چه ضد آفتابی بخرم؟
خرید ضد آفتاب

چه ضد آفتابی بخرم

ممکن است در انتخاب کرم ضد آفتاب برای خود گیج شده باشید و بگویید که چه ضد آفتابی بخرم و کدام یک مناسب پوست من هستند امروزه انتخاب بهترین ضد آفتاب بسته به نوع پوست شما آسانتر از همیشه است با پیشرفت در تکنولوژی تولید ضد آفتاب، پیدا کردن SPF مناسب پوست شما کار سختی نخواهد بود فرمول های ضد آفتاب بر اساس نوع پوست، فصل و فعالیت ها وجود دارد در این متن ، ما به شما روش انتخاب و استفاده از ضد آفتاب را به شما نشان می دهیم تا به صورت صحیح بتوانید از پوست خود محافظت کنید.

چه ضد آفتابی بخرم تا پوستی سالم داشته باشم؟
چه ضد آفتابی بخرم تا پوستی سالم داشته باشم؟

چه کسی به ضد آفتاب احتیاج دارد؟

اگر تا به حال آفتاب سوخته نشده اید، احتمالاً فکر می کنید، پوست شما به ضد آفتاب نیاز ندارد برای افرادی که به ندرت پوست آنها در برابر آفتاب می سوزد و افرادی که در مکان هایی زندگی می کنند که خورشید زیاد نمی تابد، همین اتفاق می افتد با این حال، همه به ضد آفتاب نیاز دارند، حتی افرادی که حساس به آفتاب سوختگی نیستند و افرادی که زمان زیادی را در آفتاب نمی گذرانند اگر پوست شما نمی سوزد، از آفتاب آسیب کمتری خواهید دید، اما پوست هر کسی با قرار گرفتن در معرض آفتاب تا یک حد مشخصی، آسیب می بیند و هیچ کس از سرطان پوست مصون نیست پس استفاده از ضد آفتاب برای همه مهم است.

چه ضد آفتابی بخرم و ترکیبات ضد آفتاب چه باشد
چه ضد آفتابی بخرم و ترکیبات ضد آفتاب چه باشد

چه مواردی را باید در ترکیبات ضد آفتاب جستجو کرد

ممکن است از خود بپرسید چه ضد آفتابی بخرم؟ چندین نکته مهم در انتخاب ضد آفتاب برای پوست شما وجود دارد صرف نظر از نوع پوست، پیدا کردن یک ضد آفتاب که دارای طیف گسترده، برای محافظت در برابر اشعه UVA و UVB مهم است پرتوهای UVA باعث پیری زودرس پوست می شوند در حالی که پرتوهای UVB منجر به آفتاب سوختگی می شوند هنگامی که پوست شما در معرض هر یک از این نوع پرتوهای قرار بگیرد، خطر سرطان پوست افزایش می یابد توصیه می‌شود از SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید

بهترین مارک ضد آفتاب
بهترین مارک ضد آفتاب

مقاله پیشنهادی: بهترین کرم ضد آفتاب دور چشم و دانستنی هایی در مورد کرم دور چشم

چه ضد آفتابی بخرم که معتبر باشد

پوست شما بازتابی از شخصیت شماست و باید اطمینان داشته باشید که به طور کامل از پوست خود مراقبت کنید همین مسئله در مورد انتخاب ضد آفتاب برای پوست شما نیز صدق می کند برندهای زیادی وجود دارند که انواع مختلفی از لوسیون و ضد آفتاب را ارائه می دهند شما باید یک برند مشهور را انتخاب کنید یا همچنین می توانید هر مارک بین المللی خوبی را انتخاب کنید که دارای تاییدیه اروپایی یا FDA باشد.

چه ضد آفتابی بخرم تا صورتم آسیب نبیند
چه ضد آفتابی بخرم تا صورتم آسیب نبیند

محصولات مراقبت از پوست و بدن

از یک ضد آفتاب بر پایه ی کرم استفاده کنید

انواع مختلفی از ضد آفتاب وجود دارد اما توصیه می‌شود به جای اسپری ضد آفتاب و پودر، آنهایی که خامه ای هستند را انتخاب کنید این امر به این دلیل است که کرم های ضد آفتاب پودری یا اسپری حاوی نانو ذرات هستند که ممکن است وارد جریان خون شوند و ممکن است مشکلات و عوارضی برای بدن داشته باشد بنابراین، همیشه از ضد آفتابی استفاده کنید که پایه ی کرم داشته باشد.

چه ضد آفتابی بخرم و تا کی استفاده کنم
چه ضد آفتابی بخرم و تا کی استفاده کنم

تاریخ انقضا

همیشه علاوه بر اینکه دنبال این باشید که چه ضد آفتابی بخرم به تاریخ ساخت و انقضا را که در برچسب ضد آفتاب ذکر شده است، توجه داشته باشید محصولات منقضی شده نه تنها اثر خود را از دست می دهند بلکه ممکن است به پوست شما آسیب برسانند همیشه محصولی را انتخاب کنید که تازه باشد زیرا مواد موجود در ضد آفتاب به راحتی از بین میروند و با گذشت زمان کارایی کمتری دارند.

 چه ضد آفتابی بخرم و تا در برابر آفتاب مقاوم باشد
چه ضد آفتابی بخرم و تا در برابر آفتاب مقاوم باشد

به دنبال عناصر باشید

یکی از مهمترین جنبه ها، هنگامی که به دنبال پاسخ چه ضد آفتابی بخرم هستید، ترکیباتی است که در آن استفاده می‌شود اگر به مواد خاصی حساسیت دارید، باید برچسب آن را بررسی کنید یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده اکسی بنزون است که تعادل هورمونی را مختل می کند و می تواند یک واکنش آلرژیک ایجاد کند همچنین، یک ضد آفتاب را انتخاب کنید که حاوی مواد طبیعی یا گیاهی باشد به جای اینکه مواد شیمیایی موجود در آن باشد.

SPF چیست
SPF چیست

SPF مناسب انتخاب کنید

در هنگام خرید کرم ضد آفتاب، عامل محافظت در برابر آفتاب یا SPF از اهمیت ویژه ای برخوردار است SPF اولیه ۱۵ برای محافظت نسبتاً خوب در برابر آفتاب لازم است SPF 20 برای پوست های تیره استفاده می‌شود، و ۳۰ برای پوست های صاف و لطیف قابل استفاده است با این وجود همیشه بهتر است SPF 30 و بالاتر استفاده کنید همچنین فراموش نکنید که اگر مدت طولانی تری در معرض آفتاب هستید دوباره از ضد آفتاب استفاده کنید. پس یکی دیگر از مواردی که باید در زمان پرسش چه ضد آفتابی بخرم به آن توجه داشت SPF است.

ضد آفتاب مناسب در زمان شنا
ضد آفتاب مناسب در زمان شنا

مقاوم در برابر آب

به دنبال کرم ضد آفتاب ضد تعریق و ضد آب باشید، به خصوص اگر قصد رفتن به ساحل یا شنا را دارید ضد آفتاب مقاوم در برابر آب به معنای ضد آب بودن آن نیست، بلکه حتی وقتی که در آب هستید هم از پوست شما محافظت می‌شود برای بهترین نتیجه، خوب است که هر دو ساعت یک بار از ضد آفتاب استفاده کنید.

چه ضد آفتابی بخرم تا پوست چربم آکنه نزند
چه ضد آفتابی بخرم تا پوست چربم آکنه نزند

نوع پوست

همیشه کرم ضد آفتاب را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید کرم های ضد آفتاب حاوی روغن برای پوست های خشک مناسب تر هستند زیرا پوست را آبرسانی می کنند اگر پوست چرب یا حساس به آکنه دارید، بهتر است از کرم ضد آفتاب مبتنی بر آب یا ژل استفاده کنید، زیرا کرم ها دارای روغن هستند و می توانند خشکی پوست را برطرف کنند.

ضد آفتاب گیاهی یا شیمیایی
ضد آفتاب گیاهی یا شیمیایی

ضد آفتاب شیمیایی در مقابل معدنی

متداول ترین کرم های ضد آفتاب در دو دسته قرار می گیرند: ضد آفتاب با مواد شیمیایی و مواد معدنی (که به آن فیزیکی نیز گفته می‌شود) ضد آفتاب شیمیایی با جذب اشعه خورشید از پوست شما محافظت می کند و ضد آفتاب معدنی از اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم برای از بین بردن منعکس کردن اشعه خورشید استفاده می کند ترکیبات اصلی ضد آفتاب شیمیایی، اکسی بنزون ​​است، اما ممکن است برای بعضی پوست ها مناسب نباشد، زیرا مطالعات نشان می دهد که ممکن است هورمون ها را مختل کرده و باعث مشکلات پوستی شود اما ضد آفتاب های شیمیایی از ضد آفتاب های معدنی قابل اطمینان تر هستند.

رنگ پوست و ضد آفتاب مناسب برای آن
رنگ پوست و ضد آفتاب مناسب برای آن

تن پوست

اگر فکر می کنید پوست تیره تان شما را از آفتاب محافظت می کند، درست است اما این بدان معنا نیست که نباید از ضد آفتاب استفاده کنید افرادی که انواع پوستی تیره تری دارند، ملانین بیشتری دارند که این باعث می‌شود که به طور طبیعی از پوست محافظت شود مهم نیست که تن پوست شما چه رنگی باشد، شما در معرض آسیب پوستی و پیری زودرس در آفتاب هستید افرادی که پوست تیره دارند ممکن است خطر آفتاب سوختگی کمتری داشته باشند پس همیشه استفاده از ضد آفتاب برای هر نوع پوستی مهم است.

 چه ضد آفتابی بخرم تا تا از پوستم مراقبت کنم
چه ضد آفتابی بخرم تا تا از پوستم مراقبت کنم

ضد آفتاب با طیف گسترده انتخاب کنید

چه ضد آفتابی بخرم که از اشعه های مضر خورشید محافظت شما باید به دنبال ضد آفتابی باشید که از طیف گسترده محافظت می کند این یعنی توانایی محافظت در برابر اشعه UVA و UVBرا دارد پرتوهای UVA عامل ایجاد پیری زودرس و سرطان پوست هستند، قرار گرفتن در معرض اشعه UVB ممکن است منجر به آفتاب سوختگی و سرطان پوست شود بنابراین، مهم است که به دنبال کرم ضد آفتاب باشید که از هر دو عامل محافظت کند.

نوع پوست و انتخاب ضد آفتاب
نوع پوست و انتخاب ضد آفتاب

مطابق با نوع پوست خود ضد آفتاب را انتخاب کنید

اگر پوست نرمالی دارید، می توانید لوسیون، کرم یا حتی فرمول ضد آفتاب مبتنی بر ژل را انتخاب کنید با این وجود، اگر پوست بسیار خشکی دارید، می توانید ضد آفتاب بر پایه ی کرم استفاده کنید برعکس، اگر پوستی چرب یا حساس به آکنه دارید، انتخاب ضد آفتاب مبتنی بر آب یا فرمول مبتنی بر ژل برای پوست شما مفید خواهد بود اگر هنوز گیج هستید که چه ضد آفتابی بخرم و نمی توانید درست تصمیم بگیرید، همیشه می توانید به از متخصص پوست کمک بگیرید.

خرید ضد آفتاب مناسب پوست من

محافظت از پوست کودک
محافظت از پوست کودک

ضد آفتاب دوستدار کودک

درست مثل افراد بزرگسال، بچه ها نیز به محافظت در برابر آفتاب احتیاج دارند با این حال، استفاده از همان ضد آفتاب برای بچه ها مناسب نیست پس در این صورت برای بچه ها باید چه ضد آفتابی بخرم ؟ ضد آفتاب های مخصوص افراد بزرگسال حاوی مواد قوی ای هستند که ممکن است برای پوست بزرگسالان مناسب باشد اما همین موارد ممکن است به پوست لطیف کودک شما آسیب برساند کرم ضد آفتاب مخصوص کودک خود را خریداری کنید زیرا این لوسیون ها بدون بنزوفن و اسید پارا آمینوبنزوئیک (PABA) هستند و بر روی پوست کودک هیچ عوارضی ایجاد نمی کند.

آیا کودکان باید ضد آفتاب استفاده کنند
آیا کودکان باید ضد آفتاب استفاده کنند

ضد آفتاب برای پوست های حساس

افرادی که پوست حساسی دارند باید از کرم ضد آفتابی استفاده کنند که حاوی ترکیباتی مخصوص برای پوست های حساس باشد مانند دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی با SPF بالا همچنین این افراد باید استفاده از کرم های ضد آفتاب با پارابن یا اکسی بنزون خودداری کنید زیرا این امر می تواند باعث مشکلات پوستی و تحریک پوست شود.

آکنه پوستی
آکنه پوستی

ضد آفتاب برای پوست های حساس به آکنه

 پوست حساسی دارم، چه ضد آفتابی بخرم بهتره ؟ برای پوست حساس به آکنه نیز باید با دقت کرم ضد آفتاب انتخاب کنید به دنبال ضد آفتابی باشید که ترکیبات خشن نداشته باشد در عوض از لوسیون ضد آفتاب یا اسپری استفاده کنید که عطر و چربی نداشته باشد همچنین کرم های ضد آفتاب مخصوص انواع پوست حساس به آکنه وجود دارد که دارای SPF بالا هستند قبل از خرید ضد آفتاب، به دنبال کلمات غیر comedogenic باشید.

پوست خشک
پوست خشک

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید میکرودرم سالنی و آشنایی با انواع آنها

ضد آفتاب برای پوست های خشک

افرادی که پوست خشکی دارند باید از لوسیون یا کرم ضد آفتاب حاوی مرطوب کننده با SPF بالا استفاده کنند محصولی را انتخاب کنید که باعث آبرسانی و رطوبت پوست شما شود در این صورت علاوه بر این که از اشعه های مضر محافظت می‌شود بلکه پوست شما نیز نرم تر می‌شود.

پوست چرب
پوست چرب

ضد آفتاب برای پوست های روغنی

افرادی که پوست چربی دارند باید از کرم ضد آفتاب با فرمول مایع و سبک استفاده کنند فرمول سبک و بدون چربی به راحتی روی پوست شما می نشیند و منافذ پوست را مسدود نمیکند اگر پوست بسیار چربی دارید، می توانید ضد آفتاب مات استفاده کنید در این صورت پوست شما تمیز و بدون چربی به نظر می رسد.

پوست سفید
پوست چرب

کرم ضد آفتاب برای مناسب پوست های بور

اگر رنگ پوست بور دارید، از یک ضد آفتاب با طیف گسترده و دارای SPF بالاتر استفاده کنید از ضد آفتاب SPF 50+ استفاده کنید برای متعادل کردن سطح Ph و محافظت از پوست خود در برابر اشعه های مضر UV، می توانید مرتباً از آن استفاده کنید.

پوست سبزه
پوست سبزه

کرم ضد آفتاب برای پوست های تیره

افرادی که پوست تیره تری دارند باید روزانه از ضد آفتاب استفاده کنند تا پوست خود را از اشعه UV محافظت کنند می توانید از لوسیون یا کرم ضد آفتاب رنگی استفاده کنید.

ضد آفتاب چگونه عمل میکند
ضد آفتاب چگونه عمل میکند

نحوه ی کار ضد آفتاب ها

دو نوع ضد آفتاب وجود دارد: شیمیایی و فیزیکی هر دو یک لایه محافظ در بالای پوست شما برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید ایجاد می کنند اما نحوه ی محافظت آنها فرق می کند کرم ضد آفتاب شیمیایی با جذب پرتوهای قبل از آسیب رساندن به پوست، اجازه می دهد نور UV به پوست وارد شود پس از جذب اشعه، مواد شیمیایی موجود در ضد آفتاب با تبدیل شدن اشعه ماوراء بنفش به گرما شروع به کار می کنند از طرف دیگر، کرم های ضد آفتاب فیزیکی حاوی مواد اصلی، اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم هستند که یک سپر فیزیکی ایجاد می کنند، اشعه UV را مسدود می کنند و تابش ها را منعکس می کنند ممکن است بگویید کدام بهتر است و باید چه ضد آفتابی بخرم ؟ این واقعا به نوع پوست شما بستگی دارد، زیرا هر دو نکته مثبت و منفی دارند.

اشعه های UVB و UVA
اشعه های UVB و UVA

تفاوت اشعه های UVB و UVA در چیست؟

 اشعه UVB و UVAاشعه های مضر خورشید محسوب می شوند پرتوهای UVB پرتوهای کوتاه خورشید هستند که بلافاصله تهاجمی عمل می کنند ممکن است باعث قرمزی، آفتاب سوختگی و حساسیت به آفتاب شود پرتوهای UVA طولانی تر هستند و به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می کنند تأثیر آنها بر روی پوست ممکن است فوراً قابل مشاهده نباشد اما پرتوهای UVA خطرناک تر هستند اگر مدت زمان زیادی در آفتاب باشید، ممکن است بعد از مدتی شاهد بروز لکه های قهوه ای و حتی ممکن است باعث ایجاد تومورهای بدخیم روی پوست شود هر دو این اشعه ها در ساعت ۱۲ تا ۱۳ در تهاجمی ترین حالت خود هستند در این زمان مراقب پوست خود باشید.

دلیل محافظت از پوست
دلیل محافظت از پوست

چه ضد آفتابی بخرم و چرا محافظت از پوست برای همه مهم است؟

افرادی که پوست تیره ای دارند محافظت طبیعی بیشتری دارند اما این تصور غلط است که یک پوست که ملانین زیادی دارد نیاز به محافظت در برابر ضد آفتاب ندارند آسیب اشعه ماوراء بنفش می تواند در انواع پوست نفوذ کند افرادی که پوست تیره ای دارند SPF طبیعی (عامل محافظت در برابر آفتاب) در حدود ۱۳ است پوست آنها بهتر از افرادی که پوست روشن تری دارند محافظت می شوند اما ملانین تمام اشعه مضر ماوراء بنفش را مسدود نمیکند قرار گرفتن در معرض نور UV خطر پیری زودرس پوست، آسیب پوستی و سرطان پوست را افزایش می دهد اگر برنزه شدن منجر به آفتاب سوختگی شود خطر افزایش می یابد آفتاب سوختگی یک تاول می تواند خطر بیماری ملانوما، کشنده ترین شکل سرطان پوست را تقریباً دو برابر کند بنابراین توجه داشته باشید در هر با هر رنگ پوستی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 چه ضد آفتابی بخرم  تا پوستم چروک نشود
چه ضد آفتابی بخرم تا پوستم چروک نشود

کمک عوامل خارجی

آنتی اکسیدان‌ها را می توان به دو گروه تقسیم کرد: آنتی اکسیدان‌های آنزیمی و آنتی اکسیدان‌های غیر آنزیمی بدن انسان آنتی اکسیدان‌های آنزیمی می سازد، در حالی که آنتی اکسیدان‌های غیر آنزیمی در برخی از مواد غذایی یافت می‌شود ویتامین C نمونه ای از آنتی اکسیدان غیر آنزیمی است کاربرد موضعی ویتامین C به شما در محافظت از پوست در برابر عوامل آسیب رسان که باعث آزاد شدن رادیکالهای آزاد آسیب دیده می‌شود، کمک می کند رادیکال های آزاد منجر به علائم پیری زودرس می شوند، اما ویتامین C آنها را خنثی می کند و پوست شما را از این آسیب محافظت می کند البته ویتامین C موضعی را نباید جایگزین استفاده از آن به عنوان کرم ضد آفتاب دانست، اما هنگام ترکیب با ضد آفتاب، ویتامین C می تواند به عنوان تقویت کننده ضد آفتاب عمل می کند.

اشعهUV چیست
اشعهUV چیست

چرا UV برای پوست شما خطرناک است؟

هر زمان که پوست شما در معرض اشعه ماوراء بنفش مضر قرار گیرد، در معرض آفتاب سوختگی هستید، که نه تنها باعث آسیب زدن به زیبایی شما و ایجاد چین و چروک بلکه شما را در معرض خطر بیشتری برای سرطان پوست قرار می دهد در صورتی که پوست شما در اثر آفتاب آسیب ببیند، باعث جهش در سلول های شما می‌شود، که می تواند منجر به ایجاد تومورهای بدخیم شود شاخص UV معمولاً در روزهای ابری بیشتر است اگرچه احتمال زیاد هنگام خنک شدن بیش از حد دچار آفتاب سوختگی نمی شوید، اما باز هم باید در روزهای ابری از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

پرتوهای UVA و UVB دو پرتوی اصلی UV هستند که توسط خورشید ساطع می شوند بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که از هر دو محافظت می کنید این بدان معناست که می توانید ضد آفتاب را با SPF به اندازه کافی بالا و همچنین UVA مناسب استفاده کنید به گفته بنیاد سرطان پوست، پرتوهای UVA تا ۹۵٪ اشعه ماوراء بنفش را به سطح زمین می رساند UVA به لایه داخلی پوست نفوذ می کند و UVB عمدتاً روی لایه بیرونی پوست که اپیدرم نامیده می‌شود، تأثیر می گذارد هر دو می توانند باعث سرطان شوند.

محافظت در برابر آفتاب
محافظت در برابر آفتاب

چگونه در برابر آفتاب از خود محافظت کنیم ؟

UVA با ایجاد پیری زودرس پوست همراه است، در حالی که UVB بیشترین عامل ایجاد آفتاب سوختگی است هر دو نوع اشعه ماوراء بنفش می توانند باعث ایجاد سرطان پوست شوند هنگام خرید ضد آفتاب، مهم است که یکی از آنها را با UVA بالا و SPF بالا انتخاب کنید، تا از هر دو اشعه UVA و UVB محافظت شود.

اگر در خارج از منزل کار می کنید یا قصد دارید در خارج از منزل باشید، در این صورت نسبت به کسی که فقط پیاده روی می کند، حفاظت بیشتری نیاز خواهید داشت اما همیشه باید از ضد آفتاب با SPF 30 یا بیشتر و UVA مناسب استفاده کنید مهم است که به یاد داشته باشید که ضد آفتاب معمولاً هر ساله کارایی خود را از دست می دهد، بنابراین اگر تاریخ مصرف آن گذشته باشد، در محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV کمتر کارآمد دارد همیشه برچسب محصول و تاریخ آن را بررسی کنید.

استفاده درست از ضد آفتاب

ممکن است بعضی از افراد هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب مرتکب اشتباه شوند و این اشتباهات می تواند منجر به مشکلات پوستی و حتی سرطان شود پس مهم است که بدانیم چه ضد آفتابی خوب است و به چه صورت باید استفاده کرد ممکن است برای به دست آوردن بهترین نتیجه نیاز به تغییر ضد آفتاب مورد استفاده باشد.

مواردی که باید در زمان استفاده از ضد آفتاب به خاطر بسپاریم

  • قبل از خروج از منزل: همیشه ۱۰ دقیقه قبل بیرون رفتن از خانه از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • زمان تمدید: برای محافظت بیشتر هر دو یا سه ساعت یک بار از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • ضد آفتاب مقاوم:  این ضد آفتاب در برابر آب پس از ۴۰-۸۰ دقیقه موثر است، بنابراین بعد از بیرون آمدن از آب دوباره استفاده کنید.
  • هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید: صورت شما همیشه در معرض آفتاب قرار دارد. حتی اگر هوا ابری باشد.
  • ضد آفتاب را به تنهایی استفاده کنید : اگر می خواهید با سایر محصولات آن را ترکیب کنید ابتدا ضد آفتاب بزنید اجازه دهید کامل خشک شود و سپس محصول آرایشی دیگر را روی آن بزنید.
  • آن را تکان دهید : گاهی اوقات، ممکن است مایع ضد آفتاب شما جدا شود قبل از استفاده آن را خوب تکان دهید تا مطمئن شوید مواد کاملاً مخلوط شده اند.
  • همیشه کرم ضد آفتاب استفاده کنید: تأثیر کامل ضد آفتاب برای مدتی طول خواهد کشید، بنابراین حدود ۳۰ دقیقه قبل از ورود به آفتاب، ضد آفتاب را روی پوست خود بمالید هنگام خروج از خانه، ضد آفتاب را همراه خود داشته باشید و بعد
  • بعد از دو ساعت دوباره استفاده کنید: به طور معمول، استفاده مجدد از هر دو ساعت بی خطر است. لایه ی ضخیم از ضد آفتاب بزنید: بیش از آنچه فکر می کنید به ضد آفتاب نیاز دارید یک لایه نازک به شما محافظت کامل نمی دهد همچنین نواحی دیگر مانند پشت پا ها و گردن را فراموش نکنید.

منابع

bebeautiful.in
thehealthy.com
cookinglight.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

1 × دو =