شاید برایتان جالب باشد بدانید که آب برنج حاوی مواد مغذی زیادی می باشد که این مواد مغذی برای رشد موها بسیار مفید هستند. از جمله مواد مغذی موجود در آب برنج باید به اسید فولیک، نیاسین و سلنیوم اشاره نمود. این مواد معدنی مفید برای سلامت پوست سر هستند که موجب تقویت گردش خون شده و سلامتی فولیکول های موجود در پوست سر و موها را تضمین می‌ کنند. نیاسین موجود  در آب برنج برای استحکام فولیکول ها مفید است و موجب افزایش جریان خون در پوست می‌ شود و در نتیجه التهابات موجود در پوست سر را کاهش می دهد. در آب برنج منیزیم فراوانی وجود دارد که پاکسازی تجمعی کلسیم هم کمک نموده و موجب جوانسازی فولیکول های مو می گردد.

اینوزیتول موجود در آب برنج هم موجب افزایش خاصیت ارتجاعی مو می شود. این ماده به تقویت موها کمک می‌ کند و موجب تحریک رشد موها می گردد. لازم است بدانید که وجود مواد معدنی مغذی فراوان در آب برنج به پیشگیری از نازک شدن مو کمک نموده و آسیب های ناشی از محصولات شیمیایی را کاهش می دهد. آب برنج یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت، زیبایی و افزایش رشد موی سر است که به عنوان درمانی برای مو هم شناخته می‌ شود. شستشوی مو با آب برنج می تواند بسیاری از بیماری های پوستی قرار گرفته بر روی پوست سر را هم از بین ببرد، بنابراین بهترین ماده طبیعی برای سلامتی موها می باشد.

مزایای آب برنج برای تقویت، زیبایی و افزایش رشد موی سر 

آب برنج برای شد انواع مو
آب برنج برای مو

آب برنج از بهترین محصولات برای تقویت و افزایش رشد موهای سر می باشد که مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرد. افرادی که دوست دارند رشد موهای آنها سریع تر باشد می‌ توانند از آب برنج استفاده کنند. آب برنج حاوی اسید آمینه های زیادی است که موجب رشد مو و ترمیم موهای آسیب دیده می گردد. وجود ویتامین های متعدد در آب برنج، در رشد مو تاثیر گذاشته و موجب سرعت بخشیدن به رشد موها می گردد. افرادی که می خواهند نتیجه استفاده از آب برنج را ببینند حتماً باید از این محصول دو بار در هفته استفاده کنند. از دیگر فواید استفاده از آب برنج می توان به کاهش موخوره اشاره نمود.

موخوره جزء پدیده های طبیعی در موها است که موجب شکستگی و شکاف در موها می شود و ظاهر مو‌ها را نا مرتب می نماید. این مشکل معمولاً به دلیل کمبود پروتئین در مو ایجاد می شود. آب برنج مقدار زیادی پروتئین دارد که می‌ تواند مشکلاتی مثل موخوره را هم درمان نماید. همانطور که خود نیز می دانید موهای بلند نیاز به مراقبت بیشتری دارند. آب برنج بهترین گزینه برای مراقبت از موهای بلند می باشد که در کاهش موخوره و شکستگی‌ های هم تاثیر می‌ گذارد. افرادی که به دنبال راه طبیعی برای نرم کردن موهای خود هستند، می توانند آب برنج آبکش شده را برای موهای خود مورد استفاده قرار دهند. این محصول می‌ تواند به بهبود بافت مو کمک نموده و موجب نرمی و صافی در موها گردد، ضمن اینکه به قوی تر نمودن ریشه های مو کمک نموده و سلامتی موها را تضمین می نماید.

چطور از آب برنج به عنوان درمانی برای مو استفاده کنیم؟ 

اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که می خواهید با استفاده از آب برنج موهای براق و درخشنده داشته باشید، باید نکاتی را در مورد استفاده از آب برنج به عنوان درمانی برای مو بدانید. اولین نکته این است که قبل از استفاده از آب برنج موها را با شامپو شستشو دهید. معمولاً برای اینکه از خارج شدن رطوبت مو پیشگیری گردد، ابتدا باید موها با استفاده از شامپو شستشو داده شوند تا لایه های داخلی مو با آب برنج تغذیه شوند. برای این کار می توانید قبل از اینکه آب برنج را در حمام مورد استفاده قرار دهید، ابتدا دوش گرفته و موهای خود را با شامپوهای مخصوص بشویید. سپس آب برنج را بر روی پوست سر خود ریخته و با دقت تمام قسمت های مختلف از پوست سر را ماساژ دهید؛ این امر باعث می شود تا گردش خون در پوست سر بیشتر شده و ریشه موها هم تقویت گردد.

ماساژ دادن پوست سر موجب رساندن مواد مغذی بیشتر به ریشه مو می شود  و در نتیجه رشد موها هم بهتر می‌ شود. علاوه بر موارد ذکر شده ماساژ پوست سر با آب برنج موجب کاهش شوره های موجود در مو می شود و خشکی پوست را هم از بین می برد؛ بنابراین افرادی که دارای شوره پوست سر هستند می توانند از آب برنج استفاده کنند. نکته دیگر پس از ماساژ دادن پوست سر با آب برنج شستشوی آن پس از ۲۰ دقیقه است. پس از حدود ۲۰ دقیقه که پوست سر را به خوبی ماساژ داده اید باید آن را آبکشی نمایید. با استفاده از شامپوهای مخصوص حاوی عصاره برنج می توان موهای خشک را آبکشی نمود و موجب تقویت آنها گردید.

فواید استفاده از آب برنج برای موها

استفاده از آب برنج برای موها فواید زیادی دارد که مهمترین آنها کاهش ریزش مو و افزایش سرعت رشد موها می باشد. به دلیل اینکه آمینو اسید و ویتامین های فراوانی در آب برنج وجود دارد، این ماده باعث می شود تا ریزش مو کاهش پیدا کند و در نتیجه رشد موها سریع تر انجام شود. برای اینکه بتوان با استفاده از آب برنج ریزش مو را درمان نمود و به آن سرعت بخشید، بهتر است که پس از شستشوی موها با شامپو حتما آنها را با آب برنج آبکشی کنید و حداقل هفته ای دوبار از این محصول برای موهای خود استفاده کنید. ضمن اینکه لازم است بدانید آب برنج برای موها با هر جنسی قابل استفاده است. این ماده به عنوان یک نوع محصول نرم کننده طبیعی مو استفاده می‌ شود و باعث بهبود بافت موها می گردد، ضمن این که حجم آنها را هم افزایش می دهد.

استفاده مداوم از آب برنج موجب صافی موها نیز خواهد شد. این محصول موهای آسیب دیده را ترمیم نموده و موجب انعطاف پذیری بالای آنها می گردد. محافظت از موها از دیگر فواید استفاده از آب برنج می باشد. افرادی که دوست دارند موهای ابریشمی داشته باشند و آنها را تقویت کنند هم می توانند از آب برنج که سرشار از آمینو اسید است استفاده کنند. آب برنج به همراه گلاب علاوه بر اینکه موها را نرم نموده براق هم می کند. آب برنج شوره سر را درمان نموده و موجب از بین بردن موخوره می‌ شود. البته یکی دیگر از فواید عالی آب برنج، درمان شپش سر است که این درمان بدون استفاده از مواد شیمیایی سمی بوده و بسیار راحت می باشد و موجب از بین بردن شپش ها در سر می شود.

تهیه ماسک آب برنج برای مو
مراقبت از موها

روش تهیه ماسک برنج برای پرپشت شدن موها

امروزه روش های زیادی برای تهیه ماسک برنج وجود دارد که با استفاده از آن می توان موها را پرپشت تر نمود. سه روش تهیه ماسک آب برنج در خانه شامل روش خیساندن، جوشاندن و تخمیر است که هر کدام از این روش ها می توانند موجب به وجود آوردن آب برنج سالم برای بهبود سلامت موها شوند. روش خیساندن آسان ترین و سریعترین روش برای تهیه آب برنج می باشد که می توان چند پیمانه از برنج خام را با آب گرم خیس نمود و به هنگام ریختن برنج درون ظرف، آب آن را جدا نمود و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی موهای سر قرار داد و سپس موها را آبکشی کرد. این نوع آب برنج هیچگونه عوارضی ندارد. روش دیگر جوشاندن است که نصف پیمانه برنج خام را با آب ترکیب نموده و حرارت می دهید، به هنگامی که آب اضافی بالای برنج ها آمد آن را درون بطری قرار داده و با استفاده از چند قطره روغن رزماری و بابونه آنها را چرب می نمایید؛ سپس به عنوان شامپو از این محصول استفاده می کنید این نوع آب برنج تاثیرات شگفت انگیزی بر روی موها دارد و موجب بازسازی و احیای موهای آسیب دیده می‌ شود.

روش تخمیر از روش‌ هایی است که نیازمند حوصله بیشتر می باشد و البته میزان خواص آن به نسبت آب برنج معمولی نیز بیشتر خواهد بود. برای تهیه آب برنج تخمیر شده باید برنج هایی که به صورت خام هستند را در یک کاسه قرار داده و حدود ۳۰ دقیقه بگذارید تا کاملاً خیس شوند. سپس آنها را از درون صافی رد کرده و آب برنج را حدود ۴۸ ساعت درون بطری در دمای اتاق بگذارید. به هنگامی که آب برنج بوی ترشیدگی گرفت آن را در یخچال گذاشته و حدود دو الی سه روز در یخچال بماند. سپس با استفاده از این محصول موهای خود را اسپری نمایید. برای استفاده از آب برنج می توانید موهای خود را مانند شامپو با آب برنج بشویید، سپس به صورت کامل موها را آبکشی نمایید یا می توانید آب برنج را بر روی موهای خود اسپری کنید و پس از حدود ۲۰ دقیقه موها را با آب گرم شستشو دهید. پس از شستن موها با آب برنج و آبکشی آنها، متوجه نرم شدن و براق شدن موهای خود خواهید شد.

تاثیر فوق ‌العاده آب برنج برای سفیدی مو

ساخت ماسک موی خانگی
آب برنج برای مو

یکی از بهترین و تاثیرگذارترین فواید آب برنج استفاده از آن برای رفع سفیدی مو است. در کشورهای مثل کره و ژاپن سال های زیادی است که از آب برنج برای رفع سفیدی مو و همچنین تقویت موهای سر استفاده می شود. این نوع روش از لحاظ علمی هم ثابت شده است؛ به این خاطر که آب برنج حاوی مواد معدنی، عناصر مهم و ویتامین های زیاد درون خود است که به تقویت فولیکول های موجود در مو کمک نموده و موجب ترمیم سلول‌ های آسیب دیده موجود در مو و پوست سر می گردد.

این محصول به دلیل اینکه دارای خاصیت آنتی اکسیدان می باشد، موجب آزاد نمودن سموم موجود بر روی پوست سر شده و با کاهش آنها هم موجب پیشگیری از سفید شدن موها می گردد. به همین دلیل است که بسیاری از خانم های قدیمی دیرتر از جوانان امروزی موهایشان سفید می شود. در زمان های گذشته اغلب بانوان برای اینکه بتوانند موهای مشکی داشته باشند، از آب برنج برای شستن موهای سر خود استفاده می کردند و به همین دلیل هم این محصول باعث شده است تا موهای آنها دیرتر سفید شود. بنابراین اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که تمایل زیادی به استفاده از مواد شیمیایی مثل رنگ ها ندارید، می توانید برای اینکه رنگ موهای خود را ثابت نگه دارید هر هفته دو بار از آب برنج برای شستشوی موهای خود استفاده کنید و تاثیرات آن را به سرعت مشاهده نمایید.

سوالات متداول در مورد آب برنج برای مو

  1. مهم ترین خاصیت آب برنج برای مو چیست؟ از مهمترین خواص آب برنج برای موها می‌ توان به ضخیم شدن و درخشنده‌ تر شدن تار موها اشاره کرد.
  2. مواد معدنی موجود در آب برنج کدامند؟ در آب برنج نشاسته، منیزیم، اسید فولیک، انواع پروتئین و نیاسین وجود دارد که موجب رساندن مواد مغذی به ریشه موها می گردد و از ریزش آنها جلوگیری می کند. 
  3. آیا آب برنج برای موها ضرر دارد؟ در پاسخ به این سوال باید عنوان شود که آب برنج برای موهایی که دارای تخلخل کم هستند مناسب نمی باشد. همچنین استفاده بیش از حد این محصول بر روی موها موجب شکستگی موها شده و خطر آسیب دیدن موها را افزایش می دهد، پس باید در مصرف این محصول هم حد تعادل را رعایت نمود.
  4. برای تقویت موها با استفاده از آب برنج چگونه باید از آن استفاده کرد؟ برای تاثیرگذاری بیشتر این محصول بر روی موها پس از اینکه دو بار موها با استفاده از شامپو شسته شدند، باید از آب برنج استفاده نمود. به این صورت که آب برنج را بر روی سر ریخته و ماساژ دهید و پس از حدود ۲۰ دقیقه آن را آبکشی نمایید.
  5. بهترین آب برنج برای تقویت موها کدام است؟ سالم ترین و مغذی ترین نوع از آب برنج برای افزایش رشد موها و تقویت آنها آب برنج قهوه ای است که ارزش غذایی بیشتری داشته و حاوی مواد معدنی بسیار بیشتری نیز است.
  6. تاثیرات استفاده از آب برنج پس از چه مدتی بر روی مو نمایان می شود؟ اگر در هفته دو بار از آب برنج برای شستشوی موها استفاده شود، پس از یک الی دو ماه استفاده از این محصول تاثیرات آن به راحتی قابل مشاهده است. 

منابع

majalesalamat.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

19 + 1 =