ضد آفتاب مناسب پوست
ضد آفتاب مناسب پوست

برای پوست من چه ضد آفتابی خوبه؟

همه‌ی ما از ضد آفتاب استفاده می‌کنیم اما باید بدانیم که چه ضد آفتابی خوبه قرار گرفتن در زیر نور آفتاب نه تنها باعث ایجاد لکه های تیره، چین و چروک می ‌شود، بلکه باعث تشدید برخی از شرایط پوستی (از جمله آکنه) نیز می‌گردد همچنین ممکن است نور خورشید منجر به سرطان پوست نیز شود ضد آفتاب بهترین دفاع در برابر همه این موارد است و شما بهترین کاری که می‌توانید برای پوست خود انجام دهید این است که آن را هر روز بر روی صورت خود استفاده کنید اما ممکن است از خود بپرسید که چه ضد آفتابی خوبه؟ شما می‌توانید با توجه به نحوه‌ی زندگی و شناختن پوست خود بهترین ضد آفتاب را برای خود انتخاب کنید.

دلیل انتخاب ضد آفتاب
دلیل انتخاب ضد آفتاب

چرا انتخاب ضد آفتاب مهم است؟

ضد آفتاب مناسب برای هر نوع پوست وجود ندارد و گاهی اوقات برای انتخاب مناسب‌ترین ضد آفتاب باید آزمون و خطا انجام شود. پوست‌ بسته به نوع آن، نیاز مختلفی دارد. ضد آفتاب‌ها می‌توانند رطوبت مورد نیاز را به پوست دهند یا چربی پوست را کنترل کنند. بنابراین استفاده از ضد آفتاب نه تنها باعث محافظت از شما در برابر سرطان پوست، چین و چروک و لکه ها در طولانی مدت می‌شود بلکه پوست شما را سالم نگه می‌دارد.

کرم ضد آفتاب با طیف گسترده
کرم ضد آفتاب با طیف گسترده

خرید ضد آفتاب متناسب با انواع پوست

همیشه کرم ضد آفتاب با طیف گسترده انتخاب کنید

قبل از خرید کرم ضد آفتاب، اطمینان داشته باشید که ضد آفتاب دارای طیف گسترده باشد. طیف گسترده به این معنی است که می‌تواند از پوست در برابر اشعه UVA محافظت کند این پرتوها خطوط ریز، چین و چروک لکه های پوستی را ایجاد می‌کنند و پرتوهای UVB باعث سوختگی پوست می‌شود محافظت در برابر این دو پرتو خطر ابتلا به سرطان های پوستی، بیماری های پوستی و پیری زودرس را کاهش می‌دهد. پس برای انتخاب ضد آفتاب باید توجه داشته باشید که طیف گسترده باشد، یعنی باید از هر دو اشعه UVB و UVA محافظت کند ضد آفتاب‌ها باید SPF 30 یا بالاتر داشته باشد SPF 50 به عنوان بالاترین محافظت شناخته شده است.

ضرورت استفاده از ضد آفتاب
ضرورت استفاده از ضد آفتاب

اهمیت ضد آفتاب

ضد آفتاب یک ماده محافظ مؤثر است که می‌توانیم در برابر صدمات ناشی از پرتوهای قدرتمند خورشید برای همه سنین و انواع پوست استفاده کنیم. استفاده منظم از ضد آفتاب، احتمال ابتلا به سرطان پوست در بزرگسالی را کاهش می‌دهد ضد آفتاب هنگام ترکیب با سایر روشهای محافظت از پوست قدرتمندتر عمل می کند.

  • به دنبال سایه در روشن ترین ساعت روز  باشید (بین ساعت ۱۰ صبح – ۴:۰۰ بعد از ظهر)
  • از لباس آستین بلند، کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید
فاکتور محافظت از خورشید
فاکتور محافظت از خورشید

فاکتور محافظت از خورشید (SPF) را در نظر بگیرید

در جواب به این سوال که چه ضد آفتابی خوبه، می‌توان گفت که همه چیز بستگی به SPF دارد. SPF میزان محافظت ضد آفتاب از پرتوی UVB را اندازه‌گیری می‌کند متخصصین پوست استفاده از ۳۰ SPF را توصیه می‌کنند. SPF 15 حدود ۹۳ درصد از اشعه UVB را مسدود می‌کند در حالی که SPF 30 حدود ۹۷ درصد از اشعه UVB را مسدود می‌کند شما باید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید و در روزهایی که قرار است به بیرون از خانه بروید، ۳۰ SPF را استفاده کنید و بعد از چند ساعت مجددا از کرم استفاده نمایید.

انواع ضد آفتاب
انواع ضد آفتاب

انواع مختلف کرم ضد آفتاب

کرم‌های ضد آفتاب در شکل‌های مختلفی توسط تولیدکنندگان عرضه می‌شود که شامل:

  • کرم های ضد آفتاب: این ضد آفتاب‌ها مبتنی بر کرم هستند و می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای پوست های خشک باشند.
  • لوسیون: لوسیون ضد آفتاب در مقایسه با کرم ضد آفتاب از لحاظ بافت سبک‌تر هستند. این لوسیون‌ها سبک، فاقد چربی هستند و می توانند برای افرادی که پوست خشکی دارند، مفید باشد.
  • ژل: کرم‌های ضد آفتاب که به صورت ژل هستند معمولاً از نظر بافت بسیار سبک هستند. این کرم‌ها مناسب  پوست های چرب است و همچنین می توان این کرم‌ها را در زیر آرایش استفاده کنید.
  • کرم ضد آفتاب پودری: بسیار محبوب هستند و شما به راحتی می‌توانید در زیر آرایش خود از آنها استفاده کنید. همچنین این کرم برای پوست‌های چرب هم توصیه شده است.
  • اسپری:  استفاده از این نوع ضد آفتاب بسیار آسان و سریع انجام می‌گیرد. شما می‌توانید هنگامی که عجله دارید از این ضد آفتاب استفاده کنید و آن را بر روی بدن خود اسپری نمایید.
نوع پوست و انتخاب کرم ضد آفتاب

مقاله پیشنهادی: موی خشک را بهتر بشناسیم

نوع پوست خود را در نظر بگیرید

پیدا کردن بهترین ضد آفتاب برای پوست شما می‌تواند بسیار وقت‌گیر باشد البته گران نیست، برای اینکه بدانید چه ضد آفتابی خوبه فقط باید به نوع پوست و سبک زندگی خود دقت کنید فقط مطمئن باشید که یک مکمل ویتامین D را فراموش نمی‌کنید. بنابراین بدون آسیب رساندن به پوست، مواد مغذی مورد نیاز را نیز دریافت می‌کنید.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید نوع پوست است. اگر پوست شما دارای آکنه و یا پوستی چرب دارید، مطمئن باشید که از محصولی استفاده می‌کنید که منافذ پوست را مسدود نمی‌کند اما اگر پوست خشکی دارید، می‌توانید از ضد آفتابی استفاده کنید که حاوی مرطوب کننده باشد در این مطلب به شما توضیح خواهیم داد که برای هر پوست چه ضد آفتابی استفاده شود.

انواع پوست

پوست دارای آکنه

افرادی که پوست حساس به آکنه دارند، باید در انتخاب ضد آفتاب دقت داشته باشند به دنبال ضد آفتابی باشید حاوی ترکیبات خشن نباشد همچنین باید توجه داشته باشید که ضد آفتابی انتخاب کنید که بدون چربی و بدون بو باشد همچنین کرم های ضد آفتاب مخصوص اینگونه پوست وجود دارد که دارای SPF بالا هستند.

پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید می‌توانید از ضد آفتابی استفاده کنید که حاوی مرطوب کننده باشد اگر پوستی چرب و بدون آکنه دارید، ضد آفتاب مخصوص پوست چرب توصیه می‌شود. همچنین می‌توانید از ژل ضد آفتاب برای پوست چرب استفاده کنید.

پوست حساس

اگر پوستی حساس دارید از محصولاتی که حاوی الکل، مواد نگهدارنده، عطر دار و اکسی بنزون ​​هستند، خودداری کنید ضد آفتاب به همه افرادی که اعم از تیره یا روشن بودن پوست آن ها توصیه می‌شود همچنین باید به این نکته توجه داشت که پوست مرد با پوست زن متفاوت است و به نوع دیگری از مراقبت و محافظت از آفتاب نیاز دارد بهترین ضد آفتاب برای بچه ها باید حداقل ۵۰ باشد می‌توانید کرم های ضد آفتاب مخصوص کودکان تهیه کنید زیرا استفاده از ضد آفتاب بزرگسالان ممکن است پوست آن ها را تحریک کند.

پوست چرب

افرادی که پوست چربی دارند باید از کرم ضد آفتاب مایع و سبک استفاده کنند فرمول سبک و بدون چربی به راحتی روی پوست شما پوششی نازک ایجاد می‌کند و منافذ شما را مسدود نمی‌کند.

پوست تیره

تصور نکنید که اگر پوست تیره تری دارید، به ضد آفتاب نیاز ندارید! این خطر هنوز وجود دارد، و در واقع، میزان سرطان پوست در بین افرادی که سایه های تیره دارند بیشتر است بزرگسالان در هر سنی و هر نوع پوستی باید از ضد آفتاب با محافظت SPF 30 استفاده کنند.

پوست حساس و اگزما
پوست حساس و اگزما

ضد آفتاب مناسب برای پوست حساس به اگزما

اگزما بیماری ای فوق العاده طبیعی است در حقیقت، ۳۰ میلیون آمریکایی این بیماری را دارند این بدان معنی است که پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید آسیب پذیرتر است ضد آفتاب از اهمیت بالایی برخوردار است اما شما باید به طرز صحیح از آن استفاده کنید بنابراین اگر اگزما دارید، دنبال کرم های ضد آفتاب بر پایه مواد معدنی باشید چون این کرم ها حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم هستند از ضد آفتاب های حاوی الکل، دارای رایحه و مواد نگهدارنده خودداری کنید همیشه SPF 30 یا بالاتر را استفاده کنید و به دنبال برچسب “طیف گسترده” باشید.

چه ضد آفتابی خوبه و کدوم رو باید خرید
چه ضد آفتابی خوبه و کدوم رو باید خرید

کدام ضد آفتاب بهترین است؟

چه ضد آفتابی خوبه و باید از کدام یک استفاده کنیم؟ ضد آفتاب با SPF 30 و محافظت از طیف گسترده گزینه مناسب برای همه است SPF یک عامل ضروری در ضد آفتاب است این مقدار تعیین کننده چگونگی عملکرد ضد آفتاب در برابر اشعه UVB است ضد آفتاب محافظت SPF 15 تا SPF 50 را پشتیبانی می‌کند با این حال، متخصصان پوست حداقل محافظت در برابر SPF 30 را ارائه می‌دهند زیرا ۹۷٪ محافظت در برابر اشعه UVB را داراست همچنین طیف گسترده به معنای اطمینان از حفاظت در برابر هر دو اشعه UVA و UVB است SPF یا عامل محافظت در برابر آفتاب، به شما می‌گوید چه میزان از نور ماوراء بنفش خورشید ضد آفتاب را می‌تواند مسدود کند برخی از افراد ممکن است به SPF بالاتری احتیاج داشته باشند.

دلایل استفاده از کرم ضد آفتاب
دلایل استفاده از کرم ضد آفتاب

فروش انواع کرم ضد لک، ضد چروک و ضد جوش متناسب با پوست شما

مزایای استفاده از ضد آفتاب

ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش خورشید UVA و UVB محافظت می‌کنند پرتوهای UVA موجب پیری پوست، ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و لکه های سنی می‌شوند که پوست را زودتر پیر می‌کند پرتوهای UVA توانایی عبور از شیشه را دارد، به این معنی که پوست شما هنگام رانندگی و ایستادن یا نشستن در مقابل پنجره ها ممکن است آسیب ببیند پرتوهای UVB مواردی هستند که بیشتر با آفتاب سوختگی در ارتباط هستند برخلاف پرتوهای UVA، پرتوهای UVB نمی‌توانند از شیشه عبور کنند پرتوهای UVA و UVB هر دو سرطان زا هستند، به همین دلیل شما باید از ضد آفتابی استفاده کنید که از هر دو پرتو محافظت کند.

استفاده از ضد آفتاب

برای اینکه هنگام انتخاب ضد آفتاب بدانید که چه ضد آفتابی خوبه، دستورالعمل‌های اساسی را دنبال کنید:

  • هر بار که می خواهید به بیرون از خانه بروید، از ضد آفتاب استفاده کنید حتی در روزهای ابری، ۸۰٪ از پرتوهای فرابنفش می توانند در پوشش ابری نفوذ کنند به خاطر داشته باشید که برف، شن و ماسه و آب همه پرتوهای اشعه ماوراء بنفش را منعکس می‌کنند، که باعث می‌شود قدرت بیشتری را برای ضربه زدن به پوست شما را داشته باشند.
  • توصیه ما خرید یک ضد آفتاب را با طیف گسترده، SPF 30 یا بالاتر و ضد آب است SPF ضد آفتاب اشعه ماوراء بنفش را مسدود می‌کند SPF 30 تا ۹۶٪ از اشعه خورشید را مسدود می‌کند، و محافظت فقط با SPF های بالاتر به حداقل می‌رسد.
  • باید توجه داشته باشید ۲۰ یا ۱۵ دقیقه قبل از بیرون رفتن، پوست سر، گوش و پاها را که همه ممکن است آفتاب سوخته شوند را کرم ضد آفتاب بمالید همچنین هر دو ساعت یکبار بعد از تمرین یا شنا مجدد از کرم ضد آفتاب استفاده کنید .
  • در انتخاب ضد آفتاب به تاریخ آن دقت کافی داشته باشید همیشه از ضد آفتابی استفاده کنید که تازه تر باشد در این صورت نتیجه‌ی بهتری خواهید دید اگر مشاهده کردید که رنگ کرم ضد آفتاب به زردی می‌زند یا رنگ آن تغییر کرده نسبت به تعویض کرم اقدام نمایید.
برای پوست من چه ضد آفتابی خوبه
برای پوست من چه ضد آفتابی خوبه

نحوه انتخاب ضد آفتاب مناسب

در حالی که SPF مهم است شما باید بدانید که چه ضد آفتابی خوب است و کدام برای پوست شما مناسب‌تر است باید آن دسته از محصولاتی را انتخاب کنید که طیف گسترده داشته باشند SPF از تابش اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند در حالی که کرم های ضد آفتاب با طیف گسترده ای بدن را نیز از اشعه UVA محافظت می‌کند، زیرا این پرتوها می‌توانند در اعماق پوست نفوذ کنند و باعث لکه ها و چین و چروک شوند.

مقاله پیشنهادی: طرز کشیدن آکوا در ابرو

  • SPF 30 و بالاتر: اگرچه برای استفاده روزانه ضد آفتاب SPF 15 توصیه می شود، اما به دنبال محصولاتی باشید که بالاتر از SPF 30 و بیشتر را محافظت کنند استفاده از محصولی با SPF بالاتر از محافظت بسیار بیشتری برخوردار است، اما باید به درستی استفاده شود.
  • ضد آب: ضد آفتاب ضد آفتاب برای افرادی که قصد شنا در استخر را دارند توصیه می‌شود محصولات مقاوم در برابر آب بسیار چسبنده هستند و باید هر دو تا سه ساعت یک بار مجدداً مصرف شوند
  • ضد آفتاب حاوی روی یا تیتانیوم: اگر جزء افرادی هستید که پوست بسیار حساسی دارید، کرم های ضد آفتاب حاوی روی یا تیتانیوم که به عنوان عنصر اصلی هستند را تهیه کنید روی و تیتانیوم باعث ایجاد حساسیت کمتری می‌شوند و همچنین بدن را در برابر سایر آلاینده های پوست محافظت می‌کنند.
  • اسپری ضد آفتاب ممنوع: متخصصان پوست، کرم و لوسیون ها را در مورد اسپری ضد آفتاب توصیه می‌کنند زیرا اسپری ها ممکن است محافظت کاملی نداشته باشد در فضای آزاد از اسپری ضد آفتاب استفاده نکنید، زیرا ممکن است آن را تنفس کنید که خطرناک است در عوض می‌توانید مقدار زیادی کرم یا لوسیون در مناطقی که در برابر آفتاب هستند را بمالید.
انواع SPF در کرم ضد آفتاب
انواع SPF در کرم ضد آفتاب

تفاوت SPF 15, 30 , 50 در چیست؟

  • SPF 15: به عنوان مثال، اگر ۱۰ دقیقه بعد از غروب آفتاب احساس آفتاب سوختگی می‌کنید، استفاده از SPF 15 شما را ۱۵ برابر بیشتر از اشعه های خشن محافظت می‌کند، یعنی ۱۵۰ دقیقه یا دو ساعت و نیم در صورت استفاده از ضد آفتاب SPF 15، پزشکان توصیه می‌کنند هر ۲ ساعت یک بار از آن استفاده کنید زیرا می‌تواند ۹۳ درصد از اشعه UVB را مسدود کند.
  • SPF  30 : اگر ۳۰ دقیقه بعد از غروب آفتاب احساس آفتاب سوختگی کنید، به SPF 30 نیاز خواهید داشت در صورت استفاده از ضد آفتاب SPF 30 پرتوهای UVB را ۹۷ درصد مسدود می‌کند و اجازه می‌دهد تا فقط ۳ درصد از پرتوهای لایه‌ای به پوست برخورد کنند.
  • SPF 50: این محصولات برای کسانی که سابقه سرطان پوست و سایر بیماری های پوستی دارند، توصیه می‌شود  این ضد آفتاب محافظت بسیار بالایی در برابر اشعه UVB دارد و ۹۸ درصد محافظت از پوست را در اختیار شما قرار می‌دهد.
چه ضد آفتابی خوبه اسپری یا ژل
چه ضد آفتابی خوبه اسپری یا ژل

چه ضد آفتابی خوبه؟ اسپری ضد آفتاب، لوسیون، استیک یا ژل؟

از لوسیون ضد آفتاب گرفته تا ژل، اسپری و کرم ضد آفتاب به شکل متنوعی هستند با این حال، همه اینها اساساً یکسان هستند به یاد داشته باشید که همیشه از ضد آفتاب به مقدار لازم استفاده کنید علاوه بر این، استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF بالاتر را استفاده کنید استفاده از انواع ضد آفتاب ها کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد اما آنچه بیشترین اهمیت را دارد نحوه و میزان استفاده شماست همچنین اگر از اسپری ضد آفتاب استفاده می کنید، توصیه می‌شود اول بر روی دستان خود اسپری کرده و بعد به صورت خود بمالید توجه داشته باشید این نوع ممکن است راحت تر اعمال شود، اما برخی از کارشناسان ابراز نگرانی از استنشاق احتمالی مواد شیمیایی موجود در اسپری دارند.

کرم های ضد آفتاب مبتنی بر کرم معمولاً بیشتر ترجیح داده می‌شوند، زیرا پوشش قابل اطمینان‌تری نیز دارند مهم است بدانید که ضد آفتاب به تنهایی نمی‌تواند شما را از عوارض جانبی خورشید محافظت کند انجام اقدامات پیشگیرانه دیگر مانند پوشیدن کلاه، سایه و لباس هایی که بدن را از آفتاب محافظت کند لازم است، مهمتر از همه همیشه به دنبال سایه باشید.

کیفیت مواد تشکیل دهنده انواع کرم ضد آفتاب
کیفیت مواد تشکیل دهنده انواع کرم ضد آفتاب

 کیفیت مواد ضد آفتاب

یکی از مهمترین مواردی که باید در ضد آفتاب ها به آن توجه داشته باشید، لیست مواد تشکیل دهنده آن است دو نوع کرم ضد آفتاب وجود دارد: شیمیایی و فیزیکی مواد ضدآفتاب شیمیایی ضد آفتاب مانند PABA پرتوهای اشعه ماوراء بنفش را جذب کرده و پرتوهای خورشید را به انرژی گرما تبدیل می‌کنند در حالی که کرم های ضد آفتاب فیزیکی (مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم) قبل از نفوذ به پوست شما اشعه ها را منحرف کرده و پراکنده می‌کنند اما آن چه شما استفاده می‌کنید بستگی به نوع پست شما و میزان قرار گرفتن شما در معرض آفتاب دارد کرم های ضد آفتاب اکثراً از مواد شیمیایی تولید شده در آزمایشگاه ساخته می‌شوند، اما اگر به دنبال مواد طبیعی هستید از ضد آفتابی استفاده کنید که حاوی روغن های ضروری و عصاره ها باشند.

کرم ضد آفتاب شیمیایی یا فیزیکی
کرم ضد آفتاب شیمیایی یا فیزیکی

ضد آفتاب های طبیعی در برابر ضد آفتاب شیمیایی

ضد آفتاب های فیزیکی: ضد آفتاب های طبیعی حاوی ترکیباتی مانند اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم می باشداین ترکیبات بر روی پوست قرار می‌گیرند تا پرتوهای مضر خورشید را منعکس کنند و از آسیب دیدن پوست جلوگیری کنند.

ضد آفتاب های شیمیایی : این ضد آفتاب ها حاوی حاوی ترکیبات شیمیایی مانند آووبنزون یا اکسی بنزون هستند، این ترکیبات بر پوست نفوذ می‌کنند به طوری که می توانند پرتوهای مضر خورشید که به پوست می‌رسند را مسدود کنند بیشتر کرم های ضد آفتاب شیمیایی از ترکیبات ضد آفتاب های فیزیکی مانند دی اکسید تیتانیوم را اضافه میکنند تا پوشش بهتری روی پوست داشته باشد استفاده از کرم های شیمیایی برای بیشتر پوست ها مناسب هستند، اما اگر پوست حساسی دارید می‌توانید از کرم ضد آفتاب طبیعی استفاده کنید.

در شیوه درست زندگی چه ضد آفتابی خوبه
در شیوه درست زندگی چه ضد آفتابی خوبه

 سبک زندگی خود را تغییر دهید

برای آن که بدانید چه ضد آفتابی خوبه؟ باید بدانید که شیوه ی زندگی شما، عامل اصلی برای تصمیم گیری ضد آفتاب است اگر در بیرون از منزل و در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارید، از ضد آفتاب با محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید اگر مدت طولانی ای در معرض نور مستقیم آفتاب نیستید، می‌توانید از ضد آفتاب فیزیکی یا حتی یک مرطوب کننده حاوی SPF استفاده کنید.

چه ضد آفتابی خوبه و چرا باید از آن استفاده کرد
چه ضد آفتابی خوبه و چرا باید از آن استفاده کرد

چه ضد آفتابی خوبه و چرا باید از ضد آفتاب استفاده کرد

 حتی در روزهای ابری حداکثر ۸۰ درصد از پرتوهای خورشید می‌توانند از میان ابرها بگذرند، بنابراین اگر فرض ضد آفتاب یک عادت مهم مراقبت های پیشگیرانه است که باید در تمام سال از جمله ماه های زمستان حفظ شود اما برای روزهای ابری و برفی چه ضد آفتابی خوبه شما می‌توانید از ضد آفتابی که SPF 30  باشد استفاده کنید برف می تواند تا ۸۰ درصد از اشعه ماوراء بنفش (UV) را منعکس کند و خطر قرار گرفتن در معرض آفتاب را افزایش می‌دهد همچنین، هرچه ارتفاع بیشتر باشد، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش بیشتر خواهد بود، بنابراین استفاده از ضد آفتاب در روز های برفی و بارانی هم توصیه می‌شود.

پنج دلیل مهم برای استفاده روزانه از ضد آفتاب

  • از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند : ضد آفتاب پرتوهای مضر خورشید را مسدود می‌کند و احتمال آفتاب سوختگی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد به دنبال محصولاتی مانند محصولات  SPF حداقل ۱۵ کنید و هر روز استفاده کنید البته بعضی از پزشکان ضد آفتاب  زیر SPF 30 را پیشنهاد نمی‌کنند.
  • خطر سرطان پوست را کاهش می دهد : سرطان پوست شایع ترین شکل سرطان در ایالات متحده است با استفاده از ضد آفتاب در هر روز، می توانید خطر انقباض سرطانهای پوستی را کاهش دهید.
  • از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند : آسیب خورشید در اثر اشعه ماوراء بنفش باعث پیری زودرس پوست می‌شود که با ظاهری ضخیم و چرمی مشخص می‌شود شما می‌توانید با استفاده از ضد آفتاب از پیری زودرس جلوگیری کنید.

منابع

refinery29.com dermaessentia.com nbcnews.com refinery29.com fldscc.com

atriumhealth.org beautyexist.com india.com plumgoodness.com ioniqskin.blog

netmeds.com integrityuc.com neutrogena.com dotandkey.com ehe.health

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هجده + 6 =