پاک کردن آرایش چشم، یکی از فعالیت هایی است که امروزه دغدغه افراد بسیار زیادی شده است. چرا که افراد برای پاک کردن آرایش چشم خود، باید یک سری فعالیت های خاص و منحصر به فرد را انجام دهند. به همین علت، پاک کردن آرایش چشم به کار سخت و دشوار برای افراد زیادی تبدیل شده است. البته، اگر شما هم به دنبال پاک کردن آرایش چشم خود با بهترین روش ممکن هستید، ادامه مطلب امروزه ما را از دست ندهید.

آموزش پاک کردن آرایش چشم
آموزش پاک کردن آرایش چشم

آرایش چشم چیست؟ انواع لوازم آرایش چشم!

آرایش چشم یا لوازم آرایش چشمی، به دسته ای خاص و منحصر به فرد از لوازم آرایشی گفته می شود که می تواند جذابیت و زیبایی چشمان شما را تا حد بسیار زیاد و قابل توجهی افزایش دهد. امروزه خانم ها از همه مدل های لوازم آرایش چشمی استفاده کرده و زیبایی خاصی به صورت خود القا می کنند. در صنعت مد و فشن امروزه، لوازم آرایشی یکی از محصولات مهم و با ارزش است و محبوبیت بسیار زیادی در میان مدل ها دارد. اصلی ترین مواد و لوازم آرایش چشم عبارت اند از ریمل، خط چشم و سایه چشم! در ادامه به بررسی انواع لوازم آرایش چشم می پردازیم.

پاک کردن آرایش ریمل چشم
پاک کردن آرایش ریمل چشم

ریمل چیست؟

ریمل یکی از لوازم آرایشی بوده که برای رنگ کردن، تیره کردن، حجیم کردن و طولانی تر کردن مژه ها مورد استفاده قرار می گیرد. از زمان های قدیم و مدل ها اولیه، این محصول رنگ مشکی داشته اما امروزه رنگ های بسیار زیاد و متنوعی از این محصول تولید شده و در بازار عرضه می شود. ریمل در سه فرم مهم در بازار عرضه می شود.

مقاله پیشنهادی: چگونه مداد چشم بکشیم تا چشمانی زیبا داشته باشیم؟

 کیکی، کرمی و مایع! این محصول در لوله ها و قوطی ها موجود بوده و با استفاده از دسته های مخصوصی که همراهشان وجود دارد، می توانید از آنها استفاده کنید. مواد اصلی تشکیل دهنده ریمل عبارت اند از آب، واکس و مواد نگهدارنده و سفت کننده. البته جالب است بدانید که مواد اولیه ای که درون هر کدام از این محصولات وجود دارد بسته به شرکت سازنده و نوع ریمل متغیر است.

کاربرد سایه چشم چیست؟

همانطور که در قسمت های قبل تر گفته شد، انواع لوازم آرایش چشم مدل های بسیار زیادی دارند و مهم ترین نوع انواع لوازم آرایش چشم، سایه است. سایه چشم یک نوع از انواع لوازم آرایش چشم است که قسمت پشتی پلک های شما را می پوشاند. درعلم پزشکی به این قسمت از چشم آیلید گفته می شود و وظیفه آن محافظت از چشم است. حد فاصل میان مژه ها و ابروی شما از این قسمت پر شده و به همین علت، اهمیت بسیار زیادی در آرایش و زیبایی صورت شما دارد.

سایه چشم می تواند در مدل ها و انواع مختلفی بر روی چشم شما قرار بگیرد. انواع لوازم آرایش چشم مربوط به سایه مدل ها و ساختار های مختلفی دارند و همین ساختار ها می توانند تفاوت های بسیار زیادی در نتیجه نهایی ایجاد کنند.  استفاده از ابزار مناسب در این نوع از آرایش خیلی مهم است.

انواع لوازم آرایش چشم حاوی خط چشم چه کاربردی دارند؟

همانطور که از نام این مدل از لوازم آرایشی پیداست، خط چشم می تواند چشمان شما را تعریف کند. این محصول به دور چشمان شما کشیده می شود تا علاوه بر افزایش زیبایی و گیرایی چشمان شما، بتوانند مرز های چشمانتان را هم تعریف کنند. این محصول بر روی تمامی گوشه ها و خطوط کشیده شده و تا جایی که مژه ها رشد می کنند ادامه دارد. معمولا افراد، دوست دارند که از انواع مختلف خط چشم بر روی قسمت بیرونی چشم ها استفاده کنند و افراد کمتری از این محصول در محیط درونی و مژه ها استفاده می کنند.

انواع خط چشم
انواع خط چشم

مدل های مختلف خط چشم

بسته به نوع بافت محصولی که می خواهید از آن استفاده کنید و بسته به نتیجه نهایی مد نظر شما، خط چشم می تواند مدل ها و انواع بسیار زیادی داشته باشند و هر کدام از این مدل ها هم برای یک موقعیت خاص مناسب هستند. در لیست زیر، شما می توانید چهار عدد از مهم ترین لوازم آرایشی که در همه فروشگاه ها برای خرید موجود هستند را مشاهده کنید.

  • خط چشم مایع، یک مایع نسبتا رنگی است که در یک بطری یا بسته بندی پلاستیکی کوچک در بازار عرضه می شود. این محصول همراه با یک دستگاه و یا یک برس بر روی چشمان شما قرار می گیرد. خط چشم ایجاد شده توسط این محصول گوشه دار و تیز است.
  • خط چشم پودری، یکی از انواع لوازم آرایش چشمی است که امروزه توسط اکثر بانوان ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول در همه فروشگاه های سراسر کشور موجود است.
  • خط چشم واکس دار، یک خط چشم نرم بوده که بافت نرمی را بر روی صورت شما قرار می دهد. این محصول در رنگ ها و ساختار های مختلفی در بازار عرضه شده و محبوبیت بسیار زیادی دارد.
  • خط چشم ژلی دیگر محصول است که در ایران کمتر شناخته شده است.

انواع لوازم آرایش چشم سرمه چیست؟

انواع لوازم آرایش چشم سرمه ای، قدیمی ترین و محبوب ترین مدل های خط چشم و ریمل در میان مردم باستان بوده اند. این محصولات برای اولین بار توسط مصریان باستان اختراع شد و پس از گذشت مدت زمان بسیار کوتاهی، در سراسر جهان میزان استفاده از آن افزایش یافت. اصلی ترین محل های استفاده از این محصول شامل قسمت های مدیترانه ای، خاورمیانه و هند باستان می شود.

 این محصول یک پودر سیاه رنگ است که از جلنای (galena) له شده ساخته می شود. از جمله موادی که درون سرمه به کار می رود می توان به اکسید مس، خاکستر، آنتیمونی و آلموند های له شده اشاره کرد. این محصول همراه با یک دست خاص بر روی صورت شما قرار می گیرد که این دسته وظیفه افزودن سرمه به پلک های پایین و بالای شما را دارد.

پاک کردن آرایش سرمه چشم
پاک کردن آرایش سرمه چشم

پاک کردن آرایش چشم حاوی سرمه چگونه است؟

پاک کردن آرایش چشم سرمه ای، چندین روش مختلف دارد که در لیست زیر می توانید همه این روش ها را مشاهده نمایید. برخی از آنها ساده هستند و برخی از آنها کمی پیچیده تر می باشند.

خرید انواع پاک کننده آرایش صورت با قیمت مناسب

پاک کردن آرایش چشم سرمه با استفاده از روغن نارگیل

 روغن نارگیل یکی از بهترین موادی است که شما می توانید از آن برای پاک کردن کامل آرایش چشم خود استفاده کنید. استفاده از این ماده سریع بوده و برای پوست و پلک شما هم مفید است. شما از روغن نارگیل می توانید برای پاک کردن مدل های مختلف آرایش چشم به خصوص ریمل و سرمه استفاده کنید.

در هنگام استفاده، شما باید مطمئن شوید که از میزان و مقدار مناسب این محصول استفاده می کنید. شما می توانید به راحتی روغن نارگیل را بر روی یک مقدار پنبه بریزید و با استفاده از آن، به راحتی و با چند حرکت جلوی آینه فرآیند پاک کردن آرایش چشم را کامل نمایید. بهتر است برای جذب بهتر، بگذارید که روغن نارگیل چند ثانیه بر روی پنبه بماند و سپس از آن استفاده کنید.

روغن زیتون-
روغن زیتون

پاک کردن آرایش چشم با روغن زیتون

روغن زیتون یکی از موادی طبیعی بوده که حاوی مقدار بسیار زیاد نوتریون و مواد معدنی می باشد. شما با استفاده از این محصول می توانید هر نوع آرایش چشم را به راحتی از روی صورت خود پاک کنید و پوست پلکتان را هم مرطوب تر نمایید. برای انجام بهتر این کار، پیشنهاد ما به شما استفاده از بهترین مواد معدنی موجود تازه ترین و بهترین مدل های روغن زیتون می باشد.

 برای انجام این کار هم شما می توانید به راحتی یک مقدار روغن زیتون را بر روی یک تکه پنبه بریزید و چند ثانیه صبر کنید. سپس به آرامی پنبه را بر روی پلک های خود بکشید تا آرایش چشم به طور کامل از بین برود و علاوه بر تمیز شدن پلک ها، پوست پلک و نواحی دور چشمتان مرطوب شود.

شیر در آرایش
شیر در آرایش

استفاده از شیر برای پاک کردن آرایش چشم سرمه ای

اگر استفاده از روغن های مختلف به خصوص روغن زیتون و روغن نارگیل برای شما مناسب نیست و یا اینکه دوست ندارید از این محصولات برای پاک کردن آرایش چشمان خود استفاده کنید، بهتر است که به استفاده از شیر های تمیز کننده روی بیاورید. شیر های تمیز کننده دقیقا می توانند کار روغن زیتون و روغن نارگیل را برای شما انجام دهند. این محصولات علاوه بر تمیز کردن و مرطوب کردن، می توانند به از بین بردن سلول های مرده پوست هم کمک بسیار زیادی به شما بکنند. برای استفاده از این روش کافی است که مقداری شیر را بر روی پنبه معمولی یا فشرده شده بریزید و به آرامی آن را بر روی صورت خود بکشید تا سرمه به طور کامل از روی صورت شما پاک شود. شما می توانید این فرآیند را ۲ الی ۳ بار تکرار کنید تا چشمانتان تمیز شوند.

آیا با گلام می شود آرایش را پاک کرد
آیا با گلام می شود آرایش را پاک کرد

استفاده از گلاب برای پاک کردن آرایش چشم

استفاده از گلاب برای پاک کردن آرایش چشم دیگر روش محبوب در میان کاربران برای پاک کردن انواع سرمه می باشد. گلاب دیگر ماده تاثیر گذار و خوش بو برای پاک کردن انواع سرمه از روی چشمان شما می باشد. این محصول نه تنها هیچ ردی از سرمه بر روی چشمان شما باقی نمی گذارد، بلکه می تواند به راحتی بوی بد ناشی از مصرف مواد مختلف همراه با سرمه را از بین ببرد.

مقاله پیشنهادی: مداد چشم مناسب من چه ویژگی باید داشته باشد؟

روش استفاده از این محصول همچون سایر روش ها است با این تفاوت که شما لازم نیست حتما از پنبه استفاده کنید! می توانید از یک تکه دستمال و یا یک تکه اسفنج برای پاک کردن آرایش چشم سرمه ای با استفاده از گلاب استفاده کنید!

ژله نفتی یا وازلین
ژله نفتی یا وازلین

ژله های نفتی، یک ماده عالی برای پاک کردن آرایش چشم!

ژله نفتی شامل مواد مختلفی می شوند که هر کدام از این مواد ساختار خاص و منحصر به فرد خود را دارند. از جمله این محصولات که همه ما حداقل یک بار از آن استفاده کرده ایم می توان به وازلین استفاده کرد. شما می توانید از وازلین برای از بین بردن رد ها و اثرات سرمه بر روی چشم خود استفاده کنید. کافی است که مقدار بسیار کمی از وازلین را گرفته و بر روی نوک انگشتان خود قرار دهید. سپس وازلین را با حرکات ماساژی بر روی سرمه یا اثراتی که از خود به جای گذاشته است قرار دهید. بگذارید چند ثانیه بر روی محل خود بماند و سپس یک تکه پنبه بگیرید و به آرامی محصول را از روی صورت و چشمان خود پاک کنید.

پاک کردن آرایش چشمی حاوی سرمه با استفاده از حرکات دست به صورت معمولی!

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید از آن برای پاک کردن آرایش چشمان خود استفاده کنید، پاک کردن به صورت معمولی همراه با حرکات دست و انگشتان می باشد. البته، این روش پیشنهاد نمی شود چرا که ممکن است که به صورت و چشمان خود آسیب هایی را وارد کنید. در ابتدا شما می توانید یک تکه دستمال را بردارید و آن را با استفاده از آب مرطوب کنید، سپس با استفاده از روش ها و حرکات مختلف، به آرامی فرایند پاک کردن آرایش چشم با استفاده از دستمال و دست خالی را انجام دهید. البته این کار اصلا توصیه نمی شود چرا که امکان آسیب دیدگی بالا است.

استفاده از یک تکه پارچه خیس برای پاک کردن آرایش چشم سرمه

آخرین و ساده ترین روش بدون خطر برای انجام این کار، استفاده از یک تکه پارچه خیس است. این روش به یکی از بهترین و سریع ترین روش ها شهرت داشته و محبوبیت بسیار زیادی در میان افراد مختلف دارد. شما می توانید به راحتی یک تکه پارچه کاملا تمیز را بردارید و با استفاده از آب (ترجیحا آب مقطر) آن را خیس نمایید. سپس به آرامی پارچه خیس شده را بر روی چشمان خود بکشید تا کاملا تمیز شوند. هنگامی که کارتان با پارچه تمام شد، می توانید به راحتی با آب اثرات سرمه را بر روی آن پاک کنید اما باید این کار سریع انجام شود تا بافت پارچه با ترکیب سرمه و آب هیچ آسیبی نبیند.

آموزش پاک کردن ریمل
آموزش پاک کردن ریمل

پاک کردن ریمل چگونه است؟

خرید کانسیلر مختلف با قیمتی مناسب

پاک کردن آرایش چشم مخصوصا قسمت ریمل، کار کمی دشواری است. این قسمت از سه مرحله اصلی تشکیل شده که به هر کدام به صورت جداگانه می پردازیم.

روغن های طبیعی
روغن های طبیعی

استفاده از روغن های طبیعی به خصوص روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش چشم

همچون روش هایی که برای پاک کردن سرمه مورد استفاده قرار می گرفت، شما می توانید به راحتی و با استفاده از یک مقدار روغن نارگیل این کار را انجام دهید. روغن نارگیل به راحتی حتی ریمل های ضد آب را از بین برده و چشمان شما را تمیز می کند. به علاوه، این محصول می تواند حفره های پوستی شما را پر کرده و سطح پوست شما را به طور کامل صاف و شفاف نماید.

اگر پوست شما حساسیت های خاصی به روغن نارگیل در هنگام پاک کردن آرایش چشم نشان می دهد، شما می توانید به راحتی از روغن های نارگیلی که در آشپزی استفاده می کنید، برای پاک کردن آرایش چشمان حاوی ریمل هم استفاده کنید. اگر هر مقدار از این محصول به چشمان شما وارد شود، می تواند برای مدت کوتاهی بینایی شما را مات کند.

استفاده از روغن جوجوبا برای پاک کردن آرایش چشم

روغن جوجوبا یک ماده به صورت مایع است که در واقع یک روغن نیست! اگر پوست شما چرب و روغنی است، است ماده بهترین گزینه موجود برای شما است. علاوه بر اینکه این ماده به زخم ها و پوست شما هیچ آسیبی وارد نمیکند، تحت هیچ شرایطی آلرژی های پوستی شما را تحریک نکرده و وضعیت پوست را تغییر نمی دهد. این روغن هم همچون روغن زیتون می تواند تاثیرات بسیار خوبی بر روی صورت و محیط دور چشم شما داشته باشد. یکی از کاربرد های این محصول در مرطوب کردن محیط دور چشم است.

استفاده از روغن آووکادو برای پاک کردن آرایش چشم

استفاده از روغن آووکادو، یکی از بهترین و برترین روش هایی است که شما می توانید از آن برای پاک کردن آرایش چشم به طور کامل استفاده کنید. این ماده یکی از بهترین مواد و روغن های مرطوب کننده می باشد و همچون سایر روغن ها، به راحتی تمامی ساختار های آرایش های سنگین و پیچیده مثل ریمل را از بین می برد. این روغن معمولا در یک قوطی همراه با یک پنبه عرضه می شود که شما می توانید از همان برای پاک کردن آرایش چشم ریمل خود استفاده کنید.

لوازم آرایشی مخصوص پاک کردن آرایش
لوازم آرایشی مخصوص پاک کردن آرایش

استفاده از محصولات صنعتی و شیمیایی برای پاک کردن آرایش چشم

اولین راهی که در این دسته قرار می گیرد، خرید و استفاده از پاک کننده آرایش چشم ریمل است. این محصول در همه لوازم آرایشی فروشی های سراسر کشور موجود است. تقریبا همه شرکت های تولید لوازم آرایش از این محصولات تولید می کنند و به همین علت، مدل های بسیار زیادی از این محصولات در بازار وجود دارد. البته، در هنگام خرید شما باید دقت کنید تا بهترین محصول را خریداری کنید تا هیچ آسیبی به پوست شما وارد نشود.

مقاله پیشنهادی: ساخت ژل ابرو در خانه را بیاموزیم

این محصولات در دو دسته اصلی یعنی ژل ها و روغن ها در بازار عرضه می شوند و همین امر باعث شده که طرفداران بسیار زیادی در سراسر کشور پیدا کنند. پاک کردن آرایش چشم با استفاده از لوازمی که هیچ مقدار روغنی درون خود ندارند امکان پذیر است اما، برای پاک کردن آرایش چشم ریملی بهتر است که از مواد حاوی مقدار زیاد روغن استفاده کنید.

استفاده از روغن بچه برای پاک کردن ریمل

روغن بچه، دیگر ماده مهمی است که شما می توانید از آن برای پاک کردن ریمل استفاده کنید. اگر شما استفاده از محصولات شیمیایی بدون خطر را ترجیح می دهید، این مواد بهترین گزینه برای شما هستند. چرا که آنها هیچ ضرری برای شما و سلامتی تان نداشته و به راحتی می توانند انواع ریمل با هر فرم و ساختاری را از روی صورت شما پاک کنند. این محصولات برای استفاده دور چشم ساخته شده پس در هنگام استفاده از آن باید مواظب باشید که هیچ مقداری به درون چشم شما نفوذ نکند.

بهتر است که از شامپو ها و روغن هایی استفاده کنید که ضد اشک بوده و حساسیت پوست و چشمان شما را تحریک نمی کنند. این فرمول ها ساختار بهتر و قوی تری در مقایسه با سایر فرمول ها و محصولات موجود در بازار دارند. اگر روغن بچه شما تمام شد، می توانید از شامپو بچه هم استفاده کنید.

پاک کردن آرایش پشت پلک
پاک کردن آرایش پشت پلک

پاک کردن آرایش چشم مربوط به سایه چشم و پشت پلک چگونه است؟

برای از بین بردن و پاک کردن سایه چشم به طول کامل، شما نیازی ندارید که کار خاصی انجام دهید. البته، باید بدانید که امروزه روش های بسیار زیادی برای انجام این کار بوجود آمده است. برای انجام این کار، شما می توانید از پاک کننده های آرایش معمولی هم استفاده کنید اما، استفاده از این محصولات ضروری نیست! بسته به انواع لوازم آرایش چشمی که شما استفاده می کنید، می توانید با استفاده از یک پارچه مرطوب و دستمال هم این محصول را از روی صورتتان پاک کنید.

 به طور معمول پاک کردن آرایش چشم حاوی سایه کار بسیار راحتی بوده و شما نیازی ندارید که وقت بسیار زیادی را صرف انجام این کار کنید. اگر آرایش صورت شما هم حاوی انواع لوازم چشم به خصوص ریمل است، می توانید به راحتی از یک عدد روغن بچه استفاده کنید!

آیا آرایش چشم به خصوص مداد چشم روزه را باطل می کند؟

مراجع تقلید در مورد این مسئله تفاوت نظر هایی خاص دارند. هر کدام از آنها به نحوی فتوایی را در این مورد داده اند اما، اکثر آنها معتقدند که استفاده از آرایش چشم به طور معمول هیچ مشکلی ندارد اما، ممکن است که مواد جایگزین سرمه همچون ریمل و خط چشم، کراهت داشته باشند.

طبق فتوای مکارم شیرازی اگر آرایش صورت برای خانم ها در صورتی که در معرض دید نامحرم قرار نگیرد، مشکلی ندارد اما در صورتی که در معرض دید نامحرم قرار گیرد، جایز نیست. فرقی هم نمی کند که فرد روزه باشد یا خیر. اما در هر حال این کار جزو مبطلات روزه نیست و مشکلی پیش نمی آورد. اگر بو یا مزه سرمه به حلق برسد، این کار برای روزه دار مکروه می باشد و بهتر است که انجام نشود. سایر مراجع هم فتوا هایی در این مورد ارائه کرده اند.

منابع

wikihow.com
wikipedia.org
makeupandbeauty.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

پانزده − 13 =