پوست بدون عیب و نقص آرزوی هر خانم و آقایی است که برخی بابت آن هزینه های زیادی کرده اند تا آن را حفظ و یا بار دیگر آن را به دست آورند. راز پوست درخشان و برق انداختن پوست صورت سلبریتی ها امروزه دغدغه بسیاری از افراد شده است و حاضر هستند برای داشتن پوست صاف و براق دست به هر کاری بزنند و متاسفانه با انتخاب اشتباه روتین پوستی دچار مشکلات زیادی شده اند. به راستی چگونه پوستی سفت داشته باشیم؟ چگونه پوستی جوان داشته باشیم؟ آیا با تمام آلودگی ها و نوع پوست ها میتوان یک پوست بدون عیب و نقص داشت؟ اما و اگر و سوال های بسیاری در ذهن شما ممکن است وجود داشته باشد که برخی از آنها عبارتند از:

  • چگونه پوستی سفید داشته باشیم؟
  • چگونه پوستی بدون لک داشته باشیم؟
  • چگونه پوستی سرخ و سفید داشته باشیم؟
  • چگونه پوست بدون عیب و نقص داشته باشیم؟

داشتن پوست بدون عیب و نقص

چیزی به اسم داشتن یک پوست بدون عیب و نقص وجود ندارد و هر فرد ممکن است با مشکلاتی بسته به نوع پوستی که دارد روبرو باشد. خب داشتن پوست بدون عیب و نقص آرزوی هر فرد است که میتواند زیبایی و جذابیت و ظاهری او را بیشتر کند. اما برای داشتن پوست بدون عیب و نقص و این که چگونه پوستی سفت داشته باشیم شما را در ادامه بیشتر راهنمایی خواهیم کرد. به راستی راز پوست درخشان چیست؟

راز پوست درخشان
راز پوست درخشان

راز پوست درخشان چیست؟

تا به حال به این فکر کرده اید که راز پوست درخشان برخی از افراد چیست؟ چگونه میتوان به این دسته از پوست ها دست یافت؟ آیا با فقط هفته ای یکبار مراقبت میتوان پوستی درخشان داشت؟ در صورت تلاش درست و به موقع برای مراقبت از پوست، بهبود سبک زندگی و استفاده از محصولات مراقبتی و آرایشی مناسب، میتوان به راحتی به راز پوست درخشان پی برد و یک پوست فوق العاده عالی را تجربه کرد، اما این به معنای داشتن یک پوست بدون عیب و نقص نیست!

راز پوست درخشان بسته به نکات کلیدی و مفیدی است که باید رعایت شوند. یک روش صحیح مناسب و مراقبت از پوست میتواند در عرض یک هفته پوست را از این رو به آن رو کند. قبل از هر چیز نوع پوست خود را بشناسید، تا زمانی که نوع پوست خود را نشناخته اید نمیتوانید محصولات مناسب و مراقبت از پوست و آرایشی مناسب را انتخاب کنید.

مهمترین راز پوست درخشان با لایه برداری

هنگامی که پوست خود را لایه برداری نمی کنید نباید انتظار یک پوست بدون عیب و نقص را داشته باشید، چرا که سلول های مرده به طور مداوم روی سطح آن تجمع می کنند و پوست مات و لکه دار می شود. میتوانید از لایه بردارهای فیزیکی یا همان اسکراب صورت و یا لایه بردارهای شیمیایی استفاده کنید. این تفاوت و اصلی ترین راز پوست درخشان سلبریتی ها و افراد معمولی است که آن را نمیدانند.

اگر از لایه بردارهای شیمیایی استفاده می کنید، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی AHA و BHA هستند. AHA به عمق پوست نفوذ نمی کنند و خفیف هستند و برای مبتدیانی که نمی دانند دقیقا چه چیزی را باید استفاده کنند مناسب است. BHA ها سطح پوست را لایه برداری کرده و منافذ پوست را عمیقا تمیز می کنند.

AHA و BHA در سرم ها، تونرها، ماسک ها و سایر محصولات زیبایی به راحتی پیدا می شود. اگر تازه با اسیدهای پوستی آشنا شده اید، بهتر است با احتیاط از آنها استفاده کنید تا دچار مشکل احتمالی نشوید. AHA ها مانند اسید لاکتیک و اسید ماندلیک، به دلیل ملایم بودن برای افرادی که آشنایی زیادی ندارند بسیار مناسب است.

مقاله پیشنهادی: چگونه پوست بدون عیب و نقص داشته باشیم؟ رازهای مراقبت از انواع پوست

نوشیدن آب در طول روز

بعد از لایه برداری راز پوست درخشان به تعداد دفعات نوشیدن مایعات در طول روز برمیگردد. ساده ترین تغییر سبک زندگی و نوشیدن ۸ لیوان مایعات در روز میتواند راز پوست درخشان و یک پوست بدون عیب و نقص باشد. مصرف آب روزانه برای تامین نیازهای بدن در افراد مختلف متفاوت می باشد، اما هر چه بیشتر مایعات مصرف کنید بهتر است. مصرف ۲ لیتر آب در طول روز برای هر فرد جزو واجبات است و این امر نه تنها در سلامت جسمی بلکه روی زیبایی پوست تاثیر چشمگیری دارد.

راز پوست بدون عیب و نقص
راز پوست بدون عیب و نقص

قند و غذاهای فرآوری شده را کنار بگذارید

آب نبات ها، کیک های کوچک و بسیاری از مواد غذایی دیگر ممکن است وسوسه انگیز باشند اما به همان اندازه میتوانند روی پوست تاثیر منفی داشته باشند. مصرف زیاد قند میتواند با ایجاد اتصال متقابل فیبرهای کلاژن، علائم پیری را تسریع کند. مصرف غذاهایی مانند نان سفید، برنج و شکر در التهابات پوستی ممکن است تاثیرگذار باشد. پس بهتر است مواد غذایی سالم مانند میوه ها و سبزیجات را به رژیم غذایی به جهت داشتن پوست بدون عیب و نقص اضافه کنید و برای بهبود ظاهر پوست، مواد قندی را کاهش دهید.

چگونه پوستی سفت داشته باشیم؟

داشتن پوستی محکم و سفت عاری از هرگونه چین و چروک نقش بزرگی در زیبایی ظاهری دارد و میتواند افراد را جوان تر از چیزی که هستند نشان دهند، حال باید به دنبال این بود که چگونه پوستی سفت داشته باشیم؟ برای این که به جواب این سوال و راز پوست درخشان برسیم باید بگویم که همه ما یک میوه خاصی را دوست داریم اما اگر بدانید که توت فرنگی چه تاثیراتی میتواند روی پوست شما داشته باشد شاید عاشق این میوه فوق العاده عالی شوید.

اگر می خواهید پوستی سفت، صاف، درخشان، یکدست، عاری از هرگونه جوش و لک داشته باشید مصرف توت فرنگی را در برنامه روال مراقبتی قرار دهید، بعد از مدتی شاهد یک پوست بدون عیب و نقص خواهید بود. این میوه را میتوانید با هر چیزی ترکیب و از آن یک اسکراب، ماسک، مواد غذایی پوست و یا هر چیز دیگری را تهیه و استفاده کنید. در زیر به چند مورد اشاره کرده ایم که برای رسیدن به یک پوست بدون عیب و نقص پیشنهاد می کنم حتما یکی را تست کنید.

ماسک توت فرنگی و عسل

چند توت فرنگی را با چنگال له کنید و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوستتون قرار بدید و در نهایت با آب ولرم بشویید. عسل یک آنتی اکسیدان قوی که به مبارزه با ناخالصی های پوست و آکنه کمک شایانی می کند.

ماسک توت فرنگی برای پوست مستعد لک

این ماسک را همه میتوانند استفاده کنند و برای پوست های مستعد آکنه عالی است. یک چهارم موز رسیده و توت فرنگی را له و با هم ترکیب کنید و به آنها یک چهارم خامه ترش یا ماست و یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید، وقتی تمام مواد را با هم ترکیب کردید آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس بشویید بلافاصله بعد از شستن تغییر را حس می کنید.

خرید انواع ماسک صورت با عصاره های مختلف و قیمت مناسب

نکات عمومی داشتن پوست بدون عیب و نقص

استفاده از ضد آفتاب میتواند از پوست چرب در برابر نور خورشید محافظت کند. برخی ممکن است نکاتی که در ادامه خواهیم گفت را رعایت و یا اقدام به رعایت کردن آنها کنند که در هر دو صورت به یک نقطه یعنی داشتن پوست بدون عیب و نقص ختم می شود.

درمان جوش های سرسیاه و سر سفید

اولین راه برای یک پوست بدون عیب و نقص از بین بردن جوش های سرسیاه و سرسفید است که باید به طور کل از ریشه آن را درمان کرد. جوش ها معمولا بر اثر چربی بیش از حد سبوم و باکتری ها به وجود می آیند که در صورت دست زدن به آنها باید بیخیال پوست بدون عیب نقص شوید و روی آن خط قرمز بکشید. دستکاری کردن جوش روند بهبودی را با مشکل مواجه می کند و این چیزی نیست که شما به دنبالش هستید. علاوه بر این، مایعاتی که درون جوش وجود دارد اطراف خودش را با باکتری هایی که دارد تحت تاثیر قرار می دهد و خطر افزایش جوش ها را دو چندان می کند.

چگونه پوست بدون عیب و نقص داشته باشم
چگونه پوست بدون عیب و نقص داشته باشم

دو بار در روز مخصوصا بعد از تعریق پوست را بشویید

افراد باید دو بار در روز پوست خود را بشویند و اگر دچار تعریق شدن مجددا این کار را تکرار کنند! تعریق بر روی پوست تاثیرگذار است و پوست بدون عیب و نقص یعنی از هر جهت باید احتمالات را در نظر داشت و از تحریک و بیشتر کردن مشکلات جلوگیری کرد. خشک شدن عرق روی پوست باعث بدتر شدن آکنه و جوش می شود، بنابراین بهتر است پوست را بعد از عرق کردن به خوبی بشویید و توی این فاصله از دست زدن به صورت با دست جلوگیری کنید زیرا میتواند آلودگی، چربی و باکتری ها را به لایه های زیری منتقل و دست به دامن مشکلات قبلی شود.

مرطوب کننده ها را فراموش نکنید

با هر جنس پوستی که هستید از مرطوب کننده مناسب با پوست خود استفاده کنید و سعی کنید پس از شستشوی روزانه صورت از آن بزنید. مرطوب نگه داشتن پوست به کنترل تولید سبوم کمک و از آسیب رسیدن به پوست توسط موارد خارجی جلوگیری کند. اشعه های ماوراء بنفش UV خورشید به پوست آسیب های جدی وارد می کند. علاوه بر مرطوب کننده استفاده از ضد آفتاب در هر زمانی میتواند به محافظت از پوست در برابر این اشعه های مضر کمک کند. افرادی که به مراقبت بیشتر از پوست خود نیاز دارند، به طور کلی متوجه در مقابل محصولات ملایم احتمال تحریک پوست کمتری دارند و واکنش بهتری نسبت به آن نشان می دهند. محصولاتی که پوست حساس را تحریک می کنند عبارتند از:

  • محصولات مبتنی بر الکل
  • تونر
  • لایه بردارها
  • قابضین (مسدود کردن منافذ پوست)

دوش آب گرم و طولانی را حذف کنید

دوش گرفتن، استحمام یا شستن دست و صورت با آب بسیار داغ میتواند پوست را خشک و مشکلات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. افرادی که بعد از استحمام آب گرم دچار خشکی پوست می شوند به جای آن بهتر است از آب ولرم استفاده کنند.

استفاده از پاک کننده های ملایم

لایه برداری برای کمک به شستشوی سلول های مرده پوست مهم است، اما برخی از ابزارها میتوانند به پوست آسیب وارد کنند. بنابراین در وسایلی که مربوط به پوست است دقت بیشتری به خرج دهید و ابزار ملایم و متناسب با نوع پوست را انتخاب و استفاده کنید. داروهای موضعی به پوست افراد مختلف کمک کنند و آکنه را کنترل می کنند اگر بعد از هر لایه برداری دچار مشکلی شدید میتوانید از محصولاتی که در زیر آورده شده استفاده کنید:

  1. بنزوئیل پراکسید، بدون ترکیبات دیگری مانند آنتی بیوتیک ها
  2. اسید سالیسیلیک
  3. رتینوئیدهای موضعی مانند ترتینوئین
  4. داپسون که ترکیبی ضد التهاب و آنتی بیوتیک می باشد
  5. اسید آزلائیک برای از بین بردن منافذ باز
نکات مراقبت از پوست
نکات مراقبت از پوست

هیدراته کردن پوست

تمام سلول های بدن الخصوص پوست به آب زیادی احتیاج دارند. سلول های پوست از مهمترین و بزرگترین عضو بدن هر انسانی است و ممکن بیشتر در معرض از دست دادن رطوبت باشد. نوشیدن آب در طول روز میتواند به سلامت سلول های پوستی کمک شایانی کند. از طرفی خوردن یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی برای کل بدن مهم و میتواند به نفع پوست باشد.

مصرف یک رژیم غذایی غنی از غذاهای مختلف گیاهی و منابع پروتئین بدون چربی به تامین مواد مغذی مورد نیاز و سالم ماندن پوست کمک می کند. افرادی که به دنبال راز پوست شفاف هستند باید منبع غذایی خود را نیز بررسی کنند و برخی از غذاها را به طور کل حذف کنند. شیر و لبنیات یکی از آنهاست که شیر بر روی آکنه تاثیرگذار است و این پیوند به دلیل ترکیبات رشد و هورمون هایی است که شیر دارد.

خرید محصولات بهداشتی آبرسان با کیفیت بالا و قیمت مناسب

از محصولات آرایشی فاقد پارابن استفاده کنید

گاهی اوقات ، محصولات آرایشی میتوانند باعث تشدید مشکلات پوستی شوند. استفاده از محصولات آرایشی فاقد پارابن یا محصولات ساخته شده طبیعی برای نفس کشیدن پوست و کمک به کاهش آکنه و مشکلات آن از اصلی ترین اصول برای داشتن پوست بدون عیب و نقص است که باید بعد استفاده از آنها هر شب پوست را کامل شست. تغییر سبک زندگی برای برخی ممکن است سخت باشد و نیاز به زمان زیادی دارند اما داشتن پوست بدون عیب و نقص ارزش آن را دارد که در انتخاب و سبک زندگی خود بیشتر حساس شوید. برخی از تغییراتی که باید رعایت شوند تا به حفظ تعادل پوست کمک کنند به صورت زیر می باشد:

  • استراحت کامل و کاهش استرس
  • اجتناب از سیگار کشیدن و مصرف الکل
  • کاهش یا از بین بردن مواد غذایی که دارای قند اضافی هستند.
  • پرهیز از غذاهای سرخ شده

استرس معمولا در بین اکثر افراد مشترک است و به جهت کنترل آن بهتر است از تکنیک های کنترل استرس پیروی کرد که عبارتند از:

  • ورزش منظم
  • ماساژ یا طب سوزنی
  • انجام کارهای آرام بخشی مانند مراقبه یا تمرینات تنفسی
  • انجام یوگا و تای چی
مراقبت های پوستی
مراقبت های پوستی

نکاتی مهم برای افراد با پوست چرب

افرادی که پوست چرب دارند بیشتر در معرض آکنه و جوش های پوستی هستند و پوست آنها براق و تیره تر است و اکثر آنها به دنبال راز پوست درخشان هستند. پوست چرب سبوم بیش از حدی را ایجاد می کند و ظاهر افراد را براق نشان می دهد اگر می خواهید از این مشکلات جلوگیری کنید. به نکات کلی که برای پوست چرب در زیر اشاره شده است دقت کنید:

از پاک کننده های بدون روغن استفاده کنید

افرادی که پوست چربی دارند باید به دنبال پاک کننده های طبیعی و بدون از هرگونه روغن باشند که به تجزیه و شستشوی سبوم اضافی پوست کمک کند و هیچ اثر چربی به جای نگذارند.

هر روز موها را بشویید

اگر جزو افرادی هستید که علاوه بر پوست چرب موها و پوست سرتان چرب است روی یکبار موهایتان را بشویید. این چربی اضافی میتواند روی پوست صورت تاثیر داشته باشد و باعث تشویق جوش و آکنه شود که با شستن موها در هر روز میتوان به کنترل چربی و کاهش مشکلات کمک کرد.

تونر مناسب پوست چرب

افرادی که پوست چربی دارند و مستعد آکنه هستند، به یک تونر ملایم برای پوست خود نیاز دارند. محصولات حاوی اسید سالیسیلیک یا اسید گلیکولیک به تعادل PH پوست چرب کمک و منافذ پوست را تمیز نگه می کنند.

نکات مهم مختص پوست مختلط

همانطور که مشاهده می کنید با داشتن چند نمونه پوست نمیتوان به دنبال یک پوست بدون عیب و نقص بود زیرا هر کدام از این پوست ها خصوصیات و مشکلاتی دارند. پوست ترکیبی یا همان مختلط علاوه بر نواحی چرب دارای نقاط خشکی است که اگر بخواهید به منزله داشتن پوست بدون عیب و نقص از ماسک، اسکراب و یا هر روتین مراقبتی دیگری استفاده کنید ممکن است به ناحیه خشک یا چرب آن آسیب برسانید. پوست های مختلط را به ناحیه T می شناسند، که منطقه ای روغنی آن از بالای ابروها و بینی تا چانه است.

استفاده از دو پاک کننده صورت

پاکسازی صورت افرادی که پوست مختلطی دارند میتواند مشکل ساز باشد. باید از دو پاک کننده صورت استفاده کرد که نه پوست را خیلی خشک و نه چرب کند و این کار بسیار سختی است زیرا با یک سهل انگاری میتوان پوست را تحریک کرد.

مرطوب کننده برای چی خوبه
مرطوب کننده برای چی خوبه

نکات مهم مربوط به پوست خشک

پوست خشک به طور طبیعی چربی کمتری تولید می کند، که میتواند از درخشان شدن و شادابی آن کم کند. افرادی که پوستی خشک دارند به طور یقین با آکنه دست و پنجه نرم می کنند و در صورت استفاده از مرطوب کننده نامناسب یا اضافه کردن مقداری چربی به پوست برای خنثی کردن حالت خشک، در واقع آکنه ها را تشدید کرده اند. برخی از نکات مربوط به مراقبت پوست خشک شامل:

مرطوب کننده ملایم

رطوبت برای خشکی پوست ضروری است، اما پیدا کردن یک منبع غنی از رطوبت که منافذ پوست را مسدود نکند مهمترین چیزی است که باید مد نظر داشته باشید. پوست های خشک ممکن است حتی به بهترین روغن های روز مانند روغن آرگان، روغن زیتون یا روغن نارگیل واکنش نشان دهند پس بهتر است قبل از تهیه آن را حتما تست کنید.

شوینده ملایم پوست خشک

پیدا کردن شوینده ملایم برای پوست های خشک جزو واجبات است، از آنجایی که شوینده ها معمولا چربی های طبیعی را از روی پوست پاک می کنند، باید شوینده ای را انتخاب کنید که علاوه بر از بین بردن چربی های اضافه پوست در مرطوب کردن و مشکلات آن موفق باشد.

کارهایی برای داشتن پوست درخشان

ژنتیک، عادت های روزانه زندگی، آلودگی و موارد دیگر تاثیرات زیادی روی پوست می گذارند و باعث می شوند که پوست بی روح به نظر برسد. برای داشتن پوستی درخشان و جوان باید به دنبال یک روال مراقبت پوستی نباشید.

تاثیر غذا بر سلامت پوست
تاثیر غذا بر سلامت پوست

تاثیر غذای سالم روی پوست درخشان

تاثیر هر چه می خورید را میتوان روی پوست ببینید! یک رژیم غذایی مناسب پوست شامل میوه ها، سبزیجات و چربی های سالم ضروری است. میان وعده سالم، میوه ها، ماست، آجیل ها، غذاهای چاشنی دار که ادویه جات زیادی در آنها استفاده شده است را در کنار سبزیجات مصرف کنید و از غذاهایی که به آنها حساسیت دارید خودداری کنید. در اینجا برخی از غذاهایی که میتوانند در درخشش طبیعی پوست به شما کمک کنند را آورده ایم:

  • سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج، سبزی خردل، برگ تربچه دارای ویتامین و مواد معدنی ضروری هستند و سرشار از آنتی اکسیدان می باشند که با پیری پوست به شدن مبارزه می کنند و سبب درخشان شدن هر چه بیشتر آن می شوند.
  • آووکادو، یک ابر غذای پر از چربی سالم و ویتامین E می باشد که در درخشان شدن پوست و پیری زودرس و آکنه جلوگیری می کند.
  • هویج سرشار از بتاکاروتن است که به دفع سموم کمک و از پوست در برابر آفتاب محافظت و آن را شاداب نگه می دارد.
  • چای سبز منبعی عالی از آنتی اکسیدان ها است و التهاب و لکه های تیره را از بین می برد.
  • گوجه فرنگی حاوی لیکوپن که از آفتاب محافظت و با رادیکال های آزاد مقابله می کند و در درخشان شدن پوست تاثیری چشمگیر دارد.
  • جو دو سر غنی از مواد مغذی است و فیبر بالایی دارد و این بدان معناست که منجر به افزایش سن نمی شود. سطح قند خون که باعث التهاب، آکنه و سایر بیماری های پوستی می شود را کنترل می کند.

با توجه به موارد گفته شده اگر تا به امروز فقط به دنبال محصولات زیبایی برای شادابی و پوست بی عیب و نقص بودید امروز باید این موارد را رعایت کنید تا سلامت پوست خود را تضمین کنید.

منابع

stylecraze.com
stylecraze.com
femina.in

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

2 + چهار =