ما باید چه زمانی ضد آفتاب بزنیم؟

شما باید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید، حتی اگر هوای بیرون، بارانی یا ابری  باشد اما باید بدانیم که چه زمانی ضد آفتاب بزنیم حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن کرم ضد آفتاب را روی پوست بزنید به یاد داشته باشید، اشعه UVA خورشید از طریق پنجره های اتومبیل و شیشه ها نیز عبور می کند، بنابراین حتی اگر فقط قصد رانندگی دارید، هنوز هم باید از ضد آفتاب استفاده کنید هر یک ساعت و نیم بعد از عرق کردن یا شنا کردن، ضد آفتاب را مجدداً استفاده کنید اگر از فاندیشین استفاده می‌کنید، ابتدا از ضد آفتاب بزنید و سپس فاندیشن را استفاده کنید.

قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب
قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب

قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب

اینکه بدانیم چه زمانی ضد آفتاب بزنیم بسیار موضوع مهمی است یک اشتباه رایج برای بسیاری از افراد در استفاده از ضد آفتاب وجود دارد و آن موضوع این است که دقیقا قبل از اینکه قصد رفتن به بیرون دارند، از آن استفاده می کنند اما درست آن است که ۲۰ یا ۳۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن ضد آفتاب بزنید با این کار مواد موجود در SPF می توانند در لحظه ای که از خانه بیرون رفتید، از پوست شما محافظت کند.

اگر در معرض آفتاب هستیم، چه زمانی ضد آفتاب بزنیم؟
اگر در معرض آفتاب هستیم، چه زمانی ضد آفتاب بزنیم؟

اگر در معرض آفتاب هستیم، چه زمانی ضد آفتاب بزنیم؟

آیا میدانید باید چه زمانی ضد آفتاب بزنیم؟ ضد آفتاب باید هر ۲ ساعت مجدداً استفاده شود اگر به استخر می روید، ورزش می کنید یا به راحتی عرق می کنید، باید بلافاصله از ضد آفتاب استفاده کنیم بین ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر، پرتوهای UV حتی در روزهای ابری قوی تر هستند اکثر کارشناسان توصیه می کنند در این مواقع سعی کنید به بیرون از خانه نروید اگر مجبور بودید به خارج از منزل بروید، هر دو ساعت و یا هر یک ساعت یکبار از ضد آفتاب استفاده کنید.

وقتی که هوا آفتابی نیست
وقتی که هوا آفتابی نیست

وقتی که هوا آفتابی نیست

چه زمانی ضد آفتاب بزنیم شما باید هنگامی که هوا بارانی و یا ابری است از ضد آفتاب استفاده کنید تصور دیگری که به طور غلط بین مردم جا افتاده این است که اگر نور آفتاب نباشد، اشعه ماورا بنفش نمی تواند به پوست نفوذ کند اما باید بدانید که شما همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا حداکثر ۴۰ درصد از اشعه ماوراء بنفش خورشید در روز کاملاً ابری به زمین می رسد.

چرا استفاده از ضد آفتاب مهم است
چرا استفاده از ضد آفتاب مهم است

چرا استفاده از ضد آفتاب مهم است

استفاده از ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید بسیار مهم است اما باید بدانیم چه زمانی ضد آفتاب بزنیم تا بتوانیم به طور کامل از پوست خود محافظت کنیم ضد آفتاب به عنوان فیلتر نور UV عمل می کند و از نفوذ پرتو به پوست جلوگیری می کند بدون آن، پوست ما در معرض آسیب های ناشی از آفتاب قرار می گیرد، که می تواند بسیار جدی باشد.

مقاله پیشنهادی: چه ضد آفتابی بخرم ؟ کدام مناسب تر است؟

 استفاده روزانه از ضد آفتاب همچنین به جلوگیری از پیری زودرس ناشی از خورشید کمک می کند تابش آفتاب بیش از حد می تواند باعث ایجاد لکه های تیره، چین و چروک و افتادگی پوست شود استفاده از ضد آفتاب خطر ابتلا به سرطان پوست و آسیب  ناشی از آفتاب را کاهش می دهد موارد دیگری که باید در نظر بگیرید:

  •  خطر سرطان پوست: نوع پوست و تاریخچه خانوادگی شما میزان حفاظت مورد نیاز شما را تعیین می کند.
  • حساسیت به نور: بدون توجه به نوع پوست شما، داروهای خاص و اختلالات باعث میشوند پوست شما نسبت به خورشید بسیار حساس باشد و نیازهای محافظت از بدن را افزایش می دهد.
  • شرایط پوستی: شما می توانید از کرم های ضد آفتاب برای پوست های خشک، پوست های روغنی، پوست حساس به آکنه و پوست های حساس استفاده کنید.
استفاده مجدد از ضد آفتاب
استفاده مجدد از ضد آفتاب

استفاده مجدد از ضد آفتاب

ضد آفتابی که بتواند کل روز از پوست شما مراقبت کند وجود ندارد، بنابراین یک برنامه صبحگاهی برای محافظت شما در برابر آفتاب در طول روز کافی نیست شما باید در طول روز مجدد از ضد آفتاب استفاده کنید تا در برابر اشعه ماورابنفش آفتاب محافظت شوید. اینکه چند بار باید از ضد آفتاب استفاده کنید، بسته به کاری که انجام می دهید متفاوت است شما می توانید به مدت ۲ ساعت از ضد آفتاب خود استفاده کنید همچنین باید بلافاصله بعد از شنا یا بعد از عرق کردن زیاد، دوباره از ضد آفتاب استفاده کنید این نکته را باید بدانید که پوست شما در برابر نور آفتاب آسیب زیادی می بیند بعد از ۲ ساعت لایه اصلی محو می شود خیلی از مردم این نکته را فراموش می کنند.

استفاده روزانه از ضد آفتاب
استفاده روزانه از ضد آفتاب

استفاده روزانه از ضد آفتاب

باید درباره اینکه چه زمانی ضد آفتاب بزنیم اطلاعات کافی داشته باشید در این صورت است که می توانید همیشه پوستی سالم داشته باشید بهترین کار این است که از ضد آفتاب به عنوان بخشی از کارهای روزمره مراقبت از پوست خود استفاده کنید این کار باعث می شود همیشه از پوست خود محافظت کنیم اشعه ماوراء بنفش در طول روز وجود دارد، مهم نیست که هوا ابری باشد یا آفتابی البته در زمانی که آفتاب شدید تر است، شدت تابش اشعه ماوراء بنفش افزایش یافته است، اما در روزهای ابری، نور خورشید می تواند باعث آسیب به پوست شما شود پس باید بدانیم که چه زمانی ضد آفتاب بزنیم و حتما توجه داشته باشیم به صورت روتین این کار را انجام دهیم تا پوستی سالم داشته باشیم.

نکاتی برای چه زمانی ضد آفتاب بزنیم
نکاتی برای محافظت در برابر اشعه آفتاب

نکاتی برای محافظت در برابر اشعه آفتاب

مقاله پیشنهادی: بهترین کرم ضد آفتاب دور چشم و دانستنی هایی در مورد کرم دور چشم

پوشیدن لباس های مناسب

پوشیدن لباس های آستین بلند و کلاه باعث می شود پوست شما در برابر آفتاب محافظت شود همچنین توصیه می شود هنگامی که لب ساحل می روید لباس های آستین بلند را تن کودکان کنید تا از این طریق از پوست آن ها را ایمن نگه دارید.

استفاده از عینک آفتابی

پرتوهای اشعه ماوراء بنفش می توانند به پوست آسیب برسانند، نور آفتاب فشار بر روی چشمان وارد می کند و باعث می شود چین و چروک در اطراف چشم شما ایجاد شود بهترین کار این است که عینک آفتابی استفاده کنید استفاده از عینک آفتابی راهی مناسب برای محافظت از چشمان است.

آب زیادی بنوشید

هنگامی که بدن شما گرم می شود بیشتر عرق می کنید و مایعات حیاتی بدن را با سرعت بیشتری از دست میدهید بسیار مهم است که این مایعات از دست رفته را مجدداً هیدراته کنید. پس همیشه آب زیادی بنوشید.

قدرت خورشید

توصیه می شود هنگامی که آفتاب شدیدترین میزان از تابش مستقیم را دارد از خانه بیرون نروید معمولا از ۱۱ صبح تا ۳ ظهر نور خورشید شدیدتر می تابد اما اگر در این مدت خارج از خانه هستید، اطمینان حاصل کنید که به طور کامل از خود محافظت می کنید این به این معنی است که لباس مناسب و آستین بلند بپوشید از ضد آفتاب استفاده کنید و سعی کنید در سایه بمانید.

منبع

skincancer.org
zo-skinhealth.co.uk
webmd.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

12 + نوزده =