آیا می دانید دستگاه هیالورن پن چیست و چه کارایی هایی دارد؟

در یک تعریف کلی دستگاه هیالورن پن به جدیدترین فناوری اختراع شده در صنعت زیبای گفته می شود که طیف وسیعی از شیوه های درمانی را به صورت غیر جراحی و غیر تهاجمی ارائه می دهد. در دنیای مدرنیته امروز که پیشرفت دانش بشری در زمینه های مختلف به کمک افراد آمده است پیدایش دستگاه های به روز و غیر تهاجمی همچون هیالورن پن و استفاده از آن به عنوان یک دستگاه تزریق مواد بدون درد و خونریزی به منظور درمان و زیباسازی پوست دور از انتظار نیست.

دستگاه هیالورن پن
دستگاه هیالورن پن

نگاهی به تاریخچه دستگاه هیالورن پن

دستگاه هیالورن پن تقریباً چندین دهه پیش است که در صنعت پزشکی مورد استفاده واقع گشته اما در حقیقت مدت زیادی نیست که از آن در جهت دستیابی به اهداف زیبایی استفاده می شود. به طوری که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی مورد تست و آزمایش واقع شد و پس از آن در سال ۲۰۱۷ کارایی بی نظیر خود را در زمینه درمان و جراحی غیر تهاجمی پوست و زیبایی تقدیم کاربرانش کرد. در حال حاضر در کشورهایی همچون آلمان، روسیه، آمریکا، سوئد و سویس از این دستگاه پیشرفته و مدرن استفاده می شود. اما متأسفانه هنوز در کشور ایران از آن بهره برداری هایی واقع نشده است.

خرید محصولات آرایشی ارزان‌تر از همه جا

نحوه عملکرد دستگاه هیالورن پن چگونه است؟

عملکرد دستگاه هیالورن پن
قبل و بعد از استفاده دستگاه هیالورن پن

در رابطه با نحوه عملکرد دستگاه هیالورن پن گفتنی های سودمندی است. در ادامه مطلب ما را همراهی نمایید تا اطلاعات جامع و کاملی درباره راندمان کاری این دستگاه حاصل کنید. همان طور که گفته شد هیالورن پن یک دستگاه تزریق مواد بدون درد است که جراحت خونی را به حداقل می رساند. این دستگاه با عملکرد خود قادر است مواد کاربردی همچون هیالورونیک اسید را به روش کاملاً غیر تهاجمی و با کمک فشار هوای بالا به ذرات بسیار ریز میکرو نانو تبدیل کرده و آن را با همان فشار زیاد وارد پوست می کند.

 چنین عملکردی بدون نیاز به سوزن انجام می شود و هیچگونه خطای انسانی ناشی از صحیح پخش نشدن یا گلوله شدن ژل در قسمت های مختلف صورت در آن دخالت ندارد. شاید به همین دلیل است که این دستگاه به عنوان برترین و بهترین دستگاه تزریق ژل در سال ۲۰۱۷ شناخته شده است.

شیوه های درمانی بسیاری در صنعت پزشکی در جهت درمان و زیباسازی پوست وجود دارند که هر یک از آن ها عملکرد منحصر به فرد خود را ارائه می کنند. اما حقیقت غیر قابل انکاری که وجود دارند این است که هریک از شیوه های درمانی با درد و خونریزی همراه هستند. تا جایی که امکان پارگی مویرگ ها به دلیل خطای انسانی نیز افزایش می یابد.

مقاله پیشنهادی: کاربرد دستگاه آکواپیل ۵ کاره چیست؟

این در حالی است که با ورود دستگاه هیالورن پن به عنوان صنعت تازه متولد شده، انقلابی عظیم در دنیای زیبایی و جوان سازی پوست به وجود آمد. ماندگار ژل تزریق شده با استفاده از این روش بنا به نوع پوست و میزان مواد و همچنین برند مواد مصرفی حداکثر تا یک سال است.

مقایسه دستگاه هیالورن پن با سایر شیوه های زیباسازی

روش درمانی دستگاه هیالورن پن
روش درمانی دستگاه هیالورن پن

در حالت کلی این دستگاه یک روش درمانی بدون سوزن یا سرنگ است. این روش که تحولی تکرار نشدنی را در علم زیبایی ایجاد کرده است به صورت غیر تهاجمی مواد مصرفی یا همان ژل را در لایه های فوقانی یا اپیدرمی پوست وارد کرده بدون آنکه خونریزی ایجاد شود.

از آنجایی که میزان سرعت ژل وارد شده به داخل پوست بیشتر از میزان سرعت فرمان اعصاب به مغز انسان است لذا به موجب چنین سرعتی، شخص استفاده کننده از دستگاه هیچگونه درد و عارضه ای احساس نمی کند به علاوه آنکه خونریزی نیز در بخش مورد نظر اتفاق نمی افتد. این در حالی است که روش های قدیمی تزریق ژل که با سوزن انجام می شود همان طور که مشخص است با درد و خونریزی همراه است.

یکی از دلایل بارز نام گذاری این دستگاه با هیالورن پن این است که ماده مصرفی تزریق شده به پوست، هیالورونیک نام دارد که این اسید به طور طبیعی هم در بدن ما وجود دارد. در واقع این ماده در پوست ما همانند اسفنج وظیفه حفظ و تقویت آب موجود در صورت را بر عهده دارد. تزریق ژل نیز میزان سازگاری بدن را با اسید هیالورونیک افزایش می دهد و باعث می شود کلاژن سازی و جوان سازی پوست ما برای بار دیگر احیا شود.

موارد استفاده از دستگاه هیالورن پن

در یک کلام می توان گفت این دستگاه در حین عملکرد ساده و طبیعی که دارد بسیار قدرتمند است. آنچه که عملکرد بالای این دستگاه را تضمین می کند قدرت شلیک ژل به داخل پوست است. کسانی که این روش را برای درمان و جوان سازی پوست خود انتخاب می کنند از آن برای بخش های مختلف صورت نظیر: لب، خطوط خنده، گونه، گردن و سایر نواحی بدن استفاده می کنند.

بهترین محصولات برای جوانسازی پوست

آیا استفاده از دستگاه هیالورن پن مضر است؟

یکی از سؤالات رایجی که ذهن بسیاری از افراد به ویژه خانم ها را درگیر کرده این است که آیا استفاده از روش درمانی دستگاه هیالورن پن مضر است؟ آیا پس از تزریق ژل امکان پیدایش عوارض مختلف وجود دارد؟ جا دارد که به تمامی این سؤالات و نمونه های مشابه آن پاسخ منفی داد. چرا که روش درمانی هیالورن پن یا همان تزریق ژل بدون درد و خونریزی یک روش کاملاً غیر تهاجمی محسوب می شود. پس طبیعتاً استفاده از آن در صنعت پزشکی و زیباسازی پوست هیچ گونه عارضه ای را برای کاربران بر جای نمی گذارد. از طرفی هم امکان درد، کبودی صورت و سایر نواحی بدن و خونریزی چه در حین تزریق و چه پس از آن برای کاربران و خطای انسانی به صفر می رسد.

آیا ژل تزریق شده توسط دستگاه هیالورن پن پس از یک سال تخلیه می شود؟

خیر. همان طور که در مطالب فوق هم به آن اشاره شد تزریق اسید هیالورونیک به خاطر سازگاری بالایی که با نواحی مختلف بدن دارد پس از یک سال باعث جذب آن می گردد. حساسیت به آن نیز تا حد بسیار زیادی غیر ممکن است. از طرفی هم هیچ گونه عارضه ای همچون کج شدن نواحی مختلف پوست مانند کجی لب، گونه ها و… به خاطر تزریق اشتباه به وجود نمی آید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

چهار × 3 =