حتما شما هم تا کنون از خود پرسیده اید که ریمل چیست و چه کاربرد هایی دارد؟ در پاسخ به سوال ریمل چیست، باید بگوییم که ریمل محصولی محبوب و معمول در میان مردم بوده که برای بهبود وضعیت و بلند کردن اندازه مژه مرد استفاده قرار می گیرد. این محصولات قابلیت ضخیم کردن، بلند کردن، تیره تر کردن و حتی رنگی کردن مژه شما را دارند. هم اکنون سه مدل اصلی از این محصول وجود دارد که این سه مدل عبارت اند از: پودر، مایع و کرم.  به جرات می توانیم بگوییم که همه بانوان حداقل یک بار از این محصولات در موقعیت های مختلف استفاده کرده اند. چرا که این محصول به افزایش زیبایی کمک می کند. در مطلب امروز، قصد داریم تا به سوالاتی همچون ریمل چیست، بهترین مدل ریمل چیست و نحوه تشخیص ریمل ها پاسخ دهیم.

ریمل چیست
ریمل چیست

ماده تشکیل دهنده ریمل چیست؟

هم اکنون میلیون ها زن از انواع ریمل استفاده می کنند و تعداد بسیار زیادی از آنها برایشان سوال پیش آمده که مواد اولیه ریمل چیست؟ مدل های جدید ریمل فرمول های مختلفی هم دارند هرچند، مواد اولیه تشکیل دهنده آنها که در همه ریمل ها یافت می شوند عبارت اند از رنگدانه ها، روغن، واکس و مواد نگهدارنده. البته، در برخی از مدل های ریمل شما می توانید مواد دیگری هم پیدا کنید. معمول ترین فرم این محصول، مایع در یک قوطی پلاستیکی می باشد. معمولا رنگدانه اصلی که در این محصولات مورد استفاده قرار می گیرد مشکی بوده اما، مدل های سبز و رنگی دیگر آن نیز موجود می باشد.

معنای کلمه ریمل چیست؟

دایره زبان انگلیسی، ریمل را اینگونه معنا می کند: یک لوازم آرایشی که برای سیاه کردن، رنگ کردن، بلند کردن و حجیم کردن مژه یک زن به کار می رود. اما، دانشنامه آکسفورد ابرو را هم به لیست کاربرد های انواع ریمل اضافه کرده است. این محصول توسط افراد مختلف، تعریف های مختلفی هم دارد. هر کدام از این تعریف ها برگرفته از یک فرهنگ خاص و یک زبان دستوری خاص می باشد. اما، اکثر این تعریف ها و پاسخ ها برای سوال ریمل چیست، برگرفته از زبان انگلیسی است.

فرمول اصلی ریمل چیست؟

فرمول اصلی این محصول که ساختار کلی آن را مشخص می کند، در دو دسته اصلی تقسیم می شود. فرمول اول، هیچگونه آب یا مواد آبی درون خود ندارد. از جمله مواد آبی می توان به شیره ها و … اشاره کرد. محصولاتی که در این دسته قرار می گیرند، معمولا ضد آب بوده و تحت تاثیر رطوبت قرار نمی گیرند.

اما این مدل از ریمل یک بدی خاص دارد و آن هم، سختی پاک کردن است. شما نمی توانید به راحتی این ریمل ها را از روی صورت خود پاک کنید. فرمول دوم حاوی روغن بوده که راحت تر پاک شده و در پاک کردن آن شما هیچ مشکلی ندارید اما، باز هم کار کردن با آن کمی سخت است چرا که تحت تاثیر مقدار کمی آب، می توانند ساختار خود را از دست بدهند.

تاریخچه ریمل چیست؟

تا کنون افراد کنجکاو زیادی از خود پرسیده اند که تاریخچه ساخت ریمل چیست و این محصولات در گذشته تا کنون چه تغییراتی داشته است؟

خرید ریمل ضد آب و حجم دهنده یوبه مدل سه کاره

ریمل در باستان

داشتن زیبایی یک فرهنگ جهانی بوده و ریشه در تمدن های باستانی ما دارد. اولین نسخه های ریمل توسط بانوان مصر باستان کشف شد. اولین مدل ریمل با نام سرمه شناخته می شود که حدود چهار هزار سال قبل از میلاد توسط مصریان برای زیبا کردن و سیاه کردن ابرو و مژه مورد استفاده قرار می گرفت. زنان و مردان از سرمه برای پوشاندن چشم خود استفاده می کردند چرا که معتقد بودند که این کار نقود ارواح شیطانی به بدن آنها را کاری غیر ممکن می سازد. به علت محبوبیت دولت مصر در زمان خود، دولت های بابل، یونان و روم هم از این محصولات استفاده می کردن و استفاده از این ریمل ها تا چند هزار سال ادامه داشت.

ریمل چیست و چه کاربردی دارد
ریمل چیست و چه کاربردی دارد

چالش های میان دوران ویکتوریا و ریمل چیست؟

در دوران ویکتوریا، افراد تصمیم گرفتند که از مواد و لوازم آرایشی در زندگی روزمره خود استفاده کنند و به همین علت، میزان مصرف انواع مختلف ریمل در دوران ویکتوریا تا حد بسیار زیادی افزایش یافت. افراد فقیر که توان پرداخت مبالغ سنگین برای نسخه های آن زمان ریمل را نداشتند، موادی همچون خاکستر و آب شاه توت را در بشقاب گرم کرده و بر روی صورت خود می مالیدند.

ریمل های مدرن

 محصولی که ما هم اکنون با نام ریمل با آن آشنایی داریم، تا قرن ۱۹ اختراع نشد. یک شیمیدان معروف با نام اوژن ریمل، با استفاده از ژله نفتی که تازه اختراع شده بود، یک ماده آرایشی تولید کرد. نام ریمل مترادف با ماده بود و امروزه در زبان های زیادی به ریمل مژه و ابرو ترجمه می شود. پس از سال ها و گسترش میزان مصرف ریمل در میان بانوان اروپایی، تاجران تصمیم گرفتند که این ماده مهم و با ارزش را از طریق دریا، به دیگر کشور ها هم صادر کنند و از همین رو، ریمل وارد قاره آسیا و کشور هایی همچون هند و ایران شد.

مواد اولیه درون نسخه های ابتدایی ریمل چیست؟

مواد اولیه ای که درون ریمل به کار می رفت، به شدت سمی و خطرناک بود و به افراد آسیب های بسیار زیادی می رساند. از جمله این مواد می توان به شیره های گیاهی، مواد دارنده کل، آنالین، رنگ مو و … اشاره کرد. پس از گذشت چندین سال و بالا رفتن میزان مصرف این محصولات، چندین زن در چندین نقطه مختلف دنیا مسموم شده و آسیب های جدی بسیار زیادی دیدند. از همان موقع، دانشمندان به فکر بهبود فرمول ریمل افتادند.  

ریمل توسط دو مرد از ژله پترولیم و کوال در یک ابعاد خاص ساخته شد. محصول اولیه به شدت کثیف و غیر قابل تحمل بود. در نسخه ها اولیه، مردم به جای برس مخصوص، از برس کیک استفاده می کردند. آنها در ابتدا برس را به رنگ آغشته کرده و سپس بر روی ریمل فرو می آوردند و پس از چند ثانیه، بر روی مژه های خود قرار می دادند. اما همچنان این محصولات کثیف بوده و مشکلات زیادی داشتند.

مواد اولیه ریمل چییست
مواد اولیه ریمل چییست

تاریخچه و ارتباط عکاسی با ریمل چیست؟

اختراع فیلم و عکس، میزان مصرف ریمل در کشور هایی همچون اروپا و آمریکا را تا حد بسیار زیادی افزایش داد. تصاویر، هدایت زنان به سمت مواد آرایشی به خصوص ریمل را بر عهده گرفتند و در مدت زمان بسیار کوتاهی، میزان فروش این محصولات تا حد بسیار زیادی افزایش یافت. بازیگران معروف آن زمان که از جمله آنان می توان به پولا نگری، کلارا بو و مارلین دیتریش اشاره کرد، از ریمل در فیلم های خود استفاده می کردند و همین امر باعث شد که زنان معمولی هم به استفاده از این محصولات روی بیاورند.

ساختار مواد اولیه ریمل چیست؟

همانطور که در قسمت های قبل تر گفته شد، این محصول از موادی همچون روغن، رنگدانه و … ساخته شده است. اما، اگر شما هم کنجکاو شده اید و دوست دارید بدانید که فرمول مواد اولیه ریمل چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید.

رنگ دانه طبیعی ریمل چیست
رنگ دانه طبیعی ریمل چیست

کاربرد رنگدانه های طبیعی در ریمل چیست؟

رنگ سیاهی که در ریمل ها مورد استفاده قرار می گیرد، شبیه همان رنگدانه های اصلی است که توسط زنان مصری و قوم های باستانی مورد استفاده قرار می گرفته است. رنگ های مشکی و قهوه ای این محصول به طور معمول با استفاده از اکسید آهن رنگ می شوند. برخی از آنها هم حاوی رنگ آبی آسمانی هستند. تقریبا تمامی مدل ها و ساختار های ریمل، حاوی مقادیر زیاد اکسید آهن و تیتانیوم دی اکسید هستند که با استفاده از همین مواد و ساختار هایشان، رنگ مورد نظر را بوجود می آورند.

شاید دوست داشته باشید مطالعه کنید: دانستنی هایی برای اینکه بدانیم چه ضد آفتابی برای پوست خشک خوبه

کاربرد روغن، واکس و … در ریمل چیست؟

از میان مدل های مختلف روغن که در ساخت ریمل مورد استفاده قرار می گیرد، روغن لینسید، روغن کاستور، روغن اکالیپتوس، لانولین و روغن تورپتین بیشترین کاربرد و استفاده را دارند. روغن کنجد هم در برخی از محصولات با ارزش بالا مورد استفاده قرار می گیرد. واکس هایی که در ریمل مورد استفاده قرار می گیرند عبارت اند از واکس پارافین و واکس زنبور. هر کدام از این محصولات می تواند یک غلظت خاص از ریمل را ساخته و طراحی کند. محصولات ضد آب نیازمند مواد ضد رطوبت هستند. اما محصولات معمولی، مواد اولیه خاصی هم دارند و شما نیازی ندارید که ماده خاصی را درون آنها به کار ببرید.

بهترین فرمول ساخت ریمل چیست؟

بهترین فرمول ساخت ریمل،  بسته به عوامل زیادی دارد. ریمل به صورت روزانه توسط بانوان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. فقط در ایالات متحده آمریکا، زنان در سال ۲۰۱۷ مبلغی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار را برای ده مارک برتر ریمل پرداخت کردند.

در یک روش تولید که به آن بدون آب گفته می شود، همه مواد اولیه از جمله موم ها و واکس ها به صورت همزمان مخلوط و گرم می شوند. روش جایگزین این فرمول که حاوی مقداری آب است، با ترکیب آب و غلیظ کردن آن آغاز می شود. در ابتدا موم ها و امولسیون ها ترکیب شده و سپس رنگدانه ها به آنها اضافه می شوند. سپس در یک همزن که با سرعت نسبتا بالا فعالیت می کند، مواد به طور کامل با یکدیگر مخلوط شده و ریمل نهایی تولید می شود.

موارد نکات ایمنی در مصرف ریمل چیست؟

تا کنون افراد بسیار زیادی از ما پرسیده اند که نکات ایمنی ریمل چیست و چه نکاتی را باید در هنگام استفاده از این محصولات رعایت کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ریمل حاوی مقادیر بسیار زیادی کوهل، کجال، تیرو، توزالی و برخی دیگر از مواد شیمیایی هستند که گاهی اوقات می توانند باعث مسمومیت های شیمیایی شوند. در کشور های بزرگ و پیشرفته دنیا، استفاده از محصولاتی که درون ساختار خود این مواد اولیه را دارند، جرم محسوب می شود. در ایالات متحده، سازمان غذا و دارو استفاده از این محصولات را ممنوع کرده است. پس، شما باید همیشه به مواد اولیه محصول دقت کنید و متوجه شوید که درون ریمل چیست؟ سپس از آن استفاده نمایید.

توضیح
معنی ریمل

منبع کلمه ریمل چیست؟

منبع این کلمه نامشخص است و معلوم نیست چه کسی برای اولین بار از کلمه ریمل برای این محصول استفاده کرده است. کلمه اسپانیایی ماسکارا که به معنای ماسک است، می تواند ریشه اصلی این کلمه جالب باشد. در زبان های مختلف، کلمات مشابهی برای این محصول وجود دارد که اکثر آنها، شبیه کلمه انگلیسی ریمل می باشند. از جمله این زبان ها می توان به ایتالیایی و اسپانیایی اشاره کرد.

انواع مختلف ریمل چیست؟

همه افراد به صورتی زیبا تمایل دارند و همیشه دوست دارند که خوب به نظر برسند اما، برای انجام این کار شما لازم نیست که آرایش های غلیظ و نامناسب را بر روی صورت خود قرار دهید. شما برای بلند کردن و زیبا کردن مژه خود، فقط باید از یک ریمل مناسب برای ساختار صورت خود استفاده کنید. البته امروزه مدل های بسیار زیادی از ریمل وجود دارد و هر کدام از این محصولات برای یک فرد خاص مناسب هستند.

امروز ما قصد داریم تا به شما بهترین انواع ریمل را معرفی کنیم و به این سوال که ریمل چیست، یک بار برای همیشه پاسخ دهیم.

ریمل ضدآب
ریمل ضدآب

ریمل های ضد آب

همه افراد، دوست دارند که مقداری ریمل ضد آب در کیف آرایش خود داشته باشند تا در صورتی که باران شروع به باریدن کرد و هوا بارانی شد، بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. حتما شما هم از خود می پرسید که دیگر کاربرد این ریمل چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما می توانید از این ریمل برای مواقعی که به استخر می روید هم استفاده کنید. این محصولات ساختاری خاص دارند و به علت دارا بودن همین ساختار، می توانند از نفوذ آب و شکستن ساختار خود جلوگیری کنند.

ریمل های بلند کننده

اگر شما هم عاشق مژه های بلند هستید و دوست دارید که همیشه مژه هایتان در بلند ترین حالت خود قرار داشته باشند، این محصولات به کار شما می آید. شما نباید که از محصولات قدیمی و بی کیفیت استفاده کنید، در عوض، شما می توانید از این مدل از ریمل استفاده کنید. محصولات زیادی در این زمینه موجود می باشد اما پیشنهاد ما به شما خرید بسته الیزابت موثر هستش. محصولات این تولیدی کیفیت عالی داشته و یک لایه محافظی با کیفیت هم همراه خود دارند.

ریمل های حجم دهنده

هنگامی که شما از این محصولات بر روی صورت خود استفاده می کنید، چشم شما نور کمتری را جذب کرده و آسیبی هم نمی بیند. این مدل از ریمل می تواند ضخامت مژه را زیاد کرده و گاهی اوقات، در اثر استفاده های زیادی می تواند آسیب هایی را هم به چشم شما وارد کند. به همین علت، تولید کنندگان از بهترین و برترین مواد اولیه در ساخت این محصولات استفاده می کنند و قیمت آنها هم کمی بالاتر از حد معمول و ریمل های ساده می باشد.

خرید ریمل حجم دهنده اور بیوتی OVER BEAUTY

ریمل حم دهنده
ریمل حم دهنده

تعریف نسخه فر کننده ریمل چیست؟

ریمل مخصوص فر کردن،، دیگر دسته مهم از ریمل ها بوده که تعریف خوب و مناسبی برای سوال “ریمل چیست” دارد. ریمل مخصوص فر زدن می تواند کار هایی همچون فر کردن مژه به سمت بالا و حجیم تر شدن و ضخیم تر شدن مژه را انجام دهد. این محصولات همراه با یک دسته حلقه عرضه می شوند که به شما کمک می کند تا جاذبه را برای پلک های خود از بین ببرید و آنها را تا حد بسیار زیادی رو به بالا خم کنید. برخی از مدل های این محصول که توسط شرکت hook n roll ساخته می شود تا ۱۲ ساعت بدون هیچگونه تغییر بر روی مژه های شما باقی مانده و هیچ آسیبی نمی بیند.

ریمل ویژه مژه

کلید و تعریف اصلی این دسته از ریمل در کاربرد آن است. شما برای بلند کردن و پوشاندن هر نخ مژه خود، نیازمند یک محصول خاص دارید که هم مهندسی شده باشد و هم کیفیت عالی داشته باشد. وقتی که صحبت از انعطاف پذیری و کیفیت بالا باشد، lancome definicils  بهترین برندی است که شما می توانید از آن استفاده کنید. چرا که محصولات این تولیدی کیفیت عالی داشته و مقاومت بسیار زیادی هم از خود در برابر مشکلات مختلف نشان می دهند.

برای مطالعه بیشتر: کشیدن مداد ابرو با آموزش تصویری به زبان ساده

کاربرد نسخه ضد توده ریمل چیست ؟

ریمل های ضد توده، می توانند به شما کمک کنند که روز های بد و نا فرم خود را کنار بگذارید و به سوی فردایی بهتر حرکت کنید. برای روزهایی که شما خیلی حال و حوصله آرایش کردن را ندارید، شما می توانید از این محصول استفاده کنید تا در عین سادگی، زیبایی بسیار زیادی را به مژه خود اهدا کنید. مدل های زیادی از این نسخه از ریمل وجود دارد که هر کدام از این نسخه ها ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارند. برخی از آنها فقط برای مژه های بلند مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید از برخی از آنان برای مژه های کوتاه تر هم استفاده کنید.

تیوپی
ریمل تیوپی

کاربرد مدل های تیوبی ریمل چیست ؟

بهتر است که به ریمل های تیوبی، به چشم یک ریمل نگاه نکنیم. آنها مژه بالایی و پایینی شما را بغل کرده و حس خوبی را به شما می دهند. فرمول خاص و منحصر به فرد این محصولات طوری طراحی شده که عین یک تیوب دور هر نخ مژه بپیچد و به آن حجم مناسبی بدهد. همچنین، جالب است بدانید که این مدل از ریمل می تواند مقداری طول مژه بالایی و اصلی شما را هم بیشتر کند. مدل های مختلف این محصول به علت دارا بودن فرمول های ساخت متفاوت، کیفیت های مختلفی را هم به شما ارائه می کنند.

ریمل فیبری چه کاربردی دارد؟

هنگامی که ریمل های فیبری در میان لوازم آرایشی پدیدار شدند، هیچ محصولی شبیه به آنان نبود. شما می توانید محصول معمولی را بگیرید و مقداری فیبر به فرمول اصلی آن اضافه کنید و مقدار طول و ضخامتی که آن ریمل به مژه شما می دهد را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. شما می توانید فرمول های خاص خود را طراحی کنید و یا اینکه از فرمول های موجود در وب سایت های مختلف استفاده کیند. البته، برخی از تولید کنندگان هم این ریمل را به صورت آماده به فروش می رسانند.

فیبری
ریمل فیبری

ریمل برای مژه پایین

مژه های پایینی شما نسبت به مژه های بالا هم حجم کمتری داشته و هم اندازه کوچک تری دارند پس، شما نباید همچون مژه اصلی با آنان رفتار کنید! چوب اصلی ریمل خود را با یک چوب مژه ریز و با کیفیت تعویض کنید تا بتوانید با دقت چند برابر از ریمل بر روی مژه پایینی خود استفاده کنید. البته، امروزه برخی از مدل های ریمل همراه با دو چوب اصلی برای مژه های بالایی و یک چوب برای مژه های پایینی در بازار عرضه می شوند. اما، چوب برای مژه های پایین به صورت جداگانه هم قابل تهیه می باشد.

چرا به ریمل تمیز این اسم را داده اند و کاربرد این مدل از ریمل چیست ؟

ریمل تمیز کننده یا ریمل تمیز، نام محصولی جدید از تولید کننده ای به نام هایپ من بوده که برای زیبا سازی و بهبود هر نوع آرایشی که مد نظر شما است به کار می رود. اگر شما هم به دنبال بهبود وضع آرایش خود هستید، این مدل از ریمل به کار شما می آید. فرمول شفاف این محصول به شما این اجازه را می دهد که رنگ مژه طبیعی شما تا حد بسیار زیادی درخشش پیدا کند اما، حجم و بلدی آن تغییر زیادی نمی کند. 

فرق خط چشم
فرق خط چشم و ریمل

تفاوت خط چشم و ریمل چیست ؟

حتما شما هم از خود می پرسید که تفاوت خط چشم و ریمل چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ریمل فقط برای مژه مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که گفته شد آنها مدل ها و انواع بسیار زیادی دارند و هر کدام از این مدل ها برای یک کار خاص ساخته شده است. برخی از آنان برای بهبود مژه ها استفاده می شوند و برخی دیگر فقط برای ضخیم کردن آنها.

خط چشم، محصولی است که دور چشم و مژه کشیده می شود تا خط آب و مژه را از یکدیگر جدا سازد. این محصول می تواند شکل چشم شما را تغییر دهد. آنها به طور معمول در قالب یک مداد یا ماژیک تولید شده و به فروش می رسند. البته، شما نباید این محصول را با سایه چشم یکی بدانید.

منبع

ipsy.com
webmd.com
mascara-eye-liner-id.blogspot.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

چهار × چهار =