فواید روغن مارولا بیشتر از روغن آرگان، روغن زیتون و روغن های دیگر است و برای پوست، مو و ناخن ها بسیار مفید می باشد. این روغن مغذی پر از اسیدهای چرب، انواع ویتامین از جمله C و E، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی می باشد. خواص روغن مارولا برای پوست و مو به دلیل وجود ترکیباتش است. که این روغن دارای ۷۰ تا ۷۸٪ اسید اولئیک، ۴ تا ۷٪ اسید لینولئیک و ۰.۱ الی ۰.۷٪ اسید لینولنیک است. این اسیدهای چرب تک و غیر اشباع نقش مهمی در کاهش سطح کلسترول دارند. مارولا همچنین سرشار از مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، روی، فسفر و مس است. فواید روغن مارولا همانند معجزه است و از مغز داخل میوه مارولا که بومی آفریقا است تهیه می شود. در اصل این روغن قلب و روح رژیم مراقبت از انواع پوست و مو می باشد. اما خواص روغن مارولا برای پوست چیست؟ آیا از خواص روغن مارولا برای مو اطلاعات مفیدی دارید؟ چگونه می توان از فواید روغن مارولا بهره مند شد؟ اصلا روغن مارولا چیست؟

به دلیل مرطوب کنندگی بالا به راحتی جذب پوست می شود. این روغن می تواند باعث نرمی پوست، کاهش چین و چروک، درمان پسوریازیس و اگزما شود. همچنین جای زخم ها را از بین می برد و از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت و باعث بهبود ظاهر مو و مرطوب شدن پوست سر می شود. در نهایت، می تواند ناخن ها را تغذیه و باعث استحکام شدن آنها شود. جالب است بدانید که روغن آرگان، یک روغن زیبایی بسیار محبوب می باشد اما ۶۰٪ آنتی اکسیدان کمتری نسبت به روغن مارولا دارد!

روغن مارولا چیست؟

روغن مارولا از دو منبع درخت مارولای آفریقایی گرفته شده است که دانه ها و خود میوه مارولا منبع اصلی گرفتن این روغن هستند. از روغن مارولا به عنوان یک روغن پخت و پز نیز استفاده می شود. این روغن به دلیل خواص بیشماری که دارد به اشکال مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

این روغن علاوه بر این که دارای ترکیبات ارزشمندی است، برای انواع پوست مناسب می باشد و خواص روغن مارولا برای پوست زبان زد خاص و عام شده است. این ترکیب از مولکول های کوچکی تشکیل شده که کمک می کند تا در اعماق پوست نفوذ و عمیقا پوست بدن را آبرسانی کنند. منافذ پوستی را مسدود نمی کند و از این رو می توان برای پوست چرب به راحتی از آن استفاده کرد. اما فواید روغن مارولا چیست که تا به این اندازه مهم شمرده شده است؟

مقاله پیشنهادی: ۰ تا ۱۰۰ فواید دانه چیا در ۳ دقیقه

خواص روغن مارولا برای پوست

یکی از خواص روغن مارولا برای پوست این که به عنوان یک درمان مراقبتی مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو می باشد! خواص روغن مارولا برای پوست کاملا طبیعی است زیرا دارای ترکیبات فوق العاده عالی است که برای پوست، مو و حتی ناخن ها نیاز است. از پوست و مو در برابر عناصری که به آنها آسیب میرساند محافظت می کند. آفتاب، باد و آلودگی همه به مو آسیب می رسانند و باعث خشک شدن مو و ایجاد موخوره می شوند و تحریک پوست سر و خارش جزو آنهاست. روغن مارولا را می توان به عنوان ماسک به موها زده و آنها را تغذیه و ترمیم کرد.

این اتفاق به دلیل وجود مواد معدنی و آنتی اکسیدان در این روغن است که با فیلتر کردن ذرات آسیب رسان محیطی از بسیاری مشکلات جلوگیری می کند. علاوه بر این، این روغن حاوی خواص بازسازی می باشد که می تواند به جایگزینی سلول های آسیب دیده پوست کمک قابل ملاحظه ای کند. خواص روغن مارولا برای پوست بیشتر از چیزی است که حتی تصورش می کنید، این روغن ارزشمندتر از هر روغنی است که تا به امروز استفاده کرده اید، خواص روغن مارولا برای پوست چنان است که هر مشکلی هم داشته باشید با استفاده آن می توانید مشکلات پوستی خود را درمان کنید.

فواید روغن مارولا
فواید روغن مارولا

از پیری و چین و چروک جلوگیری می کند

با هر نوع پوستی به راحتی می توانید از این روغن استفاده کنید، مصرف آن برای جلوگیری از چین و چروک یا برطرف کردن دیگر مشکلات پوستی می تواند شما را حیرت زده کند. از مهمترین علل جلوگیری از چین و چروک این است که با مرطوب نگه داشتن پوست از چین و چروک ها جلوگیری می کند و این به عنوان یکی از مهمترین خواص روغن مارولا برای پوست می باشد. روغن مارولا سرشار از آنتی اکسیدان و اسیدهای آمینه چرب است که مواد مغذی اساسی را به پوست تزریق می کنند و به راحتی می توانند مشکل خشک پوستی را درمان و یا از آن جلوگیری کنند. پوست های مرطوب کمتر دچار چین و چروک می شوند.

دلیل دیگر وجود چین و چروک ها، رادیکال های آزاد و مواردی است که قبلا به آن اشاره شده است و روی پوست تاثیر بسیار زیادی دارند. آنتی اکسیدان ها در اثر تماس با این موارد آنها را به ذرات ریزی تقسیم می کنند که از آسیب رساندن به پوست جلوگیری می شود. آسیب کمتر به پوست به معنای خواص روغن مارولا برای پوست و کمتر شدن چین و چروک در آینده می باشد. مهمترین فواید روغن مارولا این است که به جوان تر شدن پوست کمک می کند و این به دلیل مقادیر بالای ویتامین E موجود در آن می باشد. ویتامین E به تولید کلاژن و الاستین کمک می کند که خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهند و هر دو برای حفظ درخشش جوانی پوست لازم هستند، برای این که شاهد نتایج بی نظیر و تاثیرات بیشتر روغن مارولا باشید بهتر است که از آن به صورت روزانه استفاده کنید.

درمان آکنه

این که این محصول بعد از استفاده پوست و مو را چرب نمی کند می تواند یکی دیگر از خواص روغن مارولا باشد، بارها تکرار و تایید شده است که این روغن خواص ضد میکروبی دارد و در درمان آکنه بسیار موثر است. بنابراین، در برابر باکتری هایی که علت به وجود آمدن جوش های سرسیاه و سر سفید می شوند نقش اساسی دارند موثر هستند. از مهمترین فواید روغن مارولا بعد از درمان آکنه کاهش التهاب، قرمزی، خارش و خشکی مرتبط با آکنه می باشد.

آیا می توان از روغن مارولا اطراف چشم استفاده کرد؟

با غلظت بالای ویتامین C و E استفاده از روغن مارولا در زیر چشم باعث کاهش علائم سیاهی زیر چشم می شود. همچنین می توانید چند قطره از روغن را با سرم اسید هیالورونیک مخلوط کرده و به آرامی آن را زیر چشم، گوشه های خارجی و پلک ها بمالید. سعی کنید از انگشت خود استفاده کنید زیرا به طور طبیعی فشار کمتری به ناحیه ظریف چشم وارد می شود و با این روند می توانید خطوط ریز را به مرور محو کنید.

ممکن است کاربرد و سرعت جذب روغن مارولا به پوست شما را شگفت زده کند، زیرا در اطراف چشم ما باریک تر از بقیه صورت است و به راحتی مواد را به خود جذب می کند. مارولا با درمان کردن علائم پیری همچون خطوط ریز و چین و چروک، پوست را آبرسانی و مرطوب می کند پس با هر نوع پوستی هم که باشید به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: فواید ماساژ صورت چیست؟

هنگام تغییرات هورمونی پوست را تسکین می دهد

این روغن قدرتمند، با اثرات منفی که بعد از تغییرات هورمونی در بدن ایجاد می شود مقابله می کند. خانم ها به دلیل چرخه قاعدگی ماهانه تا یائسگی و بارداری دچار تغییرات هورمونی زیادی هستند که با این تغییرات پوست و بدن واکنش های زیادی را از خود نشان می دهند. روغن مارولا برای این افراد کاربردی است و این بدین معناست که از دیگر فواید روغن مارولا ضد التهابی بودن آن است که قرمزی و تحریکاتی را که می تواند به طور مکرر در هنگام تغییرات هورمونی در بدن ایجاد شود را تسکین دهد.

جوش، چین و چروک، آکنه، اگزما، پسوریازیس از مواردی هستند که بسیاری از افراد به دنبال درمان قطعی و ریشه کن کردن آنها می باشند. اگر این مشکلات را دارید بهتر است در دوران هایی که هورمون های شما تغییر می کند از خواص روغن مارولا برای پوست خود بهره ببرید تا از مشکلات بیشتر جلوگیری کنید.

فواید روغن مارولا  برای پوست
فواید روغن مارولا

مستحکم تر شدن و رشد سریع ناخن ها

فواید روغن مارولا در مستحکم تر شدن ناخن های قوی و سالم چشمگیر است به طوری که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. به واسطه اسیدهای آمینه چرب رطوبت مورد نیاز ناخن ها را تامین می کنند، غالبا کمتر کسی به این فکر می کند که ناخن هایمان به رطوبت احتیاج داشته باشند! برای جلوگیری از شکستن، به ناخن های مرطوب و انعطاف پذیری نیاز داریم! ویتامین ها و فواید روغن مارولا از داخل ناخن ها را تقویت می کنند که با ماساژ آنها در دراز مدت می توانید برای همیشه از شکستن و پوسته پوسته شدن دور ناخن ها جلوگیری کنید.

فواید روغن مارولا چیست؟

روغن مارولا یک روغن سبک با جذب سریع و پر از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب است. مرطوب کننده ای قوی که به ترمیم آب بدن کمک می کند و آن را به یک ماده ضد پیری تبدیل می کند. این روغن حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و E است که باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد پوست در برابر عوامل محیطی آسیب زا مانند آلودگی، قرار گرفتن در معرض آفتاب و آب و هوای آلوده می شود. در اینجا لیستی کامل از فواید روغن مارولا آورده شده است که برای زیبایی پوست، مو و ناخن می تواند تاثیرگذار باشد:

  • پوست را آبرسانی و مرطوب می کند.
  • از اشعه ماوراء بنفش محافظت و از آسیب خورشید جلوگیری می کند.
  • درمان لکه های تیره مثل آکنه و …
  • مستحکم تر شدن ناخن ها
  • رشد سریع مو
  • درمان انواع مشکلات پوستی حاد
  • هیدراتاسیون پوست به بهترین نحو

روغن مارولا التیام بخش پوست، مو و ناخن

این روغن سابقه طولانی در روش های دارویی سنتی برای ترمیم پوست های زخم دارد. و این به دلیل مزایای ضد التهابی آن است. فواید آن قوام سبک و بسیار عالی می باشد که پوست را مسدود نمی کند و مشکلات آن را تشدید نمی کند و به هر پوستی کمک می کند. روغن مارولا نیز مانند بسیاری از روغن های گیاهی هیچ اثر چربی از خود به جای نمی گذارد. شما می توانید این روغن با روغن گل محمدی یا روغن آرگان طبیعی ترکیب و استفاده کنید و شاهد معجزات بعد از استفاده آن باشید.

روغن مارولا اغلب در درمان های مراقبت از مو یا به عنوان یک روغن درمانی برای موها استفاده می شود. فواید روغن مارولا در این زمینه این است که بدون چرب کردن موها، پروتئین و رطوبت را برای موها فراهم می کند.

ناخن ها از زیبایی هر خانمی می باشد که امروزه بسیاری برای داشتن ناخن های جذاب دست به هزینه های زیادی میزنند. برای این که بتوان در استحکام و رشد ناخن ها سهیم باشید می توانید از روغن مارولا استفاده کنید.

خرید محصولات تقویت کننده ناخن با کیفیت بالا و قیمت مناسب

تا به امروز از این روغن برای بسیاری از موارد استفاده شده که خوشبختانه هیچگونه حساسیتی روی پوست ها ایجاد نکرده است و توانسته نظر افراد را به خود جلب کند. اگر می خواهید پوست، مو و ناخن های زیبایی داشته باشید حتما این روغن را تست کنید تا شاهد تاثیرات عینی آن باشید.

روغن خوب برای مو
فواید روغن مارولا

خواص روغن مارولا برای مو

علاوه بر تمام خواص روغن مارولا برای پوست از آن برای مو نیز می توان استفاده کرد؛ خواص روغن مارولا برای مو بسیار جالب است! این روغن سبک و چرب نمی کند و به راحتی به فولیکول های مو جذب و تغذیه می شود. ساقه مو را صاف و می تواند به عنوان یک حالت دهنده و نرم کننده نیز استفاده می شود. موهای وز و آسیب دیده با استفاده از روغن مارولا به خوبی نرم و حالت دار می شوند و پس از استفاده چرب نمی شوند.

شوره سر ناشی از خشکی پوست سر را درمان می کند

متاسفانه شوره سر برای بسیاری از افراد مسئله ساز شده است و راههای زیادی را ممکن است امتحان کنند. شوره سر زمانی اتفاق می افتد که پوست سر آنقدر خشک باشد که به ذرات ریز تبدیل می شوند و به آن شوره می گوییم. ناگفته نماند که این مشکل همراه با خارش و بسیار آزار دهنده است. مارولا به دلیل داشتن چربی های مفید، قادر به مرطوب سازی پوست سر و کاهش خشکی آن می باشد. از این روغن می توانید به طور مستقیم یا در شامپو و ماسک موهای خانگی خود از آن استفاده کنید و به شوره سر خاتمه دهید.

رشد مو را تحریک می کند

یکی دیگر از فواید روغن مارولا این است که به بازسازی سلول ها به واسطه مواد مغذی کمک و جریان خون را تحریک می کند. این روند در تحریک رشد موهای جدید بسیار مهم هستند. جریان خون اجازه می دهد تا فولیکول های مو باز شوند و سلول های بازسازی شده به رشد موهای جدید کمک می کنند. اگر می خواهید نقطه خاصی را درمان کنید کافیست مقداری از روغن را به آن نقطه زده و ماساژ دهید تا روغن جذب شود و باعث تحریک و رشد سریع موها شود.

موها را نرم و براق نگه می دارد

مارولا پر از مواد معدنی، آنتی اکسیدان و مواد مغذی زیادی است که برای پوست و مو لازم و ضروری هستند و بیشتر از نیاز آنها را تامین می کند. اگر می خواهید موهای نرم و براقی داشته باشید مقداری از روغن را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی موها قرار دهید و سپس سپس بشویید. به لطف چربی های موجود در روغن نرم و براق تر می شوند. میزان زیادی از آنتی اکسیدان و ویتامین در مارولا و روغن حاصل از آن وجود دارد که در رشد و تقویت موها موثر است و به بازسازی آنها کمک می کند.

فواید روغن مارولا به عنوان یک مرطوب کننده و برای محافظت از پوست در برابر هوای گرم و سوزان باعث شده است توجه ها به سمت آن کشیده شود و سالهاست که مورد استفاده بسیاری از افراد قرار گرفته است. به دلیل ماهیت روغن ها می تواند یک محافظت موثر در برابر آفتاب سوختگی باشد. این روغن با پوشش نازک از پوست در برابر آسیب و رادیکال های آزاد محافظت می کند.

میوه های مقوی برای پوست
فواید روغن مارولا

چگونه از روغن مارولا استفاده کنیم؟

مو به اندازه پوست برای خانم ها و آقایان حائز اهمیت است، خواص روغن مارولا برای موها نیز کم نیستند و با چند بار استفاده از محصولات متفاوت می توان شاهد فواید روغن مارولا و تاثیرات بی نظیر آن روی موها بود. خواص روغن مارولا برای مو دست کمی از خواص آن برای پوست ندارد. اگر می خواهید موهای شما رشد سریعی داشته باشند و مشکلاتی که هم اکنون دارید را دیگر نداشته باشید بهتر است این روغن را تهیه و استفاده کنید. اگر دسترسی مستقیم به روغن مارولا ندارید می توانید از مرطوب کننده ها، لوسیون، شامپو و دیگر مواد استفاده کنید تا فواید روغن مارولا را به پوست و موی خود انتقال دهید.

مرطوب کننده صورت

صرف نظر از نوع پوست می توانید از مرطوب کننده های حاوی روغن مارولا در هر زمانی استفاده کنید و فواید روغن مارولا را به پوست و موی خود تزریق کنید. چند قطره روغن مارولای خالص فشرده شده برای گرفتن تمام فواید روغن مارولای منحصر به فرد کافی است. برای جذب سریع و بهتر می توانید قبل از آرایش و خوابیدن روی پوست ماساژ دهید.

لوسیون بدن

هر چه از خواص روغن مارولا بگوییم کم گفته ایم، این روغن با خاصیت پایداری اکسیداتیو، یک ماده ایده آل برای بسیاری از فرمول های آرایشی مانند لوسیون های پوست، نرم کننده های پوست سر و … است. می توان از آن به عنوان یک لوسیون کلی بدن نیز استفاده کرد. سعی کنید بعد از استحمام آن را استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. فعالیت ضد میکروبی روغن مارولا برای درمان مشکلات پوست سر بسیار عالی است و با باکتری ها مبارزه می کند. روغن مارولا را می توان به صورت شامپو یا نرم کننده مو روی موهای استفاده کرد.

شامپو

از شامپو حاوی روغن مارولا می توان برای درمان موهای خشک، آسیب دیده و شکننده استفاده کرد .بسیاری از محصولات مراقبت از مو، به ویژه شامپوها حاوی روغن مارولا هستند. چند قطره روغن مارولای خالص می تواند درمان کننده بسیاری از مشکلات موهای شما باشد که تا به امروز بخاطر آن دست به هزینه های زیادی زده اید.

نرم کننده ها

اکثریت نرم کننده های مو حاوی روغن مارولا هستند و این بهترین ترکیب برای هر نوع مو می باشد. مقداری از نرم کننده ها را به انتهای موهای خود بمالید و کمی صبر کنید و در نهایت آن را بشویید، تکرار این روند از موخوره جلوگیری و حتی آن را به مرور درمان می کند.

بهترین میوه برای تقویت پوست
فواید روغن مارولا

عوارض احتمالی روغن مارولا

فواید روغن مارولا تا زمانی است که شما در استفاده آن زیاده روی نکنید که در غیر این صورت روغن مارولا نه تنها برایتان سودی ندارد بلکه می تواند شما را با فشار خون پایین، تحریک پوستی، خارش بیش از حد، قرمزی و مشکلات دستگاه گوارش روبرو کند.

کاهش فشار خون

اسید اولئیک یک اسید چرب اشباع نشده است که به وفور در روغن مارولا وجود دارد و اگر با داروهای کاهش فشار خون مصرف شود، می تواند فشار خون را بیش از حد کم کند و مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

التهاب پوست

استفاده بیش از حد از هر چیزی نمی تواند به منزله بهبود و روند سریع آن باشد و این موضوع در مورد خواص روغن مارولا صدق می کند! اگر تصور دارید که با استفاده زیاد از این روغن می توانید بیشتر از فواید روغن مارولا بهره ببرید کاملا در اشتباهید. استفاده زیاد از آن منجر به واکنش آلرژیک پوستی می شود که در صورت داشتن هرگونه مشکلی می تواند آن را تشدید کند.

تشدید مشکلات معده

فواید روغن مارولا باعث شده تا از آن به صورت خوراکی نیز استفاده شود. اگر دچار زخم معده و یا مشکل خاص دیگری هستید باید قبل از استفاده حتما با دکتر خود مشورت کنید و یا مقدار خیلی کمی از آن را تست کنید و در صورت نداشتن مشکل از آن استفاده کنید. مزایا روغن مارولا بسیار زیادی می باشد و دارای تاثیرات بالقوه ای است. این ماده به طور گسترده در چندین محصول آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد که در به تاخیر انداختن علائم پیری موثر و از آسیب رسیدن به پوست جلوگیری می کند به شرطی که در استفاده و میزان مصرف آن دقت کنید.

منابع

conserve-energy-future.com
hairmag.in
essentialoilscure.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

17 + 5 =