چاقی صورت در کمترین زمان یکی از محالات در ذهن افرادی است که دوستدار صورت های پر و زیبا هستند اما همچین محال هم نیست و می توان در مدت زمان کوتاه با استفاده از اصول خاص به این خواسته برسید. برخی از افراد دوست دارند با چاق کردن صورت خود، چهره ای‌ پر، گرد و کامل داشته باشند. اگر چه تنها افزایش وزن صورت آسان نیست. اما با افزایش وزن به صورت کلی و یا بهبود وزن ماهیچه ها می توان چهره را پر تر کرد. برخی از تمرینات و درمان های مخصوص چاقی صورت نیز می توانند مفید واقع شوند. شکل صورت انسان به طور طبیعی در طول عمر او تغییر می کند. زیرا افزایش سن می تواند سبب از دست دادن چربی و یا عضله در اطراف صورت شود. شکل صورت نیز بسته به وزن بدن و میزان ماهیچه های هر کس متفاوت است. در این مقاله درباره روش های خانگی که افراد می توانند با به کارگیری آنها روی چاقی صورت کار کنند، صحبت خواهیم کرد.

دلایل لاغری صورت

  • انجام تمرینات سنگین ورزشی و نوشیدن نوشیدنی های چربی سوز سبب لاغری بدن و به خصوص لاغری صورت می شود.
  • رژیم های غذایی خاصی که برای چربی سوزی و لاغری تجویز می شوند، می توانند چربی های صورت را آب کرده و چهره را شما را استخوانی کنند.
  • افکار پریشان و مشکلات روحی مانند استرس، اضطراب و افسردگی می تواند منجر به کاهش وزن و لاغری صورت شود.
  • برخی از مشکلات و بیماری های پوستی نیز سبب لاغری صورت می شوند.

افزایش طبیعی وزن برای چاقی صورت

بسیاری از افراد که به دنبال چاق کردن صورت خود هستند، به طور کلی با مشکل کمبود وزن درگیر هستند. نمی توانید چاقی صورت را به عنوان یک هدف خاص دنبال کنید. اما افزایش وزن بدن، سبب چاقی صورت و پر تر نشان دادن آن می شود. همچنین برخی تمرینات ورزشی که مختص عضلات صورت هستند، ماهیچه های صورت را قوی تر کرده و از این طریق چهره را پر تر نشان می دهند. بعضی از افراد برای لاغر کردن صورت از تمرینات مخصوص صورت استفاده می کنند. این تمرینات چهره واقعی شما که در زیر چربی ها مخفی شده نمایان می کند. بنابراین چاقی و تپلی صورتتان از بین می رود.

چاقی صورت در کمترین زمان
چاقی صورت در کمترین زمان

راههای سالم برای افزایش وزن

هر کسی که به دنبال افزایش وزن است، باید رویکرد سالمی را برای این کار انتخاب کند. اساس افزایش وزن این است که روزانه بیشتر از آنچه بدن می سوزاند کالری دریافت کنید. اما انتخاب منابع خاصی از این کالری به فرد کمک می کند تا در عین افزایش وزن سالم بماند.

خوردن خوراکی های مغذی حاوی چربی های سالم

برخی از خوراکی های سالمی که به طور طبیعی کالری و چربی بالایی دارند، به شما در افزایش وزن کمک می کنند. در نتیجه می توانید به آرزوی خود یعنی چاقی صورت نیز دستیابی پیدا کنید. بسیاری از خوراکی ها کالری بالایی دارند. ما در ادامه لیستی از این خوراکی ها را آورده ایم.

مغزها و آجیل

مغز ها و آجیل کالری منبع مغذی و طبیعی کالری هستند. در عین حال، ویتامین، مواد معدنی و اسید های چرب سالم فراوانی دارند. به همین علت به شما در افزایش وزن کمک می کنند.

مقاله پیشنهادی: خواص روغن کانولا از خودن تا مالیدن به پوست برای جوانسازی

شیر

شیر حیوانات معمولا کالری بیشتری نسبت به شیر های گیاهی، چای یا آب میوه دارد. وقتی در یک وعده غذایی شیر می خورید، کالری بیشتری نسبت به سایر نوشیدنی ها به بدن خود می رسانید. همچنین شیر سرشار از چربی، مواد مغذی و مواد معدنی کلیدی و ضروری است.

ماهی چرب

ماهی های چرب که معمولا در آب های سرد زندگی می کنند، مثل قزل آلا، شاه ماهی و ماهی کاد نسبت به سایر خوراکی های حاوی چربی مثل گوشت و بقیه انواع ماهی، چربی های بیشتری دارند. این چربی ها همچنین می توانند سبب سلامت پوست صورت و بدن شما شود. زیرا پوست برای حفظ سلامت و جوانی خود نیاز به سلول های چربی دارد.

چاقی صورت در کمترین زمان
چاقی صورت در کمترین زمان

استفاده از محصولات موضعی برای چاقی صورت

استفاده از محصولات موضعی مثل کرم ها، ماسک های خانگی و… می تواند سبب چاقی صورت شود. این محصولات لایه های پوست شما را آبرسانی می کند. همچنین از بروز نشانه های پوستی مثل چین و چروک، افتادگی و شل شدن پوست که سبب لاغری صورت می شوند جلوگیری می کند. محافظت در برابر پیری و رساندن رطوبت به پوست، سبب پر نشان دادن صورت می شود. علیرغم این که بسیاری از افراد معتقدند که این محصولات می تواند برای چاقی صورت تاثیر گذار باشد، مطالعه تحقیقاتی برای افزایش وزن صورت با استفاده از محصولات موضعی انجام نشده است. با این حال تجربه نشان داده که روش های زیر می توانند برای چاقی صورت موثر واقع شوند. در عین حال هیچ گونه عوارضی ندارند و می توانید با خیال راحت آنها را امتحان کنید.

چاقی صورت با عسل یا شکر

می توانید با استفاده از عسل صورتی پر و چاق داشته باشید. عسل و شکر، هر دو مرطوب کننده های طبیعی هستند. این دو ماده رطوبت را از بیرون به داخل پوست می کشانند و در آن نگه می دارند. به دلیل همین عملکرد، می توانند صورت را کامل تر و پر تر نشان دهند. عسل همچنین ویتامین ها، آنزیم ها و اسید های آمینه مفید و ضروری برای بدن را دارد. یکی از تحقیقات نشان داده که آنتی اکسیدان های موجود در عسل تاثیرات درمانی فوق العاده ای روی پوست می گذارد. آنتی اکسیدان ها از اثرات مخرب رادیکال های آزاد به سلول ها جلوگیری می کند. اگر به صورت مرتب از ماسک عسل برای تقویت پوست خود استفاده کنید، مواد مغذی را به سلول های پوستی رسانده و می توانید صورت زیبایی داشته باشد.

چاقی صورت با روغن های طبیعی

برخی از افراد باور دارند که استفاده از روغن های طبیعی و ماساژ آنها روی صورت می تواند سبب چاقی پر شدن صورت شود. همچنین می توانید با استفاده مداوم از آنها چهره ای جوان و شاداب داشته باشید. خواص روغن های طبیعی برای چاقی صورت نیز هنوز ثابت نشده است. اما یک مطالعه روی این روغن ها نشان داده که اسید های چرب موجود در این مواد می تواند فضاهای بین بیرونی ترین لایه های سلولی پوست را پر کنند. به این ترتیب می توانند چهره را توپر تر کند. روغن های ارگانیکی که می توانید با استفاده موضعی از آنها صورتی زیبا و درخشان داشته باشید، عبارت اند از:

  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • روغن آووکادو
  • کره شی
  • روغن بادام
  • روغن آمله

پوست هر کس به روغن ها مختلف واکنش های متفاوتی می دهد. اگر می خواهید از روغن های طبیعی برای داشتن چهره ای بشاش و زیبا استفاده کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که نسبت به آن حساسیتی ندارید. ابتدا مقداری از روغن را روی قسمتی از پوست خود آزمایش کنید. اگر دیدید پوست شما هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نداد و با آسیب هایی مثل آکنه رو به رو نشدید، می  توانید با خیال راحت از آن روغن برای صورت خود استفاده کنید.

خرید بهترین ماسک های صورت با کیفیت بالا و عصاره های مختلف با قیمت مناسب

چاقی صورت با ماسک های صورت

ماسک های خانگی و آماده می توانند رطوبت را به لایه ها و سلول های پوست برسانند. مخصوصا اگر پوست شما به دلیل افزایش سن، لاغر و پژمرده و افتاده شده می توانید با استفاده از ماسک های موثر پوست صورت خود را تقویت و بازسازی کنید. بسیاری از ماسک هایی که از برند های معتبر خریداری می کنید، با ترکیبات مفید و موثر مخصوص پوست صورت فرموله شده اند. اغلب ایت ماسک ها شامل مواد پرفایده زیر هستند :

  1. گلیسیرین
  2. اوره
  3. اسید هیالورونیک
  4. لانولین
  5. وازلین
  6. روغن های معدنی

اگر جزو اون دسته افرادی هستید که ترجیح می دهید از ماسک های دست ساز برای تقویت پوست صورت خود استفاده کنید، می توانید با به کارگیری مواد زیر، ماسک های خانگی فوق العاده ای درست کنید. با استفاده مرتب از این ماسک ها می توانید چهره خود را دگرگون کنید.

  • سیب
  • شیر
  • پاپایا
  • تخم مرغ
  • آووکادو
  • بلغور جو دوسر
  • موز
  • خیار
چاقی صورت در کمترین زمان

معرفی چند ماسک خانگی برای چاقی صورت در کمترین زمان

در این قسمت چند نوع ماسک خانگی را به شما آموزش می دهیم که با به کارگیری آنها می توانید صورت خود را تپل و زیبا کنید.

چاقی صورت با سیب زمینی

می توانید با تهیه ماسک سیب زمینی و گلاب چهره خود را دگرگون کنید. ابتدا سیب زمینی را رنده کرده و سپس گلاب را به آن اضافه کنید. دقت کنید که خیلی گلاب نریزید. به اندازه ای گلاب اضافه کنید که ماسک شما حالت خمیری پیدا کند و خیلی شل نشود. اگر پوست چربی دارید، چند قطره آبلیمو به خمیرتان بیافزایید. اما اگر پوست شما خشک است، مقداری عسل برای تاثیرگذاری بیشتر این ماسک به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. اول صورت خود را خوب شسته و سپس به مدت ۲۰ دقیقه ماسک را روی پوست خود قرار دهید. پس از گذشت این زمان، صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک خیار

 خیار میوه ای است که به تنهایی می تواند مرطوب کننده خوبی برای صورت باشد. خیار را رنده کرده و یک مقدار گلاب به آن اضافه کنید. این ماسک را روی صورت خود مالیده و پس از نیم ساعت صورت خود را با آب خنک بشویید.

چاقی صورت با شیر خشک

چاقی صورت با شیر خشک می تواند بهترین راهکار برای چاقی صورت باشد. تنها کافی است روغن زیتون، شکر و شیر خشک را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را روی صورت خود بمالید. بعد از نیم ساعت صورت خود را تا جایی که کاملا شسته و تمیز شود، بشویید. پودر شیر خشک حاوی غلظت بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی است و خواص بیشتری نسبت به شیر خشکی که با آب مخلوط شود دارد.

ماسک خاک رس

 یک قاشق غذاخوری خاک رس را الک کرده و بعد با مقداری گلاب مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاورید. این خمیر را روی صورت خود بمالید. ۴ دقیقه صبر کنید، اکنون می توانید صورت خود را با آب خنک بشویید.

ماسک جوانه گندم

برای تهیه ماسک جوانه گندم کافی است یک قاشق غذاخوری جوانه گندم را با یک فنجان ماسک ترکیب کنید. این ترکیب را به عنوان یک ماسک روی صورت خود بمالید و سپس شست و شو دهید. به همین راحتی!

ماسک شلغم، عسل، زنجبیل و آبلیمو

برای درست کردن این ماسک، مقداری شلغم را رنده کنید. کمی عسل و زنجبیل به این ماسک اضافه کنید. با ریختن چند قطره آبلیمو ماسک شما آماده می شود. می توانید از این ماسک شگفت انگیز برای چاقی صورت استفاده کنید.

تمرینات ورزشی مناسب پوست
چاقی صورت در کمترین زمان

تمرینات ورزشی مخصوص صورت

انجام منظم تمرینات صورت به افزایش حجم ماهیچه های صورت کمک می کند. در این صورت صورت شما گرد تر و چاق تر به نظر می رسد. یک پژوهش در سال ۲۰۱۸ به بررسی تاثیرات تمرینات مخصوص صورت برای بهبود چهره پیر پرداخت. در این مطالعه به زنانی که بین ۴۰ تا ۶۵ سال سن داشتند، ۳۲ تمرین مخصوص صورت به مدت ۲۰ هفته داده شد. کسانی که مرتبا این تمرینات را انجام می دادند، بهبود فوق العاده ای را در ساختار صورت خود مشاهده کردند. به طور خاص، گونه های آنها بالاتر آمده و لپ های آنها پر تر به نظر می رسید. این تنها یک مطالعه جزیی بود و برای اثبات نتایج ان مطالعات بیشتری لازم است. اما تجربه نشان می دهد که وقتی افراد با استفاده از یوگای مخصوص صورت، روی چهره خود متمرکز می شوند، نتایج خیلی خوبی برای پر کردن گونه های خود می گیرند. همچنین برخی از افراد که به دنبال چاقی صورت در کمترین زمان هستند، می توانند از یک سری حرکات مثل جویدن آدامس و ماساژ صورت استفاده کنند. این گونه حرکات می تواند ماهیچه های شما را تقویت کند.

آیا میدانستید زنجبیل برای چاقی صورت موثر است؟

استفاده از زنجبیل یک راهکار برای چاقی صورت است که تاثیرگذاری بالایی دارد. برای داشتن پوست، مو و بدنی سالم به دنبال عمل های جراحی گران قیمت و با عوارض بالا نروید. می توانید با استفاده از مواد طبیعی و گیاهی بسیاری به اندام و چهره ایده آل خود نزدیک شوید. اگر به علت های مختلف مثل استرس، بی خوابی، بدخوابی و یا مشکلات روحی صورت شما پژمرده و پیر به نظر می رسد، می توانید با استفاده از زنجبیل شادابی چهره خود را برگردانید. ماسک های درست شده از زنجبیل ماندگارترین روش چاقی صورت هستند. زیرا زنجبیل خواص فوق العاده ای برای پوست دارد که با بهره گیری از آنها می توانید چهره خود را درخشان و زیبا کنید.

زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان

همانطور که میدانید رادیکال های آزاد دشمن پوست ما هستند. اگر از اثرات مخرب آنها جلوگیری نکنیم، سبب به وجود آمدن استرس اکسیداتیو در سلول ها می شوند. این آسیب ها روی سلول های پوستی اثر گذاشته و چهره ما را پیر و لاغر نمایان می کنند. زنجبیل به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی بسیار بالا می تواند از سلول های لایه های پوست شما محافظت کند. در نتیجه از ایجاد پیری زودرس و بروز نشانه های پیری مثل چین و چروک و افتادگی پوست جلوگیری می کند.

یکی از علت هایی که چهره شما لاغر و استخوانی به نظر می رسد، کمبود کلاژن سازی در لایه های پوستی است. به طور طبیعی وقتی سن انسان بالا می رود، توانایی پوست فرد برای تولید کلاژن و الاستین پایین می آید. اگر بتوانیم تولید این دو ماده اساسی را در لایه های پوست بالا ببریم، می توانیم پوست را قوم بخشیده و آن را محکم کنیم. وقتی هم که پوست سفت و محکم باشد، چهره شما پر و گرد نشان داده می شود. زنجبیل یکی از بهترین گیاهانی است که می توانید برای برگرداندن خاصیت الاستیته پوست به آن اعتماد کنید. همچنین این گیاه توانایی فوق العاده ای در افزایش تولید کلاژن در لایه های پوست دارد.

ماسک های زنجبیل

زنجبیل برای چاقی صورت معجزه می کند. اما ماندگارترین روش چاقی صورت با استفاده از این گیاه چیست؟ می توانید از ماسک های تهیه شده با زنجبیل برای داشتن صورتی چاق و زیبا استفاده کنید. ترکیب زنجبیل، عسل و آبلیمو برای تقویت پوست معجزه می کند. تنها کافی است در یک ظرف به مقدار مشابه از هر کدام از این مواد بریزید. سپس این ماسک خانگی را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست شما باقی بماند. بعد از آن می توانید پوست خود را با آب خنک شست و شو دهید. اگر هر هفته دو مرتبه از این ماسک استفاده کنید، پس از مدتی نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده خواهید کرد.

یک راهکار دیگر برای چاقی صورت، استفاده از پودر زنجبیل، پودر هل و پودر گل میخک برای تهیه یک ماسک خانگی فوق العاده است. ادویه های گفته شده را با هم مخلوط کرده و در آن کمی گلاب اضافه کنید. گلاب می تواند تاثیرگذاری این ماسک را بیشتر کند اما اگر گلاب در دسترس نداشتید، آب هم کار شما را راه می اندازد! مقداری از این خمیر را برداشته و با استفاده از آن صورت خود را ماساژ دهید. چند دقیقه به خوبی پوستتان را با خمیر ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه ماساژ اصولی، می توانید صورت خود را با آب خنک شست و شو دهید. مانند ماسک قبلی اگر بتوانید دو مرتبه در هفته برای ماساژ صورت خود با این خمیر وقت بگذارید، صورتی بشاش و پر را برای خود به ارمغان خواهید آورد.

روغن برای چاقی صورت

برای چاقی صورت در کمترین زمان، بعضی از افراد به دنبال تزریق چربی، پروتز و سایر عمل های جراحی می روند. اما به جای پرداخت این عمل های گران قیمت که معمولا عوارض دردناک و جبران ناپذیری دارند، می توانید از روغن جوانه گندم برای چاقی صورت استفاده کنید. این روغن سرشار از مواد مغذی و مورد نیاز مثل ویتامین E است. اگر بتوانیم علائم پیری مثل خطوط ریز ایجاد شده روی صورت را کاهش دهیم، می توانیم به صورتی چاق و تپل برسیم. ویتامین E موجود در این روغن گیاهی، به عنوان یک آبرسان قوی و عالی عمل کرده و رطوبت پوست شما را تنظیم می کند.

همانطور که گفتیم رساندن رطوبت به لایه های پوست سبب چاقی صورت در کمترین زمان می شود. اگر پوست آسیب دیده ای دارید و قصد دارید با استفاده از یک محصول طبیعی آن را بازسازی کنید، صورت خود را با استفاده از خواص روغن جوانه گندم تقویت کنید. این روغن توانایی فوق العاده ای برای تقویت و ترمیم بافت و سلول های آسیب دیده پوست دارد. تنها روغن جوانه گندم برای چاقی صورت معجزه می کند، بلکه می توانید از آن برای بهبود بیماری هایی مثل آکنه، جوش و لک های پوستی استفاده کنید.

بهترین ماسک صورت
چاقی صورت در کمترین زمان

برای چاقی صورت چی بخوریم؟

تا به این جا درباره روش های موضعی و ورزش کردن برای چاقی صورت در کمترین زمان صحبت کردیم. اما هنوز یک پرسش دیگر باقی مانده. برای چاقی صورت چی بخوریم؟ در ادامه به پاسخ این پرسش می پردازیم.

نوشیدن آب

 مصرف روزانه ۳ لیوان آب می تواند آب بینابینی سلول های صورت را تامین کند. در نتیجه به ضخیم شدن صورت و بزرگتر شدن عضلات آن کمک می کند. و در نهایت صورتی پر، حجیم و تپل برای شما به ارمغان می آورد! مصرف آب به ویژه هنگام ورزش و انجام تمرینات اهمیت زیادی دارد.

نوشیدن شیر

یکی دیگر از بهترین پاسخ ها به سوال برای چاقی صورت چی بخوریم، شیر است البته شیر بدون شک بهترین خوراکی برای رژیم غذایی همه گروه های سنی می باشد. شیر سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین است. به همین دلیل می تواند نیازهای غذایی روزانه ما را به خوبی برآورده کند. مطالعات ثابت کردند که اگر به مدت ۳ ماه هر روز دو لیوان شیر بنوشید، گونه های شما حجیم و بسیار زیبا خواهد شد.

خوردن جوانه گندم

و در نهایت جوانه گندم برای داشتن پوستی سالم و چاقی صورت در کمترین زمان معجزه می کند. می توانید خودتان در خانه به آسانی جوانه گندم درست کنید. با استفاده از جوانه گندم در سالاد یک منبع مغذی غنی به بدن خود می رسانید. می توانید همراه با غذا جوانه گندم را مثل سبزی خوردن بخورید. مطمئنا طعم بی نظیر آن شما را جذب به خود می کند. بعد از مدتی مصرف این جوانه تاثیرات شگفت انگیز آن را روی زیبایی چهره خود مشاهده خواهید کرد.

سلامتی و زیبایی در کنار هم

و در نهایت به عنوان کلام آخر، سلامتی خود را به خاطر مردهایی که هر روز به یک سمتی میروند، به خطر نیندازید. سعی کنید همیشه با ورزش و تغذیه به اندام، چهره و موی ایده آل خود برسید. از انجام عمل های مضری که ممکن است سبب بیماری های جبران ناپذیری شود، پرهیز کنید. زیبایی طبیعی شما خیلی بهتر از چهره های مصنوعی امروزی است.

منابع

clinicalmas.com
verywellfit.com
medicalnewstoday.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

شانزده + بیست =