فرق انواع کرم ها وقتی بیشتر می شود که هنگام انتخاب کرم به دلیل تنوع زیاد و کاربردهای گوناگون مردد می مانید و تردید شما در خرید زمانی بیشتر می شود که علائم روی کرم ها با حروف اختصاری BB,CC,DD,EE,PP,AA کنجکاوی شمار را نسبت به فواید این محصولات بیشتر می کند. به راستی که کارکرد این کرم ها چیست؟ برای چه نوع پوستی مناسب هستند؟ به طور کلی فرق انواع کرم های BB,CC,DD,EE,PP,AA در چیست؟ و چه چیزهایی دارند که باعث متفاوت شدن آنها از یکدیگر می شوند؟

اینها بخشی از سوالاتی است که ممکن است ذهن شما را نیز درگیر خود کرده باشد. همچنین در این مقاله سعی می کنیم که در مورد هر کدام از کرم های ذکر شده توضیح دهیم تا بهتر بتوانید تفاوت آنها را دریابید.

علامت اختصاری روی بسته بندی کرم ها

عموما کرم ها به دو نوع مراقبتی و آرایشی تقسیم بندی می شوند اما وجود کرم هایی با علائم اختصاری مثل AA, BB, CC, … مشخص نیست که در کدام دسته بندی قرار می گیرند. اکثر خانم ها از علامت اختصاری روی بسته بندی کرم ها بی اطلاع هستند و نمی دانند که کدامیک از آنها برای پوستشان مناسب است. آیا کرم های ذکر شده با تمامی تیپ های پوستی سازگاری دارد و یا به صورت مجزا برای هر کدام از آنها تولید شده اند؟  برای جواب دادن به این سوالات، به شرح و بررسی علائم روی کرم ها می پردازیم به طور کلی با فهمیدن خواص این نوع محصولات، فرق انواع کرم ها نیز مشخص خواهد شد و انتخاب بین آنها راحت تر صورت می گیرد.

AA کرم

یکی از علائم روی کرم ها که احتمال دارد مشاهده کرده باشید حرف AA می باشد که مخفف کلمه Anti-Age (ضد پیری) می شود. یعنی کرم AA ضد پیری است و هرگونه علائم پیری که از سن ۳۰ سالگی به بعد روی صورت ظاهر می شود به وسیله این کرم از بین رفته و به طور کلی روند پیری پوست را به تعویق می اندازد. مواد تشکیل دهنده کرم های AA اغلب پپتیدها، آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA )، آنتی اکسیدان ها، رتینوئیدها را شامل می شوند و فاقد رنگ می باشد.

مقاله پیشنهادی: راهنمای تشخیص جید رولر اصل

BB کرم ( Beauty Balm )

هرگاه روی بسته بندی کرم با حرف BB مواجه شده اید بدانید که با نوعی کرم مراقبتی- زیبایی مواجه هستید. پایه اصلی BB کرم ها از مرطوب کننده و کرم پودر تشکیل شده که اغلب خانم ها برای آرایش روزانه به جای کرم پودر و پرایمر از آن استفاده می کنند زیرا بافت سبکی دارد و به خوبی پوست را پوشش می دهد. خاصیت مرطوب کنندگی آن به خاطر میزان زیاد هیالورونیک اسید و ویتامین C است این کرم به خوبی می تواند علاوه بر آبرسانی پوست عیوب آن را نیز بپوشاند. بسته به نوع برند انتخابی خود می توانید با استفاده از یک BB کرم هم مرطوب کننده و تقویت کننده و هم کرم پودر و ضد آفتاب را با هم داشته باشید. غلظت رنگ این محصول نسبت به کرم پودر کمتر است بنابراین به پوست رنگی طبیعی می دهد.

فرق انواع کرم ها
فرق انواع کرم ها

تا اینجای مقاله فرق انواع کرم های AA و BB را متوجه شدید این نوع کرم ها حتی در مواد تشکیل دهنده نیز با هم فرق دارند و همین باعث تاثیرات متفاوت آنها در پوست خواهند شد.

CC کرم ( کنترل رنگ پوست )

کرم های CC برای پوشانندگی نقص های پوست به کار می رود کاربرد این کرم به صورت مرطوب کننده، کرم پودر و کانسیلر می باشد. CC کرم های برخی از برندها را می توان به عنوان زیر ساز قبل از کرم پودر استفاده کنید. فرق انواع کرم ها با CC کرم در مقدار رنگدانه های موجود در آن است که معمولا بیشتر از سایر کرم ها می باشد همچنین سبکتر بوده و خیلی زود جذب پوست می شود. کرم های CC مناسب پوست هایی با قرمزی زیاد، مستعد آکنه و جای جوش و همچنین لکه های پوستی (هایپرپیگمنشن)، لکه های سفید و سیاهی دور چشم ها می باشد که آنها را پوشش داده و رنگ پوست را صاف و یک دست می کند.

DD کرم

کرم هایی با علائم اختصاری DD به معنی محافظت روزانه است این نوع کرم ها ترکیبی از ۳ کرم یاد شده است و تقریبا کاربردهای آنها را دارد به علاوه فرمولاسیون این محصول بر پایه ترکیبات ضد پیری ساخته شده یعنی موادی که برای رفع چین و چروک نیاز است را در خود دارد. DD کرمها آبرسان هستند و می توان به عنوان فوندانسیون یا پایه آرایشی نیز از آنها استفاده کرد. ازجمله تاثیرات این کرم رفع خطوط ریز و چین و چروک از پوست، متعادل کردن رنگ پوست، روشن تر شدن پوست است و موجب سفت شدن بافت آن می شود. پوشش دهی آن فوق العاده زیاد و ماندگاری آن طولانی مدت است.

فرق انواع کرم ها
فرق انواع کرم ها

EE کرم (لایه برداری اضافی)

EE کرم ها برای افرادی که دارای پوست مختلط هستند بسیار موثر عمل می کند. این کرم از یک طرف با برداشتن لایه ای نازک از پوست باعث یک دست شدن آن می شود و از طرف دیگر با داشتن مواد مغذی به مراقبت بیشتر از پوست کمک می کند. EE کرم ها برای جدا کردن سلول های مرده از پوست و مرطوب کردن آن به طور همزمان طراحی شده اند.

PP کرم

کرم های PP مخفف (Pink Perfect  ) می باشد که معمولا از آنها به عنوان پایه آرایش استفاده می شود. به دلیل داشتن ذرات سیلیکون در کاهش چین و چروک، بستن منافذ، بهبود سطح پوست موثر بوده و تسکین دهنده است. رنگ آن صورتی بوده اما هنگام پخش شدن روی پوست کاملا بی رنگ و نامرئی می شود. برای استفاده صحیح از PP کرم ها ابتدا باید صورت خود را تمیز و سپس مرطوب کرده و بعد از استفاده از این کرم می توانید کرم پودر بزنید. PP کرم ها محصولی کامل نیستند و همواره باید به عنوان کرم مکمل استفاده شوند.

AA, BB, CC, DD, EE, PP
فرق انواع کرم ها

فرق کرم های AA, BB, CC, DD, EE, PP

اگر در موقع خرید به معنی حروف روی کرم ها دقت کنید و اطلاعاتی در مورد این حروف داشته باشید به آسانی می توانید بر حسب نیاز خود مناسب ترین محصول را انتخاب کنید. بر اساس مطالبی که تا اینجا ارائه کردیم متوجه کارکرد انواع کرم های AA, BB, CC, DD, EE, PP شدید و فهمیدید که علائم روی لوازم آرایشی مشخص کننده عملکرد محصول می باشد که باید از آن آگاهی داشته باشید.

فرق انواع کرم های CC و BB

کرم های CC برخلاف BB کرم ها، بافت خامه ای و خنک تری دارند و سبک تر هستند و بیشتر به عنوان کرم پایه استفاده می شوند در حالیکه کرم های BB  وظیفه مراقبت از پوست دارند و تاثیرات آنها در درازمدت ظاهر می شوند. CC کرم ها علاوه بر متعادل کردن رنگ پوست حاوی ویتامین C نیز می باشند که به روشن تر شدن پوست نیز کمک می کند. اگر تمایل دارید در طول روز میکاپی طبیعی داشته باشید و همزمان از پوست خود نیز مراقبت کنید بین کرم های CC و BB می توانید انتخاب کنید.

خرید بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده با کیفیت بالا و قیمت مناسب

فرق انواع کرم های BB و DD

DD کرم ها در واقع دوز قوی تری از BB کرم های هستند که در برخی موارد دارای مواد غنی تری هستند. کاربرد اصلی DD کرم ها محافظت کامل از پوست است یعنی مقدار بیشتری آنتی اکسیدان، SPF نسبت به BB کرم ها دارند همچنین با داشتن ترکیبات اضافه تر به طور موثرتری در مقابل چین و چروک، خطوط ریز و آسیب های محیطی از پوست محافظت می کند. به طور کلی DD کرم ها، دارای خاصیت محافظت کنندگیِ BB کرم ها و پوشش دهندگی CC کرم ها هستند.

فرق انواع کرم های EE با کرم های BB, CC, DD

کرم های EE بر خلاف کرم های BB, CC, DD که به نوعی عیوب پوست را با پوشش دهی برطرف می کنند، در طبقه بندی محصولات مراقبتی قرار می گیرند زیرا با از بین بردن لایه ای از سلول های مرده پوست به پاکسازی آن کمک می کند.

منابع

metro.style
en-vogue.net
nakedpoppy.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

دوازده − 4 =