فواید روغن نارگیل برای پوست و مو به قدری است که می توانیم آن را در محصولات مختلف محافظت و درمان پوست و مو مشاهده کنیم اما آیا تا به حال به این فکر کرده این روغن چه مزایایی میتواند برای شما به ارمغان آورد؟

روغن نارگیل یکی از روغن‌های طبیعی است که می‌توانید به شکل گسترده‌ای از آن استفاده کنید. خواص آن به قدری زیاد و شگفت انگیز است که با دانستن آن از اینکه تا به حال خود را از مصرف این روغن شگفت انگیز محروم کرده‌اید پشیمان می‌شوید. امروز در صنعت لوازم آرایش نیز از روغن نارگیل برای پوست و مو در تولید انواع کرم، لوسیون، شامپو و غیره استفاده می‌کنند. اما شما می‌توانید از این روغن طبیعی به صورت مستقیم استفاده کنید و نتیجه آن را  در زیبایی و سلامتی بدن خود مشاهده کنید.

فواید روغن نارگیل برای پوست
فواید روغن نارگیل برای پوست

۱۲ مورد از فواید روغن نارگیل برای بدن

فواید این روغن برای بدن و به خصوص پوست و مو بسیار زیاد است و از این رو میتوانید با خریداری این روغن و یا استفاده از محصولات حاوی این روغن از مزایای آن برخوردار شوید.

باعث کاهش  چربی  دور شکم و در نهایت کاهش وزن می‌شود

 با مصرف روزانه دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل به کاهش چربی دور کمرتان کمک کنید. وجود تری گلیسیرید در این روغن طبیعی باعث عدم جذب کالری اضافی و افزایش روند چربی سوزی می‌شود .

مانع از پوکی استخوان می‌شود

 می‌توان از فواید روغن نارگیل برای بدنافزایش جذب ویتامین‌هاو مواد معدنی محلول در چربی را  در روده نام برد. از جمله‌ی این مواد کلسیماست که مصرف روزانه روغن نارگیل موجب می‌شود استخوان سازی و حجم استخوان در بدن افزایش یابد و مانع از پوکی استخوان شود. کمبود کلسیم یکی از دلایل پوکی استخوان است و استرس اکسیداتیو همچنین رادیکال‌های آزاد نیز در به وجود آمدن این بیماری نقش موثری دارد.  آنتی اکسیدان‌های ذخیره در روغن نارگیل مانع از جذب رایکال‌های آزاد توسط بدن می‌شود و در نتیجه از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

فواید روغن نارگیل برای مو
فواید روغن نارگیل برای مو

سلامتی  قلب را تضمین می‌کند

 با استفاده از خواص روغن نارگیل ، سلامت قلب خود را که مهم‌ترین عضو حیاتی بدن به شمار می‌آید  تضمین کنید. روغن نارگیل مملو از چربی‌های اشباع شده است که این چربی بسیار متفاوت‌تر از چربی‌های حیوانی عمل می‌کند. این نوع چربی در بدن باعث افزایش سطح HDL یعنی کلسترول خوب شده و در نتیجه LDL خون یعنی کلسترول بد کاهش یافته و موجب سلامتی قلب و کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی شود.

مقاله پیشنهادی: فواید قهوه برای پوست و مو چیست؟

موجب کاهش علائم آرتروز می‌شود

 وقتی  در مفاصل التهاب وجود داشته باشد باعث می‌شود تحرک آن دردآور و در نهایت محدود شود. طبق تحقیقاتی که بر روی حیوانات انجام شده مشخص شد که آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول که در روغن نارگیل به وفور یافت می‌شود، می‌تواند علائم آرتروز را کاهش دهد.

عفونت کاندیدا آلبیکانس را درمان می‌کند

 کاندیدا آلبیکانس نوعی عفونت قارچی است که معمولا در نواحی مرطوب و گرم بدن مثل اطراف دهان و واژن ایجاد می‌شود. از فواید روغن نارگیل برای بدن خاصیت ضد عفونی بودن آن است و همین خاصیت موجب درمان این بیماری در بدن می‌شود. طی تحقیقاتی نشان داده شده که روغن نارگیل می‌تواند به اندازه داروی فلوکونازول ( نوعی داروی ضد قارچ) برای درمان کاندیدا مفید و موثر باشد.

فواید روغن نارگیل برای بدن
فواید روغن نارگیل برای بدن

باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود

 یکی دیگر از تاثیرات فواید روغن نارگیل برای بدن، در مغز است. مطالعات نشان داده، استفاده از روغن نارگیل به دلیل وجود MCT باعث بهبود کارایی  مغز در افراد مسن می‌شود. همه‌ی افرادی که در این تحقیق شرکت کرده بودند پیشرفت خوبی در توانایی یادآوری خود داشتند که دلیل این امر جذب راحت‌تر MCT توسط بدنشان بود. نتیجه این تحقیقات می‌تواند برای افرادی که از اختلالات روانشناختی رنج می‌برند مسرت بخش باشد زیرا معمولا افرادی که دچار آلزایمر هستند مغزشان توانایی تولید انسولین را از دست داده است در نتیجه با مصرف روغن نارگیل و جذب کتون‌های موجود در آن توسط مغز، شروع به ترمیم عملکرد خود می‌کند.

باعث حفظ سلامت دهان و دندان می‌شود

در قدیم قبل از  اختراع خمیر دندان مردم از فواید روغن نارگیل برای بدن و دهان و دندان خود استفاده می‌کردند. این کار باعث پاک شدن محیط دهان از انواع باکتری‌ها و بیماری‌های مربوط به دندان و لثه می‌شد. از دیگر محاسن روغن نارگیل، جلوگیری از ایجاد پلاک بر روی دندان‌ها است. برخی از متخصصین می‌گویند که در صورت غرغره روغن نارگیل سه بار در هفته و هر بار به مدت ۲۰ دقیقه از دندان‌ها و لثه محافظت می‌شود.

فواید روغن نارگیل برای بیماری پوستی
فواید روغن نارگیل برای بیماری پوستی

در عضله سازی و حفظ آن موثر است

 شاید کمی تعجب آور باشد اما باید گفت از فواید روغن نارگیل برای بدن، عضله سازی و حفظ آن است. معمولا افرادی که ورزش می‌کنند برای عضله سازی از پودرهای مخصوصی که حاوی پروتئین است استفاده می‌کنند. در این پودرهای پروتئینی مقدار زیادی کتون (MCT) نیز وجود دارد. کتون‌های موجود در این مواد اشکال تغییر یافته کتون‌های موجود در روغن نارگیل می‌باشد. بنابراین با اضافه کردن مقداری روغن نارگیل به مواد پروتئینی عضله سازی خود ( روزانه ۱-۲ قاشق غذاخوری) به عضله سازی خود کمک کنید.

فواید روغن نارگیل برای موخره
فواید روغن نارگیل برای موخره

مرطوب کننده پوست بدن است

 روغن نارگیل می‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده عمل کنند و استفاده موضعی آن بر روی پوست بدن مخصوصا در نواحی مثل پاها، بازوها  و آرنج موجب نرمی و روشنی آن شود. از دیگر فواید روغن نارگیل برای بدن، ترمیم ترکهای پاشنه پا است کافی است که مقداری از این روغن را قبل از خواب  به پاشنه پا زده و جوراب بپوشید این کار را ادامه دهید تا ترک‌ها بهبود بیابد.

خرید بهترین برندهای مرطوب کننده و ترمیم کننده پوست

تشنج ناشی از صرع را کاهش می‌دهد

 محققان در حال تحقیق بر روی نوعی رژیم به نام کتوژنیک هستند. این رژیم حاوی مقادیر کم کربوهیدرات و چربی زیاد است. از پرکاربردترین رژیم‌ها برای کودکانی است که که دارای صرع هستند و بدن آن‌ها به دارو مقاومت نشان می‌دهد. رژیم کتوژنیک  توانسته به میزان زیادی  تشنج را در کودکان مبتلا کاهش دهد. محققان هنوز متوجه نشده‌اند که چگونه با کم کردن مصرف کربوهیدرات، چربی افزایش پیدا می‌کند و در نهایت موجب افزایش کتون موجود در خون می‌شود. از آنجایی که  (MCT) در روغن نارگیل وجود دارد در صورت ورود به بدن در کبد تبدیل به  کتون می‌شود. بنابراین از روغن نارگیل کمک به درمان صرع حتی کسانی که به داروهای مختلف مقاومت نشان داده‌اند می‌شود.

فواید روغن نارگیل برای ریزش مو
فواید روغن نارگیل برای ریزش مو

کنترل قند خون

 از دیگر فواید روغن نارگیل برای بدن کنترل قند خون است. این مورد از طریق  MCT موجود در روغن نارگیل که باعث حفظ انسولین در بدن و کنترل قند می‌شود.

جلوگیری از بیماری کبد

 در مطالعه‌ای که بر روی موش‌هایی که دچار عارضه کبدی شده بودند رژیم غذایی با روغن نارگیل و بدون روغن نارگیل استفاده کردند بعد از ۴ هفته  گروهی که از رژیم با روغن نارگیل استفاده کرده بودند بهبودی چشمگیری داشتند.

فواید روغن نارگیل برای رشد مو
فواید روغن نارگیل برای رشد مو

تاثیر روغن نارگیل بر زیبایی بدن

شاید خیلی تعجب آور نباشد که علاوه بر اینکه روغن نارگیل را در آشپزخانه  و در هنگام پخت و پز، آن را در قفسه حمام و حتی در اتاق خواب نیز مشاهده کنید. زیرا استفاده موضعی این روغن طبیعی برای بدن موثر و مفید است. امروزه  فواید روغن نارگیل برای پوست و مو مخصوصا پوست صورت ثابت شده است. اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن نارگیل روند پیری پوست را کند و آسیب‌های وارده به پوست را بهبود می‌بخشد همچنین به دلیل روغنی بودن پوست را مرطوب می‌کند  و از آن به خوبی محافظت می‌کند. از فواید روغن نارگیل برای مو نیز کمک به سلامت آن و بهبود صدمات وارده به مو و پوست سر است. برای بهره بردن از فواید این روغن اعجاب انگیز، باید بدانیم که چگونه از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم.

فواید روغن نارگیل برای درخشان شدن پوست
فواید روغن نارگیل برای درخشان شدن پوست

خواص روغن نارگیل برای سفیدی پوست

مقاله پیشنهادی: خاصیت رزماری برای پوست و مو

 به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم که در حوزه زیبایی پوست “روغن نارگیل برای چی خوبه؟” باید گفت که برای داشتن پوستی جوان و روشن خوب است. می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که از فواید روغن نارگیل برای پوست، روشنی و سفیدی آن است. این اتفاق با مصرف مداوم روغن نارگیل در طول یک مدت زمان اتفاق می‌افتد. خواص روغن نارگیل برای سفیدی پوست بدین صورت است که ابتدا مشکلات و ضایعه‌های پوستی را برطرف کرده و در نهایت باعث صافی و شفافیت آن می‌گردد. در زیر برخی از ضایعات پوستی که توسط این ماده خارق العاده از بین می‌رود را مرور می‌کنیم.

فواید روغن نارگیل برای زیبایی پوست
فواید روغن نارگیل برای زیبایی پوست

فواید روغن نارگیل برای پوست ملتهب

  مصرف روغن نارگیل برای پوست خشک و ملتهب، باعث تسکین التهابات و مرطوب کنندگی آن است. استفاده موضعی از روغن نارگیل همچنین در درمان اگزما و پسوریازیس، درماتیت تماسی و التهاب مزمن ماژور بسیار مفید است. چنانچه پوست شما دچار زخم یا بریدگی شود مقدار کمی از این روغن شگفت انگیز را بر روی موضع بمالید و تاثیر فوق العاده آن را ببینید.

فواید روغن نارگیل برای پوست آکنه‌دار

 برای از بین رفتن آکنه‌های صورت باید ابتدا انواع باکتری و قارچی که در سطح پوست وجود دارد برطرف شود، منافذ پوست از هر آلودگی پاک شود و رطوبت به فولیکول پوست برسد تا در نهایت آکنه‌ها محو شوند. روغن نارگیل  به دلیل چرب بودن تا عمق پوست نفوذ کرده و با خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی – به واسطه داشتن اسید لوریک – می‌تواند به عنوان یک مرهم مفید برای آکنه‌ها باشد.

فواید روغن نارگیل برای پر پشت شدن ابرو
فواید روغن نارگیل برای پر پشت شدن ابرو

فواید روغن نارگیل برای لک صورت

 اگر از فواید روغن نارگیل برای لک صورت استفاده کنید خواهید دید که مانند یک ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه UVB (که از عوامل ایجاد لک است) محافظت کرده و چنانچه  پوست دچار آفتاب سوختگی شده باشد با کمک پروتئین و ویتامین E ، سلول‌های پوست را بازسازی می‌کند. همچنین استفاده مداوم از روغن نارگیل در دراز مدت موجب از بین رفتن هر نوع لک پوستی می‌شود. بنابر این می‌توان گفت که  بر طرف شدن لک صورت از خواص روغن نارگیل برای سفیدی پوست است.

خواص روغن نارگیل برای چروک صورت

 کلاژن در واقع نوعی پروتئین است که به طور طبیعی در پوست بدن تولید می‌شود و باعث سفت و مترجع ماندن پوست می‌شود. با افزایش سن تولید کلاژن در پوست کم می‌شود و پوست شل  چروک می‌شود. خواص روغن نارگیل برای چروک صورت در اینجا خود را نشان می‌دهد زیرا با مرطوب نگه داشتن پوست عملیات تولید کلاژن پوست را افزایش می‌دهد .همچنین از دیگر خواص روغن نارگیل برای چروک پوست محافظت از پوست در برابر نور آفتاب (که از عوامل چروک است) می‌شود.

فواید روغن نارگیل برای براق شدن مو
فواید روغن نارگیل برای براق شدن مو

فواید روغن نارگیل برای مو

بعد از تاثیر فواید روغن نارگیل بر بدن و زیبایی پوست می‌رسیم به موی سر و می‌خواهیم فواید روغن نارگیل برای موی سر را بررسی کنیم. همانطور که می‌دانید موی سر در طول شبانه روز در معرض انواع آلودگی‌ها  قرار می‌گیرد و یا بر اثر خشکی زیاد پوست سر دچار التهاب و خارش باشد که ریزش مو نیز از امور حتمی است که تقریبا همه‌ی افراد با آن دست به گریبان هستند. استفاده از فواید روغن نارگیل برای مو آن هم به شکل صحیح می‌تواند تا حد زیادی بسیاری از این مشکلات را مرتفع کند. در ادامه به بررسی روغن نارگیل برای مو و نحوه تاثیر آن اشاره خواهیم کرد.

مبارزه با عفونت‌های قارچی با روغن نارگیل

برای داشتن موهای سالم ابتدا ریشه موها  و پوست سر باید سالم باشد. از فواید روغن نارگیل برای موها خاصیت ضد قارچی آن است که به موجب آن قارچ‌های موجود در پوست  از بین می‌رود و از ایجاد شوره سر جلوگیری  و ریشه موها را تقویت می‌کند.

روغن ضد چین و چروک
روغن ضد چین و چروک

التهاب و تحریک پوست سر را از بین می‌برد

روغن نارگیل سرشار از چربی‌های اشباع طبیعی است که پوست تحریک شده، پوسته پوسته  و خارش دار را تسکین می‌دهد. این مقدار چربی نیز باعث مرطوب شدن موهای خشک  نیز می‌شود.

به موهای آسیب دیده کمک می‌کند

معمولا موها با از دست دادن پروتئین خود دچار آسیب شده و می‌ریزد اما فواید روغن نارگیل برای مو نفوذ آن در عمق پوست است که  باعث می‌شود  موها کمتر پروتئین از دست بدهند و به مرور زمان از آسیب دیدگی آن جلوگیری می‌کند.

طرز استفاده از روغن نارگیل
طرز استفاده از روغن نارگیل

از موها در برابر گرما محافظت می‌کند

هنگامی که موها به طور کامل خشک نشده  کمی مرطوب است کافی است که مقداری روغن نارگیل به موها بزنید این کار باعث می‌شود که از موها در برابر گرمای ناشی دستگاه‌های خشک کننده و حالت دهنده‌ی مو محافظت کند.

مقاله پیشنهادی: فواید نور خورشید برای سلامتی و زیبایی

رشد سریع مو با روغن نارگیل

گرچه شواهد علمی دقیقی مبنی بر رشد سریع مو با روغن نارگیل وجود ندارد اما می‌تواند با آبرسانی به پوست و موی سر، از بین بردن التهاب و شوره، همچنین باکتری و یا قارچ‌های سطح پوست و جلوگیری از دفع پروتئین موها به ضخیم شدن و تقویت رشد موها کمک می‌کند. بنابراین رشد سریع مو با روغن نارگیل به صورت مستقیم صورت نمی‌گیرد.

موی زیبا
موی زیبا

فواید روغن نارگیل برای موخوره

 موخوره یکی دیگر از آسیب‌های مو به حساب می‌آید که با فواید روغن نارگیل برای موخوره می‌توانید آن را از بین ببرید و از ایجاد آن جلوگیری کنید. برای اینکه بتوانید از فواید روغن نارگیل برای موخوره استفاده کنید کافی است که آن را به طور مداوم به نوک موهای خود بزنید.

از ریزش موها جلوگیری می‌کند

 از دلایل ریزش موهای سر از دست رفتن پروتئین‌هایمو است و روغن نارگیلبا کمک به مرطوب کردن فولیکول‌های مو باعث عدم دفع پروتئین می‌شود و از ریزش آنها جلوگیری می‌کند.

چجوری پوستم رو زیبا کنم
چجوری پوستم رو زیبا کنم

چگونه از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم؟

اینکه  چگونه از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم سوال مهمی است زیرا استفاده نادرست از فواید روغن نارگیل برای مو، نه تنها به تقویت و حفاظت از موها کمک نمی‌کند بلکه ممکن است آن را دچار آسیب کند. با رعایت نکات زیر می‌توانید از این روغن شگفت انگیز به خوبی استفاده کنید.

از زدن روغن نارگیل به پوست سر، خودداری کنید

 مالیدن روغن نارگیل به پوست سر زمانی موثر است که پوست  دچار التهاب، پوسته پوسته، قارچ و یا شوره باشد در غیر این صورت  نه تنها موثر نیست حتی ممکن است باعث واکنش منفی پوست نیز بشود.

خرید بهترین برندهای سرم و اسپری مو با قیمت مناسب

در ابتدا با مقداری کمی از روغن شروع کنید

نیازی نیست در ابتدای کار ظرف روغن نارگیل را روی سر خود خالی کنید بلکه با استفاده از یک مقدار کم از روغن واکنش موهای خود را  بسنجید. کافی است مقدار کمی از روغن را روی دستان خود زده و به موهایتان بزنید. با این کار از وز شدن موهای جلوگیری می‌کنید و موهایی براق خواهی داشت.

چجوری مو هام پر پشت بشه
چجوری مو هام پر پشت بشه

با دیگر مواد طبیعی مناسب برای مو ترکیب کنید

می‌توانید برای اینکه  بهترین نتیجه را از فواید روغن نارگیل برای موی خود بگیرید آن را با دیگر مواد طبیعی که برای پوست و مو مفید است ترکیب و مصرف کنید. به عنوان مثال ترکیب روغن نارگیل با روغن آرگان، روغن زیتون و یا عسل نیز می‌توانید از مزایای بیشتری برای موهای خود استفاده کنید.

می‌توانید با دیگر محصولات مراقبت از مو ترکیب کنید

 برخی از محصولات ارگانیک هستند که عاری از مواد شوینده و شیمیایی نظیر سورفاکتانت‌ها  که  مضر برای مو هستند این محصولات ممکن است قدرت کافی برای از بین بردن چربی اضافی روی پوست را نداشته باشند بنابراین با ترکیب روغن نارگیل از فواید این ترکیب برای موهای خود بهره ببرید.

برای موی چرب چی خوبه

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای موهای چرب

با وجود اینکه روغن نارگیل چرب است اما می‌توان از آن برای موهای چرب استفاده کنید. برای اینکه از فواید روغن نارگیل برای موهای چرب خود بهترین نتیجه را بگیرید می‌توانید قبل از حمام رفتن موها را آغشته  به روغن نارگیل کنید. اگر می‌خواهید به صورت موثرتری از روغن نارگیل برای موهای چرب خود جهت آبرسانی استفاده کنید می‌توانید به شکل زیر عمل کنید:

  • ابتدا مقداری روغن نارگیل را گرم کنید تا مایع شود
  • سپس شروع کنید از نوک موها روغن را به موها بزنید تا به پوست سر برسید
  • روغن را به صورت دورانی روی پوست سر ماساژ دهید تا بهتر جذب  فولیکول‌های مو شود
  • با یک حوله یا کلاه سر خود پوشانده و ۲۰-۳۰ دقیقه صبر کنید
  • بعد از آن موهای خود را با آب گرم و مواد شوینده مخصوص پوست چرب بشویید.
برای مو خشک چی خوبه
برای مو خشک چی خوبه

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای موهای خشک

از فواید روغن نارگیل برای موهای خشک می‌توانید به دو روش استفاده کنید:

روش اول:  قبل از حمام و زمانی که موها مرطوب است از روغن نارگیل برای موهای خشک خود استفاده کنید و بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه موها را بشویید و خشک کنید.

روش دوم: قبل از خواب موهای خود را بشویید و خشک کنید. سپس روغن نارگیل را به آرامی به موهای خود از نوک مو تا انتهای مو بزنید و با بورس موهای خود را شانه بزنید. بعد از آن  موها را پوشانده و بگذارید تا صبح بماند سپس موها را آبکشی کرده و خشک کنید.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای مژه

شما می‌توانید از فواید روغن نارگیل برای مژه‌های خود استفاده کنید و باعث تقویت آن‌ها شوید. از روغن نارگیل برای مژه می‌توان به دو صورت استفاده کرد اول اینکه به صورت مستقیم آن را روی مژه‌ها قرار دهید و یا با ترکیب آن با دیگر مواد طبیعی سرم مژه تولید و استفاده کنید.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای مژه به شرح زیر است:

  • دست‌ها را بشویید و خشک کنید
  • مقداری روغن نارگیل به انگشتان اشاره زده و بمالید
  • سپس چشمتان را ببندید و انگشت اشاره را به امتداد مژ‌ه‌ها بزنید

می‌توانید برای راحت‌تر شدن کارتان از یک بورس ریمل استفاده کنید.

عوارض روغن نارگیل
عوارض روغن نارگیل

عوارض روغن نارگیل

با وجود اینکه فواید روغن نارگیل برای بدن زیاد است. اما باید به اندازه و درست مصرف شود تا از تاثیر فواید روغن نارگیل برای بدن خود بهره‌مند شوید. مصرف بیش از اندازه آن به صورت خوراکی در مدت طولانی باعث افزایش کلسترول خون می‌شود.

عوارض روغن نارگیل برای پوست

 اگر بخواهیم در مورد عوارض روغن نارگیل برای پوست بگوییم افرادی که پوست چرب دارند اولویت اول هستند. استفاده از روغن نارگیل به دلیل چرب بودنش باعث می‌شود منافذ پوست مسدود شده و جوش‌های سر سیاه به وجود بیاید.

همچنین افرادی که پوست حساسی دارند قبل از استفاده مقداری از روغن نارگیل را بر روی پوست خود تست کنند و در صورت بروز التهاب و قرمزی از استفاده آن خودداری کنند.

عوارض روغن نارگیل برای مو

  عوارض روغن نارگیل برای مو زمانی اتفاق می‌افتد که بیش از حد از آن استفاده کنید. این کار باعث می‌شود چربی زیادی در مو و پوست سر جمع شود که موها را چرب و بی حالت می‌کند.

اگر موهای نازکی دارید برای شروع مقدار کمی روغن نارگیل را از میانه تا نوک موهایتان بزنید. عوارض روغن نارگیل برای موی نازک زمانی است که به پوست سر مالیده شود. در مواردی گزارش شده که استفاده از روغن نارگیل موجب ریزش مو شده اما حقیقت این است که روغن نارگیل کمک می‌کند موهایی که قبلا از پوست سر جدا شده ریزش پیدا کند.

منابع

healthline.com
eatthis.com
medicalnewstoday.com
wellnessmama.com
vix.com
thehairlust.co.uk

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هفده − 9 =