دستورالعمل برای ساخت شامپو خانگی

ساخت شامپو خانگی و استفاده از آن ها راهی ایمن برای داشتن موهایی سالم و براق است. زیرا شامپو طبیعی فاقد مواد شیمیایی سخت می باشد و شما می توانید از مواد موجود در آشپزخانه برای ساخت شامپو خانگی استفاده کنید. زنان از طریق موهای زیبا خود می توانند جذابیت زنانه خود را نشان دهند. بله، این جادوی موهای براق و سالم است و هر زن زیبا برای بدست آوردن آن هر کاری انجام می دهد. به جای خرید شامپوهای شیمیایی یا مواد آرایش مو، شما می توانید به ساخت شامپو اقدام کنید. شما با استفاده از این شامپوها می توانید موهایی صاف و براق داشته باشید. اگر می خواهید موهای صاف و ابریشمی داشته باشید، می توانید دستورالعمل های زیر را برای شامپو خانگی دنبال کنید.

سلخت شامپو خانگی
سلخت شامپو خانگی

ساخت شامپو خانگی با شیر نارگیل و تخم مرغ

نارگیل و تخم مرغ وقتی که با هم ترکیب شوند، می توانند یکی از بهترین شامپوهای طبیعی برای ریزش مو باشند. همانطور که میدانید نارگیل باعث رشد مو و ضخیم شدن آنها می شود. شیر نارگیل همچنین ریشه مو را تقویت کرده و درخشندگی طبیعی برای مو ایجاد می کند. سرشار از ویتامین E می باشد و چربی نیز باعث رطوبت رسانی به موها می شود و به غلبه بر ریزش مو کمک می کند. تخم مرغ همچنین به عنوان درخشش طبیعی و جلوگیری از ایجاد موخوره شناخته شده است. شما برای ساخت شامپو خانگی به ۲ قاشق غذاخوری شیر نارگیل تازه، ۱ تخم مرغ نیاز دارید.

طرز استفاده :

مرحله ۱ : در یک کاسه دو قاشق غذاخوری شیر نارگیل تازه و یک تخم مرغ زده شده را مخلوط کنید.

مرحله ۲ : با دقت از ریشه تا نوک آن را روی موها بمالید بگذارید به مدت یک ساعت روی موهای شما بماند.

مرحله ۳ : پس از آن موهای خود را با آب سرد بشویید. شما می توانید برای نتیجه ی بهتر این فرآیند را هفتگی تکرار کنید.

آموزش سخت شامپو خانگی
آموزش سخت شامپو خانگی

ساخت شامپو خانگی با آلوئه ورا و لیمو

آلوئه ورا به عنوان یک ماده جادویی برای مو و پوست شناخته شده است. ساخت شامپو خانگی با آلوئه ورا نه تنها پوست سر را مرطوب می کند، بلکه به تعادل سطح pH نیز کمک می کند و در نتیجه رشد مو را تقویت می کند. لیمو که به دلیل خاصیت اسیدی شناخته شده با شوره سر مبارزه می کند و پوست سر را تمیز و عاری از عفونت نگه می دارد. آلوئه ورا و لیمو وقتی با هم ترکیب شوند بهترین شامپوی گیاهی را برای ریزش مو و شوره سر ایجاد می کنند. عناصر استفاده شده در ساخت شامپو خانگی شامل ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه می باشد.

طرز استفاده :

مرحله ۱ : در یک کاسه، هر دو ماده را با هم مخلوط کرده و یک خمیر غلیظ و روان ایجاد کنید.

مرحله ۲ : موهای خود را مرطوب کنید و مخلوط را از ریشه تا نوک مو بمالید.

مرحله ۳ : موهای خود را با پارچه یا کلاه مخصوص به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه بپوشانید.

مرحله ۴ : بعد از آن موهای خود را با آب سرد بشویید. برای نتیجه ی بهتر هفته ای دو بار این کار را تکرار کنید.

ساخت شامپو دست ساز
ساخت شامپو دست ساز

شامپو خانگی با آرد نخود برای موهای خشک

خوب است بدانید ساخت شامپو خانگی با آرد نخود چی باعث کاهش ریزش مو می شود. همچنین فولیکول های مو را تغذیه میکند و آن ها را جوان نگه می دارد. با استفاده از این شامپو طبیعی رشد قوی و سالم را برای موهای خود به ارمغان بیاورید. این شامپو روغن های پوست سر را متعادل می کند، به خصوص برای پوست چرب مفید است. عناصر مورد نیاز شامل ۳ قاشق غذاخوری آرد نخودچی، ۲ قاشق غذاخوری پودر شنبلیله، ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۲/۱ فنجان آب، ۲/۱ قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال می باشد.

خرید انواع شامپو مناسب موی شما

طرز استفاده :

مرحله ۱ : همه مواد را در یک کاسه مخلوط کنید، و به تدریج آب اضافه کنید. شما همچنین می توانید روغن های اساسی را به انتخاب خود برای عطر آن اضافه کنید.

مرحله ۲ : آرد نخود به تغذیه موهای خشک و شکننده کمک می کند، در حالی که شنبلیله به ریزش مو کمک می کند. خمیر را روی موهای مرطوب بمالید و پوست سر خود را به مدت دو تا پنج دقیقه ماساژ دهید.

چگونه در خانه شامپو بسازیم
چگونه در خانه شامپو بسازیم

شامپوی خانگی هویج و افرا برای رشد مو

این شامپو یک گزینه عالی برای انواع موهای خشک، چرب و طبیعی است. روغن هویج خاصیت ضد قارچی دارد و رشد مو را تحریک می کند. از طرف دیگر، شربت افرا دارای خواص ضد باکتری است که می تواند از شوره سر جلوگیری کرده و موهای شما را تغذیه کند. عناصر لازم برای ساخت شامپو خانگی شامل ۱۵ قطره روغن ضروری دانه هویج، ۱۵ قطره روغن کرچک، ۳ قاشق غذاخوری شربت افرا، ۲/۱ فنجان صابون مایع کاستیل می باشد.

طرز استفاده :

مرحله ۱ : همه مواد را در یک شیشه با اندازه متوسط مخلوط کنید، تا زمانی که بافت صاف شود.

مرحله ۲ : شامپو را روی موهای مرطوب بزنید و آن را روی پوست سر ماساژ دهید.

نگهداری مو
نگهداری مو

شامپو نارگیل و زردچوبه برای تقویت مو

از ریزش مو خسته شدید. می توانید این شامپو طبیعی که رشد مو را تحریک می کند، استفاده کنید. نارگیل موهای شما را آبرسانی و تقویت می کند، در حالی که زردچوبه ویتامین های ضروری مورد نیاز برای حمایت از رشد مو را تأمین می کند. مواد مورد نیاز ۳ دسته گزنه، ۲ قاشق چایخوری روغن نارگیل، ۲ قاشق چایخوری پودر زردچوبه، ۱ فنجان سرکه سیب، ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین می باشد.

طرز استفاده :

مرحله ۱ : برای تهیه این شامپو، دسته های گزنه را در آب در حال جوش قرار داده و قبل از صاف کردن آب آن را خنک کنید.

 مرحله ۲ : آن را کاملاً با سایر مواد ترکیب کرده و آن را در موهای مرطوب بزنید.

محافظت از مو
محافظت از مو

ساخت شامپو خانگی با برگ درخت چریش و آملا

برگ های چریش ضد عفونی کننده و غنی شده با خواص ضد باکتریایی است که به حل مشکل ریزش مو و شوره سر کمک می کند. همچنین باعث رشد مو، تحریک جریان خون در پوست سر و خلاص شدن از شر شپش می شود. از طرف دیگر، آملا یا انگور فرنگی هندی، موها را تغذیه می کند و درخشش و ضخامت طبیعی برای آنها فراهم می کند. سرشار از ویتامین C است. از این رو با ساخت شامپو خانگی با این مواد می توانید به تقویت ریشه ها، جلوگیری از ریزش مو و ایجاد کلاژن کمک کنید. ساخت شامپو خانگی با این مواد از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می کند. عناصر مورد استفاده شامل ۱۰ تا ۱۲ برگ چریش، آب، ۲ دانه انگور فرنگی یا آملا می باشد.

طرز استفاده :

مرحله ۱ : در یک آب در حال جوش، ۱۰ تا ۱۲ برگ چریش به مدت ۵ یا ۱۰ دقیقه بجوشانید.

مرحله ۲ : وقتی برگ ها جوش آمد و له شدند، پوره آملا را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله ۳ : حالا این مخلوط را روی موهای مرطوب بمالید و آن را به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه روی موهای خود نگه دارید.

مرحله ۴ : موهای خود را با آب سرد بشویید. شما می توانید ساخت شامپو خانگی را در هفته برای موهای خود استفاده کنید تا از ریزش مو و سایر مشکلات پوستی رها شوید.

شامپو طبیعی
شامپو طبیعی

ساخت شامپو خانگی با ماست و عسل

آیا تا به حال ترکیب ماست و عسل را برای ساخت شامپو خانگی امتحان کرده اید؟ ماست یک نرم کننده طبیعی و حاوی ویتامین B5 و پروتئین هایی است که ریشه مو را تقویت می کند. این شامپو طبیعی به تمیز شدن پوست سر و از بین بردن سلولهای مرده از سطح آن کمک می کند. عسل خاصیت ضد باکتریایی دارد و ریشه مو را مرطوب می کند. بنابراین، رشد موهای قوی و مرطوب را تحریک میکند. عناصر استفاده شده در این شامپو طبیعی شامل ماست تازه ۱ قاشق غذاخوری و ۱ قاشق چای خوری عسل می باشد.

مقاله پیشنهادی: ماسک مو برای ریزش مو را چگونه در خانه بسازیم؟

طرز استفاده :

مرحله ۱ : یک قاشق غذاخوری ماست تازه و یک قاشق چای خوری عسل را در یک کاسه مخلوط کرده و یک خمیر درست کنید.

مرحله ۲ : موها را مرطوب کرده و از مخلوط روی موها استفاده کنید.

مرحله ۳ : مخلوط را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی موها نگه دارید و بعد با آب سرد بشویید. این روند را به صورت هفتگی انجام دهید تا موهای شما به حالت طبیعی برگردند.

با چی سرم رو بشورم
با چی سرم رو بشورم

ساخت شامپو خانگی با شنبلیله، عسل و ماست

یکی از دلایل عمده ریزش مو، شوره سر است. اگر بیش از حد دچار ریزش مو شده اید، سعی کنید با کمک ساخت شامپوی خانگی با این مواد شگفت انگیز مشکل اساسی شوره سر را حل کنید. شنبلیله برای بازگرداندن ریشه ها و فولیکول های آسیب دیده مو شناخته شده است. ماست و عسل نیز با مرطوب سازی پوست سر، موها را حالت می دهند. عناصر مورد نیاز برای ساخت این شامپو طبیعی شامل ۲/۱ فنجان دانه شنبلیله که یک شب خیسانده شده باشد، ۱ قاشق غذاخوری عسل، ماست تازه ۱ قاشق غذاخوری می باشد.

طرز استفاده :

مرحله ۱ : دانه های شنبلیله را یک شب در ۱ فنجان آب خیس کنید.

مرحله ۲ : با استفاده از یک همزن، دانه های شنبلیله را به حالت خمیری در بیاورید.

مرحله ۳ : یک قاشق غذاخوری عسل و همان مقدار ماست تازه اضافه کنید.

مرحله ۴ : خمیر را روی موهای مرطوب بمالید و آن را به مدت ۳۰-۴۵ دقیقه روی موها نگه دارید. این دستورالعمل بهترین شامپو طبیعی برای ریزش مو و شوره سر می باشد. حداقل هفته ای یک بار این روند را تکرار کنید.

شستشوی صحیح سر
شستشوی صحیح سر

ساخت شامپو خانگی با پیاز و گلاب

پیاز به دلیل خواص ضد باکتریایی شناخته شده و به غلبه بر عفونت های پوست سر کمک می کند. بنابراین ساخت شامپو خانگی با پیاز باعث می شود ریشه های مو تقویت شده و سرانجام ریزش مو متوقف می شود. سر پوست را آبرسانی کرده و آن را نرم و لطیف می کند تا رشد موهای نرم و زیبا را تحریک کند. مواد مورد نیاز برای ساخت این شامپو خانگی شامل آب پیاز، ۱ قاشق غذاخوری گلاب می باشند.

طرز استفاده :

مرحله ۱ : در یک کاسه، یک پیاز متوسط را رنده کرده و آب آن را بگیرید.

مرحله ۲ : یک قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید و مخلوط را روی پوست سر مرطوب بمالید.

مرحله ۳ : آن را به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه روی مو بگذارید و یک حوله را دور سر خود بپیچید.

مرحله ۴ : آن را با آب سرد بشویید و این شامپوی طبیعی را برای ریزش مو به صورت هفتگی تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

فرمول بهترین شامپوهای طبیعی خانگی
فرمول بهترین شامپوهای طبیعی خانگی

ساخت شامپو خانگی با عسل برای موهای فر

عسل یک ماده ثابت شده برای نرم کردن مو و صاف و ابریشمی کردن مو است. عسل یک پاک کننده ملایم است و دارای خواص درمانی عالی است که همین امر باعث محبوبیت آن در هنگام ساخت شامپو خانگی می شود. خوب است بدانید این شامپو طبیعی برای مدیریت و کنترل موهای وز بسیار مناسب است. عناصر مورد استفاده برای ساخت شامپو خانگی شامل ۱ فنجان صابون مایع، ۲/۱ فنجان آب، ۱ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک، چند قطره روغن اساسی (اختیاری) نیاز است. ساخت شامپو خانگی با عسل باعث آبرسانی و مرطوب شدن پوست سر می شود، که موجب می شود پوست سر سالم بماند و موها بدون وز باشند.

مقاله پیشنهادی: شامپو ضد شوره چه ویژگی هایی دارد؟

طرز استفاده :

مرحله ۱ : در یک کاسه شیشه ای مقدار صابون مایع را ریخته و آب اضافه کنید.

مرحله ۲ : عسل ارگانیک را به مخلوط اضافه کنید و روغن اساسی را در آن مخلوط کنید.

مرحله ۳ : این مخلوط را درون بطری شامپو بریزید و از آن استفاده کنید.

شامپو طب سنتی
شامپو طب سنتی

ساخت شامپو خانگی برای موهای روغنی و چرب

موهای خشک هرگز ظاهر خوبی ندارند. برای داشتن دوز فوق العاده مواد مغذی و اسیدهای چرب ضروری، روغن بادام را هنگام ساخت شامپو خانگی به مواد خود اضافه کنید. روغن بادام برای بهبود نرمی و کاهش وز شدن موها مورد استفاده قرار میگیرد. اگرچه ترکیب این شامپو طبیعی ساده به نظر می رسد، اما در برابر موهای چرب و چسبنده فوق العاده موثر است. عناصر مورد نیاز برای ساخت شامپو طبیعی شامل ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین، ۱۰ قطره روغن بادام، ۱ فنجان آب مقطر، ۲ قطره آب لیمو و ۵ قطره روغن اساسی مانند اکالیپتوس، اسطوخودوس، درخت چای یا نعناع فلفلی نیاز است.

طرز استفاده :

مرحله ۱ : آب مقطر را در یک کاسه یا ظرف بریزید،

 مرحله ۲ : جوش شیرین به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله ۳ : روغن دلخواه خود را به آن اضافه کرده و هم بزنید. در آخر آب لیمو را به آن اضافه کنید. این مخلوط را در بطری پمپ نگه دارید و آن را در مکانی خشک و خنک که در معرض تابش مستقیم آفتاب نباشد، قرار دهید.

طرز تهیه شامپو ارگانیک
طرز تهیه شامپو ارگانیک

ساخت شامپو خانگی با شیکاکا

این شامپو طبیعی باعث تمیز شدن مو های شما می شود. کثیفی های مو را از بین می برد که در این صورت باعث درخشش مو می شود. آنتی اکسیدان های موجود در آن، موهای آسیب دیده را ترمیم کرده و از شکافته شدن انتهای مو جلوگیری می کند. ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها از ریزش مو جلوگیری کرده و در نتیجه، طاسی را نیز درمان می کند. عناصر لازم برای ساخت این شامپو شامل ۵ تا ۶ غلاف شیکاکایی، ۲ قاشق چایخوری دانه شنبلیله، ۱ عدد ریتا (Reetha)، ۲ تا ۳ فنجان آب نیاز داریم.

طرز استفاده :

مرحله ۱ : یک ظرف استیل ضد زنگ برداشته و همراه با گیاهان دارویی در آن آب بریزید.

مرحله ۲ : آن را حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید و بگذارید تا خنک شود.

مرحله ۳ : بقایای گیاهان را صاف کرده و مایع را در بطری ذخیره کنید.

فرمول ساخت شامپو گیاهی
فرمول ساخت شامپو گیاهی

ساخت شامپو خانگی با لیمو و خیار

این شامپو خیار و لیمو به قدری تسکین دهنده است که فراموش خواهید کرد موهایتان قبلا خشک بوده. همچنین بوی فوق العاده ای دارد. افرادی که سر آن ها خارش دارد و پوسته پوسته است، می توانند این پاک کننده موثر را و کاملاً تسکین دهنده را بر روی موهای خود استفاده کنند. خیار دارای خواص ضد التهابی است و بنابراین به کاهش تحریک پوست کمک می کند. لیمو اسیدی است و به راحتی می تواند آلودگی، چربی و سلولهای مرده پوست را از پوست سر پاک کند. این ماده همچنین پوست سر را سم زدایی کرده و آن را سالم نگه می دارد. عناصر مورد نیاز برای ساخت شامپو خانگی شامل ۱ خیار کامل و ۱ لیمو کامل می باشد.

خرید بهترین شامپوهای بدن با قیمت مناسب

طرز استفاده :

مرحله ۱ : همه مواد را در میکسر خود قرار دهید.

مرحله ۲ : وقتی مخلوطی با قوام شامپو مانند مشاهده کردید، مخلوط کردن را متوقف کنید.

مرحله ۳ : مقدار زیادی از مخلوط را بر روی کف دست خود قرار داده و به موها و پوست سر خود بمالید.

مرحله ۴ : با آب خنک موهای خود را به خوبی بشویید.

تقویت مو
تقویت مو

شامپو آووکادو مرطوب کننده

این دستورالعمل ساخت شامپو خانگی با رایحه فریبنده شکوفه پرتقال می باشد، که با ترکیبات منحصر به فرد و مغذی آووکادو تغذیه شگفت انگیزی را برای موها و پوست سر شما آماده میکند. سرشار از ویتامین E و B و یک راه حل قابل اعتماد برای تحریک و تسریع رشد مو است. این شامپو طبیعی برای کسانی که ریزش مو و یا موهای چرب دارند بسیار مناسب است. عناصر لازم شامل ۱ فنجان سرکه سیب، ۵ تا ۷ قطره اسانس شکوفه پرتقال، نصف آووکادو، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون می باشد.

طرز استفاده :

مرحله ۱ : همه چیز را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید.

مرحله ۲ : وقتی مخلوطی با قوام شامپو مشاهده کردید، مخلوط کردن را متوقف کنید.

مرحله ۳ : شامپو خود را به مدت ۱ تا ۲ هفته درون یخچال قرار دهید.

مرحله ۴ : مقدار زیادی بر روی کف دست خود قرار داده و به موها و پوست سر خود بمالید و بعد از آن موهای خود را با آب خنک بشویید.

ساخت شامپوی جوش شیرین
ساخت شامپوی جوش شیرین

 شامپو جوش شیرین

ساخت این شامپو ممکن است کاملاً ساده به نظر برسد اما برای افزایش حجم مو و کاهش ریزش مو ایده آل است. جوش شیرین محلول در آب برای از بین بردن تجمع چربی ها، سیلیکون و سایر مواد رایج مراقبت از مو استفاده می شود. عناصر مورد استفاده برای ساخت شامپو خانگی شامل ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین، ۱ یا ۲ فنجان آب و ۱ کاسه شیشه ای می باشد.

مقاله پیشنهادی: مدل موی دخترانه را چگونه در خانه درست کنیم؟

طرز استفاده :

مرحله ۱ : در یک کاسه، به مقدار توصیه شده آب را بریزید.

مرحله ۲ : ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین را به آب اضافه کنید و کاملاً مخلوط کنید.

مرحله ۳ : شامپو بزنید و به خوبی آن را در پوست سر ماساژ دهید.

مرحله ۴ : پس از شستن موها، آنها را کاملاً تمیز و عمیق آبکشی نمایید.

بهترین شامپو
بهترین شامپو

ساخت شامپو طبیعی با آب برنج

آب برنج با اینوزیتول، کربوهیدرات غنی شده است که خاصیت ارتجاعی مو را افزایش می دهد و شکستگی مو را کاهش می دهد، که منجر به ریزش مو می شود. سطح pH مو و پوست سر نیز متعادل می کند. شما می توانید با ساخت شامپو خانگی با آب برنج رشد موهایتان را تقویت کنید. عناصر لازم برای این شامپو شامل یک کاسه برنج نپخته، چند قطره روغن اساسی اسطوخودوس و آب می باشد.

طرز استفاده :

مرحله ۱ : با استفاده از آب، برنج را کاملاً بشویید تا آلودگی های آن از بین برود. کمی به آن آب اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه خیس بخورد.

مرحله ۲ : آنرا کمی ورز دهید تا مواد معدنی ای که به آب منتقل شود و باعث کدر شدن آب شود. بعد از آن می توانید از چند قطره روغن اسطوخودوس برای عطر آن استفاده کنید.

مرحله ۳ : آب برنج را صاف کنید و از آن بر روی موهای خود استفاده کنید.

کلام آخر

علاوه بر همه این روش های درمانی و راه کار های ساخت شامپو خانگی، حفظ یک رژیم منظم برای مراقبت از مو می تواند کمک زیادی به شما کند تا به موهای شما زیبایی بدهد. ماساژ دادن موها با روغن مو به طور منظم و شستن آنها بیش از ۳ بار در هفته به حفظ رطوبت و بافت طبیعی مو کمک می کند، بدون اینکه آسیب بزرگی به پوست سر وارد شود. اگر به نظر می رسد که این ساخت شامپو خانگی برای موهای شما به صرفه و بوده می توانید همیشه موهای خود را با شامپو طبیعی بشویید.

منابع

fashionforroyals.com
parenting.firstcry.com
diysmartideas.com
homesteading.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

9 − سه =