فواید شیر بز فراتر از چیزی است که تا به امروز در مورد آن شنیده، دیده و یا خوانده اید. شیر مملو از مواد مغذی ضروری می باشد که از طرق مختلف می تواند علاوه بر جسم و سیستم بدنی درونی برای پوست مفید باشد. ویتامین D مهمترین ماده مغذی موجود در شیر است که علاوه بر تقویت استخوان ها، تولید کلاژن که برای پوست جزو حیاتی ترین سلول های بازسازی می باشد را تسریع می کند و از طرفی پیری و چین و چروک را کنترل می کند.

فواید شیر بز به گونه ای است که بر روی لکه های تیره و آکنه موثر است و آنها را کاهش می دهد و باعث ارتجاعی شدن پوست می شود و این تمام نیازهای پوست را برآورده می کند و تمام راز زیبایی هر فرد در این مایع سفید رنگ شیر است که باعث درخشان و جوانتر شدن پوست می شود. جدا از این موارد، شیر حاوی ویتامین B6 است که باعث تشکیل سلول های جدید برای بازسازی می شود. بیوتین باعث احیای مجدد پوست است، پروتئین ها و ویتامین B12 به روشن شدن رنگ پوست کمک می کند و اگر دچار جای زخم های قدیمی باشید آن را درمان می کند. در اصل فواید شیر بز به دلیل وجود اسید لاکتیک، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و سلنیوم است.

تاریخچه مختصری از مراقبت از پوست با شیر ​​بز

جالب است بدانید بزها از اولین حیواناتی هستند که توسط انسان شناخته شده و اهلی می باشند و حتی جزو اولین کسانی هستند که از فواید شیر بز برای مراقبت از پوست استفاده کردند. شیر بز حاوی اسیدهای چرب ضروری بیشتری نسبت به شیر گاو است و حاوی امگا ۶ می باشد. شیر بز منبع غنی از کلسیم، پتاسیم، منیزیم، ویتامین A و C است. در گذشته به دلیل استفاده مداوم از شیر بز پی به فواید شیر بز برای پوست برده اند و با رواج دادن استفاده از آن امروزه همچنان از آن برای حفظ زیبایی استفاده و از آن در بسیاری از محصولات پوست و مو استفاده شده است که در ادامه برای افزایش اطلاعات عمومی و آشنا شدن از فواید شیر بز به اصلی ترین خصوصیات آن اشاره کرده ام.

شیر بز پاک کننده طبیعی صورت

شیر خام بز بهترین پاک کننده برای انواع پوست است. همراه با پاک کردن منافذ پوست، گرد و غبار و باکتری های روی پوست را به خوبی پاک می کند. همچنین به جلوگیری از جوش های سرسیاه و جوش های ریز و درشت کمک می کند. برای این که در مدت زمان کوتاهی تاثیر آن را روی پوست خود ببینید ابتدا با تمیز کردن صورت توسط یک پنبه آغشته به شیر شروع کنید. سعی کنید آن را به طور یکنواخت روی تمام قسمت های صورت آن را بمالید و به آرامی و با حرکات دورانی گردش خون را تحریک کنید.

مقاله پیشنهادی: فواید روغن مارولا از تولید تا مصرف به زبان ساده در ۵ دقیقه

شیر بز یک مرطوب کننده قوی

فواید شیر بز
فواید شیر بز

هیچ کسی پوست خشک و آسیب دیده را دوست ندارد، شیر به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست است که می تواند پوست را ساعت ها مرطوب و مغذی نگه دارد و از آن در برابر آسیب های محیط جلوگیری کند و پوست را به بهترین شکل نرم کند. برنزه کردن یک مشکل مشترک است که همه خواسته و ناخواسته با آن روبرو می شوند و نمی توان از آن جلوگیری کرد اما می توان از تشدید شدن آن توسط شیر بز جلوگیری و حتی آن را به طور کامل درمان کرد.

تمام فواید شیر بز به دلیل وجود اسید لاکتیک است که برای روشن شدن پوست و از بین بردن سلول های مرده روی صورت استفاده می شود. شیر بز همچنین به تسکین آفتاب سوختگی کمک می کند زیرا حاوی پروتئینی است که احساس سوزش را از بین می برد و رنگدانه های حاصل از آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

اعجاب انگیزترین خواص شیر بز برای پوست

شیر بز می تواند برای تغذیه و بهبود انواع پوست های حساس و خشک بهترین و مفیدترین باشد. برخی از مواد تشکیل دهنده پایه اصلی در کارهای روزمره زیبایی شیر بز می باشد که صرفا به دلیل خوب بودن آنها برای پوست در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده شده است. شیر بز غیر از این که خود را در سفره صبحانه ها جای داده است، می تواند برای تغذیه و ترمیم پوست ها بسیار مفید باشد.

از آنجا که شیر بز PH سطح پوست انسان را تنظیم می کند، مواردی مانند پسوریازیس و اگزما را می تواند با خواص ملایم و تغذیه کننده ای که دارد تسکین دهد. شیر بز به دلیل دارا بودن اسید لاکتیک به لایه برداری ظریف پوست کمک می کند و در حفظ رطوبت سد پوست موثر است. یکی از اعجاب انگیزترین خواص شیر بز برای پوست به واسطه اسیدهای چرب موجود در این شیر می باشد که به مرطوب سازی عمیق پوست خشک و آسیب دیده کمک می کند. از شیر بز مستقیما روی پوست به عنوان ماسک صورت به سبک های مختلفی استفاده می شود. این ماده همچنین می تواند از طریق کرم های مرطوب کننده صورت و صابون های مغذی برای بدن در برنامه مراقبت از پوست گنجانده شود.

محصولات مراقبت از پوست حاوی شیر ​بز است که به آرامش و رطوبت پوست کمک می کند. ویتامین های A ، B6 ، B12 و E  در محصولات موجب تقویت پوست می شود، که برخی از آنها ترکیباتی حاوی تری گلیسیرید، اسید کاپروئیک به تعادل pH طبیعی پوست کمک و باعث لایه برداری طبیعی پوست خشک می شوند.

فواید شیر بز برای مو
فواید شیر بز

روشی ملایم برای تزریق مواد مغذی قدرتمند به پوست

گرچه شیر بز برای حتی حساس ترین پوست ها تا حدودی ملایم است، اما به خاطر این که ترکیب غنی از ویتامین ها، چربی ها و پروبیوتیک ها را دارند بهتر است که قبل از هر چیز تست شود. فواید شیر بز در کاهش قرمزی و تحریک نیز موثر است. اسیدهای چرب موجود در شیر بز خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد التهابی دارد و این جزو فواید شیر بز است که دارای خواص تسکین دهنده برای پوست هستند و می توانند تحریکات پوستی و قرمزی را به صورت چشمگیر کاهش دهند.

غلظت بالایی اسید لاکتیک در شیر از مهمترین نقاط فواید شیر بز و دلیل محکم فروش این محصول می باشد. این ماده دارای اسید لاکتیک و یک اسید آلفا هیدروکسی ملایم است که باعث لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده پوست می شود و پوست را نرمتر می کند. از اساسی ترین فواید شیر بز از بین بردن ناخالصی های درون منافذ، سلامت پوست، شادابی و زنده کردن پوست می باشد.

فواید شیر بز روی پوست و تفاوت آن با شیر گاو

برای درک کامل فواید شیر بز شناخت و تایید مواد مغذی موجود در شیر بسیار مهم است، این ماده به عنوان یک مراقبت از پوست بسیار محبوب می باشد. ترکیبات مفید در شیر شامل ویتامین های B6 و B12  که به افزایش رطوبت کمک می کنند. تری گلیسیرید خاصیت ارتجاعی پوست و سد هیدرولیپید پوست را تقویت می کند. شیر حاوی مواد معدنی اصلی و کمیابی همچون Ca ، Na، Mg، P، K، Zn، Mn، Se، Co، Cu، Fe است، شیر بز تقریبا ۱۳٪ کلسیم بیشتری از شیر گاو دارد.

شیر بز قلیایی است و مانند شیر مادر می باشد، در حالی که شیر گاو اسیدی است. شیر اسیدی بر عکس شیر بز باعث رشد باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها و تشدید شرایط پوستی می شود. همچنین شیر بز حاوی سلنیوم است که به عنوان یک ماده معدنی با خاصیت آنتی اکسیدانی شناخته شده و به خنثی سازی رادیکال های آزاد کمک می کند و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

فواید شیر بز برای پوست
فواید شیر بز

فواید شیر بز در روشن شدن پوست

شیر بز در تغییر رنگ پوست موثر می باشد و پوست را نرم، لطیف و روشن می کند و همین امر برای افرادی که دچار آفتاب سوختگی هستند بهترین است زیرا می تواند پوست را بازسازی و لایه برداری و در نهایت آن را روشن کند. بدون شک همه آرزو دارند پوستی جوان، شفاف و سالم داشته باشند، متاسفانه همه پوست های صاف و یکدستی ندارند و با هر نوع پوستی که باشید باید از آن مراقبت کنید تا به مرور زمان دچار تیرگی و کدر شدن نشوید. به دلیل غلظت اسید و محتوای مواد معدنی، شیر بز می تواند به روشن تر کردن پوست کمک کند. اسید لاکتیک موجود در شیر بز با کاهش رنگدانه های قهوه ای یا همان ملانین در پوست رابطه ای مستقیم دارد. به طور معمول، تغییرات بیش از ۳ هفته طول می کشد و نتایج می تواند شما را حیرت زده کند.

درمان آکنه با فواید شیر بز

در حالی که شیر بز درمان قطعی برای آکنه نیست، اما دارای خواص بسیاری است که برای پوست های آسیب دیده مستعد آکنه بسیار مفید است. خاصیت ضد باکتریایی آن باعث می شود تا آکنه های ایجاد شده توسط باکتری از بین بروند و از طرفی رشد آنها را محدود کند. شیر بز به عنوان لایه بردار، سلول های مرده پوست را که باعث مسدود شدن منافذ و ایجاد آکنه شده را از بین می برد. هنگام مصرف، پروبیوتیک های موجود در شیر بز خام می توان باکتری های مضر صورت را که باعث آکنه می شوند از بین برد.

درمان اگزما و پسوریازیس توسط شیر بز

اگزما مسئله پوستی است که امروزه بسیاری از مردم به آن مبتلا هستند. شایع ترین نوع اگزما، اگزمای آتوپیک می باشد که علائم بارز آن لکه های قرمز و خارش دار، متورم، خشک، پوسته پوسته شده است. افرادی که از اگزما رنج می برند، در استفاده موضعی از شیر بز شاهد تسکین درد خود بودند.

راهی برای درمان پسوریازیس ادعا وجود ندارد، اما بسیاری از افرادی که دچار پسوریازیس هستند راههای زیادی را امتحان کرده اند که استفاده از شیر بز یکی از صدها راه تست این بیماری پوستی می باشد. صابون های شیر بز بهتر از صابون های شیمیایی موجود در بازار هستند زیرا دارای گلیسیرین و محتوای فوق العاده چربی و عالی هستند.

انواع محصولات شیر ​​بز

فواید شیر بز موجب شده است تا تولید کنندگان محصولات زیبایی شیر ​​را بز به ترکیبات محصولات تولیدی اضافه کنند. متداول ترین محصولاتی که به عنوان ماده اصلی تشکیل دهنده شیر بز هستند عبارتند از:

  • پاک کننده ها: صابون ها از رایج ترین مواردی هستند که بسیاری از افراد برای شستشوی روزانه صورت و از بین بردن آلودگی و چربی اضافی صورت بدون این که خشک شود از آن استفاده می کنند.
  • مرطوب کننده ها: پروتئین های طبیعی موجود در شیر بز به تقویت سد چربی کمک می کنند، که آن را به یک ماده عالی برای مرطوب کننده ها تبدیل کرده است.
  • کرم های دور چشم: شیر بز ماده ای مناسب برای کرم های چشم است زیرا این ناحیه از صورت به قدری ظریف و حساس است که نمی توان از هر چیزی برای زیبایی استفاده کرد، استفاده از کرم های دور چشم حاوی شیر بز به رطوبت و بازیابی آن کمک و موجب نرم شدن این ناحیه می شود.
صابون شیربز
فواید شیر بز

صابون شیر بز چیست؟

صابون شیر بز یک جایگزین طبیعی و بدون پارابن و هرگونه مواد شیمیایی برای انواع پوست است، صابون شیر بز به عنوان یکی از صابون های سنتی شناخته شده می باشد. فواید صابون شیر بز مانند خود شیر در آن به صورت نهفته وجود دارد و با این که از مواد ساده ای تهیه شده است اما همین شیر خام بز موثرترین ترکیب برای بهبود و خاتمه دادن به بسیاری از مشکلات پوست می باشد.

صابون شیر بز برای افرادی که پوستی خشک یا حساسی دارند و یا بیماری هایی مانند اگزما و پسوریازیس دارند فوق العاده است. همچنین صابون شیر بز برای پوست هایی که به اصطلاح عاری از هر گونه عیب و نقص هستند و فقط می خواهند برای مراقبت از آن یک شوینده را انتخاب کنند بهترین است. شیر بز خام فرآوری نشده و تازه دارای مزایای قدرتمندتری به نسبت سایر شیرها برای پوست می باشد. اما مزایای صابون شیر بز چیست؟

خرید بهترین و با کیفیت ترین صابون های شیر بز با قیمت مناسب

اسیدهای هیدروکسی آلفا

همانطور که قبلا اشاره شد شیر بز حاوی اسیدهای هیدروکسی آلفا مانند اسید لاکتیک است که به از بین بردن سلول های مرده از سطح پوست کمک می کند. این لایه برداری طبیعی و ملایم، سلول های پوستی تازه و جدیدی را جایگزین می کند که در سالم تر، صاف تر و جوانتر شدن پوست بسیار موثر است. اسیدهای آلفا هیدروکسی لایه بردارهای موثری هستند زیرا پیوندهایی را که سلول های مرده پوست به هم میچسباند را به راحتی از بین می برد. تجمع سلول های مرده پوست در سطح پوست می تواند منجر به پوسته پوسته شدن و تحریک شود.

از بین بردن منظم سلول های مرده پوست با از بین بردن ماده تحریک کننده و تشویق رشد سالم سلول های پوستی به بسیاری از بیماری های خاتمه می دهد. صابون های پایه آب برای رسیدن به این هدف، اغلب از اسیدهای شیمیایی مضر استفاده می کنند، که اغلب به پوست آسیب می رسانند و هیچ فایده ای برای پوست ندارند.

ویتامین های شیربز
فواید شیر بز

ویتامین های موجود در صابون شیر بز

صابون شیر بز شامل انواع ویتامین های ویژه مانند ویتامین A است. ویتامین A برای بدن و ترمیم بافت های آسیب دیده پوست و حفظ سلامت آن لازم و ضروری هستند. کرم ها و صابون های ساخته شده با ویتامین A باعث کاهش خطوط و چین و چروک ها، کنترل آکنه و تسکین پسوریازیس می شوند. جالب اینجاست که شیر بز غنی از نیاسین است، محافظت از پوست در برابر آفتاب جزو وظایف اصلی صابون شیر بز می باشد. این صابون همچنین حاوی ویتامین هایی مانند تیامین و ویتامین B6 است که هر دو باعث حفظ سلامت و شادابی پوست می شوند.

عناصر مفید در شیر بز

چربی موجود در شیر بز از مهمترین قسمت ها برای تهیه یک صابون ایده آل هستند. چربی که در شیر بز وجود دارد به افزایش کیفیت مرطوب کنندگی صابون شیر بز کمک می کند. از آنجا که بسیاری از افراد به ویژه در ماه های زمستان از خشکی پوست رنج می برند، این یک مزیت مهم برای این دسته از افراد به شمار می آید و می توانند به راحتی از این صابون شیر بز استفاده کنند.

فواید شیر بز بسیار زیاد می باشد و به طور طبیعی دارای بسیاری از مواد معدنی مهم برای پوست است. مواد معدنی دقیقا مانند ویتامین ها هستند که به حمایت از پوست و متعادل و سالم نگه داشتن آن کمک می کنند. پتاسیم موجود در شیر نمی تواند به پوست جذب و تزریق شود، اما می تواند به ایجاد سد پوستی قوی برای قفل شدن رطوبت کمک کند. همچنین منیزیم نهفته در آن می تواند به آرام شدن پوست تحریک شده کمک و به کاهش آکنه کمک کند.

سلنیوم موردی است که دانشمندان معتقدند نقش مهمی در جلوگیری از سرطان پوست دارد. سلنیوم می تواند از آسیب رسیدن پوست بر اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب جلوگیری کند. صابون شیر بز غنی از مواد معدنی مورد نیاز پوست برای سالم بودن است. یکی از مزایایی که معمولا هنگام بحث در مورد صابون شیر بز بیان می شود، متعادل کردن PH پوست است.

چی برای مو خوبه
فواید شیر بز

فواید شیر بز برای مو چیست؟

شامپوها و نرم کننده ها شوینده های اصلی در هر خانه هستند. به طور کلی، بیشتر محصولات مراقبت از مو از مواد شیمیایی ساخته اند که موهای را از روغن های طبیعی پاک می کنند و موها دچار آسیب های جدی می شوند. از آسیب هایی که بعد از استفاده این نوع محصولات شاهد آن هستیم می توان به شکننده بودن و موخوره ها اشاره کرد. استفاده از محصولات طبیعی مراقبت از مو می تواند حتی به موهای آسیب دیده کمک کند تا درخشش و زیبایی طبیعی خود را بازیابی کنند. یکی از موثرترین روش ها برای این کار استفاده از محصولات مراقبت از مو حاوی شیر بز می باشد. با توجه به ویتامین های اشاره شده در بالا که همگی در شیر بز وجود دارد می توانند نقش مهمی در حفظ سلامت مو و تقویت موها داشته باشند.

شیر حاوی تمام مواد معدنی ضروری مانند کلسیم و پروتئین است که برای رشد سریع مو لازم و ضروری می باشند. شیر همچنین یک مرطوب کننده عالی برای موهای خشک و آسیب دیده است که باعث ترمیم فولیکول های مو می شود. اگر موهای شما خشک و شکننده است، شیر بز موهای شما را زیبا و نرم نگه می کند. در شیر دو نوع پروتئین به نام کازئین و آب پنیر وجود دارد که هر دو برای مو بسیار مفید هستند. پروتئین کازئین موجود در شیر به دلیل داشتن گلوتامین، فولیکول های مو را تحریک کرده و به رشد مو کمک می کند. یکی دیگر از فواید شیر بز برای مو این است که خاصیت طبیعی صاف کنندگی مو را به همراه دارد.

بهترین ماسک صورت
فواید شیر بز

ماسک های حاوی شیر بز

دغدغه های امروز باعث شده تا دست به دامن مشکلات پوستی بزند و بسیاری حتی وقت پیروی از روتین پوستی در روز را نداشته باشد و همین امر موجب تیره شدن و بسیاری از مشکلات پوست شود. خوشبختانه محصولات امروزی کار را برای این دسته از افراد راحت کرده و با استفاده از ماسک های حاوی شیر بز می توانید با یک تیر چند نشان بزنید و در زمانی کوتاه پوست را تقویت و به مشکلات پوستی خود خاتمه دهید. ماسک های ورقه ای صورت و دور چشم از رایج ترین و محبوب ترین ماسک هایی هستند که با هر نوع پوستی سازگاری دارند و با استفاده آنها روی پوست حس نشاط و شادابی را تجربه خواهید کرد.

برخی از این ماسک ها به گونه ای فرمولاسیون شده اند که تنها کافیست آنها را روی پوست قرار دهید و بعد از چند دقیقه که به طور کامل مواد مفید به پوست تزریق شد آن را از روی پوست بردارید و نیازی به شستن صورت ندارد، هدف از استفاده ماسک های شیر بز بهینه بودن زمان استفاده از آنها و مواد مفیدی است که در آنها وجود دارد. به این نکته توجه داشته باشید که از ماسک های صورت فاقد مواد نگهدارنده استفاده کنید، زیرا برخی از این مواد موجب تحریک پوست و بسته شدن منافذ و سایر مشکلات پوستی می شوند. برای استفاده روزانه از ماسک های صورت حاوی شیر بز هیچ محدودیتی تعریف نشده است و شما می توانید به راحتی و به دفعات از آن استفاده کنید و در زمانی کوتاه شاهد تغییر رنگ پوست و درمان لک های قدیمی خود باشید.

منابع

healthline.com
byrdie.com
swirlster.ndtv.com
goatmilkstuff.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

5 × دو =