بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک از موثرترین مواد برای رفع خشکی و التهاب پوست تشکیل شده است و از آسیب به آن جلوگیری می کند. مراقبت روزانه از پوست به وسیله کرم های آبرسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا پوست بزرگترین عضو بدن است که حکم محافظ برای سایر اندام را دارد.

امروزه برندهای بیشماری در تولید انواع مرطوب کننده برای پوست خشک، فعال هستند اما در بین آنها بهترین مارک های مرطوب کننده دارای ویژگی های خاصی هستند که باعث سلامت بیشتر پوست در نهایت رضایت مصرف کنندگان خود می شوند. در این مقاله در تلاش هستیم به طور تخصصی به پوست خشک بپردازیم و در مورد بهترین مارک های مرطوب کننده صحبت کنیم و در انتها دستور تهیه مرطوب کننده پوست خشک خانگی را شرح می دهیم.

ویژگی های پوست خشک

پوست خشک  علائمی دارد که آن را سایر انواع دیگر پوست متمایز می کند معمولا خشکی پوست به دو شکل ایجاد می شود:

ژنتیکی

 فرد از بدو تولد با پوست خشک به دنیا می آید و هیچ دارویی برای رفع آن نیست و همه محصولات فقط برای حفظ سلامتی و مراقبت بیشتر از آن تولید می شود. همچنین برخی از بیماری های پوستی مانند اگزما، درماتیت، پسوریازیس نیز باعث می شود پوست به شدت خشک شود که ضرورت خرید یکی از بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک بیش از پیش نشان می دهد همچنین تهیه مرطوب کننده پوست خشک خانگی نیز می تواند به فرو نشاندن علائم این بیماری ها کمک زیادی کند.

بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک
بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک

عوامل محیطی

گاهی اوقات عوامل محیطی و استفاده از برخی مواد شیمیایی سبب خشکی و التهاب پوست می شود که با استفاده از محصولات خاص از بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک و دور شدن از عوامل آسیب زا پوست به حالت عادی خود باز می گردد.

 عوامل محیطی که باعث خشکی پوست می شود عبارتند از:

آب و هوا

 با شروع فصل زمستان، دما و رطوبت هوا کاهش پیدا می کند در نتیجه پوست خشک می شود انتخاب و استفاده از بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک می تواند به سلامت پوست در این فصل کمک کند.

حرارت

حرارت نیز یکی از عوامل ایجاد پوست خشک است بنابراین در مجاورت بخاری، شومینه، اجاق ها و گرمایش مرکزی باعث از دست رفتن رطوبت و در نهایت خشکی پوست می شود اما با تهیه مرطوب کننده پوست خشک خانگی می توان این مشکل را برطرف نمود.

دوش حمام گرم

قرار گرفتن به مدت طولانی در حمام آب گرم پوست را خشک می کند همچنین شنا کردن در استخرهایی که کلر در آب دارند نیز این امر را تشدید می کند بنابراین استفاده از محصولات بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک ضروری می شود.

استفاده از شوینده ها و صابون های خشن

برخی از شوینده ها و صابون ها از ترکیباتی درست شده اند که برای پاک کردن چربی های بدن است اما استفاده مکرر از آنها باعث از بین رفتن رطوبت پوست می شود بنابراین الزام انتخاب یکی از بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک در اینجا خود را نشان می دهد.

سایر عواملی که موجب خشکی پوست می شود

  • بالا رفتن سن احتمال ابتلا به خشکی پوست زیاد می شود این به دلیل تولید کمتر سبوم توسط پوست است بیش از ۵۰ درصد افراد مسن از خشک شدن پوست رنج می برند
  • در منطقه ای زندگی می کنید که آب و هوای سرد و خشک دارد
  • وقتی پوست بیش از حد در آب قرار گیرد ( به واسطه شغل یا هر عامل دیگری) باعث خشکی پوست می شود
  • در معرض نور خورشید قرار گرفتن نیز موجب خشک شدن پوست میشود

عوارض عدم مراقبت از پوست خشک

پوست خشک به طور کلی بی خطر است اما در صورتی که به خوبی رسیدگی نشود عوارضی در پی دارد از جمله:

درماتیت آتوپیک (اگزما): عدم مراقبت از پوست به مدت طولانی باعث ایجاد درماتیت آتوپیک می شود در نتیجه پوست به شدت ترک می خورد، قرمز و ملتهب می شود.

عفونت: خشکی بیش از حد پوست باعث ایجاد ترک خوردگی آن می شود و راه برای ورودباکتری ها باز می کند در نتیجه پوست عفونت می کند.

وقتی مکانیسم های محافظتی پوست شدیدا به خطر بیفتد منجر به پیدایش عوارض ذکر شده می شود اما می توانید با انتخاب و خرید بهترین مارک های مرطوب کننده پوست از بروز چنین علائمی  جلوگیری کنید.

درمان پوست خشک

اگر به بیماری های پوست خشک مبتلا شده اید مانند اگزما، درماتیت و … باید فورا به متخصص مراجعه نمایید اما در دیگر موارد برای درمان باید علت خشکی پوست را مشخص کنید و با تغییر سبک زندگی و حذف عواملی که موجب خشکی پوست می شود به درمان خود کمک کنید. همچنین با انتخاب درست بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک و استفاده مستمر از آنها می توانید به درمان و حفظ سلامتی پوست خود بپردازید.

افرادی که به صورت ارثی مبتلا به بیماری های مربوط به خشکی پوست هستند نیز علاوه بر استفاده از محصولات آبرسان از بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک، با تهیه مرطوب کننده پوست خشک خانگی می توانند بیماری خود را کنترل کنند.

نکاتی که در مراقبت از پوست خشک باید رعایت کنید

 نکاتی که با رعایت آنها به سلامت پوست خود کمک می کنید به شرح زیر است:

پوست خود را مدام مرطوب نگه دارید : با تهیه بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک و مصرف مکرر پوست خود را آبرسانی کنید این کار باعث حفظ رطوبت در پوست نیز می شود و نشاط و شادابی آن را به ارمغان می آورد.

زمان استحمام خود را کوتاه کنید: در زمان استحمام از آب ولرم به جای داغ استفاده کنید و بیشتر از ۱۰ دقیقه زیر دوش نمانید همین طور تعداد دفعات حمام رفتن خود را کمتر کنید.

از صابون و مواد شوینده ملایم استفاده کنید: برای شستشوی بهتر محصولاتی را انتخاب کنید که ملایم بوده  و آبرسان است و برای حفظ رطوبت، بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک را خریداری نمایید.

زمان قرار گرفتن در معرض هوای سرد یا وزش باد پوست خود بپوشانید: علاوه براستفاده از مرطوب کننده، برای جلوگیری از خشکی پوست خصوصا در زمستان، خود را خوب بپوشانید.

از دستکش استفاده کنید: اگر قراراست دست شما به مدت طولانی زیر آب گرم باشد و یا قرار است از مواد شیمیایی استفاده کنید دستکش لاستیکی را فراموش نکنید.

ویژگی های مرطوب کننده های پوست خشک

گفتیم که موثرترین راه برای حفظ سلامت پوست خشک استفاده مداوم از مرطوب کننده است استفاده از یک آبرسان با کیفیت و مرغوب از بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک می تواند علائم خشکی نظیر ترک، خارش، التهاب را بهبود ببخشد. اگر سری به فروشگاه های لوازم بهداشتی زده باشید متوجه می شوید هزاران محصول  با عناوین مختلف وجود دارد اما برچه مبنایی دست به انتخاب بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک بزنیم؟

انتخاب بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک یک موضوع سلیقه ای است شما می توانید با خرید یک محصول به درمان خشکی پوست خود کمک کنید یا اینکه چند محصول آبرسان را مد نظر قرار دهید و یا با تهیه مرطوب کننده پوست خشک خانگی به سلامت پوست خود کمک کنید.

مقاله پیشنهادی: ۲۰ محصول مرطوب کننده پوست که بیشترین فروش را دارند

بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک از چه موادی تشکیل شده اند؟

برای اینکه بتوانید یک انتخاب درست در مورد بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک داشته باشید باید این نکته را در نظر بگیرید که فرمول ساخت برخی از مرطوب کننده‌ها بر پایه آب و بعضی دیگر مواد نفتی است به طور کلی برای پوست‌های خشک، مرطوب کننده هایی بر پایه مواد نفتی بیشتر توصیه می شود.

اگر می خواهید بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک را شناسایی کنید دقت کنید که در فرمول ترکیبی آنها این مواد به کار رفته باشد:

  • گلیسیرین
  • سرامید
  • اوره
  • اسید هیالورونیک
  • آنتی اکسیدان ها
  • آکواپورین ها
  • اسید سالیسیلیک
  • انواع روغن ها و عصاره های گیاهی

توجه داشته باشید که بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک عاری از هر گونه مواد معطر و رنگ شیمیایی می باشد زیرا باعث تحریک و خشکی بیشتر پوست می شود.

مقاله پیشنهادی: بهترین کرم ترمیم کننده سوختگی چیست و چگونه آن را بسازیم

انواع مرطوب کننده های پوست خشک

امروزه تعداد زیادی محصول با عناوین مختلف در بازار وجود دارد که برای مرطوب کنندگی پوست مفید است برخی از این محصولات علاوه بر رطوبت دهی کار پاکسازی، تغذیه، نرم کنندگی و محافظت از پوست را نیز انجام می دهد برخی از این محصولات بر پایه چربی یا مواد نفتی تهیه شده اند و برخی دیگر بر پایه آب است.

شما می توانید بر حسب سلیقه و نیاز خود محصولاتی را از بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک انتخاب و خریداری کنید.

کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست خشک

کرم های مرطوب کننده از قدیمی ترین محصولات بهداشتی است که در هر خانه ای وجود دارد و از ضروری ترین لوازم بهداشتی برای محافظت از پوست است. امروزه کرم های زیادی با کاربردهای مختلف تولید می شود.

کرم های مرطوب کننده علاوه بر تامین رطوبت پوست مانند عایق از رطوبت پوست در برابر عوامل محیطی محافظت می کنند. بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک با تولید کرم هایی که علاوه بر تامین رطوبت پوست، حاوی مواد مغذی نیز می باشد به سلامت بیشتر آن کمک زیادی می کند.

انواع کرم های مرطوب کننده موجود در بازار شامل:

  • کرم مرطوب دست وصورت
  • کرم مرطوب کننده صورت و بدن
  • کرم  ترک پا
  • کرم مرطوب کننده حاوی ضد آفتاب
بهترین مرطوب کننده پوست خشک
بهترین مرطوب کننده پوست خشک

کرم مرطوب کننده و رفع ترک پا فلورنس

از بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک فلورنس می باشد کرم رفع ترک پا فلورنس غنی از عصاره گیاهانی همچون شی باتر و بابونه است که مناسب برای پوست های خیلی خشک و ترک دار است علاوه بر رطوبت دهی، پوست را نرم می کند و سلول های مرده را نیز از بین می برد.

خرید کرم مرطوب کننده و رفع ترک پا فلورنس

بهترین برند مرطوب کننده پوست خشک
بهترین برند مرطوب کننده پوست خشک

کرم مرطوب کننده نوبلز با عصاره حلزون

کرم مرطوب کننده و آبرسان نوبلز مخصوص دست صورت است که علاوه بر رطوبت دهی به حفظ آن نیز کمک می کند همچنین نرم کننده فوق العاده پوست است عصاره حلزون باعث تقویت پوست و افزایش کلاژن سازی و جوانسازی پوست می شود. کرم مرطوب کننده نوبلز از پر فروش ترین و بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک در ایران است.

خرید کرم مرطوب کننده نوبلز با عصاره حلزون

بهترین برند مرطوب کننده پوست خشک
بهترین برند مرطوب کننده پوست خشک

کرم مرطوب کننده نیوآ مدل Gul & Bakim

به طور قطع برند نیوآ یکی از بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک است که با تولید انواع کرم مغذی و مرطوب کننده به سلامت هر چه بیشتر آن کمک می کند کرم مرطوب کننده نیوآ که مخصوص صورت و بدن است هر نوع التهاب و خشکی را از بین می برد زیرا حاوی ویتامین E می باشد و پایه ای چرب دارد که رطوبت را حفظ می کند.

خرید کرم مرطوب کننده نیوآ مدل Gul & Bakim

انواع تونرهای آبرسان

تونرها از دیگر محصولات مرطوب کننده با پایه آب است این محصول برای پاکسازی پوست از هر نوع آلودگی ساخته شده اما کارکردهای دیگری نظیر هیدراته کردن پوست، جذب ویتامین های ضروری، جوانسازی نیز دارد. بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک، انواع  تونر با رایحه های طبیعی برای مشتریان خود تولید و عرضه می کنند.

بهترین مرطوب کننده پوست خشک بازار
بهترین مرطوب کننده پوست خشک بازار

تونر صورت پاستیل با عصاره بلوبری

تونر صورت پاستیل پاک کننده، ضد جوش،خون رسان و جوانساز پوست است علاوه بر آبرسانی قوی باعث تنفس بهتر سلول های پوستی میشود سرشار از آنتی اکسیدان است و تمامی مواد مورد نیاز پوست را تامین می کند.

خرید تونر صورت پاستیل با عصاره بلوبری

تهیه مرطوب کننده پوست خشک خانگی
تهیه مرطوب کننده پوست خشک خانگی

تونر آبرسان پوست Venzen

برند ونزن از بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک می باشد که یکی از محصولات مناسب خشکی پوست آن تونر آبرسان است. این محصول پوست را به طور فوق العاده ای هیدراته می کند، با پاکسازی کامل پوست موجب تنفس بهتر آن می شود، خون رسانی را افزایش می دهد و موجب نرمی پوست می شود.

خرید تونر آبرسان پوست Venzen

انواع اسپری های مرطوب کننده

سبک ترین و در عین حال موثرترین محصول در هیدراته کردن پوست خشک استفاده از اسپرهای آبرسان است از جدیدترین محصولات است که می توان گفت بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک تولید و به بازار ارائه کرده اند. اسپری های آبرسان ماندگاری طولانی مدتی دارد و علاوه بر محو خشکی پوست مانع از ورود آلودگی به عمق پوست می شود.

ساخت مرطوب کننده پوست خشک خانگی
ساخت مرطوب کننده پوست خشک خانگی

اسپری آبرسان و ضد آفتاب Garnier

اسپری آبرسان و ضد آفتاب تولید شده توسط یکی از بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک است این محصول پوست را به خوبی هیدراته می کند فاقد پارابن بوده حاوی آنتی اکسیدان برای جوانسازی پوست و عصاره انار است و هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی کند.

خرید اسپری آبرسان و ضد آفتاب Garnier

ساخت مرطوب کننده پوست خشک در خانه
ساخت مرطوب کننده پوست خشک در خانه

اسپری آب بیوآکوا

بیوآکوا از بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک می باشد یکی از محصولات پرفروش این برند اسپری آبرسان است که با فرمولاسیون ویژه پوست خشک را هیدراته می کند و علائم خشکی مثل التهاب و قرمزی را تسکین می دهد کلاژن سازی پوست را تقویت و چربی پوست را متعادل می کند.

خرید اسپری آب بیوآکوا

انواع ژل های آبرسان برای پوست خشک

ژل های آبرسان نیز محصولی دیگر برای رطوبت رسانی پوست است و به سرعت التهابات و تحریکات پوستی را آرام می کند و باعث شادابی و لطافت پوست می شود. بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک، انواع ژل های آبرسان را با مواد طبیعی مختلف تولید و به بازار عرضه کرده اند که معروفترین آن گیاه آلوئه ورا است شما می توانید با تهیه مرطوب کننده پوست خشک خانگی به وسیله آلوئه ورا از خواص این گیاه ارزشمند بهره مند شوید.

آلوئه ورا برای پوست
آلوئه ورا برای پوست

ژل آبرسان آلوئه ورا

ژل آبرسان آلوئه ورا در واقع گوشت گیاهی به این نام است این محصول خالص است و مواد افزودنی شیمیایی در آن به کار نرفته، به سرعت جذب پوست می شود و برای هر نوع بیماری ناشی از خشکی پوست مانند اگزما مفید و موثر است ضد چین چین و چروک بوده و موجب نرمی و شادابی پوست می شود.

خرید ژل آبرسان آلوئه ورا

انواع لوسیون های مرطوب کننده

لوسیون ها شکل دیگر از محصولات آبرسان است و با فرمولاسیون ویژه ای که دارد موجب لطافت و شادابی پوست می شود لوسیون ها را بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک با عطرهای طبیعی تولید و ارائه می دهند. این محصول به سرعت جذب پوست می شود و با خوشبو کردن پوست حس تازگی و طراوت را القا می کند.

ترمیم کننده پوست
ترمیم کننده پوست

لوسیون مرطوب کننده کودک پرودرما

کودکان پوست حساس و لطیفی دارند مخصوصا نوزادانی که با پوست خشک متولد می شود به لوسیون کودک برای رطوبت دهی نیازمند هستند. این محصول حاوی ویتامین C و E می باشد به سرعت جذب پوست می شود بدون اینکه اثری از چربی بماند فاقد هرگونه مواد شیمیایی و مضر است برای کاهش التهاب ناشی از خشکی و اگزما تاثیر فوری دارد و به حفظ رطوبت در پوست به مدت طولانی کمک می کند.

خرید لوسیون مرطوب کننده کودک پرودرما

کرم آبرسان و مرطوب کننده
کرم آبرسان و مرطوب کننده

لوسیون مرطوب کننده بدن Washami

لوسیون بدن واشامی حاوی روغن می باشد که برای حفظ رطوبت در پوست بسیار مفید است به سرعت جذب پوست می شود حاوی عصاره اسطوخودوس بوده وسلول های مرده را از بین می برد و با رطوبت دهی فوق العاده خود پوست را تازه و شاداب می کند لوسیون بدن واشامی یکی از بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک است که در بازار وجود دارد.

خرید لوسیون مرطوب کننده بدن Washami

لوسیون بدن
لوسیون بدن

لوسیون بدن Livepro

لوسیون بدن لایوپرو یکی از بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک است که فاقد پارابن بوده و حاوی گلیسیرین است که موجب نرمی پوست خشک می شود این لوسیون علاوه بر رطوبت دهندگی خود که به سرعت جذب پوست می شود حساسیتی ایجاد نمی کند و با بوی خوش توت فرنگی حس خوبی ایجاد می کند.

خرید لوسیون بدن Livepro

ساخت مرطوب کننده خانگی
ساخت مرطوب کننده خانگی

روش های تهیه مرطوب کننده پوست خشک خانگی

شاید انتخاب بهترین مارک های مرطوب کننده پوست خشک کمی مشکل به نظر برسد اما برای حفظ سلامتی پوست لازم است این کار انجام شود در بالا تعدادی از محصولات پرفروش و با کیفیت را معرفی کردیم. با این حال می توانید  با استفاده از روش هایی در خانه  پوست خود را مرطوب، جوان و شاداب نگه دارید با تهیه مرطوب کننده پوست خشک خانگی با ترکیب مواد ارگانیک می توانید به هدف خود دست یابید.

دوای هر دردی در طبیعت وجود دارد بدن انسان نیز بخشی از همین طبیعت است پس درمان همه بیماری ها از جمله بیماری های پوستی در دردسترس است فقط باید کمی متفاوت تر نگاه کرد.

در ادامه چند روش تهیه مرطوب کننده پوست خشک خانگی را آموزش خواهیم داد.

تهیه مرطوب کننده پوست خشک خانگی با روغن شی باتر

برای تهیه این محصول شما نیاز خواهید داشت به :

  • روغن شی باتر ۲/۱ فنجان
  • روغن خولان دریایی ۶-۷ قطره
  • روغن دانه گل محمدی ۶-۷ قطره
  • روغن شمعدانی ۶-۷ قطره
  • روغن آووکادو ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه:

  • ابتدا روغن شی باتر در یک ظرف بزرگ به روش بن ماری ذوب کنید و از روی حرارت بردارید
  • سپس روغن آووکادو را اضافه کنید
  • سایر روغن ها را ریخته و خوب مخلوط می کنید تا یک ترکیب یک دست و خامه ای درست شود و در ظرف شیشه ای ریخته و به عنوان کرم روزانه استفاده کنید.

نکته: این مرطوب کننده برای از بین بردن خشکی و زبری پوست بسیار مفید است خصوصا روغن خولان دریایی که برای تسکین التهابات ناشی از اگزما بسیار موثر است و همچنین روغن شی باتر که باعث تغذیه کامل پوست و رطوبت دهی میشود.

تهیه مرطوب کننده پوست خشک خانگی با عسل و گلیسیرین

برای تهیه مرطوب کننده پوست خشک خانگی شما به مواد زیر نیاز دارید:

  • عسل ۱ قاشق چای خوری
  • گلیسیرین ۲ قاشق چای خوری
  • آبلیموی رقیق شده ۱  قاشق چای خوری
  • چای سبز ۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه:

  • همه مواد ذکر شده را با هم مخلوط کنید
  • آن را روی پوست خود بمالید و به مدت چند دقیقه خوب ماساژ دهید
  • بگذارید یک شب روی پوست بماند
  • صبح پوست خود را بشویید

نکته:  چای سبز هر نوع عفونت پوستی را از بین می برد، آبلیمو پوست را روشن کرده و گلیسیرین وعسل رطوبت دهی و نرم کنندگی فوق العاده ای به پوست می دهد.

تهیه مرطوب کننده پوست خشک خانگی با بابونه و روغن بادام

  • گل خشک یا چای بابونه ۱ قاشق چای خوری
  • آب ۲/۱ فنجان
  • لانولین ۱ قاشق غذاخوری
  • موم ۱ قاشق غذا خوری
  • روغن بادام شیرین ۲/۱ فنجان
  • کپسول ویتامین A 1 عدد
  • کپسول ویتامین E 1 عدد
  • روغن شمعدانی ۳ قطره

طرز تهیه:

  • ابتدا بابونه را با آب به مدت ۱۰ بجوشانید و عصاره آن را بگیرید
  • در صورتی که لانولین جامد است به همراه موم در یک ظرف ذوب کنید ( به روش بن ماری)
  • بگذارید تا خنک شود سپس عصاره بابونه را اضافه و مخلوط کنید
  • کپسول های ویتامین A و  E را سوراخ کرده و داخل مخلوط بریزید و هم بزنید و در آخر روغن شمعدانی را اضافه کنید آنقدر هم بزنید تا حالت خامه ای پیدا کند مرطوب کننده بدست آمده را در یک ظرف شیشه ای ریخته و در جای خنک و تاریک نگه دارید.

نکته: این مرطوب کننده فوق العاده قوی پوست را هیدراته می کند و علائم خشکی و خارش پوست را تسکین می دهد پوست را نرم می کند روغن بادام و موم مانع از خشکی مجدد پوست می شود.

منابع

mayoclinic.org
healthline.com
stylecraze.com
healthline.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هفده + 11 =