غذای مفید برای پوست می تواند به سلامت جسمانی شما کمک قابل توجهی کند، اولین سوال افراد این است که برای سلامت پوست چی بخورم؟ بنابراین با مصرف هر غذای مفید برای پوست می توانید نیازهای درونی خود را ناخواسته تامین کنید و همین امر در زیبا شدن هر چه بیشتر پوست به شما کمک می کند. این که بتوانید به سوالات زیر پاسخ درستی بدهید در واقع می توانید غذای مفید برای پوست خود را بهتر تشخیص دهید.

  • غذاهای مفید برای پوست خشک چه چیزهایی هستند؟
  • تغذیه مناسب برای داشتن پوست زیبا چقدر مهم است؟
  • رژیم غذایی مناسب برای پوست و مو در سلامت آنها موثر است؟
  • تغذیه مناسب برای پوست جوش دار چیست؟
  • خوراکی های زیبا کننده کدامند؟
  • بهترین مواد غذایی آبرسان پوست خشک چیست؟
  • برای شادابی پوست چه بخوریم و یا چه نخوریم؟
  • تغذیه کننده پوست می تواند مواد غذایی باشد؟
  • برای زیبایی پوست چیا باید بخوریم؟

تمامی مواد غذای مفید برای پوست که در ادامه معرفی خواهند شد در اصل مواد غذایی آبرسان پوست هستند که با یک تیر چند نشان می توان زد. مواد غذایی آبرسان پوست بیشتر از آنچه که تصور می کنید می توانند برای پوست مهم باشند، انواع غذای مفید برای پوست را دست کم نگیرید.

غذای مفید برای پوست
غذای مفید برای پوست

غذای مفید برای پوست چیست؟

غذای مفید برای پوست خشک، چرب، معمولی و یا هر نوع پوست دیگری بسیار مهم است. شما برای پوست خود چه خوراکی های زیباکننده را مصرف می کنید؟ نباید فراموش کنید که در هر زمان و مکانی با هر نوع پوستی هیدراته ماندن را باید مدنظر داشته باشید و حتی آن را جزو اولویت های خودتون قرار دهید، زیرا هیدراته ماندن نقش مهمی در سلامت پوست دارد. آب کافی در پوست باعث کاهش خطوط و چین و چروک ها می شود، همچنین به جذب مواد مغذی، دفع سموم و گردش خون کمک می کند. انتخاب غذای مفید برای پوست میتونه تا حد زیادی به پوست و سلامت شما کمک کند.

علاوه بر غذا و آب، رعایت بهداشت نیز مهم می باشد، بنابراین تا زمانی که دست های خود را نشسته اید آنها را به صورت خود نزنید زیرا می توانند به پوست نفوذ و باعث مشکلات زیادی شوند. دستان شما بیش از آنچه فکر می کنید بر روی سلامت پوست تاثیر دارند. پس علاوه بر انتخاب غذای مفید برای پوست به بهداشت خود باید اهمیت ویژه ای بدهید. در ادامه به مواد غذایی آبرسان پوست، غذاهای مفید برای پوست خشک، رژیم غذایی مناسب برای پوست و مو و تغذیه مناسب برای پوست جوش دار اشاره کرده ایم که می توانند در شادابی پوست سهیم باشند.

تغذیه مناسب برای داشتن پوست زیبا

چرا تغذیه به این اندازه برای پوست حائز اهمیت است و غذای مفید برای پوست چیست؟ این سوالی است که بارها افراد با آن ذهن خود را درگیر می کنند و به جواب درستی دست پیدا نمی کنند. به راستی برای زیبایی پوست چیا باید بخوریم؟ خوراکی های زیباکننده پوست کدامند؟ انتخاب تغذیه مناسب برای داشتن پوست زیبا کار سختی نیست و شما با شناخت پوست خود و انتخاب خوراکی های زیباکننده می توانید پوست خود را زیبا نگه دارید. برنامه داشتن تغذیه مناسب برای داشتن پوست زیبا را می توانید طبق مراحل زیر پیش ببرید.

مقاله پیشنهادی: برند لی لی نایت را چقدر میشناسید؟ معرفی ۱۶ محصول برند لی لی نایت

چای سبز

از آنجا که چای سبز حاوی پلی فنول است و آن را یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب می شناسند، می تواند به عنوان غذای مفید برای پوست و یک ماده تقویت کننده عالی برای درمان آکنه مورد استفاده قرار گیرد. چای سبز برای بهبود لکه ها و زخم ها، برطرف کننده سموم است که از طرفی پوست را نرم نگه می دارد. ویتامین K موجود در چای سبز به روشن شدن تیرگی زیر چشم نیز کمک می کند. بنابراین، کیسه های چای سبز را به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید و سپس آنها را به مدت یک دقیقه روی چشم ها بگذارید.

غذای مفید برای پوست چیا هستن
خواص میوه ها برای پوست

گوجه فرنگی ها

گوجه فرنگی غنی از لیکوپن، ویتامین A، ویتامین C و پتاسیم می باشد که یک آنتی اکسیدان قوی و غذای مفید برای پوست و محافظت از آن است. روزانه پنج قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی یا خوردن خود گوجه فرنگی می تواند به زیبایی پوست کمک شایانی کند. گوجه فرنگی بخشی از وعده های غذایی است و ممکن است متعجب شوید وقتی بدانید که چقدر فواید زیبایی درون آن برای پوست وجود دارد.

سطح بالای لیکوپن موجود در آن در به تاخیر انداختن روند پیری و از بین بردن آسیب های ناشی از اشعه خورشید بسیار موثر است. حتی به روشن شدن پوست برنزه شده کمک و با آفتاب سوختگی مقابله می کند تا پوستی روشن به شما هدیه دهد. از آنجا که این میوه جزو مرکبات است، به مبارزه با آکنه، سفت شدن منافذ پوست و پاکسازی آن کمک شایانی می کند.

آووکادوها

آووکادو غذای مفید برای پوست های خشک و ترکیبی است که به عمیق ترین سطح سلول ها نفوذ می کند و برای دریافت یک لایه پایه پوست از ویتامین های A، D، E، چربی های مفید و عناصر غذایی گیاهی عالی است. آووکادو نه تنها برای سلامت جسمانی بدن بلکه برای زیبا سازی پوست و شادابی آن کاربرد فراوانی دارد که هر چه از آن بگوییم کم گفته ایم. در واقع از آن می توان به صورت خوراکی و یا به صورت ماسک و لایه بردار استفاده کرد و زیبایی پوست را تضمین کرد.

غذای مفید برای پوست میتونه ماهی سالمون باشه

ماهی قزل آلا سرشار از آنتی اکسیدان است که التهاب آرام را کم و یا حتی به طور کامل درمان می کند. اسیدهای چرب آزاد موجود در ماهی سالمون به عنوان عناصر سازنده سلول های سالم پوست هستند. با افزایش سن و کاهش کلاژن و مواد مورد نیاز پوست این مواد غذایی توانایی تولید اسیدهای چرب، تقویت مانع پوست و رطوبت در پوست را به بهترین شکل تامین می کنند.

غذای مفید برای پوست چیست
برای شادابی پوست چه بخوریم؟

برای شادابی پوست چه بخوریم؟

از نظر شما تغذیه کننده پوست و غذای مفید برای پوست چه چیزهایی هستند؟ آیا مواد شیمیایی که هر روز برای پوست استفاده می کنید می توانند به عنوان تغذیه کننده پوست باشند؟ برای شادابی پوست چه بخوریم که به عنوان یک تغذیه کننده پوست و زیبایی دخیل باشیم؟ خیلی ها تصور می کنند درمان مشکلات پوستی فقط و فقط از بیرون است و همین که از یک شوینده و یا یک روال مراقبتی پیروی کنند کافیست! مشکل این افراد همین است و دقیقا از همین نقطه تما مشکلات پوستی شروع می شود چون نمی دانند که غذای مفید برای پوست آنها چیست.

امروزه زیبایی پوست آنها به خطر افتاده و دست به هزینه های گزافی میزند. اگر هنوز برای شادابی پوست چه بخوریم را تکرار می کنی پس به مواد غذایی مفید برای پوست که بهشون اشاره شده دقت کن و آنها را در سبد غذایی روزانه خودت بزار. میوه ها راهی عالی برای آبرسانی و محافظت از پوست هستند زیرا سرشار از آب می باشند. با توجه به افزایش مواد مغذی اضافی که با میوه دریافت می کنید، خوردن آنها به اندازه نوشیدن یک لیوان آب می تواند موثر باشد.

بیشتر میوه و سبزیجات حاوی مقادیر بالایی از ویتامین های A و C هستند و آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که مواد مغذی موجود در پوست را به بهترین شکل تامین می کنند، تولید کلاژن را تقویت و پوست را نرم و لطیف نگه می دارند و باعث شادابی فوق العاده پوست می شوند و این دقیقا همان چیزی است که شما به آن احتیاج دارید.

خرید انواع کرم و ماسک مغذی برای پوست با کیفیت بالا و قیمت مناسب

تغذیه مناسب برای پوست جوش دار

تغذیه مناسب برای پوست جوش دار بسیار مهم است چرا که این دسته از پوست ها بیشتر از سایرین مستعد جوش و آکنه هستند و با کمترین تحریک ممکن است دچار مشکلات زیادی شوید. پس حساسیت تغذیه مناسب برای پوست جوش دار بی دلیل نیست و باید بدانیم چه چیزهایی مصرف کنیم که کمتر جوش بزنیم و حداقل در کاهش و بهبود جوش کمک کنیم، حتما داری با خودت فکر می کنی که برای سلامت پوست چی بخورم بهتر؟ خوراکی های زیباکننده زیادی وجود دارد که خواسته و ناخواسته ممکن تا به امروز زیادی آنها را مصرف کرده باشیم. اگه میخوای تغذیه مناسب برای پوست جوش دار را بهتر بشناسی به موارد زیر دقت کنید.

بارها بود که با خودم این سوال را در ذهن تکرار کردم که برای سلامت پوست چی بخورم تا پوستی عاری از هر گونه جوش داشته باشم. مواد غذایی زیادی رو تست کردم و متوجه شدم موارد زیر به عنوان غذای مفید برای پوست خیلی تاثیرگذار هستند.

مواد غذایی آبرسان پوست
مواد غذایی آبرسان پوست

کلم پیچ

کلم پیچ را فقط به عنوان یکی از روندهای غذایی هیپستر نبینید، بلکه روی آن به عنوان یک غذای مفید برای پوست حساب کنید. برگ های سبز کلم پیچ سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند که با مصرف آنها می توانید چند برابر نیاز بدن را تامین کنید. کلم پیچ دارای ویتامین های A، B، C و K و همچنین عناصر غذایی گیاهی می باشد. این بدان معنی است که کلم پیچ برای تقویت تولید کلاژن، کاهش سیاهی دور چشم، سفت شدن منافذ و سم زدایی انواع پوست بسیار مناسب است.

سیب زمینی شیرین

اگر بدانید که سیب زمینی شیرین چه فوایدی برای پوست دارد ممکن است روزی یکبار استفاده از آن را داشته باشید! سیب زمینی شیرین طعم خاص و فوق العاده ای دارد و قندهای طبیعی موجود در آن به راحتی جذب مواد مغذی تحریک کننده سلول های پوستی می شوند که برای جلوگیری از چین و چروک و پیری زودرس عالی هستند. به جرات می توان گفت که غذای مفید برای پوست های مستعد جوش است. سیب زمینی شیرین حاوی بتاکاروتن است، که پوست با تامین ویتامین A یا بتاکاروتن هرگز تیره و خشک نمی شود و از طرفی برای جای جوش بسیار موثر است.

جو دوسر

جو دوسر به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده اسکراب، ماسک صورت و غذای مفید برای پوست شناخته شده و بسیار محبوب می باشد. این را میدانستید که خوردن جو دوسر به اندازه اسکراب و ماسک ها و حتی بیشتر از آن برای پوست شما می تواند مفید باشد؟ جو دوسر بهترین و شاید تنها منبع غنی از آوانانترامیدها است، گروهی از آنتی اکسیدان ها دارای خواص ضد التهابی و ضد خارش هستند، این ماده غذایی سرشار از ویتامین B است، با یک وعده جو دوسر تا ۳۹ درصد ویتامین B1، یعنی تیامین را می توانید تامین کنید که می تواند از حساسیت های پوستی جلوگیری و حتی آنها را درمان کند.

غذاهای مفید برای پوست خشک
غذاهای مفید برای پوست خشک

توت

وقتی نوبت به مراقبت از پوست و تهیه غذای مفید برای پوست میرسد، افراد حساسیت بیشتری به خرج می دهند و این تنها یک دلیل دارد که آنها نمی دانند دقیقا چه چیزی را باید انتخاب کنند. در حقیقت، تمام توت ها می توانند با آبرسانی به سلول های پوست، افزایش تولید کلاژن و بالا بردن سطح الاستین برای پوست معجزه کنند. توت فرنگی، بلوبری، توت سیاه، تمشک، قره قروت و سایر اعضای خانواده توت ها خوشمزه و در عین حال برای پوست مفید هستند.

بلوبری

زغال اخته یا همان بلوبری از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان ها و غذای مفید برای پوست می باشد، که برای دفع سموم از بدن بسیار مفیدند. بلوبری سرشار از فیبر، ویتامین C، ویتامین B6 و آهن است. به شما کمک می کنند تا با عفونت ها و بیماری های پوستی مقابله کنید. همچنین در درخشندگی و شادابی پوست تاثیری بسزا دارند. بلوبری باعث بهبود مویرگ های پوستی، کاهش خطوط ریز، چین و چروک، و جلوگیری از آکنه و جوانتر شدن پوست می شود و با بهبود گردش خون به تقویت رشد مو و تقویت ریشه آنها کمک می کنند.

غذاهای مفید برای پوست خشک

غذاهای مفید برای پوست خشک را افراد دیگر با هر نوع پوستی نیز می توانند بدون محدودیت استفاده کنند چرا که این غذاها برای تامین آب مورد نیاز این دسته از پوست ها می باشد و اگر سایر افراد از آنها مصرف داشته باشند تنها به سلامت بیشتر پوست خود دامن زده اند. اگر پوست خشکی دارید، احتمال این که حس کنید هیچ چیز نمی تواند پوست شما را مرطوب کند کاملا طبیعی است. غذاهای مفید برای پوست خشک باید حاوی مواد مغذی باشند که به تقویت سلامت پوست کمک کنند و از همه مهمتر آن را مرطوب نگه دارند. پوست خشک ، پوسته پوسته و ترک خورده لمس نادرست و دردناک است.

غذاها و نوشیدنی هایی که سموم را دفع می کنند و رطوبت را در پوست قفل می کنند به عنوان غذای مفید برای پوست مورد تایید بسیاری از متخصصان پوست و زیبایی هستند. اما غذاهای مفید برای پوست خشک چه چیزهایی هستند؟ در زیر به اصلی ترین غذاهای مفید برای پوست خشک اشاره شده است:

  • نوشیدن زیاد آب
  • خوردن آجیل
  • مصرف دانه های کتان
  • خوردن آووکادو، موز، خیار
  • تخم مرغ
  • و ….
خاص آجیل
غذای مفید برای پوست خشک

آجیل یکی دیگر از غذاهای مفید برای پوست خشک

آجیل و مغز دانه ها غذاهای قدرتمندی هستند که میزبان اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین های A، B و E، چربی های اشباع نشده، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها می باشند. آجیل ها را می تواند در دسته غذای مفید برای پوست قرار دهید و روزانه از آنها مصرف و نیازهای بدن را در زمانی کوتاه تامین کنید. غذاهایی با ویتامین E مانند آجیل به حفظ رطوبت و تقویت سد پوست کمک می کنند. همچنین آجیل و دانه ها را به دلیل تراکم غذایی، توانایی آبرسانی به پوست، ارتقا قابلیت ارتجاعی پوست، کمک به بازسازی سلول ها و محافظت در برابر آلاینده ها و رادیکال های آزاد توصیه می شود. اگر اولویت شما قبل از زیبایی پوست کاهش وزن است، مراقب باشید که در مصرف آجیل زیاده روی نکنید.

مواد غذایی آبرسان پوست

مواد غذایی آبرسان پوست یا غذای مفید برای پوست را تا به اینجا برای شما معرفی کرده ایم. بدون شک مواد غذایی آبرسان پوست می توانند در بهبود مشکلات پوست های خشک بسیار موثر باشد اما مهمتر از مواد غذایی آبرسان پوست این است که چه نکاتی را باید رعایت کرد تا از خشکی بیش از حد پوست جلوگیری شود؟

  • تا حد امکان از مصرف الکل خودداری کنید چرا که باعث کم آبی شدید بدن می شود.
  • برای خشکی پوست همیشه از پک های آبرسان متناسب با پوست خود را استفاده کنید.
  • قبل از بیرون آمدن از خانه حتما یک سرم مرطوب کننده و ضد آفتاب بزنید و برای تمدید آن را همراهتان داشته باشید.
  • حین دوش گرفتن از ژل مناسب استفاده کنید که حاوی اسید آمینه باشد تا از خشکی پوست جلوگیری و رطوبت کافی را به پوست تزریق کند.
  • به محض بیرون آمدن از حمام، از یک لوسیون بدن استفاده کنید.
  • به ساعت خواب دقت کنید و ساعت آن را بیشتر و قبل از آن حتما از یک کرم آبرسان استفاده کنید.

در کنار رعایت کردن این نکات و مواد غذایی آبرسان پوست می توانید در مدت زمان کوتاه بسیاری از مشکلات پوستی را از زندگی حذف کنید. مواد غذایی آبرسان پوست و نحوه صحیح برخورد با پوست تنها سلامت آن را به دنبال دارد پس به ما اعتماد کنید و این نکات را تا حد امکان رعایت کنید. همیشه هم مواد غذایی آبرسان پوست چاره ساز نیستند! استرس می تواند باعث خشکی پوست و تجمع سم می شود. همچنین، بنابراین با استرس و کم کردن مواد غذایی آبرسان نباید توقع یک پوست ایده آل را داشت.

خرید انواع کرم و ژل آبرسان از بهترین برندها با کیفیت بالا و قیمت مناسب

اسفناج بهترین غذای مفید برای پوست های خشک

اسفناج سرشار از پتاسیم، ویتامین K، A، آهن است و خیلی از افراد آن را غذای مفید برای پوست های خشک و حتی چرب میدانند. ویتامین A موجود در این سبزیجات سبز رنگ برای تقویت رشد مو و کنترل پیری به طور طبیعی بسیار مناسب هستند. این مواد مغذی به تولید کلاژن کمک می کنند، که تضمین پوست جوانتر و موهای سالم تر می باشند. آهن موجود در آن به جلوگیری از کم خونی کمک می کند. علاوه بر این، برای سلامتی استخوان نیز مفید است و در مبارزه با سرطان شناخته شده می باشد. علاوه بر اینها، کالری بسیار کمی دارد.

چغندر

چغندرها سرشار از فیبر، فولات، آهن، ویتامین C و منگنز می باشند. این ریشه غنی، مملو از تغذیه ای بی نظیر است که اطمینان می دهد در کمترین زمان پوستی درخشان و شاداب خواهید داشت! مصرف چغندر از ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و لکه جلوگیری می کند و بدون شک با این خصوصیات به راحتی می توان آن را در سبد غذای مفید برای پوست ها قرار داد. میزان بالای آنتی اکسیدان در چغندر برای تصفیه خون، به راحتی روی پوست شما منعکس می شود و باعث شفافیت و درخشندگی آن می شود که تیرگی های پوست را کمرنگ می کند. استفاده موضعی از آب چغندر بر روی لب های شما به مدت یک شب باعث روشن شدن آنها می شود و صورتی و لطیف می شوند.

رژیم غذایی مناسب
رژیم غذایی مناسب برای پوست و مو

لیمو

به دلیل وجود ویتامین C، فولات و کلسیم در لیمو شما می توانید به راحتی با رنگدانه ها، جای جوش، جوش های سرسیاه، خطوط ریز و عفونت های پوستی خداحافظی کنید! مصرف منظم لیمو به عنوان یک غذای مفید برای پوست به ویژه با معده خالی، می تواند فواید بسیاری را به همراه داشته باشد! این ماده به جوان سازی پوست، از بین بردن لکه ها و مشکلات درونی کمک می کند. در مورد لیمو و رابطه آن با مو می توانم به جرات بگویم که در جلوگیری از شوره سر، تقویت ریشه ها و همچنین کنترل غدد چربی کمک می کند. این یک منبع عالی برای سم زدایی کلی است و به شما کمک می کند تا لاغر بمانید و سلامت خود را حفظ کنید!

رژیم غذایی مناسب برای پوست و مو

کمتر کسی به رژیم غذایی مناسب برای پوست و موی خود اهمیت میدهد مشکلات از همینجا شروع می شوند. رژیم غذایی مناسب برای پوست و مو می تواند از ریزش و بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری کند. تقریبا رژیم غذایی مناسب برای پوست و مو در بین افراد مشترک است زیرا بسیاری از میوه ها و غذاهایی که میخوریم سرشار از ویتامین هستند و می توان غذای مفید برای پوست و مو را از طریق آنها به راحتی تامین کرد. شاید باورش سخت باشد اما انتخاب غلط برخی غذاها می تواند جوش و آکنه را بر روی پوست به جای بگذارد.

آیا شکلات تلخ می تواند جزو غذای مفید برای پوست باشد؟

شاید تعجب کنید اما شکلات تلخ جزو غذای مفید برای پوست که خیلی خیلی میتونه بهت کمک کنه. شکلات فقط یک وعده خوشمزه برای کنترل فشار و خواب نیست، همانطور که میدانید شکلات در حالت کلی سرشار از خواص می باشد که بسیاری از آن فقط برای کنترل خواب و انرژی گرفتن مصرف می کنند. شکلات تلخ غنی از فلاونول است، آنتی اکسیدان هایی که به شما در محافظت از پوست و در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش، افزایش جریان خون در سلول های پوست کمک می کنند. فلاونول ها سطح رطوبت پوست را بالا میبرند و باعث شادابی و جوان ماندن پوست می شوند.

در نهایت برای جواب دادن به این سوال که برای زیبایی پوست چی باید بخوریم و چکار نباید بکنیم و تمام سوالات مشابه آن را پاسخ داده ایم و باید بگوییم تمامی آنها به محیط و شرایط زندگی شما نیز بستگی دارد. این که برای سلامت پوست چی بخورم را به شما گفته ایم اما اگر به هر یک از این مواد آلرژی دارید بهتر است به دنبال یک منبع جایگزین عالی دیگری باشید.

منابع

hairmag.in
eatthis.com
hairmag.in
stylecraze.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

4 × 1 =