاست که عطر روغن برولی نیز در تخفیف علائم سندروم پیش از قاعدگی که شامل نفخ و دل درد و همچنین زود رنجی است به شدت تاثیر گذار است.

برای فشار خون بالا و ضربان نبض

 از دیگر فواید روغن نرولی برای سلامتی کاهش فشار خون است . این امر با کم شدن میزان استرس و کاهش کورتیزول محقق می‌شود. ماده لیمونن با تاثیر بر روی سیستم عصبی خودمختار ضربان قلب و تنفس را کنترل می‌کند.

برای درمان حملات اضطرابی و افسردگی

برای افرادی که از حملات اضطرابی در رنج هستند، رایحه درمانیبا استفادهاز فواید روغن نرولی برای بهبود از این شرایط بهترین راهکار است. علاوه بر آن برای افسردگی و استرس‌ها نیز می‌تواند مفید و موثر باشد. تاثیر روغن نرولی به این صورت است که با بوییدن اسانس سروتونین در مغز آزاد می‌شود و میزان کورتیزول و هورمون استرس کاسته می‌شود.

فواید روغن نرولی برای درمان درد
فواید روغن نرولی برای درمان درد

برای بهبود کاهش التهاب و درد

نتایج یک پژوهش در مجله داروهای طبیعی ثابت کرد که روغن نرولی سرشار از ترکیبات بیولوژیکی فعال است که انواع التهاب حاد و مزمن را بهبود می‌بخشد همچنین با تاثیر در ناحیه مرکزی درد موجب کاهش آن در مرکز و نواحی اطراف آن می‌شود.

 برای آرامش ذهن مفید است

از فواید روغن نرولی برای بدن می‌توان آرامش ذهن را نام برد چه از رایحه دل انگیز آن استشاق کنید و یا بدن خود را با اسانس شکوفه‌های نارنج ماساژ دهید. افکار منفی را دور و ذهن را مشغولیتهای روزانه رها می‌کند. در رایحه درمانی از اسانس نرولی برای کاهش حملات ترس و شوک، کاهش غم و غصه و بی خوابی  بهره می‌گیرند.

مقاله پیشنهادی: آیا در مورد انواع تاول پوستی و علائم آن چیزی میدانید؟

برای افزایش جریان خون در بدن

افزایش جریان خون در بدن با روغن نرولی ارتباط مستقیمی دارد زیرا با نفوذ بر پوست و ماساژ موضعی رگ‌ها منقبض شده و جریان خون تندتر می‌شود بنابراین اکسیژن بیشتری به اندام‌های بدن می‌رسد و باعث سلامتی بدن می‌شود. استشمام بوی اسانس نرولی نیز موجب تند شدن ضربان قلب می‌شود و برای درمان طپش قلب مفید است.

برای بهبود رگ‌های برجسته و واریسی  

اگر از رگ‌های برجسته واریسی روی پاهایتان ناراحت هستید و باعث بد شکل شدن پاهایتان شده است چاره کار استفاده از روغن شکوفه‌های نارنج است. ماساژ موضعی روی رگ‌های واریسی و همچنین مویرگ‌های شکسته به مرور رگ‌ها را کوچک می‌کند.

فواید روغن نرولی برای زیبایی پوست
فواید روغن نرولی برای زیبایی پوست

خواص روغن نرولی برای پوست

وقتی صحبت از سلامت و نشاط پوست می‌شود ناخودآگاه افراد به فکر تهیه محصولات ارگانیگ و خالص می‌افتند زیرا همه می‌دانیم که اگر به هر دلیلی پوست ما از حالت شادابی وسلامت خود خارج شده و دارای تحرکات، لکه، جوش و غیره شده باشد فقط محصولات طبیعی و خالص است که می‌تواند این مشکلات را برطرف و طبیعت و شادابی و سلامت پوست را حفظ کند.

 محصولات بهداشتی روغن نرولی  کاملا ارگانیک هستند که برای هر نوع پوستی مناسب و با تقویت پوست عمل کلاژن سازی پوست را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را حفظ  کند. بنابراین چین و چروک ریز را از بین برده و از چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند. از قدیم برای ترمیم جای زخم، بریدگی، خراش از این روغن استفاده می‌کردند.

فواید روغن نرولی برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه

اسانس شکوفه‌های نارنج یکی از بهترین مواد طبیعی برای پوست‌های چرب به شمار می‌رود. مهم‌ترین تاثیری که روغن نرولی روی پوست چرب و مستعد آکنه می‌گذارد از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌ها –  مهم‌ترین عامل ایجاد آکنه –  و ضد عفونی  کردن سطح پوست چرب است. همچنین سبوم اضافی پوست را که باعث انسداد منافذ باز پوست شده را پاک می‌کند و باعث متعادل شدن تولید چربی در غدد زیر پوست می‌شود و با نفوذ در فولیکول پوست باعث رطوبت رسانی قوی پوست می‌گردد.

فواید روغن نرولی برای پوست‌های خشک و حساس

از فواید روغن نرولی برای پوست‌های حساس  می‌توان به تسکین التهاب و بثورات ناشی از خشکی پوست و همین طور حفظ رطوبت در پوست اشاره کرد  که  مانع از خارش و تحریکات پوستی می‌شود همچنین آلودگی‌های سطح پوست را از بین می‌برد و موجب نرم و منعطف شدن پوست می‌گردد. وجود آنتی اکسیدان در روغن نرولی موجب حفاظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد شده و لک‌های پوستی را نیز محو می‌کند. می‌توانید برای قوی‌تر شدن خاصیت آبرسانی، آن را با دیگر محصولات مرطوب کننده و یا روغن‌های پایه ترکیب کنید.

فواید روغن نرولی برای رشد مو
فواید روغن نرولی برای رشد مو

فواید روغن نرولی برای مو

موها نیز همانند پوست ممکن است دچار مشکلاتی باشند برخی از مشکلات ممکن است ارثی باشد و برخی دیگر نیز در طول زمان و بر اثر عوامل متفاوتی به وجود می‌آیند. در طول روز نیز موها در معرض انواع آلودگی‌ها قرار می‌گیرد که عدم تمیزی کامل مو می‌تواند باعث کدر و بد حالت شدن مو شود. یک پیشنهاد خوب این است که برای استفاده  از فواید روغن نرولی برای سلامتی موهای  می‌توانید از آن به عنوان سرم مو، ماسک تقویت کننده بهره بگیرید.

فواید روغن نرولی برای موهای خشک

افرادی که دارای موهای خشک هستند می‌توانند از فواید روغن نرولی برای موهای خود استفاده کنند. مزایای اسانس شکوفه‌های نارنج که به رطوبت رسانی و حفظ آن در ریشه موها کمک می‌کند موجب آرام شدن التهاب  خارش پوست سر شده و همچنین از ساقه موها محافظت کرده و نرمی و براقی موها ‌را به همراه دارد.

فواید روغن نرولی برای موهای چرب

می‌توانیم بگوییم که روغن نرولی یک روغن قدرتمند در نابودی کامل چربی‌ها و سبوم اضافی در پوست سر است، سلول‌های مرده پوست را از سر جدا وضد عفونی می‌کند، هر نوع باکتری و قارچ مضر را از بین می‌برد و شوره‌های سر را محو می‌کند و به دلیل وجود آنتی اکسیدان موها را تقویت و احیا می‌کند.

روغن نرولی برای چی خوبه
روغن نرولی برای چی خوبه

طرز استفاده از فواید روغن نرولی برای سلامتی بدن

طرز استفاده از فواید روغن نرولی بسیار آسان است. مقداری از اسانس را بر روی دست خود بریزد و با ملایمت روی پوست تمیز و مرطوب خود مالش دهید. برای بهره بردن از فواید روغن نرولی برای سلامتی می‌توان از آن به شکل‌های مختلفی استفاده کرد. شما می‌توانید:

  1. روغن نرولی را با یکی از روغن‌های جوجوبا، بادام فشرده و یا هسته انگور ترکیب و با آن پوست بدن خود را ماساژ دهید.
  2. وان حمام را پر از آب کرده و چند قطره روغن نرولی در آن بریزید و پوست بدن خود را در آن استراحت دهید. تمامی آلودگی‌های سطح پوست و استرس را از بین می‌برد و موجب آرامشتان می‌شود.
  3. چند قطره از اسانس نرولی را در دستگاه تصفیه هوا ریخته  و بگذارید در فضای خانه پخش شود این کار علاوه بر ایجاد آرامش، باعث ضد عفونی شدن هوای خانه نیز می‌شود.
  4. قبل از خواب یک تکه دستمال یا پنبه را آغشته به اسانس نرولی کرده و در زیر بالش خود قرار دهید که باعث آرامش و عمیق شدن خوابتان می‌شود.
  5. برای اینکه از شر بوی بد تعریق بدنتان خلاص شوید، از فواید روغن نرولی برای بدن استفاده کنید و یک دئودورانت خانگی با آن درست کنید.

طرز تهیه دئودورانت خانگی

به این صورت است که به میزان ۲/۱ فنجان آب مقطر را با حدود ۲۵ قطره روغن نرولی در یک ظرف اسپری ترکیب کنید و برای خوشبو کردن قسمتهای مختلف بدن که تعریق می‌کند مصرف کنید.

نکته‌ای که قابل ذکر این است که از این اسپری می‌توانید برای خوشبو کردن هوای خانه استفاده کنید. برای خوشبو کردن ملحفه و لباس‌ها نیز کاربرد دارد و ‌می توانید مقداری از آن را اسپری کنید و از بوی مطبوع آن لذت ببرید.

چند نکته مهم

قبل از مصرف روغن نرولی به طور مسقیم بر روی پوست خود تست پچ را انجام دهید تا از عدم حساسیت پوست بدن خود مطمئن شوید.

برای اثر گذاری بیشتر می‌توانید از روغن نرولی در ترکیب صابون، سایر روغن‌های پایه و حتی عطرتان استفاده کنید.

چنانچه پوست خشکی دارید و نیاز به مرطوب کننده قوی دارید می‌توانید  روغن نرولی را با مرطوب کننده روزانه خود ترکیب کنید.

همچنین برای افزایش گردش خون می‌توانید چند قطره از اسانس نرولی را در یک روغن پایه ( مثل رزماری یا روغن نارگیل) دیگر ترکیب و به سراسر بدن خود ماساژ دهید.

برای درمان سردردهای ناشی از استرس می‌توانید چند قطره از اسانس را داخل کمپرس گرم یا سرد قرار دهید.

روغن نرولی چیه
روغن نرولی چیه

طرز استفاده از فواید روغن نرولی برای پوست صورت

  اگر بخواهید به شکل معمول از فواید روغن نرولی برای پوست صورت خود استفاده کنید باید به این طریق عمل کنید:

  • در ابتدا باید آرایش صورت خود را پاک کنید می‌توانید از پد آرایشی و یا یک روغن اساسی مثل روغن نارگیل برای این کار استفاده کنید
  • سپس صورت خود را با یک شوینده ملایم خوب بشویید و خشک کنید ( شوینده خود را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید)
  • حال یک پد یا پنبه را خوب مرطوب کنید و روغن نرولی را روی پد یا پنبه بریزید
  • در نهایت آن را به آرامی روی پوست صورت ماساژ دهید و بگذارید تا جذب پوست شود

خرید بهترین نرم کننده و تقویت کننده مو با قیمت مناسب

برای این که بتوانید از فواید روغن نرولی برای پوست صورت خود به طور موثرتری بهره بگیرید می‌توانید آن را با دیگر مواد طبیعی مفید برای پوست ترکیب کنید. این ترکیبات می‌تواند به عنوان تونر یا سرم خانگی باشد که برای درمان برخی از مشکلات پوستی نیز مفید است. در ادامه ما به شما طرز تهیه چند نوع تونر و سرم که برای پوست صورت مفید هستند را آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه تونر خانگی با روغن نرولی

می‌توان گفت که این تونر یکی از موثرترین تونرهای خانگی برای حفاظت از پوست شما است. فواید روغن نرولی برای پوست با ترکیب دیگر مواد طبیعی در این تونر باعث شده که تمامی مواد مغذی مورد نیاز پوست در آن جمع شود.

 مزایای تونر:

التهاب و قرمز پوستتان از بین می‌رود

هر گونه بثورات پوستی را نابود می‌کند و پوست را آبرسانی و رطوبت آن را حفظ می‌کند به این شکل موجب شادابی و طراوت پوست می‌شود.

چین و چروک و لکه‌های ناشی از افزایش سن را محو می‌کند

 زیرا آنتی اکسیدان قوی در این تونر موجب محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و احیاء پوست می‌شود. انواع لکه‌های ناشی از آفتاب سوختگی یا افزایش سن را نابود و به جوانسازی پوست کمک می‌کند.

روزنه‌های پوست را تمیز و کوچک می‌کند

  با کنترل غدد پوستی، تولید سبوم را کمو سبوم اضافی مسدود شده در روزنه‌های پوست را تمیز و کوچک می‌کند.

آکنه پوست را از بین می‌برد

  زیرا پوست را از قارچ و باکتری ضد عفونی و گردش خون را در پوست افزایش می‌دهد.

مواد لازم برای تهیه ماسک

فندق جادوگر ۲/۱ فنجان

ویتامین E : ۲/۱ ق.چ

روغن‌های اساسی شامل:

روغن نرولی ۳ قطره

روغن اسطخودوس ۳ قطره

روغن سرو ۳ قطره

همه‌ی مواد بالا را در یک بطری تیره رنگ با یک دیگر مخلوط کنید و مصرف کنید.

درمان ریزش مو
درمان ریزش مو

طرز استفاده از فواید روغن نرولی برای مو

زمانی که موهای بلندی دارید و آن را در مدت طولانی، به انواع  بافت‌ها، پیچ سنگالی، اکستنشن، گره‌های نوبیان و غیره  می‌آرایید ممکن است پوست سر دچار درد و تحریک شود. برای حل این مشکل می‌توانید از فواید روغن نرولی برای موی خود بهره بگیرید. برای حل این مشکل می‌توانید یک سرم خانگی از روغن نرولی به همراه دو ماده قابض دیگر درست کنید و آن را به یک پد پارچه‌ای آغشته کرده و در قسمت‌های خالی مابین بافت‌ها یا پیچ خوردگی‌های مو بزنید زیرا این گره‌ها باعث تولید چربی اضافه بر روی پوست سر می‌شود. مواد لازم برای سرم مو:

مقاله پیشنهادی: شامپو ضد شوره چه ویژگی هایی دارد؟

روغن نرولی ۸۰ میلی گرم

روغن فندق جادوگر ۳۰ میلی گرم

سرکه سیب ۱ قاشق غذاخوری

مواد بالا را با یک دیگر ترکیب و در یک بطری  بریزید.

سرم دیگری که می‌توانید برای تسکین دادن اعصاب پوست سر استفاده کنید مخلوطی از روغن نرولی و فندوق جادوگر است بدین صورت که حدود ۸-۱۰ قطره روغن نرولی با ۴۰۰ گرم روغن فندق جادوگر ترکیب و در یک بطری بریزید و هر شب به همراه پد پنبه ای به روی پوست سر و یا صورت بمالید.

درمان پیری پوست
درمان پیری پوست

مضرات روغن نرولی

تا اینجا در مورد فواید روغن نرولی برای پوست و مو گفتیم . اما روغن شکوفه نارنج نیز مثل هر ماده دیگری درست مصرف نادرست ممکن است مضراتی را در پی داشته باشد در ادامه به مضرات روغن نرولی اشاره خواهیم داشت.

  • قبل از استفاده از فواید روغن نرولی برای پوست خود حتما تست پچ را انجام دهید
  • چنانچه از فواید روغن نرولی برای پوست خود استفاده کردید از رفتن زیر آفتاب اجتناب کنید زیرا ممکن است که پوستتان واکنش نشان دهد. اگر ناچار هستید پس از روغن نرولی در روی پوست خود استفاده نکنید.
  • روغن نرولی به دلیل اسیدی بودن، به تنهایی نباید روی پوست قرار بگیرد و باید با دیگر روغن‌های پایه ( مثل روغن نارگیل، رزوماری، جوجوبا) ترکیب شود.
  • از خوردن روغن نرولی جلوگیری کنید زیرا باعث مسومیت می‌شود.
  • روغن را از دسترس کودکان دور نگهدارید.
  • چانچه از فواید روغن نرولی برای پوست صورت خود استفاده می‌کنید سعی کنید داخل چشم و غشاهای مخاطی نشود.
  • برای درمان بیماری‌های مزمن خود مانند فشار خون، ازمصرف روغن نرولی به صورت خودسرانه جلوگیری و با پزشک خود مشورت کنید.
  • ·         زنان باردار و شیرده بهتر است از مصرف روغن نرولی خودداری کنند.
رایحه درمانی چیست
رایحه درمانی چیست

آروماتراپی یا رایحه درمانی چیست؟

رایحه درمانی که در انگلیسی به عنوان aromatherapy شناخته می‌شود ترکیبی از دو کلمه aroma به معنی رایحه و therapy به معنی درمان است. رایحه درمانی در واقع یک روش درمانی برای بهبود و افزایش سلامتی روحی، جسمی و ذهنی افراد می‌شود. قدمت این روش درمانی به ۶۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد که تمدن‌های هند، چین، مصر از آن استفاده می‌کردند.

امروزه رایحه درمانی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته  و می‌توان از آن به عنوان یک روش جایگزین درمانی و یا مکمل با دارو مورد توجه قرار داد. در واقع اصلی‌ترین مواد مورد استفاده در رایحه درمانی انواع روغن‌های اساسی است.

 روند درمانی در این روش به دو شکل استشمام رایحه روغن‌های اساسی و دیگری استفاده موضعی و در حمام است. موارد مصرف آروماتراپی در ۴ حوزه مختلف به شرح زیر است:

رایحه درمانی در آرایش: استفاده از روغن‌های اساسی برا احیا و جوانسازی پوست و مو

ماساژ درمانی: که از اسانس‌های طبیعی برای ماساژ بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رایحه درمانی بویایی: با استنشاق رایحه روغن‌های اساسی موجب کاهش استرس، افزایش شادی، آرامش می‌شود.

روان درمانی-آرماتراپی:  در این روش تلاش می‌شود با استفاده از رایحه‌ها برخی احساسات و یا خاطره‌ها را زنده کرد.

از جمله روغن‌های اساسی که در رایحه درمانی مصرف می‌شود می‌توان به روغن نرولی اشاره کرد. دلیل محبوبیت این روغن نسبت به سایر محصولات قدرت زیاد آن در ترمیم و احیا است طوری آن را با دیگر مواد طبیعی ترکیب و استفاده می‌کنند.

منابع

healthline.com
monq.com
sciencedirect.com
verywellhealth.com
draxe.com
decleor.co.uk

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

9 + 11 =