ماسک صورت لایه بردار چیست و چه کاربردی دارد؟ ماسک های صورت یک روش چشم نواز و مفید برای بیرون کشیدن لایه برداری، ناخالصی ها، آبرسانی، تسکین صورت و … هستند که به دلایل مختلف مورد توجه عموم قرار گرفته اند. در این مقاله سعی داریم انواع ماسک صورت لایه بردار و ماسک جوان ساز پوست را به شما معرفی کنیم.

لایه برداری قسمت قابل توجهی از کارهای روزمره مراقبت از پوست است. هر چند وقت یکبار باید از ماسک صورت لایه بردار استفاده کنید تا فقط سلول های مرده که منافذ پوست شما را مسدود کرده و باعث آکنه می شوند، از بین بروند. ماسک هایی که حاوی اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک یا آنزیم های میوه پاپایا و آناناس هستند به آرامی پوست شما را لایه برداری کرده و به طور کامل بازسازی می کنند. جالب است بدانید که این مواد نیز مواد طبیعی روشن کننده پوست هستند.

چگونه ناسک لایه بردار خانگی بسازم
چگونه ناسک لایه بردار خانگی بسازم

دنیای بزرگ انواع ماسک صورت لایه بردار

در دنیای مراقبت از پوست، اگر می خواهید بدانید آیا محصول مورد نظری همچون ماسک صورت لایه بردار تاثیرگذار است باید صبر کنید. احتمال این که هفته ها یا ماه ها صبر کنید تا ببینید که آیا تفاوت محسوسی وجود دارد فقط با صبر میسر است پس باید منتظر بمانید.

زمانی که صحبت از ماسک صورت لایه بردار می شود همه توجهات افراد به سمت صورتی یکدست و عاری از هرگونه مواد زائد میرود که توسط ماسک صورت لایه بردار کاملا از پوست بیرون کشیده شده اند. خوشبختانه موضوعات مربوط به ماسک صورت لایه بردار به اینجا ختم نمی شود و در ادامه شما را بیشتر با این ماسک شگفت انگیز و ماسک جوان ساز پوست آشنا خواهیم کرد.

انواع ماسک صورت را بشناسید

همانطور که مستحضر هستید ماسک ها به چندین دسته تقسیم می شوند که هر کدام به نوبه خود دارای مزایای بیشماری است و با توجه به تاثیرات و کاربرد آنها نامگذاری شده اند. بسیار پیش آمده است که به دنبال یک ماسک مناسب برای پوست خود هستید اما به دلیل تنوع بسیار سردرگم شده اید؛ در زیر به معرفی بهترین ماسک ها پرداخته ایم که می تواند حین انتخاب شما را راهنمایی کند.

ماسک صورت لایه بردار

انواع ماسک صورت لایه بردار به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارد و مصرف کنندگان بر اساس نیاز و موقعیت خود یکی از آنها را انتخاب و استفاده می کنند. اما انواع ماسک صورت لایه بردار کدامند؟

ماسک صورت لایه بردار به صورت ژل، پلاستیک یا موم پارافین وجود دارند، اما به اندازه ماسک های سفالی جذب نمی شوند. جالب است بدانید ماسک صورت لایه بردار پوست را به صورت موقت سفت می کنند و برخی از آنها خون رسانی را تحریک می کنند که موجب جوان سازی پوست می شوند و حتی برخی آنها را به عنوان ماسک جوان ساز پوست می شناسند.

این ماسک ها برای پوست های بالغ و خشک بسیار مفید هستند. در صورتی که قصد انتخاب ماسک صورت لایه بردار را دارید پیشنهاد می شود از ماسک های خنک کننده پوست با عصاره های گیاهی استفاده کنید.

انواع ماسک صورت لایه بردار
انواع ماسک صورت لایه بردار

ماسک های سفالی

ماسک های سفالی حاوی مواد رسی طبیعی هستند که با کشیدن ناخالصی های سطح پوست و خشک شدن و سفت شدن آن، عمیقا پوست را پاک می کنند. ماسک های سفالی برای افرادی که پوستی نرمال و تقریبا چرب دارند بسیار مناسب است، اگر از دسته افرادی هستید که تمایل به استفاده از ماسک را دارید و از طرفی نمی خواهید روغن اضافی از بین برود و پوست شما خشک شود ماسک های سفالی ایده آل ترین هستند.

مقاله پیشنهادی: ماسک مو برای ریزش مو را چگونه در خانه بسازیم؟

ماسک های حرارتی

همانطور که از نامشان مشخص است با کمی حرارت قابل استفاده هستند. ماسک های حرارتی را می توان به صورت زده و به تدریج منتظر گرم شدن آنها بود. این ماسک ها در برابر حرارت صورت از خود واکنش نشان می دهند و بافت های سطح را گرم می کنند و پوست را به تنفس تشویق می کنند. این دسته از ماسک ها در اثر تماس با آب نیز گرم می شوند و منافذ پوست را باز می کنند و احساس شادابی در پوست را به شما هدیه می کنند.

ماسک های کرم

با این ماسک ها شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و علاوه بر زیبایی پوست حس لطافت را تجربه کنید، زیرا ماسک های کرم حاوی خاصیت نرم کنندگی هستند که پوست را نرم می کنند. آنها برای افرادی با پوست طبیعی تا خشک که می خواهند با افزودن رطوبت پوست صورت خود را جوان کنند، ایده آل هستند.

ماسک روغن گرم

ماسک های روغن گرم معمولا در آبگرم استفاده می شوند و حاوی روغن بادام، روغن زیتون یا روغن ویتامین های مختلف هستند که نیازهای پوست را به صورت مستقیم تامین می کنند. برای پوست های خشک یا بالغ بسیار عالی هستند زیرا باعث نرمی پوست و افزایش گردش خون در صورت می شوند.

ماسک های طبیعی

ماسک های طبیعی بر اساس خاصیت جوان سازی گیاهان و میوه هایی مانند خیار، پاپایا و بلغور جو دوسر ساخته می شوند. این نوع از ماسک ها مناسب پوست های طبیعی و خشک می باشد که در برابر کوچک ترین موارد از خود واکنش حساسیتی و غیره را نشان می دهد بهترین هستند.

بهترین ماسک لایه بردار صورت خانگی
بهترین ماسک لایه بردار صورت خانگی

علل اصلی استفاده از ماسک جوان ساز پوست چیست؟

چرا پوست خود را باید لایه برداری کنیم؟ اجازه دهید اینگونه بگوییم که لایه برداری منظم برای انواع پوست مزایای زیادی دارد. برای افرادی که مستعد لکه و مسدود شدن منافذ پوست هستند، لایه برداری باید تمرکز اصلی برنامه روزانه شما باشد.

خرید بهترین ماسک های لایه بردار بازار با قیمت مناسب

بدون لایه برداری مناسب، سلول های مرده پوست می توانند در سطح پوست گیر کنند. وقتی به دام افتادند، جمع شدن آنها در یک نقطه منجر به مسدود شدن منافذ، لکه های تیره، بافت خشن پوست، چین و چروک های برجسته تر، تیرگی، خشکی و موارد دیگر می شود. لایه برداری تضمین می کند سلول های مرده از بین رفته و پوستی صاف، روشن و یکدست را نشان می دهد.

مزایای اصلی ماسک صورت لایه بردار چیست؟

مزایای لایه برداری پوست اعم از:

  1. منافذ را از حالت انسداد خارج می کند.
  2. جوش های سرسیاه را کاهش می دهد.
  3. ظاهر منافذ را به حداقل میرساند.
  4. خطوط و چروک ها را از بین می برد.
  5. با تحریک میکروسیرکولاسیون، پوست را سم زدایی می کند.
  6. روغن اضافی را کنترل می کند.
  7. پوست کدر را روشن و بافت پوست را نرم می کند.
  8. شفافیت پوست را افزایش می دهد.
  9. به پوست کمک می کند تا جوانتر رفتار کند.

از فواید لایه برداری بیشتر بدانیم

لایه برداری می تواند ضد پیری باشد و به جوان سازی پوست کمک کند. برای کسانی که نگران چین و چروک هستند، همانطور که پوست را لایه برداری می کنید در واقع پوست را فریب می دهید تا دوباره جوان شود. اسید رتینوئیک و رتینول انواع خاصی از لایه بردارها هستند که به ویژه در لایه های عمیق پوست به خوبی کار می کنند.

با استفاده مداوم از ماسک صورت لایه بردار با ترکیبات موثر، پوست هر روز جوانتر و لطیف تر به نظر می رسد. به علاوه، برای انواع پوست با از بین بردن سلول های مرده که باعث تیرگی می شود اجازه می دهد تا فرمولاسیون خاص ماسک جوان ساز پوست به طور موثرتری به پوست نفوذ کنند.

بهترین ماسک جوان ساز صورت
بهترین ماسک جوان ساز صورت

استفاده از کدام ماسک صورت لایه بردار بهتر است؟

در مورد بهترین نوع ماسک هیچ پاسخ عینی ۱۰۰٪ وجود ندارد و اکثر ماسک ها با توجه به ترکیبات، خواصی که با خود به همراه دارند، نوع پوست، مشکل پوستی و … می توانند تاثیرات مختلفی داشته باشند. لایه بردارها دو نوع اصلی دارند که در زیر به آنها اشاره شده است:

  1. لایه بردارهای فیزیکی (مانند اسکراب صورت و ماسک های سفالی)
  2. لایه بردارهای شیمیایی (مانند سرم های اسیدی و لایه بردارها

توجه داشته باشید که برخی از ماسک ها نیز این دو خصوصیات را به طور همزمان در خود دارند که با استفاده از آنها معجزه اصلی را خواهید دید. در نظر گرفتن این نکات حین خرید ماسک می تواند در نتیجه کار بسیار تاثیرگذار باشد.

چند بار باید صورت خود را لایه برداری کنید؟

از شایع ترین سوالات می توان به این مورد اشاره کرد زیرا تعداد دفعات استفاده از ماسک صورت لایه بردار و یا ماسک جوان ساز پوست می تواند در نتیجه پایانی دخیل باشد. در درجه اول باید به پوست خود و قدرت ماسک توجه داشته باشید.

طبق تحقیقات انجام شده باید هفته ای دو تا سه بار صورت خود را لایه برداری کنید. شاید قبلا شنیده باشید که فقط هفته ای یک بار صورت را لایه برداری کنید، اما متخصصان پوست می گویند برای اکثر پوست ها، این کافی نیست.

بد نیست بدانید که روزانه ۵۰ میلیون سلول پوستی از دست می دهیم و اگر روی پوست باقی بمانند، می تواند مات و خشک به نظر برسند. استفاده دو تا سه بار از ماسک جوان ساز پوست یا لایه بردار برای حذف سلول های مرده پوستی در هفته می تواند راز درخشان و صاف شدن پوست شما باشد. کسانی که دارای پوست مستعد قرمزی و تحریک هستند، فقط هفته ای یک یا دو بار کافیست.

جوانسازی پوست
جوانسازی پوست

ترکیبات ماسک جوان ساز پوست و لایه بردار چه چیزهایی هستند؟

وقتی می خواهید یک ماسک جوان ساز پوست و یا یک لایه بردار را انتخاب کنید، مهم است که به دنبال مواد مورد تایید متخصص باشید. برای لایه بردارهای شیمیایی، مراقب اسیدهای گلیکولیک، لاکتیک و سالیسیلیک و همچنین اسیدهای کمتر شناخته شده مانند مالیک، لاکتوبیونیک و مندلیک باشید که گردش دیوانه وار سلول ها را افزایش می دهد.

در عوض آنزیم های گیاهی مانند پاپایا، آناناس و انار بهترین لایه بردارهای طبیعی برای انواع پوست از جمله پوست های حساس هستند که بدون هیچ محدودیتی می توانید از آنها استفاده کنید و در بازده زمانی کوتاه منتظر بهترین نتایج باشید.

نحوه استفاده از ماسک صورت لایه بردار

همیشه دستورالعمل های روی برچسب محصول را بخوانید و مراحل را جز به جز دنبال کنید. فراموش نکنید برای این که شاهد نتایج عالی در زمانی کوتاه باشید باید با انگشتان تمیز یا برس ماسک را به طور یکنواخت بر روی پوست بزنید.

مقاله پیشنهادی: ساخت شامپو خانگی با مواد اولیه در دسترس

مراحل صحیح استفاده از ماسک صورت لایه بردار

ماسک را طبق دستورالعمل و زمان مشخص محصول استفاده کنید؛ برخی تصور دارند هر چه بیشتر ماسک بر روی پوست بماند بهتر است و این تصوری کاملا غلط است. زمان تعیین شده در هر ماسک در واقع موثرترین زمان برای اثر گذاری می باشد که ماندن بیش از حد بر روی پوست جایز نیست و نه تنها به پوست کمک نمی کند بلکه ممکن است به پوست آسیب جدی وارد کند.

برای پاک کردن ماسک صورت لایه بردار باید به دستورالعمل محصول را دنبال کنید زیرا نحوه برداشتن این ماسک از روی صورت نیز راه و روش خود را می طلبد. البته برخی از ماسک ها با شستشوی آب پاک می شوند، در حالی که برخی دیگر با پاک کردن آرام و با پنبه های مرطوب و گرم پاک می شوند.

چی به صورتم بزنم چروک نشه
چی به صورتم بزنم چروک نشه

آشنایی با انواع ماسک صورت لایه بردار و جوان ساز

همه می خواهند پوستی روشن و صاف داشته باشند، زیرا پوست درخشان به طور طبیعی نشانه سلامتی و جوانی است. به دلیل تغییر در آب و هوا و سبک زندگی، با گذشت زمان وضعیت پوست ما تغییر می کند. رایج ترین موادی که می توانند برای ایجاد ماسک جوان ساز پوست صورت ترکیب شوند عسل، تخم مرغ، پاپایا، لیمو، خیار، زردچوبه، شیر، جو دوسر و … هستند.

روغن لیمو

لیمو، پرتقال و گریپ فروت میوه های مرکبات هستند که با ویتامین C ترشح می شوند و به طور طبیعی در سفید شدن و در از بین بردن رنگدانه های پوست و سبکتر و درخشان کردن آن تاثیرگذار هستند.

روغن لیمو برای جوان سازی پوست و روشن شدن پوست استفاده می شود که در اکثر ماسک صورت لایه بردار مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب دارای دو ماده سفید کننده طبیعی است که عبارتند از لیمونن و اسید سیتریک. هر دو قادر به روشن كردن لكه های تیره، مبارزه با هایپر پیگمانتاسیون و همچنین كاهش ظاهر زخم ها هستند که در جوان سازی پوست بی تاثیر نیستند و با لایه برداری پوست را عاری از هر گونه لک و چین و چروک می کنند.

پاپایا

پاپایای رسیده دارای پاپائین می باشد، پاپائین آنزیمی است که باعث لایه برداری پوست می شود و لایه بالایی سلول های مرده پوست صورت را از بین می برد. ماسک صورت لایه بردار یکی از مهمترین گام ها در درمان روشن سازی پوست است. بنابراین، ابتدا باید لایه پوست مرده را از بین ببرید، تا پوستی شفاف و روشن داشته باشید.

شما می توانید در صورت لزوم با استفاده از یک ماسک خانگی پاپایا به تمام دغدغه های خود پایان دهید. انواع ماسک صورت لایه بردار با ترکیب پاپایا در اصل به عنوان روشن کننده پوست شناخته شده اند زیرا تمام لکه های پوست را طی مدت زمان خاصی از بین می برد.

ماسک شیر بز برای چی خوبه
ماسک شیر بز برای چی خوبه

شیر بز

یکی از دستورهای زیبایی که طی آزمایش های مختلف مورد تایید قرار گرفته است، شیر بز است. حتی کلئوپاترا، ملکه مصر باستان خود را با شیر بز غسل می دهد، زیرا این روش درمانی زیبایی پوست او را صاف و لطیف می کند. مطمئنا برای پر کردن وان خود نیازی به خرید ۸۰ کیلو شیر ندارید! اما می توانید با یک ماسک لایه بردار حاوی شیر پوست خود را روشن، صاف و یکدست کنید.

خرید لاک ناخن با کیفیت بالا و قیمت مناسب در رنگ های مختلف

عسل

عسل یکی از شایع ترین مواردی است که در بین ترکیبات انواع ماسک مشترک است زیرا به روشن شدن رنگ پوست کمک می کند. همچنین دارای خاصیت مرطوب کنندگی طبیعی و ضد پیری است. از عسل ارگانیک خام در ماسک جوان ساز پوست استفاده می شود.

آب برنج و برنج

راز پوست زنان کره ای در آب برنج و برنج نهفته است. این دو محصول فواید زیادی برای مو و بدن دارد که هر چه از آنها برای شما بگوییم کم گفته ایم. اگر می خواهید جوانی و لایه برداری پوست را با حداقل ترین هزینه تجربه کنید بار دیگر که برنج را پختید، آب مورد استفاده در شستن دانه های برنج را دور نریزید.

آب مورد استفاده در شستشوی برنج منافذ پوست را سفت می کند و تا حد امکان آنها را کاهش می دهد؛ از طرفی برنج مملو از ویتامین هایی است که به از بین بردن لکه ها، تغییر رنگ پوست و آکنه کمک می کند. دانه های برنج می توانند برای تهیه آرد برنج آسیاب شوند، که برای تهیه دستورهای ماسک صورت لایه بردار بسیار عالی هستند.

ماسک صورت ترمیم کننده
ماسک صورت ترمیم کننده

زردچوبه

کورکومین، ماده ای موجود در زردچوبه است که کمتر کسی با این نام آشنایی دارد. این ماده دارای خواص ضد التهابی است که رادیکال های آزاد مضر را که موجب آسیب رساندن به پوست می شود را از بین می برد. همچنین به تولید کلاژن کمک می کند که پوست را نرم، لطیف و درخشان می کند.

آلوئه ورا

آلوئه ورا سرشار از ویتامین های A ، C ، E ، B1 ، B2 ، B3 ، B6 و B12 می باشد. این ویتامین ها می توانند پوست را بهبود بخشیده و جوان کنند و حتی آن را درخشان تر از همیشه نشان دهند، ماسک صورت لایه بردار حاوی آلوئه ورا می تواند پوست را صاف و مرطوب کند.

به جرات می توان گفت این ماسک از بهترین ماسک های شناخته شده در طول تاریخ است که تمام خواص را در خود به صورت ذخیره دارد. نکته شایان ذکر این است که حتما قبل از استفاده از ماسک صورت لایه بردار آلوئه ورا آن را تست کنید.

چرا ماسک قهوه خوبه
چرا ماسک قهوه خوبه

قهوه

کافئین موجود در قهوه نه تنها روح خواب را بیدار می کند، بلکه باعث انرژی و بیدار شدن پوست می شود. یک اسکراب خوب قهوه گردش خون را بهبود می بخشد، که برای سلامتی پوست ضروری است. در میان انواع ماسک جوان ساز پوست و ماسک صورت لایه بردار شاهد ترکیب قهوه و موارد مشابه هستیم. زیرا این ترکیب به طور طبیعی پوست را به مرور لایه برداری کرده و آن را صاف، روشن و درخشان می کند.

مقاله پیشنهادی: ماسک صورت پوست خشک را چگونه در خانه بسازم

خیار

خیار یک عامل خنک کننده عالی برای پوست های ملتهب است. این کمک می کند تا پوست مات به درخشش جوان خود بازگردد، خیار همچنین منافذ را سفت کرده و پوست را یکدست می کند. ماسک خیار تازه می تواند رنگ پوست شما را اصلاح و تقویت کند.

پوست بدون چروک
پوست بدون چروک

ماسک صورت لایه بردار زغالی جالب هستند، آیا با پوست شما سازگارند؟

نمی توان این واقعیت را انکار کرد که برداشتن ماسک صورت لایه بردار زغال به طرز باورنکردنی رضایت بخش است و طرفداران بسیاری دارد. به طرز چشمگیری شما می توانید شاهد پاک شدن منافذ باز پوست و محتویات درون آن باشید که باعث می شود تا احساس سبکی و خوبی داشته باشید. چه اجماعی وجود دارد؟ آیا استفاده از ماسک صورت لایه بردار زغالی مشکلی ندارد یا باید از استفاده آن خودداری کنیم؟

زغال چوب به دلیل توانایی در از بین بردن چربی اضافی برای پوست های چرب مفید است، اما ماسک صورت لایه بردار برای کسانی که پوست حساس یا روزاسه دارند می تواند خطرناک باشند؛ زیرا این ماسک ها فوق العاده قدرتمند هستند که در صورت حساس بودن پوست ممکن است با پیامدهای منفی روبرو باشد بنابراین قبل از مصرف به نوع پوست خود توجه کنید.

از ماسک زغال بیشتر بدانید

فواید اصلی این ماسک را نمی توان انکار کرد، ماسک صورت لایه بردار زغال امروزه در بین مصرف کنندگان از محبوبیت خاصی برخوردار است که از اصلی ترین علل آن می توان به این موارد اشاره کرد که با چسبیدن به هر قسمت، منجر به از بین بردن چربی اضافی پوست و سم زدایی آن می شود.

اما چه کسی باید از این ماسک استفاده کند؟ درست است که با یک ماسک فوق العاده قوی روبرو هستید اما به این نکته توجه داشته باشید که تنوع ماسک زغال بسیار است و برای هر نوع پوستی ماسک خاصی وجود دارد. به طور مثال اگر پوست خشکی دارید می توانید از ماسک زغالی با مواد آبرسان استفاده کنید.

استفاده از ماسک زغال به صورت یک بار در هفته برای انواع پوست های چرب بی خطر است، اگر پوست شما خشک است، دو بار در هفته از ماسک زغال آبرسان استفاده کنید.

چگونه پوستم را صاف کنم
چگونه پوستم را صاف کنم

ماسک صورت لایه بردار زغالی چگونه کار می کنند؟

اگرچه ماسک های لایه بردار به چند شکل مختلف در دسترس هستند، اما اکثر آنها به صورت لوله ای در می آیند و مانند ژل استفاده می شوند. در واقع کاربرد این ماسک ها بدین شکل است که بعد از خشک شدن، ماسک به صورت یک ورقه قابل کشش سفت می شود و سپس می توان با کندن آن از روی پوست به طور کامل آن را برداشت و شاهد یک پوست بی عیب و نقص بود.

زغال چوب به دلیل توانایی های خود در بیرون کشیدن ناخالصی ها شناخته شده است، سخت شدن، کشیدن و چسبندگی است که راز پاکسازی عمیق پوست است. از آنجا که در جذب روغن بسیار موثر هستند می توانند برای ایجاد چهره براق نیز موثر باشند. به همین دلایل، زغال چوب یکی از عناصر محبوب مراقبت از پوست برای کسانی است که پوست بسیار چربی دارند.

منابع

bioelements.com
byrdie.com
byrdie.com
sheknows.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

20 + 10 =