راه هایی برای سفید کردن دندان

سفید کردن دندان در خانه چگونه ممکن است؟مسواک زدن روزانه دندان ها مهمترین کاری است که می توان برای درخشش و سفید کردن دندان ها انجام داد. اگر مرتبا مسواک نمیزنید، حتماً همین حالا این کار را شروع کنید. اما اگر به صورت روزانه مسواک میزنید و همچنان دندان های شما زرد است، سعی کنید مسواک زدن را بیشتر انجام دهید. خصوصاً بعد از خوردن غذا یا نوشیدنی که منجر به زرد شدن دندان می شود.

با این حال، بلافاصله بعد از مصرف غذاهای اسیدی یا نوشیدنی هایی مثل چای، قهوه و نوشابه مسواک نزنید زیرا ممکن است منجر به فرسایش دندان های شما شود. ما در این مطلب قصد داریم راه هایی برای سفید کردن دندان در خانه برای شما معرفی کنیم. اما قبل از هر چیز باید بدانیم دلیل زردی دندان ها از چیست ؟

 راه سفید کردن دندان
راه سفید کردن دندان

تاثیر سفید بودن دندان ها بر زیبایی

لبخند شما می تواند چیزهایی زیادی درباره شخصیت شما بگوید و در اولین برداشت دیگران از شما نقش مهمی داشته باشد. نمایش لبخند جذاب، باعث می شود که خود فرد نیز احساس بهتری داشته باشد. با این حال ، اگر دندان های شما لکه دار شده و یا تغییر رنگ داده است ، مطمئناً احساس نارضایتی دارید. حتی اگر یک بهداشت صحیح بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید، باعث افزایش سن دندان های شما زرد می شود که این یک روند طبیعی است و به این دلیل است که مینای دندان ها نازک تر می شود. دندان های شما همچنین می تواند توسط برخی غذاها و نوشیدنی های تیره رنگ، از جمله توت ، شراب قرمز و قهوه و استفاده از تنباکو لکه دار شوند.

سفید کردن دندان در خانه
سفید کردن دندان در خانه

چه عواملی باعث ایجاد دندان های زرد می شود؟

قبل از یادگیری برای سفید کردن دندان ها ، باید بدانید که چرا دندانهای شما زرد می شود. حقیقت این است که چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند در زرد شدن دندان ها نقش داشته باشد. در این جا برخی بزرگترین دلایل زردی دندان ها را برای شما معرفی می کنیم.

۱. لکه ها

اگر غذاهای خاصی بخورید یا نوشیدنی هایی مانند نوشابه ، الکل یا قهوه بنوشید ، در نتیجه دندان های شما زرد می شوند. سیگار کشیدن، مصرف محصولات دخانیات و همچنین مصرف برخی از آنتی بیوتیک ها یا آنتی هیستامین ها می تواند به زردی منجر شود. همچنین ممکن است برخی از دهانشویه ها ( آنهایی که حاوی کلرهگزیدین و کلرید استیل پیریدینیوم هستند.) باعث زردی دندان ها شود.

۲. نازک شدن مینای دندان

مینای دندان خارجی ترین لایه دندان شما و همچنین سفید ترین لایه است. هر چه پیرتر می شویم ، این سطح سخت متلاشی شده و لایه های تیره تری را در زیر آن نشان می دهد. خوردن غذاهای اسیدی یا نوشیدن نوشیدنی های اسیدی می تواند مینای دندان را از بین ببرد و همچنین بیماری لثه نیز ممکن است. در همین حال ، برخی از افراد از نظر ژنتیکی ممکن است حساس به داشتن دندان هایی با لایه های نازک مینای دندان هستند.

۳. بهداشت ضعیف دندان

اگر هر روز مسواک و نخ دندان نکشید ، در نتیجه با زردی دندان مواجه خواهید شد. حتی در زمانی که برای سفید کردن دندان در خانه اقدام می کنید باید توجه داشته باشید بهداشت دندان را به درستی انجام دهید تا با عواقب منفی مانند بیماری لثه ، حفره و پوسیدگی دندان مواجه نشوید.

مقاله پیشنهادی: درمان خانگی ترک پوستی پا از پیشگیری تا درمان سنتی

۴. بیماری

تعدادی بیماری وجود دارد که می تواند به مینای دندان آسیب برساند. ما فقط در مورد بیماری لثه صحبت نمی کنیم. علاوه بر این ، درمان های خاص مانند شیمی درمانی نیز می تواند باعث زرد شدن یا تغییر رنگ دندان شود.

۵. سیگار

سیگار کشیدن باعث زرد شدن و پوسیدگی دندان ها می شود و حتی می تواند باعث از بین رفتن دندان ها شود. علاوه بر این ، قرار گرفتن در معرض نیکوتین باعث می شود دهان شما نتواند به طور موثر از عفونت جلوگیری کند. همین امر باعث ایجاد پلاک می شود و این روند باعث پخش شدن باکتری ها می شود. سیگار کشیدن علاوه بر دلایل بیشماری که به سلامت کلی شما آسیب می رساند ، از سفید شدن دندان های شما نیز جلوگیری می کند.

۶. مسواک زدن درست بعد از خوردن غذا

  اگرچه این کار بی خطر به نظر می رسد ، اما دندانپزشکان توصیه می کنند از این عمل پرهیز کنند. اسید و شکر تولید شده پس از خوردن ، مینای دندان ما را به طور موقت ضعیف می کند و مسواک زدن بلافاصله سلامت مینای دندان را بدتر می کند. بنابراین حداقل نیم ساعت بعد از صرف شام برای مسواک زدن صبر کنید.

سفید کردن دندان به روش سنتی
سفید کردن دندان به روش سنتی

هزینه ی زیاد برای سفید شدن دندان ها

سفید کردن دندان ها برای دهان و نیازهای شخصی شما بسیار سفارشی است. دندانپزشک دندان های شما را معاینه می کند و از اشعه ایکس یا اسکن دیجیتال استفاده می کند. اما برای این کار ، شما باید اطمینان حاصل کنید که بودجه شما برای یک روش سفید کننده دندان با کیفیت بالا کافی است. چون این روش نیازمند بودجه ی زیادی است. اما نگران نباشید راه های دیگری نیز برای سفید شدن دندان ها وجود دارد. شما می توانید با راهکارهای خانگی برای سفید شدن دندان هایتان اقدام کنید.

برای سفید کردن دندان چه باید کرد
برای سفید کردن دندان چه باید کرد

نکات کلیدی در مورد چگونگی سفید شدن دندان ها به طور طبیعی

  • دندان ها به دلیل عواملی مانند افزایش سن ، نازک شدن مینای دندان ، رژیم غذایی نامناسب ، نوشیدن قهوه یا چای ، سیگار کشیدن و خشکی دهان رنگ زردی به خود میگیرند.
  • محصولات سفیدکننده دندان با از بین بردن مینای دندان به دندان آسیب می رسانند. ثابت شده است که استفاده مداوم از نوارهای سفید کننده دندان باعث فرسایش و تاثیرات منفی بر سلامت دندان می شود ، بنابراین دندان های خود را از این طریق سفید نکنید.
  • می توانید به طور طبیعی دندان های خود را سفید کنید و از مینای دندان محافظت کنید. راه های طبیعی شامل استفاده از روغن نارگیل است. همچنین میتوانید رژیم غذایی سالم، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن هیدراته ماندن و ذغال فعال را نیز امتحان کنید.

خرید محصولات بهداشت دهان و دندان با قیمت مناسب

کشیدن روغن روی دندان ها برای سفید کردن دندان ها

کشیدن روغن یک روش درمانی برای سفید کردن دندان ها می باشد که بیشتر توسط هندی ها انجام می شود. این تکنیک به منظور بهبود سلامت و بهداشت دهان و دندان انجام می شود. می توانید از هر روغنی برای این روش استفاده کنید. اما بیشتر از روغن آفتابگردان و روغن کنجد استفاده می شود. همچنین روغن نارگیل یک گزینه محبوب برای روغن کشیدن دندان ها استفاده می شود، زیرا طعم لذت بخشی دارد و مزایای سلامتی نیز به همراه دارد.

کشیدن روغن، برای سفید کردن دندان ها مفید است. زیرا به از بین بردن انواع باکتری ها از دهان کمک می کند. این باکتری ها باعث ایجاد پلاک می شوند و باعث زردی دندان ها می شود. از این رو ، کشیدن روغن می تواند برای شما در تلاش برای سفید کردن دندان مفید باشد. می توانید یک قاشق روغن نارگیل را روی دندان های خود بکشید. این روند را به مدت ۲۰ تا ۱۵ دقیقه ادامه دهید.

خمیر دندان برای سفید کردن دندان
خمیر دندان برای سفید کردن دندان

خمیر دندان زردچوبه

به گفته برخی از دندانپزشکان ، چهره های عمومی و افراد مشهور ، زردچوبه به سفید کردن دندان ها کمک می کند. زردچوبه یک محصول کاملاً طبیعی است که می توان آن را جایگزین مطلوبی برای سفید کننده های در نظر گرفت. می توانید چند دقیقه با آن مسواک بزنید و سپس دندانهای خود را بشویید. درست همانند استفاده از خمیر دندان، این خمیر باید روی دندان ها و لثه ها ماساژ داده شود. اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. این بهترین راه برای سفید کردن دندان ها می باشد تا اجازه دهند به خوبی تاثیر خود را روی دندان ها بگذارد.

لازم شامل ۲/۱ قاشق چایخوری زردچوبه، ۲/۱ قاشق چایخوری جوش شیرین، ۴/۱ قاشق چایخوری L-Arginine   و ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل ارگانیک با فشار سرد نیاز دارید. شما باید همه مواد را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند. مواد در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید و هنگام مسواک زدن کمی از آن را استفاده کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین یکی از رایج ترین راه های سفید شدن دندان به طور طبیعی است. جوش شیرین یک ماده ساینده ملایم است که لکه های سطح دندان شما را از بین می برد، بدون اینکه به مینای دندان آسیب برساند. جوش شیرین همچنین به پیشگیری از رشد باکتری کمک می کند. برای این روش کافی است یک خمیر از جوش شیرین درست کنید تا با آن مسواک بزنید. یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با دو قاشق چایخوری آب مخلوط کنید. شما می توانید چند بار در هفته دندان های خود را با این خمیر مسواک بزنید و طی چند هفته نتیجه خواهید دید.

روش های خانگی برای سفیدی دندان
روش های خانگی برای سفیدی دندان

با جوش شیرین و خمیر پراکسید هیدروژن مسواک بزنید

جوش شیرین دارای خاصیت سفید کنندگی دندان است. از طرف دیگر ، می توانید از پراکسید هیدروژن استفاده کنید. این یک ماده سفید کننده طبیعی محسوب میشود. همچنین در از بین بردن باکتری ها نیز کمک می کند. سالهاست که مردم برای کشتن باکتریهای زخم از پراکسید هیدروژن استفاده می کنند. اگر بتوانید از این دو ماده خمیردندان درست کنید، می توانید راه حلی آسان برای سفید کردن دندان پیدا کنید.

 برای این کار یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و دو قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن مصرف کنید. هر دو را مخلوط کنید تا حالت خمیری ایجاد شود. از این خمیر برای مسواک زدن منظم دندان های خود استفاده کنید. روزانه از این خمیر استفاده کنید تا در نهایت تفاوت را مشاهده خواهید کرد.  همچنین می توانید با همان نسبت جوش شیرین و پراکسید هیدروژن ، به علاوه مقداری آب ، دهانشویه درست کنید.

سفید کردن دندان در خانه با توت فرنگی و جوش شیرین

برای سفید کردن دندان در خانه می تواند از مخلوط توت فرنگی و جوش شیرین استفاده کنید. این مخلوط یک درمان طبیعی است که بسیاری از افراد مشهور از آن برای سفید کردن دندان های خود استفاده می کنند. گفته می شود که اسید مالیک موجود در توت فرنگی باعث از بین رفتن تغییر رنگ دندان می شود ، در حالی که جوش شیرین لکه ها را از بین می برد. برای استفاده از این درمان ، یک توت فرنگی تازه را خرد کرده و با جوش شیرین مخلوط کنید تا دندان های شما مسواک بزند. از این روش درمانی زیاده روی نکنید زیرا ممکن است به دندانهای شما آسیب برساند.

از بین بردن زردی دندان
از بین بردن زردی دندان

برای سفید کردن دندان از پوست پرتقال یا موز استفاده کنید

درست مثل روغن کشیدن ، این راه حل هیچ منبع علمی ندارد. با این حال افرادی که از این روش استفاده کردند، از نتایج راضی بودند. به علاوه ، این روش ماده شیمیایی مضر ندارد. پس با خیال راحت این راهکار را برای سفید کردن دندان هایتان انجام دهید. برای انجام این ترفند ، پوست موز ، پرتقال یا لیمو را برداشته و به آرامی روی دندان های خود بمالید. حدود ۲ دقیقه آن را روی دندان ها مالش دهید ، سپس دهان خود را کاملا بشویید و دندان های خود را مسواک بزنید.

پوست این میوه ها حاوی اسید سیتریک است که از نظر تئوری به سفید کردن دندان کمک می کند. اگر دچار حساسیت هستید ، به احتمال زیاد مینای دندان شما ضعیف است یا فرسوده شده است. در این صورت ، استفاده از این درمان توصیه نمی شود. اگر قبلاً سعی کرده اید و با دندان هایتان مشکل دارید ، به پزشک مراجعه کنید.

توت فرنگی بخورید تا دندان هایی سفید داشته باشید

یکی از ساده ترین راه ها برای سفید کردن دندان ها به طور طبیعی فقط خوردن توت فرنگی است. این میوه حاوی اسید مالیک است. این ماده ای است که هم می تواند باعث سفید کردن دندان ها باشد و هم لکه های سطحی را که می تواند باعث تغییر رنگ دندان های فرد شود از بین ببرد. توت فرنگی می تواند در سفید کردن دندان ها موثر باشد. به طوری که برخی افراد آنها را له کرده و از آنها به عنوان خمیر دندان استفاده می کنند تا دندان هایشان بیشتر سفید شود.

مقاله پیشنهادی: چرا باید از خواص آلوئه ورا برای پوست و مو آگاهی داشته باشیم؟

برای سفید کردن دندان ها میوه و سبزیجات بخورید

در حالی که توت فرنگی اولین غذایی است برای سفید کردن دندان ها به ذهن شما می رسد، می توان گفت که تقریباً هر نوع میوه و سبزیجات می تواند در سفید کردن دندان های شما عالی باشد. میوه ها و سبزیجات پاک کننده طبیعی لکه ها هستند. زیرا می توانند تولید بزاق دهان را افزایش دهند ، که به تمیز نگه داشتن دندان کمک می کند. علاوه بر توت فرنگی ، بهترین نوع میوه و سبزیجات آن هایی هستند که ترد باشند. (به عنوان مثال هویج و کرفس). تردی آنها همچنین به عنوان نوعی ماده پاک کننده عمل می کند که به از بین بردن لکه ها و سفید کردن دندان ها کمک می کند.

سفید کردن دندان ها با سرکه

ترفند دیگری برای سفید کردن دندان ها وجود دارد. شما می توانید دندان های خود را با سرکه سیب بشویید. این روند باعث از بین رفتن لکه های سطح دندان شما می شود. این ماده قدرتمند است ، بنابراین نیازی به استفاده زیاد از سرکه نیست. برای این کار یک قاشق چایخوری سرکه سیب به یک فنجان آب اضافه کنید. کمی از آن را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه در دهان خود بچرخانید. از آنجا که استفاده سرکه سیب بیش از حد می تواند به مینای دندان آسیب برساند ، شستشوی دندان ها با سرکه سیب را به هفته ای یکبار محدود کنید. نتیجه ی این روش را به طور موثر خواهید دید.

چجوری در خانه از زردی دندان کم کنیم
چجوری در خانه از زردی دندان کم کنیم

 مصرف قند خود را محدود کنید

اگر میخواهید دندان های سفیدی داشته باشید، مصرف محصولات شیرین را محدود کنید. چون باعث رشد باکتری هایی می شود که مسئول ایجاد پلاک و التهاب لثه می شود. هنگام مصرف یک ماده غذایی شیرین ، حتما باید بعد از مسواک بزنید.

کلسیم و مفید بودن آن برای سفید کردن دندان

کلسیم دندان های شما را محکم و مینا را سالم می کند. در بعضی موارد تغییر رنگ دندان به دلیل فرسایش مینای دندان و قرار گرفتن در معرض عاج زیر که زرد است ایجاد می شود. غذاهای غنی از کلسیم ، مانند شیر ، پنیر و کلم بروکلی ، ممکن است به محافظت از دندان های شما در برابر فرسایش مینا کمک کنند.

چرا نخ دندان مهم است
چرا نخ دندان مهم است

 مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم می تواند به سفید کردن دندان ها کمک کند. خمیر دندان به آرامی لکه های دندان های شما را از بین می برد و نخ دندان باکتری هایی را که منجر به پلاک می شوند را از بین می برد. معاینات و تمیز کردن منظم دندان ها به تمیز و سفید کردن دندان ها به طور ثابت کمک می کند.

خمیر ذغال

ذغال چوب به مهمترین ماده لازم برای شستشو و تمیزی دندان تبدیل شده است. افراد زیادی تاثیر ذغال در سفید شدن دندان تأیید می کنند. به همین ترتیب قرار است روش ساده ای را برای استفاده از آن و روشن شدن دندان ها برای شما معرفی کنیم. شما می توانید ذغال را با آب مخلوط کنید و سپس روی دندان های خود استفاده کنند.

خرید انواع خمیر دندان جرم گیر و سفید کننده با قیمت مناسب

زبان خود را مسواک بزنید

ممکن است این کار بیهوده به نظر برسد ، اما مسواک زدن زبان نیز می تواند دندان های شما را سفید نگه دارد. بسیاری از مردم نمی دانند که باکتری های جمع شده روی زبان به تدریج به دندان ها منتقل می شوند و گاهی باعث لکه دار شدن آنها در گذشت زمان می شود. با مسواک زدن زبان خود ، می توانید این مشکل را محدود کنید.

تغییر در رژیم غذایی

محدود کردن غذاهایی که باعث تغییر رنگ دندان های می شود، می تواند از لک شدن بیشتر دندان ها جلوگیری کند. غذاها و نوشیدنی های حاوی تانن ، مانند شراب و چای ، می توانند دندان ها را لکه دار کنند. قهوه و نوشابه های تیره و آب میوه نیز می تواند باعث لکه دار شدن آنها شود. غذاهای اسیدی با ساییدن مینای دندان باعث زرد شدن دندان می شوند. افرادی که نگران رنگ دندان خود هستند باید از مصرف بیش از حد مرکبات ، قهوه و نوشابه خودداری کنند. 

دندانپزشکان توصیه می کنند که بعد از غذا خوردن به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس مسواک بزنید. ترک سیگار یا محصولات دخانیات می تواند لکه های نیکوتین را کاهش دهد. همچنین می تواند از پوسیدگی دندان و بیماری لثه جلوگیری کند ، که هر دو می توانند به مینای دندان آسیب برسانند و باعث مشکلات بهداشت دهان و دندان شوند.

کلام آخر

ممکن است بخواهید از مصرف بیش از حد غذا و نوشیدنی که باعث لک شدن دندانهای شما می شود خودداری کنید. تانن موجود چای های غلیظ ممکن است باعث لکه دار شدن دندان ها شود. همچنین شراب قرمز ، قهوه ، زردچوبه، ادویه کاری در صورت مصرف زیاد این ماده ممکن است باعث زردی دندان ها شود. به یاد داشته باشید چیزی مانند نوشابه نه تنها برای لکه دار شدن دندان تیره است، بلکه دارای اسید برای ساییدگی دندان است و احتمال ایجاد لکه را افزایش می دهد.

منابع

pleasantfamilydentistry.com
glamour.com
shortpumpdental.com
indiatoday.in
manofmany.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

5 + 8 =