پاک کردن لاک ناخن روش های مختلفی دارد که برخی را شما به خوبی می شناسید اما اول از همه باید بدانید استفاده از استون نه تنها می تواند سطح ناخن شما را خشک کند، بلکه می تواند چربی طبیعی اطراف ناخن را نیز از بین ببرد. اگر می خواهید ناخن های سالمی داشته باشید و آن ها را قوی نگه دارید، هیچ موقع از استون برای پاک کردن لاک ناخن استفاده نکنید. اما راه حل چیست؟ شما می توانید از یک پاک کننده غیر از استون که بر پایه ی ویتامین های A ، C و E باشد را خریداری کرده و استفاده کنید. در این مقاله راه هایی برای درست کردن لاک ناخن خانگی و نحوه ی پاک کردن آن ها را به شما معرفی می کنیم.

پاک کردن لاک ناخن در خانه

۱. لیمو

لیمو یک ماده طبیعی است که شما می توانید برای پاک کردن لاک ناخن استفاده کنید. همچنین یک ماده طبیعی است که در مانیکور استفاده می شود. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک تکه لیمو را روی ناخن های خود بمالید و لاک ناخن را پاک کنید. برای پاک کردن لاک ناخن با لیمو شما به آب صابون ولرم و یک برش لیمو نیاز دارید.

برای پاک کردن لاک ناخن، انگشتان خود را حدود ۳ تا ۵ دقیقه در آب ولرم و صابون خیس کنید. سپس ، از یک برش لیمو به عنوان جایگزین پاک کننده لاک ناخن استفاده کنید. این روند به نرم شدن لاک ناخن کمک می کند تا به راحتی از بین برود. پس از آن از مرطوب کننده یا روغن ناخن برای سلامت ناخن های خود استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: مانیکور ناخن با پدیکور ناخن چه فرقی با هم دارند و مراحل انجام آنها چگونه است؟

۲. سرکه

سرکه یک ماده اسیدی است که می تواند برای پاک کردن لاک ناخن استفاده شود. سرکه نیز چیزی است که اغلب در خانه ها یا سوپرمارکت های محل شما یافت می شود. برای پاک کردن لاک ناخن با سرکه شما به توپ پنبه، سرکه و آب لیمو نیاز دارید.

برای پاک کردن لاک ناخن، خیساندن ناخن ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب گرم قبل از پاک کردن لاک می تواند به تسریع روند کار کمک کند. به قسمتهای مساوی آب لیمو و سرکه را با هم مخلوط کنید. مخلوط را هم بزنید ، یک پنبه را در آن خیس کنید ، آن را بر روی ناخن های خود فشار دهید و به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه نگه دارید. این امر باعث حل شدن مینای ناخن می شود و تمام باقی مانده های لاک ناخن را از بین می برد. سپس از پنبه برای پاک کردن لاک ناخن استفاده کنید. اگر چندین لایه وجود داشته باشد ، ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا رنگ ناخن پاک شود. مرطوب کردن یا استفاده از روغن ناخن را فراموش نکنید.

۳. الکل

استفاده از الکل برای پاک کردن لاک ناخن، مناسب کسانی است که در خانه آب لیمو و سرکه ندارند. این روش برای پاک کردن لاک ناخن جایگزین خوبی است. الکل طبیعی تر از مواد شیمیایی موجود در مواد پاک کننده تجاری است. پاک کردن لاک ناخن با الکل می تواند برای کسانی که از عفونت ناخن رنج می برند مفید باشد ، زیرا الکل دارای خواص ضد باکتری است. برای پاک کردن لاک ناخن شما به الکل، یک کاسه آب ولرم و توپ پنبه نیاز دارید.

برای این کار شما باید ناخن های خود را برای مدتی در کاسه آب ولرم خیس کنید. یک پنبه را با الکل خیس کرده و با استفاده از آن رنگ ناخن را پاک کنید. برای سالم نگه داشتن ناخن های خود از مرطوب کننده و روغن کوتیکول استفاده کنید.

پاک کردن لاک ناخن
پاک کردن لاک ناخن

۴. پاک کردن لاک ناخن با خمیر دندان

برای پاک کردن لاک ناخن در خانه می توانید از خمیر دندان استفاده کنید. خمیر دندان دارای اتیل استات است ، این ماده یک ترکیب شیمیایی است که معمولاً در پاک کننده های تجاری لاک ناخن استفاده می شود. اتیل استات  مانند یک جادو برای پاک کردن لاک ناخن عمل می کند و همچنین پاک کننده ای بدون استون است. خب، برای این کار فقط به یک خمیر دندان نیاز دارید. به این صورت که باید خمیر دندان را بردارید و به اندازه ی نخود روی ناخن هایتان بمالید، بگذارید چند ثانیه بماند و در حالی که لاک را پاک می کنید بشویید.

مراقبت بعد از پاک کردن لاک ناخن

بعد از اینکه لاک ناخن هایتان را پاک کردید، به فکر مراقبت از آنها باشید. از آنجا که مالیدن الکل و ضد عفونی کننده دست می تواند ناخن هایتان را خشک کند ، از روغن کوتیکول برای مرطوب کردن مجدد ناخن ، کوتیکول و پوست اطراف آن استفاده کنید.

خرید انواع لاک پاک کن با قدرت پاک کنندگی بالا

درست کردن لاک ناخن خانگی با سایه چشم

تا به حال درست کردن لاک ناخن خانگی با سایه چشم را امتحان کرده اید؟ وقتی نمی خواهید از از یک لاک ناخن استفاده کنید، می توانید درست کردن لاک ناخن خانگی را امتحان کنید. برای این کار فقط کافی است از یک سایه چشم قدیمی خود استفاده کنید و برای ناخن های خود استفاده کنید. همچنین برای دستیابی به رنگ مورد نظر می توانید به راحتی سایه ها را با هم ترکیب کنید. اما بهترین مزیت این کار این است که درست کردن لاک ناخن خانگی با سایه چشم کمتر از ۱۰ دقیقه طول می کشد. برای این کار شما به یک سایه چشم، یک لاک ناخن شفاف و یک کاسه کوچک برای مخلوط کردن رنگ ها نیاز دارید.

ساخت لاک ناخن خانگی با سایه چشم
پاک کردن لاک ناخن

مرحله ۱ : سایه چشم را آماده کنید

برای درست کردن لاک ناخن خانگی، باید با ضربه های آرام به سایه چشم شل در یک کاسه ی کوچک شروع کنید. اگر از سایه ای جامد استفاده می کنید ، آن را با استفاده از چاقو از پالت خراش دهید. با استفاده از چاقو رنگدانه های بزرگتر را خرد کنید. باید به اندازه ی یک قاشق پودر داشته باشیم تا برای ۱۰ انگشت کافی باشد.

پاک کردن لاک ناخن

مرحله ۲ : با یک لاک شفاف مخلوط کنید

در این مرحله از درست کردن لاک ناخن خانگی شما باید از یک لاک شفاف استفاده کرده و به مقدار ۲۵ تا ۳۰ قطره به سایه چشم اضافه کنید. می توانید برای مخلوط کردن از یک گوش پاک کن استفاده کنید. به این صورت که پنبه را از سر آن برداشته و با استفاده از چوب آن سایه چشم و لاک ناخن را با هم به خوبی مخلوط می کنید تا زمانی که به شکل مایع رنگی در بیاید. شما باید این نکته را دریابید که لاک شما ضخیم است یا خیلی نازک و با افزودن پودر بیشتر و یا مواد پاک کننده به مخلوط، آن را تنظیم کنید.

پاک کردن لاک ناخن

مرحله ۳ : درست کردن لاک ناخن خانگی، رنگ آمیزی ناخن ها

از آنجا که این ترکیب در معرض هوا قرار دارد ، به سرعت خشک می شود ، بنابراین بلافاصله بعد از مخلوط کردن شروع به رنگ آمیزی ناخن های خود کنید. برای رنگ آمیزی ناخن های خود از برس از لاک ناخن شفاف خود استفاده کنید. نگران نباشید، بعداً می توانید برس را با استون یا مواد پاک کننده لاک ناخن، پاک کنید. به همین راحتی شما توانستید درست کردن لاک ناخن خانگی را امتحان کنید. توجه داشته باشید که بعد از انجام رنگ آمیزی از یک تاپ کات برای ناخن های خود استفاده کنید.

منابع

beautylish.com
mindbodygreen.com
marthastewart.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

19 − 11 =