نکاتی در مورد فواید ویتامین دی

فواید ویتامین دی برای پوست مو خبردار هستید؟ ویتامین دی ممکن است در برابر عفونت های تنفسی ، کاهش علائم شناختی ، زوال عقل و موارد دیگر محافظت کند. ویتامین D یک ماده مغذی ضروری است که به بدن در جذب کلسیم کمک می کند. کلسیم و ویتامین D با هم همکاری می کنند تا سلامت استخوان ها و دندان ها را حفظ کنند. شما می توانید آن را در غذاهای اصلی صبحانه مانند تخم مرغ ، شیر و آب پرتقال غنی شده ، و همچنین در برخی از قارچ ها و ماهی های چرب مانند هالیبوت ، ماهی قزل آلا و شاه ماهی پیدا کنید. بدن شما حتی هنگامی که در آفتاب هستید می توانید ویتامین دی بدن شما را تامین کند. در این مطلب ما در مورد فواید ویتامین دی برای مو، پوست و بدن و همینطور در مورد این که چه غذاهایی ویتامین دی دارند، صحبت خواهیم کرد و شما را با این ویتامین آشنا می کنیم.

فواید ویتامین دی برای پوست
فواید ویتامین دی برای پوست

فواید ویتامین دی باعث تقویت استخوان ها می شود

یکی از فواید ویتامین دی این است که توانایی استخوان سازی و تقویت را دارا می باشد. ویتامین دی، جذب کلسیم در روده شما را افزایش می دهد ، که در نهایت امکان معدنی شدن استخوان ها را فراهم می کند. اساساً کلسیم مفید استخوان ها،  بدون ویتامین D قادر به انجام وظیفه نیست. شما برای رشد استخوان و پیشگیری از شکننده شدن آن ها به ویتامین D نیاز دارید. خواص و فواید ویتامین دی با کلسیم همراه شود ، می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند ، بیماری که نشانگر کاهش تراکم و کیفیت استخوان است.

 فواید ویتامین دی برای درمان بیماری پوستی
فواید ویتامین دی برای درمان بیماری پوستی

فواید ویتامین دی و درمان بیماری های پوستی

اگر از برخی از شایع ترین بیماری های پوستی مانند پسوریازیس ، آکنه و اگزما رنج می برید ، خوشحال می شوید بدانید که درمانی برای این بیماری ها وجود دارد. اگر به دنبال راهی برای کمک به درمان آنها هستید ، مصرف برخی مکمل های ویتامین دی یا حتی خوردن غذاهای غنی از ویتامین دی مانند ماهی های چرب ، زرده تخم مرغ و شیر غنی شده را در نظر بگیرید. دریافت ویتامین D از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در هنگام درمان بیماری های پوستی موثر نخواهد بود. برای بهره مندی از فواید ویتامین دی می توانید مکمل ها ، کرم ها و رژیم غذایی حاوی ویتامین دی را انتخاب کنید.

  فواید ویتامین دی برای مو
فواید ویتامین دی برای مو

فواید ویتامین دی برای پوست

مقاله پیشنهادی: پوست درخشان چگونه داشته باشم؟

دقیقاً مانند همه اندام ها ، پوست برای عملکرد مناسب به ویتامین های حیاتی نیاز دارد و ویتامین D یکی از آنهاست. بهره مندی از فواید ویتامین دی در درجه اول در پوست سنتز می شود که در معرض نور UV قرار دارد. چهره بی حال می تواند نشانه کمبود ویتامین دی باشد ممکن است رنگ صورت شما کمی بی رنگ به نظر برسد ، پوست شما بی حال به نظر میرسد. کمبود ویتامین دی باعث می شود سیاهی زیر چشم شما بیشتر شود. پوست شما برای بازسازی و سالم بودن به ویتامین دی نیاز دارد. با آگاهی از اینکه ویتامین دی در چه چیزهایی است می توانید، آن ها را در رژیم غذایی خود جای دهید. تا پوستی درخشان و سالم داشته باشید.

فواید ویتامین دی برای درمان بیماری مو
فواید ویتامین دی برای درمان بیماری مو

پوست خشک

یکی از نشانه های کمبود ویتامین دی خشکی پوست و پوستی خارش دار است که ممکن است در سراسر صورت یا در مناطقی مانند گونه ها ، چانه و پیشانی ایجاد شود. در برخی موارد شدید ، ممکن است مبتلایان به کمبود ویتامین دی نیز دچار اگزما شوند ، علت این امر اختلال عملکرد سیستم ایمنی بدن است. با کمی آگاهی در مورد فواید ویتامین دی در می یابید که این ویتامین می تواند برای پوست موثر باشد. چه این ویتامین از نور مستقیم خورشید ، مکمل یا یک ماده موضعی از پوست باشد.

فواید ویتامین دی برای بهتر کار کردن بدن
فواید ویتامین دی برای بهتر کار کردن بدن

رابطه ی تعریق و کمبود ویتامین دی

خرید انواع محصولات پدیکور و مانیکور با قیمت مناسب

کمبود ویتامین دی می تواند باعث تعریق پوست شما شود و به عنوان یکی از اولین نشانه های مشکل در بدن نظر گرفته شود. شما در سراسر بدن خود عرق خواهید کرد ، از جمله صورت شما می تواند باعث خشکی و تحریک پوست شود و همچنین احتمال جوش زدن را افزایش می دهد. بنابراین بالا بردن سطح ویتامین D می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

 فواید ویتامین دی برای کنترل پیری
فواید ویتامین دی برای کنترل پیری

خواص ضد پیری با بهره مندی از فواید ویتامین دی

بیشتر خانم ها از علائم پیری ترس دارند. به محض اینکه چین و چروک جدیدی در صورت آن ها ظاهر شود ، وحشت می کنند. قرار گرفتن در وضعیت های پر استرس ، اشعه مضر ماورا UV بنفش و سایر عوامل باعث پیری زودرس می شود. برای جلوگیری از این مسئله ، اطمینان حاصل کنید که ویتامین D دریافت می کنید تا به تقویت سلول های پوستی شما برای داشتن ظاهری جوان تر کمک کند.

  فواید ویتامین دی برای پیشگیری از سرطان
فواید ویتامین دی برای پیشگیری از سرطان

فواید ویتامین دی و کاهش خطر سرطان

مطالعات طولانی مدت نشان داده است که دریافت فواید ویتامین دی به اندازه ی کافی می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. اکنون بسیاری از آژانس ها و موسسات تحقیقاتی سرطان بر اهمیت دریافت ویتامین D کافی تأکید می کنند. این امر به ویژه در مورد کسانی که استعداد ژنتیکی برای برخی سرطان ها مانند سرطان سینه ، پروستات ، پوست ، ریه ، لوزالمعده و روده بزرگ دارند، صدق می کند. مشخص شده است که سرطان های پستان و روده بزرگ بیشترین ارتباط را با کمبود آفتاب دارند و مردان نیز بیشتر در معرض خطر هستند. در مطالعات انجام شده بر روی سرطان در موش ها ، فواید ویتامین دی باعث کند یا جلوگیری از سرطان می شود زیرا:

  • تمایز سلولی را ترویج می کند (بنابراین سلول ها برای انجام عملکرد خاصی به جای تولید مثل دقیقاً یکسان می شوند)
  • رشد سلولهای سرطانی را کاهش می دهد
  • تحریک مرگ سلول سرطانی
  • کاهش تشکیل رگهای خونی تومور (که توانایی زندگی تومور را کاهش می دهد)
چرا باید ویتامین دی بخوریم
چرا باید ویتامین دی بخوریم

کاهش خطرات آلزایمر با دریافت فواید ویتامین دی

آیا می دانید افرادی که دارای کمبود ویتامین دی هستند، احتمالاً دو برابر مبتلا شدن به آلزایمر و زوال عقل را دارند؟ طی انجام تحقیقات، کارشناسان دریافتند، افرادی که به شدت از کمبود ویتامین دی رنج می برند بسیار بیشتر از کسانی که سطح کافی دارند ، به آلزایمر یا زوال عقل مبتلا می شوند. جالب اینجاست که افرادی که به آلزایمر یا زوال عقل مبتلا هستند، بیشتر احتمال شکستن استخوان دارند. آلزایمر با افزایش خطر شکستگی لگن در ارتباط است. زیرا بسیاری از بیماران آلزایمر، محدود به خانه و محروم از نور خورشید و پیر هستند. این دو برابر دردسر ساز است، زیرا با افزایش سن ، ویتامین D کمتری به شکل فعال خود تبدیل می شود و کاهش تراکم استخوان با کاهش ویتامین D (از مکمل ها و نور خورشید) ارتباط دارد.

ویتامین هایی که برای مو مفید هستند
ویتامین هایی که برای مو مفید هستند

.

فواید ویتامین دی برای مو و درمان ریزش مو

مقاله پیشنهادی: ماسک صورت پوست خشک را چگونه در خانه بسازم

ریزش مو افراد زیادی را تحت تاثیر قرار داده است. ریزش مو می تواند به دلیل وجود هورمون های طبیعی بدن یا حتی به دلیل استفاده از کش های محکم و کشیدن مو ایجاد شود. مقابله با ریزش مو یک فرایند طولانی و طاقت فرسا است. یکی از راه های سرعت بخشیدن به روند درمان ریزش مو ، دریافت کافی ویتامین دی به ویژه از رژیم غذایی ، مکمل ها و نور مستقیم خورشید است. ویتامین دی باعث تولید فولیکول های جدید می شود.

برای ضخیم شدن مو چی خوبه
برای ضخیم شدن مو چی خوبه

فواید ویتامین دی برای مو و ضخیم شدن آن

حتی اگر مشکل ریزش مو ندارید ، ممکن است به دنبال راه حلی برای ضخیم تر شدن موهای خود باشید. بهترین راه برای این کار، افزایش مصرف ویتامین دی است. فواید ویتامین دی برای مو شامل خواص شگفت انگیزی است که می تواند رشد مو را تقویت کند. فواید ویتامین دی برای مو بسیار مهم است. ویتامین دی وظیفه ی تولید کراتینه مو را بر عهده دارد که یکی از اصلی ترین عناصر سازنده مو است. اگر متوجه شوید که موهای شما کوتاه است ، کمبود ویتامین دی می تواند یک عامل مهم باشد.

کی باید ویتامین دی بخوریم
کی باید ویتامین دی بخوریم

بهترین زمان مصرف ویتامین دی چه موقعی است؟

ممکن است این سوال را در ذهن خود داشته باشید که بهترین زمان مصرف ویتامین دی چه زمانی است؟  باید گفت که مصرف ویتامین دی به همراه یک وعده غذایی می تواند جذب آن را افزایش داده و سطح خون را با کارایی بیشتری افزایش دهد. با این حال ، تحقیقات محدودی در مورد اینکه آیا مصرف آن در شب بهتر است یا روز، انجام شده است. مهمترین نکته این است که ویتامین دی را در برنامه روزانه خود جای دهید و به طور مداوم آن را مصرف کنید تا از حداکثر اثربخشی را دریافت کنید. برای بهره مندی از فواید ویتامین دی سعی کنید آن را در کنار صبحانه یا میان وعده میل کنید. به شرطی که در خواب شما تداخل ایجاد نکند. نکته اصلی این است که بدانید چه چیزی برای شما مناسب است و برای اطمینان از تأمین نیاز به ویتامین D به آن پایبند باشید.

غذاهای حاوی ویتامین دی
غذاهای حاوی ویتامین دی

آیا می دانید چه غذاهایی ویتامین دی دارند؟

آیا میدانید ویتامین دی در چه چیزهایی است؟ ا ما می دانیم که نور خورشید یکی از بهترین منابع طبیعی ویتامین دی است. با این حال ، بیشتر ما مشاغلی داریم که بیشتر در فضای بسته هستیم و زیاد در در معرض نور خورشید نیستیم. در این صورت دوز روزانه توصیه شده ویتامین دی بدن تا حد زیادی کاهش می یابد. بهترین راه برای دریافت دوز روزانه ویتامین D ، گذراندن وقت در معرض آفتاب است. با این حال ، ممکن است گذراندن وقت در زیر آفتاب برای افزایش ویتامین D کافی نباشد .شما می توانید ویتامین دی را در وعده های روزانه خود مصرف کنید. برای اینکه بدانید ویتامین دی در چه چیزهایی است ، متن زیر را دنبال کنید.

۱. شیر گاو

ممکن است برای شما این سوال پیش آمده که چه غذاهایی ویتامین دی دارند. متخصصان مختلف تغذیه پیشنهاد می کنند که یک لیوان شیر گاو در رژیم روزانه گنجانده شود. شیر گاو می تواند ۲۰ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین دی را تامین کند. شیر گاو منبع خوبی از کلسیم و ویتامین دی است. مطمئن شوید حتما شیر با چربی زیاد میل می کنید، زیرا حداکثر ویتامین دی در آن وجود دارد.

۲. ماست

آیا میدانید چه غذاهایی ویتامین دی دارند؟ ماست غنی از پروتئین و ویتامین D می باشد. با این حال ، مطمئن شوید که قبل از خرید ماست ، برچسب آن را خوانده باشید. زیرا اکثر این نسخه های غنی شده ماست طعم دار هستند ، به این معنی که محتوای قند آنها بسیار زیاد است. بنابراین بهتر است از بسته های ماست خریداری شده در فروشگاه خودداری کرده و ماست را در خانه تهیه کنید.

۳. فواید ویتامین دی و آب پرتقال

آیا می دانید چه غذاهایی ویتامین دی دارند؟ آیا می دانید کدام میوه ویتامین دی دارد؟ پرتقال حاوی ویتامین دی می باشد. شما می توانید با خوردن آب پرتقال از فواید ویتامین دی بهره مند شوید. آب پرتقال دارای مقدار کافی ویتامین دی و ویتامین سی است. همچنین یکی از بهترین آب میوه ها است که با خواص مختلف مفید برای سلامتی پر شده است. اضافه کردن یک لیوان آب پرتقال تازه در صبحانه بهترین راه برای شروع صبح است. با این حال ، همیشه آب پرتقال تازه را انتخاب کنید و از خرید آب پرتقال فروشگاهی خودداری کنید.

۴. بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر غذای بعدی است که فواید ویتامین دی را در خود جای داده است. درست مثل اکثر غلات سبوس دار ، بلغور جو دوسر نیز منبع بسیار خوبی از ویتامین D است. به غیر از این ، جو دو سر مملو از مواد معدنی و ویتامین های ضروری و کربوهیدرات های پیچیده ای است که بدن برای سلامتی به آن ها نیاز دارد.

۵. قارچ

از آنجا که قارچ در معرض نور خورشید رشد می کند ، غنی از ویتامین D است. به غیر از این ، قارچ سرشار از ویتامین B، B1، B2 ، B5 و مواد معدنی مانند مس است. اما همه قارچ ها دارای ویتامین D یکسانی نیستند ، بسته به نوع آن متفاوت است. همیشه بهتر است قارچ هایی را که در برابر نور طبیعی خورشید رشد کرده اند را مصرف کنید.. اگر قارچ هایی با این خصوصیت پیدا نکردید، می توانید آنها را در معرض آفتاب قرار دهید تا ویتامین D آنها افزایش یابد.

خرید محصولات مختلف آرایش لب

۶. زرده تخم مرغ

ممکن است از خود پرسیده باشید که چه غذاهایی ویتامین دی دارند؟ زرده تخم مرغ یکی دیگر از منابع غنی ویتامین D است. زرده ممکن است کالری اضافی و چربی داشته باشد. اما حاوی تمام مواد مغذی ضروری از جمله پروتئین و کربوهیدرات های خوب است. اطمینان حاصل کنید که در روز بیش از یک زرده تخم مرغ نمی خورید. برای تقویت طعم و مزه و ارزش غذایی املت تهیه کنید و مقداری سبزیجات به آن اضافه کنید.

۷. ماهی چرب

ماهی های بیشتری مانند شاه ماهی ، ماهی خال مخالی ، ماهی آزاد و تن ماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. زیرا آنها منابع بسیار خوبی از ویتامین D هستند و فواید ویتامین دی را در خود دارند. شاه ماهی و ماهی سالمون منابع بسیار خوبی از ویتامین D هستند. به غیر از تامین ویتامین D ، اینها همچنین غنی از مواد مغذی مانند کلسیم ، پروتئین و فسفر نیز هستند.

مواد غذایی مفید برای بدن
مواد غذایی مفید برای بدن

نکات و ایده های مربوط به وعده های غذایی برای دریافت ویتامین دی بیشتر

  • برای صبحانه با ماست ، میوه و آجیل یک کاسه ماست یا اسموتی درست کنید. از ماستی استفاده کنید که ویتامین دی داشته باشد.
  • از شیر ، پودر شیر بدون چربی ، یا شیر تبخیر شده در ظروف ، سوپ ها ، سس ها ، کلوچه ها و پنکیک ها استفاده کنید. در اینجا یک دستور العمل با پیچ و تاب و سالم درباره ماکارونی و پنیر آورده شده است.
  • دسرهای پایه شیر مانند پودینگ برنج و کاستارد را انتخاب کنید.
  • به جای قهوه ، کافه لاته یا چای لاته بخورید.
  • آب پرتقال ، شیر سویا و شیر بادام غنی شده با ویتامین دی بنوشید.
  • از ماهی قزل آلا دودی همراه با تخم مرغ شکم پر ، روی نان شیرینی استفاده کنید.
  • پیتزا ، پیش غذا و سالادها را با ساردین تزئین کنید.
  • یک املت با تخم مرغ ، شیر ، پنیر و ماهی قزل آلا درست کنید و با مارگارین پخته شود.
  • کوکوی کلم بروکلی و قارچ ، غذای کاسرول خامه ای یا سیب زمینی پخته شده خوشمزه درست کنید.
  • کوکی های کوچک صبحانه را با استفاده از تخم مرغ ، پنیر و شیر تهیه کنید. می توانید از ژامبون ، بوقلمون یا ماهی سالمون برای ویتامین D اضافی استفاده کنید.
ویتامین های ضروری بدن
ویتامین های ضروری بدن

۶ علامت و نشانه کمبود ویتامین دی در بدن

  • اگر غالباً احساس خستگی و کمبود انرژی می کنید یا احساس عمومی خوبی ندارید ، باید سطح ویتامین D خود را بررسی کنید. می توانید ببینید که چه غذاهایی ویتامین دی دارند و آن ها را در وعده های غذایی خود بگنجانید.
  • درد مداوم مفصل یا درد عضلانی ، یا ضعف عمومی در بدن مانند مشکل در بالا رفتن از پله ها یا بلند شدن از زمین یا راه رفتن.
  • ریزش بیش از حد مو نیز با کمبود ویتامین دی در ارتباط است.
  • اگر زخم های شما زمان زیادی برای بهبودی لازم دارند ، احتمال دارد که از کمبود ویتامین دی رنج ببرید.
  • به گفته متخصصان مختلف بهداشت ، مشکلات طولانی مدت گوارشی نیز با کمبود ویتامین دی در ارتباط است.
  • بیشتر افرادی که در بدن خود کمبود ویتامین دی دارند با علائم افسردگی مواجه هستند.
دلیل اهمیت ویتامین دی
دلیل اهمیت ویتامین دی

چرا ویتامین D اینقدر مهم است؟

ویتامین D به دلیل نقش اساسی در سلامت استخوان ها و نحوه کمک به بدن در جذب کلسیم شناخته شده است ، اما تحقیقات جدید نشان می دهد این فقط می تواند شروع فواید ویتامین دی باشد. ویتامین D یکی از مهمترین ویتامین ها است. زیرا دارای کاربردهای فراوانی است. به خصوص به این دلیل که جذب ویتامین ها و مواد معدنی دیگر مانند کلسیم ، آهن ، منیزیم ، روی و فسفات را نیز در بدن افزایش می دهد. ما هنوز باید در مورد فواید ویتامین D بیشتر بدانیم ، اما تحقیقات اخیر حاکی از آن است که فواید ویتامین دی می تواند به انواع مشکلات سلامتی کمک کند. ویتامین  دی همچنین ممکن است در جلوگیری از مشکلات سلامتی مانند سرطان ها ، بیماری های قلبی ، دیابت و عفونت های ویروسی نقش داشته باشد.

مقاله پیشنهادی: فواید روغن کنجد برای پوست و مو چیست؟

فرق ویتامین d  با d3 در چیست؟

آیا در مورد فرق ویتامین d  با d3 را میدانید. ویتامین D3 یا کلکالسیفرول یکی از انواع ویتامین D می باشد. هر دو نوع D2 و D3 باید توسط کبد و سپس توسط کلیه ها به شکل اصلی ویتامین D که در بدن شما جریان دارد ، تبدیل شوند. اما به نظر می رسد D3 به طور موثرتری سطح ویتامین D فعال ما را نسبت به D2 افزایش می دهد. به همین دلیل است كه احتمالاً شنیده اید، این پیشنهاد توسط همه افراد از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی تا وبلاگ های سلامتی ارائه شده است.

ویتامین های مهم بدن
ویتامین های مهم بدن

طرز تهیه ماسک ویتامین دی برای صورت

این دستورالعمل ماسک ویتامین دی برای صورت باعث می شود پوست شما احساس نرمی و تمیزی داشته باشد. برای بهره مندی از فواید ویتامین دی می توانید از زرده تخم مرغ، ماست و جو دو سر برای ماسک صورت استفاده کنید. زرده تخم مرغ و ماست منابع غنی از ویتامین D هستند و همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند که به آرامش قرمزی پوست کمک می کند ، در حالی که جو دوسر به عنوان یک لایه بردار ملایم برای پوست عمل می کند. برای تهیه ماسک ویتامین دی برای صورت شما به ۱ زرده تخم مرغ، ۲ قاشق غذاخوری ماست و ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر آسیاب شده نیاز دارید.

طرز استفاده :

طرز تهیه ماسک ویتامین دی برای صورت به این صورت است که باید همه مواد را با هم مخلوط کنید. آن را به صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

از عوارض ویتامین دی میدانید؟

دریافت بیش از حد ویتامین D (معروف به سمیت ویتامین D) می تواند مضر باشد. علائم سمیت و عوارض ویتامین دی شامل حالت تهوع ، استفراغ ، اشتهای ضعیف ، یبوست ، ضعف و کاهش وزن است. ویتامین D اضافی همچنین می تواند به کلیه ها آسیب برساند. عوارض مصرف زیاد ویتامین دی نیز باعث افزایش سطح کلسیم در خون می شود. مقادیر بالای کلسیم خون (هیپرکلسمی) می تواند باعث گیجی ، گمراهی و مشکلات ریتم قلب شود. بیشتر موارد مسمومیت با ویتامین دی زمانی اتفاق می افتد که کسی بیش از حد از مکمل های ویتامین D استفاده کند. قرار گرفتن در معرض آفتاب زیاد باعث مسمومیت با ویتامین D نمی شود. زیرا بدن مقدار این ویتامین تولیدی را محدود می کند.

منابع

healthline.com
food.ndtv.com
medlineplus.gov
getroman.com
nuffieldhealth.com
standardmedia.co.ke

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

19 + 17 =