ماسک صورت پوست خشک یکی از بهترین ابزار برای محافظت و درمان پوست خشک تست که به دلیل آبرسان بودن آن باعث میشود پوست شما هماره مرطوب باقی بماند. پوست های معمولی میزان رطوبت کمتری مورد نیاز دارند اما پوست خشک رطوبت زیادی نیاز دارد از این رو ماسک این نوع پوست باید ویژگی های خاصی داشته باشد.

از طرفی سخت است که پوست خشک از نظر تغذیه زیبا به نظر برسد، بنابراین در اینجا ما چند راه حل ارزان قیمت عالی برای احیای مجدد پوست به شکوه قبلی ارائه خواهیم داد. برای بهبود پوست خود می توانید کارهای زیادی انجام دهید، از جمله استفاده از مرطوب کننده ها و جلوگیری از صابون های خشک و خشن. اما گاهی اوقات خشکی پوست اغلب اتفاق می افتد و حتی تحت شرایط خاصی تشدید می شود.

ماسک صورت پوست خشک را چگونه در خانه بسازم
ماسک صورت پوست خشک را چگونه در خانه بسازم

خشکی پوست چیست؟

خشکی پوست یک بیماری پوستی بسیار رایج است که با کمبود مقدار مناسب آب در سطحی ترین لایه پوست، اپیدرم مشخص می شود و این در حالی است که خشکی پوست به طور مساوی بر مردان و زنان تاثیر می گذارد، افراد مسن معمولا بیشتر در معرض خشکی پوست هستند.

عوامل محیطی مانند رطوبت و دما تاثیر بیشتری بر میزان آب موجود در پوست دارند. شستشوی مکرر دست و ضد عفونی کننده باعث تبخیر و خشکی آن می شود. خشکی پوست ممکن است از عوارض جانبی برخی داروها و همچنین محصولات جانبی برخی از بیماری های پوستی باشد.

در صورت درمان نکردن خشکی پوست ممکن است منجر به عوارضی از جمله درماتیت اگزمایی، عفونت های باکتریایی ثانویه، سلولیت و تغییر رنگ پوست شود. خوشبختانه خشکی پوست معمولا ملایم است و به راحتی توسط ماسک صورت پوست خشک مانند ماسک آبرسان قابل درمان است.

علائم و نشانه های خشکی پوست چیست؟

علامت اصلی خشکی پوست خارش و زبری است. افرادی که پوست خشک دارند اغلب می توانند لکه های کوچک، خشک و قرمز روی پوست خود را به راحتی پیدا کنند که اغلب این لکه ها خارش دار هستند. نواحی مختلفی ممکن است تحت تاثیر قرار گیرند که شایع ترین آنها صورت است.

شاید کمتر کسی به دیگر قسمت های بدن اهمیت بدهد اما زیبایی صورت با خشک شدن پوست به خطر می افتد، از عمده علائم و نشانه های پوست خشک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاله پیشنهادی: ماسک صورت پوست چرب چگونه بسازیم؟

  • خارش
  • خشک و زبر شدن پوست
  • پلاک های قرمز پوست اگزمایی

خارش می تواند پوست خشک را بدتر کند. یعنی همانطور که فرد احساس خارش می کند و در پاسخ به آن با ناخن آن را می خراشد پوست بیشتر از قبل تحریک می شود؛ در عوض جواب به خارش پوست می توان از ماسک آبرسان استفاده کرد.

ماسک مخصوص پوست خشک
ماسک مخصوص پوست خشک

آیا ژنتیک در خشکی پوست نقشی دارد؟

زمانی که صحبت از ماسک صورت پوست خشک یا انواع ماسک آبرسان به میان می آید سوال متعددی در ذهن افراد شکل می گیرد که آیا با وجود نوع خشکی ماسک صورت پوست خشک چه تاثیراتی می توانند داشته باشند؟

خشکی پوست ممکن است توسط یک بیماری ژنتیکی به نام ایکتیوز تقلید شود. ایکتیوز انواع مختلفی دارد؛ ایکتیوز ولگاریس شایع ترین نوع این بیماری می باشد که در قسمت های مختلفی از بدن ممکن است خود را نشان دهد. برخی از انواع ماسک صورت پوست خشک توانسته اند حتی در درمان این نوع از خشکی پوست موثر باشند.

چرا پوست خشک می شود؟

پوستی خارش دار و پوسته پوسته شده همان چیزی است که همه ما آن را تحقیر می کنیم و هر چقدر از مرطوب کننده ها یا کرم ها استفاده شود نمی تواند بافت پوست را تغییر دهد و حتی اگر اینگونه باشد، مانند یک لایه روغنی روی پوست به نظر می رسد و از داخل تغییری رخ نمی دهد.

مشکلات پوستی پایان ناپذیر است و در فصول مختلف سال این موضوع بدتر می شود چرا که آب و هوا و شرایط محیطی در این امر نیز دخیل هستند و می توانند پوست را علاوه بر پوسته پوسته شدن کسل کننده و چروک نشان دهند و این چیزی نیست که شما بتوانید با آن کنار بیایید.

آیا ماسک صورت پوست خشک یا ماسک آبرسان می تواند در درمان پوست های خشک موثر باشد؟ شما از کدام ماسک صورت پوست خشک استفاده می کنید؟ در ادامه ابتدا به علل خشک شدن پوست اشاره کرده ایم.

ویژگی های یک ماسک صورت خوب
ویژگی های یک ماسک صورت خوب

هوای سرد

پوست حساس ترین عضو از بدن است که سریعا تحت تاثیر قرار می گیرد و با تغییر شرایط آب و هوایی تغییر می کند به ویژه در ماه های سرد زمستان خشکی پوست را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد. وزش باد شدید و سوز سرما در این فصل به پوست نفوذ می کند و آن را به یک پوست خشک و خشن تبدیل می کند. تنها راه برای مقابله با بادهای سرد، هیدراته ماندن استفاده از ماسک صورت پوست خشک یا ماسک آبرسان مناسب است.

خرید انواع ماسک آبرسان با قیمت مناسب

شستن بیش از حد صورت با صابون

اگر تصور دارید با شستن مداوم طی مدت زمان طولانی می توانید به تمیزی پوست کمک کنید سخت در اشتباهید. پوست نه تنها پوست را عمیقا پاک نمی کند بلکه در افزایش خشکی پوست تاثیرگذار است و حتما برای شستن عمیق پوست از یک فوم مناسب با پوست استفاده کنید که پوست را عمیقا پاک می کند.

با مصرف زیاد صابون حتی پوست های چرب در امان نیستند زیرا روغن های اساسی پوست توسط صابون محروم می شوند. صابون های ضد باکتری مخصوصا باعث خشکی و ترک های پوست می شوند که در صورت مشکلات پوستی می تواند شرایط را بدتر کند. به یاد داشته باشید که یک ماسک صورت پوست خشک یا ماسک آبرسان می تواند بعد از استفاده فوم بهتر گزینه برای درمان پوست خشک شما باشد.

عوامل پر خطر برای خشکی پوست را بشناسید

برخی تغییرات فیزیولوژیکی و شرایط پزشکی ممکن است باعث خشکی پوست شود. شروع خشکی پوست ممکن است به دلیل افزایش سن یا تغییرات هورمونی باشد، همانطور که در زنان یائسه دیده می شود. در بعضی موارد، افرادی که بیماری های پزشکی مانند کم کاری تیروئید، دیابت یا سوء تغذیه دارند. به عنوان مثال با کمبود ویتامین A  ممکن است از خشکی پوست رنج ببرند.

ماسک صورت پوست خشک خانگی
ماسک صورت پوست خشک خانگی

بهترین روش درمان پوست خشک چیست؟

زیبایی چهره با خشکی پوست رابطه کاملا عکس دارند و بهترین روش برای درمان خشکی پوست استفاده از ماسک صورت پوست خشک یا همان ماسک آبرسان می باشد که می تواند نه تنها پوست خشک را درمان کند بلکه با فرمولاسیون خاصی که دارد به جوان سازی و رفع چین و چروک پوست نیز کمک کند.

از آنجا که بیشتر خشکی پوست به دلایل خارجی است، می توان از روش های درمانی خارجی مانند ماسک صورت پوست خشک مانند ماسک آبرسان، لوسیون، کرم و … استفاده کرد و به طور موثری مشکل پوستی را کنترل کرد. چرا باید از ماسک صورت پوست خشک یا ماسک آبرسان استفاده کنیم؟

منافذ پوست را تا حد امکان کاهش می دهد

ماسک صورت پوست خشک می تواند به شما کمک کند تا پوستی شفاف و با منافذ کوچکتری داشته باشید و آن را عمیقا پاک کند. همچنین منافذ و سلول های مرده پوست، مواد زائد متابولیکی و روغنی را پاک می کند که در صورت پاک نشدن آنها می توانند پوست را مسدود کنند. مسدود شدن پوست و خارش آن می تواند سلامت پوست صورت را به خطر بیندازد.

هیدراتاسیون را افزایش می دهد

ماسک صورت پوست خشک همچنین می تواند شرایط رطوبت و آبرسانی به انواع پوست های خشک و کم آب  فراهم کند. آب موجود در هر ماسک به پوست نفوذ می کند و سبب نرم شدن آن می شود و از طرفی قابلیت ارتجاعی آن را افزایش می دهد.

خطوط ریز را کاهش می دهد

استفاده منظم از ماسک صورت پوست خشک می تواند علائم پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک، لکه های قهوه ای و غیره را درمان می کند.

آموزش ساخت ماسک میوه ای  پوست خشک
آموزش ساخت ماسک میوه ای پوست خشک

باعث یکنواخت شدن رنگ پوست می شود

دنیای بزرگی از ماسک صورت پوست خشک وجود دارد، ماسک های صورت نیز به گونه ای طراحی شده اند که از افزایش رنگدانه ها کاسته و به شما پوست یکدستی را هدیه می کنند. رنگ و بافت پوست به طرز چشمگیری طی یک دوره زمانی خاص تغییر می کند و شما را متعجب خواهد کرد.

مقاله پیشنهادی: ساخت شامپو خانگی با مواد اولیه در دسترس

پوست سفت و محکم

شل بودن پوست می تواند ظاهر شما را نسبت به سن شما مسن تر کند این شل بودن ممکن است بر اثر خشکی پوست و یا خارش آن به وجود آمده باشد اما اهمیتی ندارد شما با استفاده منظم از انواع ماسک آبرسان در دسته ماسک صورت پوست خشک به راحتی این مشکل را حل کنید.

چرا باید از ماسک صورت پوست خشک استفاده کنیم؟

ماسک ها به دسته مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام بر اساس نوع پوست و مشکلاتی پوستی تولید و مصرف می شوند. برای پوستی که نیاز به یک هیدراته شدن دارد ماسک آبرسان بهترین است. اما ماسک ها به اینجا ختم نمی شوند و دارای دسته بندی های مختلفی هستند که هر کدام دارای مزایای بیشماری است.

ماسک های شبانه

ماسک های شبانه صورت در واقع همانند یک بمب فراتر از انتظارات شما برای پوست است. می توانید با استفاده از یک یک لایه ضخیم ماسک شبانه پوست خود را بعد از کلی خستگی در طول روز زنده کنید. این ماسک ها سبب می شود تا فضای تنفس برای پوست فراهم شود و به سرعت روی موضوعات خاص پوستی کار کنند و از طرفی به پوست کمک می کنند تا نتایج فوری و قابل مشاهده ای به شما بدهند.

ماسک های تمیز کننده

همانطور که میدانید، پوست ما یک پدیده چند لایه است و چهره ما دارای چندین لایه میکروسکوپی سلول است. تاثیرات زیبایی ماسک های تمیز کننده بر روی پوست بسیار است، آنها می توانند به مرحله ای برسند که پاک کننده های روزانه ما وقت و منابعی برای دسترسی به آن نقطه را ندارند. به ویژه ماسک های سفالی در خشک شدن ناخالصی ها مهارت خاصی دارند.

راز داشتن پوست جوان
راز داشتن پوست جوان

پاسخگویی به نیازهای پوست خود

ماسک های صورت چه کاری برای پوست شما انجام می دهند؟ در اصل ماسک صورت پوست خشک و یا هر نوع ماسک دیگر بیشتر برای درک نیاز پوست تعریف شده اند. ماسک های می توانند پوست را عمیقا تمیز و روشن کنند، آبرسانی را به بهترین شکل انجام دهند. تسکین دهنده پوست های ملتهب باشند و یا هر چیزی که پوست شما آن را طلب می کند.

ساخته شده برای نوع پوست شما

مهمتر چیزی که سبب شده تا انواع ماسک صورت پوست خشک، پوست چرب، معمولی، ترکیبی و غیره را به خود جذب کند این است که بر اساس نیاز پوست شما ساخته شده اند و هر فرد بنا به نوع پوست خود می تواند ماسک را انتخاب کند.

به طور قطع بهترین ماسک صورت پوست خشک یا معمولی برای پوست های چرب می تواند نتایج کاملا متفاوتی داشته باشد و این به نوع پوست نه به ترکیبات موجود در ماسک برمیگردد.

معرفی ماسک صورت پوست خشک میوه ای

سری بعد از هر میوه ای که استفاده کردید به یاد داشته باشید که آنها می توانند برای استفاده ماسک صورت پوست خشک بهترین باشند. بنابراین نیازی نیست که حتما دست به هزینه های گزافی بزنید و از کرم های پوستی مملو از مواد شیمیایی استفاده کنید و به آنها اعتماد کنید، چرا که ممکن است نویدهای زیادی بدهند و این در صورتی است که برای پوست های خشک مناسب نباشند.

پوست صورتم را چگونه جوان کنم
پوست صورتم را چگونه جوان کنم

موز مناسب ترین ترکیب در ماسک صورت پوست خشک

عسل یک مرطوب کننده طبیعی عالی می باشد اما موز چیز دیگری است، موز و روغن زیتون اثرات رادیکال های آزاد را ریشه کن می کنند، بنابراین بهترین ماسک صورت پوست خشک هستند که تمام دغدغه های آن را از بین خواهند برد.

مواد اولیه

۱ موز رسیده

۱ قاشق غذاخوری عسل

۱ قاشق چایخوری روغن زیتون

روش تهیه

روش تهیه و استفاده از این ماسک بسیار آسان است، ابتدا تمام مواد را مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا یک خمیر صاف و یکدست داشته باشید و سپس آن را به تمام قسمت صورت بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بر روی صورت بماند و بعد آن را با آب بشویید.

ویتامین مورد نیاز پوست من
ویتامین مورد نیاز پوست من

ماسک صورت شیر ​​با پوست پرتقال

این ماسک برای انواع پوست از جمله پوست خشک ایده آل ترین است. خواص پرتقال بیشمار است و برای استفاده از آن در یک ماسک صورت پوست خشک می تواند به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل کند و مدت ها پس از شستن ماسک، پوست شما را نرم و مرطوب نگه دارد.

پس از استفاده از این ماسک درخشش پوست را به وضوح خواهید به طوری که شما را حیرت زده خواهد کرد. پوست پرتقال خشک شده به لایه برداری پوست نیز کمک می کند به طوری که می تواند لکه های حاصل از خارش را از بین ببرد.

مواد اولیه

۱ قاشق چایخوری شیر

۱ قاشق چایخوری خمیر بادام خیسانده

۱ قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا

۲ قطره روغن اساسی

۱ قاشق غذاخوری عسل

۱ قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال

خرید بهترین ماسک های دور چشم و زیر چشم با قیمت مناسب

روش تهیه

مقداری شیر به یک کاسه اضافه کنید و خمیر بادام را اضافه کنید و هم بزنید سپس عسل، ژل آلوئه ورا و دیگر مواد را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام مواد با هم ترکیب شوند. ماسک صورت پوست خشک را روی صورت بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. این یکی از ساده ترین ماسک های صورت خانگی برای پوست خشک است.

درمان خانگی پوست خشک
درمان خانگی پوست خشک

ماسک پاپایا و عسل

این ماسک میوه ای سرشار از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها، اسید پانتوتنیک، ویتامین B و مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم است که از مزایای بسیار زیاد برای پوست برخوردار است. ویتامین A موجود در پاپایا باعث جوان سازی و تغذیه پوست خشک و خشن می شود در حالی که پتاسیم به آبرسانی به سلول های پوست و بازگرداندن رطوبت کمک می کند.

به جرات می توان گفت که استفاده منظم از پاپایا می تواند چین و چروک و لکه های پیری را کاهش دهد. عسل موجود در ماسک به عنوان یک اکسیر طبیعی عمل می کند، پوست را تا حد زیادی نرم و زنده می کند.

مواد اولیه

۱ فنجان پاپایا رسیده

۱ قاشق غذاخوری عسل

روش تهیه

پاپایا را له کنید تا یک خمیر صاف ایجاد شود و عسل را به آن اضافه کنید خوب هر دو را با هم مخلوط کرده و روی صورت تمیز بمالید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را به خوبی با یک شوینده مناسب با آب بشویید. بهترین ماسک صورت پوست خشک پاپایا می باشد که توصیه می شود هفته ای ۳ تا ۴ مرتبه آن را تکرار کنید تا شاهد پوستی صاف، براق و درخشان باشید.

از بین بردن لک های صورت
از بین بردن لک های صورت

ماسک ماست و گلاب و آب پرتقال

یکی دیگر از ماسک های پرطرفدار است که با ترکیب ماست پر از ویتامین و اسید لاکتیک که باعث جوان سازی چهره و درخشش سالم پوست می شود می تواند شما را شگفت زده کند. پوست خشک و بی روح را عمیقا مرطوب می کند. اسید لاکتیک موجود در ماست لایه برداری می کند، قسمت خارجی آن را جدا می کند و پوست تازه احیا شده را نشان می دهد. این ماده همچنین در بازیابی رطوبت و آبرسانی به پوست خشن و کمک می کند.

ماست به طور موثری به خلاص شدن از مشکلات پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک، رنگدانه ها، لکه های پیری و غیره کمک می کند. گلاب به خودی خود یک محصول عالی است، زیرا پوست را طراوت می بخشد، روغن اضافی یا سبوم، خاک و ناخالصی های پوست را از بین می برد که درخشش طبیعی پوست را به شما هدیه می دهد.

مواد اولیه

ماست بدون طعم ۲ قاشق غذاخوری

گلاب ۱ قاشق غذاخوری

آب پرتقال ۱ قاشق غذاخوری

روش تهیه:

۲ قاشق غذاخوری ماست را در یک کاسه بریزید و آن را خوب هم بزنید، سپس ۱ قاشق غذاخوری گلاب و آب پرتقال را به آن اضافه کنید و آنها را خوب مخلوط کرده و روی صورت تازه تمیز شده بمالید. بگذارید ماسک برای مدت ۳۰ دقیقه باقی بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. هر هفته این ماسک را ۲ تا ۳ بار تکرار کنید شاهد روشن تر پوست و نرم و صاف شدن آن خواهید بود.

ماسک آبرسان پوست
ماسک آبرسان پوست

ماسک زعفران و کرم شیر و پوره سیب

زعفران ماده اصلی و مخفی ماسک صورت پوست خشک است که توسط ملکه ها و پرنسس ها استفاده می شود و در زیبایی بی نظیر چهره معروف است. این ماده نه تنها باعث درخشش می شود بلکه باعث بهبود رنگ پوست می شود و اثبات می کند که زیبایی واقعا در پوست شما به صورت ذاتی وجود دارد. این مطمئنا یکی از بهترین ماسک صورت پوست خشک میوه ای است که تا کنون استفاده کرده اید.

مقاله پیشنهادی: مداد چشم مناسب من چه ویژگی باید داشته باشد؟

کلاژن یکی از مهمترین اجزای ساختاری پوست است که عنصر رطوبت را نیز حفظ می کند. سیب همچنین حاوی مس است که یک ماده اساسی برای حفظ سلامت پوست است و به کلاژن سازی کمک می کند، از طرفی کرم شیر برای پوست های خشک مناسب است.

مواد اولیه

خامه شیر ۲ قاشق غذاخوری

زعفران به میزان لازم

۱ سیب پوره کوچک

روش تهیه

در یک کاسه تمام مواد را با هم ترکیب کنید و تا یکدست و خمیری شدن آن خوب هم بزنید و آن را به مدت ۵ دقیقه کنار بگذارید و اجازه دهید استراحت کند؛ حال آماده استفاده کردن است آن را روی صورت بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. برای نتایج عالی استفاده از ماسک صورت پوست خشک و بهبود سریع پیشنهاد می کنیم هفته ای ۳ تا ۴ مرتبه از آن استفاده کنید.

زیبایی ظاهری چیزی است که همه آن را می طلبند و برای به دست آوردن آن برخی از ماسک صورت پوست خشک و یا ماسک آبرسان استفاده می کنند تا پوستی لطیف را به دست آورند و یا در حفظ آن کوشا باشند. اما اگر پوست شما بیش از حد خشک باشد باید تلاش خود را دو برابر کرد تا پوست مرطوب و لطیف به نظر برسد
بهترین ماسک خانگی آبرسان

ماسک صورت زرده تخم مرغ و عسل و گوجه فرنگی

تخم مرغ برای پیری پوست بسیار مناسب و سرشار از خواص می باشد که با استفاده از آن در واقع با یک تیر چند نشان می زنید و شاهد پوست صاف و محکم خواهید بود. زمانی که به عسل و گوجه فرنگی اضافه کنیم این ماسک می تواند برای پوست خشک معجزه کند. به تامین آنزیم های مورد نیاز برای رطوبت طبیعی پوست کمک می کند. ماسک صورت پوست خشک میوه ای گوجه فرنگی موثرترین ماسک در کمترین زمان ممکن است.

مواد اولیه

۱ تخم مرغ

آب ۱ گوجه فرنگی کوچک

گلاب ۱ قاشق چایخوری

روش تهیه: 

تخم مرغ را بشکنید زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. سپس آب گوجه فرنگی را به آن اضافه و خوب هم بزنید تا یکدست شوند. قبل از استفاده ماسک صورت پوست خشک بهتر است برای نتیجه بهتر صورت را بشویید و سپس آن را با پنبه آغشته به گلاب پاک کنید. حالا با استفاده از یک برس نرم به آرامی ماسک را روی صورت بزنید. ۲ تا ۳ لایه از این مخلوط را زده و بگذارید تا کاملا خشک شود سپس با آب ولرم بشویید. توجه داشته باشید محدودیتی برای این ماسک وجود ندارد و برای انواع پوست مناسب است.

منابع

thefitindian.com
medicinenet.com
ttmask.com.sg
thebodyshop.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

3 × پنج =