ژل مو طبیعی یک محصول پرطرفدار جهت حالت دادن موها است که دارای قوام ژل مانندی می باشد، این ژل به دو صورت مایع یا اسپری در بین مصرف کنندگان مورد استفاده قرار می گیرد. ژل ها معمولا دارای چندین قدرت نگهداری، از سبک تا قوی هستند.

هنگام استفاده از ژل، بهتر است ژل را روی موهای مرطوب بمالید و اجازه دهید در همان حالت روی موهایتان خشک شوند و یا با سشوار آن را سریع تر خشک کنید. توجه داشته باشید اگر موهای خشکی دارید نباید از هر نوع ژلی استفاده کنید، در ادامه به شما آموزش ساخت ژل موی خانگی را آموزش خواهیم داد که در صورت خشک بودن جنس مو می توانید با ساخت ژل موی خانگی ژل متناسب با موی خود را تهیه کنید.

ساخت زل موی خانگی
ساخت زل موی خانگی

ژل موی طبیعی چیست؟

ژل ها بیشتر از مایع تشکیل شده اند، اما در حالت عادی که به آنها نگاه می کنیم همانند مواد جامد به نظر میرسند. اعمال نیرو باعث می شود که این ژل ها مانند مایعات جریان داشته باشند، که باعث می شود آنها برای بسیاری از کاربردها مانند محصولات مراقبت از مو مفید باشند.

در ژل مو طبیعی، محصول دارای قوام ضخیم می باشد که در بطری های گوناگونی بسته بندی شده اند، که باید به راحتی از ظرف خارج شوند و به طور مساوی روی مو پخش شود.

ژل مو طبیعی در واقع یک نوع پلیمر است که بر روی سطح مو رسوب می کند و باعث می شوند رشته های مجاور از طریق نیروهای مویرگی به یکدیگر جذب شوند و در نهایت باعث فر شدن موها می شوند.

آب موجود در ژل موی طبیعی به آرامی از مو تبخیر می شود و پلیمرها خشک می شوند و لایه های شفافی ایجاد می کنند.

ساخت ژل موی خانگی اصل
ساخت ژل موی خانگی اصل

ترکیبات ژل موی طبیعی چیست؟

آب به عنوان ماده اصلی در اکثریت فرمولاسیون ژل ها استفاده شده است که در آموزش ساخت ژل موی خانگی نیز کاربرد دارد. مورد بعدی که در اکثر آموزش ساخت ژل موی خانگی مورد مصرف قرار می گیرد و به عنوان ترکیب اصلی در ساخت ژل مو شناخته شده است پلیمرها هستند که برای تشکیل ژل با کیفیت استفاده می شوند.

اسانس یکی دیگر از ترکیبات در ساخت ژل مو خانگی می باشد که کاملا اختیاری است و بیشتر افراد با توجه به علایق خود اسانس مناسبی را انتخاب و در ژل خود استفاده می کنند.

در آموزش ساخت ژل موی خانگی مواد نگهدارنده نیز نقش دارند که در صورت نداشتن حساسیت می توانید از آنها استفاده کنید. در نهایت مواد افزودنی خاصی در ساخت ژل مو برای انتقال رطوبت، درخشش و محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش و … با آن ترکیب می شود.

بهترین ژل طبییعی
بهترین ژل طبییعی

بهترین ژل برای موهای طبیعی با الکل مناسب

دانستن اینكه از مصرف الكل در ژل خودداری كنید گیج كننده است، زیرا بعضی از الکل ها به حالت دادن و نرم شدن موها كمك می كنند و برخی دیگر صدمه می زنند.

الکل های استیل، استریل، بهنیل، سیتاریل، لوریل و میریستیل برای مو مفید هستند زیرا نرم می شوند.

خرید انواع ژل، واکس و حالت دهنده مو با قیمت مناسب

از الکل دناتوره، اتانول، ایزوپروپیل، الکل SD 40، پروپرانول و الکل های پروپیلن در ساخت ژل موی طبیعی جدا خودداری کنید.

اگر موهای خشکی دارید و می خواهید با استفاده از ژل به موهای خود حالت دهید می توانید از ژل موی طبیعی استفاده کنید که فاقد الکل های مضر است چرا که در خشک شدن موها موثر هستند.

بهترین ژل موی طبیعی مناسب پوست من
بهترین ژل موی طبیعی مناسب پوست من

مزایای اصلی استفاده از ژل مو

هر چه از مزایای ژل مو برای شما بگوییم کم گفته ایم، این محصول به دلیل کاربردی عالی مورد توجه خانم ها و آقایان بسیاری قرار گرفته است و برخی از آنها را منجر به دنبال کردن آموزش ساخت ژل موی خانگی  کرده است تا با استفاده از آن موهای خوش حالت تری داشته باشند.

امروزه ژل ها در بین مصرف کنندگان بسیار محبوب هستند چرا که با استفاده از آن در زمانی کوتاه می توانند موهای خود را حالت دهند. یا به زبانی دیگر از آن به منظور نگه داشتن هر موی بر سر جای خود و جلوگیری از شلختگی و نامنظم بودن موها در زمانی کوتاه استفاده می شود.

بدون شک استفاده از ژل در کارهای روزمره مزایای بیشتری دارد. ژل علاوه بر کنترل موها، می تواند مواد مغذی لازم را به موها و ریشه آنها تزریق کند و آنها را درخشان تر از قبل نشان دهد.

مدل موهای خود را کنترل کنید

ساخت ژل موی خانگی به شما این امکان را می دهد تا موهای خود را به هر حالتی که می خواهید حرکت دهید و آنها را کنترل کنید.

خوبی دیگر این محصول خانگی این است که عاری از هر گونه مواد مضر می باشد و شما می توانید بدون هیچ محدودیتی تنها با مقداری از ژل موهای خود را به بهترین شکل ممکن حالت دهید.

تزریق مستقیم مواد مغذی ضروری ژل به مو

اگر تصمیم دارید که به ساخت ژل موی خانگی بپردازید بدون شک بهترین ترکیبات و مواد مغذی را انتخاب خواهید کرد که بعد از هر بار مصرف این مواد مغذی مستقیما به مو و ریشه آن تزریق می شود.

ساخت ژل موی خانگی می توانند مزایایی فراتر از ظاهری جذاب و کنترل شده را فراهم کنند. برخی از ژل ها با تهیه مواد مغذی ضروری موهای شما را در حقیقت سالم نگه می دارند و از هر گونه آسیب به مو جلوگیری می کنند که در رشد آنها می تواند تاثیرگذار باشد.

بهتر است بدانید که مواد مغذی به پوست سر و فولیکول های مو آغشته می شوند و آنها را تقویت می کنند؛  همه این مواد منجر به درخشان شدن، زیبا و سالم ماندن موها می شود.

موهایتان را ضخیم تر نشان دهید

این بسته به ساخت ژل موی خانگی شما دارد، می توانید موهایتان را پر و ضخیم تر از قبل نشان دهید.

برخی از ژل ها می توانند به موهای شما حجم بیشتری بدهند و ظاهر جوان و سالمی را که آرزوی آن را دارید را به شما هدیه بدهند.

اگر موهای نازک و خشکی دارید بدون شک به دنبال راهی برای درمان آن و خلاص شدن از موخوره دارید که ساخت ژل موی خانگی می تواند تا حدودی در درمان آن دخیل باشد.

مزایای ژل طبیعی
مزایای ژل طبیعی

مزایای شگفت انگیز ژل برای موهای طبیعی

از عمده علل ساخت ژل موی خانگی می توان به مزایای عالی آن اشاره کرد که هر فرد را مجذوب خود کرده است. به راستی شما چه هدفی از ساخت ژل موی خانگی دارید؟ در ادامه ابتدا به مزایای ژل و سپس به چند روش ساخت ژل موی خانگی اشاره شده است که شما می توانید با توجه به نیازهای موی خود اقدام به ساخت ژل موی خانگی کنید.

تقویت مو با ژل
تقویت مو با ژل

تقویت انواع مو

تفاوتی ندارد که موهای فر، پیچ خورده و یا گره خورده داشته باشید، با استفاده از ژل ها جهت حالت دهی در اصل شما به تقویت آنها کمک می کنند. ژل ها به حفظ رشته های مو شما کمک و برای شستشو بسیار مفید هستند.

مقاله پیشنهادی: راهکار هایی در مورد موی چرب

ساخت ژل موی خانگی خوب به شما این امکان را می دهد تا فر موهای شما بعد از استفاده مشخص شود و حداقل تا چند روز موها بدون نیاز به استفاده مجدد ژل به همان حالت باقی می مانند.

استفاده از ژل نیز روش دیگری برای ارزیابی هر گونه آسیب است، که طی تحقیقات متعدد موخوره ها از بین رفته و موها به رشته های ضخیم تری تبدیل شده اند.

از مهمترین مزایا ساخت ژل موی خانگی این است که شما از هیچ الکل مضری استفاده نمی کنید و موادی را آماده می کنید که می دانید موهایتان عاشق آن هستند. محصول نهایی باعث تغذیه و محافظت از موهای شما می شود.

موهای بلندتر با سبک خاص

مزیت دیگری که می توان برای ژل ها در اینجا به آن اشاره کرد این است که به شما کمک می کنند تا موهای خود را به سبک های با طول موج بیشتری آنها را بدون محدودیت حالت دهید و در صورت نشستن ژل از روی مو ممکن است این حالت طی روزها باقی بماند.

ساخت ژل موی خانگی با نگهدارنده قوی یکی از تجربیات عالی می باشد که هر فرد می تواند آن را تجربه کند. مزایای دیگری که این ژل ها دارند شما می توانید به راحتی طول موج فر موهای خود را با استفاده از ژل تعریف کنید.

موهای نرم و براق

آرزوی هر خانم و آقایی داشتن موهای نرم و براق است که با ساخت ژل موی خانگی خوب می توان به نرم و براق شدن موها کمک کرد. البته براق شدن موها بسته به موادی می باشد که حین ساخت ژل موی خانگی استفاده کرده اید.

موخوره را کم می کند

موخوره مخصوصا خانم هایی است که به دلیل مراقبت های غلط و رنگ های زیاد به موهای خود آسیب های جدی وارد کرده اند و پس از مدتی موها دچار موخوره شده اند. شاید باورش کمی دشوار باشد اما شما با ساخت ژل موی خانگی می توانید به درمان موخوره کمک کنید.

اگر موهای وز شده شما را دیوانه کرده است، ساخت ژل موی خانگی مناسب می تواند به شما کمک کند وز و فرها را تا حدودی کاهش دهید و با افزودن چند ماده در ساخت ژل موی خانگی حتی موخوره را از بین ببرید.

پوسته پوسته نمی شود

برخی از ژل ها به دلیل فرمولاسیونی که دارند پس از یکبار استفاده بر روی موها خشک و پوسته پوسته می شوند که بقایای آزار دهنده ای برای افراد دارد و این چیزی نیست که آنها به دنبال آن باشند زیرا در فضاهای عمومی ظاهر آنها را کاملا به هم میریزد.

در حالی که ساخت ژل موی خانگی می تواند حلال این مشکل باشد و نه تنها پوسته پوسته نمی شود بلکه به نرمی و لطافت آنها کمک می کند.

خرید انواع ماسک مو متناسب با موی شما

از مو محافظت می کند

یک ژل موی خانگی خوب باعث ایجاد یک سد در برابر آسیب های بیرونی می شود و رطوبت را قفل می کند و از آن در برابر عناصر خارجی که می توانند موها را فر و خشک تر کنند محافظت می کند.

مناسب انواع موها                             

مهم نیست که شما چه نوع مویی دارید با ساخت ژل موی خانگی شما قادر خواهید بود، دستورالعمل ها و مواد اولیه را متناسب با نیازهای موی خود تنظیم کنید.

از بارزترین تفاوت میان ژل مو خانگی و غیره می توان به ترکیبات آنها اشاره کرد که در نتیجه و حالت دهی موها موثر هستند.

بهترین ژل خانگی را چگونه بسازم
بهترین ژل خانگی را چگونه بسازم

آموزش ساخت بهترین ژل موهای خانگی

حتما برای ساخت ژل موی خانگی با ایده های بسیاری در مورد آموزش ساخت ژل موی طبیعی روبرو خواهید شد چرا که بسیاری به دنبال این محصول برای شادابی و درخشندگی موهای خود هستند.  آموزش ساخت ژل مو بسیار آسانتر از آن است که حدس بزنید. از دستورالعمل های سریع و آسان زیر برای ساخت ژل موهای خانگی می توانید استفاده کنید.

آموزش ساخت ژل موی خانگی کتان برای موهای طبیعی

ساخت ژل موی خانگی از بذر کتان بسیار مقرون به صرفه می باشد. ژل بذر کتان حاوی یک تن اسیدهای چرب خوب است و در اصل این یک ژل با پایه آب می باشد، بنابراین در از دست دادن رطوبت مشکلی وجود نخواهد داشت و اگر شما جزو افرادی هستید که موهای خشکی دارید می توانید ساخت ژل موی خانگی کتان و دیگر ژل های مناسب موی خود را دنبال کنید.

آموزش ژل موی کتان
ساخت ژل موی کتان

ساخت ژل موی طبیعی کتان

در اینجا دستورالعمل آسان و سریع برای ساخت ژل موی طبیعی بذر کتان در خانه را به شما خواهیم گفت که می تواند نتایج عالی را به همراه داشته باشد. به خاطر داشته باشید که اگر از آن علاوه بر ژل به عنوان شستشو استفاده می کنید، بسته به نیاز خود و تکرار دفعات استفاده باید مواد لازم را چند برابر کنید.

مواد لازم:

۱/۴ فنجان آب

۱/۸ فنجان دانه های کتان خام کامل (رست نشده)

نیاز به یک جوراب یا جوراب شلواری تمیز

ساخت ژل موی طبیعی

دانه های کتان و آب را در قابلمه ای بریزید و بجوشانید؛ مخلوط را مرتبا هم بزنید تا از قوام آمدن ژل اطمینان حاصل کنید.

بعد از این که دانه های کتان یک بافت ضخیم و لغزنده پیدا کردند، سپس حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید ژل در قابلمه خنک شود.

مایع را از جوراب به عنوان صافی رد کنید و تمام مایع باقی مانده را درون ظرف فشار داده و در نهایت دانه ها را دور بریزید.

توجه داشته باشید که ژل موی طبیعی بذر کتان خیلی در یخچال دوام نمی آورد، در صورتی که آن را کاملا مهر و موم شده و سرد نگه دارید احتمالا طی ۵ تا ۷ روز تازه خواهد ماند.

مزیت ژل موی دانه کتان

دانه های کتان حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که برای خشکی پوست سر و مو مفید هستند. دانه کتان همچنین حاوی ترکیبی می باشد که به عنوان مقابله با ریزش مو شناخته شده است.

ژل مخصوص موی فر
ژل مخصوص موی فر

آموزش ساخت ژل مو خانگی برای موهای فر

ساده ترین روش آموزش ساخت ژل موی خانگی را در مرحله قبل گفتیم که با مقداری کتان و آب می توانید یک ژل بسیار ساده اما مفید تهیه کنید در ادامه برای افرادی که موهای فری دارند با استفاده از موادی خاص به ساخت ژل مو خانگی خواهیم پرداخت.

مواد لازم:

۱/۳ فنجان دانه کتان

۲ فنجان آب

۱/۲ قاشق چایخوری عسل ارگانیک

۱/۲ قاشق چایخوری کره

۱۰ قطره روغن ضروری برای عطر ژل

آموزش ساخت ژل مو برای موهای فر

آب را در قابلمه بریزید و دانه های کتان را اضافه کنید و روی حرارت زیاد بپزید، گاهی اوقات هم بزنید.

وقتی مخلوط شروع به جوشیدن کرد، به طور مداوم آن را هم بزنید تا ته نگیرد. زمانی که مخلوط موجود در ظرف نازک و کف دار شد، حرارت را کم کنید

مقاله پیشنهادی: موی خشک را بهتر بشناسیم

حال مایع مورد نظر تقریبا غلیظ شده و دانه های کتان ته نشین شده اند، آن را از روی حرارت بردارید و مخلوط را در یک کاسه تخلیه کنید. (آن را مثل مرحله قبل از صافی رد کنید.)

عسل، کره و روغن های اساسی را به مخلوط اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید. مشاهده می کنید که رنگ آن به سفیدی نزدیک است. اکنون ساخت ژل مو شما به پایان رسیده است و وقت آن رسیده تا ژل را درون یک ظرف ضد هوا بریزید.

نکته شایان ذکر این است که اگر ژل را طی ۲ هفته نمی توانید کاملا مصرف کنید آن را در یخچال قرار دهید.

 ژل موی لیمو
ساخت ژل موی لیمو

ژل موی لیمو

مواد لازم:

آب لیمو (ترجیحا تازه)

ژلاتین

مقداری آب

داشتن این ژل موی لیمویی برای نگه داشتن موها در ساعات طولانی و یا بسیار کوتاه بهترین گزینه است.

این ژل برخلاف تخم کتان با ترکیب ژلاتین می توانید آن را برای چندین هفته در یخچال و حدود یک هفته در دمای اتاق نگهداری کنید.

ژلاتین و آب را در قابلمه گرم کنید تا کاملا حل شود. از روی حرارت برداشته و آب لیمو را اضافه کنید، نیمی از آن را در ظرف دیگری بریزید.

با نصف دیگر، ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل و ۱ قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا را برای یک ژل مرطوب کننده استفاده کنید. این ژل مرطوب کننده برای نرمی و درمان شکنندگی موها بسیار عالی می باشد.

ژل مو مخصوص موی مجعد
ژل مو مخصوص موی مجعد

ژل موی مجعد بلغور جو دوسر

ساخت ژل موی خانگی کار چندان سختی نیست و شما با تهیه مواد اولیه آن می توانید بهترین ژل موی خانگی را تهیه کنید. این ژل مو برای موهای مجعد بهترین است و شما می توانید شاهد نتایج عالی بعد از استفاده این ژل باشید.

مواد لازم:

۲ فنجان آب

۳ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر

۱ قاشق چایخوری روغن زیتون

آموزش ساخت ژل موی بلغور جو دوسر

 آب و جو دوسر خام را در یک قابلمه کوچک بریزید و مشعل اجاق گاز خود را تا حد متوسط ​​روشن کنید تا آب و جو دوسر کاملا بجوشد، فراموش نکنید که مرتبا آن را با قاشق چوبی هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود.

بعد از این که به غلظت لازم رسید ظرف را از روی حرارت بردارید و آن را از صافی رد کنید و محتویات جو دوسر و ژل را جدا کنید. در نهایت روغن زیتون را به آن اضافه کرده و هم بزنید و اجازه دهید ژل کاملا سرد شود.

ژل آلوورا
ساخت ژل آلوورا در خانه

تهیه بهترین ژل موی آلوئه ورا

همانطور که مستحضر هستید آلوئه ورا از بهترین محصولات گیاهی است که در دنیای زیبایی غوغایی به پا کرده است و از آن در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. اکنون شما می توانید با مواد اولیه بهترین ژل موی خانگی را برای خود بسازید و از آن استفاده کنید.

مواد اولیه:

۱ فنجان آب گرم

۱/۲ قاشق چای خوری ژلاتین

۱ قاشق غذاخوری ژل ۱۰۰ درصد آلوئه ورا

۸ تا ۱۰ قطره روغن زیتون

آموزش ساخت ژل مو آلوئه ورا

ساخت ژل موی خانگی آلوئه ورا همانند دیگر ژل ها بسیار آسان است و کافیست شما حدود ۱۰ ثانیه فنجان آب داغ را درون مایکروویو قرار دهید. ژلاتین را به آن اضافه و با یک قاشق چوبی هم بزنید. سپس به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال قرار دهید تا ژلاتین به یک قوام ژل مانند تبدیل شود. سپس آن را از یخچال خارج و تمام مواد دیگر را اضافه و دوباره با قاشق چوبی هم بزنید.

ساخت ژل مو با روغن اساسی
ساخت ژل مو با روغن اساسی

افزودن روغن های اساسی به ژل طبیعی مو

اگر می خواهید روغن های اساسی را برای بو و فواید درمانی پوست سر و مو در ساخت ژل موی خانگی اضافه کنید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

روغن های ضروری نعناع و رزماری رشد مو را تحریک کرده و باعث درخشش آنها می شوند. گرچه بسیار قوی هستند، بنابراین توصیه می کنم در مصرف آن زیاده روی نکنید و تنها چند قطره استفاده کنید.

اسطوخودوس و چوب درخت سرو برای خشکی مو مفید هستند و اگر می خواهید از شر خشکی موهای خود خلاص شوید می توانید در ساخت ژل موی طبیعی خود از آن بهره ببرید.

ژل مو ژلاتینی
ژل مو ژلاتینی

دستور تهیه ژل موی طبیعی با ژلاتین

ژلاتین حاوی پروتئین های کراتین می باشد که برای تقویت مو به ساقه متصل می شود و به راحتی به مناطق آسیب دیده می چسبد که در صاف شدن کوتیکول مو، تقویت درخشش و کاهش شکستگی مو و درمان موخوره ها، درمان سوختگی مو بر اثر رنگ و … نقش بسزایی دارد؛ اما این بدین معنا نیست که هر چه از ژلاتین در ساخت ژل موی خانگی استفاده کنید شاهد نتایج بهتر هستید!

استفاده زیاد از هر چیزی زیاده روی است که می تواند پیامدهای منفی به جای داشته باشد، بنابراین مقدار ژلاتین موجود در هر دستورالعمل باید متعادل باشد تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

منابع

healthynaturalhairproducts.com
naturallycurly.com
swirlycurlyhair.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیست − پانزده =