دانستنی هایی در مورد فواید مریم گلی

فواید مریم گلیباعث شده است این گیاه برای قرن ها، یکی از محبوب ترین مواد برای تهیه داروهای گیاهی در سراسر جهان بوده است. در واقع، مزایای سلامتی برگ مریم گلی بسیار زیاد است، از بهبود حافظه تا ریزش مو و تنظیم کلسترول. جدا از رایحه دلپذیر منحصر به فرد این گیاه، از آن به عنوان رایحه ای در تولید مواد آرایشی و صابونی استفاده می شود. که به اشکال مختلف مانند گیاه تازه، پودر شده و خشک شده برگ مریم گلی می تواند به حفظ سلامت پوست کمک کند، زیرا حاوی ترکیبات شیمیایی، ویتامین ها و روغنهای اساسی است. ما در این متن روش استفاده از مریم گلی برای مو، پوست و نوشیدن آن را برای شما معرفی میکنیم.

فواید مریم گلی
فواید مریم گلی

فواید مریم گلی و کاهش التهابات پوست

هنگامی که با روغن حامل مخلوط می شود، مریم گلی می تواند روغن خوبی برای کمک به آرامش پوست تحریک شده باشد. فواید مریم گلی به صورتی است که گفته می شود التهاب و تورم پوست را کاهش می دهد. استفاده از مریم گلی می تواند به تسکین درد کمک کند، زیرا اثری آرام بخش و تسکین دهنده دارد. کافی است چند قطره روغن مریم گلی به یک اونس روغن حامل اضافه کنید و در صورت لزوم تا سه بار در روز روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید.

فواید مریم گلی برای از بین بردن موهای زائد
فواید مریم گلی برای از بین بردن موهای زائد

استفاده از فواید روغن مریم گلی برای موهای زائد

مقاله پیشنهادی: تونر خوب چه ویژگی هایی دارد؟

آیا از فواید مریم گلی برای کاهش موهای زائد چیزی میدانید؟ همیشه بعد از اپیلاسیون در فاصله ی کوتاهی موهای بدن رشد می کنند. شما می توانید از روغن مریم گلی برای موهای زائد استفاده کنید. استفاده از این روغن به فاصله انداختن بین دو اپیلاسیون کمک میکند و در کند شدن رشد موها موثر است. همچنین می توانید روغن مریم گلی برای جلوگیری از تحریک پوستی بعد از اپیلاسیون نیز استفاده کنید. استفاده از روغن مریم گلی برای موهای زائد بعد از اپیلاسیون، از ایجاد التهاب های پوستی و رشد موهای زیر پوستی نیز جلوگیری می کند. همچنین با استفاده از این روغن می توانید به رطوبت پوست خود کمک کنید.

 فواید مریم گلی برای پوست
فواید مریم گلی برای پوست

بهره مندی از خواص مریم گلی برای سفیدی مو

مریم گلی موهای سفید را تیره کرده و رشد مو را تحریک می کند. می توانید از خواص مریم گلی برای سفیدی مو بهره ببرید. چون این گیاه یک داروی طبیعی عالی برای تیرگی موهای شما است. تنها کاری که باید انجام دهید استفاده از چای مریم گلی می باشد. شما می توانید آن را به پوست سر مالیده و موهای خاکستری یا سفید خود را تیره کنید. از قدیم از خواص مریم گلی برای سفیدی مو استفاده میکردند چون این گیاه حاوی رنگدانه های طبیعی است که به طور طبیعی موهای سفید را تیره می کند. علاوه بر فواید مریم گلی برای تیرگی مو، باید بدانید این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است که به جلوگیری و کاهش تشکیل موهای سفید کمک می کند.

مریم گلی چه خواصی داره
مریم گلی چه خواصی داره

خرید انواع دستگاه بخور با قیمت مناسب

فواید مریم گلی برای آرامش پوست

فواید مریم گلی سرشار از خواص عصبی، ضد باکتری، ضد عفونی کننده، قابض، خوشبو کننده است. به این معنی که می تواند به تسکین التهاب پوست سر کمک کند. همچنین می تواند به تنظیم تولید روغن طبیعی پوست کمک می کند. اگر از ریزش مو رنج می برید، هنگامی که از روغن مریم گلی استفاده می کنید، شاهد بهبود ریزش مو خواهید بود. روند طبیعی پیری کند خواهد شد. اگر در حال مشاهده ضخیم شدن بافت غشایی در اطراف فولیکول های خود هستید، فواید مریم گلی می تواند به جلوگیری از آن کمک کند، به شما این امکان را می دهد که بار دیگر رشد مو را مشاهده کنید. سایر بیماری ها مانند شوره سر و سایر بیماری های پوستی که با خارش همراه است با استفاده از این روغن اساسی ضروری برطرف شود. شما با کمک فواید مریم گلی می توانید شاهد کاهش باکتری های پوست سرتان باشید، چون گیاهی ضد باکتری می باشد.

خواص گیاه مریم گلی
خواص گیاه مریم گلی

فواید مریم گلی برای جوان ماندن پوست

فواید مریم گلی، مانند بسیاری از گیاهان دیگر، سرشار از آنتی اکسیدان ها است. این آنتی اکسیدان ها در برابر عوامل تنش زای محیط محافظت می کنند. این آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن در برابر رادیکالهای آزاد که سلول های پوست را از بین می برند، منجر به پیری زودرس می شوند. این گیاه بسیار از ویتامین A و کلسیم است که از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکالهای آزاد محافظت می کند، از بازسازی سلول ها پشتیبانی می کند و چین و چروک صورت را به تاخیر می اندازد. می توانید با مخلوط کردن روغنهای اساسی مریم گلی و کره کاکائو، یک کرم یا لوسیون درست کنید. شما می توانید از این عنصر آب رسان برای مزایای ضد پیری پوست استفاده کنید و آن را به برنامه مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

از بین بردن خارش
از بین بردن خارش

به بهبود خارش کمک می کند

مقاله پیشنهادی: خواص بلوبری برای بدن چیست؟

می توانید با بهره مندی از فواید مریم گلی از بثورات و اگزما در امان باشید. خواص مرطوب کنندگی این گیاه به بهبود زخم های خشک کمک می کند، اما همانطور گفتیم این روغن شگفت انگیز همچنین به کاهش التهاب و تسکین درد نیز کمک می کند. خواص قابض طبیعی همچنین ممکن است به عادی سازی پوست کمک کرده و بثورات را با سرعت بیشتری نسبت به برخی روش ها بهبود بخشد. این روش را می توانید به همان روشی که برای درمان التهاب عمومی استفاده می کنید، اعمال کنید.

درمان عفونت های پوستی
درمان عفونت های پوستی

به بهبود عفونت ها و شرایط پوستی کمک می کند

این روغن به دلیل خاصیت ضد التهاب و قابض، روغن ضروری بسیار خوبی برای مقابله با عفونت های پوستی است. با این حال، فواید مریم گلی شامل خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری نیز می باشد. بنابراین، اگر بثورات، عفونت یا بیماری پوستی که باکتریایی شده باشد، ممکن است در ترکیب با روغن بهبود دهنده عفونت دیگری، مانند روغن درخت چای، یک درمانگر خوب باشد. روغن درخت چای ضد باکتری، ضد عفونی کننده، ضد میکروب، ضد ویروس و همچنین ضد قارچ است. بنابراین، هنگامی که با روغن درخت چای مخلوط می شود، روغن مریم گلی از اثر بیشتری برخوردار می شود. به یاد داشته باشید که ابتدا آنها را با روغن حامل مخلوط کنید و چند بار در روز روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید.

گیاهان مفید برای بدن
گیاهان مفید برای بدن

روش استفاده از مریم گلی برای مو

آیا مریم گلی را روی موهایتان امتحان کرده اید، از فواید مریم گلی برای مو آگاه هستید؟ مریم گلی گیاهی است که از زمان روم باستان شناخته شده است. مریم گلی در اصل یک گیاه همیشه سبز است که متعلق به خانواده Lamiaceae (نعناع) همراه با گیاهانی مانند پونه کوهی، رزماری، اسطوخودوس، ریحان و آویشن است. بومی مدیترانه و جنوب شرقی اروپا است. در اینجا به شما روش استفاده از مریم گلی برای مو را معرفی می کنیم. همچنین اگر می خواهید موهایتان براق شود، چای برگ مریم گلی می تواند به عنوان یک شستشوی مو بسیار موثر باشد. چای گیاه نیز از شوره سر جلوگیری می کند.

درمان ریزش مو با بهره مندی از فواید مریم گلی

ممکن است بیشتر خانم ها در طول بارداری ریزش مو قابل توجهی را تجربه کرده باشند. همانطور که میدانید می توان از فواید مریم گلی برای مبارزه با ریزش مو و طاسی استفاده کرد. مریم گلی حاوی بتا-سیتوسترول، یک ترکیب ۵-آلفا ردوکتاز است که در درمان طاسی الگو موثر است.

طرز استفاده :

روش استفاده از مریم گلی برای مو به این صورت است که شما ۳ تا ۴ قطره روغن ضروری مریم گلی را با مقادیر مساوی روغنهای اساسی رزماری و نعناع مخلوط کرده و در ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون رقیق کنید. پوست سر خود را با آن دو بار در روز ماساژ دهید.

شستشوی موی مریم گلی برای براق شدن مو

ممکن است پوست سر و موهای شما در فصل زمستان و بهار خشک شوند. همانطور که میدانید فواید مریم گلی بسیار است و یکی از آنها این است که می توانید از آنها برای براق شدن موهای خود استفاده کنید.

طرز استفاده :

روش استفاده از مریم گلی برای مو به این صورت است که می توانید آن را با جوشاندن ۱ قاشق غذاخوری برگ خشک مریم گلی در یک فنجان آب تهیه کنید. این چای گیاه مریم گلی از شوره سر نیز جلوگیری می کند.

فواید مریم گلی و رهایی از موی چرب

 برای مشکل چربی مو، به جای استفاده از مواد شوینده شیمیایی می توانید از مریم گلی برای موهای خود استفاده کنید. همانطور که با فواید مریم گلی آشنا هستید، این گیاه می تواند چربی اضافی مو را کنترل کند و موهای شما را درخشان کند.

 طرز استفاده :

کار و روش استفاده از مریم گلی برای مو به آسانی انجام می پذیرد. فقط کافی است، برگهای مریم گلی، رزماری، گزنه، اسطوخودوس و گل آویشن، خاک رس سبز و سرکه سیب را با هم مخلوط کنید، آنها را بجوشانید و به موهای خود بمالید.

برای موی بلند چی خوبه
برای موی بلند چی خوبه

فواید مریم گلی برای موهای بلند

موهای بلند که نیاز به مراقبت زیادی دارند، فواید مریم گلی برای مرطوب نگه داشتن مو ها مورد استفاده قرار میگیرد و از خشک شدن بیش از حد آنها در مقابل سشوار و اتو مو محافظت می کند.

طرز استفاده :

روش استفاده از مریم گلی برای مو به این صورت است که باید مریم گلی خرد شده را با ماست، موز، زرده تخم مرغ، روغن زیتون و عسل مخلوط کنید. به مدت ۱ ساعت روی موهای خود گذاشته و بعد از آن موهای خود را بشویید.

فواید مریم گلی و رابطه ی آن برای تحریک رشد مو

ترکیبی از مریم گلی و رزماری برای ضخیم تر، براق تر و محکم تر شدن موهای شما بسیار عالی است. مریم گلی به دلیل بهبود گردش خون در پوست سر، تغذیه بیشتر فولیکول های مو، در تشویق رشد موهای جدید بسیار موثر است. شستشوی گیاهی می تواند کیفیت موهای شما را بهبود بخشد و موهای خشک و کم پشت را احیا کند. همچنین شوره سر را کاهش می دهد و از گرفتگی فولیکول های مو نیز جلوگیری می کند.

طرز استفاده :

روش استفاده از مریم گلی برای مو همراه با رزماری به این صورت است که شما این دو گیاه را در آب بجوشانید و بعد از صاف کردن آن می توانید برای موهای خود استفاده کنید. روش استفاده از مریم گلی برای مو بسیار آسان است. این شستشو روزانه به مدت یک هفته یا هفته ای یک یا دو بار برای حفظ درخشش و ضخامت مو استفاده شود.

فواید مریم گلی و استفاده از آن قبل از شامپو

اگر می خواهید از فواید مریم گلی بهره مند بشوید می توانید از روغن آن قبل از حمام رفتن استفاده کنید. مهمترین نکته ای که باید به آن توجه شود این است که این روغن اساسی باید رقیق شود. این کار را می توانید با افزودن آن به روغن حامل و حتی افزودن روغنهای اساسی دیگر در کنار آن انجام دهید.

طرز استفاده :

روش استفاده از مریم گلی برای مو به این صورت است که شما باید ۳ قطره روغن مریم گلی، ۲ قطره روغن صنوبر سفید، روغن نارگیل ۱ اونس و ۱ قطره روغن رزماری را با هم ترکیب کنید. روش استفاده از مریم گلی برای مو قبل از شامپو زدن به این صورت است که باید روغن ها را به آرامی با هم مخلوط کنید. تا در نتیجه مخلوطی صاف ایجاد شود. با ماساژ آرام پوست سر خود را بمالید. بگذارید سی دقیقه تا یک ساعت بماند و سپس طبق معمول شامپو بزنید.

مقاله پیشنهادی: آرایش صورت را چگونه باید انجام داد؟

لوسیون مو با مریم گلی

آیا با روش استفاده از مریم گلی برای مو به عنوان لوسیون آشنا هستید؟ از مریم گلی می توان برای تهیه لوسیون تنظیم کننده استفاده کرد تا موهای شما قابل کنترل شود و بافت آن نیز بهتر شود. شما می توانید از رزماری و مریم گلی برای نرم شدن موهای خود استفاده کنید.

طرز استفاده :

روش استفاده از مریم گلی برای مو به این صورت است یک مشت برگ مریم گلی را با مقدار مساوی رزماری ترکیب کنید. آنها را در حدود ۶ اونس بجوشانید. آب را به مدت ۳ دقیقه بجوشانید. ۳ ساعت اجازه دهید تا خیس بخورد. قبل از حالت دادن مو با این ترکیب موهای خود را ماساژ دهید.

ماسک طبیعی صورت
ماسک طبیعی صورت

درست کردن ماسک چای مریم گلی برای سفیدی مو

آیا از رفع سفیدی مو با مریم گلی شنیده اید. ما در اینجا به شما روش استفاده از مریم گلی برای مو های سفید به شما معرفی میکنیم. برای تهیه چای مریم گلی عناصری که لازم دارید برگ مریم گلی است. اما می توانید چند مواد اختیاری نیز به این ماسک اضافه کنید. شما برای تهیه این ماسک به ۳ یا ۴ شاخه مریم گلی تازه (یا ۱ قاشق غذاخوری برگ مریم گلی خشک) و ۲ فنجان آب نیاز دارید. مواد اختیاری برای این ماسک می تواند شامل یک مشت رزماری تازه یا ۱ قاشق غذاخوری گل محمدی خشک و ۱ قاشق چایخوری چای سیاه لازم دارید. چای سیاه باعث تیره شدن موهای و همچنین درخشش موهای شما می شود.

خرید انواع دستگاه ماساژور بدن با مقمت های مناسب

طرز استفاده :

روش استفاده از مریم گلی برای مو های سفید به این صورت است که شما باید گیاهان را در قابلمه پر از آب قرار داده و جوش بیاورید. حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید. اجازه دهید به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بجوشد. قابلمه را از روی حرارت برداشته و ۲ تا ۳ ساعت اجازه دهید تا خنک شود. گیاهان را صاف کرده و به موهای خود بزنید.

سلامتی بدن با مریم گلی

فواید مریم گلی به صورت کلی برای بدن

فواید مریم گلی می تواند چیزی بیش از عطر و طعم برای شما باشد. در واقع، افزودن مریم گلی به رژیم غذایی و زیبایی شما می تواند از طرق مختلف برای بدن شما مفید باشد. با آگاهی از روش استفاده از مریم گلی برای مو یا روش صحیح درست کردن آن برای نوشیدن می توانید از فواید مریم گلی به طور کامل بهره ببرید. در اینجا ما چند مثال از فواید مریم گلی را برای شما معرفی می کنیم.

۱. تغذیه ی موهای با بهره مندی از فواید مریم گلی

روغنهای اساسی به روشی محبوب برای تقویت سلامت مو تبدیل شده اند. خواص روغن مریم گلی برای مو نیز در این گروه مفید قرار می گیرد، زیرا ممکن است به تعادل روغن پوست سر و تقویت مو کمک کند. در حقیقت، روغن مریم گلی به طور کلی توسط USDA به عنوان روغنی بی خطر شناخته می شود. با این حال، می توانید قبل از استفاده از هر نوع درمان گیاهی با پزشک یا متخصص پوست خود مشورت کنید.

۲. رفع شوره سر

شوره سر می تواند از آزار دهنده ترین مسائل پوستی روزمره باشد. خواص روغن مریم گلی برای مو به صورتی است که می تواند برای از بین بردن شوره و همچنین تسکین پوست سر مفید باشد.

۳. مبارزه با آسیب رادیکال آزاد

مریم گلی پر از آنتی اکسیدان است و این بدان معنی است که ممکن است در مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد کمک کند و حتی می تواند به کاهش علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز ناشی از آسیب سلولی کمک کند. همچنین آنتی اکسیدان های گیاهی می تواند در کاهش سرعت از بین رفتن فیبرهای کلاژن که منجر به چین و چروک می شود، کمک کند.

۴. با تحریکات پوستی مبارزه می کند

مریم گلی همچنین دارای یک ضد التهاب طبیعی به نام لینالیل استات است. این می تواند به شما کمک کند تا با آکنه و سایر تحریکات پوستی مقابله کنید. به دلیل خواص ضد میکروبی روغن مریم گلی می توان از آن در درمان زخم ها و عفونت های پوستی استفاده شود

۵. بهبود حافظه

همان خصوصیات آنتی اکسیدانی که مریم گلی را برای پوست عالی می کند، ممکن است به این معنی باشد که برای بهبود حافظه نیز مفید است. یک مطالعه نشان داد که در افراد جوان سالم که از مریم گلی استفاده کرده اند ، حافظه و روحیه تقویت شده دارند.

۶. پشتیبانی ایمنی برای بدن

همین آنتی اکسیدان ها ممکن است از راه های دیگری به بدن شما کمک کنند. چندین مطالعه نشان می دهد که مریم گلی می تواند به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. همچنین می تواند به بهبود سرفه و التهاب گرفته تا کمک به مشکلات گوارشی و حتی شرایط جدی تر نیز کمک کند.

۷. تسکین درد دندان با مریم گلی

یکی دیگر از فواید مریم گلی این است که به عنوان تسکین دهنده ی دندان درد عمل می کند. برگ مریم گلی نقش مهمی در سلامت دندان دارد. زیرا به عنوان دهان شویه در درمان بیماری های لثه و عفونت های گلو موثر است. اگر از مشکلات دندانی و عفونت گلو رنج می برید، برای تسکین درد فقط باید چای مریم گلی را غرغره کنید.

۸. به سلامت مغز و اعصاب کمک می کند

مصرف مداوم برگ مریم گلی می تواند پردازش اطلاعات و بهبود حافظه را در افراد مبتلا به آلزایمر افزایش دهد. این ممکن است به این دلیل باشد که ثابت شده اسانس موجود در گیاه باعث افزایش سطح استیل کولین استراز (Ach) در مغز می شود. این آنزیم غلظت را بهتر می کند و به درمان آلزایمر کمک می کند که باعث از دست دادن حافظه می شود.

۹. ممکن است به مدیریت قارچ کمک کند

علاوه بر فواید مریم گلی برای کنترل عفونت، روغن مریم گلی و سایر روغن های اساسی ممکن است به مدیریت عفونت های قارچی کمک کنند. در حقیقت، شما ممکن است روغن مریم گلی را در محصولات طراحی شده برای کنترل درماتوفیت مشاهده کنید. یک قارچ رایج که در پوست، غشاهای مخاطی، مو و ناخن رشد می کند.

چی برای بدن خوبه
چی برای بدن خوبه

خواص روغن مریم گلی برای منافذ پوست

روغن مریم گلی یک روغن اساسی بسیار مهم برای تخلیه منافذ مسدود شده است. اگر شما پوست چربی دارید می توانید از روغن مریم گلی برای منافذ پوست استفاده کنید. چون این روغن حاوی خاصیت پاک کنندگی پوست می باشد و تعادل چربی پوست شما را بازیابی می کند. روغن مریم گلی برای منافذ پوست یک راه حل عالی است و همچنین باعث روشن تر شدن پوست شما نیز می شود. فقط چند قطره از این روغن را به کرم صورت یا لوسیون بدن خود اضافه کرده و روی سطح پوست که منافذ بسته ای دارد بمالید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

منابع

hairbuddha.net
activatedyou.com
afiyamagazine.com
womensok.com
shortcurlyhaircuts.net

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

3 + 12 =