ماسک صورت چیست ؟ به طور خلاصه، ماسک های پاک کننده بر این اساس کار می کنند که وقتی آنها را از پوست جدا می کنید، ناخالصی ها و سلول های مرده که می توانند پوست را کدر کنند با آن خارج می شوند. ماسک برای روشن کردن پوست و از بین بردن لکه ها و دیگر موارد مورد استفاده قرار می گیرد که نوع آن بسته به نیاز شما تعیین می شود.

همانطور که اشاره شد ماسک صورت برای روشن کردن پوست و دیگر موارد مورد توجه قرار گرفته است اما به راستی فواید ماسک صورت چیست ؟ اصلا خود ماسک صورت چیست ؟ ماسک صورت از چه چیزهایی تشکیل شده است؟

آیا تا کنون به ماسکی که استفاده کرده اید فکر کرده اید که ماسک صورت چیست و از چه عناصری تشکیل شده است؟ یا این که می دانید کدام ترکیب در آن می تواند برای پوست شما مفید باشد؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ماسک صورت برای روشن کردن پوست
ماسک صورت برای روشن کردن پوست

ماسک صورت چیست ؟

بدون شک بارها پیش آمده است که از خود و یا اطرافیان سوال کنید که ماسک صورت چیست ؟ ترکیبات ماسک صورت چیست ؟ جواب بسیار ساده است؛ در اصل ماسک صورت به ترکیبات خاصی گفته می شود که جهت درمان نگرانی های صورت هر فرد مورد مصرف قرار می گیرد که طی یک دوره زمانی خاص شاهد از بین رفتن مشکلات خود می باشد.

ماسک های صورت تقریبا در ۷ دسته مختلف قرار می گیرند:

  • ماسک برگ
  • ماسک های سفالی (یا گلی)
  • ماسک های کرم
  • ماسک های لایه بردار
  • ماسک ژل
  • ماسک های زغالی
  • ماسک خواب

ماسک صورت دنیای بزرگی دارد که به جرات می توانیم بگوییم نمی توانیم تمام ماسک ها و  را در این مقاله به شما معرفی کنیم اما نگران نباشید تا حد امکان برای انواع پوست انواع ماسک را در این مقاله آورده ایم که بتوانند دغدغه های شما را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف کنند.

خصوصیات ماسک صورت چیست ؟

هر فرد آرزوی داشتن پوستی روشن و درخشان را دارد، اما به دلیل آلودگی و استرس، درخشش صورت خود را از دست می دهیم و باعث این موارد می شود پوست کدر و تیره به نظر برسد. محصولات زیادی وجود دارد که ما در تلویزیون و مجلات برای روشن کردن پوست می بینیم، که ادعا می کنند ظرف یک هفته باعث درخشش یا روشن شدن پوست فوری می شوند.

مقاله پیشنهادی: ساخت ماسک موی خانگی بسیار آسان

آنها با تنوع مواد شیمیایی زیادی روبرو هستند که برای پوست ما مناسب نیستند و از طرفی خیلی دوستدار جیب ما نیستند. از نظر شما خصوصیات ماسک صورت چیست ؟ این محصول زیبایی پرطرفدار ویژگی های بسیاری دارد که نمی توان به یک مورد اشاره کرد از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماسک صورت برای روشن کردن پوست
  • لایه برداری انواع پوست
  • کاهش منافذ باز پوست
  • درمان جای جوش و هر نوع لک صورت
  • یکدست شدن پوست
  • کاهش تیرگی دور چشم
ماسک صورت چیست
ماسک صورت چیست

معیار شما برای انتخاب ماسک صورت چیست ؟

اگر پوست خوبی دارید، ماسک صورت بخشی اساسی از برنامه های مراقبت از پوست شما نیست. با این حال، حتی اگر پوست صورت شما به طور کلی خارق العاده به نظر برسد، یک ماسک صورت می تواند برای مواقعی که پوست در حالت ایده آلی قرار ندارد ماسک بهترین گزینه است.

صرف نظر از نوع پوست یا نگرانی پوستی، بهترین ماسک های صورت مملو از مواد مفید (مانند آنتی اکسیدان ها، نرم کننده ها و مواد مرطوب کننده) هستند. اگر در انتخاب ماسک صورت معیار خاصی ندارید و مبتدی هستید بهتر است بدانید بسیاری از ماسک ها در بسته بندی های مات، محدود کننده هوا (برای طولانی شدن ثبات) وجود دارند و از موادی که خشک یا تحریک می شوند، اجتناب می کنند. (از جمله الکل، عطر و روغن های اساسی دناتوره شده.)

خرید انواع ماسک صورت با قیمت مناسب

نگرانی پوست شما ترکیبات اصلی ماسک را تعیین می کند

با وجود صدها فرمول ماسک صورت، کدام یک را باید انتخاب کنید؟ کاربردی ترین ماسک صورت چیست ؟ در جواب باید بگوییم پوست خود را بشناسید و سپس مستقیما به لیست مواد تشکیل دهنده بروید. بعد از رسیدن به جواب این سوال که ماسک صورت چیست باید به دنبال این باشیم که کدام ماسک برای پوست من مناسب است و فواید ماسک صورت چیست.

در واقع مواد تشکیل دهنده، متناسب با نوع پوست شما در ماسک ها به کار رفته اند و به طور عجیبی نگرانی پوستی شما را برطرف می کنند. قطعا، همه ما تلاش می کنیم پوستی کاملا براق داشته باشیم و گاهی اوقات هر کاری که برای به دست آوردن آن لازم است انجام می دهیم و این ذهنیت شماست، خواه درست یا غلط باشد.

چرا ماسک صورت خوب است
چرا ماسک صورت خوب است

هدف از استفاده ماسک صورت چیست ؟

طبیعی است که سوال کنید هدف اصلی استفاده از ماسک ماسک صورت چیست ؟ برخی از ماسک ها به عنوان روشن کننده و درمان لک ها در بین خانم ها و آقایان مورد استفاده قرار گرفته است. ماسک جهت روشن شدن پوست، افزایش درخشندگی و شادابی پوست می باشد که در اصل هدف استفاده از ماسک صورت به کاهش رنگدانه های تیره و روشن رنگ پوست کمک می کند.

روشن شدن پوست معمولا با تکنیک های تهاجمی تری برای سفید کردن و روشن شدن پوست همراه است تا به رنگ پوست سبکتر از آنچه در آن متولد شده اید، برسد. اما ابهامات بسیاری وجود دارد که درباره ماسک صورت برای روشن کردن پوست وجود دارد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره کرده ایم و خواهیم گفت که ماسک صورت چیست و چه تاثیراتی بر روی انواع پوست دارند.

روشن کنندگی پوست چیست؟

ماسک صورت برای روشن کردن پوست با از بین بردن سلول های پوستی مات و مرده از سطح، و درخشش طبیعی پوست شما را بازیابی می کند. روشن شدن پوست بخشی اساسی از برنامه روزمره مراقبت از پوست در اکثر افراد است زیرا نه تنها باعث طبیعی شدن رنگ پوست می شود بلکه باعث تمیز شدن انواع پوست نیز می شود.

محصولات روشن کننده پوست به شما کمک می کند تا از سلول های قدیمی پوست مات خلاص شوید و ظاهری درخشان و براق را نشان دهد. علاوه بر این، بیشتر مواد براق کننده حاوی مواد ضد پیری مانند رتینول هستند که با استفاده از آنها شما با یک تیر دو نشان میزنید.

چگونه پوستی زیبا داشته باشیم
چگونه پوستی زیبا داشته باشیم

آیا روشن شدن پوست بی خطر است؟

بیشتر ماسک صورت برای روشن کردن پوست تا زمانی که از مواد استاندارد استفاده شده و در استفاده از آنها زیاده روی نکنید کاملا ایمن هستند. برخی از شرکت ها سعی می کنند از یکپارچگی آنچه که این محصول فرموله شده است، یعنی کشف رنگ طبیعی پوست و تابش پوست شما، پشتیبانی کنند.

در حالی که مارک های دیگر، مواد خطرناک و خارجی را اضافه می کنند که توانایی آسیب رساندن به پوست شما را در طولانی مدت دارند و نه تنها برای پوست فایده ای ندارد بلکه می تواند به آن آسیب برسانند. انتخاب یک روشن کننده حاوی ویتامین C، رتینول، آلفا و اسیدهای بتا هیدروکسی گزینه های بسیار مطمئنی هستند که می توانید در انواع ماسک صورت آنها را جستجو کنید.

تاثیر روشن کننده ها بر روی پوست چیست؟

یکی از سوالات بسیار شایع در بین مصرف کنندگان روشن کننده ماسک صورت چیست این است که آیا روشن شدن توسط محصولاتی مثل ماسک صورت دائمی است؟ باید بگوییم ماسک صورت برای روشن کردن پوست بخشی از برنامه روزانه مراقبت از پوست می باشد و از طرفی اطمینان از تاثیرگذار بودن محصول را نشان می دهد. همچنین، اگر استفاده از روشن کننده خود را متوقف کنید، ممکن است در یک روز پوست شما کسل نشود اما شروع به از دست دادن مواد مغذی می کند و اضافه کاری درخشش طبیعی خود را از دست می دهد.

مقاله پیشنهادی: پاک کردن آرایش چشم با روش های مختلف

هدف از روشن شدن پوست سفید کردن پوست نیست، بلکه با استفاده از ماسک در از بین بردن لکه های ناخواسته و لکه های تیره سهیم هستیم.

آیا روشن شدن پوست دائمی است؟

قبل از استفاده هر نوع ماسک از خود سوال می کنید آیا این ماسک صورت برای روشن کردن پوست می تواند کمک کند؟ روشن شدن پوست دائمی نیست و به نگهداری مداوم نیاز دارد. آکنه، لکه های ناشی از جوش و آسیب مستقیم نور آفتاب بر روی پوست و … از جمله اتفاقاتی است که به طور مداوم برای پوست شما اتفاق می افتد و بسیاری از ماسک ها بسته به ترکیبات می توانند در روشن شدن پوست کمک شایانی کنند.

همگام نشدن با رژیم روشن کننده پوست باعث تغییر رنگ و ناهمواری پوست می شود. با توجه به این نکته، استفاده از یک سرم موثر روشن کننده پوست روی یکنواخت پوست به شما کمک می کند. ماسک صورت برای روشن کردن پوست بسیار مناسب می باشد که با انواع پوست می تواند سازگار باشد.

ابزارهای داشتن پوست سالم
ابزارهای داشتن پوست سالم

ماسک صورت برای روشن کردن پوست

تا به امروز از خودت سوال کرده اید که فواید ماسک صورت چیست ؟ هر چه از فواید این محصول بگوییم کم گفته ایم. در واقع ماسک ها به همان اندازه که از تنوع زیادی برخوردار هستند فواید بیشماری دارند. از مشترک ترین فواید ماسک صورت می توان به این اشاره کرد که ماسک صورت برای روشن کردن پوست می باشد اما این تنها یکی از هزاران فواید ماسک صورت های روشن کننده است.

بدون شک اگر از شما سوال کنند که استفاده شما از ماسک صورت چیست نمی توانید از فواید ماسک صورت تنها به روشن کردن پوست اشاره کنید، زیرا با استفاده از این ماسک ها شما شاهد تغییرات بسیاری خواهید بود که قطعا روشن شدن پوست یکی از آنها می باشد.

فواید ماسک صورت چیست ؟

قبل از استفاده از هر ماسک به دنبال این هستیم که فواید ماسک صورت چیست ؟ چه تاثیری بر روی پوست دارند؟ آیا شما از فواید ماسک صورت غافل هستید؟ اگر تا به امروز چنین پیش رفته اید و از نتایج راضی نبوده اید باید زین پس به مواد مورد استفاده در ماسک دقت کنید تا شاهد فواید ماسک صورت از جمله روشن شدن پوست، لایه برداری و یا هر چیز دیگری باشید.

هدف شما از استفاده ماسک صورت چیست ؟ اگر از ماسک صورت برای روشن کردن پوست، لایه برداری و روشنایی استفاده می کنید به دنبال اسید لاکتیک موجود در شیر و ماست باشید. استفاده از آلوئه ورا در ترکیبات ماسک ها، همراه با میوه ای مانند پاپایا می تواند به روشن شدن پوست کمک کند.

زیبا سازی پوست
زیبا سازی پوست

نوع ماسک شما تعداد دفعات استفاده را تعیین می کند

سوال های بسیاری بعد از ماسک صورت چیست وجود دارد که یکی از آنها تعداد دفعات استفاده از ماسک صورت است، برای این که بدانید چند بار از ماسک صورت خود باید استفاده کنید به فرمول ماسک و نوع پوست شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، اگر پوستی حساس داشته باشیم کاربرد ماسک صورت چیست ؟ چند بار باید از آن استفاده کنیم؟ کسانی که پوست حساسی دارند ممکن است بخواهند به استفاده هفتگی خود ادامه دهند تا از زیاده روی در کارها جلوگیری کنند. اما بهترین راه برای دستیابی به کاربرد ماسک خواندن دستورالعمل ها است.

برخی از ماسک های صورت، مانند رس و آنهایی که حاوی فرمول های آبرسانی هستند را می توان با خیال راحت دو یا سه بار در هفته استفاده کرد؛ البته این بیشتر بستگی به تجربه و نوع پوست شما دارد.

بایدها و نبایدهای قبل استفاده از ماسک صورت چیست ؟

حال که می دانید ماسک صورت چیست وقت آن رسیده است که با فواید ماسک آشنا شوید. آشنایی با انواع ماسک صورت می تواند در نتیجه استفاده از آنها طی یک دوره خاص بسیار تاثیرگذار باشد. اما نکات زیادی درباره استفاده از ماسک ها وجود دارد که از مهمترین آنها جهت گرفتن بهترین نتایج این است که بایدها و نبایدهای قبل از استفاده هر نوع ماسک را بدانیم. شما تا چه میزان اطلاعات مفید در این زمینه دارید که می تواند در انتخاب و نحوه استفاده از ماسک به شما کمک کند؟ آیا می دانید کارهای قبل از استفاده ماسک صورت چیست یا بعد از آن باید چه کاری انجام دهید؟

تغذیه و آبرسانی پوست
تغذیه و آبرسانی پوست

کارهای قبل از استفاده ماسک صورت

اولین قدم قبل از استفاده ماسک صورت این است که نوع ماسک خود را مشخص کنید؛ در اصل مشکل پوستی خود را پیدا کنید و سپس نوع ماسک را تعیین کنید. پاکسازی می تواند به شما کمک کند تا پوست شما برای جذب مواد مغذی و مواد موثر از ماسک، حداکثر اثربخشی را فراهم کند.

بعد از آن سراغ استفاده ماسک میرویم که قبل از مصرف ماسک باید صورت را به طور کامل با یک فوم یا مایع شوینده به خوبی بشویید تا پوست را از هر ناخالصی پاک کنید.

از مهمترین مراحل استفاده ماسک صورت این است که پوست عاری از هرگونه چربی و آلودگی باشد، تنها در این صورت است که ماسک می تواند تاثیرات مثبت خود را بر روی پوست داشته باشد و آن را به بالاترین درجه روشنایی برساند.

نکات بعد از استفاده ماسک صورت چیست ؟

اگر خواستار نتایج سریعتری هستید این نکات را فراموش نکنید و در هر بار استفاده از ماسک آنها را تکرار کنید تا در کمترین زمان بهترین نتایج را شاهد باشید، با این وجود نمی توان گفت که تنها استفاده از یک ماسک می تواند تمامی این پیامدهای مثبت را به دنبال داشته باشد.

پس از برداشتن ماسک صورت، باید پوست خود را مرطوب کنید در حالی که هنوز مرطوب است. مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما طراحی شده باشد و پس از برداشتن ماسک صورت ، یک لایه نازک بزنید. این می تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و اثرات کامل ماسک شما را به حداکثر برساند.

خرید محصولات فرم و حجم دهنده

سپس از یک شوینده مناسب استفاده کنید که پوست را خشک نکند. در نظر داشتن مراحل قبل و بعد از استفاده ماسک صورت می تواند در نتیجه سریع تر دخیل باشد.

نقش آلوورا در جوانسازی پوست
نقش آلوورا در جوانسازی پوست

مناسب ترین ماسک صورت چیست ؟

ماسک های صورت به محبوب ترین محصول برای مراقبت از پوست صورت ما تبدیل شده اند. با وجود گزینه های فراوان، تنها کافی است کمی تحقیق کنید تا ماسک صورت ایده آل خود را پیدا کنید. از آنجایی که پوست ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند ماسک صورت نیز به دلیل تنوع بسیار می تواند با برخی از پوست ها سازگاری داشته باشد. کاربرد ماسک صورت چیست ؟  

پوست خشک

ماسک حاوی روغن های غنی که پوست را آبرسانی می کنند برای پوست های خشک بهترین هستند. یک ماسک شبانه با ویتامین های آبرسان می تواند در جوانسازی و آبرسانی پوست های خشک حتی در ساعات خواب اثرگذار باشد.

با ماسک زیر تولید بیش از حد ملانین را کنترل کنید و رنگ طبیعی پوست شما حفظ می شود. این نیز یک درمان موثر است که به شما کمک می کند تا لکه های روی صورت شما روشن تر شود. یکی از ماسک های روزانه را در زیر برای شما آورده ایم که زمان درمان آن ۱۵ دقیقه می باشد که قبل از هر چیز باید مواد آن را تهیه کنید:

۱ قاشق غذاخوری زردچوبه

۱ قاشق غذاخوری آب لیمو (یا آب خیار برای پوست خشک)

روش تهیه

همه مواد را مخلوط کنید تا خوب ترکیب و یکدست شوند؛ صورت خود را با پاک کننده بشویید و خشک کنید.

سپس با انگشتان تمیز، ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و در نهایت با آب خنک بشویید. این ماسک را به صورت روزانه استفاده کنید.

ماسک صورت خانگی
ماسک صورت خانگی

پوست روغنی یا ترکیبی

ماسک درمانی برای این پوست کمی متفاوت است که باعث کاهش چربی روی پوست و روشن شدن آن می شود. این ماسک منافذ عمیق خاک حاوی رس و … را پاک می کند که روغن ها را از بین می برد و درخشندگی پوست را کاهش می دهد.

بهترین حالت برای زیبایی پوست های روغنی است. زردچوبه صورت شما را روشن می کند و دارای خواص ضد باکتری است در حالی که ماست لکه های قهوه ای مایل به زرد و غیره را از بین می برد و از طرفی پوست شما را روشن و زیبا نشان می دهد.

مقاله پیشنهادی: پرایمر ریمل چیست و چه کاربردی در آرایش دارد؟

مواد تهیه ماسک مناسب پوست روغنی یا ترکیبی شامل:

یک پیمانه زعفران

۱ قاشق چایخوری ماست

آرد ۱ قاشق غذاخوری

½ قاشق چای خوری زردچوبه

روش تهیه

زعفران را یک شب در ماست خیس کنید. روز بعد، آرد و زردچوبه را به ماست اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. اگر قوام بیش از حد غلیظ است، ماست بیشتری اضافه کنید. یک خمیر درست کنید و آن را روی صورت خود پخش کنید و بگذارید خشک شود.

درمان چین و چروک پوست
درمان چین و چروک پوست

پوست آکنه دار

ماسک آنزیمی بسیاری وجود دارد که می تواند آنزیم های پوست را تنظیم کند تا کمتر دچار جوش و آکنه شود و از سلول های سطح پوست خلاص می شوید. ماسک چای سبز تازه حاوی مواد معدنی است که منافذ پوست را پاک می کند و به درخشندگی پوست کمک می کند.

چای سبز مملو از آنتی اکسیدان است و از پوست در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت می کند. علاوه بر این، یخ و چای سبز با هم باعث کاهش منافذ و از بین بردن باکتری های آکنه می شوند.

مواد لازم

۱ قاشق غذاخوری چای سبز

آب لیمو

روش تهیه

یک فنجان آب در یک ظرف بریزید و یک چای سبز بسیار غلیظ دم کنید و بگذارید تا خنک شود. آب لیمو را در آن مخلوط کنید و آن را در سینی یخ قرار داده و بگذارید یخ بزند. یک مکعب از یخ ها را بردارید، آن را در یک پارچه بپیچید و به صورت خود بمالید.

پوست حساس

پوست های حساس همانطور که از اسمشان پیداست بسیار حساس هستند و در برابر کوچکترین محصولات از خود واکنش های مختلفی نشان می دهند. بزرگترین علامت سوال در ذهن افرادی که پوست حساس دارند این است که کدام برای آنها مناسب تر است؟

ماسک حاوی روغن های معدنی، مواد نگهدارنده مصنوعی، نفت، مواد رنگی، مواد معطر و مواد تشکیل دهنده حیوانات و … بدترین ماسک ها برای پوست های حساس هستند. پس حین تهیه ماسک به این موارد دقت کنید؛ در ادامه ماسک مناسب پوست حساس را به شما آموزش داده ایم.

عسل و روغن های اساسی برای انواع پوست های حساس توصیه می شود که در بسیاری از ماسک های موجود در بازار وجود دارد که در زیر به یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین ماسک صورت پوست های حساس اشاره کرده ایم.

مواد لازم جهت تهیه ماسک پوست های حساس

عسل ضد باکتری طبیعی می باشد که آن را به یک پایه مناسب برای ماسک انواع پوست از جمله پوست های حساس می شناسند زیرا عسل غنی از ویتامین B است که به آرامش سد پوست کمک می کند.

یک قاشق غذاخوری عسل

یک قاشق چایخوری روغن بادام شیرین یا روغن جوجوبا

روش تهیه

طرز تهیه و استفاده از این ماسک بسیار آسان است، کافیست عسل و روغن را در یک ظرف بریزید و آنها را هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. با انگشتان یا برس تمیز ماسک را به صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و در نهایت آن را با آب گرم بشویید.

منابع

lighterskin.shop
healthline.com
healthline.com
paulaschoice.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

3 × 4 =